Slovenija

Poudarki

  • Hišna preiskava pri javnem funkcionarju je absolutno informacija splošnega javnega interesa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 15 glasov Ocenite to novico!
Sodniško kladivo
Pravna zaostalost na ravni kamene dobe, meni Teršek. Foto: EPA
Damijana Žišt
Žištova ne namerava izdati vira. Foto: BoBo

Dodaj v

Teršek o primeru Jakič - Žišt: Srednjeveško zamahovanje s pravom

Politična interpretacija prava
5. januar 2014 ob 13:29,
zadnji poseg: 5. januar 2014 ob 13:54
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V poročanju novinarke Večera Damijane Žišt o hišni preiskavi pri obrambnem ministru Romanu Jakiču ni nič tako problematičnega, da bi morala razkriti svoj vir, meni pravnik Andraž Teršek.

Skoraj vsaka informacija, ki zadeva javne funkcionarje kot absolutno javne osebnosti, bo zadeva splošnega javnega interesa, je pojasnil Teršek, ki na fakulteti za humanistične študije primorske univerze predava medijsko pravo. Tukaj je seveda izjema poročanje o najintimnejših informacijah, ki nimajo nič opraviti z javno funkcijo, je dodal.

In ko novinar presodi, da je informacija v splošnem javnem interesu, njega ne zanima, kako jo je vir dobil, in za to tudi ne odgovarja, meni pravnik. Poleg tega informacija, da bo pri javnem funkcionarju opravljena policijska hišna preiskava, ni tajnost, ampak informacija javnega značaja, je izpostavil.

Ta informacije je tako zelo pomembna, poseg v osebno integriteto - javnost bi za preiskavo pri Jakiču prej ali slej izvedela - pa tako zelo neznaten, da novinarja zaradi tega ne bi smeli klicati na sodišče, je prepričan. In novinarjeva dolžnost je, meni Teršek, da posreduje informacije.

Tudi če gre za kaznivo dejanje, se novinar lahko odloči za nerazkritje
Novinarju vira tudi ni treba razkriti, je nadaljeval Teršek, razen če se je zaradi razkrite informacije zgodilo resno kaznivo dejanje, ki ga je mogoče raziskati le z razkritjem vira. Pa še v tem primeru se novinar lahko odloči, da vira ne razkrije, je pristavil. Če pa ga že, javnost za njegovo identiteto ne sme izvedeti, je pojasnil.

Odločitev Žištove, da vira ne izda, zato ocenjuje kot pravilno. "In katera informacija naj bo v tem trenutku, ko je eden glavnih problemov naše države korupcija, bolj javna kot to, da se zaradi resnih očitkov kaznivih dejanj preiskujejo celo domovi javnih funkcionarjev?" se je vprašal.

Dogajanje po hišnih preiskavah zato Teršek opisuje kot šolski primer nadaljevanja politike avtoritarnega legalizma. "Po stopnji pravne zaostalosti bi temu rekel kamena doba odnosa do prava, po stopnji vsebinske nevzdržnosti pa srednjeveško zamahovanje s pravom," je bil oster.

Jakič išče, kje odtekajo informacije
Omenjena novinarka Večera je bila na dan hišne preiskave pred hišo Jakiča - ki ga v aferi Stožice preiskujejo zaradi domnevne zlorabe položaja in prevar pri pogodbah v času, ko je bil še direktor Zavoda Tivoli -, še preden so tja prišli kriminalisti.

Jakič je nato zaradi odtekanja informacij vložil kazensko ovadbo zoper neznanega storilca. Zadevo obravnava posebni oddelek specializiranega tožilstva za preiskovanje in pregon uradnih oseb s posebnimi pooblastili. Žištova je že napovedala, da svojega vira ne bo izdala.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
ata
# 05.01.2014 ob 13:33
Nekaj minut po objavi, pa že ni več na prvi strani?

BTW: zakaj nihče ne poda ovadbe zoper neznanega storilca, ki posvaril Jakiča? Menda ne verjamete zgodbi o okvari letala - ki jo nato odpravijo piloti?
s5er
# 05.01.2014 ob 14:12
150 milijonov € velika goljufija ministra je postala drugorazredna tema, policija se je spravila na novinarko po hitrem postopku.
daresi
# 05.01.2014 ob 14:19
Jakič že od leta 1990 ni primeren za zasedanje javnih funkcij.
Z odtekanjem informacij naj se ukvarjajo tam, od koder so prišle in naj jih primerno zaščitijo, če je to nujno za zagotavljanje nemotenega dela organa.
Poleg tega pa upam, da Jakič ne misli, da bi bila hišna preiskava in nasploh postopek opravljen manj dosledno, če ne bi bilo novinarjev poleg.
Tokrat mu pač ni uspelo prikriti svojega spornega ravnanja. Vse več stvari prihaja na dan in to je dobro.
Če bo Jakič ostal minister, bo pač to še ena potrditev kam nas vodi ta vlada in kam vse hitreje tone Slovenija. Škoda!
felipesko
# 05.01.2014 ob 13:57
Za sprego kriminalistov,policistov in medijev,je v primeru hišne preiskave morda res nepomembno,če je določen novinar obveščen po neki prijateljski liniji prej,kot ostali.Vprašanje se ti postavi,kako je z drugimi informacijami v preiskavah in zakaj smo mnogokrat deležni bombastičnih novic,ki se kasneje izkažejo za veliko bolj normalne,kot pa je bil prvotni vtis.
Novinarji vse preveč pišejo članke opremljene z svojimi ali pa uličnimi asociacijami,ki kar nekaj nakazujejo,povezujejo,predvidevajo in nas površne bralce zapeljejo v svet domišljije.
balistik1
# 05.01.2014 ob 14:23
Vsako takšno pravno obmetavanje je dokaz ,da v Sloveniji ne obstaja pravna država. Ali skrajšano ,pravosodje je rak rana pravne države v Sloveniji.
stanolio
# 05.01.2014 ob 14:30
Kar se tiče informacije ni nič spornega če o tem poroča. Sporno je to da lahko novinar že prej ve da bo preiskava. Novinar bi lahko poročal o preiskavi ko je bila opravljena, ne more pa pred hišo čakati preiskovalcev, ker če lahko izve novinar kje bo preiskava, lahko izve tudi tisti, ki ga hočejo preiskovati, zato je potrebno najti tiste, ki izdajajo takšne zadeve, saj jih ne dajejo samo novinarjem, na žalost.
Sicer pa nima nič proti če se kaj preiskuje verjetno se premalo, spoštovani komentatorji tako med rdečimi kot med belimi, naša največja napaka je da to tako striktno ločujemo, barabe in lopovi so med enimi in drugimi, pa nas to nič ne izuči.
April1699
# 05.01.2014 ob 14:11
Nekdo na policiji mora s prodajo info. dobr služt. Tudi v primeru bivšega poslanca Magajne so bili takoj na vratih!
Rambij
# 05.01.2014 ob 13:39
Se strinjam ata! Kučanovi špijoni so povsod in z njihovimi informacijami se je Jakić rešil blamaže njegove preiskave v v zgodnjih jutranjih urah, ko je bil v spalni srajci.
MojaOliva
# 05.01.2014 ob 15:17
In Jakič bo evropski poslanec, haha.
jarovit
# 05.01.2014 ob 14:23
@ata
# 05.01.2014 ob 13:33

Nekaj minut po objavi, pa že ni več na prvi strani?

BTW: zakaj nihče ne poda ovadbe zoper neznanega storilca, ki posvaril Jakiča? Menda ne verjamete zgodbi o okvari letala - ki jo nato odpravijo piloti?
---------------------------------------
Ne vem zakaj sprašuješ. Menda veš, da kot občan ovadbo lahko podaš tudi ti. Bojim se le, da je dejstvo, da zgodbi o pokvarjenem letalu ne verjameš, le premalo za ovadbo.

Drugače pa tudi sam verjamem, da je bil Jakič pred tem opozorjen. Pa ne samo on vsi faloti. Levi in desni.

Prav ima novinarka, ki svojega vira ne izda. Policija naj izdajalce v svojih vrstah poišče tako, da ne izvaja pritiska na novinarje.
sisoruen
# 05.01.2014 ob 14:33
tu obstajata dva vidika. popolnoma se strinjam s tem, kar govori dr. teršek, ampak druga plat medalje pa je ta, da morda obstaja nek državni funkcionar, ki dejansko počne nekaj, kar v osnovi ni v skladu z njegovo funkcijo, torej obvešča novinarje o preiskavah, ki jih počne policija v fazi, ko je ta interes javnosti lahko problematičen. kaj pa če bi ta novinarka hkrati obvestila jakiča, kaj se pripravlja? tako da v tem primeru zagotovo gre za problem v sistemu, ki je problematičen ne zaradi jakiča kot takega, ampak zaradi samega delovanja sistema. mislim, kako bi pa potekalo delo policije, če bi o vsem, kar policija počne, novinarji bili v naprej obveščeni? skratka, če je nekdo znotraj sistema obveščal novinarje na tak način, potem gre za človeka, ki svoje delo ne opravlja v okviru nekih standardov in normalno je, da je potrebno takega človeka najti in odstraniti. ampak še enkrat ne zato, ker bi s tem škodil jakiču ali kakemu drugemu javnemu funkcionarju, ampak zato, ker na tak način rušimo učinkovito in profesionalno delo policije. policija pač ne obstaja za to, da obvešča novinarje, ampak da preiskuje kazniva dejanja itd.
Knight Kant
# 05.01.2014 ob 18:30
MIRNČAN - 05.01.2014 ob 17:22
Ti nisi problematiziral.
--------
Ne vem, kako naj to preberem, če je seveda namenjeno meni. Morda kot "Ti nisi problematiziral?"

Sem, problematiziral, in to povsem v enakem smislu, kot danes:

Knight Kant - 27.12.2013 ob 15:17
"POP TV je namreč informacijo o kazenski ovadbi objavil na državni praznik in dela prost dan. Voditelj Edi Pucer je v oddaji dejal: "Pred nekaj urami smo dobili potrjeno informacijo /../" in s tem povedal, da so na dela prosti dan v policiji ali na tožilstvu potrdili informacijo o ovadbi. Kdo jo je potrdil?" so zapisali v sporočilu za javnost v SDS-u.


Ste pomislili, da je informacijo potrdil vaš žvižgač, ki vam zadeve s tožilstva še sveže nosi v objavo v vaših medijih. Menda z vami nima ekskluzivne pogodbe, saj je tudi obtožni predlog v zadevi Patria prej kot na sodišče prišel istočasno do vas in do tednika Mladina.

Mladina je takrat najbrž zlorabljala naše institucije pravne države, vi ste pa le prisluhnili žvižgaču, ki vam žvižga v javnem interesu?


Ko Mladina dobi v roke obtožni predlog v zadevi Patria, je za SDS to zloraba organov pravne države, če ga prav takrat dobi v roke SDS, je to državotvorno dejanje žvižgača v javnem interesu.

Če ga prav takrat dobi v roke SDS, je to državotvorno dejanje žvižgača v javnem interesu.

Ko Mladina dobi v roke obtožni predlog v zadevi Patria, je za SDS to zloraba organov pravne države,

Ko novembra žvižgač s tožilstva Janšo kot osumljenca opozori na postopke, ki jih proti Janši vodi tožilstvo, je to v javnem interesu, ko mesec kasneje isti ali drugi žvižgač odžvižga novinarju POP TV novico o naslednjem koraku tožilstva v zvezi z enim od teh primerov, je to za SDS zloraba pravne države v politične namene.

Mislim da nama z GUESSom ni treba sedeti za isto mizo, da prideva do enakih zaključkov.

GUESS - 05.01.2014 ob 16:43 (glej zgoraj)

Ker je "vpleten" Jakič, desnakarji ploskajo žvižgaču - in ga branijo. Češ da je to postulat pravne države. Ne glede na to, da si navsezadnje novinar lahko izmisli "udarno novico", potem pa trdi, da ima vir, ampak ga pač ne bo izdal. Da pa so novinarji prvi na licu mesta, še pred organi pregona, je pa itak demokracija prve vrste.
Ko je bil ali ko bo vpleten nekdo iz njihove desnokomunajzarske totalitaristične sfere, bo to najmanj spodkopavanje temeljev pravne države. Kar smo imeli že velikokrat priliko videti.
GUESS
# 05.01.2014 ob 16:43
Ker je "vpleten" Jakič, desnakarji ploskajo žvižgaču - in ga branijo. Češ da je to postulat pravne države. Ne glede na to, da si navsezadnje novinar lahko izmisli "udarno novico", potem pa trdi, da ima vir, ampak ga pač ne bo izdal. Da pa so novinarji prvi na licu mesta, še pred organi pregona, je pa itak demokracija prve vrste.
Ko je bil ali ko bo vpleten nekdo iz njihove desnokomunajzarske totalitaristične sfere, bo to najmanj spodkopavanje temeljev pravne države. Kar smo imeli že velikokrat priliko videti.
MIRNČAN
# 05.01.2014 ob 15:39
Jarovit lepo da braniš rdeči časopis ampak dejstva so dejstva. Kadar so na tapeti desničarji se lahko počne kar se hoče in se nihče ne pritožuje. Ko so na tapeti levičarji se vsi čudijo kako je ta informacija prišla v javnost. A se je kdo vprašal kdo je obvestil novinarje da se proti Kanglerju dela preiskava? ČE si goljuf si goljuf, ni važno od kje. Ampak pri nas so dvojni vatli zelo zelo očitni. In to na vseh področjih. Na žalost.
jarovit
# 05.01.2014 ob 15:28
@MojaOliva
# 05.01.2014 ob 15:17
In Jakič bo evropski poslanec, haha.
-----------------------
Jakič gotovo nikoli ne bo evropski poslanec. Najverjetneje tudi nobeden od kandidatov PS.
oliva
# 05.01.2014 ob 14:07
Se strinjam, @felipesko.

"Novinarji vse preveč pišejo članke opremljene z svojimi ali pa uličnimi asociacijami,ki kar nekaj nakazujejo,povezujejo,predvidevajo in nas površne bralce zapeljejo v svet domišljije."

Ja, neko namigovanje, vcepljanje itd. in recimo že to, da dajejo tvite (oz. da delajo prispevke, ki so sestavljeni izključno iz tvitov), je meni čisto mimo, potem pa je še večina res bezzveznih, pa še v naslov dajo kakšnega, ki je mimo ali celo izrazito negativen ali pa kar nekaj...
Recimo včeraj so za naslov prispevka izbrali ravno tega: "Produktivnost 2. januarja je en sam nateg".
Knight Kant
# 05.01.2014 ob 17:01
vojnaslo91 - 05.01.2014 ob 16:48
To da bi imela Alenka Bratušek raka ali kakšno drugo težjo bolezen...
bi po moje imela informacijo splošnega javnega interesa...Kaj misliš?

Knight Kant - 05.01.2014 ob 16:40
Kakšen je tu javni interes, če smo glede naslednjega koraka v posameznih postopkih prej obveščeni bralci medijev, kot pa stranke v postopkih? Zakaj bi na primer morali bralci pogrošne revije biti seznanjeni z zdravniško diagnozo prej kot pacient, ki je znana oseba --- to se je pred kratkim na primer zgodilo Viki Potočnik.


Preberi si še:

stanolio - 05.01.2014 ob 14:30
Kar se tiče informacije ni nič spornega če o tem poroča. Sporno je to da lahko novinar že prej ve da bo preiskava. ....


in ostale komentarje stanolia na prvi strani komentarjev, ki sem prebral šele potem, ko sem napisal svoj komentar. Drugačen pogled glede tega vprašanja po moje sploh ni mogoč!
Knight Kant
# 05.01.2014 ob 16:44
vojnaslo91 - 05.01.2014 ob 16:36
A ni Jakič v vladi? Janez Janša pa v opoziciji?
----------
Ali nista oba državljana. Podatke lahko državnim organom kradejo tudi vlomilci. Jakič je preko svojega odvetnika podal ovadbo, pri pristojnih organih MNZ, ker najbrž kot minister za obrambo, ali s pomočjo Bratuškove, ne bo sam preiskoval zadeve.
malidelnicar
# 05.01.2014 ob 15:32
Še vedno ne morem verjeti, da je PS, stranka brez gospodarskega programa, brez tradicije političnih inštitucij, brez notranje demokracije, a edino z blagoslovom Pasje procesije na Magistrat dobila ne predčasnih volitvah reci-in-piši: več kot 300.000 GLASOV!!!!

S slovenskim narodom je nekaj nabore. Še posebej zaskrbljujoča je situacija v Ljubljani.
MIRNČAN
# 05.01.2014 ob 14:42
Pri nas je na nekaterih področjib kar nekaj "slučajev". Če pozorno opazuješ se samo čudiš. Eni pravijo da je čudno da policija ni vedela da je v Moski. Ne povedo da bi isti dan moral priti domov. Mislim da bo potrebno temeljito prečiščenje. Na eni strani imamo ljudi ki se trudijo nekaj narediti, na drugi strani pa ljudi ki bodo storili vse da prve onesposobijo. Žalostno ie da imajo drugi v lasti večino medijskega prostora pri nas. Zato večina zgodb ostane skritih ali pa so hitro umaknjene iz dnevne agende.
stanolio
# 05.01.2014 ob 14:38
Naj mi g. Teršek pove, po katerem pravu lahko novinarji sami odločajo o tem katera informacija je javnega značaja in katero pravo je kjerkoli napisalo, da narod naroča poročanje pokvarjenih novinarjev. Poštenega poročanja se nihče ne boji, bojimo pa se enostranskega politično motovinarega poročanja, ki so ga naši mediji polni. Kdor malo bolje pozna razmere v Sloveniji po imenu novinarja, ki poroča ve kaj bo povedal o določeni zadevi, zato prosim g. pravnik mislite s svojo pametjo pa boste veliko več dobrega povedali kot to kar je bilo povedanega v članku.
.
gregorsu
# 05.01.2014 ob 18:56
bo pa demokracija spet kmalu spremenil razumevanje besede SVOBODA.... zdaj bo svoboden tisti, o katerem nihče ne sme nič napisat, brez podpisa "žrtve".
tudi sodiščem bomo prepovedali, da povedo komu sodijo, zakaj in koga so obsodili in koga oprostili, ker je to kršenje pravice do zasebnosti...

naj živi demokracija!
Knight Kant
# 05.01.2014 ob 16:40
MIRNČAN - 05.01.2014 ob 16:27

Ne vidim razloga zakaj bi te motili novinarji če nimaš kaj skrivat? sploh pa kot javni funkcionar je nekaj samoumevnega da je na očeh javnosti.

-----

Novinarji so istočasno lahko tudi prijatelji osumljencev. Če informacije brez nadzora odtekajo od organov pregona v javnsot, je to vsekakor v korist osumljencev in v škodo države. Kakšen je tu javni interes, če smo glede naslednjega koraka v posameznih postopkih prej obveščeni bralci medijev, kot pa stranke v postopkih? Zakaj bi na primer morali bralci pogrošne revije biti seznanjeni z zdravniško diagnozo prej kot pacient, ki je znana oseba --- to se je pred kratkim na primer zgodilo Viki Potočnik.

Niso problem novinarji, problem je vsesplošno nerazumevanje pomena zaupnih podatkov.
vojnaslo91
# 05.01.2014 ob 16:18
MIRNČAN # 05.01.2014 ob 15:39

Do neke mere se strinjam s jarovit-om. Odtekanja informacij v času preiskave je res zelo (hudo) sporno. Ni pa sporno:

Hišna preiskava pri javnem funkcionarju je absolutno informacija splošnega javnega interesa
S tem se pa strinjam.
jarovit
# 05.01.2014 ob 16:14
@MIRNČAN
Če že hočeš dejstva:
v prvi polovici decembra so kriminalisti opravili preiskavo pri Jakiču, ko je bila tam že novinarka.
Nihče ni tega posebej problematiziral
Konec decembra se mi zdi, da je Jakič sporočil, da ja podal ovadbo zaradi odtekanja informacij.
Šele takrat se je o tem pričelo veliko govoriti.

SKLEP:
Če ovadbe ne bi bilo in v to neposredno ne bi bila vpletena novinarka in za seboj potegnilo debat o merebitnih pritiskih, nihče okoli tega ne bi dvigoval prahu tako kot ni pri nobeni pred tem.

Kar se pa mojega stališča tiče okoli te tematike pa je razviden iz prejšnjih komentarjev na to temo. Pa še enkrat na kratko o tem. Informacije, ki pa ni važno koga opozarjajo na neka planirana preiskovalna opravila organov pregona in odkrivanja, dajejo tako ali drugače prodane duše, ki največkrat sabotirajo delo teh organov do te mere, da ni sproženih preiskav, vloženih obtožnic in ustreznega zaključka sojenja.
Nekateri tu gor jim ploskajo. Sam jim preziram. Bi pa javno ploskal žvigaču, ki bi oporazjal na nepravilnosti, v teh organih. Verjemi mi imel bi kaj poročat-žvižgat.
MIRNČAN
# 05.01.2014 ob 14:53
Pa se nekaj je zanimivo. Pri nas so vedno dvojni vatli. Ko ima Mladina obtožni predlog pred obdolženci nihče ne polemizira s tem. Ko nekdo dobi podatke o preiskavi Jakliča in Jankota pa pol države v zraku. Preveč levičarski medijski prostor.
jarovit
# 05.01.2014 ob 14:52
Ta informacije je tako zelo pomembna, poseg v osebno integriteto - javnost bi za preiskavo pri Jakiču prej ali slej izvedela - pa tako zelo neznaten, da novinarja zaradi tega ne bi smeli klicati na sodišče, je prepričan. In novinarjeva dolžnost je, meni Teršek, da posreduje informacije.
--------------------------------
In čez nekaj časa bi se ta isti pravni strokovnjak spraševal zakaj jo niso izprašal saj je bila morda pripraljena razkriti vir samo vprašal jo ni nihče.

Pravilno, da je povabljena na sodišče, da tam uradno pove, da svojega vira ne bo izdala.
Če bodo pravosodni organi ostali samo pri tem, potem tu ne gre za noben pritisk na novinarko in novinarstvo.
kuruc
# 05.01.2014 ob 14:46
Kdo je pa Jakiča obvesti, da se je zamrznil v Moskvi :-))
sansam
# 05.01.2014 ob 14:37
Temeljito bi bilo potrebno prevetriti javno upravo.Kar preveč se je nakopičilo kadrov,ki niso dodana vrednost nobeni inštituciji in sodijo le kot mašilo v tem skorumpiranem birokratskem mehanizmu.
gregorsu
# 05.01.2014 ob 18:50
kako da ni nič problematičnega, če gre pa za svetovno znanega pozitivca jakiča????

jakič upravičeno pričakuje, da bodo vsi zvesti mediji obsodili ravnanje novinarjev... pa ne vseh, samo tistih, ki ne delajo v skladu z oblastjo... in da bodo podprli novinarsko svobodo zgage in podobnih, ko gre za pisanje o lopovu janši...

kučan je še vedno nedotakljiv, zoki blizu temu... jakič pa je samo ljubosumen, ker ni nedotakljiv, je pa na dobri poti da to postane

naj živijo naši!
Knight Kant
# 05.01.2014 ob 17:09
MIRNČAN - 05.01.2014 ob 17:03
knight ko se je šlo za desničarje pa to ni bil problem. Dej ne nabijaj no.
-----------
Kako da ne? Tako jarovit kot jaz sva objavila povezavo na

SDS: Zlorabo pravne države v politične namene.

pa še vedno ne zaznaš nobene podobnosti.
vojnaslo91
# 05.01.2014 ob 16:50
Knight Kant # 05.01.2014 ob 16:44

Strinjam se. Pri nas nimamo privat policije... vsaj mislim, da ne.
vojnaslo91
# 05.01.2014 ob 16:04
Ne Jakiča... on je poštenjak, dober človek.... ne,ne,ne...
subodg
# 05.01.2014 ob 15:34
Prav besen sem nad levo aroganco! Predvsem ker so nadaljevanje direktne linije komunistov, ki je za nedolgo nazaj, za časa enega življenja pomorila toliko ljudi, da se nihče niti odkopat ne upa, edini, ki pa vejo razsežnosti zločina tistega časa, danes močno, močno manipulirajo z nami in ne dovolijo, da bi enkrat za vselej prešli iz mentalitete hlapcev partije v odgovorne, samoiniciativne posamenike. Žalostno in omejeno. Levičarji povezani z nekdanjo komunistično oligarhijo so najbolj nazadnjaški element slovenske družbe, tako v političnem, družbeno-nazorskem, ekonomskem, če hočete tudi seveda v moralnem, duhovnem in etičnem smislu. Dokler bodo oni imeli kaj besede, bo hudo za vse, ki želimo delovati v bolj objektivnih merilih družbe, torej, merilih znanja, uspešnosti, morale in etične drže.
daresi
# 05.01.2014 ob 15:01
Zakaj nihče ne zahteva izpiska telefonskih pogovorov Jakiča v tistem času.Kaj pa če jih je on obvestil?
GUESS
# 05.01.2014 ob 14:35
Stanolio +++++
klacom
# 08.01.2014 ob 18:31
kako pa ve da je bila novinarka prej tam kot policija, če je bil pa v Moskvi
grom-instrela
# 06.01.2014 ob 13:33
Še en kleptomanski in goljufivi politik več ki misli da je nedotakljiv.
Tako bo, dokler ne bo možnosti, da narod svoje voditelje ne izbira sam, stare pa za vedno pozabi.
zevva
# 06.01.2014 ob 12:55
@jarovt
Policija naj izdajalce v svojih vrstah poišče tako, da ne izvaja pritiska na novinarje.

Morda pa ni podatek "pricurljal" iz vrst policije. Policist za izvajanje HP da najprej pobudo na Okrožno državno tožilstvo, od tam pa gre predlog na pristojno sodišče. Torej je možnosti, od kje so informacije prišče do novinarke, več.

In še to. Sam menim, da se policija ni spravila na novinarko ampak na osebo, ki informacije, ki jih ne bi smela, širi v javnost. Žištova je v tem primeru le oseba, ki bi to lahko povedala.
Aeda
# 06.01.2014 ob 11:26
Neumestno je, da komentatorji ne ločite med dvema RAZLIČNIMA dejanjema: tukaj ne pišejo o preiskavi pri ministru Jakiču, ampak o odtekanju podatkov, ki ga NE BI SMELI TOLERIRATI v ptavni državi.
Zaradi okvare letala pani zamudil v Ljubljano le minister, ampak tudi predsednica vlade.
Slovenci ljubite samo afere in ne DEJSTEV in argumentov.
rocknrolfan
# 05.01.2014 ob 23:22
Novinarka je problem, ne pa tudi predmet preiskave - buhteljni......
božo1
# 05.01.2014 ob 21:57
In v čem naj bi bil tukaj problem za Jakiča? Zdi se mi, da zadeva izgleda tehnološko nekako takole:
1-plan preiskave se načrtuje določen čas (odvisno od zapletenosti primera)
2-operativni nalog za poseg po planu se izda X ur pred nastopom

* pomeni, da je informacija ali nalog posredovan vključenim v akcijo.

Ne vidim za problematično, če se v akcijo vključi kak pooblaščen dokumentarist.
Sedaj ali pomeni posredovanje informacije npr.zaupnemu novinarju kakšno koruptivno dejanje, pa res ne vem.
Kakšno škodo pri tem kdo utrpi, če je novinar na licu mesta istočasno ali informacijo povzame pol ure po dogodku je pa zame nepomembno.

Odtok informacij o času preizkave bi lahko bil kvečjemu v škodo preizkovalca , ne pa preizkovanca zato je razumeti Jakičevo potezo zgolj kot neko medijsko nakladanje in neproduktivno zaposlovanje sodišča.
božo1
# 05.01.2014 ob 21:48
Jakič je nato zaradi odtekanja informacij vložil kazensko ovadbo zoper neznanega storilca.

To je tipičen primer neracionalnega ali nepotrebnega zaposlovanja sodišča. Takšno ovadbo bi moralo sodišče takoj zavreči.

Kakšne škodne informacije za javno osebo pa so odtekale v tem primeru? Kakšna pa je razlika novinarjevega poročanja po časovni distanci?
MIRNČAN
# 05.01.2014 ob 17:22
Ti nisi problematiziral.
Knight Kant
# 05.01.2014 ob 17:05
Se opravičujem za opustitven poudarka kot bistvenega dela avtocitata.
Knight Kant - 05.01.2014 ob 16:40
Kakšen je tu javni interes, če smo glede naslednjega koraka v posameznih postopkih prej obveščeni bralci medijev, kot pa stranke v postopkih? Zakaj bi na primer morali bralci pogrošne revije biti seznanjeni z zdravniško diagnozo prej kot pacient, ki je znana oseba --- to se je pred kratkim na primer zgodilo Viki Potočnik.
MIRNČAN
# 05.01.2014 ob 17:03
knight ko se je šlo za desničarje pa to ni bil problem. Dej ne nabijaj no.
jarovit
# 05.01.2014 ob 16:47
@MIRNČAN
Oseba, ki obvešča kogar koli o načrtovanih konretnih ukrepih organov pregona in odkrivanja ni noben žvižgač ampak prodana duša, ki to dela za denar ali z namenom sabotirati načrtovan zakonit ukrep.
Knight Kant
# 05.01.2014 ob 16:25
MIRNČAN - 05.01.2014 ob 15:39
Jarovit lepo da braniš rdeči časopis ampak dejstva so dejstva. Kadar so na tapeti desničarji se lahko počne kar se hoče in se nihče ne pritožuje. Ko so na tapeti levičarji se vsi čudijo kako je ta informacija prišla v javnost.

-------

Važno je, da se strinjamo, kdo so "levičarji". Še bolj pomembno je vzajemno soglasje Janše in Jakiča, da gre v teh primerih za Zlorabo pravne države v politične namene.

Je pa Jakič v tej smeri naredil bolj državotvorno potezo in ukrepal pri za to pristojnih organih, istočasno pa pri vsem tem stopil v bran novinarjem.

"Zato, ker se je pred mojo hišo prej pojavila novinarska ekipa kot predstavniki Nacionalnega preiskovalnega urada - za kar niso krivi novinarji, da ne bo nesporazuma - sva z odvetnikom zaradi odtekanja informacij vložila kazensko ovadbo zoper neznano osebo,"

pojasnjuje obrambni minister Roman Jakič. 16. december 2013
ivy51
# 05.01.2014 ob 16:19
Novinarju vira tudi ni treba razkriti, je nadaljeval Teršek, razen če se je zaradi razkrite informacije zgodilo resno kaznivo dejanje,............

Se je zaradi razkrite informacije "resno" pokvaril falcon?
subodg
# 05.01.2014 ob 15:25
Tožilci pa naj se intenzivno ukvarjajo z iskanjem vira, da bo mali Jakić lahko v miru zaspal. Kakšen ubog človek, ga vidiš na daleč, da se gre raznorazne posle, skupaj z ostalimi tovariši.
In na pritisk na novinarje? Kaj je Janša naredil, da so ga novinarji besno napadli in poskušali diskreditirati v Evropi. Kaj pa odvzemanje licenc, grožnje s sodišči, zapuščanje tiskovk? V kakšni državi živim, da se novinarji delijo predvsem na leve in desne, levi pa so tako vplivni, da imamo danes po vseh škandalih vlade Alenke Bratušek stanje, ko lahko premierka prosto razlaga o napredku, ozračju brez nemirov, koncu strahovlade, dobrih odločitvah vlade, da znajo, itd. Moje mnenje je in zato sem tako zgrožen, ko opazujem, da se je nad Slovenijo spustila zelo težka megla, ki je pripeljala do tega, da celo ni več zahtev po predčasnih volitvah. Komaj kaj se premakne, desni imajo močne poante, ampak rtv, pop tv, veliki časopisi, se obnašajo, kot da je vse vredu. Ampak ni, in ravno to vendar dokazuje tako močno, da ja, manipulirajo z nami in se igrajo. Jaz res verjamem, da bi z Janševim pristopom že bili iz krize, kar se pa sedaj dogaja pa ni nič drugega kot zavajanje javnosti in motenje izrazov javnega mnenja z namenom, da se prikrije 20 letno krajo in odgovornost, ter da se upraviči porabo javnega denarja za propadle odločitve posameznikov, predvsem znotraj podjetij v lasti države.
Kazalo