Slovenija

Poudarki

  • V SV je trenutno 6727 pripadnikov, kar pomeni, da jih glede na program manjka že skoraj 1000.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 13 glasov Ocenite to novico!
Geder
Načelnik generalštaba Slovenske vojske Alan Geder je izkoristil možnost povišanja plač vojakom. Foto: BoBo

Dodaj v

Vojakom višje plače zaradi obremenitev, a kadrovske težave ostajajo

V veljavo stopa ukaz načelnika generalštaba Slovenske vojske
1. julij 2018 ob 13:22
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ukaz o izplačilu povečanega obsega dela in delovnih obremenitev, ki ga je izdal načelnik generalštaba Slovenske vojske Alan Geder v začetku tega meseca, začne veljati. V skladu s sklepom vlade to pomeni 19-odstotno zvišanje osnovnih plač, ki ga bodo pripadniki Slovenske vojske opazili na septembrskih plačilnih listih.

"Ker je Slovenska vojska kadrovsko podhranjena in ker se obseg nalog pripadnikov vojske ni spremenil, so obstoječi pripadniki bolj obremenjeni. Zato so tudi upravičeni do dodatnega izplačila," je povedal predstavnik za odnose z javnostmi Slovenske vojske Simon Korez. Po Korezovih besedah bodo do dodatka upravičeni vsi pripadniki Slovenske vojske, razen tistih, ki delujejo v mednarodnem okolju, saj jih obvezujejo drugačne pogodbe.

Dodatek ne bo pripadal niti tistim, ki so odsotni zaradi varstva otrok, bolezni in podobno, tistim, ki so na izobraževanjih, ter pripadnikom športne enote. Slednja namreč ni operativna enota Slovenske vojske, vendar ima poseben status.

Reševanje kritičnega kadrovskega stanja
Številčno stanje stalne sestave Slovenske vojske je namreč doseglo spodnjo kritično mejo glede na določila srednjeročnega obrambnega programa. V Slovenski vojski je trenutno 6727 pripadnikov, torej jih manjka že skoraj 1000. "Trenutno nespremenjen obseg del in nalog Slovenske vojske opravlja bistveno manj pripadnic ter pripadnikov, ki so zato toliko bolj obremenjeni," so v začetku meseca povedali na ministrstvu.

Direktor direktorata za obrambne zadeve Srečko Zajc pa je v intervjuju za Večer dejal, da je ob izpolnjevanju zavez, kot je nakup orožja, bistvena težava pridobivanje najpomembnejšega elementa, in sicer ljudi. Poudaril je, da javni sektor ne more tekmovati z zasebnim, kadar zmanjkuje primernih kadrov, zato opozarja, da bo prihodnjo vlado čakalo več izzivov na zapolnjevanje kadrovskih mest v vojski.

Podobno je ocenil, da bo potrebno odločneje integrirati pogodbeno rezervo tako v enote kot tudi lokalno skupnost, pri čemer je poleg usposabljanja ocenil, da bo treba razmisliti tako o bonitetah za delodajalce kot tudi za rezerviste. Zajc je opozoril, da podatki kažejo, da se vojska stara, zato je poleg plače v prihodnosti treba vplivati tudi na druge motivacijske dejavnike, za kar pa bo potrebna politična volja.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
zapravico
# 01.07.2018 ob 13:50
Potem je treba dati tudi delavcem 19% saj delajo da ima lahko tudi vojska plače
slivovica
# 01.07.2018 ob 15:30
Joj kje mi denar zapravljamo...pri rezervi (obvezni 1 mesec), je bil znanec smo 6 dni na terenu, ostalo doma. 1 mesec pa je lahko bil odsoten iz službe.
Prva vrsta
# 01.07.2018 ob 14:51
Place lahko tile Slovenski castniki povecajo v nebo pa ne bo dovolj kandidatov, ker so castniki (paraziti) v Slovenski vojski sistem obrnili v svoj prid tako, da so vsi pod njimi razvrednoteni. Pa to vejo nacelnik, ministrica in vsi castniki v vojski. Naredijo pa nic! Vojak, ko je star 45 let dobi brco v mednozje in topel stisk roke in ko pride na trzisce delovne sile se mu delodajalci smejijo, ko omeni, da je bil 25 let vojak Slovenske vojske! Govorijo pa skozi samo o visini plac. To sploh ni glavni razlog ampak so paraziti ( castniki ) v Slovenski vojski in to se ne bo spremenilo, ker jim je prevec lepo!
Prva vrsta
# 01.07.2018 ob 17:08
Samo dokaz kaksnega nacelnika imamo. Poglejte priznanja na njegovi uniformi. Miljon jih ima. Ce kdo ne kaj je to, je to tisto na njegovi levi strani prsi. To so kot neke crtice in k vsaki taki crtici pripada medalja. Ampak, ce bi moral nositi medalje bi bil videti kot Severno korejski vojak. Hujsi je bil samo Stajner s temi medaljami. To je za vsak tecaj, ki ga je opravil dobil medaljo. In potem ima se obraz to nosit. Kot da je Vietnamski vojni bil in zmagal! In to je nacelnik Slovenske vojske!
artoum*2
# 01.07.2018 ob 14:03
slovenska vjsk je primer klasičnega debilizma . če začnemo samo samo pri kako močno smo se razorožiri. orožje je pa v končni fazi pristalo pri islam state. mi pa sedaj moramo furat drago nato standart opremo.
Lobo
# 01.07.2018 ob 13:54
To je eden od boljših načinov porabe denarja, če že moramo povečat vojaški proračun. Donald Trump se pa verjetno ne bi strinjal z mano.
bobrock46
# 01.07.2018 ob 20:24
Vsem ki kaj ni všeč, naj pride in bo dobil vse te dodatke. Itak se jih išče, tako da vsem ki imate tok zgodbic kako se nič ne dela, ajde v vojsko. A nočte da bi bilo še vam tako fajn
presenečen
# 01.07.2018 ob 17:12
Novinarji bi lahko več pisali dobrih in spodbudnih zgodb o Slovenski vojski, dobre zgodbe se zagotovo najdejo, če je volja.

Jaz sem ponosen na slovensko vojsko, vsekakor pa sem za uvedbo vojaškega roka, kar bi imelo večstranske koristi.
runcajz
# 01.07.2018 ob 16:35
Direktor direktorata za obrambne zadeve Srečko Zajc pa je v intervjuju za Večer dejal, da je ob izpolnjevanju zavez, kot je nakup orožja, bistvena težava pridobivanje najpomembnejšega elementa, in sicer ljudi. Poudaril je, da javni sektor ne more tekmovati z zasebnim, kadar zmanjkuje primernih kadrov, zato opozarja, da bo prihodnjo vlado čakalo več izzivov na zapolnjevanje kadrovskih mest v vojski.

Nekam čudna logika, kaj ne gospod Zajc. Strici v ozadju, ve se, da je to NATO, so rekli kupi orožje in mi sedaj nimamo dovolj " kanonenfutra", da bi to železje uporabljalo.!?!

In sedaj Šef Alan Geder, bil je prej namestnik sedaj že odstavljenega šefa, všečno podpiše odlok o povišanju plač za 19 % ( prejemnikom in Janezu Janši, saj s tem pridobiva podporo vojakov in vojakinj, za Gederja pa je itak znano, da občuduje Janšo) .Cerar in Vraničarjeva pa nič. Denar bo, ga bomo pa vzeli zdravstvu, cestam, urejanju vodotokov, ne bomo pomagali Belokranjcem, saj so si lahko zavarovali premoženje in posevke. Obramba mora bit ! Preprosto kot "pasulj"!

Da se razumemo. Nisem proti višjim plačam vojakov in vojakinj. Nasprotno! Sem pa proti populistični ukrepom v vojski, kajti Geder in njegovi predhodniki, pa tudi ministrica Katičeva bi se morali za boljši položaj boriti vedno in povsod, tudi za ceno svojega odstopa! To bi bilo pošteno, načelno in moralno. Vse ostalo je nakladanje in metanje peska v oči.

Tako pač je, če si zasluge za nič narejenega in dobrega za državljane, lastijo nesposobni politiki, plačujemo škodo, ki so jo povzročili s svojim šalabajzerstvom pa mi vsi , bedaki, ki jih volimo!
samo.jug
# 01.07.2018 ob 15:18
@ SamoRes

Se strinjam, da je treba iz Nata, ampak vojsko rabimo. Mogoče res ne za vojne, ampak vojska ni namenjena samo vojskovanju. Je pa res, da če se kdo odloči napasti Slovenijo, šans v klasični vojni nimamo. Slovenci bi se morali uriti od malega v gverili hahaha :)
SonceSije
# 01.07.2018 ob 15:41
lepota majhne države je v tem, da se lahko priključujemo in izključujemo večjim državam ali skupinam, kot si želimo... smo ravno prav majhni, da ne bo noben delal cirkusa iz tega... tudi razloga (nafte) nimamo, zato da bi nas napadli...

smo v zvezi NATO, pa proti Hrvaški ne pomaga, edini s katero imamo probleme... tako da raje izstop, tako kot Avstrija, ki tudi ni članica... ta denar pa porabimo tako, da nam bo koristil...
Wasabi
# 01.07.2018 ob 19:04
Povečan obseg dela? Pa kaj sploh počnejo ti naši vojaki? Vojne ni, povečano število vojaških vaj in sklec? V čem je fora? Ko je bila toča so prišli pomagati šele čez nekaj dni! Kakšen povečan obseg dela, lepo vas prosim, jaz jih bi dal na minimalce, ko pa je vojna, pa bi morali dobiti trikratnik minimalca in to je to.
runcajz
# 01.07.2018 ob 18:12
@Amigo

Kateri del slovenske vojske ? Vojakom in vojakinjam ali oficirjem in podoficirjem ?
Turnškovi borci pravilno borci NOB, saj je Turnšek le predsednik njihove organizacije, če ti ni jasno, so si denarno pomoč ali prispevek države zaslužili še predno ti sploh še nisi bil v mislih tvojih bodočih staršev, če so tudi oni bili takrat že na svetu.
O penzijah pa povprašaj svoje stare starše , je pa res, da je pojem "dobe" r relativen ! Za tistega s 400€ je dobra penzija tistega ,ki ima 700 €, in tako naprej! Saj tudi tvoja plača v primerjavi z Janševo ni dobra , kaj ne ! Pa verjetno bolj in več delaš, kot JaJo !
runcajz
# 01.07.2018 ob 18:03
@Prva vrsta

Saj pri telovadbi, kot učitelj telovadbe , ni dobival medalj , mora pa sedaj nadoknaditi "količinski " primanjkljaj ! Sicer pa, kako pa bi vojaki vedeli, da je naredil toliko tečajev, če ne po tistih barvastih oznakah kot na panjih !
garmond
# 01.07.2018 ob 17:19
Tako je prav. Vojski in policiji dati čim višje plače, da bodo branili oblastnike pred besom oropanih in obubožanih državljanov.
generacija56
# 01.07.2018 ob 13:51
Sicer je težko razumeti, katere so te višje obremenitve, a če je normativ, da se približamo 2% NATO zahteve za vojne izdatke, DOBRODOŠLA povišica!
Lukos
# 01.07.2018 ob 13:44
Tega problema nismo imeli ko smo imeli naborništvo in marsikateri se je naučil red in disciplino.
itak-slovenija
# 03.07.2018 ob 08:55
@Prva vrsta
Očitno si iz SV in si bil deležen kakšne krivice, glede na to kako pišeš. Glede medalj se strinjam, vendar se ne morem strinjati, da so za vse krivi častniki. Za stanje v vojaški enoti so (po navadi) krivi poveljujoči, in ti niso zgolj častniki ampak tudi podčastniki. So tudi takšni, ki niso najbolj primerni poveljujoči, ampak vse dajati v enak koš enostavno ne gre. Poskusi s kakšno konstruktivno kritiko in predlagaj izboljšave.
Kar zadeva vojake po 45 letu .... to pa je .... Predlog - vzpostaviti varnostno službo (civilno-javno sodelovanje), ki bi potem varovala vojašnice in državne objekte (npr. parlament ipd.) in s tem razbremenila SV pri izvajanju osnovnega varovanja objektov, skladišč in vojašnic.
vest
# 02.07.2018 ob 14:26
Ti a ta AMIGO je spomin iz Argentine?
vest
# 02.07.2018 ob 14:25
Za njimi je ostalo več kot 600 množičnih grobišč po celi Sloveniji,
Zgleda da so bili premalo dosledni, če je ostalo še toliko ljudi tvoje sorte
bori
# 02.07.2018 ob 02:23
... je v intervjuju za Večer dejal, da je ob izpolnjevanju zavez, kot je nakup orožja, bistvena težava pridobivanje najpomembnejšega elementa, in sicer ljudi.

Elementov za poslance.. vladanje.. upravljanje.. pa ne zmanjka.. Zanimivo. Koliko protonov in nevtronov ima to pokvarjeno jedro?
m72
# 02.07.2018 ob 01:24
@Prva vrsta,
haha, imaš prav. Zbira jih kot kakšen vaški nogometni klub :-)
JBT
# 01.07.2018 ob 22:07
Ok nqj jim dvignejo plače.

Samo razlog je malo čuden.... večje obremenitve... Ali smo v vojni, da so bolj obremenjeni...
Isao
# 01.07.2018 ob 13:57
To ni noben ukaz temveč odredba, ki jo lahko uvede vsak vodja v javnem sektorju in je časovno omejen. Namen ni da se uporablja generalno ampak za posameznike, ki imajo trenutno povečan obseg dela.
falco
# 03.07.2018 ob 14:03
@ Wasabi
Povečan obseg dela? Pa kaj sploh počnejo ti naši vojaki? Vojne ni, povečano število vojaških vaj in sklec? V čem je fora? Ko je bila toča so prišli pomagati šele čez nekaj dni! Kakšen povečan obseg dela, lepo vas prosim, jaz jih bi dal na minimalce, ko pa je vojna, pa bi morali dobiti trikratnik minimalca in to je to.

Wasabi (in še mnogi drugi, ki ne razumete, kaj se dogaja z vojsko):

Ko je bila najhujša gospodarska kriza, je nek moron v obrambnem ministrstvu zakričal "Z MANJ ZMOREMO VEČ" in so vojakom zamrznili vsa napredovanja v plačilnih razredih, znižali osnovo itd. Zato je vedno več vojakov zapustilo vojsko, obseg dela pa se ni zmanjšal (varnostno nadzorne službe, varovanje meje skupaj s policisti ...)
Delo vojske ni samo streljati na sovražnika. Delo vojske je tudi (oz. predvsem) preprečevati, da bi do vojne sploh prišlo.
Zdaj ima vojska večji obseg dela kot leta 2014 (pred migranti), vojakov pa dobrih 1.000 premalo. E, od tod pride povečan obseg dela. Ker je prej vojak bil na straži en teden v dveh mesecih, zdaj pa je po dva tedna na mesec.
Kaj počnejo naši vojaki? Če jih vi ne vidite paradirati okoli v uniformi, to ne pomeni, da ne počnejo nič. Živite v varni državi in se vam zdi, da vojske itak sploh ne rabite. Bog ne daj, da bi morali ugotoviti, kaj točno počne vaša vojska ...
bori
# 02.07.2018 ob 02:44
Dodatek za čeveljce ki ne žulijo.
m72
# 02.07.2018 ob 01:20
"Sicer je težko razumeti, katere so te višje obremenitve,"

Generacija56,
saj veš, da so nas skupaj z el prezidentejem menda že ene parkrat ubranili pred Rusi :-)
bobrock46
# 01.07.2018 ob 19:33
A orkester je pa operativna enota haha.
Edina ki ni podhranjena v celem javnem sektorju.
Lluka
# 01.07.2018 ob 17:01
Vojakom višje plače zaradi obremenitev.

Si kdo zna predstavljati, kako velik dodatek bi ti moral pripadati šele v Jugovojski?
SamoRes
# 01.07.2018 ob 14:15
Profesionalne vojske ne rabimo. Zahteva Levice po izstopu iz Nata bo to odpravila.
Isao
# 02.07.2018 ob 12:35
Taka odredba v takem obsegu zagotovo ni v skladu z zakonom o javnih financah. Kaj pa če bodo gospodu generalu sledili še ostali sektorji in izdali podoben "ukaz"?
Machete
# 01.07.2018 ob 19:36
Wasabi ja veš, povečan obseg dela je daljše šetanje po šumi in visenje v kafičih s čiki v ustih. Da jih daš v normalno službo, kjer je treba delati ali v neko privat firmo, kjer se vsak dan rešuje orehe in prova zadovoljit bolne stranke, ne zdržijo niti dneva. Malo telovadbe in posedanje po predavanjih je za njih višek povečanega obsega dela. Dodatki za neko izmišljene potrebe pa pri marsikomu presežejo plačo dobreg delavca, ki veselo odvaja denar za igrice in metanje keša direkt skozi okno, kar vojska je.
m72
# 02.07.2018 ob 09:47
"Dodatek za čeveljce ki ne žulijo."

Dodatek za Latvijke :-)
REsnica
# 02.07.2018 ob 10:50
vsak dan plačamo slovenci za nasilje zdresirane oborožene uniformirance cca en mio eurov. Pravijo, da je to precej premalo in da bi morali zanje odšteti dva mio.... potem naj bi bilo veliko bolje! sedi! Lezi! mahaj z repom!
amigo
# 02.07.2018 ob 12:07
&runcajz
Turnškovi borci pravilno borci NOB, saj je Turnšek le predsednik njihove organizacije, če ti ni jasno, so si denarno pomoč ali prispevek države zaslužili še predno ti sploh še nisi bil v mislih tvojih bodočih staršev, če so tudi oni bili takrat že na svetu.

Kakšni borci? Za njimi je ostalo več kot 600 množičnih grobišč po celi Sloveniji, kar je glede na velikost ozemlja svetovni rekord. So to kakšne vrednote? Mogoče vrednote psihopatov. In te vrednote se slavijo v demokratični državi. Saj niste pri sebi.
amigo
# 01.07.2018 ob 17:28
Denar, ki ga dajemo Turnškovim borcem dati slovenski vojski. Kučan in Turnšek imata dobre penzije in si lahko sama financirata proslavo tam nekih zmag, ko sta se še skrivala pod materino kiklo.
Kazalo