Slovenija

Poudarki

  • Anton Stres bo mesto ljubljanskega nadškofa in metropolita prevzel 24. januarja prihodnje leto
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,0 od 22 glasov Ocenite to novico!
Anton Stres
Od Stresa se pričakuje "nova perspektiva vodenja Cerkve".
       Danes se za vsakega vodilnega človeka pričakuje, da zna voditi dialog, da zna priti do nekega konsenza in da pri odločitvah zbere vedno dovolj poguma, da jih naredi in jih ne pušča ob strani ali prelaga.       
 Teolog Ivan Štuhec
       Vsaka osebnost prinese s seboj tako svoj teološki kot svetovnonazorski arzenal, ki ga uveljavlja na nek način tudi skozi konkretno pastoralno praktično delo.       
 Ivan Štuhec

Dodaj v

Štuhec: "Stres prinaša nov način vodenja Cerkve"

"Uran je imel na področju vodenja določene težave"
30. november 2009 ob 18:51
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Stres, ki bo januarja nasledil ljubljanskega nadškofa in metropolita Urana, ni nobena neznanka. Vedno je imel jasna stališča, po drugi strani pa je znal dialoško komunicirati s komer koli.

Tako je o novem ljubljanskem nadškofu in metropolitu Antonu Stresu, ki bo umeščen konec januarja, dejal moralni teolog Ivan Štuhec. Dozdajšnji ljubljanski nadškof Alojz Uran je bil vse svoje življenje ljudski človek, na področju vodenja pa je imel določene težave, ki so vplivale tudi na njegovo zdravstveno stanje, je dodal Štuhec. Od Stresa, ki ga ima za najbolj razgledanega med slovenskimi teologi in filozofi, pričakuje, da bo vlogo vodenja Cerkve na Slovenskem opravljal brez stresnih situacij.

Vsako novo imenovanje na tako pomembnem mestu, kot je mesto ljubljanskega nadškofa, prinaša spremembe, ki posegajo v način vodenja. "Vsaka osebnost prinese s seboj tako svoj teološki kot svetovnonazorski arzenal, ki ga uveljavlja na neki način tudi skozi svoje konkretno pastoralno praktično delo", meni Štuhec, sicer predavatelj na Teološki fakulteti v Ljubljani.

"Uran je bil bolj človek karizme kakor človek vodenja organizacije"
Dozdajšnji nadškof je bil po mnenju Štuheca bolj človek neke karizme kakor človek vodenja organizacije. Ker danes Cerkev zahteva tudi te sposobnosti, bi morali odgovorni pri imenovanjih ljudi na taka mesta to upoštevati, je poudaril Štuhec.

"Vera in družbeno sta med seboj povezana, zato se mora tudi nadškof opredeliti do družbeno aktualnih tem," je prepričan moralni teolog. Po njegovem mnenju Uran ni bil čisto družbeno anemičen in odsoten, njegov jezik je bil morda drugačen kot od predhodnikov, sicer pa se je ob ključnih priložnostih družbeno opredeljeval. Stres pa je, kot pravi Štuhec, na tem področju od svojih začetkov posebej aktiven in ga skozi to pozna tudi večji del javnosti.

Štuhec: Pričakovati je več pobud od Cerkve
V zadnjih petih letih smo po njegovih besedah prišli v stanje, ko so se neke stvari dosegle in uredile, potem pa je nastal nekakšen premor. "S tega vidika je bila zaznana neka odsotnost iniciative z vrha Cerkve do države in v tem smislu bi lahko ocenjevali, da Uran na tem področju ni videl svojega poslanstva ali svoje aktivnosti."

Sicer se po njegovih napovedih odnos Cerkve do države, ki je jasno postavljen s stališči Drugega vatikanskega koncila, v prihodnje ne bo spremenil v ničemer drugem, "razen v tem, da bo morda več pobud prihajalo v smeri urejanja tistega, kar še ni urejeno".

Štuhec zanikal namigovanja medijev glede Rodeta
Štuhec je tudi zanikal namigovanja nekaterih medijev, da razlogi za Uranov odstop niso samo zdravstveni, ampak naj bi šlo za nezadovoljstvo Vatikana z Uranovo neodločnostjo ob imenovanju direktorja urada za verske skupnosti Aleša Guliča. Prav tako po njegovih navedbah ni mogoče, da bi se iz Rima na mesto ljubljanskega nadškofa po izteku mandata vrnil kardinal Franc Rode.

Kot pojasnjuje profesor, bo Uran ob prenehanju vodenja ljubljanske nadškofije upokojeni nadškof, upokojeni škofje pa po dogovoru s svojimi nasledniki delujejo predvsem pastoralno. Sicer ni nobena zakonitost, da ljubljanski nadškof predseduje Slovenski škofovski konferenci (SŠK), je pa to v Sloveniji tradicija, zato Štuhec pričakuje, da bo Stres prevzel tudi to mesto.

B. R.
Prijavi napako
Komentarji
Korala17
# 02.12.2009 ob 20:08
G. Štuhec, vas je potrebno spomniti, na čem je utemeljena Cerkev? Je človek, ki s svojim življenjem izpričuje evangelij in svoje odločitve sprejema na kolenih pred Kristusom v veri, da jih tako prepozna kot Božjo voljo, neprimeren za vodenje Cerkve? Lepo vas prosim, vrnite se h koreninam!!!
G. nadškof Uran, hvala za vse Vaše pričevanje! Ostajate naš!
cairns
# 01.12.2009 ob 13:35
repsag

Cerkev je kler in to celo samo kler višjega ranga, dočim ste verniki autmigeci (nujno zlo) ki so potrebni za financiranje in paravan ki se imenuje versko delovanje. Če mi najdeš v celotni zgodovini en sam primer, ko so verniki o čem odločali o cerkvenih zadevah, bom mogoče tudi jaz začel verjeti v boga. Ta en sam primer bi bil čudež enakovreden vstajenju Kristusa. Ker ga ne boš najdel, sem lahko miren in bom ostal ateist.
Svetoslav
# 01.12.2009 ob 13:35
točno - verske skupnosti bi morale biti finančno samozadostne, ne pa da Vatikan izsesava Slovenijo - zakaj?
zato, ker se blagovolji vtikat v naše notranje zadeve. Ne samo, da se Cerkve ne bi smelo financirati, glede na to, da je de facto 8. najbogatejša država na svetu, se jo naj še obdavči, pa bodo tudi slovenski katoliki (kot državljani) imeli od tega koristi
cairns
# 01.12.2009 ob 13:29
repsag
Saj imate poslance v parlamentu.

Pardon, sem pozabil da NSi ni več v parlamentu. :D :D:D:D:D:D
cairns
# 01.12.2009 ob 13:27
Diego Armando

Če vas je res toooooooooooooooooooooliko pa sami plačujte svojo RKC in vse njene potrebe, tako meni neutralnemu ateistu in vernikom drugih ver ne bo treba več ničesar prispevati., vam pa ne bo treba pobirati drobtinic iz proračuna. Te drobtinice se bo lahko nakazalo za socialo in ne več za plačenaje že itak prebogatih klerikov.

Predlog za cerkveni davek lahko podpreš na http://www.predlagam.vladi.si. Če bo predlog zaživel se bo točno vedelo kooooooooooooooooooooooliko vernikov ima RKC in s tem koliko plačnikov . Osamosvojite se tudi finančno, saj ima RKC 10% slovenskega ozemlja in nešteto zgradb. Če bi bila vlada pametna pa bi obdavčila še dejavnost in ne samo premoženja. Auuuuuuuuuu bi bilo denarja v proračunu.
TineB
# 01.12.2009 ob 13:00
Pa saj osnovno poslanstvo Cerkve je evangelizacija (širjenje krščanske - katoliše vere in na njej temelječe ideologije in vrednostnega in moralnega sistema).

No, to je poslanstvo vsake religiozne organizacije. Na udaru pa so šibki "neverniki" - depresivni in zablodeli ateisti in pripadniki drugih religij. Najbolj srečni so, če kakega konvertita dobijo. Saj naravni verski prirastek preko otrok je OK, ampak še slajše je, če v svoje vrste pridobijo dotedanjega ateista ali kakega "krivoverneža".

Mrežni marketing. Piramidni sistem. Tipičen. Tisti na vrhu z največ koristmi in denarja - tisti spodaj najbolj fanatični pa z obljubami in nalogo pridobivanja novih članov. Catch the cash, ki traja že dobri dve tisočletji. Samo imana so druga - in nove "firme" se ustanavljajo skozi čas. Sistem je pa isti. Metoda pa času prilagojene (včasih meč, danes kaj drugega).
Svetoslav
# 01.12.2009 ob 12:44
problem Cerkve je, da se ukvarja z ateisti ter pripadniki drugih ver in ne s svojimi lastnimi verniki. Svoje poglede Cerkev hoce prenesti na celotno populacijo in pri tem uporabljati drzavni aparat.

res je, se tudi jaz podpišem.
Cerkev naj pomete pred svojim pragom (bo imela dela za do konca časa)
prepovz
# 01.12.2009 ob 12:34
Resnica boli, zato imajo tudi toliko povedati čez tistega, ki si to upa!
-mikos-
# 01.12.2009 ob 10:31
946130

Je umešan bil hudič ker je tudi on na " ič"
joda
# 01.12.2009 ob 10:08
...ocitno hocejo spet kak grad in nekaj gozda

naj se ne praskajo tam kjer jih nima kaj srbet, naj se brigajo za sebe ne za drzavne posle, itak so si ze prevec napraskali, najvecji kapitalist so na slovenskem, nic nima to opravit z vero kar pocnejo oni, zalostno.
Diego Armando
# 01.12.2009 ob 09:38
@Johnson: dokler bo pri nas vsak, ki se javno deklarira za katoličana, že tako rekoč avtomatsko izključen iz javnega, predvsem političnega življenja, boš težko govoril o neomejeni verski svobodi. Biti katoličan je postala največja stigma. Če si Cigan, izbrisan ali homič, si deležen pozitivne diskriminacije, če si katoličan, pa samo negativne. žal je tako. Zato mi ne bluzi o tem , da imamo vse, kar nam pripada.
nocturno
# 01.12.2009 ob 01:28
Svoje poglede Cerkev hoce prenesti na celotno populacijo in pri tem uporabljati drzavni aparat. Ne bo slo, srcki, ti casi so za vselej minili. Sedaj ste le ena izmed mnogih skupin civilne iniciative in ste z njimi tudi izenaceni.

Se podpišem.
Johnson S.
# 30.11.2009 ob 23:30
Pod Uranom je katoliška Cerkev postajala že kar nekako človeška in simpatična, zdaj pa se bodo reči spet lepo stresno uredile in bo znova pokazala svojo pravo barvo, kot jo je pod Rodetom z vijolično kapico.

Golosek, se strinjam.

Bolj so "ostri" ti patroni, boljše je. Tako kot se sami diskreditirajo, težko kdo naredi več.


Tocno tko.

Samo nekateri mislite, da se bomo samo skrivali po zakristijah in prosili za drobtinice "razsvetljene" levake. Odpade.

Diego, kaj pa bi ti rad zahteval? Ne vem, zakaj mislite verniki, da ste nekaj posebnega. Verjamete v neko stvar, ki je se nihce ni videl. Tako lahko jaz verjamem v zmaje in palcke, a sem zaradi tega tudi nekaj posebnega? Popravi me, ce se motim, ampak edino kar lahko verniki zahtevate, je pravica do neomejene verske svobode: torej da imate pravico verjeti v vasega Boga in da vas zaradi tega nihce ne preganja. Vse ostale zahteve nimajo z vero NIC!

Kolikor jaz vem, to ze imate, tako da mi ni jasno do cesa se ste vi "upraviceni", da tu zganjas neko jezo svetega, kot da se ti godi neka huda krivica.

Tako kot je nekdo ze napisal, problem Cerkve je, da se ukvarja z ateisti ter pripadniki drugih ver in ne s svojimi lastnimi verniki. Svoje poglede Cerkev hoce prenesti na celotno populacijo in pri tem uporabljati drzavni aparat. Ne bo slo, srcki, ti casi so za vselej minili. Sedaj ste le ena izmed mnogih skupin civilne iniciative in ste z njimi tudi izenaceni.
TineB
# 30.11.2009 ob 23:22
Nekateri komentarji tu zvenijo tako, kot da nekateri državljani bolj priznavajo cerkveno oblast kot pa državno. To pa je zaskrbljujoče. Le korak potem še manjka do uvedbe kanonskega (ali katerega drugega cervenega npr širiatskega) prava v državno pravo. In potem se ljudje čudijo, da imamo bratomorne vojne in kolaboracijo - če so pa nekjateri bolj zavezani veri kot pa narodu in državi.
Kluzo
# 30.11.2009 ob 22:54
Opustite vsak up, bi rekel jaz.
Ko bo postala pahorjanska cerkev nekako človeška in simpatična, bo zelo lepo. Nismo dfaleč. Krščanska cerkev se je rodila v revščini in stiski, kamor nas gospod Pahor pelje z odločnimi koraki in nasmeškom na obrazu. Jezusove usode se mu ni treba bati. Razpetja ne bo. Tudi za to je treba imeti neko širino. A ostala bo legenda o občinski njivi s soljo in poema o fatamorgani (beri brezrazrednem socijalizmu, kjer se cedita med in mleko na puf).
Z rdečo kapico. Pa brata Grimm nimata nič zraven, pač pa neki bivši major in neki bivši tajnik.
Hubert
# 30.11.2009 ob 22:49
Kje je pa ostal perspektivni ljubljanski škof dr. Anton Jamnik?
946130
# 30.11.2009 ob 22:48
Uran je bil za eno figo, neodločen, počasen, pobožnjakarski ...
Pred volitvami je npr. izjavil, da bomo imeli vlado po Božji volji/previdnosti ali nekaj takega ...
Pa od kdaj nam Bog postavlja vlado? Kaj si ti nor? A je šel volit? Naivno in neresno.

P.S. Trenutna vlada ni niti od "hudiča" ampak od neumnih volilcev.
Golosek
# 30.11.2009 ob 22:35
Pa ja, "Uran je imel na področju vodenja določene težave" in ni bil tako besno zagrizen verski manager, kakršnega bi si želela RKC.
To imenovanje je odličen bumerang. Pod Uranom je katoliška Cerkev postajala že kar nekako človeška in simpatična, zdaj pa se bodo reči spet lepo stresno uredile in bo znova pokazala svojo pravo barvo, kot jo je pod Rodetom z vijolično kapico.
Opustite vsak up, bi rekel Dante.
motorcki
# 30.11.2009 ob 22:34
Mislim,da bo Sres stresel Pahorja,ker ni bil pri spovedi,saj se še ni poročiu.Janša je že poročen in je pri spovedi vse povedov,tako da nima grehov??????,razen če niso šle provizije od patrij za ofer za darove in ne v SDS.
sema
# 30.11.2009 ob 21:30
Vso podporo g. Stresu.

V edinosti je moč. Najmanjše lučke ne more upihniti največja tema...
Kluzo
# 30.11.2009 ob 21:25
TineB. Ja, Uran je bil škof, ki se je ukvarjal z ljudmi - verniki in premalo z RKC kot organizacijo. In to je marsikoga motilo - predvsem Vatikan. Zato so ga zamenjali.

Ja, Pahor je predsednik, ki se veliko ukvarja z ljudmi in premalo s tistim, kar govori. In to marsikoga moti - predvsem ljudi, katerim je predsednik. Zato naj ga zamenjajo.

Problem je v tem, ker RKC skrbi predvsem ateiste. Saj stres ne bo škofoval komunistom, Pahor pa je, denimo, predsednik vsem.
repsag
# 30.11.2009 ob 21:16
Zakaj smo slovenci združeni v državi Republika Slovenija?
repsag
# 30.11.2009 ob 21:05
Cerkev smo bratje in sestre združeni v Odrešeniku Jezusu Kristusu.
repsag
# 30.11.2009 ob 21:04
Cerkev smo ljudje.
ralok
# 30.11.2009 ob 21:03
Svetoslav! Cerkev se naj ukvarja sama s sabo po vzgledu vlade?
Svetoslav
# 30.11.2009 ob 20:59
Se pa strinjam: Cerkev se naj ukvarja sama s sabo, pa bo najbolje tudi zanjo
Svetoslav
# 30.11.2009 ob 20:59
61 % katolikov

a-ja? po moje jih je v tem trenutku, ko tole pišem že manj kot 50%, pred 9-imi leti jih je bilo ene 57%, pred 19-imi pa nekaj takega, tako, da je trend opazen in se približujemo češkemu stanju
repsag
# 30.11.2009 ob 20:57
Katoliška Cerkev je zastopnica katoliških vernikov in s tem ima pravico družbenega delovanja in sodelovanja z državo. V dialogu zastopa interese vernikov, ki so državljani kot vsi ostali.
ralok
# 30.11.2009 ob 20:56
Stres je res najprimernejši človek za nadškofa, škoda je le, da bo v LJ in ne v MB.
Lahko se spomnimo veliko let nazaj, kako se je v raznih burnih obdobjih vedno upal in znal
jasno in dostojanstveno izpostaviti za pravico in resnico, ne glede na okoliščine.
Diego Armando
# 30.11.2009 ob 20:54
luka ki muka: imaš prav, več jih moli v supermarketih. Ampak če nas je 300 tisoč, to še vedno pomeni 15 % populacije, torej smo upoštevanja vredna skupina - ne le kot verniki, ampak tudi kot volivci, potrošniki, davkoplačevalci itd. Samo nekateri mislite, da se bomo samo skrivali po zakristijah in prosili za drobtinice "razsvetljene" levake. Odpade.
maršal
# 30.11.2009 ob 20:45
nič RKC v državi.
luka ki muka
# 30.11.2009 ob 20:45
61 % katolikov pomeni 1.200.000 duš, ki se opredeljujejo za vatikanske davkoplačevalce. 300 tisoč potemtakem ni ravno nek velik uspeh. Več jih moli ob nedeljah v Šparih, Mercatorjih in podobnih ustanovah (pa niso zapriseženi tem organizacijam).
mobydik
# 30.11.2009 ob 20:41
cerkev naj samo že enkrat umakne kremplje od politike. prosim...
TineB
# 30.11.2009 ob 20:39
Diego ... zdaj se bo mogla vlada poleg gospodarske krize ukvarjati še s stresom. Z velikim S. Taktično (vojaško) odlična poteza RKC in Vatikana: vlada je oslabljena, predsednik vlade je lolek, podpora je nizka. Pravi čas za napad.
Diego Armando
# 30.11.2009 ob 20:34
slepica, kdaj pa si bil nazadnje v cerkvi, da veš, kako so prazne? Verjemi, veliko jih je prav lepo polnih, statistika govori o 300 tisoč nedeljnikih,kar ni malo...
TineB, a se levičarjem (S)tresejo hlače pred novim nadškofom? :-)
slepica
# 30.11.2009 ob 20:09
Če ljudje ne hodijo več k maši, če so cerkve prazne, to pač cerkvenih oblastnikov ne boli.
Naj se potrudijo in gredo malo med ljudi, pa bodo slišali, zakaj.

Sicer najbrž vedo, ampak....
Oblast je slast.
-mikos-
# 30.11.2009 ob 20:06
Tako je prav, da imamo kar si zaslužimo.

Če prideš med volkove morš tulit, če ne te požrejo !

Upam, da tapravi dobijo, mal burje skozi kosti.

Tisti napihnjeni tumasti zelenčki, mal zelenga šmarjaka.

Resnično bo zanimivo, mi čakamo in čakamo bo al ne ?
mikibenc
# 30.11.2009 ob 19:53
Začuda se lahko strinjam z vsemi vami.
tipsy5
# 30.11.2009 ob 19:43
Očitno je to pravi obraz RKC: institucija pred ljudmi. Bravo!

Meni se pa zdi, da je poanta škofa lih v tem, da nekako vodi institucijo in ima torej več dela s tem... Stika z ljudmi imajo praviloma več župniki, kaplani, ki so dejansko postavljeni (tudi) za pastoralno dejavnost. Kar pa seveda ne pomeni, da škof (pa naj bo Uran, Stres ali kdor koli) nima stika z ljudmi. Pač na drugačen način. To je tko, kot če bi primerjal ravnatelja in učitelja, kjer je logično, kdo se več posveča otrokom, to pa ne pomeni, da je institucija (šola) pred človekom (otrokom).
Isauros
# 30.11.2009 ob 19:13
Naj Bog blagoslavlja delo novega ljubljanskega nadškofa in metropolita terj ga ohrani zdravega, isto naj bo naj bo naklonjeno tudi slovenskemu narodu.
TineB
# 30.11.2009 ob 19:03
Ja, Uran je bil škof, ki se je ukvarjal z ljudmi - verniki in premalo z RKC kot organizacijo. In to je marsikoga motilo - predvsem Vatikan. Zato so ga zamenjali.

In zdaj se bo Stres bolj ukvarjal s cerkvijo kot organizacijo in njenimi političnimi agendami kot pa z verniki samimi.

Očitno je to pravi obraz RKC: institucija pred ljudmi. Bravo!
ism
# 30.11.2009 ob 19:03
Ali je to prvi Štajerc na čelu ljubljanske nadškofije? Drugače pa dobra izbira, saj pove direktno, utemeljeno, ne ovinkari, ne skriva se za drugimi.
Kazalo