Slovenija

Poudarki

  • Regres je znašal 672 evrov
  • Več pozivov k vračilu regresa
  • Nekdanji ministri regresa ne bodo prejeli
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,4 od 25 glasov Ocenite to novico!
Državni zbor
Državni zbor je za izplačilo regresa za letni dopust nekdanjih poslancev porabil skoraj 23 tisoč evrov. Foto: MMC RTV SLO
Nekdanji poslanci, ki so prejeli regres:
 - Josip Bajc,
- Stanislav Brenčič,
- Janez Drobnič,
- Marjan Drofenik,
- Geza Džuban,
- Andrej Fabjan,
- Slavko Gaber,
- Aleš Gulič,
- Bojan Homan,
- Franc Horvat,
- Jožef Horvat,
- Srečko Hvauc,
- Franc Jazbec,
- Anton Kokalj,
- Dimitrij Kovačič,
- Janez Kramberger,
- Martin Mikolič,
- Rudolf Moge,
- Sašo Peče,
- Milan Petek,
- Marija Pozsonec,
- Mihael Prevc,
- Bojan Rugelj,
- Mitja Slavinec,
- Bojan Starman,
- Franc Sušnik,
- Tomaž Štebe,
- Davorin Terčon,
- Ciril Testen,
- Marjetka Uhan,
- Rudi Veršnik,
- Boštjan Zagorac,
- Bogomir Zamernik,
- Barbara Žgajner Tavš.
VIDEO
Regresi nekdanjim poslancem

Sorodne novice

Dodaj v

Tudi nekdanjim poslancem regres za dopust

Do dopusta in regresa upravičeni tisti v delovnem razmerju
18. avgust 2009 ob 09:07,
zadnji poseg: 18. avgust 2009 ob 09:54
Ljubljana - MMC RTV SLO

Štiriintrideset nekdanjih poslancev, upravičenih do nadomestila, je prejelo regres za letni dopust. Na vladi že razmišljajo o spremembi zakona.

Nekdanji poslanci so še leto po končanju mandat upravičeni do nadomestila plače, ki znaša toliko, kot je znašala poslanska plača. Obenem tretji odstavek 38. člena zakona o poslancih določa, da nekdanjim poslancem pripada regres, če so upravičeni do letnega dopusta. Tako je vseh 34 poslancev prejšnjega mandata, ki še vedno prejemajo nadomestilo plače, aprila prejelo 672 evrov regresa, kar državo skupno stane skoraj 23 tisoč evrov. Regresa sicer nekdanji ministri ne bodo prejeli.

Pogoj za izplačilo regresa je odločba o letnem dopustu, do njega pa so upravičeni delavci, ki so šest mesecev v nepretrganem delovnem razmerju.

NEKDANJI POSLANCI NE PREJEMAJO LE PLAČE
Po 38. členu zakona o poslancih ima poslanec, ki mu je prenehal mandat in se ne more vrniti na prejšnje delovno mesto, ne najde druge zaposlitve ali še ne izpolnjuje pogojev za upokojitev, pravico do nadomestila v višini, kot je znašala plača v času opravljanja poslanske funkcije. Pravico do nadomestila ima nekdanji poslanec leto dni po prenehanju mandata, v tem času pa je upravičen tudi do socialnega zavarovanja, čas prejemanja nadomestila pa se šteje tudi v delovno dobo. Če se nekdanji funkcionar v tem času upokoji, mu pripada pravica do odpravnine.

A po besedah pravnega strokovnjaka Rajka Prinata nekdanji poslanci niso več zaposleni, zato pravica do letnega dopusta ni mogoča, posledično pa tudi pravica do regres ne. Podobno je prepričan tudi nekdanji minister za javno upravo Gregor Virant, ki je za TV Slovenija dejal, da je "regres vezan na dopust, in če ne delaš, ni ne dopusta ne regresa".

"Zakon je nejasen"
Zaradi teh protislovij se člen zakona o poslancih zdi nejasen tako predsedniku državnega zbora Pavlu Gantarju kot tudi pristojnim na ministrstvu za javno upravo, od koder so sporočili, da je nejasen člen zakona le še dodaten argument za spremembo zakonodaje.

Nekateri gredo še dlje. Tako prvak Slovenske nacionalne stranke Zmago Jelinčič kot nekdanji minister Virant menita, da bi regres prejemniki morali vrniti. Jelinčič je od Gantarja v pismu že zahteval, naj se regres, ki so ga prejeli nekdaji poslanci, slednjim odbije od naslednjega nadomestila. Obenem predsednika DZ-ja še poziva, naj ugotovi odgovornost zaposlenih v računovodstvu DZ-ja za, kot pravi Jelinčič, nezakonite transakcije.

Gantar je na ta poziv odgovoril, da se mu na načelni ravni "zdi nesmiselno plačevati regres" bivšim poslancem in dodal, da je zakon glede tega "precej nedorečen". Predlog SNS-a pa namerava preučiti s pomočjo strokovnih služb.

Vračilo je mogoče
Predsednik Računskega sodišča razlaga, da je vračilo teoretično mogoče. Če bi se namreč izkazalo, da za izplačilo regresa ni bilo ustrezne pravne podlage, bi lahko DZ prek sodišča zahteval povračilo. Dodaja pa, da je glede na sodno prakso vprašanje, kako bi v primeru tega spora odločilo sodišče.

Zaplet z regresi sicer že spodbuje širši razmislek o prejemanju nadomestil. Prvak SNS-a je tako vlado že vprašal, ali razmišlja o ukinitvi nadomestila tistim nekdanjim poslancem in ministrom, ki že imajo druge prejemke, ob tem pa spomnil na primer nekdanjega finančnega ministra Andreja Bajuka, ki prejema pokojnino Medameriške razvojne banke.

S. Z.
Prijavi napako
Komentarji
ciglence
# 20.08.2009 ob 10:21
Bruham, bruham dan na dan, kreditov le še pet imam!
ciglence
# 20.08.2009 ob 10:21
LOPOVLUK
ciglence
# 20.08.2009 ob 10:20
ROP
bory
# 20.08.2009 ob 08:28
Joj, ravno sedajle se ubadam z dejstvom, kako za vraga naj obrnem kur.... 487 € da bo dovolj za vse izdatke, ko preberem tole novico. Zmešalooooo se mi booooooooo! Fuck all! Na naslednje volitve zanesljivo grem in vem, da ne bom volila sedanjo vladno bando!! Moja pasja mrcinica bi bila bolj učinkovita kot oni, pa čeprav ne zna drugega kot mahati z repkom in tu pa tam kdaj zabevskati. Fijuu, kam smo prišli.......
primorski
# 19.08.2009 ob 17:46
ja, vrnili ga bodo.... šala
V_n_u_k
# 19.08.2009 ob 15:39
Kakšna banda neki so poslanci ,ki so 4 leta ali 8 let delovali v parlamentu --lani pa niso bili več izvoljeni .Zakona o prejemanju po prestanku mandata si niso sami pisali .Krivda je na nekom drugem .Čudi me zakaj ste postali glasni prav letos ,ko so na oblast prišli LJUDJE ZA SPREMEMBE ? Prej se nihče ni upiral .Sprememb na bolje pa ni zaznati ,pa se bojim ,da na bolje pri tej vladi ne bo šlo nikoli . Pravičen zakon o izplačilih in nadomestilih bi moral biti napisan in sprejet že zdavnaj ! Vsak poslanec ,bi pa moral stremeti zatem ,da se čimprej zaposli ,da ne bo v breme davkoplačevalcem .
ikacbe
# 19.08.2009 ob 14:43
Poszončeva bi morala dobiti dodatek spanje....
Senca
# 19.08.2009 ob 14:11
če dobro razumem, gre za nezaposlene*, ki so izgubili delo zaradi stečaja* njihovega podjetja*.
*(vlada, stranka, etc..)
torej imajo iste pravice kot vsi ostali, ki so izgubili službo zaradi stečajev podjetij.

zanima me torej ali dobijo brezposelni na zavosu tudi regres za letni oddih
primavera08
# 19.08.2009 ob 08:20
Razumem, da državo izkoriščajo levi politiki, ki so itak pokvarjeni.
Toda, da državo izkoriščajo moralni in pošteni KRISTJANI, kot so
Janez Drobnič, Anton Kokalj, Andrej Bajuk,....... po njih delih jih boste spoznali al kaj že pravi vaš bog.
Paperino
# 19.08.2009 ob 07:59
Ja, ja to je ena posebna raca ljudi s "posebnimi potrebami". Oni niso navadni državljani. Jaz bi jih v kaste spravu pa naj si tam delijo dobiček, da se ne bi med nas navado rajo mešali.
vipmit
# 18.08.2009 ob 21:56
38. člen

Poslanec, ki mu je prenehal mandat in iz objektivnih razlogov ne more nadaljevati prejšnjega dela ali dobiti druge ustrezne zaposlitve, niti ni izpolnil pogojev za upokojitev po splošnih predpisih, ima pravico do nadomestila plače v višini plače, ki bi jo prejemal, če bi opravljal funkcijo, dokler se ne zaposli oziroma dokler ne izpolni pogojev za upokojitev po splošnih predpisih, vendar najdlje eno leto od prenehanja mandata.
Pravica do nadomestila iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša do izpolnitve pogojev za upokojitev po splošnih predpisih ali po tem zakonu, vendar najdlje še za eno leto.
Čas iz prejšnjih dveh odstavkov se šteje poslancu, ki mu je prenehal mandat, v delovno dobo. V tem času je socialno zavarovan po predpisih, ki urejajo socialno zavarovanje oseb v delovnem razmerju. Če ima v tem času pravico do letnega dopusta, mu pripada tudi regres za letni dopust, ob upokojitvi pa mu pripada pravica do odpravnine.

ZAHTEVAM, DA SE TA ČLEN ČRTA!!!

NAJ GREDO NA BORZO DELA KOT VSI OSTALI DRŽAVLJANI.

BANDA!!!

Da mi ne bo tukaj kdo o kakšni enakopravosti kaj govoru!!!
minnaema
# 18.08.2009 ob 21:44
.....saj menda ne pišem insinuacij, ko ponovno povem, da se pišejo Zakoni v naši državi velikokrat pomanjkljivo in brez koherence a baje in žal vedno v korist MOČNEJŠI STRANI in Co.,......& kdo bo za vse to odgovarjal....baje tudi nastali lapsusi bodo ostali v latencah ali kaj podobnega - kar NE podpiram in pika!
jbzt
# 18.08.2009 ob 21:07
Upam,da novinarji tega spiska ne bodo izgubili...Bo prišel zelo prav,če kdo od teh na naslednjih volitvah ponovno kandidira...
jbzt
# 18.08.2009 ob 21:03
Vsi so isti...od Lipejev,desničarjev do levičarjev...Lahko jih je sram,da "darila" ne odklonijo...Kje je njihova MORALNA DRŽA ?Državo pa je lahko sram,da ima takšne zakone...
ps.Če od skupinice kdo ne zasluži tega "darila",je to vsekakor Marija Pozsonec...16 let je spala v Ljubljani...pa še sedaj prejema neupravičena "darila"...
KLIPAN
# 18.08.2009 ob 20:56
Večina je iz desnih strank.
Pa oni so ja takooooo pošteni.......
ikacbe
# 18.08.2009 ob 20:26
država pa naj kar razmišlja......
mala riba
# 18.08.2009 ob 20:19
samo župani naj bodo poslanci,
po mirna bosna!
marjan_1
# 18.08.2009 ob 19:24
Župani ne bi smeli biti hkrati še poslanci. Tako bi več različnih oseb zasedlo delovna mesta.
ism
# 18.08.2009 ob 17:51
Vi bi tudi vzeli denar, ki bi vam ga dala država. Ali bi ji ga mogoče nazaj nakazali?
Atomsk
# 18.08.2009 ob 16:55
Tukaj sploh ne gre za leve ali desne, prejšno ali zdajšno vlado, prav vsi v parlamentu so enaki izkoriščevalski podleži! In ko je na vrsti vprašanje poslanskih privilegijev so tudi vsi 100% enotni, strankarske pripadnosti so samo način agitiranja navadnih ljudi za pridobivanje volilnih glasov, saj je večina političnih kriz umetno ustvarjenih in napihnjenih čez vse meje.

Ko pa je bilo pred enim trednom vprašanje neprebojnih jopičev za naše policiste, pa je ZMANJKALO DENARJA?! Zdaj vsaj vemo zakaj.

Pa ko bi to vsaj bila edina "napaka", ki si jo privoščijo poslanci. Kaj pa vsa tista razkošna potovanja v eksotične kraje kot so Azerbajdžan, Etiopija, Kazahstan in še mnoge druge? Potem so tu še neomejeni računi za mobitel, pa visoke plače in dodatki brez vsakršnih pogojev izobrazbe ali delovnih norm in še cul kup drugih privilegijev izbrane manjšine.

Izplačevanje regresa bivšim parlamentarcem je v resnici uveljavljena praksa vse od osamosvojitve te države. In zakaj se temu sploh čudimo, saj so poslanci edini v javnem sektorju, ki sami sebi določajo plače skupaj z ostalimi privilegiji. Že tako mi ni jasno kako jim je sploh uspelo, da so si znižali plače za en cel (!) plačni razred.

Poslanci bi morali biti po besedah dr. Bučarja visokomoralne osebnosti, vendar imamo v Sloveniji žal vseprej kot take.

Sprašujem se ali bo bivša poslanka Žgajner Tavševa, ki je nekaj mesecev pred volitvami tako teatralno razkazovala neplačane položnice ubogih upokojencev, sedaj svoj regres namenila prav njim?

Ali pa bivši minister Gregor Virant, ki je v času svojega mandata pridigal drugim o primernosti plačila, ali bo on vrnil regres do katerega nima nobene pravice? Kaj nima dovolj svojega nadomestila in še profesorske plače povrhu?

Za konec naj še izrazim sočutje do premierja Boruta Pahorja, ki bo sedaj moral iz svojega žepa plačati zelo veliko kavic, da bo povrnil škodo, ki je nastala državnemu proračunu.
primorski
# 18.08.2009 ob 16:52
gnoji, da jih ni sram!
vratko12b
# 18.08.2009 ob 15:22
- Josip Bajc,
- Stanislav Brenčič,
- Janez Drobnič,
- Marjan Drofenik,
- Geza Džuban,
- Andrej Fabjan,
- Slavko Gaber,
- Aleš Gulič,
- Bojan Homan,
- Franc Horvat,
- Jožef Horvat,
- Srečko Hvauc,
- Franc Jazbec,
- Anton Kokalj,
- Dimitrij Kovačič,
- Janez Kramberger,
- Martin Mikolič,
- Rudolf Moge,
- Sašo Peče,
- Milan Petek,
- Marija Pozsonec,
- Mihael Prevc,
- Bojan Rugelj,
- Mitja Slavinec,
- Bojan Starman,
- Franc Sušnik,
- Tomaž Štebe,
- Davorin Terčon,
- Ciril Testen,
- Marjetka Uhan,
- Rudi Veršnik,
- Boštjan Zagorac,
- Bogomir Zamernik,
- Barbara Žgajner Tavš.

BANDA
fukanzen
# 18.08.2009 ob 14:40
:)
JANI.ST
# 18.08.2009 ob 14:23
gospa žgajnar.... vrjetno boste s tem denarjem plačali položnice socialno ogroženim družinam?
JANI.ST
# 18.08.2009 ob 14:19
WalkTheLine (18. avgust 2009 ob 11:25)Prijavi neprimerno vsebinoGlavni problem je v pomenu poslanske funkcije. Poslanci so funkcionarji v imenu ljudstva in za tako poslanstvo ne bi smeli prejeti niti €. Poslanska funkcija bi morala biti izključno častna funkcija, povrniti bi jim morali samo prevoz in malico. Pa še to minimalno. Šele takrat bi se videlo, kdo od teh banditov je dejansko kandidiral zato, da bi v Sloveniji kej naredil oz. prispeval, kdo je pa zaradi €€€...

podpis
Deeexit
# 18.08.2009 ob 14:04
ce so upraviceni, so upraviceni...kaj jokate? taka je ustava in zakon, spostujte to!
vsesevrača
# 18.08.2009 ob 14:03
imam pieteto do mrtvih, a prav vidim, da je na seznamu Joisp Bajc? uhhh
CF.RM-FC.MB
# 18.08.2009 ob 13:55
Administrator........kaj sem takšnega napisal........A boš rekel da nisem čist pravilno napisal.......politiki polni dnarja pa še se polnijo in bašejo z velkimi dnarci mi reveži pa za kruh nimamo..........Vsem lahko samo rečem da je to ena velika SRAMOTA.......Administrator upam da sem bil z tem postom uvideven pa da mi ga ne boš zopet izbrisal.
cajna
# 18.08.2009 ob 13:38
Alchemist

se strinjam s tabo!
smetana
# 18.08.2009 ob 13:25
zanimivo je to, da glih tazadnja na seznamu, ki je največ imela za povedat, kako ubogi državljani ne morjo plačevat položnic, zdej nonšalantno vzame nekaj, kar ji ne pripada...no, sej tud drugi niso nič boljši. Rada bi videla "junaka", ki bi sam od sebe vrnu teh 600 €, pa jih dal nekomu, ki je sedaj brez službe ostal! Banda pokvarjena! Upam, da kdo iz seznama bere te naše komentarje, ampak sej so itak vsi brez morale in vesti...sej jih bo "bog štrafal, slej ko prej"
ponudnik
# 18.08.2009 ob 13:24
Levi, desni, ko gre za denar vsi isti... zreli za evtanazijo.

Najhujši hinavec od vseh pa Virant, ki prejema nadomestilo ker je bil minister in bogi revež ne more dobit službe, sočasno pa kritizira poslance.

Najhujša sramota vseh časov pa je bila ko smo imeli Bajukovo vlado in so praktično vsi ministri, ki so pol leta srali po nas nato še eno leto dobivali plačo, po preteku tega roka pa si seveda takoj dobili službe.
vsesevrača
# 18.08.2009 ob 13:18
bolj iz nas se delajo norca...
kmetozar
# 18.08.2009 ob 13:06
Meni se dopade. Ali naj davek na neumnost volilcev traja še malce dlje od mandata poslancev - tako ali drugače. Imamo še vedno prešvoh spomin in pregnile možgane.
stoychi
# 18.08.2009 ob 12:46
tovariši kleptokrati se delajo norca iz samih sebe
in pravne države
vsesevrača
# 18.08.2009 ob 12:13
še to...ali evropskim poslancem, ki niso bili ponovno izvoljeni, ali niso kandidirali, tudi pripada nadomestilo???..družina Brejc-Virant bo ja ubobožala..hehe
vsesevrača
# 18.08.2009 ob 12:10
še to, gospa Kukovič naj bi bila uspešna podjetnica pred nastopom ministrice..hmhmhm.. a je zdaj nihče noče:o)..niti svoje firme ne more imeti? saj bi lahko za samozaposlitev dobila od Zavoda za zaposlovanje 4000 €...
vsesevrača
# 18.08.2009 ob 12:07
le kam so se zavlekli feni prejšnje vlade?
Jado
# 18.08.2009 ob 11:30
torej jaz celo leto ne delam, bom na bolniški in mi pripada regres?
galoper
# 18.08.2009 ob 11:29
Poslanci bi smeli prejemati le povprečno slovensko plačo in potem bi delali za uspešno Slovenijo. Kdo bi pa kandidiral?
WalkTheLine
# 18.08.2009 ob 11:25
Glavni problem je v pomenu poslanske funkcije. Poslanci so funkcionarji v imenu ljudstva in za tako poslanstvo ne bi smeli prejeti niti €. Poslanska funkcija bi morala biti izključno častna funkcija, povrniti bi jim morali samo prevoz in malico. Pa še to minimalno. Šele takrat bi se videlo, kdo od teh banditov je dejansko kandidiral zato, da bi v Sloveniji kej naredil oz. prispeval, kdo je pa zaradi €€€...
džeri
# 18.08.2009 ob 11:25
Kaj pa župani poslanci imajo službo hodijo v službo prejemajo pa nadomestilo in še del plače za županovanje lopovi na kvadrat.
marjan_1
# 18.08.2009 ob 11:12
Delavcem, ki so jih odpustili pred 30.06.2009, bi tudi moral pripadati regres tako kot bivšim poslancem.
marjan_1
# 18.08.2009 ob 11:09
Če si bivči poslanec ne more najti nove službe v manj kot 1/2 leta po prenehanju funkcije poslanca, pomeni, da je skrajno nesposoben.
Miraja
# 18.08.2009 ob 11:08
Da jih NI sram, da vzamejo regres, ko pa že leto dni NE delajo. Ali ni do regresa za letni dopust opravičen le kdor dela ? Ali ni nikogar, ki bi zahteval ustavno presojo tega spornega izplačila ?
Najbrž so vsi tiho in se nam v obraz smejijo, da smo jim podarili denar ! SRAMOTA !!!!!
chicago
# 18.08.2009 ob 11:07
In kako bo s tem v prihodnje? Se obeta kakšna sprememba?
galoper
# 18.08.2009 ob 11:01
Kdo je sploh sprožil idejo za izplačilo, kdo je podpisal dokumente za izplačilo? Se nekdo norčuje iz državljanov?
Alchemist
# 18.08.2009 ob 10:54
Jaz mislim da nekdanji funkcionarji nebi potrebovali nič. Tako bi samo lahko spodbudili da bi v politiko prišli ljudje, ki so pred tem že nekaj v življenju dosegli, bodisi na gospodarskem ali strokovnem področju in ki tako nebi potrebovali politike kot osnovne dejavnosti za preživljanje saj bi s svojimi preteklimi dosežki lahko komot takoj dobili spet službo. Sedaj pa imamo v parlamentu četico ''poklicnih politikov'' ki v življenju niso delali nič drugega kot to in nekih realnih veščin nimajo.
croze
# 18.08.2009 ob 10:53
bajuk naj bi prišel v slovenijo zaradi domoljubja in ker si v prejšnem sistemu to ni upal
sedaj se vidi da je prišel samo zato da izmolze iz mlade države vse kar se da(od predsednika vlade do ministra)on je eden tistih ki razpihuje sovraštvo med slovenci in je bil zato ves čas še dobro nagrajen
lopov takoj nazaj v argentino
fur80
# 18.08.2009 ob 10:51
Se mi zdi, da je regres rahlo prenizek, ne morejo si privoščit niti en luksuzni hotel, kam gre ta svet. Jaz bi malo povišal sicer ne davke, mogoče kak cent od bencina, da bi blo pošteno.

Pa, da me nobo kak Lahovnik resno vzel!
kantavtor
# 18.08.2009 ob 10:50
ti ITAK nikoli več ne bojo prišli v parlament....
nej jim bo...
bivši poslanec seveda zelo težko dobi še kdaj službo...
zlasti taki kot sta Peće
in Žgajnarca...
KOMPOST, da mu ni para....zdaj je še njun KIBIC ŠROT propadel...da bi ju financiral....
oxo
# 18.08.2009 ob 10:42
B A N D A... denarja ni... trošarine na gorivo se dvigujejo - bog ne daj da bi še tujci prispevali v Slo blagajno... moramo samo slepi Slovenčki polnit državno malho... B A N D A
JANI.ST
# 18.08.2009 ob 10:27
dejte rajš delavcem kej denarja.
za njih ni niti 5 €, za bivše poslance grejo pa take cifre da bi lahko celo slovenijo častil eno kosilo
Kazalo