Težave z vzdrževanjem potrjujejo, kako mimo načrtov in zmožnosti je leta 2007 tedanji obrambni minister Karl Erjavec odločil, da Rusija klirinški dolg poplača s plovilom. Foto: Eugenija Carl
Težave z vzdrževanjem potrjujejo, kako mimo načrtov in zmožnosti je leta 2007 tedanji obrambni minister Karl Erjavec odločil, da Rusija klirinški dolg poplača s plovilom. Foto: Eugenija Carl

zmogljivosti plovili Slovenske vojske popravljajo na tržaškem prvem doku. Med podizvajalci sta hrvaški podjetji, slovenski mornarji pa se v nadzor dnevno vozijo iz Ankarana.

Obe plovili slovenske vojske sta letošnje poletje preživeli na suhem. Še več, odpluli sta na servis prek meje – v Italijo. Kot razkrivajo pogodbe obrambnega ministrstva, bodo večji del 3,5 milijona evrov vrednega posla opravili italijanski in hrvaški podizvajalci.

Slovenija preprosto nima podjetij, ki bi bila sposobna opraviti vzdrževanje, pojasnjujejo na obrambnem ministrstvu (MORS). "Zaradi 'nerazvitega' ladjedelništva v Sloveniji tudi ni pogojev, da bi se razvila ustrezna spremljajoča industrija, kot je to primer v sosednjih Hrvaški, Italiji in drugod," so razlogi, da se večji del obrambnega denarja morskih enot seli čez mejo.

K ladjam se vsakodnevno odpravijo tudi posadke - z vozili po kopnem prek meje. "Člani posadk in izvajalci varovanja vsakodnevno odhajajo iz ankaranske vojašnice v suhi dok v Trst in nazaj, na podlagi ustaljenih postopkov najave in prehoda v drugo državo, v našem primeru v Republiko Italijo," potrjujejo v Slovenski vojski. Zgodba vzdrževanja znova potrjuje, kako mimo načrtov in zmožnosti je leta 2007 tedanji obrambni minister Karl Erjavec odločil, da Rusija klirinški dolg poplača s plovilom. Kupili smo plovila, ki jih pri nas ni mogoče vzdrževati.

Jure Brankovič, TV Slovenija, Foto: Eugenija Carl