Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 34 glasov Ocenite to novico!
Avtocesta
Po slovenskih avtocestah vozi 90 odstotkov tujih tovornih vozil. Foto: Pixabay

Dodaj v

Slovenske avtoceste že zdaj preobremenjene. Kdaj (in s čim) graditi šestpasovnice?

Bi lahko tovornjaki vozili po odstavnem pasu?
6. december 2017 ob 08:14
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Obremenitev slovenskega avtocestnega križa se je v zadnjem desetletju izjemno povečala, zato so nekatere avtoceste že dosegle zgornjo mejo prepustnosti in kličejo po gradnji tretjega prometnega pasu.

Ljubljanska obvoznica in odseki od Ljubljane proti Postojni, Domžalam in Grosuplju dosegajo tudi 70 tisoč vozil na dan in več, kar že zahteva šestpasovnico.

Državni svet je letos na vlado naslovil že dve pobudi, da bi avtoceste nadgradili že pred letom 2030. Naša država je po deležu tujih tovornjakov, ki predstavljajo 90 odstotkov tovornega prometa, rekorderka v Evropi, zato se mora vprašati, čigav problem rešuje, pravi državni svetnik Stevo Ščavničar: "Menim, da bi ta problem morali prenesti na evropsko raven in jim povedati, da smo mi pripravljeni sodelovati pri tem, obenem pa pričakujemo, da ga, če je to njihov problem, tudi oni rešujejo."

Državni svetnik Zoran Božič pritrjuje, da ne smemo biti skromni: "Zadnjič je bil podatek, da smo dobili za projekt drugi tir 200 ali 250 milijonov, Italijani pa so dobili za tretji pas od Portogruara do Palmanove 600 milijonov od Evropske investicijske banke."

Tovorna vozila za odstavni pas preširoka
In kakšne so rešitve? Kratkoročno bi bilo mogoče dovoliti promet po odstavnem pasu, a tu so težave, opozarja Božič: "Pri nas je odstavni pas širok 2,5 metra, tovornjak pa je širok 2,6 metra, tudi 2,8 metra, tako da ta pas že zaradi širine ne more biti primeren za tovornjake." Tovornjaki so za ta pas tudi pretežki, tako da bi ta ukrep zahteval številna gradbena dela, denimo utrjevanje vozišča in gradnjo SOS-niš.

Promet bo sicer olajšala odstranitev cestninskih postaj in sprememba prometnega režima ponekod na ljubljanski obvoznici. Prav tu je predvidena prva šestpasovnica, in sicer na odseku med Kosezami in Kozarjami, začetek izvedbe je načrtovan za leto 2020. Razširitev celotnega obroča in vpadnih avtocest je naslednji korak, podlage za spremembo državnega prostorskega načrta morajo biti pripravljene prihodnje leto.

Erna Strniša, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Partizan Miha
# 06.12.2017 ob 08:19
Kamjone, ki samo prečkajo Slovenijo, na vagone, pa ne bo treba graditi šestpasovnic.
olidata
# 06.12.2017 ob 08:30
Sedaj se bo spet ropalo denar za podiranje protihrupnih ograj in postavljanje novih. To je mogoče samo v Sloveniji...
Aeda
# 06.12.2017 ob 08:36
Partizan Miha piše: Kamjone, ki samo prečkajo Slovenijo, na vagone, pa ne bo treba graditi šestpasovnic.
ZAHTEVATI je potrebno, da se ta predlog uresniči (za vse kamione s priklopniki), saj pomeni OBENEM občutno/veliko zmanjšanje onesnaževanja zraka z izpušnimi plini. Pa še zahteve Kjotskega sporazuma bi bile (do neke mere) upoštevane...
vidaest
# 06.12.2017 ob 08:49
Kamjone, ki samo prečkajo Slovenijo, na vagone, pa ne bo treba graditi šestpasovnic.

Ja, samo kaj ko imamo tudi železnico staro 50 let. Sicer pa nihče ne bi šel iz CE v LJ z avtom, če bi 5x dnevno vozil hitri vlak, s katerim si tam v 15 minutah.
weylakuc
# 06.12.2017 ob 08:45
Vsaj relacija od Kopra do Maribora mora biti čim hitreje predelana na 6 pasovnico ker v praksi je trenutno stanje tako, da imamo 1 odstavni pas, 1 kamionski pas in 1 vozni pas. Prehitevalnega pa ne.

V večini se pač cjaziš za F1 vozniki ki v skupinah po 2-3 s 105km/h nekaj minut prehitevajo kamione in vsi živčni gledajo v ogledala ali jim bo uspelo.
valcek2010
# 06.12.2017 ob 08:51
tovornjak na vlak se to govori že oodkar pomnim, vendar je DARS res velesila
SŽ pa ena jama brez dna
kingeston
# 06.12.2017 ob 08:38
klasika v propadli državi

že ko so se te avtoceste gradile so bile potrebe po 4 (3+1) pasovnici...
amigo
# 06.12.2017 ob 08:35
V okolici Ljubljane pojačati javni promet, tovor pa na železnico.
mihael1
# 06.12.2017 ob 08:34
Odstavni pasovi so, razen na redkih mestih preozki - cesta brez odstavnega pasu je pri tako gostem prometu nevarna in niše niso zadosti.
Vsaka okvara vozila povzroči nevarno situacijo in verjetnost nesreče. Ta pa poleg žrtev prinaša večurne zastoje, ki so že sedaj vsakodnevni.
dmejz
# 06.12.2017 ob 08:44
Kaj pa 61mio€ dobička v prvem polletju, s katerim se DARS hvali, nazaj investirati v izgradnjo AC?! Tako delajo privat upravljalci, samo čez planke v italijo je potrebno pogledati.
ManBoy
# 06.12.2017 ob 08:52
Haha, grem stavit da bodo prej zgradili 6 pasovnico, ko pa avtocesto na Koroško.
dory
# 06.12.2017 ob 08:20
In kje bi bil odstavni pas, če bi ta postal vozni?
jodlzi
# 06.12.2017 ob 09:04
zelo pametno so postavili protihrupne ograje iz LJ proti Vrhniki na način, da je potrebno vse podreti, da lahko širimo AC. res pametno vlagamo naš denar, ni kaj za rečt...
pobrisan
# 06.12.2017 ob 08:44
Partizan Miha

Kamjone, ki samo prečkajo Slovenijo, na vagone, pa ne bo treba graditi šestpasovnic.
-------------------

Si sploh predstavljaš koliko kompozicij bi morali naložit? Železnica bi bila zabita.
SamoRes
# 06.12.2017 ob 08:53
Danes ima že vsak 18 letni dijak svoj avto, včasih si moral najprej v službo da si ga zaslužil.
Potem se čudite da ima pet ljudi v družini pet avtomobilov in da je gneča na cesti.
Binder Dandet
# 06.12.2017 ob 09:02
@Partizan Miha:
"Kamjone, ki samo prečkajo Slovenijo, na vagone, pa ne bo treba graditi šestpasovnic."

To bi bilo idealno.

Ampak najprej je treba posodobit železnice. Iz časa Janševe vlade in njihovih načrtov imam v vglavi, da posodobitev stane cca 10 milijard €. Kot drugo pa DARS izgubi ~polovico prihodkov.
elektrupunk
# 06.12.2017 ob 08:56
..železnice niso sposobne tega izpeljat...že sedaj delajo na robu, pa kljub temu rbiš 5 ur iz mb v kp :) ...noro kako smo zaostali tukaj ...avtoceste bo verjetno na določenih odsekih treba razširit....k so se gradile ni bilo potrebe po tretjem pasu...se pa to kaže že nekaj časa tako da spet zaostajamo..pa še par raazpisov in pritož, tako da tam doleta cca 2040 se bo začel pakj delat...
ps11
# 06.12.2017 ob 09:05
Flegica ne nabijaj. Potem so drzave s 6-pasovnicami neumne
Flegica
# 06.12.2017 ob 09:03
Gradnja še enega pasu ne bo rešila nič razen da bo par gradbincev dobro zaslužilo!!! Regionalni razvoj države z veliko mikro poslovnimi centri ne pa centralizem kot v stalinizmu!!! To je prejšnja država že dobro obvladala pa smo mi uspešnjo zje... Ker je valda zdrava kmečka pamet slabše vodilo pri odločitvah.Kar se pa tranzita tiče bo problem dokler bo Evropa tako razdeljena na revno in bogato delovno silo!!! Ravno včeraj so retardirani pop novinarji govorili kako so na zavodu eni leni ker nočjo bit fizikalci za 600 eur?!?
weylakuc
# 06.12.2017 ob 09:02
@Franc 1952

Spet eden tistih, ki mu je premik na desni pas nevaren manever za katerega porabis najmanj 2 kilometra in deluje v tvoji glavi verjetno najmanj tako zahtevno kot da bi vozil Titanik preko Panamskega prekopa...
ata
# 06.12.2017 ob 09:29
Preusmeritev tovornega prometa na železnico je utopija - poskušali so Nizozemci in ugotovili, da je smiselno šele pri razdaljah večjih od 800km.

Vprašati se je treba po katerih (zastarrelih) standardih so se gradile AC zadnjih 25 let, ker recimo v Avstriji je večina odstavnih pasov precej širših (kakšen meter), poleg tega je na lev še pas ca. 0,5.-0,75m.
Prav tako ne razumem odločitve, da se takrat ni gradilo tripasovno (vsaj LJ-CE, ki je bila popolnoma nova). Sredstva se da dobiti s povečanjem cestnine za tovorna vozila, koliko milijonov je šlo v zrak, ker je bil razveljavljen prvi razpis za elektronsko cestninjenje leta 2013?

PS: in sedaj se lahko vprašamo še, zakaj so bile protihrupne ograje v zadnjih letih postavljene tik ob AC - se je že takrat vedelo, da bo treba širiti!
sosman
# 06.12.2017 ob 08:57
Torej še preden do konca zgradiš, rečeš, da je vse zaman in da bi rabili 6 pasovnice? Saj vemo zakaj, dvojni zaslužek in ozki interesi prašičev pri koritu.
alex_l
# 06.12.2017 ob 10:01
Kaj nam pomagajo 3 pasovi, če vsi vozijo po levem pasu :-)
To se recimo zelo lepo vidi, ko gremo v gneči proti primorski. Na klancu od Vrhnike naprej so 3 pasovi 3/4 avtomobilov je na levem pasu (vozijo 110km/h) slaba četrtina na srednjem (vozijo 105 km/h) pa kakšen kombi na desnem pasu.
Mislim, da bi bilo nujno, da v avtošolah mlade voznike naučijo, kako voziti čim bolj prepustno...
osmi_potnik
# 06.12.2017 ob 09:14
Iz Grosuplja do Ljubljane priti izpod 30 min je v zadnjem letu postala znanstevena fantastika, ob ponedeljkih pa sploh... Na srečo so odprli uvoz Škofljica pred tunelom, zdaj je lažje...jao.
kontra
# 06.12.2017 ob 09:14
Franc 1952

# 06.12.2017 ob 08:54
Prijavi neprimerno vsebino @weylakuc
Spet eden tistih, ki jim je 130km/k spodnja meja hitrosti njegovega avtomobila?:)


A po tvojem je prav da prehitevajo po avtocesti z 100 na uro? Ne rabi bit spodnja meja avta 130 na uro ampak ne moreš v taki gužvi it prehitevat tovornjake z tako hitrostjo. Če nisi sposoben prehitet hitreje pač ne prehitevaj. Pa fičoti so tudi šli čez 100 če je blo treba prehitet.
gozdar1
# 06.12.2017 ob 08:59
Itak, že od osamosvojitve samo avtoceste in spet avtoceste, kot da druga infrastruktura (železnice,..) ne obstaja.
ga_moram_imet
# 06.12.2017 ob 08:55
Kamjone, ki samo prečkajo Slovenijo, na vagone, pa ne bo treba graditi šestpasovnic.

A dej. Kaj bomo gradili še tretji tir zaradi tega. A ti sploh veš kolk kamionov gre na vagon? Ti povem, samo eden.
cgn
# 06.12.2017 ob 09:45
Tovornjak prečka Slovenijo od Sežane do Lendave v 4 urah če pa gre na vlak en dan ni dovolj.
alex_l
# 06.12.2017 ob 10:03
Poleg tega bi bilo nujno uvesti visoke kazni za voznike, ki zavirajo in buljijo v prometne nesreče, še posebej, če so se te zgodile na nasprotnem pasu avtoceste!
SpicyWeiner
# 06.12.2017 ob 09:06
država naj v BitCoin napumpa milijardo eurov, vrednost bo momentalno poskočila, potem pa naj vse hitro proda z velikim profitom pa bo dovolj denarja za tretji pas ;-)
Haloo
# 06.12.2017 ob 09:21
@ga_moram_imet - # 06.12.2017 ob 08:55
Na vagone tovor ne kamione s tovorom, pa se lepo izide. Samo logistika mora biti urejena!

Romunski tovor (na primer) do Španije na vlak tam pa na posamezne lokacije s kamioni
MZ
# 06.12.2017 ob 09:21
Meni osebno je bilo že ob gradnji avtocestnega križa (ki se je vlekel predolgo, bistveno predolgo) jasno, da bodo avtoceste po dograditvi premajhne za ves promet. Zanimivo, da to že tedaj ni bilo jasno vsem silnim stokovnjakom za promet in infrastrukturo.
Očitno so pridno čakali, da se bo izvedba širitve AC čimbolj podražila, da bodo spet imeli razlog za preplačan posel.
zamudnik
# 06.12.2017 ob 09:08
Razširitev ljubljanske obvoznice bo ful odmašila zamaške na primorski trasi romanja romunskih tovornjakov.
kvisko75
# 06.12.2017 ob 09:00
S Čim? Z denarjem, ki so ga prikoritniki pokradli.
Alchemist
# 06.12.2017 ob 10:13
Jaz v avtoceste ne bi vlagal niti centa več, kot je potrebno za redno vzdrževanje. Vse investicije bi se morale preusmerit v železnice in gradnjo hitrega železniškega križa čez Slovenijo. Če ne bo tako, nas čakajo samo čedalje večji stroški za vzdrževanje cest in čedalje večji izpusti CO2.
hogar13
# 06.12.2017 ob 10:11
Lepo da o tem razmisljajo eno leto po tem, ko so imeli razkopano celo severno obvoznico in par let po tem, ko so razkopavali cesto Brezovica-Vrhnika in namescali protihrupne ograje...
Pa kdo so ti nasi veleumi, ki ocitno niso sposobni razmisljati za en teden naprej....? Vazno da raja placa in caka v kolonah in placa se enkrat z vinjeto in placa cestarino pri registraciji.... ma smo mone res
matija0000
# 06.12.2017 ob 10:00
Takšne debate bodo obudile SCT od mrtvih!!!!
_cerebro
# 06.12.2017 ob 09:31
@samores
Danes ima že vsak 18 letni dijak svoj avto, včasih si moral najprej v službo da si ga zaslužil.
Potem se čudite da ima pet ljudi v družini pet avtomobilov in da je gneča na cesti.

To je pa čisto kapitalistično gledanje, da če hočeš kaj imeti, si moraš zaslužiti. ;-)
Malo sem sarkastičen, ker poznam tvoje nazore.
Se pa strinjam, da dinamika vzpostavljanja prometnih poti nikakor ni več sposobna slediti dinamiki porasta količine prometa.
Hik
# 06.12.2017 ob 09:29
S čim? Ja menda pa ja z bitkojni.
Kdaj? Če želimo, da bodo odprte do leta 2200, jih je treba začeti graditi najpozneje predlani.
dude
# 06.12.2017 ob 09:05
Vprasanje, ce software ne bo v prihodnjih 20 letih omogocil veliko vecje prepustnosti na 4 pasovnici.
Z lahkoto si predstavljam, da cez 20 let vsi avti hkrati startajo, ko se prizge zelena luc. Ali pa avtomatsko drzijo razdaljo in je vkljucevanje avtov mnogo bolj ucinkovito. Je treba mocno premisliti, preden zacnemo graditi.
Binder Dandet
# 06.12.2017 ob 12:08
"Celoten promet zahod-vzhod Evrope, poteka preko Slovenije in ne preko severa Evrope (Nemčija, itd.) ravno zato, ker je prevoznikom ceneje transportirati preko nas, kjer za prečkanje države ne rabijo odšteti niti ficka, kljub temu da za to pot delajo po 300km in več daljšo pot."

Plačajo cestnino DARSu. Tega je nekje polovica vseh pobranih cestnin. Brez tranzita bi nas domačine vožnja po AC stala več.
zeitgeist
# 06.12.2017 ob 10:35
Vsaka spodobna država ima dober javni prevoz.
Glede na to, kar ponujajo Slovenske železnice,
Je Slovenija skrajno nespodobna država.

Apetiti po tretjem voznem pasu so nebuloza.
Potrebno je imeti dober javni prevoz in gneče na avtocesti ne bo, oziroma me gneča na AC sploh ne zanima, če bi se udobno, hitro in zanesljivo vozil z vlakom.
ga_moram_imet
# 06.12.2017 ob 10:15
Konec koncev kaj ima tranzit tukaj? Problem je v osebnih vozilih. Saj ti predstavljajo 90% voznega parka ki stojijo v koloni. Če bi šli zjutraj 10 min prej od doma bi mogoče bilo tudi manj težav, ker nebi noreli na šiht. Tako pa levo desno, malo po odstavnem, trobit, blendat, s prehitevlanega na izvoz v zadnjih 5 metrih, čez rdečo...
PlanetOfTheApes
# 06.12.2017 ob 09:51
Tovor na železnico je znanstvena fantastika, sploh če računamo, da se danes dostavlja roba na minuto. Dokler bi se tovor natovoril na vagon je določena roba že na cilju, da o pomanjkljivi in omejeni železniški infrastrukturi ne govorimo. Na cilju pa itak mora roba spet na tovornjak, razen če nimate železniško progo speljano direkt na svoje fabriško dvorišče.
windmaster
# 06.12.2017 ob 09:46
Sploh ni težav. Plačamo odstranitev protihrupnih ograj katere so postavili pred enim letom in razširimo cesto. Seveda gredo ograje nazaj in to spet plačamo...
slayer
# 06.12.2017 ob 09:35
To se je ze v startu vedelo
Samo so se delali norce da bodo prvo gradili dvopasovnice in sele nato tropasovnice
Vsi vijadukti in tuneli bodo preozki

Plan je bil si zagotoviti posel za nadaljnih 30 let samo je slo vse v grunt ( SCT , PRIMORJE ...)
Butalci pa bomo se enkrat placevali nadgradnjo

Narod , ti isti NORCI se vedno sedijo na istih foteljih

Narodu ni pomoci , zal
peglezn
# 06.12.2017 ob 09:27
Ne ne... najprej na Evropa plača za tretji pas, ... šele potem šleparje na vlak :-)

Seveda jih (EU) moramo potem olupiti še za drugi/tretji tir ...

Pa imamo dela do 2040.
zapravico
# 06.12.2017 ob 09:26
Ceneje bi bilo,če naredijo vzporedno novo avtocesto,kot pa narediti še en dodaten pas
nemesis999
# 06.12.2017 ob 14:26
weylakuc
tvoje pritoževanje čez voznike(po tvoje moteče),njihove reakcije,sposobnosti,kaže točno to,da si tudi ti očitno eden teh osebkov,ki jim drugi povzročajo stres in težave,kateremu nisi kos.če ti je in tebi podobnim,težko pol minute peljat za voznikom,ki prehiteva z 105kmh na spoštljivi distanci in ne na odbijaču,potem naslednjič premisli,če se ne bi raje poslužil javnega prevoza in se ne bi obremenjeval zaradi,po tvoje,prepočasnih in nesposobnih voznikov.
mojvidik
# 06.12.2017 ob 13:42
Ljubljano na železnico, Koroško pa na avtocesto!
Kazalo