Slovenija

Poudarki

  • V Združenju DrogArt opažajo, da se kljub pojavu številnih novih sintetičnih mamil uporabniki pogosteje odločajo za "klasična"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 30 glasov Ocenite to novico!
Igla
Čeprav so v društvu Stigma že pripravili vse potrebno za vzpostavitev varne sobe, pa bo zaradi zapletov treba na prvo slovensko varno sobo še počakati. Foto: Dani Modrej
Droge
Kljub poplavi najrazličnejših novih sintetičnih mamil pa te ne dosegajo širšega kroga uporabnikov. Med novimi sintetičnimi mamili najbolj priljubljen ostaja 3-mmc. Foto: EPA
Droge
Intravenozno uživanje "sladoleda" prinaša tudi zdravstvena tveganja. Foto: Dani Modrej
Stigma
Novi prostori društva Stigma so bili že prvi dan tarča vandalizma. Foto: Dani Modrej
Igla
Prednost varnih sob je tudi v tem, da uporabniki pribor pustijo v sobi, ne v okolici. Foto: Dani Modrej

Dodaj v

Sladoled oziroma 3-mmc ostaja najbolj priljubljeno novo mamilo. Varnih sob v Sloveniji še ni.

Sladoled se je razširil tudi med intravenozne uporabnike mamil
9. september 2016 ob 06:15
Ljubljana - MMC RTV SLO

Slovenija se tako kot celotna Evropa srečuje s povečevanjem števila različnih psihoaktivnih snovi, a so nove snovi pogosto omejene na ožje kroge uporabnikov.

Najbolj razširjen med novimi sintetičnimi mamili v Sloveniji ostaja 3-mmc, znan tudi kot sladoled, ki se je razširil še med intravenozne uporabnike. Slovenija je v okviru mednarodnega projekta bogatejša za šest točk, kamor uporabniki lahko prinesejo vzorce na anonimno testiranje, medtem ko varne sobe za intravenozne uporabnike kljub dobrim obetom v Sloveniji še ni na voljo.

Sintetični katinoni so pri vrhu prepoznavnosti in deležu uporabe, kaže anketa, opravljena med študenti Univerze v Ljubljani, objavljena v letnem poročilu Nacionalnega inštituta za javno zdravje o stanju na področju prepovedanih drog v Sloveniji za leto 2015.

V anketi je tako tretjina vprašanih odgovorila, da pozna 3-mmc in 4-mmc, je pa delež tistih, ki so ju že poskusili, znatno manjši, saj je 3-mmc že poskusilo 6,6 odstotka anketirancev, 4-mmc pa 3,9 odstotka anketirancev. Med anketiranci je bilo tudi 4,1 odstotka takšnih, ki so že poskusili metilon, 2,1 odstotka pa jih je poskusilo tudi 4-MEC. Druge sintetične katinone je poskusilo manj kot 2 odstotka vprašanih.

Težava je redčenje "klasičnih" mamil z novimi
Da je 3-mmc oziroma sladoled najbolj priljubljen med sintetičnimi katinoni opažajo tudi pri Združenju DrogArt. Tako Simona Šabić na podlagi izkušenj s terena poudarja, da 3-mmc ostaja najbolj prisotno novo sintetično mamilo. "Čeprav se občasno pojavijo govorice, da ga je zaradi tega ali drugega razloga zmanjkalo na trgu, pa izkušnje kažejo nasprotno." Tudi kakovost sladoleda ostaja bolj ali manj nespremenjena, se pa dogaja, da nekdo ljudem proda 3-mmc kot amfetamine ali celo kokain.

Še večjo težavo pa po mnenju Šabićeve predstavlja redčenje klasičnih mamil z novimi sintetičnimi. V DrogArtu so namreč že zaznali vsebnost sintetičnih katinonov ali celo sintetičnih kanabinoidov v tabletah ekstazija ali pa v vzorcih kokaina. Temu je tudi namenjen mednarodni projekt I-SEE, v okviru katerega so Nijz, nacionalni forenzični laboratorij in nevladne organizacije vzpostavili šest novih točk za anonimno testiranje vzorcev različnih mamil. Z novimi točkami se je povečalo tudi število uporabnikov, ki si želijo mamila pred uporabo tudi testirati.

Ketamin in ekstazi se vračata
Čeprav se razmeroma pogosto na trgu pojavijo tudi nove spojine, k čemur znatno pripomore možnost naročanja po spletu, pa Šabićeva poudarja, da na podlagi izkušenj s terena te ne dosegajo širšega kroga uporabnikov. Narašča pa priljubljenost nekaterih mamil, ki so na tržišču že dalj časa. Tako so pri DrogArtu zaznali povečanje uporabe ketamina in tudi ekstazija, pri čemer Šabićeva opozarja, da se na trgu pojavljajo tudi močnejši ekstaziji, zato uporabnikom na terenu tudi svetujejo previdnost pri odmerjanju zaužite količine.

Kljub možnosti nakupa novih sintetičnih mamil po spletu pa Šabićeva na podlagi izkušenj s terena ugotavlja, da večina uporabnikov mamila pridobi od klasičnih preprodajalcev. Glede sintetičnih kanabinoidov pa Šabićeva meni, da njihova uporaba ne narašča. "Marihuana je pri nas dovolj dostopna, da ni potrebe po sintetičnih nadomestkih."

Sladoled prinaša tudi zdravstvena tveganja
Sladoled oziroma 3-mmc pa se je kot nadomestek kokaina razširil tudi med intravenozne uporabnike mamil, opozarja Borut Bah iz društva Stigma. S tem se pojavijo tudi nova zdravstvena tveganja. "Sicer je težko presoditi, ali gre tu neposredno zaradi uporabe novih sintetičnih mamil, a se je nekaterim našim uporabnikom, ki jim sledimo že leta in leta, v zadnjem času zdravstveno stanje močno poslabšalo, tudi videti so precej slabše," navaja Bah. Poleg zdravstvenih težav pri Stigmi opažajo, da so uporabniki, ki si sintetična mamila vbrizgavajo, tudi agresivnejši.

V Ljubljani so se uporabniki preselili v park
Sicer pa je kakovost heroina, ki je pri intravenoznih uporabnikih najbolj priljubljeno mamilo, še vedno zelo slaba, poudarja Bah in dodaja, da to s seboj prinaša tudi nekatere težave, saj vključuje številne različne primesi. "Edini pozitiven vidik tega je, da je zaradi šibkejšega heroina nekoliko manjša možnost prevelikega odmerka," še pove Bah.

Se pa v prestolnici intravenozni uporabniki srečujejo z drugimi težavami. Neurejeno površino nasproti zdravstvenega doma na Metelkovi ulici so namreč zaprli, zato so se ti uporabniki prestavili z lokacije "za zidom" kar v park Tabor. "Najprej so se zbirali v okolici hostla Celica, potem pa so jih, ko so ugotovili, da uporabljajo stranišče tudi za vbrizgavanje, začeli preganjati. Zdaj so kar v parku pred cerkvijo v bližini otroškega igrišča in doma za starejše občane."

V Stigmi so zaradi tega že organizirali nekaj skupnih čistilnih akcij, kjer so pobirali odvržene injekcijske igle, a težava ostaja, zato Bah poudarja, da je to še eden v vrsti argumentov, da je treba vzpostaviti varno sobo, kjer bi ti uporabniki lahko mamila intravenozno uporabljali ob možnosti nujne medicinske pomoči in s sterilnim priborom. V društvu Stigma so sicer prejeli projektna sredstva za vzpostavitev varne sobe, a se je pri realizaciji projekta zapletlo.

Varne sobe še ni na obzorju
Na ministrstvu za zdravje, kjer so izbrali pilotni projekt vzpostavitve programa varne sobe in z društvom Stigma podpisali pogodbo za sodelovanje, so se v začetku leta odločili, da bodo preverili tudi etične vidike projekta in vzpostavili strokovno skupino za nadzor projekta. Od takrat pa pri Stigmi čakajo na odziv ministrstva. Dodaten zaplet pa je povzročila peticija stanovalcev v Zupančičevi jami, ki nasprotujejo vzpostavitvi varne sobe, čeprav ima društvo Stigma tam prostore že več kot desetletje, in kot poudarja Bah, težav "z njimi ni bilo".

Vzpostavitvi varne sobe pa ni naklonjena niti ljubljanska občina, ki v svojih strategijah ni našla prostora za takšno dejavnost, a Bah ob tem poudarja, da izkušnje iz tujine kažejo, da varne sobe ne predstavljajo prednosti le za uporabnike, temveč tudi za okolico, iz katere se uporabniki umaknejo. "V Zürichu so se tako spopadali z velikim številom uporabnikov, ki so se zadrževali po parkih, pa so z vpeljavo varnih sob ti ljudje zapustili parke," navaja Bah in dodaja, da je to tudi finančno cenejša izbira, saj so sredstva, ki bi jih porabili za leto dni delovanja varne sobe, enaka sredstvom, ki se porabijo za pol leta zdravljenja uživalca, ki se je okužil s hepatitisom.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
eos
# 09.09.2016 ob 06:26
MMC, pa vi ste povsod zraven :-)
fur80
# 09.09.2016 ob 06:42
@BepaJoseph

Itak, da maš, reče se ji gostilna! Pa še parkirišča maš zraven,. da se lahko potem domov pelješ!
ZvonkoBingl
# 09.09.2016 ob 06:59
To v parku Tabor je že prava mala katastrofa...!!! Mamice z otroki se skorajda ne upajo mimo, da ne govorim o upokojencih z doma ostarelih, ki so tako radi počivali v tem parku. To so ljudje, ki v svojem življenju niso niti d od delali in živijo na račun nas davkoplačevalcev...Kdor mi ne verjame naj se sprehodi 1x skozi park...!!! Da o svinjariji, ki jo puščajo za seboj niti ne govorim..
tanj
# 09.09.2016 ob 07:05
Kaj pa droga? Jo bodo dobili kar tam v varni sobi? Ali bodo morali še vedno tako kot zdaj najprej prodati sebe ali okrasti kakšnega davkoplačevalca, da se bodo lahko šutnili?
Spin
# 09.09.2016 ob 07:18
@cheetah. Imamo hribe, imamo komune in druge oblike zdravljenja. Problem pa še vedno ostaja. Če pa poznaš kak čudežni ukrep, kako pozdraviti vse odvisnike, nam ga pa prosim zaupaj. Dokler se pa tega ne spomniš, pa je varna soba dober praktični odgovor na zadevanje po parkih, wcjih itd.
Banban
# 09.09.2016 ob 07:54
Neglede na to kako posameznik vidi narkomana, to je bolnik. Izredno bolan in vklescen v spirali propada. Nacrtno urejat infrastrukturo za samounicevanje se slisi grozno in noro. Ampak...nekaterim ni pomoci in s takim projektom se ohranja minimalno dostojanstvo bolanega cloveka. Poveca se splosna varnost. Ja, na davkoplacevalski denar. Ker davke placujemo v javno dobro.

Precej vecji porabnik davkoplacevalskega denarja je neka druga varna soba v ljubljani, kjer nihce ne skrbi za minimalno dostojanstvo naroda. Z vsako drugo (napacno) potezo lepo obleceni varovanci zapravijo miljone, in govorijo kot o drobizu. #parlament
kop
# 09.09.2016 ob 08:47
Na žalost so sintetične droge dejstvo. Tako kot alkohol. Pred to težavo si zatiskat oči je nesmiselno in neumno.
Za porast vseh teh 3x 4x in 10x nevem katera formula je v prvi vrsti kriva prohibicija.
Prepovedal so pred 100 leti alkohol. Ni delovalo. 100+ let se bori(j)mo z opijati. Ne deluje.
Potem kokain, sintetično mamilo. Nič ne deluje. Sprašujem se koliko časa še.
Žal svet je tak. In tak bo ostal.
Mene ni sram priznat da marihuano uživam. To pa je edina substanca poleg kave.
Je pa dejstvo da jo na leto pokadim od 5 do 10 gramov. To je za enega uporabnika en dober vikend s prijateljem. Sepravi količinsko zelo zelo zelo malo.
Sem pa zagovornik vsaj delne legalizacije tako marihuane kot trdih (določenih) drog.
Čeprav jih ne uživam, in jih zaužijem lahko samo pod pogojem da bi mi jih kdo kam podtaknil. Za kar pa je možnost nano minimalna. Manjša od promila.

Zakaj legalizacija? Ker se rešimo vseh sladoledov, pa flakkov, gnojil, čistil in ostalih sranj.
Vse to se je na trgu pojavilo kot odgovor na prohibicijo.

Kdor misli da temu ni tako, jutri prepovejmo pivo, vino, viski in ostale vrste, ki so danes na policah.
Potem se bomo posvetili preganjanju črnega trga alkohola. Stavim da ne bo dve leti okoli, ko se bodo na tržišču pojavili razni derivati, spremenjene formule etanola in tako naprej...
Cheetah
# 09.09.2016 ob 06:43
Kaksna varna soba ... moralo bi se jih odpeljat nekam v hribe, v gozd, k vodi na odvajanje.

Ta politika 'varnih sob', na recept dostopnega metadona (farmacevti si manejo roke zaradi dobicka) se mi zdi povsem zgresena!
Spin
# 09.09.2016 ob 07:49
@slešer... Delat? Supr marsikdo od 28000 bezposelnih meseca julija v Ljubljani bi šel delat. Kam jih boš napotil?
firtoh
# 09.09.2016 ob 09:20
Petdeset metrov stran od doma imam metadonsko ambulanto,vmes pa majhen parkec in parkirisce.V 15 letih smo se navadili ziveti,res pa je,da sem moral parkrat zaorat,da ne vlomljajo vec v avte.Pred vzpostavitvijo ambulante smo sicer protestiral,ustanovljena je bila civilna iniciativa.Slo je zato,ker je 10 metrov stran srednja sola,50 m stran pa OS.No pa ni zaleglo,ker smo jo vseeno dobili.
Zdaj pa tu in tam, dam staremu dzankiju nekaj evrov,da pouci nove uporabnike,kaj se ne sme poceti na nasem dvoriscu,da ne bi nesrecno koncali na urgenci.
DišečaKava
# 09.09.2016 ob 07:32
Nikoli še nisem pomislil, da bi si vbrizgal Mercatorjev Radler.

Morda je zdaj pravi čas to.
korotan
# 09.09.2016 ob 07:07
varne sobe...pa kaj je naslednji korak?
nabava injekcij in kar mamil samih, ker ti ubožci nimajo denarja?

šamarčina in trdo delo za take, ne pa stran metanje denarja za varne sobe

dejmo ta denar raje otrokom iz socialno ogroženih družin, da bodo vsaj imeli toplo malico
fur80
# 09.09.2016 ob 06:44
@Cheetah

Ja ko ti pa Cavazana pir prodajata, je pa vse OK?
stewie
# 09.09.2016 ob 08:19
fur80
# 09.09.2016 ob 06:42
Itak, da maš, reče se ji gostilna! Pa še parkirišča maš zraven,. da se lahko potem domov pelješ!


Razumljivo, iti domov iz gostilne peš je namreč bolj nevarno. Mene je nazadnje, ko sem šel peš iz gostilne, na parkirišču zbil parkiran avto.
sosman
# 09.09.2016 ob 07:15
Te nove droge so dober Darwinov test.
Optimist99
# 09.09.2016 ob 08:37
Bi sli v legalizacijo konoplje. Da se resimo sintetikov. Domaca, bio, eko :) Domaca proizvodnja, placan davek... Zdaj pa neki kemiki na kitajskem, preprodajalci v slo. In beda pri mladoletnikig in uporabnikih teh drog.
BepaJoseph
# 09.09.2016 ob 06:39
Mi ga pa radi mal popijemo in bi tudi radi varno sobo, da lahko potem mal odspimo, bruhnemo in da potem nekdo za nami pospravi...
nekro
# 09.09.2016 ob 07:05
kaj pa bi radi ? da bi začeli pizdit nad družbo in sistemom .... sej to je pa vendarle neokon, neolib utopija, da so marginalizirani čim bolj zadeti in tako čim manj operativni in jih je zelo enostavno diskreditirat
DrMinistr
# 09.09.2016 ob 08:25
@Cheetah
No ja, metadon v resnici ni za to, da bi se odvisniki odvadili (čeprav je uradno to njegov namen), pač pa zato, da dobijo zastonj mamilo (ki pa vendarle je manj nevarno in ne povzroča tako hude odvisnosti kot heroin) in je zaradi tega manj pouličnih tatvin.
pikulin
# 09.09.2016 ob 09:59
Droge so prostovoljna izbira. Metadon in razne takele hiše in sobe so samo potuha in pri 90% ej vse skupaj neuspešno.
Poznam (no ja, soseda s katero se nikoli ne pogovarjam in se tudi nikoli še nisem) osebo, ki je bila že večkrat po komunah pa na takih in drugačnih pogovorih, skupinah itd...nič ni učinkovalo, vedno se je vrnila. Iz hiše svojih staršev je s pomočjo ''prijateljev'' znosila vse, kar je bilo kaj vredno. No, lani pa je zaspala na podstrešju s prižgano svečo in požgala hišo, oče je umrl ko jo je reševal pred prihodom gasilcev. Po tem se je vrnila v hišo in odnesla še ostalo, kar ni pogorelo in je bilo kaj vredno.
Taki si ne zaslužijo druge (tretje, četrte....) priložnosti, če pol leta na metadonu ne pomaga, naj jih nekam zaprejo za 10m visok zid, pa naj škodijo samo sebi.
anny22
# 09.09.2016 ob 11:56
Nekateri sanjate o komunah. Komune so...trening za specialce. Mogoče je za ta program primernih 2-5 % vseh narkomanov z dovolj ohranjeno osebnostno strukturo in/ali trmo. Za vse ostale je potrebno najti druge rešitve ali vsaj približke rešitev. Če b i varna soba rešila problem puščanja uporabljenih igel in pribora kjer pade od riti, bi bila gotovo napredek. Toda narkomani so ljudje, ki niso zmožni odložitve užitka. Zadeli se bodo na prvem primernem ali neprimernem mestu. Razlika med zasvojencem in nezasvojencem je samo v sposobnosti kontrole nad seboj in zasvojenci te nimajo!
pašeresje
# 09.09.2016 ob 10:44
endvatrilovi

Naslov je kar "mamljiv", saj govori o "priljubljenosti" in ne o "največkrat zlorabljeni drogi"...
Sicer pa bi se lahko začeli spraševati o preventivi in se samo kurativi. Urejeno družinsko okolje, delovne navade, doslednost, izpolnjevanje nalog... in ne novodobno razvajeno "potrošniško-fbjevsko" življenje mladostnikov...


Se pa strinjam z endvatrilovi 100%, če bi družina, red in odgovornost postala spet vrednota, da bi se v medijih več družinskih tem obravnavalo, bi bilo lahko marsikaj bolje.
Springbok
# 09.09.2016 ob 09:14
Rešitev je enostavna: sladoleda se ne kupuje pri albanskih sladoledarjih.
Tao3
# 09.09.2016 ob 08:25
3-mmc oz. 4-mmc?

Aham, torej smo vsi, ki 3x ali 4x na dan preberemo MMC (RTV-jev Multimedijski Portal "Center") ODVISNIKI? ;)

Kot je povedal eos, mi smo vsi odvisniki (eni od špeha in ocvirkov, eni od alkohola, drugi od primitivizma ...) in MMC je vsepovsod zraven!
Izvidnik
# 09.09.2016 ob 08:18
Keri komentarji nevedni ...pisat in bit pameten in mogoce se ob piru v kaki beznici
Ne velja za vse za nekatere pa kot pribito
overload
# 09.09.2016 ob 10:45
Neki metadoni in varne sobe, itd je samo navidezbo resevanje problemov. Operes si roke, ker si nekaj naredil, ceprav nisi resi l problema.
Je pa res, da je to del naravne selekcije. Tolk ℅ jih je šlo falit in nimaš kaj. Nihče nobenega ne sili v te zadeve (vsaj v večini ne).
pašeresje
# 09.09.2016 ob 10:38
ne da se vsega prepovedati in preprečiti, nekaj odgovornosti morajo ljudje prevzeti sami
SloOvce
# 09.09.2016 ob 10:34
scufal se je vsem....samo še čakam da zavod brezposelne napoti da jim riti brišejo
Springbok
# 09.09.2016 ob 08:26
Od sladoledov priporočam Magnum dvojna čokolada, kadar pa je kornet spodnja kepica čokolada, zgornja pa pistacija.
CarlosNorris
# 09.09.2016 ob 12:07
Luka Lukič, eden redkih MMC novinarjev ki se dejansko potrudi pa napiše nekaj kar ni samo prevajanje ali kolaž iz angleško-govorečih medijev.

Mislim da bi bilo fajn da se tudi kdaj napiše eno reportažo o rekreativni uporabi drog, meni se zdi velik plus da se to napiše brez moralne panike pa potem odkrita diskusija pa komentarji spodaj. Recimo uporaba kokaina in mdma-ja/ekstazija je zelo popularna med nami ki smo v 20ih iz Ljubljane pa smo čisto normalni mladi odrasli ki funkcionirajo, faks, redne službe, resne zveze itd. stigma se mi zdi pa napram vseprisotnem alkoholiziranju popolnoma neproporcionalna.
Binder Dandet
# 09.09.2016 ob 10:49
Od znanke brat je pred časom "znorel". Laufal nag, odgriznil si je prst. Prav ste prebrali. Nobenmu jasno, za kaj je šlo. Šele včeraj mi je kliknilo, da sem zadnjič bral o flakki. Nekaj podobnega je moral vzet. Groza. Pristal je v psihiatrični bolnišnici.
endvatrilovi
# 09.09.2016 ob 10:12
Naslov je kar "mamljiv", saj govori o "priljubljenosti" in ne o "največkrat zlorabljeni drogi"...
Sicer pa bi se lahko začeli spraševati o preventivi in se samo kurativi. Urejeno družinsko okolje, delovne navade, doslednost, izpolnjevanje nalog... in ne novodobno razvajeno "potrošniško-fbjevsko" življenje mladostnikov...
Zoro27
# 09.09.2016 ob 10:01
Intravenozni uporabniki se srečujejo s težavami.
Ne, normalni ljudje se srečujemo s težavami v obliki narkomanov. Tu je problem.
aeroplane1
# 09.09.2016 ob 08:54
Se pa sprašujem, kje so sedaj oni populisti v strankah ZL in SD, ki so pred letom obljubljali legalizacijo konoplje.
slešer
# 09.09.2016 ob 07:27
Mah kakšne varne sobe!?!? Dve okol kepe...najboljš, da jih ujčkamo, pa da jim plačujemo. Na odvajanje, pol pa delat pa vrnt ves denar, ki so ga porabili za njihove " tretmaje". Banda razvajena, kramp pa lopato v roke pa ne bo cajt razmišljat, a se bo fiksou al ne!!!
winkl777
# 09.09.2016 ob 12:19
Sladoled po deset kdor ga kupi se zastrupi kdor pa ne pa umre :)
webman
# 09.09.2016 ob 09:19
"Zdaj so kar v parku pred cerkvijo"
Notri naj gredo. Pomagat tem odpadnikom tako ali tako ne more kdo drug kot un tam gori, pa še ta bolj malo verjetno :)
krog
# 09.09.2016 ob 15:23
Ce bi legalizirali vse droge 20 let nazaj, sploh ne bi bilo tega problema. Tako pa mladina sedaj posega po teh cudnih zvarkih,katerih ucinki se niso pojasneni. Veliko skoda dela tudi prohibicija nad mladoletniki glede alkohola,saj pac posegajo po nevarnejsih substancah,pa alkohola sploh ne zagovarjam drugace. Dejstvo je, da se za alkohol,speed,kokain,heroin,LSD tocno ve kaksni so ucinki,tudi dolgotrajne rabe,za te se pa se to ne ve. Treba se je prenehat pretvarjat, da je mogoc nek idealen svet, v katerem vsi zivijo trezni in jim je zdrav nacin zivljenja edino vodilo. Sploh Slovenci,ki imamo ze od nekdaj probleme z alkoholom, bi se tega lahko zavedali. Zato bi bila legalizacija in posledicno nadzor nad njimi edina resitev. In ne,ne bi bili vsi odvisniki,tako kot nismo vsi pijanci pa je alkohol prisoten in dosegljiv povsod, celo cuden si,ce ne pijes, ker "nazdravil pa ja bos". S prohibicijo pa vidimo kam pridemo-situacijo samo poslabsamo.
dingdong
# 09.09.2016 ob 12:43
Za narkomane, tudi tiste ki kadijo travo, bi bilo potrebno uvesti obvezno delo in bi se ozdravili in še družbi bi bili koristni. Lahko bi nam gradili ceste ali pa bi delali v tovarnah po 12 ur na dan.

Si ti mogoče kakšen podjetnik ? Suženjska delovna sila so namreč mokre sanje vsakega pravega kapitalista !
anny22
# 09.09.2016 ob 11:47
3 kratna doza MMC-ja zadene bolj kot to mamilo. Nekateri smo hudi odvisniki.
ishgilliath
# 09.09.2016 ob 09:41
je pa delež tistih, ki so ju že poskusili, znatno manjši, saj je 3-mmc že poskusilo 6,6 odstotka anketirancev, 4-mmc pa 3,9 odstotka anketirancev.

Ta priljubljenost 3-mmc-ja je res neka čudna slovenska posebnost, povsod drugod se ga dojema zgolj kot nek beden in obskurn nadomestek za mefedron, pri nas je pa celo bolj priljubljen od njega. Zgleda je nekdo neke ogromne količine zadeve nabavil, da mu je uspelo takole trg zasut...
lukasem
# 09.09.2016 ob 09:37
Raj se koncentrirajte na alko je neprimerljivo vecji problem pri nas....
juk
# 09.09.2016 ob 15:42
Drugače pa je to posledica tega da ima mladina polna rit vsega. Potem pa seveda mislijo na bedarije. Mi je mulo prišel z nekimi butastimi idejami kako če vsako toliko probaš ni nič takega, ja če ti fotr plača. Ma je delal en mesec za trakom so ideje odletele iz glave s svetlobno hitrostjo. Teli naši mladini manjka trda roka
dingdong
# 09.09.2016 ob 12:33
Država bi morala prepovedat uporabo drog in uvest visoke kazni za kršitelje!

A sedaj pa niso prepovedane ?
BFM25
# 09.09.2016 ob 11:00
ne poznam niti ene od nastetih
ZvonkoBingl
# 09.09.2016 ob 07:00
Se pa strinjam s Cheetah...KAŠNA varna soba...!!!
Tjazz
# 09.09.2016 ob 12:41
ma ja dobivajo po 20 let socialo+ metadon, jz bi jim raje kramp pa lopato.
Poznam precej takih, eni so prišli k pameti eni žal ne.
Vem kak je težko dobiti službo.
Mam 6.stopnjo in delam sam "priložnostno" o redni službi ne duha ne sluha.
Cervantes
# 09.09.2016 ob 10:51
Še recept, kako ustaviti narko mafijo, prosim?
Filipinska metoda se zgleda obnese.
KosmataPazduha
# 09.09.2016 ob 09:11
kolkr so slabe so tut fajn. lepo se je odpeljat včasih in pozabit mal na vse skrbi tega življenja. seveda je treba delat to z glavo. ampak zdej bom js propalica, ker se ga zadanem enkrat na par mesecev, en pijanec, ko se ga nažge vsak dan pa ne ane. #slovenčki
Spin
# 09.09.2016 ob 07:38
@slešer.... Ker noben odvisnik še nikoli ni bil na odvajanju...
Kazalo