Predolgo smo čakali na ta predor, je prepričan Cerar. Foto: BoBo
Predolgo smo čakali na ta predor, je prepričan Cerar. Foto: BoBo
markovec
Nekateri so odprtje izkoristili tudi za šaljivo promocijo. Foto: BoBo
Markovec le ugledal luč sveta

Dobra dva kilometra dolg dvocevni predor Markovec po besedah predsednika vlade "predstavlja pomembno infrastrukturno pridobitev tako za lokalno okolje kot tudi za celotno državo".

"Čakali smo ga dolgo, kar predolgo. Kot že mnogokrat pred tem je tudi ta projekt pestilo mnogo težav," je priznal premier, ki je poleg težav s samimi izvajalci del opozoril tudi na težave v zakonodaji, "ki omogoča, da potencialni izvajalci mnogokrat nerazumno zavlačujejo s postopki in tako izigrajo sam namen zakonodaje".

Vlada se tega zaveda, je zatrdil Cerar ter napovedal, da bo zato spremenila zakonodajo "tako, da se ne bo več ponovila desetletna gradnja cestnega odseka, ki je dolg le dobrih pet kilometrov".

Skoraj 30 let od ideje
Odločitev o gradnji dvokilometrskega predora Markovec na slovenski obali je bila sprejeta že v 80. letih prejšnjega stoletja. Predlog državnega lokacijskega načrta za projekt hitre ceste Koper-Izola, katere del je tudi predor pod hribom Markovec, je bil sprejet šele leta 2004. Zapleti so se začeli že pred gradnjo predora in so se ob številnih pritožbah in v času gospodarske krize stečajih izvajalcev sledili še med samo gradnjo.

Novi odsek hitre ceste Koper-Izola, ki gre skozi Markovec, bo sicer vinjeten do priključka na obstoječo izolsko obvoznico, zato pa je vlada na četrtkovi seji vendarle poskrbela za predajo obalne ceste med Koprom in Izolo v upravljanje lokalnim skupnostim, kar je bil pogoj županov obalnih občin.

Lokalni promet čez Markovec
Okoliške prebivalce zdaj najbolj skrbi povečan promet čez gosto naseljeni Markovec, kamor se bodo usmerili vsi, ki nimajo vinjet. Koprska občina pa ne bodo dovolila, da bi se prebivalci Markovca dušili v pločevini, zatrjuje županov svetovalec Gašpar Gašpar Mišič.

"Kvečjemu bomo postavili še tri semaforje, če bo treba. Zdaj je cesta zaprta do desetih zjutraj, potem bo rdeča luč gorela ves dan in pika. Mi ne bomo dovolili, da pride do povečanja prometa," je za Radio Slovenija dejal Gašpar Mišič.

Obalna cesta med Izolo in Koprom je po dogovoru z ministrstvom v četrtek prešla v last občin Izola in Koper, ki jo nameravata v prihodnje zapreti za promet. Predor Markovec prometne gneče na Obali ne bo rešil, to se bo zgodilo šele potem, ko bo dokončana hitra cesta proti Luciji in navezava Kora do mejnega prehoda Dragonje, kamor se bo usmeril tranzitni promet na Hrvaško.

Markovec le ugledal luč sveta