Najstarejše belo-modro patruljno vozilo v policiji je iz leta 1993, najstarejše intervencijsko vozilo pa iz leta 1998. Povprečna starost vozil je sicer nekaj manj kot šest let pri patruljnih oz. 5,6 leta pri intervencijskih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mavsar
Najstarejše belo-modro patruljno vozilo v policiji je iz leta 1993, najstarejše intervencijsko vozilo pa iz leta 1998. Povprečna starost vozil je sicer nekaj manj kot šest let pri patruljnih oz. 5,6 leta pri intervencijskih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mavsar
Opozorila sindikata policistov

Predsednik sindikata Zoran Petrovič je dejal, da se zavedajo finančnih omejitev zaradi krize, vendar so prepričani, da je tudi v teh okvirih mogoče reševati težave; z določanjem prioritet, drugačnim sistemom nabave opreme in drugačnim pristopom k njenemu vzdrževanju. Upajo, da bo prevladala politična volja, da se bo vsaj "najnujnejše primere saniralo".

"Osnovno opremo dobivamo iz drugih resorjev"
Poudaril je, da policisti, poklicani na nujno nalogo, to tudi vedno opravijo, vendar pa z "vedno slabšimi sredstvi, pod vedno slabšimi pogoji in za vedno slabše plačilo". Kot je dejal, so se pripravljeni pogovarjati tudi o tem, kako stvari racionalizirati, vendar pa pri tem ne smeta trpeti operativno delo policije in varnost policistov.

V sindikatu tudi ugotavljajo, da bremena krize v javni upravi ne čutijo vsi enako. Opozarjajo, da nekateri deli javnega sektorja razpolagajo s sodobno opremo, zaposlenim pa se izplačuje dodatke, ki presegajo plače v policiji. To, da osnovno opremo, kot so neprebojni jopiči ali računalniki, dobivajo iz drugih resorjev, pa po njihovem mnenju pomeni, da so drugorazredni javni uslužbenci.

Najstarejše belo-modro vozilo iz leta 1993
Po besedah Boruta Jakopina je kar 80 odstotkov vseh objektov policije zgrajenih pred letom 2000. Samo v letošnjem letu pa bi za njihovo vzdrževanje in osnovna popravila potrebovali milijon evrov. Objektov, ki bi bili potrebni prenove, je veliko, pravijo v sindikatu, denar pa je predviden le za dve investiciji, Policijsko upravo Koper in Nacionalni forenzični laboratorij.

Kot enega izmed primerov pa je Jakopin navedel tudi omare z orožjem in strelivom, za katere se policisti pritožujejo, da marsikje že ne ustrezajo standardom in se jih ne da zakleniti.

Kot je pojasnil Jakopin, je najstarejše belo-modro patruljno vozilo v policiji iz leta 1993, najstarejše intervencijsko vozilo pa iz leta 1998. Povprečna starost vozil je sicer nekaj manj kot šest let pri patruljnih oz. 5,6 leta pri intervencijskih vozilih, v povprečju pa imajo prevoženih približno 150.000 kilometrov. Pri tem v sindikatu poudarjajo, da vozilo za policista ni luksuz, ampak delovno sredstvo.

Opozorili tudi na nizke plače
Po podatkih, ki jih je navedel Aleksander Žnidarko, se ob tem srečujejo še s kadrovskim primanjkljajem. Največ policistov primanjkuje na področjih splošnih policijskih nalog in prometa. Poleg tega v enotah ni nadomestnih zaposlitev, vse pogostejša je preobremenjenost zaposlenih, Slovenija pa se že zdaj s 27 policisti na 10.000 prebivalcev uvršča pod evropsko povprečje, ki je 30 policistov na 10.000 prebivalcev.

V sindikatu so danes opozorili še na nizke plače policistov. Najnižja izplačana bruto plača policista, ki je izpolnil celotno mesečno delovno obveznost, z dodatki je za lanski december znašala 1019,28 evra (neto 716 evrov).

Vodstvo policije pa je sporočilo, da se zaveda, v kakšnih slabih pogojih in s kakšnimi delovnimi sredstvi policija opravlja svoje delo, zato podpira opozorila sindikatov in si tudi samo prizadeva za boljšo opremljenost ter pogoje delovanja policistov.

Opozorila sindikata policistov