Slovenija

Poudarki

  • Bo zakon pozneje sprejet po hitrem postopku?
  • Poslanci soglasno: Predlog zakona o delovnih razmerjih je treba dopolniti
  • Zares predlaga univerzalni temeljni dohodek
  • V SDS-u bi zakon o trgu dela izboljšali z amandmaji
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 7 glasov Ocenite to novico!
Parlament
Poslanska skupina SD-ja bo zavrnila predlog zakona o delovnih razmerjih, zato da bo lahko predlagatelj določene anomalije odpravil v najkrajšem mogočem času. Foto: MMC RTV SLO
Kako delujejo slamnata podjetja
Pri odpuščanju delavcev prek slamnatih podjetij gre za primere zlorab zakona s prezaposlitvijo delavcev na slamnato hčerinsko podjetje, stečajem in likvidacijo tega podjetja ter odpuščanjem delavcev brez odpravnin. Med domnevnimi zlorabami so na seji odbora DZ-ja za gospodarstvo pretekli teden izpostavili stečaj družbe Konstrukcija VG, hčerinskega podjetja SCT, in Knjigoveznice Koper, hčerinskega podjetja Dela Tiskarne. Foto: MMC RTV SLO
Zakon o urejanju trga dela bo med drugim:
 - starejšim omogočil podaljšanje prejemanja nadomestila,
- zmanjšal administrativne obremenitve za podjetja,
- povečal nazdor nad institucijami na tem trgu,
- povečal varnost v primeru izgube zaposlitve, še posebej za mlajše zaposlene,
- omogočil hitrejšo pot do prve in ponovne zaposlitve.
minister za delo Ivan Svetlik
Ljudje
Marijan Pojbič (SDS) opozarja, da je sistem zaposlovanja brezposelnih zastarel, zdajšnja kriza je pokazala, da mnogim ne zagotavlja zavarovanja v primeru brezposelnosti. Foto: EPA
       Ljudje bodo morali biti bolj odgovorni za lastno zaposlitev.       
 Miran Györek (SNS) v razpravi o zakonu o urejanju trga dela
       Ni težko, da se delodajalci in delojemalci strinjajo in uskladijo z zakonom, katerega račun plačuje država.       
 Majda Potrata (SD) v razpravi o zakonu o urejanju trga dela
       Zakon je dober. Toda, ali bomo zmožni ob paketu delovne zakonodaje sposobni to tudi logistično izvesti na centrih za socialno delo in zavodu za zaposlovanje?       
 Jakob Presečnik (SLS) v razpravi o zakonu o urejanju trga dela
       Redko, da se toliko lepih besed sliši o predlogu zakona, tako z leve kot z desne. Če bi to počeli vsak mesec, bi bili najuspešnejša država v evropski skupnosti. Kar milo se mi stori.       
 Marjan Križman (SD) v razpravi o zakonu o urejanju trga dela

Dodaj v

Slamnata podjetja "ustavila" zakon o delovnih razmerjih

DZ v prvi obravnavi soglasno podprl predlog zakona o trgu dela
14. julij 2010 ob 15:42,
zadnji poseg: 14. julij 2010 ob 18:17
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Po uvodnih predstavitvah sprememb zakona o delovnih razmerjih se je večina poslancev odpovedala razpravi. Strinjajo se namreč, da bi moral zakon urejati tudi problematiko slamnatih podjetij.

Minister za delo Ivan Svetlik je v uvodu v parlamentarno razpravo o spremembah in dopolnitvah zakona o delovnih razmerjih spomnil, da želijo s spremembami zakona skrajšati odpovedne roke in zmanjšati odpravnine.

Bo zakon pozneje sprejet po hitrem postopku?
Opozoril pa je, da se je med pripravo zakonskega predloga problematika prezaposlovanja delavcev na slamnata podjetja zaostrila, zato predlagatelj soglaša s stališčem koalicije, naj se predlog zavrne in se ga dopolni z rešitvami, ki bi bile ugodnejše za delavca, zakon pa se nato sprejme po nujnem postopku.

Poslanci o predlaganih spremembah zakona niso enotni, a soglašajo, da bi bilo treba pred sprejetjem sprememb ustanoviti sklad za odpravnine. O tem, ali je zakon primeren za nadaljnjo obravnavo, bo DZ odločal v četrtek.

LDS: Smiselno je, da se spremembe zavrne
"Smiselno je, da se spremembe zavrne," meni poslanec LDS-a Ljubo Germič, saj bi morali v zakonu o delovnih razmerjih spremeniti tudi 73. člen, ki govori o spremembi delodajalca. "Varnost ne pomeni zgolj ohranitve delovnega mesta," opominja in pravi, da v stranki za večjo varnost delavcev podpirajo ustanovitev sklada za odpravnine.

SDS: Treba je nadaljevati socialni dialog
Tudi v poslanski skupini SDS-a se po besedah Štefana Tislja strinjajo z ustanovitvijo sklada za odpravnine. Prepričani pa so, da je treba pri spremembah zakona nadaljevati socialni dialog, saj se s trenutnimi spremembami zmanjšujejo pravice delavcev. Prav tako je opozoril na problematiko odpuščanja prek slamnatih podjetij in opomnil, da je "treba to urejati v tem zakonu in v zakonu o gospodarskih družbah".

SD: Predlagatelj naj skuša narediti korak naprej
Poslanec SD-ja Bojan Kontič pravi, da so spremembe zakona sicer primerna podlaga za prihodnjo obravnavo, a bi morale posegati tudi v 73. člen "in odpraviti nepravilnosti, ki smo jim priča". Opozoril je, da bo treba za urejanje področja odpuščanja prek slamnatih podjetij kaj storiti tudi v zakonu o gospodarskih družbah. "Predlagatelj naj skuša narediti korak naprej," svetuje.

SLS: Predlog zakona sicer ni sporen
"V poslanski skupini SLS-a se strinjamo, da se predlog zakona dopolni, tako da bo preprečeval izigravanje delavcev," pravi poslanec Jakob Presečnik. "S hitenjem in prehitevanjem se povzroča samo nepripravljenost socialnih partnerjev za pogovor," je prepričan. Pojasnjuje, da predlog zakona za SLS sicer ni sporen, saj upošteva odločbo ustavnega sodišča.

Zares: Koliko za preprečevanje takšnih razmer naredijo sindikati?
V Zaresu so prepričani, da bi morali spremembe podpreti, a Vito Rožej dodaja: "V luči zlorab nas preseneča, da je šlo ministrstvo v spremembe zakona brez ozira na problem odpuščanja prek slamnatih podjetij." Sprašuje pa se še, koliko za preprečevanje takih razmer naredijo sindikati, "saj zgolj opozarjanje na obstoječe anomalije ne sledi njihovemu poslanstvu". Rožej je pojasnil, da so tudi v Zaresu predlagali, da se za zaščito delavcev spremeni 73. člen zakona.

DeSUS: Spremembe gredo le v korist delodajalcev
Poslanec DeSUS-a Franc Jurša je pojasnil, da stranka nasprotuje znižanju odpravnin in skrajšanju odpovednih rokov, saj to pomeni "drastičen poseg v pravice starejših delavcev", ki so ranljiva skupina, ker so težje zaposljivi. "Spremembe gredo le v korist delodajalcev," je prepričan. "Dokler se ne bo zgodil premik k spoštovanju obstoječe zakonodaje, ne smemo posegati na področje prožnosti delovnih mest," so prepričani v DeSUS-u.

SNS: Uprimo se pritiskom neokapitalistov
Miran Györek je v imenu SNS-a dejal, da vsi trije zakoni, ki jih obravnava DZ, zaradi kompleksnosti zahtevajo daljše usklajevanje in da novela ni v zadostni meri usklajena s socialnimi partnerji. "Če hoče Slovenija vstopiti v gospodarstvo in družbo znanja brez socialnih izgub, mora predvsem ohranjati visoko stopnjo socialnega zaupanja," je prepričan. "Upreti se moramo pritiskom neokapitalistov in nadaljevati dialog s socialnimi partnerji," poziva.

V razpravi še o predlogu zakona o urejanju trga dela
Poslanci so v nadaljevanju seje razpravljali o zakonu o urejanju trga dela, katerega cilj je po besedah ministra za delo Svetlika nadaljnje uveljavljanje koncepta prožne varnosti na trgu dela. "Ta cilj bo dosežen s sistemskimi zakoni in povečano vlogo aktivne politike zaposlovanja," je napovedal.

Parlamentarci so enoglasno opozarjali na dotrajanost zdaj veljavnega zakona iz leta 1991, iz katerega izhaja nujnost po novi zakonodaji, trenutni predlog pa je - razen nekaj podrobnosti, ki se jih lahko odpravi z amandmaji v prihodnjih obravnavah - dober.

V prvi obravnavi bodo poslanci zakon o trgu dela podprli
Poslanka SD-ja Andreja Meglič Černak je v imenu svoje poslanske skupine poudarila, da bodo zakon v prvi obravnavi podprli. Zatrdila je, da si želijo prožnejše zaposlovanje in ne le prožnejše odpuščanje.

Marijan Pojbič (SDS) opozarja, da zakon ni v celoti usklajen z ekonomsko-socialnim svetom, zagotavlja pa: "V SDS-u predlogu ne bomo nasporotovali, a pričakujemo, da se bo zakon z amandmaji izboljšal."

Zares predlaga univerzalni temeljni dohodek
Franco Juri
je v imenu Zaresa pojasnil, da stranka predlaga univerzalni temeljni dohodek, ki bi preprečil povečano tveganost revščine. Opozoril je še, da se bo po izhodu iz krize trg dela zelo spremenil.

V SLS-u menijo, da se je mogoče strinajti z načeli in cilji zakona, sprašujejo pa se, ali bo DZ logistično sposoben izvesti obravnave vseh zakonov na tem področju, je opozoril Jakob Presečnik.

Tudi pri zakonu o urejanju trga dela o zakonu o malem delu
"V DeSUS-u se strinjamo, da so zelo različne situacije, zakaj je neka oseba brezposelna, in je vse nemogoče obravnati v skupnem imenovalcu," pravi Franc Jurša, ki dodaja, da je zato to smiselno oblikovati za vsako ciljno skupino.

SNS-ov poslanec Miran Györek je izpostavil lizbonski proces, ki nas zavezuje k iskanju ravnotežja med gospodarskim razvojem in socialno kohezijo, ter pozval vlado, naj temeljiteje obdela predlog, ker da je tokrat dala preveliko pozornost drugemu.

V LDS-su pa se sprašujejo o nejasnosti financiranja: "Večja težava je nejasnost, kaj je v tem zakonu javna služba in kaj so socialni programi?" Poslanec Ljubo Germič je znova poudaril, da je pomembna ločitev študenskega dela s posameznim zakonom.

Ana Mavsar, Aljoša Masten
Prijavi napako
Komentarji
kredarica
# 15.07.2010 ob 17:38
Ponosni, istospolni, bogati: za financiranje številčno skromne Parade ponosa po raznih kanalih namenjeno 100 tisoč evrov javnega denarja
lila2140
# 15.07.2010 ob 06:00
kimi12345, kar pot pod noge in v tujino. Tam rožice cvetijo, pečene piške letajo in med se cedi. Pa, da ne pozabim, na naše podjetnike čakajo z odprtimi rokami.

Mislim, da so gospodarstveniki in politiki pri nas zalizani. Če si eno, si drugo. Vizija seže do polnjenja lastnega žepa, čim hitreje in čim več. Kreirati skupno podjetniško-politično prihodnost, kjer bo odpuščanje delavca, ki mu podjetniki navržete minimalko in ga, ker ne znate pridobiti poslov, odpustite, še lažje, je pa smešno. Ker ste si to že skreirali.
kimi12345
# 15.07.2010 ob 00:52
Oblast neke države je samo ogledalo prebivalcev v taki državi. Dokler so za ljudi pomembnejše teme kot so gospodarstvo, in dokler ljudje ne bodo sprevideli, da bodo živeli dobro le če bo gospodarstvo lahko delalo kolikor toliko svobodno, toliko časa bodo ljudje živeli slabo. Pač taka je realnost. Kdor se spominja predvolilnih soočenj na različnih televizijah, se lahko spomni da je bilo o gospodarstvo precej malo govora med vsemi političnimi strankami. Poleg tega zmagovalna stranka sploh ni predstavila gospodarske vizije, (tudi druge niso bile precej boljše a so vsaj nekaj na to temo naredile), potem je logično kje smo ne ve pa se kam gremo, to nam nakazujejo samo nekatera dejanja, kar pa je absolutno premalo.

Pač dejstvo je da se sposobni ljudje odseljujejo. S težkim srcem gledam ko nekateri moji prijatelji odhajajo v tujino, sicer je v teh časih lažje ohranjati stike samo lepše bi bilo, da skupaj kreiramo prihodnost tu. Če pa se bo ta trend v Sloveniji nadaljeval, bo kljub temu vredno premisliti ali se je res sploh še vredno truditi tu v Sloveniji, ko pa obstaja precej več možnosti in priložnosti v tujini.
tech
# 14.07.2010 ob 21:16
@kimi12345

Saj nisem resno mislil....sem samo hotel povedat, da so nesposobni...s tolkimi ljudmi zaposlenim jim v dveh letih ne rata pripravit nit par korenitih sprememeb za popravit stanje gospodarstva v državi...

Samo dve možnosti so ali načrrtno uničujejo državo ali so res tako nesposobni...
minnaema
# 14.07.2010 ob 20:55
...izbira se vedno najbolje "od že izprobanega", treba je pa poizkusiti in trdno upati na uspeh.
kimi12345
# 14.07.2010 ob 20:45
Najprej se je potrebno sploh vprašati zakaj sploh prihaja do slamnatih podjetij. Do tega prihaja v vse večjem obsegu prav zaradi zakona o delovnih razmerjih, zaradi katerega je odpuščanje zaposlenih zelo težko. In ker smo v časih ko je delavcev v podjetjih preveč, kljub temu da so podjetja odpustila zaposlene za določen čas in zmanjšala študentska dela pa je še vedno kriza zato so podjetja začela odpuščati zaposlene za nedoločen čas na ta način. Sicer to res ni pravično do teh delavcev je pa legitimno od delodajalcev da se poslužijo te taktike, saj jim drugega sploh ne preostane glede na našo zakonodajo na tem področju, vsaj dokler se to ne prepove. Ko se bo sprejel nov zakon o delovnih razmerjih, po katerem bo nekoliko lažje odpustiti delavca se bo tudi delež slamnatih podjetij za ta namen bliskovito zmanjšal.

Glede enega komentarja, da bi morali samo prevzeti skandinavsko zakonodajo, to žal ne bo šlo. Njihova zakonodaja je po mojih pojmih res ena boljših, samo vedno znova se pozablja na precejšne razlike v mentaliteti skandinavcev in naši mentaliteti. Ne bi šlo skozi, vsaj na neko srednjeročno obdobje vsekakor ne.
Teolin
# 14.07.2010 ob 19:06
Zavrnitev je edina pametna odločitev ta trenutek. Se pa bojim, da si bo koalicija pripisovala zasluge, za zavrnitev lastnega slabega zakona.
MIRNČAN
# 14.07.2010 ob 18:31
Neverjetno kaj počnejo naši politiki.
tech
# 14.07.2010 ob 18:25
Vzemte vso Slovensko zakonodajo in jo sežgite...pol pejte na internet in skopirajte zakonodajo bilo katere uspešne Skandinavske države in jo delno popravte za Slovenijo ( ne preveč, ker boste zopet kaj zajebali)...vi očitno z vsemi ministrstvi skupaj in vsemi svetovalci v dveh letih niste sposobni spravit nič pametnega skupaj...
galoper
# 14.07.2010 ob 18:18
Dokler bo DU tolerantno obravnavala poslovna poročila družb brez zaposlenih, tudi reda ne bo.
erazzem
# 14.07.2010 ob 15:46
Koalicija bo predlagala umik zakona o delovnih razmerjih iz postopka

Kdo od pristojnih oz. predlagateljev zakona bo odgovarjal za ne delo???

:)
Kazalo