Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 29 glasov Ocenite to novico!
Študentje zavračajo predlog zakona, ki po njihovem mnenju omogoča privatizacijo visokega šolstva. Foto: BoBo
       Zakon gre v smeri komercializacije in privatizacije šolstva, uvaja štirikratno zvišanje šolnin, ki peljejo v elitizem in nič drugega. Osnovna pravica vsakega človeka na tem svetu je svobodna izbira izobrazbe, in to brezplačne.       
 Študentka
Študentje zbrani okrog društva Iskra terjajo prevetritev študentskih organizacij in študentskih servisov. Foto: BoBo

Dodaj v

Študentje na skupščini proti noveli zakona, ker uvaja privatizacijo

Podporniki Iskre zavrnili komercializacijo visokega šolstva
12. november 2013 ob 14:24,
zadnji poseg: 12. november 2013 ob 14:51
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Okoli 300 študentov ljubljanske filozofske fakultete je na prvi samoorganizirani skupščini v organizaciji Študentskega društva Iskra zavrnilo komercializacijo visokega šolstva in predlog novele zakona o visokem šolstvu.

Zahtevajo, da izobraževanje ostane vsem dostopno javno dobro. Predlog novega zakona o visokem šolstvu uvaja plačljiv redni študij in izobraževanje se iz skupnega dobrega spreminja v prostotržno dejavnost. To študente spreminja v potrošnike, študij pa v blago, je bilo slišati na skupščini v avli fakultete.

"Zakon gre v smeri komercializacije in privatizacije šolstva, uvaja štirikratno zvišanje šolnin, ki peljejo v elitizem in nič drugega. Osnovna pravica vsakega človeka na tem svetu je svobodna izbira izobrazbe, in to brezplačne," je dejala ena izmed študentk.

Izobraževanje naj ostane v javnem interesu
"Prav zaradi tega mora izobraževanje ostati v javnem interesu, kar nov zakon ne dopušča. Ni računati na to, da bodo etablirane strukture, kot so ministrstvo za izobraževanje, univerza, dekani in vodstvo fakultet, stopile na našo stran. Tudi Študentska organizacija Slovenije ne bo veliko pomagala, zato se moramo študentje odločiti za konkretne poteze in ustaviti takšne brutalne posege v javno dobro," je bil jasen eden izmed študentov. Dodal je še, da se študentje ne smejo pogajati, ampak zakon v celoti zavrniti.

Za reformo ŠOU-a in reformo študentskih servisov
V nadaljevanju so študentje razpravljali o študentskem delu in reformi Študentske organizacije Univerze (ŠOU) v Ljubljani ter se zavzeli za ukinitev študentskih servisov kot posredovalcev študentskega dela. Eden izmed študentov je dejal, da je na fakulteto prišel študirat, in ne delat. Opozorili so tudi na štipendije, ki jih prejemajo z enoletnim zamikom, in zahtevali polno štipendiranje vseh študentov.

Določitev minimalne urne postavke
Študentje zahtevajo uvedbo minimalne urne postavke za opravljanje študentskega dela, uvedbo vseh temeljnih in socialnih pravic, ki izhajajo iz delovnega razmerja, ter formalno štetje delovnih izkušenj in pokojninske dobe.

Ob reformi ŠOU-a pa so izpostavili netransparentno porabo denarja in odtujenost vodstva. Želijo si namreč takšno študentsko organizacijo, ki bi bila resnični predstavnik vseh ljubljanskih študentov.

Protestna skupščina se bo nadaljevala popoldne na Fakulteti za matematiko in fiziko. Skupščine bodo do četrtka še na 21 fakultetah.

S. B. L.
Prijavi napako
Komentarji
Coen
# 12.11.2013 ob 15:35
In zakaj bi naj bil redni študij problem? Če si s svojo pridnostjo in trdim delom v srednji šoli dobil dovolj točk za vpis na želeno fakulteto, zakaj bi zanjo moral še plačati? Bedarija.
zozozo
# 12.11.2013 ob 15:00
@frkolinko - Med pravice in dolžnosti študentov spada tudi soupravljanje fakultete in univerze, ne pa samo predavanja in izpiti.
Nikec3
# 12.11.2013 ob 14:46
V nadaljevanju so študentje razpravljali o študentskem delu in reformi Študentske organizacije Univerze (ŠOU) v Ljubljani ter se zavzeli za ukinitev študentskih servisov kot posredovalcev študentskega dela. Eden od študentov je dejal, da je na fakulteto prišel študirat in ne delat.

Pri tem pa jih podpiram.
JohnMichxx
# 12.11.2013 ob 18:29
Jasno, pred tapravo fakulteto protestirajo......valilnica brezposelnih,.
Coen
# 12.11.2013 ob 18:51
@ monte,

Študij traja npr. 4 letnie. Študentu se naj k temu doda 1 leto za "kikse" in pol leta za diplomo. Kdor v tem času ne konča študija, naj izgubi vse bonitete in do dokončanja študija polno plačuje šolnino, itd.

Am... drugače je to že v veljavi. Študent ima pravico do 1x ponavljanje letnika in 1x pavziranje ALI vpis na drugo smer/fakulteto. Če izkoristi eno ALI drugo in ga tisto leto "kiksne", ostane brez statusa rednega študenta.

In če bi se dragi komentatorji malenkost pozanimali in se nehali predstavljati kot vsemogočni vsevedi, bi namreč vedeli, da so fiktivni vpisi v večini primerov na raznorazne srednje šole in višješolske programe, ne visokošolske. Če bi politikom bilo v interesu dejansko znižanje fiktivnih vpisov in spodbujanje rednega študija, kot vas s tem manipulirajo že leta in leta in leta (in očitno zelo uspešno), bi univerzitetni programi bili zadnji na seznamu reform.
Avaline
# 12.11.2013 ob 16:34
kraden1, točno to zakon prinaša. Zdaj če nekateri potrebujete odebeljen naslov zakona: "ŠOLNINE BODO ČUJ", je to druga stvar. Dejstvo je, da že sama sprememba diskurza, da izredni študij kot tak odpade in postane tisti del študija, ki je plačljiv, imenovan REDEN, sporoča, da se to lahko poglablja in širi. Če izredni študij sicer ni problem, je problem, da je zdaj 40% možnosti plačljivega študija, že to je VEČ kot je bilo do zdaj. Absolutno vedno se s takimi procesi na neki točki začne, in kaj točno preprečuje nadaljnji uvedbi 60%, 80% plačljivega REDNEGA študija, če sprejmemo 40%?! Sicer pa je privatizacija in komercializacija univerze že dolgo prisotna. To ni vidno samo na področju tega zakona, temveč tudi v vzniku različnih privatnih institucij, ki med drugim dobivajo sredstva, ki so namenjena sicer javni univerzi. Celotno visokošolstvo je že docela prestrukturirano z uvedbo bolonjske reforme, korak za korakom prihajamo do prostora, kjer ne bi nič drugače, kot da bo vsaka "dobrina" plačljiva, in ta zakon je KONRETEN korak. Na tem trenutku odpiramo ventil drugim, bolj radikalnim spremembam v prihodnosti.
smoke4fun
# 12.11.2013 ob 16:09
Študij ni brezplačen. Tudi ni pravica. Je privilegij. Plačujemo ga državljani, v upanju, da boste svoje znanje uporabili v Sloveniji in s tem ustvarjali skupno dobro za nas, ki vam plačujemo študij.

Torej vsi fiktivno vpisani študentje nam kradete denar, ki smo ga investirali v vas. Še najbolj pa tisti, ki boste z diplomo ucvrli v tujino.

Po mojem mnenju je torej edino pošteno, da imajo vsi študentje, ki zaključijo šolanje v normalnem roku in dobijo delo (ali ga vsaj iščejo) v Sloveniji, študij brezplačen, ostali bi pa morali naknadno odplačati stroške njihovega šolanja.
Coen
# 13.11.2013 ob 15:34
@ kozorog1973,

drugače se tudi Američani na polno pritožujejo, da so zaradi študija zakreditirani za naslednjih 30 let in več. Ni fora toliko v šolninah, temveč v dovoljevanju fiktivnih vpisov za podaljševanje statusa na raznorazne srednje šole in pa v sami izvedbi šolskih programov. Se slučajno kdo dandanes še uči za sebe? Ne, vsi se piflamo na pamet, da bi dobili boljše ocene, mesec dni po zaključenem izpitu pa tako ali tako nimamo več blage, kaj smo sploh delali. Med drugim poznam študentko biologije, 4. letnik in Zoisovo štipendistko, povprečna ocena nad 9,0, ki je šele lani ugotovila kako zgleda, ko zavre voda. Ne, ne zajebavam.

Preveč je poudarka na starih metodah tipa prepisuj s table in uči se s knjige/zapiskov ter premalo na novih. Več bi moralo biti diskurza, več prakse, večji poudarek na medsebojnem sporazumevanju med profesorjem in študenti, več govora o novih idejah. Enostavno premalo je kritičnega razmišljanja, zato pa tudi je večina diplomantov po končanem študiju nesposobnih za delo in popolnoma nesamostojnih v življenju.
kreden1
# 12.11.2013 ob 19:53
Avaline, spet si narobe razumela, izobrazba ni luksuz, luksuz je kopičenje diplom na isti stopnji izobrazbe, konkretno da recimo doštudiraš pravo na prvi stopnji, potem pa se vpišeš na ekonomijo na prvo stopnjo, potem na FDV itd. To sem omenil samo v kontekstu argumenta, zakaj plačljivega študija v celoti ne moremo ukiniti. Sicer se pa dobro zavedam pomena izobrazbe in sem celo hvaležen (!), da mi je v Sloveniji omogočeno zastonj pridobiti univerzitetno izobrazbo.

In spet ne razumem, o kakšni privatizaciji govoriš. Pa kje ti vidiš privatizacijo v tem zakonu? Javne univerze so v 100% javni lasti, to se ni spremenilo in to se tudi ne bo. In oprosti, ampak iz tvojega pisanja o komercializaciji lahko razberem samo to, da bolj kot na kakih empiričnih podatkih ali osebnih izkušnjah tvoja prepričanja temeljijo predvsem na stereotipih, ugibanjih in govoricah. Kot prvo, o potrošništvu kot takem nisem nikjer govoril. Komercializacija pomeni pridobivanje sredstev na trgu, da univerza s svojimi raziskovalnimi dejavnostmi pridobiva financiranje na trgu, recimo skozi prodajo patentov, sodelovanje s podjetji pri raziskavah, ustanovitvijo spin-offov itd. Lahko seveda pomeni tudi plačljiv študij, da se razumeva, vendar to smo že razčistili. Na kakšnem FF-ju razumem, da kaj dosti sodelovanja z gospodarstvom ne more biti, ampak na naravoslovnih faksih in kakšni ekonomski fakulteti je takšno sodelovanje absolutno nujno, saj je gospodarstvo odvisno od raziskav, ki se tam izvajajo in seveda obratno. In najboljše javne univerze v Evropi še kako sodelujejo z gospodarstvom, čeprav so po tvojih kriterijih konkretno skomercializirane in kot take slabe (?). Kar poglej na Googlu, koliko podjetij je recimo nastalo na Cambridgu ali pa na UCL, ki sta javni univerzi ter koliko sodelujeta z gospodarstvom.

Dalje, ne vem, kaj ima tukaj vezo situacija, v kateri je ameriški šolski sistem, prav tako tista tvoja opazka o apatičnem in ignorantskem narodu. Zadeve niso niti približno tako črno-bele, kot jih ti vidiš, še manj je pa vse to skupaj relevantno pri tej debati o predlogu zakona. V ZDA je konkretno zakreditiranost študentov oziroma bolje rečeno diplomantov res problem, vendar spet ne vem, zakaj to omenjaš, ker ta predlog zakona ne bo niti približno vpeljal zasebno last univerz ter astronomske šolnine. Prosim, povej mi en relevanten argument, zakaj recimo konkretno Univerza v Ljubljani ne bi smela sodelovati z gospodarstvom. Pa ne neke abstraktne teorije o potrošništvu, čisto konkreten argument.
kreden1
# 12.11.2013 ob 18:26
Avaline, res se ne strinjam z Iskro glede marsičesa, ampak tukaj konkretno sem govoril o nevarnosti privatizacije visokega šolstva, ki je preprosto ni in je v tem predlogu tudi ni zaslediti. To, da se je v preteklosti ustanovilo nekaj zasebnih visokošolskih zavodov, nima nikakršnega vpliva na stopnjo zasebnosti univerz, ki se ni prav nič povečala v vseh teh letih in ni nobenih indicev, da bi se to v bližnji prihodnosti spremenilo.

Moram pa tudi opozoriti, da je razmišljanje, da sta privatizacija in komercializacija dva pojma, ki hodita z roko v roki, napačno. To, da iz privatizacije izhaja povečana stopnja komercializacije, je jasno, vendar lahko tudi brez privatizacije stopnja komercializacije naraste. Sicer pa je glede komercializacije tako, da sodelovanje univerze z gospodarstvom preprosto mora obstajati in ni noben bavbav, navsezadnje je to eden izmed zelo učinkovitih načinov, da se zmanjša brezposelnost diplomantov v prihodnosti. Ta predlog mdr. ureja problem spin-off podjetij, ki nastajajo kot posledica raziskovalnih dejavnosti na univerzi, kar se lahko smatra kot povečana komercializacija univerze, vendar v čem točno je problem takšnih podjetij? Vpliv teh podjetij je pozitiven tako na študente in zaposlene, kot na samo univerzo ter njen ugled. Prav tako se končno rešuje problem priznavanja izobrazbe, pridobljene na tujih univerzah.

Res se bosta redni in izredni študij preoblikovala v redni in delni študij, vendar je to povsem skladno s prakso v drugih državah, kjer so prav tako "full-time" in "part-time" programi, ne pa tako kot zdaj, ko je samo redni študij brezplačen ter je izredni (delni) študij vedno plačljiv, ne obstajajo pa recimo brezplačni delni programi. Uvaja se zgornjo mejo števila plačljivih mest na 40% vseh vpisanih študentov, do zdaj po mojih informacijah te meje sploh ni bilo, se pravi je lahko določena inštitucija imela tudi več plačljivih mest. Ne razumem, če se teh 40% iz zakona umakne, bo posledično nevarnost zmanjševanja brezplačnih mest v prid plačljivih lahko le večja. Edina alternativa je plačljiva mesta v celoti ukiniti, kar je pa čisti nesmisel, ne moremo ljudem financirati leta in leta študija brez neke palice, ki jih bo spodbujala, da čimprej končajo, prav tako ne moremo kot država ljudem financirati tri, štiri ali več programov na isti stopnji izobrazbe. To je pač luksuz, ki si ga človek mora sam plačati.
jur'
# 13.11.2013 ob 17:57
Izobraževanje je javno dobro, cuzanje statusa na račun ostalih pač ne. Kdor ne naredi n-letnega dodiplomskega programa v največ (n+1) letih (kje drugje bi se mi ob tem predlogu
že smejali), naj pač malo premisli, zakaj se je sploh vpisal na faks.

Iskrice so pa na žalost idealizma polni bleferji, ki so prebrali Kapital in mislijo, da lahko njim uspe ustanovitev Socialistične Države, kjer bo vse zastonj in vse skupno (t.j. njihovo). Fantje, enkrat so našim prednikom že prodali take bučke, drugič pač ne bo šlo.
kralj matjaž
# 13.11.2013 ob 08:14
Počasi bo že deset let, kar nas strašijo, kako bo zlobni Janša uvedel šolnine. Dejasnko pa bo prijazni dedek Milan, tisti, ki jih bo uvedel.
Pač kaj lahko medijska propaganda naredi.
monte
# 12.11.2013 ob 18:15
In kdaj se bodo študentki začeli zavzemati za ukinitev študentskega dela:
- ki je v polovici primerov prikrita siva ekonomija!?
- Ki je nelojalna konkurenca tistim, ki redno zaposlujejo.
- ki preprečuje redna delovna mesta...

Kdaj se boste začeli zavzemati, da vse, ki špricajo predavanja, vaje,... izključijo iz fakultete!?

Minimalna urna postavka za študentsko delo??? Kaj vas ni sram, da marsikje za študentsko delo dobijo več, kot redno zaposleni???
Ne se zajebavat s takimi kvazi socialističnimi.
malidelnicar
# 13.11.2013 ob 18:26
jur' - dober komentar.

Potrebno je:
1. prepolovit število vpisnih mest v prve letnike
2. uvesti sprjemne izpite na vseh fakultetah
smoke4fun
# 13.11.2013 ob 00:02
"...Osnovna pravica vsakega človeka na tem svetu je svobodna izbira izobrazbe, in to brezplačne." -Študentka

A bo šla to razlagat otrokom v afriko? Jst mam tudi pravico do življenja, pa moram vseeno v trgovini plačati kruh... Pa drugače sem čisto za brezplačni študij, ampak naj gre študirat tisti, ki ima resen namen faks čimprej spravti do konca in svoje znanje uveljavi v domovini, ki mu je plačala šolnino. Ostali pa se samo pasejo...

Jaz bi predvsem rad videl, da se izboljša kvaliteta študija, da se omogoči študiranje na daljavo (predavanja in ostalo na internetu npr.), kakor imajo vse sodobne univerze. Da ne omenjam da bi se tako tudi prihranilo kaj denarja. Ne pa da težijo z obvezno prisotnostjo, da potem profesorji znalci berejo iz "kao" lastnih skript..

Če si želite brezplačne izobrazbe iz svetovno priznanih univerz, vam predlagam da si ogledate tole stran: www.coursera.org
Balaš Junior
# 12.11.2013 ob 20:02
Mladina trenira politično dejstvovanje, da pridobijo izkušnje za zajemanje iz proračuna, ko bodo minila študentska leta, in se bodo zavlekli v urade, ministrstva, inšpektoriate, svetove za to in ono, skupine za odpravo tega in onega, nevladne (obenem pa na proračun pripete) organizacije, in podobno.

Češnjico na torti pa bodo predstavljali tisti, ki bodo v prihodnjih PS, SDS, SD, NSi... in drugih derivatih podaljšanih rok takratnih stricev kontinuitete, ki jih bodo pošiljali v medijski ogenj za ohranjanje svoje politične in kapitalske prevlade.

Perspektivna mladina, ni kaj.
monte
# 12.11.2013 ob 18:07
smoke4fun: točno tako!

Študij ni samo pravica, je tudi OBVEZNOST. Kdaj se bodo "študentki" začeli zavzemat za to, da se vsem, ki študijskih obveznosti ne opravljajo, ukinejo bonitete (študentski boni, bivanje v štud.domu, plačilo šolnine, dodatnih opravljanj izpitov,...).
Študij traja npr. 4 letnie. Študentu se naj k temu doda 1 leto za "kikse" in pol leta za diplomo. Kdor v tem času ne konča študija, naj izgubi vse bonitete in do dokončanja študija polno plačuje šolnino, itd.
Pa bomo videli, koliko jih bo še fiktivno vpisanih, koliko jih bo "študiralo" 6,7 in več let,...Naj študirajo tisti, ki želijo RESNO študirati, ostali pa lahko to počnejo samoplačniško, ne pa na račun države in davkoplačevalcev. Posledično bodo tudi mastno plačani profesorji, asistenti,... manj obremenjeni, manj bo potrebnih "opravljenih" ur v plačilno ugodnejših urah,...
Pa pravico do upravljanja je študentkom treba odvzeti. Naj študirajo in "pridobljeno" znaje čim prej začnejo koristno uporabljat, ter seveda plačevati davke; pa se naj potem gredo politiko in soupravljanje.
Naj še kdo reče, da v šolstvu ni rezerv za zniževanje stroškov.
Avaline
# 12.11.2013 ob 17:14
kreden1, mislim, da vsi nekako razumemo kako mediji delujejo. Utopično bi bilo misliti, da bodo na rtv ali kje drugje zapisovali kakorkoli drugače, kot da privabijo bralce. In tak naslov privablja bralce. Sicer pa si ti v svojem odgovoru konkretno zavrnil (domnevno, kajti drznem si reči, da ni osrednje bistvo skupščin in organiziranega študentskega gibanja diskurz o privatizaciji, temveč se težišče nagiba k preprečevanju financializacije javnega šolstva) mnenje Iskre (in drugih, moram poudarit) o tem zakonu, s čimer se jaz ne morem strinjati in na to sem tudi odgovorila..Privatizacija vsekakor ni isto kot komercializacija, sta pa procesa, ki potekata z roko v roki in ne moreta potekati ločeno, kajti s privatizacijo stopnja komercializacije narašča zaradi golega preživetja javnih institucij.
kreden1
# 12.11.2013 ob 16:56
Avaline, ne razumeš, kaj hočem povedati. Če nekdo trdi, da zakon uvaja privatizacijo, to ne pomeni, da lahko novinar to zapiše kot golo dejstvo, ker je to nič več kot mnenje. Razumeš razliko? Subjektivno mnenje skupine ljudi ni avtomatsko dejstvo. In plačljiv študij ni enako privatizaciji, kar bi moralo biti jasno, prav tako komercializacija ni enako privatizaciji in razumevanje teh razlik je bistveno za kakršenkoli resen diskurz, sicer ni to nič več kot navadna demagogija in populizem.
Unanimous
# 12.11.2013 ob 15:00
Misli! Respect!
costes
# 13.11.2013 ob 21:40
Pejte si ogledat haciendo enega od direktorjev studentskega servisa na Skrjancevo pri Radomljah pa vam bo jasno pomen sive ekonomije in nelojalne konkurence Zavodu ..
Coen
# 13.11.2013 ob 21:35
@ megan,

Čudi me samo, da je Pahor, ko je še bil predsevnik vlade hotel uvesti ravno take reforme glede študentskega dela, kot jih študenti sedaj zahtevamo, pa je bil deležen neverjetnega odpora.


Malo delo v izvedbi, kot je predlagala Pahorjeva vlada, bi bila nepopravljiva škoda za celotno družbo. Če bi malo delo zajemalo le in zgolj študente in mogoče še dijake, bi bilo še sprejemljivo. Ampak glede na to, da so bili vključeni še vsi ostali (brezposelni, upokojenci), pa bi prišlo do neverjetnega izkoriščanja s strani delodajalcev.

To je isto, kot če bi izničili minimalno plačo - odlično za delodajalce, smrt za narod, ker bi se za male pare izkoriščalo delovno sposobne ljudi. Zakaj bi recimo tebi kot "malemu delavcu" delodajalec ponudil redno pogodbo, če te pa lahko komot odj* in najde drugega malega delavca, ki bo približno isto sposoben kot ti? Prav tako, zakaj bi tebi delodajalec za tvoje delo dal 700 evrov, če pa lahko najde nekoga, ki bi isto bil pripravljen delati za 200? Minimalna plača je še edini ventil, ki delodajalcu še preprečuje tako zaposlovanje.
megan
# 13.11.2013 ob 17:16
Se strinjam.
Čudi me samo, da je Pahor, ko je še bil predsevnik vlade hotel uvesti ravno take reforme glede študentskega dela, kot jih študenti sedaj zahtevamo, pa je bil deležen neverjetnega odpora. Jaz sem bila ena redkih, ki sem malo delo podpirala.
Glede uvajanja šolnin pa seveda menim, da je to svinjarija na polno. Sicer je še kako res, da je študentov preveč in zato pada kvaliteta, samo ne bi smeli števila omejevat z denarjem, ampak z doseženim predznanjem in sposobnostmi. Meni se zdi, da bi morali tisti, ki želijo in ki zmorejo možnost zastonj študirat, ne glede na premožnost staršev.
Glede ŠOU pa itak nimam kaj rečt. To je pa legalizirana mafija
Re
# 13.11.2013 ob 12:34
Če bi Država zagotovila sistem štipendiranja, študentom ne bi bilo treba delat, študij bi končali hitreje, hitreje bi se zaposlili (če bi se imeli kje) in začeli Državi vračati z dobrim delom. Vsega tega danes ni, ker je izobraževanje postalo donosen posel; t.i. privatne šole kasirajo šolnino in hkrati dobivajo denar iz proračuna. Profesorji na javnih Univerzah se bolj, kot za študente trudijo za polnjenje svojih žepov; v službenem času na stroške Univerze "fušajo" za svojo korist, študentje so jim zgolj nadležni nebodigatreba. Nenazadnje pa danes skoraj nihče ne študira zato, da bi se česa naučil temveč zgolj in samo za koristi, ki jih prinaša diploma. Rezultat takšnega vedenja je danes viden na vsakem koraku. Beda in neznanje. Vodstvo UL npr. se pa še vedno baha z uvrstitvijo UL med 500 najboljših univerz na svetu. Ha, ha, ha Športnika npr., ki je 500. na svetu, nihče še povoha ne. ;-)
DejanD
# 13.11.2013 ob 04:55
In govorim za Zda,d ane bo pomote, ampak učitno si elita želi tud tak sistem tle.
crusader
# 12.11.2013 ob 19:27
znanje vsem, elitizem blablabla... kt de je pa diploma dons neki zelo elitističnega, neki kar te izstreli v cream de la cream družbe, takoj ful keša ... ne ga srat, diploma danes pomeni v glavnem da si pojeo govno x let dudlanja v 3 pm k bi lahko šel kelnarit že pri 15tih, ampak ne gre za študij, gre za x let žuranja, takega kampiranja kot je tole danes, tut na metelkovo in kino šiško bi bilo vmestno če bi šli
Avaline
# 12.11.2013 ob 18:50
kreden1 brez privatizacije tudi komercializacija ne bi bila potrebna. Zadnji prostor, kjer se lahko potrošništvo vsiljuje, mora biti prostor izobraževanja. To pa sploh ni težava zgolj visokošolskega prostora, in ko že omenjaš tujino, kjer takšne strukture "delujejo", ravno v ameriškem prostoru je komercializacija že srednjih šol (in osnovnih, odvisno od strukture šolstva v posamični državi) pospešena. In ko se javno šolstvo začne boriti za obstanek preko komercializacije (zaradi privatizacije ali splošnega manjšega financiranja s strani države) kvaliteta drastično upade, ker v interesu javnih institucij ni več širše družbeno dobro, temveč profit. Seveda to v tujini "deluje", v tujini pa deluje še marsikaj, do česar naša družba še ni prišla, med drugim doživljenjski krediti in resnično slaba kakovost izobrazbe, kar vodi v apatičen, neodziven, neozaveščen in ignoranten narod. In roko na srce, je to že sedaj težava, tudi brez takšnih neoliberalnih ukrepov. Sicer pa se s tvojo zadnjo postavko o "luksuzu" nikakor ne morem strinjati, z osebnega stališča, menim, da je izobrazba nekaj, kar je namen sam na sebi, ne zgolj orodje, ki bo nas, študente, pretvorilo v orodje! Praktično vsi diskurzi trenutno uveljavljeni v ne samo visokem šolstvu, temveč tudi na sekundarni stopnji izobraževanja, so ideološki v smislu akumulacije delovne sile, ki bo državi prinesla boljše gospodarstvo. In na račun vsebin, ki posamezniku prinašajo življenjsko širino, ki je ključnega pomena za razumevanje in aktivno sodelovanje v družbenih procesih na področju javnosti in zasebnosti, ustvarjajo vsebine, ki hitro in slabo pripravijo delovno silo na delovni proces, v katerega bodo (!!) morda po končani izobrazbi vključeni. Na neki točki smo ljudje pozabili, da izobrazba sama na sebi pomeni prednost pa naj bo to na kateremkoli področju, zato osebe, ki si želi tri ali štiri programe izobrazbe končati, jaz ne bi spodkopavala, temveč bi jih spodbujala. In če sem tu morda preveč utopična in tako tudi radikalna, izobrazba preprosto ne sme postati luksuz. Glede financiranja ljudi, ki se želijo izobraževati pa tako: preprosto slepite se vsi, ki mislite, da težava leži na področju izobraževanja in izobraževalnih institucij heh..financira se mnogo, premnogo institucij, ki nikakor ne doprinašajo družbi in državi, pa ne samo institucij temveč tudi posameznikov. Sredstva naj se odžirajo tam, kjer so vidno višek, ne tam kjer viška sredstev nikoli ne more biti, ker področje (kakovostne-kar lahko speljeva v celoten nov diskurz :)) izobrazbe deluje v korist vseh.
Avaline
# 12.11.2013 ob 18:29
monte, če bodo študentje povrh vsega morali za študij še dodatno plačevati, se bo študentsko delo še okrepilo. Verjami, da večina študentov, ki dela, ne dela zato, ker si tega "srčno" želijo, temveč zato ker to morajo početi! In članek ne pokriva celotne skupščine, ta je organizirana proti sivi ekonomiji študentskega dela, ki jo omenjaš sam. In ravno minimalna urna postavka za študenstko delo bo koristila delavcem, kajti zdaj so študentje delovna sila, ki jo delodajalec lahko sebi prilagaja, med drugim tudi z nizkimi urnimi postavkami! Niso študentje tisti, ki odvzemajo mesta redno zaposlenim, temveč zakonita struktura, ki omogoča izkoriščanje študentov in oteženo zaposlovanje delavcev, delodajalci pa nato raje zaposlijo študente!
kozorog1973
# 13.11.2013 ob 17:16
Zakon gre v smeri komercializacije in privatizacije šolstva, uvaja štirikratno zvišanje šolnin, ki peljejo v elitizem in nič drugega. Osnovna pravica vsakega človeka na tem svetu je svobodna izbira izobrazbe, in to brezplačne

draga študentka je pač z mišljenjem zaostala še v času boljševizma.Pravice, parvice, ko pa se začnemo pogovarjati o dolžnostih pa vsi dvignejo rep in zbežijo. Saj problem je čist enostaven,
dokler te futrajo drugi ti ni problem furat študenta ups bohema, vkolikor pa bi to šlo od tvojga računa bi pa krepko se zavzel da bi v uglednem času dokončal faks s čimboljšimi ocenami. Tako pač je.Sicer pa kdo pa je rekel da se morjo študirat vsi, ni mi jasno folk kaj si vi sploh razmišljate oz kako. Pač naravna selecija vam da vedt pač da nismo oz niste vsi dovolj spoboni da bi lahko bili dr mag dipl. ta in ta. pa kaj je e narobe s poklicnimi šolami, morda to da ni pred imenom titula postavljena? Kaj vam pa pomaga v sedanjem primeru ko smo priča cel kup malhinacij na tem področju ko se diplome oz nazivi kopujejo oz ponerejajo. Na konc koncev pika na i pa se taki modeli še najbolj postavljajo pred javnostjo in se hvalijo s svojo titulo, v glav pa nč znanja.ne gre več tko draga študentka, malo več kritičnega razumevanja je potrebno.
kozorog1973
# 13.11.2013 ob 13:56
jaz pa sem z razliko od omenjenih za privitizacijo šolstva. Najbolje imajo urejeno v Ameriki, torej je smiselno njihove dobre rešitve implicirat v naš sistem.Zagovorniki so številni slovenski študentje in ostali, ki se šolajo v Ameriki, vendar njih kritike oz predlogi so žal kot je pri nas navada padli na gluha ušesa.
balistik1
# 13.11.2013 ob 09:30
....Piše se leto 1968 !
7up
# 12.11.2013 ob 19:57
Kakšno šolnino? Verjetno so spet z vpisnimi stroški vse skupaj pomešali.

Gledw trženja njihovega znanja so lahko brez skrbi! Prostovolno delo niti približni ne sodi v kategotijo tržno...
crusader
# 12.11.2013 ob 17:32
predvsem je treba zaščitit udobne stolčke samozadostnih profesorjev, da bodo lahko še vedno z nadebudno bebavimi študenti predli meglo na temo nebeškosti socializma in satanističnosti neoliberalizma
toni66
# 12.11.2013 ob 14:49
Sem se ustrašil, da so zasedli Peko in delavcem pro bono pomagajo šivat čevlje.
Nikec3
# 12.11.2013 ob 23:34
In ko se javno šolstvo začne boriti za obstanek preko komercializacije (zaradi privatizacije ali splošnega manjšega financiranja s strani države) kvaliteta drastično upade, ker v interesu javnih institucij ni več širše družbeno dobro, temveč profit.

Upam, da se zavedaš, da imajo ZDA najboljše univerze na svetu in so vse privatne. Res je, da imajo verjetno tudi najslabše šole, ampak to ni tako pomembno. Dodano vrednost ustvarjajo najboljše.
Coen
# 12.11.2013 ob 19:37
@ crusader,

imaš prav. Slovenci bomo kelnarili, pisarniška opravila in vodenje družb pa pustimo Avstrijcem in Nemcem. Pa čez nekaj let povej to svojim vnukom, ko se bodo pri 15ih odpravljali v kavarno, namesto da bi se izobraževali za zdravnika, odvetnika, prevajalca, strojnika, .... ampak se je takrat naivni narod pustil nategnit s strani bank in se je odpovedal vsem svojim osnovnim pravicam. Saj veš, šparanje pa to....
monte
# 12.11.2013 ob 18:20
"...Osnovna pravica vsakega človeka na tem svetu je svobodna izbira izobrazbe, in to brezplačne." -Študentka

"Kaj pa OSNOVNE DOLŽNOSTI vsakega študenta???

Kaj so osnovne "dolžnosti" "študentov", si lahko v živo ogledate vse dni in noči v tednu v MB, LJ, itd.
frkolinko
# 12.11.2013 ob 17:26
@zozozo- Za soupravljanje fakultete in univerze je poskrbljeno z volitvami študentskih predstavnikov v telesa/organe fakultet in univerze, zatorej je tvoj argument brezpredmeten. Nimam nič proti če imajo okrogle mize in skupščine, ampak zakaj zaustavitev pedagoških dejavnosti. Koga zanima lahko gre, predavanja niso obvezna.
kreden1
# 12.11.2013 ob 15:47
Študentje na skupščini proti noveli zakona, ker uvaja privatizacijo

Če so že pri Iskri funkcionalno nepismeni pri branju zakona (da ne rečem kaj hujšega), ste lahko vsaj pri RTV-ju toliko korektni, da njihovih izjav, kaj NAJ BI nov zakon prinašal, ne povzemate, kot da so dejstva, ker so daleč od tega.
MIRNČAN
# 12.11.2013 ob 15:54
Resnično pozivam študente da si preberejo zakon in ustvarijo mnenje. Ker to so same laži ki jih oni pišejo.
janez123
# 12.11.2013 ob 17:54
A se motim, To ni sprejel Janša ampak VAŠI ;)

LOL
frkolinko
# 12.11.2013 ob 14:50
Mene pa zanima kdo forsira to Iskro vseskozi v medijih? In zakaj je na FF prišlo ob skupščini do zaustavitve pedagoškega procesa? Kaj pa tisti, ki se ne strinjamo s skupščino in ostalimi zadevami ali nimamo pravice do predavanj? V bistvu je bila to kot neka obvezna seansa, za katero stojijo vemo kako orientirani študentje. Vse skupaj so sicer skušal zakrinkat s tem, da se ime Iskra na vabilu ni nikjer pojavilo, kot da ne vemo kdo stoji za vsem tem. Ne vsiljujte ostalim svoja prepričanja!
MIRNČAN
# 12.11.2013 ob 15:45
Čisto podpiram zakon, študentje se gredo populizma. Tako kot vedno. Sem pa razočaran da je zraven iskra.
Nikec3
# 12.11.2013 ob 14:42
Privatizacijo v šolstvo. Čimprej. Koncesioniranih hobi faksov ne štejem kot privatnih.
Kazalo