Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 21 glasov Ocenite to novico!
Razred, šolarji, šolska puščica
Vladi ne bo uspelo uloviti roka, do katerega bi moral DZ zagotoviti 100-odstotno financiranje javnega programa v zasebnih osnovnih šolah. Foto: BoBo

Dodaj v

Ustavna odločba o financiranju zasebnih osnovnih šol ne bo zaživela do roka

Rok se izteče devetega januarja prihodnje leto
27. november 2015 ob 17:00,
zadnji poseg: 27. november 2015 ob 17:34
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ustavna odločba DZ-ju nalaga, da do devetega januarja prihodnje leto zagotovi 100-odstotno financiranje javnega programa v zasebnih osnovnih šolah, a se to po besedah ministrice za izobraževanje Maje Makovec Brenčič ne bo zgodilo v predpisanem roku.

Po besedah ministrice se to ne bo zgodilo zaradi pomanjkanja želje, ampak ker je treba stvari tehtno premisliti. Kot je pojasnila, se izhodišča za uresničitev ustavne odločbe pripravljajo v okviru delovnih skupin, ki jih imajo, in strokovnih podlag, vendar jih še niso dorekli. S tem vprašanjem se po njenih besedah ukvarja tudi ustavna komisija DZ-ja.

Poudarila je, da gre "za resen izziv in resen razmislek, zato si je bolje vzeti več časa kot premalo". Dodala je, da je treba ugotoviti, s kakšnimi zakonodajnimi podlagami bodo uredili zadevo in kje bodo dobili sredstva.

Obljubila je, da se bodo potrudili čim prej uskladiti mnenja, saj se zavedajo zaveze. "Bomo pa tudi vnaprej poudarjali dobro, kakovostno javno šolstvo, ki pa dopušča tudi zasebne oblike, da s tem dodamo pestrost in izbirnost," je povedala Makovec Brenčičeva.

Rok se izteče januarja
Rok za uresničitev ustavne odločbe, po katerem mora DZ odpraviti neustavnost zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja v delu, ki govori o financiranju javnih programov v zasebnih osnovnih šolah, se izteče devetega januarja prihodnje leto.

Ustavno sodišče je namreč lani decembra ugotovilo, da je zakon v delu, ki določa, da država javne programe v zasebnih osnovnih šolah financira zgolj v višini 85-odstotkov, v nasprotju z ustavo.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
seven7
# 27.11.2015 ob 17:32
@Knight Kant

Vsi šolski načrti v zasebnih Osnovnih in Srednjih šolah so potrjeni na Ministrstvu. Brez tega sploh ne moreš odpreti šole... Da bi pa bil program 100% idetičen pa niti nima smisla, ker je ravno poanta zasebnih šol, da je program različen a hkrati potrjen s strani države.

Raznolikost šolstva je prednost in ne slabost. Na ta način lahko vsak izbere tisti program / pedagogiko oz. šolo, ki mu ustreza,
seven7
# 27.11.2015 ob 17:37
@Knigt Kant

V Waldorfski šoli poučujejo natanko to kar je država potrdila kot njihov učni načrt. Vsi ostali nadzorni organi delujejo na teh šolah identično kot na javnih. Vse je trnasparentno.

Lahko prideš na dan odprtih vrat, tudi če se prej najaviš kdaj pokukaš v razred, lahko prebereš učne načrte ker so javno objavljeni na spletnih straneh šol... Še kaj želiš?
seven7
# 27.11.2015 ob 17:35
Še to bi dodal, da tudi če država 100% financira zasebne programe s tem ni nič prikrajšana. Ker zasebnih šolam dodeli natanko toliko denarja, kot bi ga sama porabila za tiste učence/dijake, ki so tam vpisani.

Da še razložim po kmečko.
Knight Kant
# 27.11.2015 ob 20:15
seven7 --- 27.11.2015 ob 19:51
@knight kant -- In kaj ne sedaj s tem narobe kar si napisla? Dolžna ga je sprejet in kaj zdaj? A ni vseeno ali ministrstvo nakaže za tega pamža denar javni šoli ali xy zasebni? Ker je Oš obvezna država mora pokrit ta strošek. Torej če zapremo vse zasebne šole bo še vedno potrebno namenit enako vsoto. A je to tako težko razmet?
------
Če država plača zasebnim šolam 100% za manjši obseg obveznosti, potem mora za tisto razliko v obveznostih plačati nekomu drugemu (javni šoli), torej so stroški s takim financiranjem večji. Razen če se črta vse tiste izjeme....

Samo se bojim, da mi to niti s hruškam niti z jabolki ne bo uspelo pojasniti,
if
# 27.11.2015 ob 17:32
Ministrica za izobraževanje Maja Makovec, v zadevi nastopa kot predstavnica vlade, deluje skladno s Hanžkovim načelom "ni sramotno kršiti ustave, če imajo pravniki različna mnenja".

Hanžek, bivši varuh človekovih pravic, ortodoksno levičarsko nastavljen, ji je zgled!

Sedanja oblast krši ustavo odkar je na oblasti.
V okviru lanskih parlamentarnih dejavnosti je sedanja oblast izvajala protiustavne akrobacije v režiji "adhoc petih pravnikov", ki so kolaborirali s protiustavnim zlom uperjenem zoper demokratično izvoljenega JJ.
samuelcek
# 27.11.2015 ob 17:23
@Knight Kant
Lekcij o teoriji spola, fluidnem spolu in drugih oblikah "sodobne družine/družbe" samostojni zavodi verjetno ne bodo izvajali s pomočjo zunanjih izvajalcev. In prav je tako, saj v tem je "pestrost in izbirnost", kot pravi ministrica.
Knight Kant
# 28.11.2015 ob 16:44
Vongobongo --- 28.11.2015 ob 15:22
seven7 --- Zaradi waldorfske pedagogike smo tudi mi mislili upisat mojo sestro. Ampak nas je zmotilo veliko stvari. Ena je da podpirajo vse vere, a ucijo samo o krscanski. Druga je da so tam delale nune. Da so obeseni krizi po soli itd.....
----------

Po mojem skromnem prepričanju je waldorfska pedagogika JE "vera", zaradi svojega totalnega pristopa k pedagogiki, ki sili cele družine, da celoten svoj življenski slog podredijo samo enemu cilju -- otrokovi vzgoji in izobraževanju. Pri tem je z metodami nekompatibilna z drugimi pedagogikami in zagotavlja dobre rezultate le v primeru, če se ji "doživljensko" podredimo ---no, od waldorfskega vrtca do waldorfskih univerz (no, ne čisto zares, ampak skorajda tako). Gre torej za en velik "captive market", podoben tisti prodaji čistil (Golden products, ali kako že).

Jaz mislim, da je za otroka bolje, da ni deležen tako enovite obdelave in da ima možnost slišati v šoli drugače, kot to pozna od doma. Naj se sam nauči oblikovati svoje mnenje, to je bojša priprava na realno življenje, Waldorfske šole vidim en velik geto "nadotrok", iztrganih iz realnega okolja, skupaj s starši pa me spominjajo na veli klub za medsebojno občudovanje. Preveč pripadnosti eni sami stvari škodi. Starši otrok so v šolah bistveno več, kot pa pri maši. Jaz mislim, da starši v šolah nimajo kaj početi, razen morda sem ter tja na govorilnih urah, kadar kaj zagusti.
joketr1
# 27.11.2015 ob 22:57
Kaj narediti z vlado, če ne spoštuje odločb Ustavnega sodišča? Po moje to vodi k anarhiji.
matori
# 27.11.2015 ob 20:42
seven 7 - Jaz placujem davke za javne usluge,ne za zasebne projekte nekaterih - a stekas zdaj point?
seven7
# 27.11.2015 ob 20:06
Vse privatne šole osnovne in srednje niso krščanske.

Nobenih profitov ni v teh šolah, ker se komaj preživijo s tem denarjem ki ga dobijo od države.
seven7
# 27.11.2015 ob 19:47
@matori

Tebi ravno matematika ni jasna a ne? Ne želim biti nesramen a nečesa ne razumeš. Če imaš 20000 šoloobveznih otrok in se jih šola 19000 v javnih šolah 1000 v zasebnih. Torej država pokrije strošek za 20000 učencev. Če ukinemo financiranje zasebnih šol tako čez palec se jih bo velika večina prepisala na javne šole ker folk nima denarja in bo recimo država mogla dat denarja za 19750 učencev ker jih bo pa recimo 250 ostalo na zasebnem... Stekas sedaj point?
Vongobongo
# 28.11.2015 ob 15:22
seven7
Zaradi waldorfske pedagogike smo tudi mi mislili upisat mojo sestro. Ampak nas je zmotilo veliko stvari. Ena je da podpirajo vse vere, a ucijo samo o krscanski. Druga je da so tam delale nune. Da so obeseni krizi po soli itd.....

Se pa strinjam da trdijo da ni tako ;p
Vongobongo
# 28.11.2015 ob 12:48
seven7
Smo hotli upisat mojo sestro v waldorsko in smo ugotovili da je krscanska. Mal si poglej njihov program preden trdis nekaj )
Vongobongo
# 28.11.2015 ob 10:34
seven7

"Niso vse zasebne šole krščanske....."

No pa nastej vse zasebne sole v Sloveniji!
seven7
# 28.11.2015 ob 10:13
@djdj

Niso vse zasebne šole krščanske...

Ene delujejo po drugačni pedagoški praksi kot javne šole, kar je precej dobrodošlo, da nismo usmerjeni samo v enoumje... Svet ni samo črno - bel kot ga želite nekateri tukaj predstavit ampak je precej mavričen :)
884
# 27.11.2015 ob 23:11
"resen izziv in resen razmislek, zato si je bolje vzeti več časa kot premalo"

A je to Cerarjevo blefersko oz. življenjsko geslo?
true blue mb
# 27.11.2015 ob 23:01
Popolnoma se strinjam, da imajo zasebne šole potrjen program. Zasebne šole delajo dobro, imajo boljše izven šolske dejavnosti, kot večina državnih šol. Problem je le v tem, da bi si želel zasebno šolo v Zgornji Kungoti, Polzeli, Tomaju,.... Lahko je delat šolske programe v Ljubljani, Mariboru,...
Epafrodit
# 27.11.2015 ob 22:43
seven7: " ...tudi če država 100% financira zasebne programe s tem ni nič prikrajšana. Ker zasebnih šolam dodeli natanko toliko denarja, kot bi ga sama porabila za tiste učence/dijake, ki so tam vpisani."

Ali to pomeni, da so tudi zasebne šole brezplačne?
komsomolec
# 27.11.2015 ob 20:04
nobenih javnih sredstev za privatne šole, sploh ne za cerkvene, naj jih vatikan financira.
profite za privat šole, javnim pa klestijo sredstva in vsiljujejo varčevanje, da se privatniki redijo in dresirajo desničarske ovce.
Knight Kant
# 27.11.2015 ob 19:31
seven7 --- 27.11.2015 ob 19:02
@matori - Preberi si mojo zgornjo objavo. S tem ko je nekaj zasebnih sol ti ne placas nic vec, ker drzava nameni zasebnih šolah natanko toliko kot javnim.
----------
Vztrajno poudarjaš enakost glede izvajanja programa in nočeš razumeti, da to ni edina obveznost izvajalcev v mreži javnih šol. Če sem prav naštel za zasebne šole (s koncesijo ali brez) v celoti ne veljajo obveznosti 18 členov, s specifičnimi izjemami v korist zasebnih šol (brez koncesije) pa je zakon prestreljen vsepovsod.

Na primer:

"Druge osnovne šole" so zasebne šole brez koncesije.
Zasebne šole lahko nabirajo učence kot češnje, če se porednega pamža naveličajo, ga lahko izpljunejo in vzeti ga mora javna šola, Javno šolstvo mora "požreti" vse,
To je samo vzorec, kaj so "druge obveznosti" mreže javnih šol, poleg izvajanja predpisanega programa.
Knight Kant
# 29.11.2015 ob 12:02
tru-bar --- 29.11.2015 ob 08:57
Zdaj bomo financirali muslimanske šole , ki nam bodo pretile z odpravo sekularne demokratične države in z uvedbo šeriatskega prava. Narobe svet.
---------

Ker v muslimanskih vrtcih in osnovnih šolah poučujejo šeriatsko pravo, tako kot v katoliških vrtcih in osnovnih šolah poučujejo kanonsko pravo? Adijo pamet.
tru-bar
# 29.11.2015 ob 08:57
Zdaj bomo financirali muslimanske šole , ki nam bodo pretile z odpravo sekularne demokratične države in z uvedbo šeriatskega prava. Narobe svet.
matori
# 28.11.2015 ob 17:48
seven - Zasebne šole niso brezplačne, ker jih je do sedaj država financirala zgolj 85%... Razliko do 100% so pokrili starši.

Torej od sedaj naprej zasebne sole ne bodo vec dofdatno zaracunavale starsem solnine - ali pac?kolikor je meni znano bo se vedno treba doplacevat
seven7
# 28.11.2015 ob 13:08
Ne rabim sinpogledat, ker sem študiral waldorfsko pedagogiko - sicer pa nisem učitelj in ne delam na šoli. Tako, da ti lahko z zagotovostjo trdim, da šola ni krščanska in če bi koga od predstavnikoh šole vprašali v zvezi s tem bi dobili identičen odgovor.

Zanimivo, da v Avstriji imajo pa nekateri pomisleke dati otroka na waldorf ker ni krščanska...

Če pa te kaj več zanima zakaj pri nas nekateri mislijo, da je waldorf krščanski pa lahko to napišem.
seven7
# 28.11.2015 ob 11:42
Začel bom pri waldorfskih ki niso krščanske. Za ostale pa ne vem.
nikhrast
# 27.11.2015 ob 23:53
Ne moreš imeti privatne šole financirane z javnim denarje, potem bo država zahtevala tudi kontrolo, isti kurikulum kot v javnih šolah.
Montessori šole v Severni Ameriki so sekularne, nobene veze nimajo z religijo, imajo pa tudi svoj kurikulum, nobene državne kontrole.
seven7
# 27.11.2015 ob 22:57
to bi še dodal, da je višina prispeva od šole do šole različna, ker so tudi osnove drugačne.

Javni šoli država plača za 100% programa zasebni šoli 85% programa , s tem, da ima javna šola brezplačen prostor, zasebna šola pa mora še prostor financirat...

Tako, da ni tako enostavno in enoznačno kot želijo nekateri tukaj predstavit.
seven7
# 27.11.2015 ob 22:54
Zasebne šole niso brezplačne, ker jih je do sedaj država financirala zgolj 85%... Razliko do 100% so pokrili starši.

To pišem izključno za šole, ki imajo javno priznan šolski program in delujejo v mreži javnih šol. Primer je waldorfska šola, ki deluje po načelih waldorfske pedagogike.
Knight Kant
# 27.11.2015 ob 20:30
seven7 --- 27.11.2015 ob 20:19
O kakšem manjšem obsegu pišeš? In ne dobijo 100% ampak samo 85% tega kar dobi javna šola.
-----
Preberi moje komentarje, če v njih ne najdeš odgovora, pojdi nazaj v osnovno šolo.
seven7
# 27.11.2015 ob 20:19
O kakšem manjšem obsegu pišeš? In ne dobijo 100% ampak samo 85% tega kar dobi javna šola.
seven7
# 27.11.2015 ob 19:51
@knight kant

In kaj ne sedaj s tem narobe kar si napisla? Dolžna ga je sprejet in kaj zdaj? A ni vseeno ali ministrstvo nakaže za tega pamža denar javni šoli ali xy zasebni? Ker je Oš obvezna država mora pokrit ta strošek. Torej če zapremo vse zasebne šole bo še vedno potrebno namenit enako vsoto. A je to tako težko razmet?
seven7
# 27.11.2015 ob 19:02
@matori

Preberi si mojo zgornjo objavo. S tem ko je nekaj zasebnih sol ti ne placas nic vec, ker drzava nameni zasebnih šolah natanko toliko kot javnim.

Prednost tega da država financira zasebne šole pa je v tem, da s tem ne postanejo elitistične in lahko vsak ki mu je všeč šolski program tja vpiše otroka.

Če bi bilo potrebno vse plačat verjemi da bi morda bila ena v lj in to je to. To pa nima smisla a ne?
Knight Kant
# 27.11.2015 ob 18:13
Najbrž so vse replike na moj komentar temeljile na predpostavki, da nastopam iz kakšnih ideoloških razlogov in da bi rad otroke obvaroval pred indoktrinacijo, tako kot bi simuelcek rad svoje.

Brez spuščanja v podrobnosti, ker za to nimam niti ustreznih kapacitet, se mi v odločbi US, če jo prav razumem, zdi napačno utemeljevati odločitev z enakopravnostjo otrok, ker tu ne gre za financiranje otrok ampak za financiranje šol, ki pa po zakonu niso enakopravne. Na del te neenakopravnosti sem pokazal v prejšnjih komentarjih, pa bi se našlo še kaj, tako v minus kot v plus. Da pa bi moralo biti to natanko 100% zaradi enakopravnosti otrok pa je iz trte zvito.
seven7
# 27.11.2015 ob 21:44
@matori
Ne štekam, ker se ti niti sanja ne koliko davka gre za projekte, iz tvojega davka. Nismo več v socializmu, ko je bilo vse državno. Država pač daje koncesije na nogih področjih in namesto da sama nekaj nudi pač nudi koncesionar.

In tako je tudi z šolo. Tako, da težka bo če verjameš v to, da gre tvoj denar, ki ga daš državi od davkov samo za javne usluge, ker te javne usluge opravlja že mnogo zasebnikov. Že avto lahko registriraš pri zasebniku :D
Danger_Mouse
# 27.11.2015 ob 20:25
Po besedah ministrice se to ne bo zgodilo zaradi pomanjkanja želje, ampak ker je treba stvari tehtno premisliti. Kot je pojasnila, se izhodišča za uresničitev ustavne odločbe pripravljajo v okviru delovnih skupin, ki jih imajo, in strokovnih podlag, vendar jih še niso dorekli. S tem vprašanjem se po njenih besedah ukvarja tudi ustavna komisija DZ-ja.

Gospa (tovarišica?) pač prihaja iz Stranke Mencajočega Cerarja. Smo že navajeni, da njihovi "novi" in nadvse "etični" obrazi do onemoglosti preučujejo tudi najbolj urgentne zadeve; kako bi torej lahko pričakovali, da bodo v tako kratkem času kot je obdobje enega leta uspeli udejaniti ustavno odločbo in spremeniti nekaj členov zakona in to celo v smeri, ki njihovim botrom nikakor ni po godu.
seven7
# 27.11.2015 ob 20:01
Gremo z bonboni.

Imaš 5 bonbonov (proračun). Učitelj(zakon o šolstvu) ti ukaže, da razdeliš vse bonbone. Lahko jih daš Petru(javna šola) ALI Juretu(zasebna šola).

A.) lahko jih daš samo Petru.

B.) lahko jih dal Petru in Juretu.

V obeh primerih ti ne bo ostal noben bonbon. Ker si dolžan vse razdeliti. :)
matori
# 27.11.2015 ob 18:45
seven7 - Raznolikost šolstva je prednost in ne slabost. Na ta način lahko vsak izbere tisti program / pedagogiko oz. šolo, ki mu ustreza,

res je - in za ralicen program,ki si si ga zazelel,bi moral placati ti,ne vsi - za nas so dobre javne sole,ce zelis svoje otroke v zasebni,ti ne bi smel biti problem tega tudi placat - enkrat bi se ze lahko v te socialisticne buce vtisnilo v glavo kaj pomeni zasebno
djdj
# 28.11.2015 ob 03:37
US je vidno desno nagnjeno(vsaj od zadnje politično odmevne sodbe).
Ni čudno, da zagovarja javno plačevanje krščanskih/katoliških šol.
matori
# 27.11.2015 ob 19:16
seven - cev kraju ni drzavne sole,se strinjam da se financira zasebna,toda le za materialne stroske - hoteli smo kapitalizem,za vraga naucite se potem tudi kaj pomeni zasebno,s tem da so OS se najmanjsi problem, imamo kup zasebnih fakultet,ki so vsa prisesana na drzavne jasli,rastejo pa kot gobe - faks v vsako vas,je nov moto,saj drzava casti
Drzi,kot si zapisal,jaz ne placam nic vec,le javne sole imajo manj sredstev,kar pa seveda spregledas
Knight Kant
# 27.11.2015 ob 17:18
Bodo zagotovljene tudi 100% enake obveznosti pri izvajanju javnega programa v teh zasebnih šolah?
Knight Kant
# 27.11.2015 ob 17:39
V mislim imam seveda tudi ostale člene v stilu tega 39.člena (na primer 43., 60h ali 81. člen). Pol obveznosti, ki veljajo za javne izvajalce, je zasebnim odpuščeno.
aristotel
# 27.11.2015 ob 18:08
Z zasebnim zdravstvom so unicili javno zdravsto. Zdaj pa hocejo uniciti se javno solstvo. Vse zavoljo elit, ki skubijo delovno ljudstvo. Za bruhat. Ko nam bo vsega dovolj bo pocilo. Terorizem ni nic v primerjavi s vstajo ljudsva
Knight Kant
# 27.11.2015 ob 17:41
Kot štos sem navedel Waldorfski vrtec, skliceval pa sem se na en komentar z druge teme, ki je bil približno tako butast kot zgornji samuelckov.
Kazalo