Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 20 glasov Ocenite to novico!
Državni svet
Svetnike so prepričale utemeljitve enajstih kolegov in glasovali so za odložilni veto. Foto: RTV SLO
Vodja poslanske skupine SD-ja Miran potrč
V največji opozicijski stranki SD so napovedali, da bodo o spremembah v šolstvu najverjetneje odločali državljani v začetku prihodnjega leta. Foto: RTV SLO
Financiranje srednjih šol na podlagi števila dijakov pa bo po mnenju predlagateljev veta omogočilo večanje števila učencev v oddelkih in skupinah javnih šol. Foto: RTV SLO
VIDEO
Veto na šolsko zakonodajo
Predvajaj RealPlayer WindowsMedia

Sorodne novice

Dodaj v

Šolski zakon vrnjen poslancem

Opozicija napoveduje referendum
30. oktober 2007 ob 08:54,
zadnji poseg: 30. oktober 2007 ob 16:42
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Državni svet je sprejel veto na novelo zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja ter jo tako vrnil v razpravo v DZ.

Za veto je glasovalo 20 svetnikov, proti jih je bilo osem, dva svetnika pa sta se vzdržala. Odložilni veto je predlagala skupina enajstih svetnikov, in to takoj po tem, ko je državni zbor v petek ob obstrukciji celotne opozicije sprejel predloženo novelo.

Uveljavitev novele je zdaj odložena in vrnjena na ponovno glasovanje v parlamentu. Za njeno dokončno uveljavitev bo tako treba najmanj 46 glasov poslank in poslancev. Toliko jih je sicer v petek tudi podprlo zakonsko novelo.

Svetniki nasprotujejo več spremembam
Pobudniki razprave o vetu menijo, da bistvena vprašanja nimajo soglasja strokovne javnosti in niso usklajena s socialnimi partnerji.

Svetniki nasprotujejo spremembi, ki daje zasebnim šolam enako višino proračunskih sredstev kot javnim šolam.

Prav tako se ne strinjajo z možnostjo povezovanja šol in vrtcev v vzgojno-izobraževalne centre, saj menijo, da so v velikih centrih večje težave z disciplino, stopnjuje se nasilje in ni večje kakovosti dela, saj se število zaposlenih krči.

Financiranje srednjih šol na podlagi števila dijakov pa bo po mnenju predlagateljev veta omogočilo večanje števila učencev v oddelkih in skupinah javnih šol.

Minister Zver veto pričakoval zaradi lobiranj
Minister za šolstvo in šport Milan Zver si je želel, da državni svetniki ne bi izglasovali veta, a je tudi zdaj prepričan, da bo ob ponovnem glasovanju v državnem zboru novela vseeno potrjena. Odločitev državnega sveta je označil za pričakovano tudi zaradi raznih lobiranj, a besedila novele ne namerava spreminjati. V primeru referenduma pa minister upa, da jim bo uspelo prepričati volivce.

Glavni tajnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Branimir Štrukelj pa meni, da je izglasovanje odložilnega veta zelo dobra priložnost za nadaljna pogajanja.

Opozicijske parlamentarne stranke so že napovedale, da bodo zahtevale referendum, če šolski zakon ne bo zavrnjen.

V koaliciji pričakujejo, da bo zakon tudi v drugo potrjen
V koalicijskih strankah veto obžalujejo in pričakujejo, da bo zakon tudi v drugo potrjen. V NSi-ju ne vidijo razloga, da bi zakon spreminjali, zlasti ne v točki, ki je za nekatere sporna, je povedala poslanka Marjeta Uhan. Pri tem je poudarila, da pri financiranju ne gre za prave zasebne šole, saj imajo te šole državno potrjene izobraževalne programe.

Alenka Jeraj iz SDS-a je pojasnila, da so v stranki zakon podprli predvsem zato, ker so želeli popraviti neenakost, ki je bila uzakonjena leta 1996. Zakon bodo na novem glasovanju spet podprli. Jakob Presečnik iz SLS-a pa je poudali, da so člani državnega sveta, ki so jim bližje, glasovali proti vetu. V DeSUS-u pa odločitve državnega sveta ne želijo komentirati.

V opoziciji pozdravljajo odločitev svetnikov
Odločitev državnega sveta so v opozicijskih strankah pozdravili. Po mnenju Majde Širca (Zares) je veto pomembna streznitvena možnost za vladajočo politiko in hkrati priložnost, da se ob ponovnem glasovanju v državnemu zboru zakon zavrne. Z zadnjim se strinja tudi Majda Potrata iz SD-ja, ki meni, da bi moral biti temeljit razmislek koalicije usmerjen v to, ali podpreti zakon, ki ima v strokovni in zainteresirani javnosti, med socialnimi partnerji in v opoziciji toliko pripomb.

Barbara Tavš Žgajner iz SNS-a pa je izpostavila dejsto, da je zakon slab in pomeni degradacijo javnega šolstva na račun zasebnega šolstva oziroma ozkih političnih interesov.

Samostojni poslanec Slavko Gaber je dejal, da je žalostno, da je potrebno možnost veta uporabljati pri tako pomembnih zakonih, kot so šolski, Jožef Školč iz LDS-a pa je dejal, da je sicer pričakovana odločitev državnega sveta možnost, da se sporno šolsko zakonodajo blokira.

Prijavi napako
Komentarji
mrhe2003
# 30.10.2007 ob 23:20
schwepsy, ni pričakovati, da bi večinski del tukajšnjih komentatorjev to zadevo želelo prebrati. Raje imajo navajanje neresnic in podtikanj. Še posebno, če se jim kje v zakonu prikaže RKC. Če se jim ne, jo pa naredijo sami, samo da imajo o čem pisati. Tako je to.
mirindobro
# 30.10.2007 ob 21:59
mikoš: Jasno da Rodetova slika nima kaj delati na steni. Vsekakor pa taka morilca kot sta bila Lenin in Čegevara še toliko manj.

Sicer pa je ves povojni čas v učilnicah visela slika človeka, ki je po mednarodnih študijah odgovoren za smrt enega milijona ljudi. Poglej kaj je to naredilo pri ljudeh. Veliko jih še dandanes verjame zgodbicam o njegovi hrabrosti in dobroti, ki so si jih po vojni izmislili, namesto da bi spoznali o njem resnico. Vidiš kako imajo ljudje sprane možgane. Prav do tega bi prišlo, če bi viseli sliki Lenina in Čegevare. Torej je že bolje da na sliki visi nekdo, ki ni morilec, če že mora!
mikoš
# 30.10.2007 ob 21:10
Strinjam se, in tudi jas raje vidim da visi Lenin in Čegevara kot pa Rode.
Vsakemu svoje, hudodelci naj visijo, otroci pa si zaslužijo najbolše, torej konkurenčno šolstvo.
Da ne boste čez čas pluvali v ogledalo tako kot ste za zakon o varovanju.
mirindobro
# 30.10.2007 ob 19:40
V Španiji naprimer so nekateri ljudje, ki so podobno nestrpni do cerkve kakor nekateri sodelujoči v tej razpravi, pa vendar večinoma vpisujejo svoje otroke v privatne (cerkvene) šole. Pa mislim, da ni nič narobe z njimi.
kralj matjaž
# 30.10.2007 ob 19:32
Treba je ločit zasebno od javnega, kar je zasebno naj se financira iz zasebnega žepa kar pomeni da več denarja ostane za javne šole. Če se pa nek starš odloči da da svojega otroka v zasebno ustanovo pa se s tem odpove svoji pravici do javnega šolstva. Če hoče nekdo met zasebno šolo naj jo financira, država mora skrbet samo za javno.
schwepsy
# 30.10.2007 ob 16:55
spremembe zakona so objavljene na spletni strani državnega zbora dr-rs.si
schwepsy
# 30.10.2007 ob 16:53
Dragi komentatorji!
Preberite si prosim prenovljen zakon o šolstvu, potem pa komentarji prosim argumentirano

pa še nekaj glede plačevanja programov glede na število učencev/dijakov: vseeno je ali je 100% ali 60%. Pomembno je, kako se z uredbo to potem določi. Zato ni potrebno imeti strahu, da bodo šole prejele manj denarja in bodo zato razredi bolj polni, ker bo lahko razporeditev denarja omogočila državnim (javnim) in zasebnim šolam izvajanje programa na optimalni način.
In še nekaj: nikjer ne piše, da bo v Sloveniji po tem zakonu samo še zasebno šolstvo.
Mimogrede: na ravni visokošolskega študija je že izjemno število privatnih ustavov...
GLAVNI
# 30.10.2007 ob 16:49
+ priporočam spletni ogled oddaje studio city (včerajšni)
GLAVNI
# 30.10.2007 ob 16:48
rdecman, ta zakon velja še do danes
rdecman
# 30.10.2007 ob 16:32
alpa ce dajo mal vec kesa v javne sole...ne da se ze zdj placuje neke pristojbnine (poleg malic ipd...) jebena hrvaska ma za jabe ucbenike pa delovne zvezke do 5ga razreda...pa majo 1krat manjsi BDP!!!

JAO JAO!
Maz
# 30.10.2007 ob 16:23
Rdecman: problem je v tem (dokaj zalostno) da otroke vpisujejo v krscanske vrtce, OŠ in SŠ zato, ker so le tam delezni dobre izobrazbe (boljse kot v javnih solah)!...

Ravno zato, ker se ideologije ne da uničit z nasprotovanjem, ampak z konkurenco. In konkurenca javnim šolam je ravno zato tako visoka, ker se jim tam ni treba trudit za učence. Kmalu bodo javne šole dobile samo še najrevnejši sloj, ker bodo edino tam 100% subvencije. Za kaj boljšega boš moral pa plačat. Tudi sam ne bi rad, da moji otroci obiskujejo katoliško šolo, ampak kmalu, če bom hotel dobro izobrazbo, ne bom imel izbire. Upam lahko samo, da bo še več ponudb in vrst privatnih ustanov, da bom lahko izbiral vsaj med plačljivimi programi in ne med javnim in religioznim.
Krukelj
# 30.10.2007 ob 16:04
In kje je danes lažnivi poet Ladko? On bi pa spet ugotovil, da si slovenski otroci pravzaprav sploh ne zaslužijo šolanja, ali pa še kakšen hujši absurd...
rdecman
# 30.10.2007 ob 15:51
8. GLAVNI (30.10.2007 || 14:54:41)
Februarja 1996 so sprejeli zakon, da se zasebne šole financirajo 100% (podpisniki tedanje vlade, lds, sd in še nekateri), zasebne šole, ki pa bodo ustanovljene po letu 96, pa naj bi bile financirane samo 85%, kaj je zaj tu pravično.
Takrat so bili lds in sd in podobni ZA 100% financiranje, a danes so pa proti?

Dajte se že izjasnit!


se pravi po tvoje - kar se sprejme nej pol tko bo za vedno? WTF!?
rdecman
# 30.10.2007 ob 15:51
in takisto jaz bi moral met pravico da glede na to da NIMAM prevec denarja in moji otroci verjetno NE bojo sli v javno solo (sprijaznimo se ze z dejstvom da vsi NISO sprejeti na take sole!) in bi moral imeti izbiro kam gre moj denar...to je nekako tako kot da bi placeval tvojim otrokom kredit za avto...vsaj kar se mene tice!

javne sole so za VSE, zasebne pa naj ostanejo za tiste z globjim zepom in (vsaj pri nas je tako) verne..

problem je v tem (dokaj zalostno) da otroke vpisujejo v krscanske vrtce, OŠ in SŠ zato, ker so le tam delezni dobre izobrazbe (boljse kot v javnih solah)!

poznam primere za vrtec, OŠ in SŠ!

(za vse tiste pa k pravte da v takh vrtch sploh ni enga pokristjanjevanja - otroka je prijateljica vpisala ddrugam zato ker so se morali igrat nune in duhovnike - biti tiho in moliti!!!!!! HALO!?)

cerkev nej odpre se ksno solo - ce rabte vec placa...dnarja ma dost!!!
Maz
# 30.10.2007 ob 15:30
Rdecman: po tvoji zelo plitki logiki, bi morali vsi državljani, ki bi se odločili za zasebno šolstvo (kot jih ti imenuješ - fevdalci in verniki), izstopit iz države in nehat državi plačevat davek, ker od tega nič nimajo. Država jim po tvoji logiki ne sme nič dat, zahtevat pa davke + plačevanje javne šole, v katero ne hodijo.

HALOOOOOOOOOOO!

Če plačujem davek imam pravico, da me država pri izobrazbi 100% podpira, ne glede na to in to bi moralo bit predvsem LIBERALNIM jasno - ne glede na to, katero šolo izberem.
Krukelj
# 30.10.2007 ob 15:07
mirindobro - Enostavno gre pri tem problemu samo za vprašanje 80 ali 100 % financiranja. Po mojem ne en ne drug način nista ustrezna, ampak bi se šole pač morale financirati glede na ujemanje s predmetnikom javnih šol.
mirindobro
# 30.10.2007 ob 15:02
Kar se tiče financiranja gotovo nimate prav. Če gre otrok v javno šolo ga vsekakor financira država. Če pa gre v zasebno pa pravite da bi ga morala zasebna šola... beri starši, ki ga tja vpišejo. Torej bi po vaše država brez kakršnega koli financiranja prišla do izobraženega kadra. Kje je tle pravica?
Krukelj
# 30.10.2007 ob 15:01
Glavni - Od kje ti te podatki?
GLAVNI
# 30.10.2007 ob 14:54
Februarja 1996 so sprejeli zakon, da se zasebne šole financirajo 100% (podpisniki tedanje vlade, lds, sd in še nekateri), zasebne šole, ki pa bodo ustanovljene po letu 96, pa naj bi bile financirane samo 85%, kaj je zaj tu pravično.
Takrat so bili lds in sd in podobni ZA 100% financiranje, a danes so pa proti?

Dajte se že izjasnit!
Krukelj
# 30.10.2007 ob 14:48
zakaj bi se človek sili v javni zavod, kjer imajo tisoče študentov, če mu ne ustreza masovno okolje, masovni usipi in masovni padci

Mislim, da trenutno pri nas ne obstaja nobena zasebna šola, kjer bi delali z vsakim učencem individualno. Torej ta argument ne govori v prid "zasebnim" šolam. Načeloma sem sicer za ponujanje več možnosti, vendar pa naj država financira samo predmete, ki so na voljo tudi v javnih zavodih (predvsem ne kakšnega verouka).

Razsodnik - Seveda spet sprevračaš dejstva. Zaradi zagovednežev kot si ti (in recimo tudi komsomolec, da ne boš rekel, da sem komunist), je vsakršen konstruktiven dialog že vnaprej nemogoč. Pfuj.
rdecman
# 30.10.2007 ob 14:33
se vid da si pr kosilu ocija poslusala pa pol se zupnika v cerkvi a ne???
rdecman
# 30.10.2007 ob 14:32
as neumna? al sam nepismena?
WTF!?

javna sola - za vse (placujejo vsi)

zasebna sola zaet zgleda k ma oci dost kesa pa za ostale fevdalce in/ ali vernike!!!! - (placujemo vsi)

-> a to je fer???

nvem no...zdrava pamet pa ce mal pogledas drgac kukr hocmo met RKC v soli in podobna sranja...pa ti je jasn da je tole najslabsa stvar kar jo lahk nardijo... ZVER DEJ ODSTOP K SI TOTALN BIZGEC!??!!?!

javne sole bojo tko ostale za rajo, zasebne se bl za verne in/ali bogate...placvala jh bo pa "raja" - a to je OK? HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
kotletix
# 30.10.2007 ob 14:30
Najprej uničiš javno šolstvo, nato ga daš v vodenje kleru, kateri potem vzgaja nove državljane. Čez toliko let, pa domimo novo janšistično bazo volilcev.
To je samo začetek klerikalizacije družbe, ustvarjanje novih hlapcev.
High-tech girl
# 30.10.2007 ob 14:05
Kdo pravi, da so zasebne šole slabše/boljše od javnih?? Point je v enakih možnostih, zakaj bi se človek sili v javni zavod, kjer imajo tisoče študentov, če mu ne ustreza masovno okolje, masovni usipi in masovni padci - vem, da ta razlog ne odtehta bistva. Na kratko: gre za sofinanciranje dejavnosti NE glede na to, če se dejavnost izvaja javno ali zasebno!!! Ni potreben noben referendum, le zdrav razum ob sprejemanju šolskega zakona, pred tem vsaj nekaj ključnih argumentov za povečanje pozitivnih glasov. Trenutno ne obstaja dokaz, ZAKAJ se zasebne šole naj ne bi enako financirale kot javne. Tisti del članka, ki omenja nezmožnost povezavanja na račun večjih centrov IN DA SE ŠTEVILO ZAPOSLENIH KRČI - le kdo tu koga ščiti/omejuje??
Historian66
# 30.10.2007 ob 13:53
Prej bi to izbral, kot pa da na steni visi (iz)Rode(k).
Razsodnik
# 30.10.2007 ob 13:46
Morda bi morali dodai člen, da mora v učilnici viseti Čegevara in Lenin, pa bi šlo gladko skozi.
Kazalo