V nesreči sta se dva človeka lažje poškodovala. Foto: MMC RTV SLO
V nesreči sta se dva človeka lažje poškodovala. Foto: MMC RTV SLO
Rja
Rja je podpornike dodobra načela. Foto: MMC RTV SLO

Kako pa je z varnostjo tirne vzpenjače na ljubljanski grad? Pregledujejo jo tedensko, mesečno, polletno in letno. Zadnji inšpekcijski ogled je bil maja 2009. Vzpenjačo ustavijo ob res slabem vremenu, denimo močnem vetru ali toči.

Kdaj je inšpektor nazadnje obiskal pohorsko vzpenjačo in kaj je ugotovil?
Zadnji inšpekcijski pregled je inšpektor opravil 7. 7. 2009, ko namen pregleda ni bilo ugotavljanje stanja jeklenih linijskih podpor. Poudarek pri tem inšpekcijskem pregledu je bil na odpravljanju vzrokov izrednega dogodka zaradi možnosti neustreznega delovanja prižemk. V poročilu je pooblaščena pravna oseba za ugotavljanje sposobnosti žičniških naprav za obratovanje zaradi povečanja varnosti priporočila upravljavcu, da izvede dodatni tehnični ukrep za nadzor lege prižemnih aparatov. Inšpektor je z ureditveno odločbo naložil upravljavcu, da pripravi predloge dodatnih ukrepov in pridobi pisno mnenje pooblaščene pravne osebe o primernosti rešitve.

Časnik Dnevnik poroča, da je bila v primeru nedeljske nesreče na Pohorju kovina na spoju temeljne konstrukcije porušenega jeklenega stebra, ki je bil pričvrščen z velikimi debelimi kovinskimi vijaki, zarjavela in da bi bila lahko prav dotrajanost materiala tista, ki povzročila dogodek. Pohorska vzpenjača se je, denimo, že aprila znašla v medijih. Tedaj se je gondola zagozdila, v njej pa je bilo več ur ujetih 36 potnikov. Kako to, da je vzpenjača obratovala?
Aprilskega izrednega dogodka na pohorski vzpenjači in izrednega dogodka, ki se je pripetil včeraj, ne moremo enačiti, saj gre za povsem različna dogodka s povsem različnimi vzroki. Po prvem izrednem dogodku je bil opravljen delni strokovno-tehnični pregled s strani pooblaščene organizacije, in sicer z namenom ugotovitve vzroka izrednega dogodka in potrebnih ukrepov za nadaljnje zagotavljanje varnosti prevozov na napravi. Na osnovi pridobljenega pozitivnega strokovnega mnenja pooblaščene organizacije je naprava izpolnjevala pogoje za nadaljnje obratovanje.

Kako pogosto inšpektorji pregledujejo slovenske žičnice (kako pogosto pregledajo isto žičnico?) in na podlagi česa se sploh odločijo za pregled neke žičnice?
Inšpektorji samostojno odločajo o obsegu in številu posameznih rednih in kontrolnih inšpekcijskih pregledov glede na stanje in glede na ugotovitve predhodnih inšpekcijskih pregledov pri posameznem upravljavcu žičniškega sistema. Dodatno izvajajo tudi preglede naprav na podlagi prijav občanov in ob izrednih dogodkih.

Kdaj inšpektor prepove delovanje neke žičnice in odredi popravilo - kateri pogoji morajo biti za to "izpolnjeni"? Ali nadzoruje potrebna oz. zapovedana popravila?
Inšpektor prepove delovanje žičniške naprave, če pri inšpekcijskem pregledu ugotovi takšne pomanjkljivosti ali nepravilnosti, ki bi lahko vplivale na varno obratovanje.

Koliko je v Sloveniji inšpektorjev, ki pregledujejo žičnice?
V Republiki Sloveniji opravljata nadzor nad žičniškimi napravami dva inšpektorja.

V zadnjih letih je v Sloveniji odmevalo več dogodkov, povezanih z žičnicami. Decembra je v gondoli na Golteh zaradi okvare ostalo ujetih 44 ljudi; aprila lani so v žičnici na Voglu ostali ujeti trije delavci ... So slovenske žičnice dovolj varne, redno vzdrževanje ipd.?
Po naši oceni so slovenske žičniške naprave varne, kar je razvidno iz primerjave števila izrednih dogodkov in nesreč na žičniških napravah v Sloveniji in v drugih državah ob upoštevanju števila naprav v posamezni državi.

Kako pa je z varnostjo tirne vzpenjače na ljubljanski grad? Pregledujejo jo tedensko, mesečno, polletno in letno. Zadnji inšpekcijski ogled je bil maja 2009. Vzpenjačo ustavijo ob res slabem vremenu, denimo močnem vetru ali toči.