V avtošolah zunaj centrov se bojijo, da jih bo nova ureditev potopila. Foto: MMC RTV SLO
V avtošolah zunaj centrov se bojijo, da jih bo nova ureditev potopila. Foto: MMC RTV SLO

V teoretičnem delu bomo uvedli elektronsko preverjanje cestno-prometnih predpisov, ki bo mogoče le še v 13 izpitnih centrih. V praktičnem delu v sam program šol vožnje ne posegamo, želimo pa državnim komisijam dati možnost, da na glavni vožnji znanje kandidatov preverijo na primerljivih infrastrukturnih pogojih. Glavno vožnjo so do zdaj lahko opravljali v več kot 30 krajih – 16 izpitnih centrih in dislociranih enotah, kamor so komisije prihajale. Razmišljamo o združevanju treh lokacij, o dislociranih enotah pa bomo še razmislili in javnost pravočasno obvestili.

Franc Pojbič
Izpit za avto le še v enem izmed 13 centrov


Kandidati iz denimo Tolmina, Idrije ali Ajdovščine bodo morali dva preizkusa - teoretične teste v elektronski obliki in glavno vožnjo - opravljati v Novi Gorici. Podobno bodo v večja mesta morali tudi kandidati iz Ilirske Bistrice, Trbovelj, Črnomlja, Zagorja in drugih manjših krajev.

Kjer koli v Sloveniji po osvojenem znanju na poligonu in lokalnih cestah sledita relacijska vožnja in avtocesta. A če teh veščin zaradi nezadostne prometne infrastrukture doslej ponekod ni bilo treba dokazati na glavni vožnji, bo po novem letu drugače.

''Ne vidim razloga, da javnost in tudi kandidati ne bi sprejeli tega dejstva. Vsekakor mora v kraju obstajati možnost, da se izpiti opravijo tudi na takšnih površinah, kot je avtocesta, ali po večpasovnih cestah,'' je prepričan Martin Miklavc, predsednik Združenja šol vožnje Slovenije.

Agencija si želi enotnih standardov, a bodo stali
Z reorganizacijo želi agencija za varnost prometa poenotiti namreč standarde preverjanja, je pojasnil Franc Pojbič, v. d. direktorja javne agencije za varnost prometa. ''Ugotavljamo, da so državljani v Sloveniji v neenakopravnem položaju. Veliko lažje se je naučiti na pamet voziti v Ilirski Bistrici, Tolminu, Idriji in drugih manjših krajih. Nekdo v večjih mestih mora znati veliko več in imeti veliko več veščin,'' je prepričan.

A Iztok Testen, učitelj vožnje za A- in B-kategorijo, se ne strinja: ''Jaz pa vidim, da je tudi obratno. Tudi kandidati iz Ljubljane, ki prihajajo v Tolmin, ali pa vozniki iz Ljubljane, ki se vozijo po Tolminu in okolici, so negotovi, utesnjeni in se jih domačini včasih tudi bojimo srečevati na cesti.''

Agencija sicer meni, da ukrep avtošol ne bo prizadel. To ni res, trdi Iztok. Kandidati se bodo želeli tudi pripravljati tam, kjer bo njihovo znanje preverjeno - sploh tisti, ki se šolajo drugje. ''Ti kandidati bodo ostajali v teh večjih krajih in tam opravljali vozniški izpit, tako da bodo te naše šole verjetno propadale,'' meni.
Potrebne bodo dolge poti
Na slabšem pa bodo predvsem kandidati iz najbolj oddaljenih krajev, trdi Jože Režonja s sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Tolmin. ''Nekdo, ki bo šel iz Trente v Novo Gorico, če bo ostal center samo tam, ga bo to stalo veliko več. Tu govorimo o razdalji 100 kilometrov v eno smer,'' je pojasnil.

V teoretičnem delu bomo uvedli elektronsko preverjanje cestno-prometnih predpisov, ki bo mogoče le še v 13 izpitnih centrih. V praktičnem delu v sam program šol vožnje ne posegamo, želimo pa državnim komisijam dati možnost, da na glavni vožnji znanje kandidatov preverijo na primerljivih infrastrukturnih pogojih. Glavno vožnjo so do zdaj lahko opravljali v več kot 30 krajih – 16 izpitnih centrih in dislociranih enotah, kamor so komisije prihajale. Razmišljamo o združevanju treh lokacij, o dislociranih enotah pa bomo še razmislili in javnost pravočasno obvestili.

Franc Pojbič
Izpit za avto le še v enem izmed 13 centrov