Med letoma 1981 in 1989 so izdelali šest podmornic razreda una - Tiso, Uno, Sočo, Zeto, Vardar in Kupo. Foto: Park vojaške zgodovine Pivka Foto:
Med letoma 1981 in 1989 so izdelali šest podmornic razreda una - Tiso, Uno, Sočo, Zeto, Vardar in Kupo. Foto: Park vojaške zgodovine Pivka Foto:
Podmornica prispela v Pivko

Na slovesnosti je ministrica za obrambo Ljubica Jelušič dejala, da je treba znanje o podmornicah ohranjati. Posebej se je zahvalila zdaj upokojenima častnikoma kontraadmiralu Marjanu Pogačniku in kapetanu bojne ladje Vojku Gorupu, ki sta si dolgo prizadevala za to, da bi podmornica končno prispela v Slovenijo, pri tem pa sta "bila neizmerno vztrajna in neizmerno odločna".

Pogačnik je dejal, da je podmornico že "najedalo morje in je prav čakala", da so jo rešili. Prepričan je, da smo Slovenci lahko ponosni, da imamo pomorske tradicije, je pa omenjena podmornica pomemben "eksponat, ki priča o naši sposobnosti, da smo se vključili kot redka država v svetu v gradnjo podmornic". Tehnologija v podmornicah je bila namensko razvita in še danes ni zastarela, za velik del podmornice pa je zaslužno slovensko znanje, predvsem za jeklo, baterije, elektroniko, zaščitne barve in sredstva za komunikacijo, je pojasnil Pogačnik.

Gorup pa je povedal, da so bile tovrstne podmornice namenjene predvsem "polaganju minskih polj in prevozu diverzantov". Primerne so bile za relativno plitva in zaprta morja, kakršno je Jadransko. Njihova prednost je bil velik doseg brez polnjenja baterij. Poleg tega pa je Zeta podmornica, ki je zadnja od vseh še plula. Tako je podmornica še popolnoma opremljena, zato je bila tudi izbrana, je še dodal Gorup. Podmorničarji bodo po njegovih besedah zdaj poskušali podmornico tudi popolnoma prenoviti, tako da bi vsi sistemi delovali "kakor v morju".

Podmornica prispela v Pivko