Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 1 glasov Ocenite to novico!
false
Med 15. novembrom in 15. marcem morajo biti avtomobili opremljeni z zimskimi pnevmatikami. Druga možnost za voznike takih vozil je, da imajo poletne pnevmatike s profilom najmanj treh milimetrov ter v vozilu ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa. Foto: Pixabay
false
Ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča, morajo biti vozila opremljena z obvezno zimsko opremo. Foto: Pixabay

Dodaj v

Začenja se obdobje obvezne zimske opreme, ki bo trajalo do 15. marca

Ste že zamenjali pnevmatike?
15. november 2017 ob 08:33
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Vsi vozniki, ki jih prvi sneg v sezoni v ponedeljek ni spodbudil k menjavi pnevmatik na vozilih, morajo to storiti zdaj. Začenja se obdobje obvezne zimske opreme, ki bo trajalo do 15. marca.

Letos je prvi sneg prehitel zakonsko zapovedani datum za menjavo pnevmatik na vozilih z zimskimi. Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da morajo biti motorna in priklopna vozila na slovenskih cestah med 15. novembrom in 15. marcem ter v zimskih razmerah tudi zunaj tega obdobja, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zasneženo, je na njem ledena ploskev ali poledica, opremljena s predpisano zimsko opremo.

Motorna vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 3,5 tone, ter priklopna vozila, ki jih vlečejo, morajo biti opremljena z zimskimi pnevmatikami na vseh kolesih. Druga možnost za voznike takih vozil je, da imajo poletne pnevmatike s profilom najmanj treh milimetrov ter v vozilu ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredne pripomočke.

Vozila, težja od 3,5 tone
Za vozila, težja od 3,5 tone, pa zakon določa, da morajo imeti zimske pnevmatike najmanj na pogonskih kolesih ali poletne pnevmatike ter med opremo ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredne pripomočke za pogonska kolesa.

Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os, v primeru priklopljivega pogona pa vsaj za stalno vklopljeno os. Poleg tega morajo imeti ta vozila med opremo še lopato, pojasnjujejo na agenciji.

Na Obali zimska oprema ni obvezna
Določila o zimski opremi vozil ne veljajo v celoti zgolj v priobalnem območju Slovenije, kjer so vozila lahko opremljena tudi s poletnimi pnevmatikami s profilom najmanj treh milimetrov. Za priobalno območje zakon določa del ozemlja države med obalo Jadranskega morja, mejo z Italijo, mejo s Hrvaško ter cestami Osp-Črni Kal, Črni Kal-Aver, Aver-Gračišče in Gračišče-mejni prehod Brezovica pri Gradinu.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
SamoRes
# 15.11.2017 ob 10:47
Jaz ne razumem ljudi, gume so edini stik s podlago in faktor varnosti, pa gledamo kako ljudje kupujejo nove avtomobile z 19 colskimi platišči potem pa nimajo za gume in kupujejo take za 40e.
Da ne omenjam da doma potem sedijo v bundah pred televizorji, ker šparajo. Samo to je že druga tema.

Na testiranju so ugotovili, da je na mokrem asfaltu razlika pri zaviranju med najboljšo in najslabšo pnevmatiko zelo konkretnih 11 metrov (na betonu celo 13,2 metra), podobno velika pa je razlika tudi pri vzdolžnem splavanju (akvaplaning), saj z najboljšo pnevmatiko čez lužo, ki se nenadoma pojavi pred vami, lahko varno peljete s 96 km/h, najslabša pa bo stik s tlemi izgubila že pri 76 km/h. To so pa že razlike, ki lahko odločajo o življenju.
Lešnik
# 15.11.2017 ob 12:13
Ste že zamenjali pnevmatike?

Že pred 1.novembrom.

Če kaj sovražim je to last minute mečkače, ki na vsako stvar čakajo do zadnjega.
bordon
# 15.11.2017 ob 13:18
HOR
Zanimivo, da so novinarji Avtomagazina že pred leti z meritvami dokazali, da so letne gume tudi v zimskem času v vseh parametrih boljše od zimskih , razen v vožnji po snegu.
pobrisan
# 15.11.2017 ob 13:11
Nekaj nelogičnega je v članku. Lopata je obvezna pri 4x4 vozilih, pri ostalih pa ne? Pa dobro vemo, da bo 4x4 pogon dosti boljši v snegu. Ko sem imel terenca, sem z vklopljenim pogonom šel brez težav tam, kjer so ostali morali stavit verige na kolesa.
commodore
# 15.11.2017 ob 13:22
torej morajo vsi 4x4 avtomobili imeti ašovčič v opremi, drugače se smatra da imajo pomanklivo zimsko opremo
HOR
# 15.11.2017 ob 12:31
@ElTorro

Ne gre se samo za sneg ampak za nizke temperature pri katerih postanejo letne gume pretrde in imajo tako slabši oprijem tudi na suhi cesti, da mokre niti ne omenim, dodatno pa se pozimi hitreje starajo.
Zimske gume pa se z vožnjo poleti prehitro obrabijo in niso prirejene samo za sneg ampak predvsem za nižje zimske temperature.

Celoletne gume pa so slab kompromis obojega, zato so še vedno najbolj varna in varčna opcija zimske gume pozimim s vsaj 3 mm oziroma še boljše več profila in letne s vsaj 1,5 mm profila, ko ni zime...
freezbee
# 16.11.2017 ob 07:58
Ne niso.

Jaz imam na enem avtu stalno letne pnevmatike.
Ce je lepo vreme, se pravi sonce in suha cesta, se grem peljat.

Na drugem avtu pa vsako leto pizdim, ko menjam na zimske ker ni oprijema v ovinku.
Pa se bocno so mehkejse. Vse.
ps11
# 15.11.2017 ob 16:13
Bordon, samo en primer. Pelji se po juzni obvoznici proti dolenjski in pred razcepom zavij na izvoz lavrica ribnica kocevje. Cez to sikano se pelji z letnimi tako hitro kot ostali z zimskimi: vsak dan je vsaj en avto v jarku.
izo
# 15.11.2017 ob 15:18
da so letne gume tudi v zimskem času v vseh parametrih boljše od zimskih , razen v vožnji po snegu

da, oli guma je tudi manj fajn za sexat, razen če hočeš kaj zaplodit ali fasat kakšno bolezen.

torej morajo vsi 4x4 avtomobili imeti ašovčič v opremi, drugače se smatra da imajo pomanklivo zimsko opremo

da, tudi jst sem prebral tako. po mojem je mišljeno v primeru letnih gum, ker drugače nima smisla. itak pa nima smisla tudi več mmc popravljat, jst res ne vem, kdo jim te novice skupaj kraca..
ElTorro
# 15.11.2017 ob 12:16
Pa smo spet pri obveznih zimskih pnevmatikah, pri čemer večina vozil vidi sneg na cesti le dvakat letno, ali pa še to ne...
Kazalo