



Vaša ocena: 



Ocena 3,2 od 38 glasov
Ocenite to novico!
Hrvaški zunanji minister je dejal, da želi dati izjavo, da njihovi dokumenti ne prejudicirajo meje, Ivo Vajgl pa je za MMC dejal, da izjava ne spreminja vsebine dokumentov in je zato nična.
Predsednik odbora DZ-ja za zunanjo politiko Ivo Vajgl je za MMC pojasnil, da so hrvaški dokumenti sestavljeni iz zakonov in podzakonskih aktov, ki vsebujejo mejo in mejno črto, kot da bi ta bila že dogovorjena. A meja še ni dogovorjena, saj se z njo ne strinjata obe strani. Odprto naj bi bilo namreč še vprašanje celotne meje na morju in nekaj odstotkov meje na kopnem.
Zaradi tega hrvaška izjava, da njihova pogajalska izhodišča ne prejudicirajo meje, ni nič vredna, saj je to le izjava, ki ne bi nikakor dejansko spremenila vsebine dokumentov. Takšna izjava pa ponovno ustvarja nova dejstva. Vajgl namreč dodaja, da je na enak način Hrvaška na spornih točkah postavljala table, kot da je tam meja že določena.
Če bi torej hrvaška stran podala takšno izjavo, bi se le subjektivno izrekla o svojih dokumentih, ko pa bi prišli pred arbitražo, bi hrvaška s temi dokumenti lahko ponovno dokazovala hrvaško različico, po kateri je meja že določena in med drugim poteka po sredini Piranskega zaliva.
Zaradi tega se po Vajglovih besedah slovenska stran nikakor ne more strinjati s samo izjavo hrvaške strani.
|
Preberite še: |
Jandroković: V naših pogajalskih izhodiščih ni zemljevidov, ki bi prejudicirali meje
Hrvaški zunanji minister Gordan Jandroković je sicer v sinočnjih Odmevih dejal, da z nastalo situacijo niso zadovoljni, a tudi presenečeni niso, glede na to, kar se je dogajalo v zadnjih tednih. Meni pa, da gre za potezo, ki ni koristna niti za Slovenijo, niti za Hrvaško, niti za EU, in verjame, da bodo v kratkem prišli do prave rešitve.
Večkrat je tudi poudaril, da Hrvaška želi dati izjavo, da njihova pogajalska izhodišča ne prejudicirajo meje, niso pa se pripravljeni odpovedati uporabi dokumentov z zemljevidi v postopku določanja razmejitvene črte pred mednarodnim sodiščem ali arbitražo.
Jandroković je še dodal, da jim je žal, ker so sami želeli dati izjavo, da ne prejudicirajo meje, a naj slovenski strani to ne bi bilo dovolj.
V hrvaških izhodiščih ni ničesar, kar bi prejudiciralo mejo, slovenska stran pa očitno želi izkoristiti pogajanja za reševanje dvostranskega vprašanja. Po Jandrokovićevih besedah naj bi bilo očitno, da si Slovenija želi v nadaljnjem postopku določanja meje pridobiti neko prednost.
Slovenska stran daje nepopolne informacije
Na vprašanje, zakaj se hrvaška stran ne drži Brionskega dogovora, po katerem se meja ugotavlja na dan 25. 6. 1991, pa je dejal, da to sploh ne drži in da očitno slovenska stran daje nepopolne informacije.
Jandroković je tako pojasnil, da se so tako na Brionih kot na blejskem sestanku odločili, da morajo začeti z neke ničte točke. Hrvaška stran naj bi zato predlagala oblikovanje dveh komisij, pri čemer bi ena določila sporne točke na meji, druga pa bi pripravila pravne okvire za neko mednarodno sodišče, za kar sta se obe strani dogovorili, da bo v Haagu.
Zaradi vsega Jandroković na koncu ugotavlja, da komunikacija med državama ni dobra in da bi se morali o tem več pogovarjati, da bi bila tudi slovenska javnost seznanjena s tem, kaj hrvaška stran sploh želi. Zato upa, da bodo to lahko pojasnili v prihodnjih dneh.
Blaž Kosovel
blaz.kosovel@rtvslo.si
18. december 2008 ob 19:13
18. december 2008 ob 18:47
18. december 2008 ob 17:45
A res nimamo politika v Sloveniji, ki bi zahteval mejo na reki Mirni, kjer je meja prej bila. Imamo prave komunistične riti na oblasti. Sicer je pa prav, da hrvati tako delajo z nami, kakršno vlado imamo. Računajo na to, da so naši podrepniki pravzaprav podaljšana roka Kućana. Kućan pa je veliki hrvaški prijatelj.
18. december 2008 ob 15:30
Kaj morem, če te boli
18. december 2008 ob 15:28
18. december 2008 ob 15:26
To je spet izdelek kvazizgodovinarja ki je postavil svoj lonček še en v vrsti šarlatanov ki prodaja še zraven neki zvarek proti raku!Toliko zamolčani Istri
203. M.R.S.
Sem evropejc živim v EU
18. december 2008 ob 14:54
18. december 2008 ob 14:03
Ne glede kako navijaško (no drugi so še hujši) zagovarjaš hr stališča!
SPORAZUM MED SLOVENIJO IN HRVAŠKO JE BIL ŽE sklenjen vednar pa do končne potrditve v hrvaške saboru ni prišlo. Res je veljaven ni vendar pa je satlišče Slovenije, da manj od tega sporzuma ne sprejem legitimno. DO tega ni prišlo zaradi nabiranja političnih točk za volitve v tistem trnutku. To nabiranje poltitčnih točk bo hrvaša še drago plačala! Zato našim sosedom predlagam da račun izstavijo svojim politikom.
Istra pa je bila pravno-formalno hrvaška od ii.svt. vojne naprej.
18. december 2008 ob 13:49
18. december 2008 ob 13:38
Dr. Duša Krnel-Umek
Dr. Peter Pavel Klasinc
Ljubljana, 29. 2. 2008
PODSKUPINA ZGODOVINARJEV IN DRUGIH STROKOVNJAKOV
NA MINISTRSTVU ZA ZUNANJE ZADEVE
PREDSEDNIK DR. JANKO PRUNK
STALIŠČA ZA SESTANEK 29. 2. 2008
Zaradi odgovornosti do državno pomembnih odločitev sva resno in strokovno pristopila k
delu naše podskupine. Da ne bi Slovenija po nepotrebnem in nepopravljivo zapravila
priložnosti, da ugodno reši odprta mejna vprašanja s Hrvaško tudi s pomočjo intenzivnega in
kakovostnega delovanja komisije za mejo in podskupin, predsedniku in članom podskupine v
pisni obliki posredujeva najina stališča. Stališča pošiljava tudi predsedniku Mešane
slovensko-hrvaške skupine mednarodnih strokovnjakov za pripravo pravnega okvirja za
reševanje vprašanja meje med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško(v nadaljevanju
»komisija za mejo«) dr. Mihi Pogačniku, ministru za zunanje zadeve dr. Dimitriju Ruplu in
predsedniku vlade RS g. Janezu Janši.
Ozemlje Republike Slovenije je na dan osamosvojitve, dne 25.6.1991 med drugim obsegalo:
a/ celotni Piranski zaliv s statusom notranjih morskih voda na podlagi zgodovinskega
naslova in drugih posebnih okoliščin (ribolov, gospodarska in ekološka celovitost itd.)
kot teritorialno morje Republike Slovenije;
b/ teritorialni izhod na odprto morje z epikontinentalnim pasom, določenim po
Osimskem sporazumu kot morska meja med Republiko Slovenijo in z Republiko Italijo
do točke T 5 na zahodni strani in črto med Savudrijskim rtom in točko T6 na vzhodni
strani;
c/ območje k.o. Sečovlje južno od reke Dragonje v velikosti 113 ha z zaselki MliniŠkrilje,
Bužini in Škodelin;
č/ sedem gozdnih parcel pod Snežnikom v k.o. Snežnik v velikosti 70 ha;
d/ celotno območje k.o. Sekuliči v skupni izmeri 335 ha;
e/ celotni levi breg reke Mure z razmejitvijo na sredi reke Mure.
Po letu 1991 si je Hrvaška prisvajala slovensko ozemlje in morje med drugim z naslednjimi
aktivnostmi:
1.Hrvaško kontrolno točko so postavili na cesto- parcelo št. 5451, ki je javno dobro Republike
Slovenije
2.leta 1993 je v Bujah nastavila ponarejeno zemljiško knjigo za 113 ha zemljišč na levem
bregu Dragonje. Za ta zemljišča, ki so v katastrski občini Sečovlje, vodi že stoletja edino
veljavno zemljiško knjigo okrajno sodišče v Piranu.
3. Protipravno prodaja zemljišča v lasti Republike Slovenije in to prodajo vpisuje v
ponarejeno zemljiško knjigo.O zadnjem takem vpisu je bila slovenska javnost obveščena
28.2.2008.
4. zasedli so levi breg Mure pri Hotizi
5. samovoljno so zgradili most čez Muro na delu slovenskega ozemlja
6. postavili so školjčišče v Piranskem zalivu
7. slovenske ribiče so z napadi, grožnjami in ustrahovanjem izrinili iz polovice Piranskega
zaliva
8. Piranski zaliv so samovoljno preimenovali v » Savudrijska vala«
9. zaselkom na levem bregu Dragonje so preklopili telefonske priključke na hrvaško omrežje,
10. postavili so cestne ovire na dovozni poti do slovenskih hiš na levem bregu Dragonje, za
katere je pristojno sodišče v Piranu ugotovilo, da so postavljene nezakonito in zahtevalo
odstranitev
11. Nezakonito sekajo drevesa na Tomšičevi parceli,
12. dne 1.1.2008 so razglasili veljavnost hrvaške ekološko-ribolovne cone tudi za države
EU in s tem med drugim posegli po delu slovenskega morja in zaprli Sloveniji neomejen
dostop na odprto morje
V skladu z Ustavo in zakoni so državni organi dolžni izvajati pristojnosti na celotnem
ozemlju Republike Slovenije. Ne obstaja noben akt, ki bi pristojnim organom dovoljeval
opustitev izvajanja vseh predpisanih pristojnosti na celotnem ozemlju Republike
Slovenije. Opustitev izvajanja teh pristojnosti oziroma dolžnosti pa sankcionirajo zakoni
in neposredno Ustava. Kljub temu nekateri pristojni organi dokazano niso izvajali in ne
izvajajo svojih pristojnosti.
O predaji slovenskega državnega ozemlja in morja tuji državi se noben nosilec
državnih funkcij nima pravice z nikomer pogajati, niti to ne more biti predmet
mednarodne arbitraže ali predmet odločanja na mednarodnem sodišču.
V nadaljevanju navajava nekatera dodatna zgodovinska in druga dejstva:
• Zgodovinska občina Piran obsega tudi katastrski občini Savudrija in Kaštel.
Odlok o razdelitvi Istrskega okrožja na okraje in občine iz leta 1952, ki nima značaja
republiške ali meddržavne pogodbe o meji, zmanjša občino Piran za Kaštel in Savudrijo.
Začasno ureditev je določila vojaška uprava: »Na podlagi ukaza komandanta Odreda JLA za
STO z dne 15. septembra 1947, v zvezi z odlokom Poverjeništva PNOO za Slovensko
Primorje in Oblastnega NO za Istro z dne 20. februarja 1947«.
25. oktobra 1954 je sprejet Zakon o veljavi ustave, zakonov in drugih zveznih pravnih
predpisov na ozemlju, na katerega se je z mednarodnim sporazumom razširila civilna uprava
Federativne Ljudske republike Jugoslavije, ki v 4. členu določa, da »Z dnem, ko začne veljati
ta zakon, začne veljati tudi specialni statut, ki je sestavni del memoranduma o soglasju«… V
posebnem Statutu pa je bilo v 7. členu navedeno, «Na področjih, ki pridejo pod civilno upravo
Italije ali Jugoslavije, niso dovoljene nobene spremembe meje osnovnih administrativnih enot
z namenom, da bi ogrožali etnično sestavo ustreznih enot«. Za piransko občino to pomeni, da
obsega tudi Kaštel in Savudrijo in teče meja po sredini Savudrijskega polotoka. Zakon o
veljavi ustave, zakonov in drugih zveznih pravnih predpisov na ozemlju, na katero se je z
mednarodnim sporazumom razširila civilna uprava FLR Jugoslavije z dne 25. oktobra 1954,
tudi ni določal poteka medrepubliške meje. Po vseh zveznih in republiških ustavah bivše
SFRJ so lahko o spremembi meja pravnomočno odločale le republiške in zvezna
skupščina. Le-te nikoli niso sprejele odločitve, da se Hrvaški prepusti Savudrijo in
Kaštel.
• Osimski sporazumi
1975 - Po Osimskih sporazumih je kontrolna točka slovenske policije do “špice”, to je
na šir.45 o 27’,20 N in dolž.13 o 12’,90 E. Slovenska policija je nadzirala ves Piranski
zaliv do točke 5
1992 je sprejet Zakon o ratifikaciji pogodbe med Socialistično federativno republiko
Jugoslavijo in Republiko Italijo – SFRJ -MP 1-1/1977 – Velja na podlagi Akta o
notifikaciji nasledstva sporazumov nekdanje Jugoslavije z Republiko Italijo Ur. l. MP
11-60/1992 (RS 40/1992) – to je Osimski sporazum, po katerem je bila kontrolna točka
slovenske policije do točke T5.
Ostala zgodovinska dejstva so predstavljena v zemljevidu o slovensko-hrvaški meji, ki ga
je leta 2007 izdelal Geodetski inštitut Slovenije in izdal Zavod 25. junij. Podpisana sva
soavtorja zemljevida, ki ga prilagava dopisu.
S tem dopisom in prilogo vse naslovnike seznanjava z najinimi stališči in pričakujeva, da
se do dejstev navedenih v dopisu in prilogi aktivno opredelite.
Morebitno ne opredelitev naslovnikov do predstavljenih stališč bova razumela, kot
nepripravljenost za odgovorno delo in zaščito slovenskih interesov pri urejanju odprtih
mejnih vprašanj s Hrvaško.
V prepričanju , da ima Slovenija vse argumente za ugodno rešitev mejnih vprašanj s
Hrvaško v svojih rokah in da obstaja občutek odgovornosti pri vseh, ki kot nosilci
strokovnih in političnih funkcij lahko pripomorejo k ugodni rešitvi mejnih vprašanj,
pričakujeva vaše opredelitve.
S spoštovanjem
Dr. Duša Krnel-Umek
Dr. Peter Pavel Klasinc
Poslano:
-Dr. Janku Prunku
in članom podskupine zgodovinarjev in drugih strokovnjakov
-Dr. Mihi Pogačniku
in članom komisije za mejo
-Dr. Dimitriju Ruplu, ministru za zunanje zadeve RS
-G. Janezu Janši, predsedniku vlade RS
18. december 2008 ob 13:16
18. december 2008 ob 13:12
pogajalskih izhodišča Slovenije pri vstopu v EU:
Na področju ribištva ima Republika Slovenija sklenjen le en mednarodni sporazum in sicer od leta
1996 dalje s sosednjo Republiko Hrvaško. Na tej podlagi je slovenski strani proti primerni
odškodnini omogočen letni ulov 1.500 ton male plave ribe v hrvaškem teritorialnem morju. Ta
sporazum se samodejno podaljšuje za naslednje leto, razen če ni izrecno razveljavljen pred iztekom.
Republika Slovenija meni, da je ohranitev tega sporazuma brez škode za izvajanje pravnega reda
Evropske unije in si bo prizadevala ohraniti vse pravice iz omenjene pogodbe tudi po pristopu k
Evropski uniji.
Torej priznanje da se lovi v Hrvaških teritorijalnih vodah.
Republika Slovenija je sredozemska država z obalo na Jadranskem morju v dolžini 45 km. Morsko
ribištvo se v Republiki Sloveniji po osamosvojitvi leta 1991 pretežno omejuje na slovenske
teritorialne vode (12 milj od obale), ki obsegajo 180 kvadratnih kilometrov. Le del ulova izvira iz
odprtih voda Jadranskega morja (ribolovna sredstva niso ustrezna za ribolov v odprtih vodah
Jadranskega morja). Omejitev ribolovnega območja po osamosvojitvi je vodila v neskladje med
razpoložljivimi ribolovnimi fondi in številom ribičev ter ribolovnih sredstev. Z morskim ribolovom
se ukvarja 168 zasebnih ribičev, 25 ribičev pa je zaposlenih v edinem slovenskem ribolovnem
podjetju Riba d.o.o. v Izoli. V ribji predelovalni industriji je zaposlenih 300 delavcev. V zadnjih
letih raste pomen marikulture, akvakulture in sladkovodnega ribištva.
Torej Slovenija je poslala EU da ima 12 milj od obale zdaj pa trdi da ima T5 to pa je 15,5 milj !
Schengenska meja in zunanja meja Slovenije
Se ne ujema z današnjimi željami!
18. december 2008 ob 13:12
Jaz v teorije zarote in podobne akcije v osnovi ne verjamem..Zadeva je popolnoma jasna, slovenska politika ni imela v tem primeru druge izbire kot da naredi kaj je naredila zato ker ima zdaj se edini vzvod da hrvasko postavi na realna tla in da postanejo verodostojen pogajalec.... Ce tega ne stori zdaj kdaj pa bo...Pa menda ja ne bomo dovolili, da se spor prenese v obdobje ko bo Hrvaska že v EU...To je čisto enostavno....Ker takrat bodo Hrvatje spet stari Hrvatje z njihovo resnico in dejstvi vprasanje kaj bodo takrat hoteli in kaj bodo njihovi interesi...To je popolnoma enostavno...Torej tu ni "good guy-ev ali bad guy-ev" gre pac zato da vsak na svoj nacin sciti svoje ali tisto kar misli da je prav.....Odgovornost za nastalo situacijo je pa OBOJESTRANSKA in ne samo na strani Slovenije kot sedaj vpijejo Hrvaski politiki....
18. december 2008 ob 13:06
162. hrast12 (18.12.2008 || 11:51:50)
Morska meja je pogojena z kopensko, kar posredno naredi kopensko dejansko zelo pomembno.
Obe državi imata izjemen interes za morsko mejo, predvsem zaradi Luke Kope, ki Slovenskemu BDP-ju pripeva približno toliko kot vojska porabi v dveh letih. Seveda bi imela ta denar raje Hrvaška.
Jaz sem bol mislil na mejo pri muri in še nekaj ostalih točk. In mislim da obstoj luke koper in prav nič odvisen od lastništva piranskega zaliva.
18. december 2008 ob 13:02
Točno tako ,o spornosti ni niti govora kar trdi Hrvaška-ne boš me pa zdaj obtožil da sem ponaredil te zemljevide!!!
Poišči kje svoje pa poglej sam!
18. december 2008 ob 13:00
Zdaj smo v Finalu!
Vse kar se je dogajalo prej je bilo samo zavlačevanje od komisije do blejskega dogovora,brionskega,vpleten je 25 junij,sls,sns to je bila koordinirana akcija-čakalo se je trenutek za vstop Hrvaške v EU kjer se jo bo stisnilo.
18. december 2008 ob 12:59
Karte, ki jih predstavljaš imajo jasno določene meje.
Potemtakem sploh ni spora in jaz tukaj sploh ne pišem ampak še sanjam, a ne?
18. december 2008 ob 12:56
Slovenska avto karta
Torej povsod isto!!!
18. december 2008 ob 12:56
18. december 2008 ob 12:55
Ja že kakorkoli ampak ne pozabi, da si je Pahor sam najel svetovalca torej je on tisti ki stoji za tem neglede na to kdo mu svetuje...In mislim, da ne gre za nobeno vnaprej načrtovano akcijo ampak za logicne poteze glede na vsa kar se je dogajalo v bližnji in daljni preteklosti...
18. december 2008 ob 12:54
18. december 2008 ob 12:53
vtipkaj v google in si ga oglej
18. december 2008 ob 12:49
S tem se pa strinjam! To ni Pahorjeva zunanja politika tem več Ruplova samo ta popravek !!!Ni zastonj svetovalec postal,on koordinira celo akcijo!!!
18. december 2008 ob 12:45
18. december 2008 ob 12:44
18. december 2008 ob 12:43
18. december 2008 ob 12:43
Popisna razpredelnica AO1846-1910
Na tukaj imaš še en vir za primerjavo!
18. december 2008 ob 12:42
ti si idealist, interpretacija mejnega vprašanja je stvar pritiskov.
No vsaj po 18. letih stagnacije.
18. december 2008 ob 12:39
http://www.hervardi.com/franc_kunej_zamo
lcana_istra.php
18. december 2008 ob 12:39
Slovenija se izogiba arbitraži in sodišča in želi to minirati na vseh nivojih ne samo da se izogiba tem več beži od sodišča!!!!
Kar je razumljivo izgubila bi tam 100% še neke dele ki jih ima zdaj!!!Jaz sem tudi za bilateralo vendar z poštenimi in realnimi zahtevam ne pa to kar se zdaj dogaja maxiimalistične zahteve ki nimajo podlage!
18. december 2008 ob 12:38
18. december 2008 ob 12:35
18. december 2008 ob 12:33
* Kroaten 168 184 = 43,5 %
* Italiener 147 417 = 38,1 %
* Slowenen 55 134 = 14.26 %
* Deutsche 12 735 = 3,3 %
18. december 2008 ob 12:30
Hja, avtokarte, ki navajaš so hrvaške...potrudi se in najdi še kakšno, ki jo niso narisali oni ;)
18. december 2008 ob 12:29
18. december 2008 ob 12:28
To je zgodovinsko dejstvo!!!Če ti je prav ali ne!Po Sloveniji krožijo Bizarne zahteve na podlagi prepričanja, da sedanji hrvaški del Istre nikoli ni upravno pripadal Hrvaški kot državi. Točno! A tudi ne državi Sloveniji.
Obeh v preteklih stoletjih preprosto ni bilo. So pa v tem delu hrvaške Istre živeli kot večinski prebivalci Hrvati, manj je bilo Italijanov, prebivalcev drugih narodnosti.
popis 1910
18. december 2008 ob 12:24
Res je da Slovenska poltika izkorišča spor za nabiranje poltičnih točk vendar ni šla tako daleč kot Hrvaška, ki sedaj ne more na rediti koraka nazaj. In tu leži problem. Pri nas sta šla tako daleč smo Jelinčič in Podobnik.
Kar se tiče Joras pa tvoj tekst samo potrjuje moje prejšne trditev! Dejstvo je da Joras živi na "spornem" ozemlju.
Kar pa nima nobe veze ali se je preselil iz Štajrske ali pa iz Cilakafrije!
PONOS!
Ja res je sporazum je bil zgolj parafiran in v hravškem saboru ni bil potrjen. Sporazum ni pravno veljaven tudi to ni sporno, vendar pa dejstvo, da sta se Slovenija in Hrvaška na najvišji ravni dogovorila ostaja samo, da je po že podpisanem oz parafiranwm sporazumu odstopila in da Hrvaška politika ni želela sprejeti posledice sporazuma (izguba volitev). Slovenija se ne izgiba arbitraže vendar dokončnega dogovora o arbitraži še ni poleg tega pa je vsem jasno, da je arbitraža zadnja opcija.
18. december 2008 ob 12:24
avtokarta 92
avtokarta 89
18. december 2008 ob 12:19
18. december 2008 ob 12:14
Istra pa nikoli ni bila slovenska!
Do te izjave sem te smatral kot nekoga ki se naslanja na argumente vendar sem se motil.
18. december 2008 ob 12:13
Pustili ste Hrvatom naj lažejo in kradejo, zdaj jim pa ne pustite, da bi šli krast in lagat še v EU.
Hrvatom ni potrebno, da se zgovarjajo, ker oni so prepričani da je njihova laž resnica.
Še bol pa v to, da ne kradejo, oni pa že ne, ko bi se znašli pred Šentiljem in Celovcem,
bi še vedno trdili svoje.
18. december 2008 ob 12:09
18. december 2008 ob 12:08
Jaz ti govorim o dejstvih kot npr. hišne številke v teh spornih zaselkih so bile hrvaške- eletrika in voda zato je Bajuk hotel tja poslati policijo da bi to spremenil pa so ga ustavili.
Istra pa nikoli ni slovenska!
163. slassi
Sem že napisal da ni bilo sporazuma le paraf osnutek kako naj bi izgledal sporazum-treba je biti natančen in načelen če želimo pošteno sliko!
Da si je sama kriva ne delim mnenja,ne moreš ti vsiliti svoje mnenje nekomu drugemu če si trenutno v boljšem položaju -mislim da je tukaj tudi trk mentalitete-v Sloveniji je logično da popustiš če te močnejši pritisne-na Hrvaškem je pa ravno obratno-še bolj se upira in ga proba premagat!
165. klemenco
Prav Kuka Koper je dokaz ki posluje vsako leto bolje,daobstaja prosta plovba in da Slovenija nima nobenih težav.
Termin izhod na odprto morje slovenski politiki zelo radi uporabljajo ker je dvoumen,laik si bo prestavil prosto povbo ladji do odprtega morja-v resnici pa gre za terit.stik z odprtim morjem ki ga Slovenija ne more imeti!
18. december 2008 ob 12:07
Tako kot si hrvaska politika nabira politicne tocke, si jih tudi nasa. Ali pa se bolj. Ti res ni jasno, zakaj slovenija ne pristane na mednarodno arbitrazo? Zato ker nobena arbitraza ne bi postavila tako smesno dolocene meje na morju, kot si jo mi zelimo.
kar pa se Jorasa tice; nikjer nisem nikoli zasledil, da tam zivi se kaksen drug slovenec razen njega. Ne bom se spuscal v neka zgodovinska dejstva, ker jihne poznam dovoljdobro. Tako kot tudi ti ne. A po tej isti logiki, bi lahko zahtevali tudi Karlovac. Imam namrec prijatelja tam. Cistokrven Slovenec.
18. december 2008 ob 11:56
Morska meja je pogojena z kopensko, kar posredno naredi kopensko dejansko zelo pomembno.
Obe državi imata izjemen interes za morsko mejo, predvsem zaradi Luke Kope, ki Slovenskemu BDP-ju pripeva približno toliko kot vojska porabi v dveh letih. Seveda bi imela ta denar raje Hrvaška.
18. december 2008 ob 11:56
Tu par njivic pa tam par njivic...pa sm lahko hitro brez četrt države...no če pritiravam...gotovo pa bi spet pokleknili pred hrvati če bi jim pustili tistih par njiv..
18. december 2008 ob 11:54
To od kje je Joras nima noben veze. Če se ne motim si napisal da si se rodil na Nizozemskem. Po tem bi jaz lahko mirno napisal da se vrni na Nizozemsko in tam piši in govri kar hočeš. KAr se tče Jorasa je edino ker je pomemvno je da tam zares živi! Argument da je uvožen iz štajrske je zelo nument in ga uporabljajo običajno tisit, ki ne razumejo problema ali pa zgoj želijo delati zmedo. To da pa Jorasa politično izkoriščajo je pa tako in tako na daleč očitno.
SLo-HR "spor" se izkorišča za nabiranje političnih točk. Začelo pa se je že v času Tuđmana in preusmerjenja hravške javnosti iz vojne in slabih gospodarskih rezultatov na Slovenijo. Naši sosedje so toliko časa nabirali politične točke na Sloveniji, da sedaj ne morejo naredti koraka nazaj oz. tisti ki ga bo bo izgubil vsaj naslednje volitve če ne več.
In ravno Drnovšek-Račan sporazum pa zelo jasno kaže da je mogoče zadevo rešiti dokaj enostavno samo da si nekdo tega neželi oz ne more.
Slovenska politika ni šla tako daleč da nebi mogla narediti koraka nazaj.
Če se malo pohecamo: Hrvaški politik oz stranka ki ne bo prinesla iz pogajanj da bo vsaj celo belakrajna sedaj Hrvaška bo gladko izgubil volitve. Žal je precej lahko in brez problema argumentirati: Hrvaška si je za sedanje težave čisto sama kriva.
18. december 2008 ob 11:51
18. december 2008 ob 11:45
18. december 2008 ob 11:43
"tako ali tako pod juresdikcijo Hrvaške"---ima podoben pomen kot:
tako ali tako je istra skozi zgodovino bila Slovenska
Sporazumi od katerih je Slovenija odstopila, so bili že zastarani ali pa sporazumno neupoštevani
no seveda dopuščam izjeme. Ne, da bi te rad diskreditiral vendar zagovarjaš uporno interese Hrvaške, kar pa me sili v zagovarjanje Slovenije. Dejstvo je da midva ne boma rešila popolnoma nič in eden izmed kjučnih razlogov je da nimava diplomatskih in političnih vzvodov za pritiske drug na drugega. Medtem ko jih državi imata i tej so v korist Sloveniji in zato podpiram odločitev parlamentarnih strank. Ni potrebno da ti je tak način reševanja všeč vendar bi moral pripeljati do končnih rešitev. In prijatelstvo ali naklonjenost nimata pri tem popolnoma nič.
18. december 2008 ob 11:43
18. december 2008 ob 11:30
MA GOVNO TI JE PO MAMI SKAKALO šovinist primitivski
18. december 2008 ob 11:29
V bistvu ga niti ni bilo -Slovenija in Hrvaška sta že določile 663 od 670 kilometrov meje zataknilo se je v zalivu in zaselkih ki so bili tako in tako skoz pod juresdikcijo Hrvaške in Jorasove domačije,Drnovškom in njegovo »out of the box« rešitvijo mejnega vprašanja in pogledom članov zavoda in populistom je v tem, da člani zavoda »Jorasovo domačijo« vidijo iztrgano iz celote kot znak slovenstva in simbol njihovih teritorialnih pretenzij. Drnovšek je v kontekstu nacionalnih interesov v tem delu državnega zemljišča videl objekt menjalne vrednosti. Za ta del zemlje je želel dobiti izhod na morje. Kar mu je skoraj uspelo z parafom Drnovšek-Račan-moram napisati še eno zavajanje slovenske javnosti to ni bil podpisan sporazum ampak le paraf-to pomeni osnutek kako naj bi izgledal sporazum od takih je Slovenija mnogo krat odstopila najbolj znani so paraf iz Ogleja-Peterle,ali paraf z Rusijo o klirinškem dolgu torej metanje pod nos paraf Drnovšek-Račan je nesmisel je pa vredu ga vzeti kot temelj ima dobre elemente med katerim koridor sigurno ni!!!
18. december 2008 ob 11:29
150klemenco____če se obe strani ne moreta zmeniti potem je bolje da odloča nekdo tretji,sicer pa mislim da bo na koncu EU posegla vmes ker v nedogled ne gledala Pahorjevega prsta na rdečem gumbu,na koncu bo verjetno sklenjen nek kompromis.
-saj se vendar obe strani strinjata o "tretji strani"
Problem:
-Slovenija: načelo pravičnosti
-Hrvaška: mednarodno pravo
18. december 2008 ob 11:28
NE HODITE NA HRVASKO MORJE, CE ZE- NE ZAPRAVLJAJTE DENARJA!
18. december 2008 ob 11:24
18. december 2008 ob 11:23
Hrvaška je oktobra zavrnila podpisati pogodbo, ki je bila vsebinsko enaka kot Francoski predlog.
Vendar je kockala da se da iztržiti še več in kot sem večkrat navedel, je slovenija prvič svoje argumente pokrepila z dejanji
ki seveda Hrvaški niso po godu.
18. december 2008 ob 11:22
18. december 2008 ob 11:21
Prav imaš uvožen iz Nizozemske tam sem se rodil;-)
Je moje mnenje in argumentih ki stojijo na realnih tleh zdaj kaj več vredno?
18. december 2008 ob 11:19
Spor na kopnem je obstajal že pred Jorasom (ki je le simbolična predstava podprt z mediji, saj razumeš vse kar dvigne naklado)
CAPTAINSEINSIBLE
Država ima pravico, da se ne strinja z tretjo stranjo kot razsodnikom (čeprav Slovenija se), kot ima Hrvaška pravico da se ne strinja z načelom pravičnosti.
18. december 2008 ob 11:19
18. december 2008 ob 11:19
Ponavljam : SLO nije prihvatila F prijedlog, a tu vam piše i zašto! Nemate pravne argumente, pa lovite u mutnom. A sve to zbog čega? Zbog vaših mitova o izlasku na otvoreno more....ili se tu ipak igraju neke malo veće igre i za malo veće igrače. Ajde bok!
Zunanji minister je namreč dejal, da je najpomembnejša zahteva za Slovenijo, da se Hrvaška zaveže, da dokumentov z zemljevidi, ki vsebujejo prejudic meje, ne bo posredovala pred morebitno arbitražo.
18. december 2008 ob 11:17
Ponavljam : SLO nije prihvatila F prijedlog, a tu vam piše i zašto! Nemate pravne argumente, pa lovite u mutnom. A sve to zbog čega? Zbog vaših mitova o izlasku na otvoreno more....ili se tu ipak igraju neke malo veće igre i za malo veće igrače. Ajde bok!
Zunanji minister je namreč dejal, da je najpomembnejša zahteva za Slovenijo, da se Hrvaška zaveže, da dokumentov z zemljevidi, ki vsebujejo prejudic meje, ne bo posredovala pred morebitno arbitražo.(!!!!!!!!)
18. december 2008 ob 11:14
2/17/sto-zeli-slovenija/
18. december 2008 ob 11:14
18. december 2008 ob 11:12
Ja to pa je še na zelo majavih nogah kajti spor o meji na kopnu je umetno povzročal le Joras(plačanec SLS)niti ni domačin ampak je uvoz iz Štajerske in gospod Škof(sns) ki je iz Vrhnike-prava Maistrova borca ni kaj vendar nekredibilna.
Spor je le o Jorasovi domačiji ki ne spreminja na morju ničesar niti kontrolna točka Plovanija , to je le populistična hrana za ovce!!!
18. december 2008 ob 11:11
Saj Hrvaška ima nadzor nad nedoločenimi področji, medtem ko ga Slovenija nima (vzajemno)
Ni prišlo do izsiljevanja vendar do utrditve stališč, ki so utemeljena. Jaz sem prepričan da je ta medijska gonja samo šok hrvaške diplomacije, ker so prvič naleteli na stališče ki je podkrepljeno z dejanskimi praktičnimi dejanji.
18. december 2008 ob 11:06
Bodimo realni in si priznajmo, da tako kot hr vlada laže hrvaški javnosi, tako velikokrat tudi naša vlada zavaja nas. Če bi bilo vse tako čisto kot predstavljajo nam se ne bi tako bali mednarodnih sodišč in arbitraže, kar hrvati ponujajo že več kot 5 let. Podpiram slovenijo, da se ostro zavzame za svoja stališča isto bo seveda naredila tudi hrvaška, upam pa da bodo ti spori čim manj vplivali na ljudi na obeh straneh meje.
18. december 2008 ob 11:05
18. december 2008 ob 11:05
18. december 2008 ob 11:04
Če bi pozorno bral kot klemenco
Bi ugotovil da je kopnena meja primarna torej ta določa morsko mejo!!!Če imaš kopneno mejo imaš tudi morsko samo vlečeš črte!
18. december 2008 ob 11:02
Dodal bi pa še da bi morala Hrvaška tudi zato dobiti recimo avtocestne povezave ali simbolično del Trdinovega vrh kjer je sporna le ena hiška:-)meja gre tam čisto na pol hriba in hiška stoji na Hrvaški strani.
18. december 2008 ob 11:00
18. december 2008 ob 10:58
18. december 2008 ob 10:57
18. december 2008 ob 10:54
18. december 2008 ob 10:53
Sem že prej povedal kako laik državljan ugotovi kje je bila uradna meja stare šolske atlase ven in avtokarte tam okoli leta 85-93 starejše ne pridejo v upoštev prav zaradi Badinterja!
18. december 2008 ob 10:49
-Se opravičujem če je moje mnenje dvoumno zagotovo ni mišljeno kot tako.
NDH je bila državna tvorba, ki je temeljila na narodu (etničnem) kot matrici za obstoj le te.
Prav tako je tudi Hrvaška utemeljena na isti matrici. Kar se tiče morske meje imaš seveda prav le ta je določena glede na samo kopensko ozemlje, ki je Sloveniji bilo odvzeto v korist sedanje Hrvaške. In ko rečem odvzeto mislim na teritorije ki so sedaj v Italiji in seveda pogojno rečeno na hrvaškem. Lepo da se zavzemaš za spravljivost in upoštevanje mednarodnega prava, vendar je za spravljivo rešitev potreben sporazum obeh strani , ki pa je očitno še zelo daleč. Jaz mislim da je Slovenija naredila uslugo za meddržavne odnose, ko je sprejela radikalno mnenje, ka rnam bo v prihodnosti koristilo pri naši verodostojnosti. Hrvaška je samo doživela šok, ker smo dejansko storili rečeno. Sedaj pa si njihov premijer dela ničelno uslugo, ko predstavlja le del resnice javnosti, ki je že tako zafrustrinana.
18. december 2008 ob 10:49
Se strinjam dejstvo je da Sloveniji ne diši sodišče ker bi izgubila veliko.Tudi sam se strinjam da sodišče ni prava pot ker bi dejansko bila Slovenija preveč oškodovana in bi samo ona izgubila,vendar za bilateralo je potrebno Sloveniji zmanjšati hyperapetite...Hrvaška bi lahko z nekaj več posluha za posebnost slovenskega položaja lahko upoštevala recimo zgodovinske razloge. Ni pa to njena pravna dolžnost. V današnji Evropi, ki je namenjena preseganju zgodovine po poti dogovora in sporazuma, ni nobene potrebe, da si ustvarimo novo »Kosovo«. Zaradi Hrvaške meje.
Jaz če bi določal mejo bi uveljavil tak dogovor ki bi bil sigurno všeč obema:
Slovenija dobi malo več kot 3/4 zaliva tako da ima Hrvaška obvezni priobalni pas-teritorijalni stik z odprtim morjem je nemogoča misija-bi pa Sloveniji ponudil na tem območju neke vrste joint venture torej soinvestiranje in skupno izkoriščanje podvodnih bogastev-to je razumna rešitev-
18. december 2008 ob 10:49
ri/clanak/art-2008,12,18,,145479.jl
zanimiv članek... tudi za kolege hrvate.-))
18. december 2008 ob 10:48
Badinterjeva arbitražna komisija se ni izrekla o natančnem poteku meje na kopnem. Komisija je v svojem posvetovalnem mnenju povedala, da bivše medrepubliške meje postanejo mednarodne meje, torej meje zaščitene po mednarodnem pravu z dnem osamosvojitve bivših republik. Kje natančno pa potekajo, to pa je tisto, kar je predmet današnjega pogovora, tega pa Badinterjeva komisija ni povedala.
Strokovnjak za mednarodno pravo Miha Pogačnik
18. december 2008 ob 10:45
18. december 2008 ob 10:43
18. december 2008 ob 10:43
18. december 2008 ob 10:43
18. december 2008 ob 10:41
18. december 2008 ob 10:40
18. december 2008 ob 10:40
18. december 2008 ob 10:39
bi se radi delali norca iz nas,
se pa le iz samih sebe.
18. december 2008 ob 10:39
Slovenska milica je nadzorovala ni imela pa juresdikcije dokaz imaš v posnetku drugače bi Italijane odpeljali v bližnji Piran.
18. december 2008 ob 10:38
Sicer so se nekoč dogovoril ( Drnovšek Račan ) pa to ni prišlo daleč. Kar pomeni, da bi to bilo lahko že rešeno, pa ni. Zard koga. Zaradi politike hrvaške.
18. december 2008 ob 10:38
18. december 2008 ob 10:37
Ne bo držalo,živeli smo v skupni državi SFRJ in se je gledalo tudi na stroške zakaj bi moralaHrvaška milica nadzorovat še do pol Piranskega zaliva-če ima za pol manjše območe Slovenija čoln?
Torej nadzorovala je res slovenska milica vendar samo zaradi praktičnih razlogov-vendar tudi slovenska milica se je strogo držala juresdikcije republik-zato so Italijane odpeljali v Umag kot je razvidno iz posnetka.
18. december 2008 ob 10:35
V svojih komentarjih sem navedel da Slovenija ne sme popuščati glede svojih zahtev če so te dokazljive, sam se v to ne spuščam. Zdi se pa mi da blokirati evropsko pot enega naroda zaradi par kilometrov ozemlja nima smisla. Problem se da rešiti z malo več modrosti in ne z primitivnimi potezami.
18. december 2008 ob 10:34
18. december 2008 ob 10:34
Seveda ne,ampak Nemčija ni imela opozicije kot jo je imela Hrvaška,Norveška,Slovenija,Srbija,Franci
ja itd!
18. december 2008 ob 10:32
18. december 2008 ob 10:32
18. december 2008 ob 10:30
Vrgel si par negativnih floskul in zate je ta zadeva odpravljena-verjemi sodišče bo ta posnetek zelo upoštevala pored dokumentih ki so v Umagu!V takratni SFRJ je vojska predstavljala kot neko obalno stražo in je sodelovala z Milico.
Jaz nisem trdil da slovenskamilica ni nadzorovala cel zaliv-zaradi tehničnih in praktičnih razlogov,vendar se je vedelo kje ima katera država juresdikcijo zato so miličniki odpeljali Italijane v Umag in ne v Piran čeprav je bil ta bližji-strokovni postopek!
18. december 2008 ob 10:27
18. december 2008 ob 10:27
18. december 2008 ob 10:24
18. december 2008 ob 10:24
V tvoji izjavi je veliko neresnic in zavajanj ki so najbrž plod slabe obveščenosti-
Hrvaška ni naslednica NDH ampak je naslednica RHrvaška tako kot Slovenija ni naslednica Rupnikove Slovenije ampak RSlovenije tudi Norveška ni naslednica Quislingove politike ampak je odpora.
Primarna meja je na kopnem po kopnem se določa potem sekundarno mejo na morju torej morje ni nek poseben subjekt ki je ločen od kopna,zato ker je tam voda!Vsaka država ki ima kopno pred obalo je tudi lastnica morja pred kopnom.Ni je države na svetu ki bi imela kopno in obalo in ne morja ali pa bi imela morje pred drugo obalo-to ne obstaja!!!Zato je Jelinčičeva zamisel o sukcesiji Jadranskega morja spet populistični blef.za ovce!Morje se ne da ločiti od kopna-zato željeni koridor Slovenije do mednarodnega morja ni mogoč!!!
18. december 2008 ob 10:24
18. december 2008 ob 10:23
Prispevek hrvaškega novinarja pove samo, kar ustreza Hrvatom, ne vseh dejstev
18. december 2008 ob 10:23
PONOS, HRAST, DADO - PRODANE DUŠE IZDAJALSKE!
no, dva sta pač Hrvata...in tu se vidi spoštovanje države ki jih je hranila, izšolala in potegnila iz dreka, večkrat.
18. december 2008 ob 10:21
To bo to. O je. Oni ne lažejo. To so že v zgodovini dokazal, da so oni nedolžni. O je.
18. december 2008 ob 10:19
18. december 2008 ob 10:18
18. december 2008 ob 10:17
Jaz pa vem, da so slovenski miličniki nadzorovali oz imeli pod jurezdikcijo ves piranski zaliv in del ozemlja, ki ga ima sedaj hrvaška. Obstajajo dokazi, tak da ne buče prodajat, ker obstajajo dokumenti.
18. december 2008 ob 10:16
Mislim da je vse skupaj šlo že malo predaleč.Najboljše bi bilo sporna zemljišča pustiti za deset let kot nevtralno območje v tem času pa bodo meje verjetno postale preteklost mi pa bomo če ne podpremo hrvatov v očeh evropskih narodov ostali kot izsiljevalci. To ni dobro za Slovenijo v politiki manjka modrosti za reševanje takih sporov.
dado, predlagam da za najmanj 10 let oddaš svojo hišo in dvorišče, avto, ženo nevtralcem - izbrisanim, potem bodo pa meje izginile...DEBIL!
18. december 2008 ob 10:15
to bo RES...debil hudičev!
18. december 2008 ob 10:13
18. december 2008 ob 10:13
18. december 2008 ob 10:12
18. december 2008 ob 10:12
jasno dokaže da je imela juredikcijo Hrvaška za pol zaliva ne glede na to da so Slovenska milica izvrševala nadzor!
Po postopku so Italijane odpeljali v Umag in ne v Piran čeprav bi bil ta bližji!!!Zakaj?Ker so bili ujeti v Hrvaških teritorijalnih vodah-nadzor celega zaliva je pa opravljala slovenska milica-vendar zgolj zaradi tehničnih razlogov-čoln za tako malo območje ne bi bilo rentabilno zato so kontrolirali še Hrvaški del-bili smo skupna država SFRJ!
18. december 2008 ob 10:11
18. december 2008 ob 10:10
To bo bolj teško dokazati neresnice je teško dokazati!
[url="http://www.youtube.com/watch?v=B_U
iWh1X6iM"]Postopek ko so ujeli Italijanske ribiče iz ladje pantera prima/url]
jasno dokazujejo da je imela juredikcijo Hrvaška za pol zaliva ne glede na to da so Slovenska milica izvrševala nadzor!
Po postopku so Italijane odpeljali v Umag in ne v Piran čeprav bi bil ta bližji!!!Zakaj?Ker so bili ujeti v Hrvaških teritorijalnih vodah-nadzor celega zaliva je pa opravljala slovenska milica-vendar zgolj zaradi tehničnih razlogov-čoln za tako malo območje ne bi bilo rentabilno zato so kontrolirali še Hrvaški del-bili smo skupna država SFRJ!
18. december 2008 ob 10:08
"Večkrat je tudi poudaril, da Hrvaška želi dati izjavo, da njihova pogajalska izhodišča ne prejudicirajo meje, niso pa se pripravljeni odpovedati uporabi dokumentov z zemljevidi v postopku določanja razmejitvene črte pred mednarodnim sodiščem ali arbitražo." - zakaj se na vaše besede ne zanašamo več???
Vajgl: "Hrvaška enostranska izjava ni nič vredna" - še podpisanih dokumentov ne upoštevajo, pa bi morali verjeti izjavam
"Vajgl namreč dodaja, da je na enak način Hrvaška na spornih točkah postavljala table, kot da je tam meja že določena." - boljši dokaz o prejudiciranju meja s postavljanjem tabel na spornih točkah, ne moremo imeti, oni pa o temu, kako smo MI zavedeni!
Dovolj imamo govorov hrvaških politikov o prijateljstvu, nakar so nam toliko nožev zabili v hrbet ravno oni in se delajo žrtve,češ, da smo jim včerja mi zarili enega v kičmo...koliko sranja se je počelo z njihove strani na vseh možnih spornih točkah, ki v večini niti to niso, ampak, ker ne spošutjejo dokumentov, dogovorov, moramo mi se kregati z njimi...potem pa si upajo trditi, da ne prejudicirajo meje z ničemer...čemu potem rišete zemljevide z mejo po Dragonji in vaš ZERP, ki nam pol zaliva takoj vzame???
Prijatelji hrvati...vaša vlada vas gladko zavaja, eno govori, drugo pa počne in Slovenija MORA zaščititi, kar je l.1991 bilo naše, pa če je to 2m morja več...kako bi zgledalo, da bi Slovenija šla v arbitražo z dokumenti, kjer je meja določena na Mirni? A bi se šli? A bi nam dali vse do Novigrada? Ali bi se kregali glede takega zemljevida?
18. december 2008 ob 10:07
18. december 2008 ob 10:06
18. december 2008 ob 10:04
18. december 2008 ob 10:04
18. december 2008 ob 10:02
-hrvaška ni imela morja niti za čas NDH, morje je bilo dano jugoslaviji zaradi protifašistične borbe in zaradi tega je zvezna socialistična republika slovenija imela ves čas na razpolago jugoslovansko ne hrvaško morje. Poleg tega je jugoslavija "zamenjala" trst in gorico za dalmacijo in istro. Hrvaška ne upošteva in ni nikoli upoštevala da so določena obmejna območja enostavno več ali manj za obe strani sporne in je začela takoj po osamosvojitvi na njih uveljavljati svoj pravni red, čeprav se je tudi uradni Zagreb strinjal, da so to sporna območja so bila njihova dejanja v nasprotju s tem dejstvom.
- Slovenija noče dokumentov pri pristopnih pogajanjih ki se sklicujejo na zakone in podzakonske akte, ki vsebujejo zemljevide ali koordinate ki predsodijo mejo. Tako da izjava da zemljevidi niso v dokumentih drži vendar se na njih posredno le ti sklicujejo.
-Hrvaška politika je kockala in utemeljeno pričakovala ponovno popuščujočo politiko Slovenije. Vse to kar je sledilo je neracionalno in je posledica šoka.
-Posledice šoka: medijska propaganda proti Sloveniji, kjer je na htv-ju bila subjektivna oddaja brez predstavnikov obeh strani oz. stališč. Sicer je ta oddaja znana po izmenjavi mnenj med nasprotujočima se stranema. Medtem ko so v Odmevih bili bolj objektivni.
-V Sloveniji se danes stvari že spet nagibajo k "spravljivejši" politiki, ki nas je do tega stanja tudi pripeljala.
-Ne ustvarjajte si preveč zakoreninjenih mnenj brez da bi videli soočenje dveh verodostojnih predstavnikov. Vse ostalo je propaganda in senzacinalizem za ljudstvo.
18. december 2008 ob 10:02
18. december 2008 ob 10:01
18. december 2008 ob 09:59
Malo si histeričen in tvoji podatki niso resnični-Slovenija nikdar v zgodovini ni bila do Mirne!
Ta mirna je zrasla na populističnem zeljniku! Dejstvo je pa tako:
Podobnikov in Jelinčičev samomorilski predlog da bi bila Reka Mirna in Savudrija izhodišče za arbitražo ker je nekdanja meja Svobodnega tržaškega ozemlja na reki Mirni zadnja mednarodno priznana meja in torej temelj za slovensko-hrvaško mejo v Istri je v resnici šlo za fiktivno mejo cone B kot tistega dela nikoli realizirane tamponske državice, ki je bil pod jugoslovansko vojaško upravoni bil pod Slovenijo.
In po tej logiki bi lahko hrvati zahtevali arbitražo med Sečovlje in Škofij-to je drugi konec tega območja imajo pravno čisto iste pravice to iskati kot Slovenija.
18. december 2008 ob 09:58
Ampak taki pač so, zato pa imajo probleme z vsemi njihovimi sosedi, razen z madžari ne kaj dosti, pa še to najbrž zato, ker jezika ne razumejo! Sramota za Hrvaško..
18. december 2008 ob 09:56
18. december 2008 ob 09:55
18. december 2008 ob 09:54
Enkrat ko sem čakal zobarja sta v čekalnico prispeli dve lepi punci(sicer tega pogovora ne bi opazil:)...prav ena nekaj kao bla sem na morju...druga vpraša kje pa? Pravi prva na hrvaškem. Druga pa kako na hrvaškem? Pa veš kakšni so? Ali veš da so nas oni leta 91 vojaško napadli?
18. december 2008 ob 09:54
Vidiš tudi to je laž ali neznanje poglej gor na zemljevid V mednarodnem pravu in praksi pač ni primera, da bi državljan neke države pri prvem koraku z domače plaže stopil v teritorialno morje tuje države. To pomeni, da Slovenija ne more "ohraniti suverenosti" nad Piranskim zalivom tudi če jo je po tvoje imela, vsaj ne v takšni obliki, kot je bila možna v medrepubliški delitvi upravnih pristojnosti v zvezni državi. Mogoča je le za Slovenijo bolj ali manj ugodna delitev zaliva, prosti dostop do odprtega morja pa je na koncu - "podedovane pravice" iz zvezne države gor ali dol - stvar hrvaške dobre volje, saj ga ne bi samodejno zagotovila niti meja na Savudriji-zato Slovenija potrebuje Umag!!!!.
18. december 2008 ob 09:51
18. december 2008 ob 09:50
18. december 2008 ob 09:50
Ti si en navaden neumnež ,ki žali vse poprek.V Sloveniji dela nekaj tisoč romunov ,ki so prav prijetni in dobri ljudje sam imam take izkušnje. Ne sodi narod po nekaj ljudeh, ki roko na srce obstajajo tudi v Sloveniji. Se še spomnite ko so naši policaji hodili v Avstrijo ropat kaj smo potem vsi slovenci bili zaradi tega lopovi.
18. december 2008 ob 09:49
61. ALGA (18.12.2008 || 09:42:25)
haha, najprej naj hrvaška vrne banki 450MIO, potem bo pa banka že vrnila tistih 150MIO...
Vidiš, da ste naravno ubogi, ker vas vaši tumasti voditelji zavajajo. ZDAVNAJ BI ŽE LAHKO IMELI SVOJ DENAR.
Pa vam ga vaša domovina odreka ne pa Slovenija.
A li ste pa mislili, da so naši tudi tako naravno tumast.
18. december 2008 ob 09:48
naslova in drugih posebnih okoliščin (ribolov, gospodarska in ekološka celovitost itd.)
kot teritorialno morje Republike Slovenije;
b/ teritorialni izhod na odprto morje z epikontinentalnim pasom, določenim po
Osimskem sporazumu kot morska meja med Republiko Slovenijo in z Republiko Italijo
do točke T 5 na zahodni strani in črto med Savudrijskim rtom in točko T6 na vzhodni
strani;
Torej, če se ustavimo samo pri najpomembnejšem vprašanju Piranskega zaliva
18. december 2008 ob 09:48
18. december 2008 ob 09:47
18. december 2008 ob 09:46
Če je tvoj sosed morilec svoje žene in se je zmazal moraš pa še ti bit morilec -dober argument ni kaj-sicer pa Makedonija toži Grčijo v OZNu.
18. december 2008 ob 09:45
@PONOS
Pohvalno..res lepo si napisal vse tisto kaj tudi jest mislim. Škoda da ni več takih ki tako mislijo..ki v bistvu pozitivno mislijo...ki si resnično želijo dobrih odnosov.
hrvat bo valda pozitivno mislil o sebi
18. december 2008 ob 09:44
18. december 2008 ob 09:44
To je team 25 junij najbrž si njihov plačanec!!!Dej prosim dobi podatke mimo 25 junija in hervardija-strokovne in legitimnene hujskačev!!!!
18. december 2008 ob 09:43
haha, najprej naj hrvaška vrne banki 450MIO, potem bo pa banka že vrnila tistih 150MIO...
18. december 2008 ob 09:43
Pohvalno..res lepo si napisal vse tisto kaj tudi jest mislim. Škoda da ni več takih ki tako mislijo..ki v bistvu pozitivno mislijo...ki si resnično želijo dobrih odnosov.
18. december 2008 ob 09:42
18. december 2008 ob 09:42
18. december 2008 ob 09:39
ne rabimo še enih in ti so na žalost naši sosedi, najbližji, ki kradejo, kjer je mogoče
18. december 2008 ob 09:37
Dr. Peter Pavel Klasinc
Ljubljana, 29. 2. 2008
PODSKUPINA ZGODOVINARJEV IN DRUGIH STROKOVNJAKOV
NA MINISTRSTVU ZA ZUNANJE ZADEVE
PREDSEDNIK DR. JANKO PRUNK
STALIŠČA ZA SESTANEK 29. 2. 2008
Zaradi odgovornosti do državno pomembnih odločitev sva resno in strokovno pristopila k
delu naše podskupine. Da ne bi Slovenija po nepotrebnem in nepopravljivo zapravila
priložnosti, da ugodno reši odprta mejna vprašanja s Hrvaško tudi s pomočjo intenzivnega in
kakovostnega delovanja komisije za mejo in podskupin, predsedniku in članom podskupine v
pisni obliki posredujeva najina stališča. Stališča pošiljava tudi predsedniku Mešane
slovensko-hrvaške skupine mednarodnih strokovnjakov za pripravo pravnega okvirja za
reševanje vprašanja meje med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško(v nadaljevanju
»komisija za mejo«) dr. Mihi Pogačniku, ministru za zunanje zadeve dr. Dimitriju Ruplu in
predsedniku vlade RS g. Janezu Janši.
Ozemlje Republike Slovenije je na dan osamosvojitve, dne 25.6.1991 med drugim obsegalo:
a/ celotni Piranski zaliv s statusom notranjih morskih voda na podlagi zgodovinskega
naslova in drugih posebnih okoliščin (ribolov, gospodarska in ekološka celovitost itd.)
kot teritorialno morje Republike Slovenije;
b/ teritorialni izhod na odprto morje z epikontinentalnim pasom, določenim po
Osimskem sporazumu kot morska meja med Republiko Slovenijo in z Republiko Italijo
do točke T 5 na zahodni strani in črto med Savudrijskim rtom in točko T6 na vzhodni
strani;
c/ območje k.o. Sečovlje južno od reke Dragonje v velikosti 113 ha z zaselki MliniŠkrilje,
Bužini in Škodelin;
č/ sedem gozdnih parcel pod Snežnikom v k.o. Snežnik v velikosti 70 ha;
d/ celotno območje k.o. Sekuliči v skupni izmeri 335 ha;
e/ celotni levi breg reke Mure z razmejitvijo na sredi reke Mure.
Po letu 1991 si je Hrvaška prisvajala slovensko ozemlje in morje med drugim z naslednjimi
aktivnostmi:
1.Hrvaško kontrolno točko so postavili na cesto- parcelo št. 5451, ki je javno dobro Republike
Slovenije
2.leta 1993 je v Bujah nastavila ponarejeno zemljiško knjigo za 113 ha zemljišč na levem
bregu Dragonje. Za ta zemljišča, ki so v katastrski občini Sečovlje, vodi že stoletja edino
veljavno zemljiško knjigo okrajno sodišče v Piranu.
3. Protipravno prodaja zemljišča v lasti Republike Slovenije in to prodajo vpisuje v
ponarejeno zemljiško knjigo.O zadnjem takem vpisu je bila slovenska javnost obveščena
28.2.2008.
4. zasedli so levi breg Mure pri Hotizi
5. samovoljno so zgradili most čez Muro na delu slovenskega ozemlja
6. postavili so školjčišče v Piranskem zalivu
7. slovenske ribiče so z napadi, grožnjami in ustrahovanjem izrinili iz polovice Piranskega
zaliva
8. Piranski zaliv so samovoljno preimenovali v » Savudrijska vala«
9. zaselkom na levem bregu Dragonje so preklopili telefonske priključke na hrvaško omrežje,
10. postavili so cestne ovire na dovozni poti do slovenskih hiš na levem bregu Dragonje, za
katere je pristojno sodišče v Piranu ugotovilo, da so postavljene nezakonito in zahtevalo
odstranitev
11. Nezakonito sekajo drevesa na Tomšičevi parceli,
12. dne 1.1.2008 so razglasili veljavnost hrvaške ekološko-ribolovne cone tudi za države
EU in s tem med drugim posegli po delu slovenskega morja in zaprli Sloveniji neomejen
dostop na odprto morje
V skladu z Ustavo in zakoni so državni organi dolžni izvajati pristojnosti na celotnem
ozemlju Republike Slovenije. Ne obstaja noben akt, ki bi pristojnim organom dovoljeval
opustitev izvajanja vseh predpisanih pristojnosti na celotnem ozemlju Republike
Slovenije. Opustitev izvajanja teh pristojnosti oziroma dolžnosti pa sankcionirajo zakoni
in neposredno Ustava. Kljub temu nekateri pristojni organi dokazano niso izvajali in ne
izvajajo svojih pristojnosti.
O predaji slovenskega državnega ozemlja in morja tuji državi se noben nosilec
državnih funkcij nima pravice z nikomer pogajati, niti to ne more biti predmet
mednarodne arbitraže ali predmet odločanja na mednarodnem sodišču.
V nadaljevanju navajava nekatera dodatna zgodovinska in druga dejstva:
• Zgodovinska občina Piran obsega tudi katastrski občini Savudrija in Kaštel.
Odlok o razdelitvi Istrskega okrožja na okraje in občine iz leta 1952, ki nima značaja
republiške ali meddržavne pogodbe o meji, zmanjša občino Piran za Kaštel in Savudrijo.
Začasno ureditev je določila vojaška uprava: »Na podlagi ukaza komandanta Odreda JLA za
STO z dne 15. septembra 1947, v zvezi z odlokom Poverjeništva PNOO za Slovensko
Primorje in Oblastnega NO za Istro z dne 20. februarja 1947«.
25. oktobra 1954 je sprejet Zakon o veljavi ustave, zakonov in drugih zveznih pravnih
predpisov na ozemlju, na katerega se je z mednarodnim sporazumom razširila civilna uprava
Federativne Ljudske republike Jugoslavije, ki v 4. členu določa, da »Z dnem, ko začne veljati
ta zakon, začne veljati tudi specialni statut, ki je sestavni del memoranduma o soglasju«… V
posebnem Statutu pa je bilo v 7. členu navedeno, «Na področjih, ki pridejo pod civilno upravo
Italije ali Jugoslavije, niso dovoljene nobene spremembe meje osnovnih administrativnih enot
z namenom, da bi ogrožali etnično sestavo ustreznih enot«. Za piransko občino to pomeni, da
obsega tudi Kaštel in Savudrijo in teče meja po sredini Savudrijskega polotoka. Zakon o
veljavi ustave, zakonov in drugih zveznih pravnih predpisov na ozemlju, na katero se je z
mednarodnim sporazumom razširila civilna uprava FLR Jugoslavije z dne 25. oktobra 1954,
tudi ni določal poteka medrepubliške meje. Po vseh zveznih in republiških ustavah bivše
SFRJ so lahko o spremembi meja pravnomočno odločale le republiške in zvezna
skupščina. Le-te nikoli niso sprejele odločitve, da se Hrvaški prepusti Savudrijo in
Kaštel.
• Osimski sporazumi
1975 - Po Osimskih sporazumih je kontrolna točka slovenske policije do “špice”, to je
na šir.45 o 27’,20 N in dolž.13 o 12’,90 E. Slovenska policija je nadzirala ves Piranski
zaliv do točke 5
1992 je sprejet Zakon o ratifikaciji pogodbe med Socialistično federativno republiko
Jugoslavijo in Republiko Italijo – SFRJ -MP 1-1/1977 – Velja na podlagi Akta o
notifikaciji nasledstva sporazumov nekdanje Jugoslavije z Republiko Italijo Ur. l. MP
11-60/1992 (RS 40/1992) – to je Osimski sporazum, po katerem je bila kontrolna točka
slovenske policije do točke T5.
Ostala zgodovinska dejstva so predstavljena v zemljevidu o slovensko-hrvaški meji, ki ga
je leta 2007 izdelal Geodetski inštitut Slovenije in izdal Zavod 25. junij. Podpisana sva
soavtorja zemljevida, ki ga prilagava dopisu.
S tem dopisom in prilogo vse naslovnike seznanjava z najinimi stališči in pričakujeva, da
se do dejstev navedenih v dopisu in prilogi aktivno opredelite.
Morebitno ne opredelitev naslovnikov do predstavljenih stališč bova razumela, kot
nepripravljenost za odgovorno delo in zaščito slovenskih interesov pri urejanju odprtih
mejnih vprašanj s Hrvaško.
V prepričanju , da ima Slovenija vse argumente za ugodno rešitev mejnih vprašanj s
Hrvaško v svojih rokah in da obstaja občutek odgovornosti pri vseh, ki kot nosilci
strokovnih in političnih funkcij lahko pripomorejo k ugodni rešitvi mejnih vprašanj,
pričakujeva vaše opredelitve.
S spoštovanjem
Dr. Duša Krnel-Umek
Dr. Peter Pavel Klasinc
Poslano:
-Dr. Janku Prunku
in članom podskupine zgodovinarjev in drugih strokovnjakov
-Dr. Mihi Pogačniku
in članom komisije za mejo
-Dr. Dimitriju Ruplu, ministru za zunanje zadeve RS
-G. Janezu Janši, predsedniku vlade RS
18. december 2008 ob 09:36
Kakopa veš da je slovenski?Nikjer ne piše da so ga postavili začasno lažeš kradeš nič ne veš!
kod sami trdijo postavili začasno
18. december 2008 ob 09:31
Vsak država bi zaščitla svoje meje in tem hrvatom res ne gre zaupat, zato pa lahk uporabmo karto ki jo mamo!
18. december 2008 ob 09:30
Lahko vam 100% zatrdim, da bojo od našega kreganja smetano pobrali tretji, posebej v gospodarstvu in turizmu na obeh strani, poleg takšne gospodarske krize, ki nam kuka na vrata, nam enim in drugim to zagotovo ni potrebno.
18. december 2008 ob 09:29
18. december 2008 ob 09:28
_ttnews[tt_news]=24063&tx_ttnews[bac
kPid]=38&cHash=ea32b33ba0
18. december 2008 ob 09:28
SE strinjam z ALJOŠAA
18. december 2008 ob 09:28
HRT Vijesti ->
18. december 2008 ob 09:27
18. december 2008 ob 09:27
Ovca-Rupel vodi zunanjo politiko-to je bil njegov načrt zato ga je Pahor najel da koordinira to politiko!
18. december 2008 ob 09:27
18. december 2008 ob 09:24
18. december 2008 ob 09:23
Mene moti pri tebi kot sokomentatorju da ne želiš sprejeti očitna argumentirana dejstva in tvoji argumenti so le nacionalna podlaga-že včeraj sem ti argumentirano razložil da Hrvaška meji z štirimi novonastalimi državam -Slovenija samo z eno!
Ti pa vsak dan kot lajna -diskreditiraš in blatiš čeprav si seznanjen z dejstvi kaj je narobe s tabo rabiš psihjatra!?
18. december 2008 ob 09:22
18. december 2008 ob 09:21
18. december 2008 ob 09:21
18. december 2008 ob 09:20
všeč mi je, da je Slovenska politika končno spet stopila skupaj!
Saj ni samo meja. Hrvati so nas stalno nekaj zafrkavali in provocirali. In nehajte s temi "mirnimi" rešitvami. Če ne vzdigneš glave in se ne postaviš zase, bodo vsi hodili po tebi. Saj smo 1991 videli, kam bi nas pripeljale "mirne" rešitve!
Rupsi-hlapec, takole se vodi zunanjo politiko suverene države, ne pa z butelkami po 160 EUR in hofiranjem blondni zunanji ministrici!
18. december 2008 ob 09:19
18. december 2008 ob 09:19
18. december 2008 ob 09:19
Pahor dokaži zdaj svojo modrost z katero si nas prepričeval pred volitvami.
18. december 2008 ob 09:19
dado02
nikolbols
se strinjam z vami
izsiljevanje je primitiven način
18. december 2008 ob 09:18
No vidiš tukaj se motiš poglej gor na zemljevid-Hrvaška ima obalo v zalivu in tudi na tem zemljevidu je narisan obvezen priobalni pas-torej govoriti o celovitem zalivu je smešno neresno!
18. december 2008 ob 09:18
Ker so zelo verodostojni in zelo korektni govorci, ki držijo in govorijo samo resnico. Bejž no bejž.
Hrvatje so znani po tem, da radi lažejo, pa tudi kraja jim ni tuja.
18. december 2008 ob 09:17
18. december 2008 ob 09:15
Prepričan sem da večina drž. slo to zasigurno ne bo čutila, razen tiste peščice, ki imajo na jdranu cempice, plovila, nepremičnine sorodnike, trgovine ali pa kakšne znance.
Sam se zagotovo nebi preveč ukvarjal s tako bizarnim vprašanjem posebej če bi si lahko privoščil zakusko za 1.500 €
18. december 2008 ob 09:15
18. december 2008 ob 09:13
Na otvoreno so vabili Rupla in Rudolfa in je Rupel odpovedal ni se želel soočiti!!!
18. december 2008 ob 09:10
Zahteve po meji na Savudrijskem rtu, na Mirni ali na Reki niso zgolj teritorialne zahteve. Izražajo popolno ignoranco za posledice: za Slovence na Hrvaškem, pa tudi v bližnji Italiji in v Avstriji. Za njihove probleme se zavod 25. junij do sedaj tako in tako ni zanimal. Ne upoštevajo posledic za interese in vloženi kapital slovenskega gospodarstva in državljanov na Hrvaškem in v regiji. Predvsem pa ne upoštevajo pravic in interesov tako Hrvaške in njenih državljanov kot Slovenije in njenih državljanov. Mar nekdo misli, recimo, dobiti v upravo Istro ali Reko z vojaško zasedbo, »humano preselitvijo« tam živečih hrvaških državljanov ali s pomočjo mednarodnih vojaških sil? Ob vsem tem se povsem nespodobno omenja ime generala Rudolfa Maistra.
18. december 2008 ob 09:07
Lep pozdrav,
Matej Mlakar
18. december 2008 ob 09:07
Enkrat za vselej si zapomnite vsi lizuni, ki skušate lesti Hrvaški v rit: svetal zgled RUDOLFA MAISTRA nam mora biti vodilo, kako se postaviti za slovensko zemljo.
[b]Piranski zaliv v celoti je bil 1991 in vsa leta prej pod slovensko jurisdikcijo – skratka naš – to je dejstvo in tega dejstva ne more spremeniti nobena arbitraža, more ga samo potrditi in priznati slovensko suverenost nad Piranskim zalivom tukaj in zdaj.
18. december 2008 ob 09:06
18. december 2008 ob 09:06
na stopnji svojih naravno tumastih politikov, ki se jim gre samo za oblast in navidezen mir v državi.
Smo mar mi krivi, da bodo tudi ekonomsko propadli, smo mi krivi da jih posredno vodi mafija itd.....
18. december 2008 ob 09:05
18. december 2008 ob 09:05
18. december 2008 ob 09:03
Na Hrvaških vodah teritorijalnih vodah Hrvaške je slovenski koridor narisan ki pelje do mednarodnih vodah-to je v nasprotju z mednarodnim pravom-to enostavno ni mogoče krši vsa načela!Meja pri točki 2 naredi pregib ob Hrvaški obali tudi to ni možno!Pogled na zemljevid jasno kaže tudi če bi bil celovit Piranski zaliv- teritorijalni stik z mednarodnim morjem ni mogoč-za kaj takega Slovenija potrebuje Umag!!!Poudaril bi tud zavajanje z terminom izhod na odprto morje-izhod z ladjam Slovenija zdaj že ima in ga bo imela vekomaj-pravilno se reče temu prosta plovba-teritorijalni stik z mednarodnim morjem pa nima kar je zgoraj lepo razvidno -razen z umetnim koridorjem kar pa mednarodnopravno ni mogoče ispeljati!!!
18. december 2008 ob 09:00
18. december 2008 ob 08:58
Pri meji se nisem postavljal ne na eno ne na drugo stran sam premalo poznam dejstva , ki so odločilnega pomena vendar se mi ne zdi prav da zaradi takih zadev blokiramo vstop enemu narodu v sanje vseh evropejcev. Tu se še enkrat pokaže naša slovenska nevoščljivost in zahrbtnost.
18. december 2008 ob 08:56
18. december 2008 ob 08:53
18. december 2008 ob 08:53
18. december 2008 ob 08:49
18. december 2008 ob 08:49
18. december 2008 ob 08:47
In hrvati se tega dobro zavedajo, zato tudi niso, tako panični kakor SLO in HR novinarji delajo paniko, zato da se prodajajo njihovi časopisi in štejejo internetni kliki na njihovih spletnih straneh....zbudite se!
18. december 2008 ob 08:46
18. december 2008 ob 08:46
Ne samo v tem primeru z zemljevidi ki ne obstajajo!
Ampak z celotno situacijo z Hrvaško-kriv je predvsem 25 junij in SLS,SNS-SLS ima finančno vse v svojih rokah tudi vse pomembne medije!Dogaja se prav to kar se je dogajalo v Srbiji 1991 totalno medijsko zavajanje-malce lažja oblika pa vendarle.Kako to ugotoviti kot navadni državljan?Po navadi so stvari zelo enostavne,sigurno se vam valja kakšna stara avtokarta iz SFRJ po stanovanju pred 1991 ali celo tiste iz 1993 ali celo malce kasneje tam je meja jasno začrtana-pa si poglejte ali npr.star šolski atlas iz teh let ali timesov atlas slovenije iz 1991 tako bo navadni državljan najprej izvedel kje je bila meja in kako je potekala!
18. december 2008 ob 08:44
18. december 2008 ob 08:42
Slovenija že 18 let ne grize v hrvaško ozemlje. Ne primerjat neprimerljivo. Poglej se v ogledalo in si priznaj, da si pristranski.
18. december 2008 ob 08:40
2. Jandroković je še dodal, da so jim je žal ...
18. december 2008 ob 08:40
18. december 2008 ob 08:39
...mi pa bomo če ne podpremo hrvatov v očeh evropskih narodov ostali kot izsiljevalci.
Mislim, da je veliki večini Slovencev vseeno, kaki bomo v očeh evropskih narodov. Oni ne bodo skrbeli za nas. Sebe in svojo last moramo zaščititi sami. Drugi evropski narodi so to že naredili.
18. december 2008 ob 08:37
18. december 2008 ob 08:34
Tudi sam mislim, da morajo biti mejna vprašanja s Hrvaško rešena pred vstopom Hrvatov v EU, ker je to edini način, da se ta slab sosed začne obnašati civilizirano.
18. december 2008 ob 08:32
Bodimo realni in si priznajmo, da tako kot hr vlada laže hrvaški javnosi, tako velikokrat tudi naša vlada zavaja nas. Če bi bilo vse tako čisto kot predstavljajo nam se ne bi tako bali mednarodnih sodišč in arbitraže, kar hrvati ponujajo že več kot 5 let. Podpiram slovenijo, da se ostro zavzame za svoja stališča isto bo seveda naredila tudi hrvaška, upam pa da bodo ti spori čim manj vplivali na ljudi na obeh straneh meje.
18. december 2008 ob 08:29
18. december 2008 ob 08:26
18. december 2008 ob 08:21
18. december 2008 ob 08:21
18. december 2008 ob 08:19
18. december 2008 ob 08:19