Slovenija

Poudarki

  • Eden izmed predlogov tudi prepoved pitja na javnih mestih
  • Kravos: Zabava praviloma povezana s konzumacijo alkohola
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 24 glasov Ocenite to novico!
Pivo
Na IVZ-ju ugotavljajo, da pitje alkohola med mladimi ne narašča. Foto: MMC RTV SLO
Večji odstotek 15-letnikov, ki pijejo vsaj enkrat tedensko, imajo v primerjavi s Slovenijo v Ukrajini, Italiji, Angliji ter na Malti, Škotskem in Hrvaškem. Odstotek 15-letnikov, ki vsaj enkrat na teden pijejo alkohol, pa je nižji kot pri nas na Portugalskem, Irskem in v skandinavskih državah. Vir: IVZ
Zabava
Brez alkohola ni zabave? Foto: EPA
       Eden izmed mogočig ukrepov proti opijanju maturantov bi bila tudi podelitev spričeval po odplesani četvorki, kar bi prisililo maturante, da se po prireditvi trezni vrnejo za šolske klopi.       
 Tržni inšpektorat

Dodaj v

Zakon ni ustavil mladih - več visoko tveganega pitja alkohola

Tržni inšpektorat: Starostno mejo je treba dvigniti
11. junij 2010 ob 09:10
Ljubljana - MMC RTV SLO

Odstotek mladostnikov, ki so že poskusili alkohol, se v zadnjih 15 letih ni bistveno spremenil, naraščajo pa visoko tvegane oblike pitja alkohola, so za MMC povedali na IVZ-ju.

Minevajo štiri leta od izglasovanja dopolnila k zakonu o javnem redu in miru, skladno s katerim mlajši od 16 let med 24. in 5. uro ne smejo v lokale, kjer se toči alkohol. Pozanimali smo se, ali je ta ukrep prispeval k zmanjšanju pitja med mladimi. Maja Bajt in Maja Zorko z Inštituta za varovanje zdravja navajata, da v zadnjem času, skladno s podatki raziskave HBSC iz let 2002 in 2006, do porasta rednega pitja alkohola med enajst-, trinajst- in petnajstletniki ni prišlo. Ugotovljeno je bilo, da nekaj manj kot tretjina slovenskih 15-letnikov alkohol pije vsaj enkrat tedensko.

Tudi sicer raziskava kaže, da se odstotek mladostnikov, ki so alkohol že poskusili, v Evropi med letoma 1995 in 2007 ni povečal, naraščajo pa omenjene visoko tvegane oblike pitja, torej pet ali več enot naenkrat, pri čemer so bile te nekoč značilne predvsem za fante, danes pa se jim vse bolj pridružujejo tudi dekleta, ugotavljajo na IVZ-ju.

Kravos: Gre le za kozmetičen ukrep
Da je slika v realnosti drugačna, pa meni Saš Kravos, predsednik programskega sveta Fundacije Z glavo za zabavo, ki skuša mlade spodbuditi k zabavi brez pitja. Kot je povedal za MMC, kaže, da v zadnjih desetih letih (tudi v zadnjih treh) poraba alkohola med mladoletniki še vedno narašča, kar pa seveda ni v neposredno povezano z zgoraj navedeno zakonodajo. "Pri tem gre le za še en kozmetičen, celo 'padalski' ukrep, ki sam po sebi ne more dati pravih rezultatov. Problem je povsem drugje. Beseda zabava je namreč vse bolj 'popackana' s percepcijo druženja v okoljih, kjer vlada 'filozofija šanka'. Mladostniki jo praviloma povezujejo s konzumacijo alkohola, v zadnjem času pa vse bolj tudi s prepovedanimi drogami. Za realizacijo je seveda zelo dobro okolje tudi park, pjača je cenejša, ob tem pa lahko nenadzorovano pokadijo še kakšen 'džojnt'," je prepričan.

Pitje v lokalih varnejše?
V povezavi s tem se pogosto sliši tudi argument, da mladi, ker ne morejo v lokale, pijejo pač zunaj, kar je še bolj nevarno, saj tu ni nikogar, ki bi ukrepal, če bi s pitjem kdo pretiraval in potreboval zdravniško pomoč. A Kravos meni, da gre za argument, ki je del premišljene strategije alkoholne industrije, ki želi prek "industrije zabave" za točilni pult privabiti čim več mlajših novih pivcev, "ki bi jih želeli imeti v svojih krempljih, kar se da dolgo". Zanesljivo pa ni v parku nič več mladoletnikov zato, ker ne smejo v lokale, je prepričan. "To se mi seveda sliši licemerno, celo sprevrženo, saj je za temi trditvami izključno in samo interes kapitala. Kljub temu pa pri tem ne trdim, da je trenutna zakonodaja optimalna in zadostna za izboljšanje stanje. Celo nasprotno, manjka še cel kup bolj pametnih ukrepov," še dodaja.

Na dan maturantske četvorke mladi alkohol dobili tudi - v trgovinah
Kako dosledni pa so pri spoštovanju zakonodaje trgovci? Kot pojasnjujejo na tržnem inšpektoratu, so v zadnjem času opravili nadzor nedovoljene prodaje alkoholnih pijač in tobačnih izdelkov na dan prireditve Lampijončki, na dan študentskih demonstracij in ob maturantski paradi. V prvih dveh primerih kršitev niso ugotovili. Na dan maturantske četvorke, ko so opravili preglede v 105 prodajalnah, pa so zalotili tri trgovce, ki so prodali alkoholne pijače mladoletnikom. Kaznovali so jih z globami. V enem primeru je bila ugotovljena prodaja tobačnih izdelkov mladoletniku.

Tržni inšpektorat s svojimi predlogi
"Pogled na opito mladino, ki je večinoma komaj postala polnoletna, je bil skrb zbujajoč," so prepričani na inšpektoratu, zato napovedujejo, da bodo ministrstvu za zdravje predlagali, da začne pripravljati spremembe zakona v smeri dviga starostne meje za nakup alkoholnih pijač, prepovedi konzumiranja alkoholnih pijač na javnih mestih in zaostritve pogojev za vse, ki prodajajo alkoholne pijače (uvedba licenciranih prodajaln).

Erna Strniša
Prijavi napako
Komentarji
*_IriS_*
# 12.06.2010 ob 21:02
hja se strinjam z nekaterimi, ki pravite, če ne piješ si pač odklonski. Jaz, ki nisem ljubiteljica alkohola, se vedno neumno počutim, ker želim naročiti vodo pa me potem čudno gledajo, češ a samo v vodo boš? pa ti si čudna... in to ni prav... mladim bi blo treba vbit v glavo, da se da celo noč preplesat, se zabavat tut brez kaplce alkohola... taka zabava zna biti še boljša, pa še posledic in lukenj v spominu ni naslednji dan..
DamonDash
# 12.06.2010 ob 11:14
naivnež ni res!!
saj so še bolj revne države pa se ne zatekajo vsi v alkohol!!!
naivnež
# 12.06.2010 ob 07:32
Alkohol in mamila je,kar mladini preostane v državi brez prihodnosti.
franzis
# 12.06.2010 ob 03:30
Restriktivni ukrepi tu ne pomagajo. V državah, kjer je prepovedano pitje alkohola na javnih mestih, se je ugotovljeni alkoholizem le povečal in umaknil v garaže (Avstralija). Pomagala pa bi legalizacija marihuane, katere uporaba je brez zdravstvenih konsekvenc.
Marihuana je legalizirana denimo v Kanadi, odkar je dovoljena pa se je poraba alkohola zelo zmanjšala.
Poleg tega je treba omeniti, da po znanstvenih izsledkih marihuana ne povzroča telesne odvisnosti, alkohol pa jo. Pri pretirani uporabi marihuane lahko pride le do spanja, zastrupitev ni mogoče. Vse te podatke je možno preveriti.
Prav tako so javno dostopni podatki testiranj zmanjšanja inteligenčnih sposobnosti ob uporabi različnih drog, kjer je ugotovljeno, da možganom alkohol škoduje bolj od marihuane. Zanimivo pa je celo, da med najbolj škodljive (bolj kot marihuana in celo bolj kot alkohol) spada kava, ki pa je ob bok drog ponavadi niti ne uvrščamo.
Če se vrnem k začetku, tudi v nekaterih zveznih državah ZDA je policija prenehala s preganjanjem marihuane (čeprav uradno še vedno ostaja prepovedana). Od takrat se je na območjih mnogo zmanjšalo tvegano zadrževanje na nevarnih predelih, zmanjšala se je poraba alkohola in zmanjšal se je pojav nasilja.
Da dam besedo še nasprotnikom legalizacije marihuane - ti uporabljajo predvsem podatke psihiatrov, da je uporaba marihuane lahko zelo škodljiva za psihično zdravje. Obenem pa ne povedo, ta je za psihiatre vsaka droga zelo škodljiva za psihično zdravje, največ pa se ukvarjajo z zdravljenjem alkoholizma.
Seveda se pri nekaterih ljudeh, ki so gensko nagnjeni k ranljivejšem psihičnem zdravju, ob uporabi marihuane pojavljajo psihične težave, vendar je to le peščica ljudi, ki se jim psihične težave razvijejo tudi ob uporabi alkohola.
Premislite.
evaevi
# 11.06.2010 ob 18:30
'' Toliko energije, kot jo Slovencem poberejo predsodki, nevednost, strah, zgražanje, opravljanje, šušljanje, škodoželjnost, privoščljivost, napadalnost, posmeh, licemerje, zahrbtnost, topoumnost, banalnost, vulgarnost, neokusnost, sprenevedanje in ozkosrčnost, kar zadeva spolnost, jim verjetno ne pobere nobena druga aktivnost. Mladost prinese s sabo spolno radovednost, slovenska družina pa zatohlost, molk, izmikanje, godrnjanje, odvračanje, vzdihovanje, zamahovanje z rokami in hkrati grožnje in izsiljevanje mladega človeka, če se bo slučajno s kom "skurbal". ''

podpišem.
Viera
# 11.06.2010 ob 15:23
Z alkoholom se proti alkoholu ne da boriti. Človek, ki ve za prepoved uživanja alkohola na racionalni ravni (se pravi: "ne smem piti"), v svojem nezavednem doživlja to prepoved samo preko pritrdilnih besed ("smem piti"), ker nezavedno nikalnic ne pozna.
Slovenska psiha je pač tempirana na alkohol in vsaka prepoved le potrjuje, da je alkohol "preveč nujni del slovenske psihe", da je preprosto "kulturno legitimen". Papirnata nelegalnost potrjuje živo legitimnost.
Več uspehov v boju proti prekomernemu opijanjanju bi verjetno dosegli z razsvetljeno in na humanizmu temelječo spolno vzgojo. Slovenski narod je eden psihično in emocionalno najbolj pohabljenih, kar se tiče spolnosti. Toliko energije, kot jo Slovencem poberejo predsodki, nevednost, strah, zgražanje, opravljanje, šušljanje, škodoželjnost, privoščljivost, napadalnost, posmeh, licemerje, zahrbtnost, topoumnost, banalnost, vulgarnost, neokusnost, sprenevedanje in ozkosrčnost, kar zadeva spolnost, jim verjetno ne pobere nobena druga aktivnost. Mladost prinese s sabo spolno radovednost, slovenska družina pa zatohlost, molk, izmikanje, godrnjanje, odvračanje, vzdihovanje, zamahovanje z rokami in hkrati grožnje in izsiljevanje mladega človeka, če se bo slučajno s kom "skurbal". Kako naj se mlad človek potem spodobno in z užitkom poseksa, če mu je pod prisilo "razdedinjenja" (z drugimi besedami, "naš/a pa že ni tak/a") odvzeta spolna identiteta, najbistvenejša dodana vrednost njegove osebnosti? Seveda: napije se ga, da utiša "molčeče starše", in "ajde, gremo"!
evaevi
# 11.06.2010 ob 14:17
''to je pa tako ali tako problem! Dandanes zgledajo 16 in 17 letnice kot prostitutke! Mini krilo, par krpic na sebe in ajmo ven na čago. Take punce so se mi vedno gabile, že ko sem bil njihove starosti..''

Zelo zelo neprijazno razmišljanje. Ko jaz kot mati treh odraslih hčera vidim današnja dekleta, pa vidim le lepoto mladosti. Za vprašat se je, od kje pa tebi asociacije na prostitutke? In kaj ti nenazadnje tudi hoče hudega prostitutka, če jo že omenjaš kot nekaj ogabnega? Mislim, da imaš težavo ti. Podobno razmišljajoči se menda na sodišču zgovarjajo: ''sama je izzivala, se je vedla kot prostitutka...''
Kez
# 11.06.2010 ob 14:09
@ el CARTEL : sej ne rabmo alkohola prepovedat.... sam js mislm da bo dost mnj uživalcev alkohola, če se legalizira še marihuana....
Skippy
# 11.06.2010 ob 13:57
@el CARTEL: ko so na Portugalskem dekriminalizirali vse droge, se je njihova poraba zelo zmanjšala, predvsem pa med mladoletniki.
el CARTEL
# 11.06.2010 ob 13:45
Kez @ okoli legalizacije marihuane se sicer strinjam.. Ampak si vedel, da dekriminalizacija nečesa zmanjša uporabo?

Torej v našem primeru, če z zakonom prepovemo alkohol in legaliziramo marihuano, bo alkohol postal "nova" marihuana in uporaba se bo povečala..

Kot je nekdo napisal, hočemo le prepovedati vedno več stvari, mladim p apravzaprav nič ne ponudimo..
donkey
# 11.06.2010 ob 13:09
Mene ne motijo pijani ljudje, ki se zabavajo, motijo me do konca nasekani nasilneži, ki razbijajo, nadlegujejo.
Podpis, to tudi mene izrazito moti.

Mislim da smo vsi šli skozi to, da smo se ga občasno preveč napili in potem klicali jelene ... ;) To je po moje pač faza, ki jo je potrebno dati skozi in s katero ugotoviš svoje meje, tukaj ne bo pomagal noben zakon. Se pa vedno najdejo in se bodo našli posamezniki ki ne morejo živeti brez alkohola ...

@mušica
Tudi stroga prepoved prodajanja mladoletnim nima nujno pozitivnih posledic - pred časom sem bral o primerih mislim da iz skandinavije ko mladoletnice starejšim moškim ponujajo spolne usluge za alkohol če drugače ne pridejo do njega ...
Kez
# 11.06.2010 ob 13:05
podpiram legalizacijo marihuane,
- s tem se bo količina popitega alkohola pri mladostnikih zmanjšala, zihr za več kot polovico,
- ne bo več nasilnih tipou ki težijo vsem okoli, saj MJ in alko čist različno vplivata na človeka..... zadet človek nikol neb šu kar do enga in mu začel težit....
- če vas motjo gruče mladih ki se zbirajo in pijejo, tega bi blo ob legalizaciji ziher manj, saj se gre zadet folk v stanovanja in ne na javne place, če pa so že tam, so dost bl tihi
- povečala se bo prodaja prigrizkov, kar je dobro za gospodarstvo, sploh če je še davek na MJ bi blo pa sploh zakon za ekonomijo, pa še velik razmah turizma bi biu, halo, imel bi ful cenejšo varianto Amsterdama....kar bi pomenlo da bi sem prihajal mladi turisti, predvsem študenti, na HighHollidays..... res se splača legalizirat, folk spoznejte že to
- trava ma dost manj posledic za možgane in jetra
- pa še en ful poučen FILM za vse tiste ki mi ne vrjamete.....
MJ!!! :) :)
evaevi
# 11.06.2010 ob 13:03
Ta dejstva sem navedla, ker nekateri odkrivate grozo alkoholizma kot nov pojav. Novo je samo pitje alk. v javnosti tudi žensk in mladine, prepričana pa sem, da je navkljub vsemu osveščenost glede škodljivosti alkoholizma neprimerno boljša kot kdajkoli prej.
evaevi
# 11.06.2010 ob 12:54
Slovenska tradicionalna kultura je bila od nekdaj kultura alkoholizma. Bil je normalno stanje za moške in nedovoljen za ženske.
Danes ni niti približno toliko tragičnih družinskih zgodb zaradi alkoholizma, kot jih pomnim iz otroštva (letnik 1954). Lahko povem že primer svoje tašče, zdrave kmečke ženske (danes 81 let), ki ne uporablja besede 'pijan' ampak 'vesel': ne reče 'so bili pijani' ampak reče 'so bili veseli'. Vsi njeni moški predniki so bili seveda 'pravi' moški, ki so na srečo žena in otrok od alkohola umrli tik preden so do konca uničili kmetijo in družino; ko se je ta sama prigarala nazaj na zeleno vejo- do novega moškega gospodarja...
Skippy
# 11.06.2010 ob 12:23
Manjka še cel kup bolj pametnih ukrepov, npr. prepoved pitja alkohola v parkih, ki so sicer vsak vikend nasvinjani.

To je NEUMEN predlog, ker samo pitje alkohola ni v ničemer drugačno od pitja katerekoli druge količine. S tem, ko nekdo spije alkoholno pijačo, ne posega v nobeno pravico nikogar drugega, tako kot ne, če spije vodo.

A če potem kaj razbije, imamo že zdaj 1000+ evrsko kazen; če odvrže smet na tla, imamo tudi nekaj 100 evrsko kazen itd. Samo pitje pa ni noben prekršek, ker z njim nikomur ne delaš nič.
Skippy
# 11.06.2010 ob 12:19
Poznam familje ,ki ob kakšnih piknikih morda tudi doma ,dajejo brez predsodkov požirek alkohola že otroku. In ko takšen otrok pride v puberteto mu ni težko piti saj ima že v zavesti ,da to ni sporno oziroma to celo ni nič kaj takega.

Imaš na kupe raziskav z najbolj uglednih svetovnih univerz, ki dokazujejo nasprotno. Pa očitno še nisi bila v ZDA, da bi videla, kaj pomeni, če otroku odvzemaš alkohol - dobiš take primitivneže, o katerih lahko pri nas samo sanjaš.
mušica
# 11.06.2010 ob 12:15
Predvsem kje kriva država ,ki nima kakšnega pretiranega interesa ,da bi rešila pereči problem saj vemo ,da se državni proračun polni tudi od prodaje alkohola.Kriva je posledično tudi vzgoja ,tako šolska kot družinska oziroma je odvisna od intelekta posameznika ali intelekta njegove družine.
Poznam familje ,ki ob kakšnih piknikih morda tudi doma ,dajejo brez predsodkov požirek alkohola že otroku .In ko takšen otrok pride v puberteto mu ni težko piti saj ima že v zavesti ,da to ni sporno oziroma to celo ni nič kaj takega.
Trenutna rešitev je samo v striktnem nadzoru nad mladoletniki,daljnosežna pa v spremembi celotnega vzgojnega sistema ter tudi spremembi zakonov ,ki bi morali absolutno biti strožji v vseh pogledih.
Babsi
# 11.06.2010 ob 12:15
Otrok star 13 let in tudi otrok star 15 let nima kaj sam delati v petek zvečer ali ponoči sredi ljubljane s polno denarnico denarja. To, da je danes stanje tako kot je, je krivda staršev v prvi vrsti. V končni fazi pa, če se starši teh otrok ne sekirajo, zakaj bi se mi.

Tudi mi smo spili kak kozarček na začetku srednje šole, ampak to je bil maksimalno recimo en gin tonic, ker za več že ni bilo denarja. Se je zgodilo, da se ga je kateri od sovrstnikov preveč napil, ampak tega res ni bilo toliko.

Mene ne motijo pijani ljudje, ki se zabavajo, motijo me do konca nasekani nasilneži, ki razbijajo, nadlegujejo.

Naj se pa ne piše le o problemu otrok in lakohola, saj veliko staršev ni prav nič boljših. To kar Janezek vidi, to si zapomni a ne ;).
bluznik
# 11.06.2010 ob 12:14
Mi kot klapa smo se ga v srednješolskih časih občasno med vikendi zapijali. Mde počitnicami, ko je tudi največ raznih žurov in prostega časa smo pili tudi po večkrat na teden. Ko smo prispeli na faks se je stanje le še poslabšalo. Jaz sem hvala bogu spredvidel, da to ne pelje nikamor. Alkohol sem zamenjal za šport (tud prej sem bil športno aktiven). Vidim pa pri prijatelju, ki pri svojih zgodnjih dvajsetih tone vse globlje. Problem je ker si sam ne prizna, da ne more brez pijače. Vsaka stvar se začne postopno in v majhnih količinihah. Sam človeško telo hoče še in več. Alkohol je pač postal družbeno sprejemljivo stanje. Tudi sam se ga občasno še napijem. Škodi mi ne, zdravo pa tudi ni.
Premalo se opozarja na posledice, ki ga ta hudič nove dobe prinaša. Če ga pogledamo s strkuturne strani vodi to do nasilja, uboja, avtomobilskih nesreč, razdora družin.
V svetu se pač mrtvo hladno reče AH ALKOHOLIK JE BIL
Skippy
# 11.06.2010 ob 12:10
Jaz bi dovolil mladini v diskoteke. Tudi mi smo kot mladoletni hodili v diskoteke in to so bila najlepša leta mojega življenja. Vendar naj pač država uvede nadzor nad prodajo alkohola njim, npr. z obveznimi zapestnicami za tiste mlajše od 18 let (ki bi jih dobili ob vhodu), da bi gostilničarji imeli lažje delo pri identifikaciji, mladina pa bi se lahko naplesala - namesto da noč preživijo v parku.
IIJA
# 11.06.2010 ob 12:07
Če ima ata doma 2000 litrov dobrega vina, ne vidim možnosti, da bi pubec bil rezen na zabavi.
Pa lahko naša prepametna vlada sprejme ne vem kak zakon.
Vino je v naši tradiciji in .
Skippy
# 11.06.2010 ob 12:04
Kakršnekoli omejitve glede alkohola so neumne, ker smo ljudje bitja z izvirnimi idejami. Z vsako restrikcijo v zakonodaji ne spremenič nič, samo problem vse bolj skrivaš in ga pometaš pod preprogo.

Ja, mladina ga pije - ampak pije ga 1x na teden. Vsaj ta dan v tednu jim dajmo mir, da se skupaj družijo in poveselijo. Le kdo hoče izolirano družbo, ki je zrasla gor ob računalniku in TVju?
evaevi
# 11.06.2010 ob 12:03
Otroka v športno, glasbeno, planinsko, taborniško...katerokoli že dejavnost - in ta delovna veselja naj deli s starši, pa bo vse v redu. Da pa pri 15. človeku paše faza upora in 'razvrata' je pa za zdravo odraščanje tudi normalno. Kdor špila spodobnost pri šestnajstih, se mu zna zgoditi puberteta pri štiridesetih, kar je pa res bedno.
Skippy
# 11.06.2010 ob 12:00
A tržni inšpektorat ne ve pogledat po Evropi in vse kar predlaga, je kopija ameriških zakonov?

Podpiram prepoved pitja na javnih mestih - podobne zakone ima že švica, francija, anglija ...

To ni res. V Angliji obstajajo samo določene cone mesta, ponavadi s pomembnimi kulturnimi znamenitostmi. V Parizu prav tako samo nekaj ulic z znamenitostmi, pa še to samo čez noč. V nemško govorečih deželah takih omejitev ni.

Hkrati bi s tem penaliziral pivce, ki si privoščijo pijačo tu in tam, in ki so v večini. Kaj ti delam oz. posegam v tvoje življenje, če si poleti pred trgovino ali na plaži odprem pivo in ga spijem? Kaj je drugače, kot če spijem sok? Če pa nekdo zaradi alkohola začne razbijati ali kako drugače motiti javni red in mir, pa imamo že kup zakonodaje z visokimi kaznimi.
šurda
# 11.06.2010 ob 11:53
Vse več mladih od 13 let pije in kadi,kar je zelo slabo !! Pa ne samo
ob koncu tedna,ampak že čisto vsak dan !!! ,saj jih vidim na laste oči
tu sredi Ljubljane kjer stanujem,in Bog nedaj,da bi jim gdo kaj rekel
takoj te začenjajo zmirjati z vsem mogočim,še najman hude besede
so " a s ti moj fotr " ali pa "brigaj se zase" ! Pa ni problem v loklih te
jim skoraj nikoli ne prodajo nobenega alkohola,dosti večji problem
so trgovine,ki jim gre samo za čim večji zaslužek,saj le redke
blagajničarke sprašujejo po dokumentih,ki bi pokazali polnoletnost
kupca alkoholnih pijač. Ker pa imajo mladi zelo malo denarja kupijo
vino zelo slabe kakovosti,kakšno podobno kot je Mercatojevo in
podobno sraje,ki ga sam nikoli nebi spil ! Tako kupujejo tudi žgane
pijače pa če kakšen "rdeči bikec" in podobe energetske pijače za
povrh,da bolje prime !! So pa tudi izredno iznajdlivi tile mladostniki
in mladostnice,če sami ne morajo kupiti kakšno vino,pošlejo v
trgovno kakšnega klošarja,ki s tem dejanjem zasluži litrček tudi za
svojo družbo !!
W500
# 11.06.2010 ob 11:51
Ne brina, eni nis(m)o bili taki.

Najprej se moram nasmehnit "tržnemu inšpektotartu" za predlog - ja, maturantje sigurno ne bodo pili, če bi jim po četvorki podelili spričevala, hahaha. Pač bodo počakali na konec podelitve in hopsa naprej.

O tem bi se dalo na dolgo razpravljat. Po eni strani imaš znanstvene raziskave, ki potrjujejo, da večina mladostnikov deluje skrajno čredno (vir), po drugi imaš izjeme, po tretji smo država s hudo tradicijo pitja in to kot vemo še zdaleč ni omejeno samo na mlade.

Mene pri vsem tem ne skrbi toliko, če se en 17-letnik na nekem pikniku napije in nabruha (si pa uničuje zdravje s tem, glede tega bi morali več v šolah povedati po mojem), bolj me žalosti širša slika (če lahko malo posplošim) - napitje do mrtvega se obravnava kot vrhunec zabave, instant sreča v krvni obtok, za to se živi, dnevno življenje je samo sredstvo, s katerim prideš do tega, da se ga lahko usuješ (s čimerkoli že). Skratka, kdor ne pije po mnenju mnogih že kar "ne zna uživat" in podobne nebuloze. Saj dosti jih potem tudi sčasoma odraste in pridobi na "kulturnosti", ljudje so različni - dosti jih pa tudi ne. To gre pa že lepo z roko v roki z modernimi ideologijami, kjer velja sreča=zabava (po možnosti taka, ki se jo kupi), stil je bolj pomemben od vsebine, karakter osebe pa je to, kako se ta oblači in kakšno frizuro ima. To so pa stvari, ki jih prodaja velik del popkulture in tudi občasno dušebrižniški mediji ste krivi tega. Če je bilo stanje vedno tako ne vem, verjetno od daleč gledano kaj dosti drugače glede miselnosti ni bilo, hočem samo povedati, da se stvari vedno prepletajo in da kdor tu kaže s prstom zgolj na mlade, kaže verjetno tudi nase. Če dodamo še že tradicionalno ukvarjanje s posledicami namesto z vzroki, je krog skoraj da že sklenjen.
robek35
# 11.06.2010 ob 11:27
Pravjo da jobolko ne pade daleč od drevesa,kaksni starši takšni otroc.
Alkohol je slov nacionalni problem in tu bi morala poseci drzava,
smoke4fun
# 11.06.2010 ob 11:27
Legalize Marihuana!

Vlik manj škodljiva kot alkohol! Vendar jo v nasprotju s pivom, lahko vzgojiš doma, zato alkoholna industrija želi to preprečit!

Seveda pa tut to ni zdravo, sploh v prekomernih količinah.

Vse je OK dokler ma človk merco!;)
petric
# 11.06.2010 ob 11:26
če je otrok na določenem nivoju inteligence ni težav.

Lahko je star 15 in začne popivat vsak petek celo srednjo šolo. Ocene ne bojo trpele, ker bo slabše obdobje v tednu le sobota dopoldan, sicer pa je preostanek lahko še vedno vzoren. Petkov večer te ne bo naredil odvisneža od alkohola.

Ko pride ta posameznik na faks, bo pil naprej. Študij je kot nalašč za to, da si ''sproščen'' celo leto, ko je potrebno (izpitni roki) pa -ker si razgledan in izobražen- položiš izpite.

Prej ali slej pa ugotoviš, da po alkoholu takšne potrebe ni več, ker enostavno - odrasteš.

Tisti, ki ne sledijo temu modelu, so žal brez intelekta.

Da otroci vidijo alkohol doma...pravilno! Če ga starši uporabljajo na pravilen način. Deci ob kosilu, eno pivo zvečer. Ravno tu se vidi kultura pitja.

Sicer pa: čimbolj prijateljski (a še vedno resen) odnos z otrokom pa vas bo poslušal in vas cenil.
brina
# 11.06.2010 ob 11:18
a daj, pustite mladim zabavo, pa kaj če kej spijejo, pa tud če kej skadijo, pa kaj če bruhajo, itd.... kdo pa ni bil tak?? res da to počnejo ene 3 leta prej kot smo to mi, sam tko pač je, družba se razvija.... pravilno vzgojite svoje otroke, če nočte da bodo taki, za ostale se pa ne sekirat preveč
black
# 11.06.2010 ob 11:04
Podpiram prepoved pitja na javnih mestih - podobne zakone ima že švica, francija, anglija ... kaj pa veš, kakšen tak zakon, bi lahko rešil tudi nespametno obmetavanje parlamenta z granitnimi kockami v času študentskih demonstracij.
cintaelu
# 11.06.2010 ob 11:02
aha..že piše svojo najljubšo pijačo..heh...
alexboy
# 11.06.2010 ob 10:58
Ja žur žur žur.... se da tud brez alkohola drog. Kje so plesi, zabave, druženje maldih... sedaj gledam skupinice ki se vsaka za sebe opija in dela škodo. včasih je mladina hodila ven pa so se ga slučajno napili in še te bi lahko preštel na prste ene roke, sedaj pa prvo pit pol pa žur...kot da se neznajo zabavati brez opojnih substanc. ''samo gas nič bremza sam britof nič bolnica'
cintaelu
# 11.06.2010 ob 10:58
HC85..saj te razumem, mogoče sem nespretno napisala, vendar vidiš kakšne banalnosti lahko odločajo, da spiješ malo več...pa ne govorim sedaj samo o tebi, ampak to se dogaja vse okoli, mali dejavniki lahko odločajo, ampak tega z zakoni ne bodo spremenili...
cintaelu
# 11.06.2010 ob 10:54
ampak tudi sami spijemo tu in tam pivo, ampak v mejah normale....

hehe...in še cvetka....

članek o alkoholu med mladimi tukaj, pri članku o SP v nogometu pa piše, da si obvezno najdite senco, pivo ter spremljajte SP....no, kaj dejati nato???
HC85
# 11.06.2010 ob 10:51
cintaelu
11. junij 2010 ob 10:44
Prijavi neprimerno vsebino
HC85
čez čas sem ugotovil, da imam 2 možnosti.....ali bom hodil ob 1 zjutraj domov, ko se komaj začne dogajat ali pa si bom tudi nekaj spil (seveda brez pretiravnaj)....odločil sem se za 2 možnost :D

ali pa si najdi druge prijatelje, ki bodo na isti valovni dolžini..

NIsem glih iz velika kraja....tak da veliko možnosti nimam, niti si zaradi tega nebi iskal nove družbe.......poleg tega nisem izbiral prijatelje na podlagi tega če pijejo ali ne.........so mi druge stvari in vrednote kot so POŠTENJE in ISKRENOST prijateljev VELIKO bolj pomembna......
Mi smo na isti valovni dolžini, ko smo vsi trezni ali pa ko smo vsi pijani :D.....takrat ni nobenega problema :D

Sicer pa si jaz tu pa tam tudi rad kaj spijem.....npr. danes si bom v tej vročini ob tekmi SP sigurno privoščil pivce ali 2 ali pa kaki mrzel špricer :D

lp
mbvana
# 11.06.2010 ob 10:49
"You look like I need another beer"

in še in še podobnih...
cintaelu
# 11.06.2010 ob 10:44
HC85
čez čas sem ugotovil, da imam 2 možnosti.....ali bom hodil ob 1 zjutraj domov, ko se komaj začne dogajat ali pa si bom tudi nekaj spil (seveda brez pretiravnaj)....odločil sem se za 2 možnost :D

ali pa si najdi druge prijatelje, ki bodo na isti valovni dolžini..

po moje je neumnost brez primere piti, ker pijejo drugi. Sama recimo nikoli nisem kadila in še vedno ne, pa čeprav je komplet moja družba kadila, bili so tako obzirni, da so vedno gledali, da se ne kadi vame, čeprav je takrat v barih še bilo dovoljeno kaditi..enostavno mi ni bilo in na tem sem vztrajala in dvomim, da sem kaj zamudila...
Se pa spomnim, da na valeti, davnega 95-tega nam niti na misel ni prišel alkohol, to je bilo kot hudo dejanje, ne vem, v šoli enostavno tega nismo poznali, bilo je par posameznikov, ki so že poiskusili alkohol takrat, ampak ni bil nek problem. Pa je to bila šola v Celju, delu Celja, ki ni bil ravno neproblematičen.
Par let kasneje, na bratovi valeti je že vse okoli popijalo, seveda zunaj za vogali...
res zanimivo, kako se je to razvilo.Kot da bi v enem trenutku vse vrednote padle in kaos se je začel..alkohol, cigareti, seks mladoletnikov itd...
Je seveda od staršev odvisno, kako bo svojemu otroku predstavil pot v svet, ampak to se začne že zelo zgodaj, ko začnejo dojemati..pri 7-ih je že prepozno..ampak tu je problem, starši nimajo časa zanje, posledica nove ere, kot je nekdo dejal pred mano, kupijo računalnik, samo da se zamotijo, pred tv cele dneve itd...

no, v tem je bil čas moje mladosti najboljši..starši so prihajali domov ob 2.pop., kosilo je bilo ob času, naloge in potem..ven...sedaj je skupno kosilo samo še samo ob praznikih, nalog že dolgo nihče več ne gleda, samo vprašajo, če je, ampak po večini svojega otroka ne vidijo, ker pridejo domov ob 19.00...

in kako naj nato preprečijo porast alkohola??....
DREADLORD
# 11.06.2010 ob 10:44
namesto da se jim prepoveduje pitje alkohola, se jih naj raje izobrazi kako pametno piti alkohol. verjemite. deluje. je pa res da zahteva bistveno večji vložek energije v vzgojo, kot pa izrek besedne zveze "prepovedano je".

tako si ne delajmo utvar. za majhen vložek energije se pričakuje ogromne rezultate.
domobrán
# 11.06.2010 ob 10:43
Mladi nad 15 let naj zakonito pijejo pivo in vino. Nehajmo si zatiskat oči.
w3by
# 11.06.2010 ob 10:42
Treba samo mal okrog Maxija pogledat ob vikendih. Vse jasno, vse pijano.
royalclub
# 11.06.2010 ob 10:39
@el CARTEL - to je pa tako ali tako problem! Dandanes zgledajo 16 in 17 letnice kot prostitutke! Mini krilo, par krpic na sebe in ajmo ven na čago. Take punce so se mi vedno gabile, že ko sem bil njihove starosti.. Glede kajenja se tudi strinjam, čeprav sem sam tudi kadil kake dve leti, pa mi je šlo na k*rac to, da sem vedno tako grozno smrdel ko sem prišel iz kakega lokala. Zaradi tega sem z dnem, ko je prišel novi zakon o kajenju v veljavo nehal kadit, in od takrat morda skadim kak cigaret le na vsake pol leta. Je pa kajenje resen problem ja - samo pojdi mimo kake srednje šole med glavnim odmorom. Namesto da bi mladina šla po sendvič ali sladoled, si prižge čik, dva..
Re
# 11.06.2010 ob 10:37
Uživanje alkohola je slovenska kulturna tradicija. Otroci običajno zaužijejo prve kaplje alkohola v družinskem krogu, zato je na dlani kako se tega problema lotiti. Kot je pri nas že običaj, se lotevamo zadeve na napačnem koncu, s kaznimi in prepovedmi. Učinek bo ravno obraten od željenega. Današnje stanje je posledica sprejemanja neprimernih ukrepov v preteklosti; ob prepovedi strežbe alkohola mladoletnikom in prodaje alkohola v nočnem času so se mladi pivci pač zatekli v naravo, kjer lahko v miru zaužijejo svojo porcijo droge. Ko se bo prepovedalo pitje alkohola na javnih mestih se bodo pač zatekli v kakšne zapuščene stavbe ali kam drugam, v avtomobile npr. Kakšne bodo posledice tega bomo videli prav kmalu, se zdi.
Alkohol ali točneje etanol spada med "trde" droge saj povzroča hudo fizično odvisnost in škodljivo vpliva na organizem. Če se je že potrebno drogirati, kar, očitno, vsak od nas potrebuje, je veliko boljša izbira marihuana, ki fizične odvisnosti ne povzroča, na sposobnosti človeka vpliva bolj pozitivno, kot negativno, na organizem, ob zmerni uporabi, vpliva blagodejno in med drugim blaži agresivnost.
Moj otrok ne pije alkohola, kadi marihuano. Je priden v šoli, nikoli ne pride prepozno domov, zjutraj nima težav z vstajanjem in vsi smo zadovoljni.
Mladi pustite alkohol pri miru saj vas fizično uničuje!
aaa
# 11.06.2010 ob 10:36
Pri alkoholu se je najlažje na mlade spravljat. Ko se ga pa stari nalivajo na vsakem pikniku je pa vse ok, a ne?
royalclub
# 11.06.2010 ob 10:34
@HC85 bolj se ne bi mogel strinjat! Kot sem že rekel sem bil vsaj v 80% jaz "designated driver", zato veeeeem, da so nekateri že ko so malo okajeni - ZELO TEČNI IN NADLEŽNI :) Mene to sicer ni motilo preveč, ker sem imel tako srečo, da so prijatelji vsi po vrsti zelo smešni in je bilo vedno fajn, pa četudi sem bil edini trezen.

Pa da se razumeva - nikoli nisem imel nič proti temu, da se - kot si rekel, spije par pijač v mejah normale če ne voziš (pač da maš tisti buzz), tudi sam ponavadi v takem primeru spijem par piv, zelo pa sem proti temu, da se eni in isti osebki praktično vsak dan v tednu napijajo do smrti od raznoraznih pijač..
el CARTEL
# 11.06.2010 ob 10:29
Večjiproblem kot alkohol so cigarete.. mladi, če ga pijejo, ga pijejo največ 2x na teden.. od kajenja pa so odvisni..

Ampak se pa strinjam, žalostno je, da se morajo "zabavati" z alkoholom.. verjetno je zabava, kjer vrtijo glasno glasbo, ki se komaj klasificira kot to in ženske izgledajo kot poceni prostitutke (ne vse seveda), že v osnovi napačna..

Če pa kdo hoče piti ga noben zakon ne bo ustavil..
royalclub
# 11.06.2010 ob 10:29
@ HockeyMaster - se popolnoma strinjam - velika večina mladine ima dandanes veliko veliko preveč prostega časa, in itak da potem samo študirajo na bedarije in kako se ga bodo v petek in soboto napili.. Sicer je problem predvsem in prvotno v starših. Dandanes nikomur ne smeš več nič rečt, osnovnošolci in dijaki so zaščiteni kot kočevski medved, nedajbog da bi si slučajno kak učitelj ali profesor drznil karkoli rečt čez obnašanje koga v srednji šoli, ker ima takoj starše za vratom. Medtem pa mladi lepo kadijo pred gimnazijami, ob petkih in sobotah se ga pa napijajo. Ne me narobe razumet, niso vsi isti, vendar večji procent jih je danes takih kot jih je bilo pred kakimi petimi leti.

@manrose. ebebebebe, nihče mi ne bo rekel da nek 17 letnik ki ga pije vsak vikend in vsak mesec parkrat bruha zaradi količine popitega alkohola, ne gre ven z enim in edinim namenom - se ga napit.. Zraven tega ti lahko povem da moj oče parkrat na teden spije deci (ampak strogo samo deci) rdečega ob kosilu, pa zaradi tega še nisem alkoholik. Je pa res da sta me starša dobro vzgajala glede tega in le upam lahko da bom tudi jaz znal tako vzgojiti moje otroke.
resistNWO
# 11.06.2010 ob 10:29
spet isto...ubadamo se s posledicami, o vzrokih pa nič...lahko še 100 zakonov spišete, pa ne bo pomagal...človek pač ni ustvarjen za današnje stresno okolje pa rečte kar hočte...

@semaino
ja, to je že res, ampak pol bojo pa njihovi mulci zbluzili, ker bojo ti, ki bojo vložili energijo v izobraževanje in delo verjetno "uspešni" poslovneži npr. in ne bo časa za mulce...poznam preveč takih primerov (kuj sosed - odličen štromar, dela za uglednapodjetja, doma ga ni po cel dan, starejša hči na heri, mlajši sin pa zaenkrat "samo" snifa...)
OK ni 100% da bo tko, je pa vsaj 80%..

pa hit minuse limat xD
HC85
# 11.06.2010 ob 10:27
@royalclub
Tako da tele 'družba pritiska in moraš pit če hočeš biti kul' je totalna izmišljotina in "feelbetter" geslo vseh tistih, ki niso imeli / nimajo dovolj poguma da bi povzdignili glas in se zavzeli za svoj jaz če jim ni za pit ali kadit v družbi.

Seveda, da družba ne pritiska.......to so izgovori...
Jaz vidim problem drugje....1 x sem se pač odločil, da nekaj časa nebom pil.........hodil sem ven.......blo je super vse do določenega časa.....bil sem edino oz. eden izmed redkih, ki nisem pil.......kaj se je zgodlo.......tam okrog 1 ponoči so bili vsi že pošteno okajeni.......seveda so mi v tistem stanju postajali vedno bolj dosadni in nadležni....dejstvo je da trezen nisi na isti "valovni dolžini" kot pijani in ti s časom začnejo presedati........

čez čas sem ugotovil, da imam 2 možnosti.....ali bom hodil ob 1 zjutraj domov, ko se komaj začne dogajat ali pa si bom tudi nekaj spil (seveda brez pretiravnaj)....odločil sem se za 2 možnost :D
royalclub
# 11.06.2010 ob 10:20
DamonDash to je morda veljalo pred 5 leti, ali mogoče malo manj, ko sem še jaz hodil v OŠ in srednjo. Zdaj na faksu je (vsaj zdi se mi) drugače. Veliko jih pije, še več jih pa ne, ker so prišli k pameti. Ko sem jaz hodil v srednjo šolo, vem, da sem recimo v 1. in 2. letniku pil ker mi je bilo (vedno v mejah normale), v 3. in 4. sem se pa malo zresnil in sem le redko pil (največkrat sem bil designated driver ravno zaradi tega, da mi ni bilo treba pit), in nihče me ni nikoli "silil" pit, pa tudi nihče me nikoli ni čudno gledal, češ, 'kaj je pa s tabo da ne piješ'.. Ne vem, morda je bila samo moja družba in prijatelji taka, vendar vem, da če nisi ravno spužva in imaš svojo hrbtenico (in možgane ki spadajo zraven), te ne more nihče prisilit ali pa gnjavit da naj piješ ko/če ti ni.

Tako da tele 'družba pritiska in moraš pit če hočeš biti kul' je totalna izmišljotina in "feelbetter" geslo vseh tistih, ki niso imeli / nimajo dovolj poguma da bi povzdignili glas in se zavzeli za svoj jaz če jim ni za pit ali kadit v družbi.
nepokorni
# 11.06.2010 ob 10:18
Kakšno okolje naša država zagotavlja mladim za njihov razvoj? Ga ne - po domače povedano, se ji jebe :)

Mladi niso nikoli bili politično vprašanje, vedno le "problem", "tveganje", "eksces", "izgredi", "negativ".

In vaja se spet ponavlja - kaj vse in kako bomo mladim PREPOVEDALI.

Kaj jim pa PONUJAMO? In še, ali je mlade do sedaj sploh kaj vprašal?

Ne, ni. In tudi če je (par primerov je bilo), se odločevalcev ni dotaknilo.
hockeymaster
# 11.06.2010 ob 10:17
@royalclub: si kar prav napisal, vendar se je treba vprašati zakaj se je to začelo dogajat/ se dogaja. Problem je v tem, da imajo itak preveč časa. Ne vedo pa kaj bi v tem času počeli. Starši pa itak zanje nimajo časa... Mal so se službe spremenile, način življenja popolnoma in moje mnenje je da bo glede tega samo še hujše. Pa tega noben zakon ne bo spremenil. Jaz bi jim dal koso in vile v roke pa naj gredo delat, ups samo da tega mularija sploh še nikoli ni videla. Travniki se pa mimogrede zaraščajo, ker noče noben delat....
manrose.
# 11.06.2010 ob 10:16
@Nalim79: Neumnost. Napiti se ga ni ravno načrtno dejanje, ki bi ga lahko izmeril ali vnaprej predivdel, sploh če si otrok brez izkušenj. Alkohol vedno udari od zadaj.

Dokler bodo starši doma pili, spili kakšno pivo ali deci vina ob mizi, se ne more kaj spremeniti pri otrocih. A mislite, da se otroci učijo od drugih otrok? Popivanje mladih lahko zaustavijo le cene pijač, ki pa seveda ne morejo biti drugačne od tistih "za odrasle".
pujs
# 11.06.2010 ob 10:16
namest da bi dekriminaliziral marihuano in s tem vzpostavl nadzor nad njeno uporabo, zgleda da bojo počas z vrsto manjših verižnih ukrepov kriminiliziral alkohol (prepoved za mladoletne sicer seveda podpiram) s čimer bi se kriminal potenciro do nepredstavljivih razsežnosti (če se ne bi prej zgodil vseljudski upor)... jah, če še nismo policijska država pa to brez dvoma postajamo.
cordell
# 11.06.2010 ob 10:16
"Več kot je zakonov, bolj revni so ljudje. Bolj natančni ko so zakoni, več je lopovov in kriminalcev."

Le butelj lahko misli, da se da z zakonom take (in podobne) stvari urediti.
Ko/če se bo uredila družba, bodo te težave same od sebe izginile...
HC85
# 11.06.2010 ob 10:14
semaino
11. junij 2010 ob 09:40
Prijavi neprimerno vsebino
Mladi vse raje posežejo tudi po petih in več enotah alkohola. Mladi prisluhnite iz prve roke - verjemite mi, da kdor posega po alkoholu "je luzer". Raje svoje moči in energijo vložite v sebe (v delo, izobrazbo, prihodnost) ne v zabave po katerih boste še bolj prazni. Do not fake your self...schmieren sie ihren Augen nicht alleine - dovolj vas "šmirajo" drugi zakaj bi se še sami...

JA in NE..... delno se strinjam ne pa popolnoma.......

Seveda so prave vrednote, delo in izobrazba tudi pomembni........ampak vse to in kasneje tudi uspešna kariera ti ne prinese zadovoljstva..... ker ko gledam in čujem o ljudeh z ogromn denarja, zdravje in prostega časa ni, držužina počasi razpada, otroci pa prepuščeni sami sebi.....

Dokler si mlad uživaj, pa četudi se komu zgodi, da pregloboko pogleda v kozarec.......vsi smo bili mladi in vsaj večina od nas smo ga tu pa tam zažurali z alkoholm in še s čim drugim :D

Ne obsojam nikogar, seveda pa je najbolj važno, da se pijan ali pod vplivom drugih substnac ne vsedež za volan........ostalo moraliziranje je brez potrebe....

lp
MarkAntonij
# 11.06.2010 ob 10:14
Kakor jih jaz opazujem, je problem ker večinoma pijejo žgane pijače, katerih izbor je v današjih časih ogromen in tudi cene so zelo pristopne, sploh v primerjavi s pivom. Vemo pa, da si po žganici bolj zmešan, veliko je tudi poceni sintetičnih drog in kombinacija tega ni ravno fajn....
kaboom
# 11.06.2010 ob 10:13
g. Kravos: kaj so pa pametni ukrepi, ki po vašem še manjkajo?
Nalim79
# 11.06.2010 ob 10:11
Enostavno kazen,,,Če s emaldostnik napije, naj ga policija pohapsa pa lepo izobraževanje in delo vdobro tvorne namene...!!!
royalclub
# 11.06.2010 ob 10:09
To je dandanes res sramota kaj se dogaja z mladino - predvsem mlajšimi od 20 let. Tudi mi smo v srednji šoli pili, mladoletni, največkrat kar pred Prvo gimnazijo Maribor, pa vendar, niti približno ne toliko kot danes. Bognedaj da greš v petek ali soboto mimo omenjenega trga, ker mladoletniki pijejo kot da je zadnji dan na svetu, kričijo kot da so na nogometni tekmi in razbijajo vse naokoli. Ob tem večina staršev sploh ne ve kaj se dogaja, saj so njihovi otroci seveda sami "angelčki in oh in sploh"..

Inšpektorji lahko pregledujejo trgovine koliko želijo, vendar če bo to le trikrat na leto, pa še to ob največjih prireditvah, ne bo z zajezitvijo tega problema nič. Še vedno se bo našel starejši brat, sestra, prijatelj, ki bo za te mladoletnike kupil alkohol. Vse dokler ne bo policija konkretno vsak vikend prečesala teh območij, in mladoletnike kaznovala (prav tako njihove starše) s konkretnimi globami, se bo stanje samo slabšalo.

Eno je, če 25 letnik spije eno ali dve pivi - ponavadi vedo kje imajo mejo, drugo pa je če nek 16, 17 letnik komaj čaka da pride ven in se ga vsak vikend napije do amena.. Prideš na nek koncert, in vidiš 23, 24 letnike z flašo vode v roki, 15, 16 letnice pa pred dvorano z čikom v roki, v drugi pa flaša piva..SRAMOTA..
kofetar
# 11.06.2010 ob 10:05
@kozi: tole na koncu podpišem. Ne bi mogel bolje napisat.

Ps.:prejšnji komentar je posledica "tehničnih motenj". Prosim za razumevanje.
thr0l
# 11.06.2010 ob 10:04
Kdor se ga bo hotel napit, se ga bo napil. Star 13 ali 65. Ta zakon je čista komedija. Keber je verjetno preveč pravljic slišal, ko je bil še otrok, če je verjel, da bo to dejansko zmanjšalo porabo alkohola.
kofetar
# 11.06.2010 ob 10:03
@kozi: tole na koncu podpišem. N
btren
# 11.06.2010 ob 10:03
Droge (kamor seveda spada tudi alkohol) niso problem mladih, problem je kultura uživanja le teh. Pri nas ima pitje vina in žganja več kot tisoč let staro tradicijo, ma še celo naša himna naj se poje, preden se nazdravi.
Če bi lahko mladim razložil, da je merkator namizno vino in rum s kokakolo nekaj najbolj zanič, kar lahko najdeš na tem svetu, bi mogoče razumel, da alkohol ni samo nekaj, kar na hitro spiješ v parku, da dogaja.

Izobrazit mlade, jih navadit na fino in drago vino, ne bo denarja za 18 "litrc" in kot posledica ne bojo vsi pijani, ker bo celotna družba imela dovolj denarja samo za eno buteljko.
Po domače: Srednješolcem razložit, da si z merkator namiznim vinom in borzoi vodko navaden klošar, pa se bojo stvari uredile same od sebe. Če jim pa prepovemo, smo pa samo še bolj zanimivo naredil vse.
DamonDash
# 11.06.2010 ob 10:02
ne pač dejstvo je to:
če ne piješ pač si čudak in si odklonski.
To je pač vpliv družbe.
JohnMichxx
# 11.06.2010 ob 09:57
Pod sliko bi lahko bil napis: "Save the whales!" :)
XXI
# 11.06.2010 ob 09:54
Manjka še cel kup bolj pametnih ukrepov, npr. prepoved pitja alkohola v parkih, ki so sicer vsak vikend nasvinjani.
kozi
# 11.06.2010 ob 09:51
Otroka ne vzgajajo več starši... ampak samo še šola.
Dokler bo "vzgojna" prepovedana bo vse slabše...
Dokler starši ne bodo držali z tovaršicami bo vse slabše...
Dokler bodo; "Moj pa že ne...", bo vse slabše...
Potuha, potuha potuha !!!
Dati mobitel 7-letniku... napaka
Ne naučiti otroka skromnosti... napaka.
Kupiti računalnik, samo da se otrok zamoti ... napaka.
Itn...
webman
# 11.06.2010 ob 09:46
Mladi so odsev splošnega stanja v družbi.
bud00
# 11.06.2010 ob 09:45
Najlepša si ko sem pijan (komik Vrlič)
Za tiste malo manj lepe
kozi
# 11.06.2010 ob 09:44
Pa predno dobim 32 minusov.... Eno pivo je skor tolk kot nič.
Pretiravat pa (iz prve roke) ni dobr, ker dobiš one-pack. :)
Cigareti so pa še večje zlo.... Ne začet, pa boste zmagal že v štartu.
kozi
# 11.06.2010 ob 09:42
Pivo na dan, odžene zdravnika stran.
semaino
# 11.06.2010 ob 09:40
Mladi vse raje posežejo tudi po petih in več enotah alkohola. Mladi prisluhnite iz prve roke - verjemite mi, da kdor posega po alkoholu "je luzer". Raje svoje moči in energijo vložite v sebe (v delo, izobrazbo, prihodnost) ne v zabave po katerih boste še bolj prazni. Do not fake your self...schmieren sie ihren Augen nicht alleine - dovolj vas "šmirajo" drugi zakaj bi se še sami...
Kazalo