Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,4 od 5 glasov Ocenite to novico!
Za financiranje trajne ureditve grobišča v Hudi Jami so v proračunu ministrstva za delo za leto 2010 zagotovljena sredstva v višini 430.000 evrov. Foto: MMC RTV SLO
Do zdaj so iz rova iznesli 726 trupel, po ocenah zgodovinarja in vodje evidentiranja prikritih grobišč Mitje Ferenca pa naj bi bilo v prvem jašku še okoli 2.500 trupel.

Dodaj v

V Hudi Jami bodo uredili grobnico

Z ureditvijo se začne takoj, ko se konča preiskava
17. december 2009 ob 20:42
Ljubljana - MMC RTV SLO

V Barbarinem rovu v Hudi Jami bodo uredili grobnico za posmrtne ostanke žrtev. Pred vhodom pa bo urejeno spominsko obeležje in parkirišče.

Vlada se je namreč na seji seznanila z informacijo v zvezi z ureditvijo omenjenega grobišča. Še pred preureditvijo jamskih prostorov v grobnico je po navedbah vlade nujno treba opraviti dela, ki se nanašajo na ureditev prostorov, kjer bodo ostali oziroma bodo nameščeni posmrtni ostanki žrtev, ter tudi dela, ki so potrebna za ureditev dostopa do teh prostorov.

Z ureditvijo se začne takoj, ko se konča preiskava
Za financiranje trajne ureditve grobišča v Hudi Jami so v proračunu ministrstva za delo, družino in socialne zadeve za leto 2010 zagotovljena sredstva v višini 430.000 evrov. Notranja in zunanja ureditev se začne takoj, ko bo končana preiskava v notranjosti objekta, še piše v gradivu.

Kot je znano, so se 7. decembra spet začela dela v Hudi Jami. Po odredbi preiskovalnega sodnika v Celju je namreč treba nadaljevati dela pri izkopu iz drugega jaška v rudniku, kjer so marca letos našli več sto mumificiranih posmrtnih ostankov žrtev povojnih pobojev.

Trupel naj bi bilo še okoli 2.500
Kdo so žrtve, zakopane v rovu Barbara, ni znano, po nekaterih navedbah pa naj bi bili med njimi slovenski domobranci in hrvaški ustaši. Preiskovalci do zdaj na truplih niso odkrili strelnih ran, zato domnevajo, da so ti ljudje umrli zaradi zastrupitve s plinom. Do zdaj so iz rova iznesli 726 trupel, po ocenah zgodovinarja in vodje evidentiranja prikritih grobišč Mitje Ferenca pa naj bi bilo v prvem jašku še okoli 2.500 trupel. Trupla naj bi bila tudi v drugem in tretjem jašku.

B. K.
Prijavi napako
Komentarji
Caetano
# 18.12.2009 ob 18:48
Bacque delokrog povojnega maščevanja poražencem raztegnil na Zahod, ni mogel nihče zanikati, da ni s tem zagrenil življenja tistim zgodovinarjem, ki vzroke za povojni obračun s poraženci vidijo zgolj v "komunistični ideologiji" - poražencem so se očitno maščevali tudi zahodni antikomunisti.

Na Norveškem so pred sodišči obsodili na smrt nekaj deset ljudi, pri nas pa brez sodišč vsaj 200.000. Kar se tiče nemških ujetnikov naj povem, da je bilo ravnanje z njimi s strani Američanov in Francozov res kruto, čeprav še vedno ne toliko kot pri Sovjetih, kjer je bila umrljivost med njimi 5x večja, držali so jih v ujetništvu pa tudi do 10 let dlje. Da je bilo v Evropi malo hrane ( nemški ujetniki so dobivali praviloma iste porcije, kot nemški civili, kar je pomenilo zelo malo ) pa je bila kriva na eni strani vojna ( lakota je bila v raznih delih Evrope ) na drugi pa breme 1o milijonov Nemcev, ki so pred Sovjeti pribežali na zahod.

Kar pa je posebej bistveno: Komunistična ideologija ni obračunala samo s poraženci, ampak z vsemi, ki so bili zoper komunizem ali pa se je partiji zdelo, da so lahko zoper njega ( potencialni nasprotniki ).
Caetano
# 18.12.2009 ob 18:41
Slovenci smo genocidni narod dokler ne bodo potomci in nasledniki ideologije teh storilcev zares priznali in resno obsodili te dejanja, ne pa ovirali preiskavo in poskušali očrnit žrtve.

Drugače se strinjam, razen s tem, da smo Slovenci genociden narod, je pa imela partija genocidno ideologijo, tako naša, kot kominterna, katere del je bila.
komentator13
# 18.12.2009 ob 15:46
Seveda je treba žrtve dostojno pokopati, saj so bili med njimi tudi otoci in civilisti.
Kluzo
# 18.12.2009 ob 15:46
Drugorazredna tema gospoda predsednika.
sgll
# 18.12.2009 ob 14:49
jeremija

Tudi te stvari so obsodbe vredne če te slučajno zanima moje mnenje. Niso se izkazali za kaj dosti bolj humane od nacistov.

Kar se tiče slovenskih hudih jam jih moramo civilizacijsko obravnavat. Obsodit rublje in obsodit vse ki so začeli vojno in pobijali nedolžne. Ubijanje ni v redu stvar. Še razni morilci in posiljevalci in izrodki družbe si ne ZASLUŽIJO smrt. Njih je potrebno doživljensko kaznovati iz dneva v dan.
Niti ni tako težko.
jeremija
# 18.12.2009 ob 10:33
"Tako je kot v Buchenwaldu in Dachauu, je premišljeval stotnik Julien, ko je previdno stopal med živimi mrtveci po strmem pobočju nekdanjega ameriškega taborišča. S svojim trinajstim alžirskim polkom se je boril proti Nemcem, ker so rušili Francijo, toda nikoli si ni predstavljal takšnega maščevanja - živih okostnjakov, ki so eden preko drugega ležali v blatu in nekateri umirali, medtem ko jih je opazoval, drugi pa so se oklepali svojih kosov lepenke in se stiskali pod njo, čeprav je bil topel julijski dan; ženske so ležale v jamah, ki so si jih izgreble v zemljo in ga nemo opazovale z lačnimi očmi, njihovi od edema napihnjeni trebuhi pa so groteskno oponašali nosečnost; pogled starcev z dolgimi sivimi lasmi je bil brezumen, iz otroških, črno obrobljenih oči je komaj še sijalo kaj življenja. Julien ni vedel, kje naj začne. V taborišču, v katerem je bilo 32.000 ljudi, ni bilo nobene hrane.
Tako eno izmed povojnih zavezniških taborišč popisuje kanadski pisec James Bacque.
Prvič, Bacque v svoji knjigi trdi, da je v zavezniških taboriščih, predvsem ameriških in francoskih, med letoma 1944 in 1949 umrlo od 790.000 do milijona Nemcev, bolj ali manj vojakov, a tudi civilistov obeh spolov in vseh starosti: "V francoskih in ameriških taboriščih je umrlo vsaj desetkrat več Nemcev kot v vseh spopadih na zahodni fronti v severozahodni Evropi od junija 1941 do aprila 1945." In drugič, Bacque pravi, da se je to zgodilo namerno - da je šlo za povojno maščevanje poražencem.
"Počasna taborišča smrti"

Toda Bacque svoje zgodbe ne začne po II. svetovni vojni, ampak že leta 1943, v Teheranu, ko je Stalin rekel, da bi bilo treba po II. svetovni takoj zbrati 50.000 nemških častnikov in jih javno postreliti in ko je ameriški predsednik Franklin D. Roosevelt po Churchillovem burnem negodovanju navrgel, okej, če ne 50.000, potem pa 49.000. Elliott Roosevelt, Roosevelt sin, sicer brigadni general ameriške vojske, naj bi ob tem navdušeno vzkliknil, da jih je treba pobiti še več - in da bi ameriška vojska to podprla. Predsednik Roosevelt ni skrival svojih maščevalnih impulzov: "Z Nemčijo moramo obračunati zelo trdo in pri tem mislim na vse Nemce, ne zgolj na naciste. Treba jih bo bodisi kastrirati ali pa jih zgrabiti tako, da ne bodo nikoli več rojevali otrok, ki bi še kdaj počeli to, kar so v preteklosti počeli njihovi očetje."
Nemški vojaki so ob koncu II. svetovne vojne množično bežali proti zahodu in se predajali zahodnim zaveznikom, jasno, v prepričanju, da bodo z njimi ravnali bolje kot komunisti, toda z dežja so v resnici prišli pod kap. Vsaj tako pravi Bacque, ko izrisuje "kap", pod katerega so padli nemški vojni ujetniki.
Bacque delokrog povojnega maščevanja poražencem raztegnil na Zahod, ni mogel nihče zanikati, da ni s tem zagrenil življenja tistim zgodovinarjem, ki vzroke za povojni obračun s poraženci vidijo zgolj v "komunistični ideologiji" - poražencem so se očitno maščevali tudi zahodni antikomunisti.
croze
# 18.12.2009 ob 10:23
if
to ni tvoja misel temveč stališče stranke sds
tudi tako morijo izkoriščajo v borbi za oblast
merim kako se naj opravičim za nekaj kar nisem storil ne jaz ne moji starši in ne moji stari starši
zaradi mojega političnega prepričanja pa se mi v demokraciji ja ni potrebno opravičevati
stewie
# 18.12.2009 ob 09:00
Tuerk je te poboje obsodil, dejal je le, da so politične manipulacije glede tega drugorazredna tema v katero se sam pač ni želel spuščati in prav je tako.
Ampak janševiki pač slišite samo to, kar želite slišati, pa še radi manipulirate z izjavami ali pa pustite, da vas vaš veliki vodja manipulira z njimi. In to sedaj že tričetrt leta.
tina_lj
# 18.12.2009 ob 00:47
Eh, povsod po Evropi so pobijali izdajalce, in če bi sedaj prišla II. svetovna vojna bi jih vi tudi - če že ne sodelovali s kakšnim Hitlerjem. O zvezdah, ki so jih domobranci vrezovali partizankam na čelo se pa nič ne piše...
blef
# 17.12.2009 ob 23:08
Zakaj me brišete, res je, ne manjka dosti!
dead4kp
# 17.12.2009 ob 22:58
if
podpišem
if
# 17.12.2009 ob 22:49
meri.m, tudi jaz tako mislim.

Dodajam še svojo misel.
Obsodbo sistema, ki je povzročil morijo, mora sprejeti slovenski parlament.
V letu 2009 se je priložnost ponudila na nivoju Evrope, vendar je slovenski parlament ni izkoristil, ker je Slovenija še zmeraj talka miselnosti ljudi, ki so neposredno ali ideološko vpleteni v genocidne dogodke.
SKing
# 17.12.2009 ob 22:48
meri.m - spet govoriš neumnosti? :)
Kakšno opravičilo? Kdo in komu?

Lahko nekateri pogledate na koledar in preberete letnico leta, v katerem smo sedaj? Aha, oči vas bolijo - vam bom jaz prebral - 2009!
In ne - mlade te vaše Hude Jame, komunisti, belogardisti, partizani prav NIČ ne zanimajo!
Samo obremenjujete ljudi s tem, čeprav mladi s tem nimamo nič - ampak seveda, če nam tolikokrat in tolikokrat trobijo na uho eni z ene in drugi z druge strani, potem se še mladi pričnemo razdvajati. Jaz hvala bogu ne podležem temu, ker se mi zdi navadna neumnost.
skuggi
# 17.12.2009 ob 22:27
meri.m:
Ne vem sicer zakaj bi se moral nekdo opravicevati za grehe svojih starsev ali celo starih starsev, a vendarle so se ze nekajkrat opravicili, le da tega nihce noce slisati, ker jim ocitno se napre ustreza vzdrzevati to razdvojenost med Slovenci.
meri.m
# 17.12.2009 ob 22:18
Slovenci smo genocidni narod dokler ne bodo potomci in nasledniki ideologije teh storilcev zares priznali in resno obsodili te dejanja, ne pa ovirali preiskavo in poskušali očrnit žrtve.
skuggi
# 17.12.2009 ob 21:58
Caetano:
Se strinjam, narobe je le, ker se odkrivajo po etapah. Verjetno jih bo precej spet pred naslednjimi volitvami. Zalostno je, da se tudi taksne stvari uporabljajo v polticne namene.
Caetano
# 17.12.2009 ob 21:43
Prav. Vendar takih Hudih jam je še dosti...
GmO
# 17.12.2009 ob 21:21
Zelo pozitivno. Seveda predsednika Turka ne bo na otvoritvi, ker za drugorazredne teme nima casa. Upam tudi, da bo z grobnico prisla na dan resnica o tem rovu in da ta rov ne bo spet predmet razprav "kaksen napis" je potrebno dati, da ne bodo uzaljeni beli ali crni.
SF101
# 17.12.2009 ob 21:09
prav je da dostojno pokopljejo reveže če je pa jašek najbolj primerna lokacija pa ne vem
anny22
# 17.12.2009 ob 20:56
Prav je tako.
Kazalo