Slovenija

Poudarki

  • Začela veljati tudi novela zakona o dohodnini
  • Nove minimalne plače izplačane marca
  • Delodajalci opozarjajo menijo, da bodo višje minimalne plače prizadele gospodarstvo
  • Umar opozarja na pomanjkljivosti
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,3 od 21 glasov Ocenite to novico!
Evri
Za delavce z najnižjimi dohodki je verjetno najpomembnejši zakon o minimalni plači, ki jo s 597,43 evra bruto dviguje na 734,15 evra bruto oziroma s 460 evrov neto na 562 evrov neto. Foto: MMC RTV SLO
Shod delavcev
Sindikati so zahtevali 600 evrov minimalne plače, dosegli so 38 evrov manj. Delodajalci pa še vedno opozarjajo, da bo ta ukrep prinesel nove izgube delovnih mest. Foto: Reuters

Dodaj v

Zdaj tudi uradno: minimalna plača je 562 evrov

Spremenjen tudi način njenega usklajevanja
23. februar 2010 ob 08:46
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Veljati je začel zakon o minimalni plači. Ta zdaj tudi uradno znaša 562 evrov neto. Obenem je začela veljati tudi novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju in znižanju plač funkcionarjem.

Za delavce z najnižjimi dohodki je verjetno najpomembnejši zakon o minimalni plači, ki jo s 597,43 evra bruto dviguje na 734,15 evra bruto oziroma s 460 evrov neto na 562 evrov neto. Cilj zakona je, da se dohodek zaposlenih za polni delovni čas dvigne na raven, ko bi lahko pokrili minimalne življenjske stroške, ki naj bi znašali prav toliko. Ker je zakon začel veljati februarja, bodo minimalne plače izplačane za marec.

Tudi način usklajevanja višine minimalne plače je spremenjen. Po novem se ne bo več upoštevala ocena inflacije, ampak se bo ob njenem določanju januarja vsako leto upoštevala medletna inflacija v decembru preteklega leta. Minister bo višino določal tudi po posvetovanju s socialnimi partnerji, in sicer se bodo poleg inflacije upoštevali gibanje plač, gospodarska rast in gibanje zaposlenosti.

0,2-odstotno zvišanje
Novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju prinaša 0,2-odstotno zvišanje plač, veljati pa začenja še sprememba zakona o začasnem znižanju plač funkcionarjev. Znižanje naj bi sprva veljalo do konca marca, nato pa je vlada predlagala podaljšanje tega roka na konec decembra tega leta. V devetih mesecih naj bi s štiriodstotnim znižanjem osnovnih plač za 1.686 funkcionarjev po mnenju vlade dosegli okrog dveh milijonov evrov prihranka.

Prav tako danes je začela veljati še novela zakona o dohodnini. Z njo se zvišujeta dodatna splošna olajšava in prag dohodkov za njeno uveljavljanje.

Sindikati zahtevali 38 evrov več
Vlada je 562 evrov minimalne plače predlagala, potem ko so sindikati vse glasneje in odločneje zahtevali, da se minimalna plača zviša na 600 evrov. Na koncu je vlada predlagala 38 evrov manj, državni zbor pa je to soglasno podprl. Ob zahtevah po dvigu minimalne plače pa so se pojavili tudi dvomi o dolgoročnejših pozitivnih učinkih tega ukrepa. Minister za delo, družino in socialne zadeve Ivan Svetlik je prepričan, da bo izguba delovnih mest zaradi dviga minimalne plače "razumna".

Kljub temu pa tistim delodajalcem, ki bi s takojšnjim dvigom minimalne plače imeli velike težave oziroma bi zaradi tega morali odpuščati delavce, ponujajo posebno možnost. Taki delodajalci se bodo s predstavniki zaposlenih namreč lahko dogovorili o postopnem dvigu plač v dveh letih.

Novih 70.000 ljudi brez službe?
A delodajalci vseeno opozarjajo, da lahko zaradi tega ukrepa na cesti ostane do 70.000 ljudi. Direktor Gospodarske zbornice Slovenije Samo Hribar Milič je kot največjo težavo navedel zapiranje proizvodnje in njeno selitev v tujino ter to, da na vidiku ni novih delovnih mest. Obenem je prepričan, da bo prišlo do zmanjšanja konkurenčnosti in ustavitve razvoja. A minister za finance Franc Križanič odgovarja, da se brezposelnost ne bo povečala, in dodaja, da bodo delodajalcem pomagali z razbremenitvijo dohodnine.

Urad za makroekonomske analize in razvoj se je zavzel za postopen dvig minimalne plače, s katerim se načelom strinja, vseeno pa opozarja na dve pomanjkljivosti. Prva je pritisk na javne finance, druga pa je ta, da bo prišlo do pritiskov za dvig tistih plač, ki so nekoliko nad minimalno plačo.

Delodajalci so nezadovoljni tudi s spremembo zakona o dohodnini, ki uvaja dodatno splošno olajšavo. Ta naj bi državo stala 46 milijonov evrov. Po drugi strani bo država pobrala več denarja, ki bo prišel z višjimi prispevki za pokojninsko in zdravstveno zavarovanje. Slaba stran tega je, da bodo občutno višje prispevke plačevali samozaposleni, saj se bodo njihove obveznosti zvišale za več deset evrov na mesec.

S. Z.
Prijavi napako
Komentarji
igorved
# 22.03.2010 ob 12:36
Nesposobni sindikati so se pa res slabo dogovorili. 734, 15 bruto skupaj s vsemi dodatki za nedelje, izmene, stimulacije in celo delovno dobo! Sedaj bo nekdo brez delovne dobe in brez delovnih nedelj dobil enako plačo kot nekdo s 25 let delovne dobe in npr. 3 delovnimi nedeljami! Genialci!
lolek-gnusni
# 26.02.2010 ob 12:38
Zdaj tudi uradno: minimalna plača je 562 evrov

sramota da je ni vecje....
franzis
# 24.02.2010 ob 01:19
druga najbolj zadolžena država? slovenija? a se vam je zmešalo? eni si ne izmišljujemo ampak gledamo statistiko EUROSTAT. Slovenija je ena najmanj zadolženih držav EU (in tudi v svetovnem merilu) - 30% BDP (večina razvitih držav ima javni dolg okrog 50% BDP, večina držav v razvoju pa blizu 100%), pa še to zadolženost so povzročila odplačila dolgov najetih v 2004-2008. Tudi javnofinančni primankljaj je s 6% zelo majhen. Skoraj vse države EU razen Belgije, Danske imajo večji primankljaj. Nemčija 15%, Francija 20%, Italija 70% Španija - da ne govorimo. Grčija - preko 100%.
skuggi
# 23.02.2010 ob 21:00
monlynk:
Gorenje je tako cenovno kot po kvaliteti v visokem razredu v evropi. Pa zato njegovi delavci se vedno nimajo plac kot nemski , ki proizvajajo isti produkt. Ne verjamem, da ima nemski delodajalec toliko vecji dobicek, se ti ne zdi?
dadinho10
# 23.02.2010 ob 20:36
realno gledano place delavcev so mizerne.... eh, ce je zdaj res pravi cas za dvig plac.... ce vprasamo nase delodajalce cas ni nikoli primeren... ko gre dobro se denar investira naprej, tako da podjetje napreduje(delavcem seveda nic), ko gre firmi srednje se je pac treba potrudit za firmo, ampk ce ne gre vec ne gre, zato tudi place ne morejo povecat.... eh ce gre firmi slabo pol se crpajo rezerve, odpuscajo delavci znizujejo se jim place in nikome nista..kao to je treba, je nujno.... a je nujno si deliti dobicke na koncu leta, delavcu pa pac rect recesija je ni denarj aza bozicnice, za nekaksna srecanja za izlet....a je nujno kupovat drago opremo, avtomobile, in vse na racun delavcev??? zdaj pa ko so se place dvignile, pa bo problem..ja pac bojo brezposelni, sedaj se je tudi povecalo stevilo brezposelnih, pa se tisti ki delajo tezko zivijo...naj vsaj tisti ki delajo imajo kaj od te place,....
franzis
# 23.02.2010 ob 20:05
@simon13299: za štipendijo lahko zaprosiš le na začetku šolskega leta. počakaj na september/oktober.
franzis
# 23.02.2010 ob 20:03
teh 20.000 novih brezposelnih bo prejemalo za nedelo socialno podporo, ki bo blizu njihove dosedanje plače. če so sedaj dobili za delo nekaj nad 400€, bodo sedaj dobili ne zavodu po novem zakonu 340€ + dodatek za aktivnost pri iskanju novega dela - do dodatnih 80€. torej bodo "aktivni" brezposelni lahko dobili socialno podporo 420€. To je toliko kot je bila do sedaj njihova plača.
kop
# 23.02.2010 ob 18:48
@ kokoška verjemi mi da je.. seveda ni idealno, vendar v primerjavi s tem kar v Sloveniji dopušča država.. to pa žal tam ne gre.. iz preprostega razloga.. od dobrih podjetij imaš korist, od slabih žal ne..tudi v očeh države.. ne samo delavcev. Tukaj vsi omenjate Muro ter razna podobna podjetja ki so vrsto let, drznil bi si celo trdit da lahko govorim o desetletjih nakazovala kam vse skupaj vodi... Vendar imaš v Sloveniji podjetja, kjer bi država lahko zgradila bogastvo in pol. Vendar ne...dela se natanko tako kot si opisala. roka roko umije. Prevzeme podjetih, ki jih je Slovenija v svoji kratki zgodovini dopustila, bodo šele v roku 5- 10 let pokazala kakšen potencijal je zapravila.
Kar se pa tiče malih podjetij in težave teh.. njih pa vsekakor razumem, in njim bo država morala pomagat. Seveda ne vsem.. zavedam se da so podjetja, kjer delodajalec životari skupaj z svojimi delavci. Plačuje kredite, vozi enoprostorca, ki ga istočasno uporablja še kot službeni transportni avto, in z meseca v mesec gleda kako bo plačal svojih 10, 20 zaposlenih. Na drugi strani pa imaš podjetje z enakoštevilo zaposlenih, z enako mizernimi plačami, le da lastnik grozi z odpuščanji če bodo delavci hoteli take plače, za nov BMW, Audi, Mercedes v vrednosti +100.000€ pa seveda je denar. In kje je težava? Pomoč države bosta oba delodajalca deležna v enaki meri. Prej v korist močnejšega kot pa šibkejšega. Žal.
kokoška
# 23.02.2010 ob 16:19
Simboličen dvig plač ne bo rešil ničesar. Le manj ljudi bo moralo v istem času narediti več.
Problem je sam sistem, ki so si ga leta 1991 izbrali takratni volilni upravičenci. Ja, potreben bo preskok v glavi vseh ljudi, da se bodo stvari bistveno izboljšale za večino delavskega prebivalstva, vendar dokler imamo bulmastife, EMO, OI in podobne preusmerjevalce pozornosti se pač ne bo zgodilo nič. Tako kot ves svet drvimo v kapitalistično brezno dolgov. Enkrat bodo tudi banke, ki so kupile državne obveznice hotele narediti poračun. In takrat nas bodo vse prebivalce EU slekli do golega, dobesedno in v prenesenem pomenu...
@kop - se popolnoma strinjam s tabo, vendar je Slovenija premajhna, da bi lahko pričakovali, da se bo katerikoli zakon sprejel ali izvajal tako kot bi bilo potrebno. Vse deluje po sistemu roka roko mije, saj se vsi "igralci" med sabo poznajo in zato so kakršnikoli zakoni popolnoma odveč. Pa tudi v VB ni dosti bolje.
kritizer
# 23.02.2010 ob 15:40
Škoda, da niso že par let prej sprejeli tega zakona. Bi šla Mura v k... že takrat.
moonylink
# 23.02.2010 ob 14:07
SKUGGI

ne gre se za STROŠKE

ampak za DOBIČKE

DOBIČKI so v nemčiji toliko večji kot pri nas, saj imajo nemci dostop do KONČNIH TRGOV medtem ko mi povečini izdelujemo "na istih strojih za isto normo" POLIZDELKE ali IZDELKE za nemška podjetja ki potem prodajajo naprej na KONČNE TRGE
DREADLORD
# 23.02.2010 ob 13:34
samo da bo jasno katero krepko bi se našlo tudi na strani delavcev. ne morem mimo izjave zaposlene v IUV, ki je bentila, da je vožja v Ljubljano zanjo preveč. Tudi sama izobrazbena struktura nezaposlenih je po moje taka, da bi se lahko pošteno zamislili, kakšen kader imamo na voljo da naredimo kot družba korak naprej. in tukaj bodo morali gospodarstveniki pogledati malo čez svoje planke. pa ne samo brskati za naslovi, kjer bi lahko kaj prodali, ampak da pogledajo kako pa na zahodu ravnajo z delavci. primeri dobrih praks obstajajo tudi v Sloveniji in ti dobro vedo zakaj in kako. Obstajajo podjetja ki bodoči vodstveni kader sami šolajo skozi leta z drugačno zavestjo kot pa samo delavec je nekdo na račun katerega služimo. to je pravilen pristop. ampak očitno bomo morali ne glede na to, da so te prakse praktuično izumili že davno, morali skozi proces izkoriščanja in ustvarjanja bede.
eno naj bo jasno. podjetja, ki proizvajajo reveže, ker kao nimajo za plače bodo samo propadla. za njih drugega konca ni. od te, prejšnje, predprejšnje vlade pričakujem kakšen ukrep v smeri prestrukturiranja gospodarstva. tudi od te samohvalne opozicije bi to pričakoval. (baje je izredno dobra) ampak ne, oni raje razmišljajo samo o ukrepih, ki bodo pomagali obstoječe stanje vrzdrževati, brez neke razvojne paradigme. ampak, naša politika je že večkrat dokazala, da je na ravni gostilniškega klevetaja po 10 piru. včasih paše, ampak to ne more biti način delovanja, kar pa pri nas je. dovolj žalostno.
in kakršno imamo politiko, ki je tako ali tako vpeta v vse družbene mehanizme, si ne moremo predstavljati, kaj šele pričakovati, da bodo prosperirali kadri, ki bi lahko kvalitetno peljali stvari naprej. za dobro vodstvo, in kvaliteten način vodenja potrebuješ intelekt. tudi čustveno inteligenco (če želiš delati od ljudi za ljudi). tega pri nas ni, ker raje retrogradno iščemo krivce vsepovsod tam, kjer so posledice zgrešeih vodij na vrhu. Zakaj ni dobrih vodij in kadrov ob njih? ker inteligenten človek ne bo rinil v brezno podpovprečnih brezciljnih debat, kjer ga bo po možnosti potolkel nek zarukanec, ker bo slednji imel znanstvo več v svojem telefonskem imeniku. tudi zato je naša odgovornost da od svojih politilčnih predstavnikov zahtevamo ustvarjanje drugačne Slovenije, bolj odprte za nova znastva in znanja. Ne pa da to postane marginalno delovanje dovolj inteligentnih posameznikov, ki znajo posle peljati kot se spodobi. po možnosti se na koncu ugotovi, da tudi takim raje kot da bi jim pomagali pri ustvarjanju še dodatnih kvalitetnih delovnih mest, aparatčiki ljubosumno mečejo polena pod noge. Kar je pa še dodato bizaro, je pa to, da se šefi teh aparatčikov zelo radi pridejo slikat s temi uspešnimi podjetniki. Slednji pa komaj čakajo, da oboji spokajo, samo da lahko v miru delajo.
dragi moji, malo se zamislite. če mislite, da imamo alternativo zdajšnji vladi v trenutnih političnih opcijah za kvalitetno vodenje države, se zelo motite. raje kot na njih, bom verjel v to, da bo jutri padel meteor na Zemljo in jo popolnoma uničil.
DREADLORD
# 23.02.2010 ob 12:36
pa še nekaj mi ni jasno. zakaj predvidevati, da ima delodajalec samo toliko da pokrije tekoče stroške? če ima toliko, potem lahko pričakuje, da se mu bo biznis slej ko prej sesul v prah. noben strošek ne ostane vedno enak. raje se naj usede dol in razmisli kako naprej. ne rečejo zaman, da mora biti podjetnik inovativen. in stroškovna inovativnost zahteva še največ naporov in jo lahko postaviš ob bok inovativnosti pri produktih. če ne zmore, pač ne zmore. obstaja več možnosti kaj naredi. zapre firmo je zgolj ena. in vendar vsi pesimistično govorijo zgolj o tej. namesto da bi razmišljali še o čem drugem. kaj pa izboljšanje produktov, investicije v delavca (bolje hranjen delavec je zdrav in bolj produktiven, vlaganje v njegovo rekreacijo pomeni da ima boljšo kondicijo in je bolj vzdržljiv). je kje kdaj govora o prestrukturiranju podjetij? ne pri nas se goni eno in isto zgodbo. delamo šivanke in samo to delamo. bognedaj se prestrukturirati v izdelavo recimo kladiv, če bi se ta bolj prodajala in prinašala višjo dodano vrednost. vse kar slišim je managersko stokanje (na čelu z Miličem) kako je država draga, da denarja ni in ni. in glej ga zlomka, za kakšno drugo zadevo se vedno najde.
ampak glavni problem je kapitalistična ideologija maksimiziranja dobička. pri as ga večina managerjev zna samo na račun plač in prispevkov. ker je to po svoje tudi najlažje.
jozeriben
# 23.02.2010 ob 12:23
je pa še ena možnost,zajamčena plača 100 evrov in 10 brezposelnih.
mattyy
# 23.02.2010 ob 12:09
Hm, kaj je boljše! 150.000 brezposelni in 562€ plače ali 40.000 brezposelnih in 460€ plače! Socialna pa 350€! Bravo naši, to so to komunistične kalkulacije!
tech
# 23.02.2010 ob 12:07
Osebno se popolnoma strinjam s tako minimalno plačo samo v primeru, da ima istočasno delodajalec možnost za kur_ delavca takoj in brez stroškov vržt na cesto...
skuggi
# 23.02.2010 ob 12:07
kritizer:
V cem pa so stroski toliko vecji pri nas kot drugje v evropi??? Delovna sila je ocitno zelo poceni, ce delavec pri nas dobi za izdelavo istega izdelka kor v nemciji, le tretjino place nemskega delavca. Kriza sicer je opravicilo, a le za danes. taksno razmerje ostaja tudi iz casov najvecjih dobickov
kritizer
# 23.02.2010 ob 12:04
maajde - Če se jim dobiče povečuje ravno toliko kolikor lahko odpustijo delavce, potem se sprašujem, zakaj sploh rabijo delavce ??

Ne bodi naiven.
maajde
# 23.02.2010 ob 12:02
jozeriben vzel si mi iz "tipkovnice"!!!!!!! Se popolnoma strinjam s teboj.
maajde
# 23.02.2010 ob 12:01
hpet si eden redkih. Poznam amapk resnično pozanam veliko podjetnikov, ki dobesedno izkoriščajo svoje zaposlene do maksimuma. Vidiš do tega si prišel sam, ko si bil tudi sam na drugi strani(delavec), sedaj pa pomisli na človeka, ki nikoli ni delal fizično. ali misliš da tak človek ve kaj pomeni delo oz. garanje?

Govorim za podjetja, kjer se dobiček neprestano povišuje ravno toliko kolikor lahko odpustijo delavce in za to ni nikakršne potrebe. Gre za pohlep. In to resnično grozni in pokvarjeni pohlep.

Drugače pa brez zamere, nisem te želel užaliti in se ti tudi opravičujem.
jozeriben
# 23.02.2010 ob 11:55
kaj pa tisti delodajalci,ki bi lahko izplačevali višje plače od zajamčene,pa če se delavci pritožujejo zakaj ne dobijo več, jim direktor odgovori,da se nimajo kaj pritoževat saj dobijo toliko kot je zajamčena plača.Ker če bi delodajalci bili pošteni in bi plačevali po svojih zmožnostih,potem tudi ta takon ne bi bil tak problem.
hpet
# 23.02.2010 ob 11:47
hrabri,

Brez skrbi, delal sem marsikaj, od tega tudi fizično, tako za tekočim trakom kot na gradbišču in še kje. Res je, ne redno, vendar dovolj. Nekje je norma, nekje je ni, druge je to relativen pojem, spet kje so pa našponane, drži. Vsekakor sem za tem, da se dvignemo iz tega podna, vendar se mi počasi zdi, da bom na podnu pristal tudi sam.

maajde,

Sam sem si poiskal delo in kruh, ki sedaj daje delo in kruh (pa čeprav beli) tudi drugim. Moji zaposleni imajo izplačilo podobno tvojemu, če te pa zanima, pa mislim da te ne, ker verjetno ko ti nekdo omeni podjetnika vidiš požeruha, ki ima polne žepe, ubogim zaposlenih pa niti za kruh ne da, je moja plača enaka plači zaposlenih, ob dejstvu: zaposleni pride in gre ob uri, ko jaz ostajam v pozne nočne ure in zagotavljam da bo jutri še kaj za delat. S tem ne izkoriščam zaposlenih, ampak rešujem svoj eksistenčni problem!

Če kateremu podjetniku gre dobro, in so zaposlenih primerno plačani in stimulirani (ker vsak pameten podjetnik ve, da brez tega ne gre), potem pa žal, so milijoni presežka njegova nagrada, ki mu jo privoščim... seveda v kolikor gre za zasebnika. Pri nas se pa dogaja, da se največ nagrabi in izkorišča (večinoma posredno) v družbah, ki so pod javnih sektorjem.
kritizer
# 23.02.2010 ob 11:42
kop - Ne vem kje si vse hodil, ampak beda, ki jo vidiš v Sloveniji zadeva tudi delodajalce. Zelo malo je takih, ki res kujejo velike dobičke na račun nizkih plač. Večina jih životari skupaj s svojimi delavci. Razlika je le ta, da si morajo oni pomagat sami. Noben delodajalec ne odpusti delavca, ki je pri njemu delal 20 let kar tako, "da mu bo več ostalo". Kot tudi nihče ne zaposli nikogar, ker bi bil dobrega srca. Delavca zaposliš, ker ti bo prinašal dobiček, drugega razloga ni.
Še bolj v Angliji, kot v Sloveniji. Ampak, ko prihodki ne dopuščajo več takega stroška delovne sile, imaš samo dve možnosti : ali rešiš kolikor se rešiti da, ali pa zapreš in greš na zavod. Isto velja za delavce : če kdo misli, da zasluži več, lahko menja delodajalca ali gre na svoje.
Seveda Semolič, Rebolj in podobni ne morejo menjati delodajalca, ker niso sposobni ničesar delati, ker v življenju še niso zaslužili enega eura na trgu.
hrabri
# 23.02.2010 ob 11:39
xpact99
Moti nas zato, ker dvig minimalke ni posledica večje produktivnosti slovenskega gospodarstva temveč zgolj pritiska sindikatov
Pozabljš na vakum v želodcu otrok delavca.
flyhigh
# 23.02.2010 ob 11:27
na koncu jih bo itak delavc dobil po hrbtu...ker bo ostal brez službe...ampak dans naj ima svojih 5 minut zadovoljstva.
xpact99
# 23.02.2010 ob 11:25
Moti nas zato, ker dvig minimalke ni posledica večje produktivnosti slovenskega gospodarstva temveč zgolj pritiska sindikatov. Neto izkupiček bo za delavce in državo negativen. Brezposelnost bo še višja in na dolgi rok država še bolj v k****....
gruhl
# 23.02.2010 ob 11:23
slovenski narod =)

najprej stavka zaradi premajhne minimalne plače,
zj pa kr naenkrat to pot u pogubo?!?!?! Odločte se že!

zgleda samo ron jeremy lahko zadovolji vse in vsakogar=)
maajde
# 23.02.2010 ob 11:23
Miki79 potem si pa slab podjetnik, da imaš nulo ves čas. Brez zamere. Problem je v neplačevanju obveznosti s strani večjih podjetij. Ko to država uredi se ves sistem enostavno uredi. Verjemite mi. Neplačevnaje obveznosti so že dejansko prava komedija danes pri nas. Koliko malih podjetnikov je že zaradi tega propadlo, ker večja podjetja enostavno neplačujejo svojih obveznosti v roku? Ogromno in te ljudje nimajo več volje karkoli začeti znova, saj se vedno spomnijo na slabe izkušnje z neplačevanjem na drugi strani pa davčna hmmmm ......
stojan1111111
# 23.02.2010 ob 11:22
Neto plača 562 evra brez hrane in vožnje je seveda pozitivna smer vlade. Bravo vlada!!! Mogla bi na začetku mandata takoj določiti najnižjo in najvišjo neto plačo in najvišjo in najnižjo pokojnino? Zato za naslednje volitve volimo tisto stranko ki bo predlagala pošteno delitev plač, pokojnin in socijalnih podpor.
KLIPAN
# 23.02.2010 ob 11:21
Ta vlada ima vsaj minimalen socialni čut, medtem ko prejšnja v času gospodarske blaginje ni imela čisto nobenega.
g.bolle
# 23.02.2010 ob 11:20
Prav je da se povišajo plače. Brezposelnosti bo še zaenkrat več, sam na doljši rok se bo pa normaliziralo. Vlada bi morala popolno zapreti prihod tuje delovne sile, mal znižati davke (cca.52% če se ne motim, NORO), pa bi se vse uredil v parih letih. Borza bi morala biti pa malo bolj stroga in dodeljevati hitreje delo, saj dela je dovolj, sam ljudje nočejo delati, razen tisti, ki so 40+, te pa nihče ne želi imeti v podjetu.
maajde
# 23.02.2010 ob 11:19
kop in hrabri zelo dobro.
Miki_79
# 23.02.2010 ob 11:18
hrabri
se strinjam s teboj, ni pa samo gradbeništvo v Sloveniji, upam da veš da se pri zvišanju poleg plače zvišajo tudi prispevki...kar praktično pomeni za delodajalca zvišanje krat dva.

Pomisli če imaš 10 delavcev pa za vsakega 200 € več, imaš pa denarja le toliko da pokriješ tekoče stroške.

Logično da bo delodajalec odpustil določeno število delavcev....Pa tu ne gre za to da si bo delodajalec kupil novega Audija, ampak gre zato da bo preživel. Nismo vsi privatniki bajno bogati. Smo popolnoma v istem položaju kot delavci...
rumenige
# 23.02.2010 ob 11:14
kop

končno en pameten komentar!!!
johann
# 23.02.2010 ob 11:12
Polovica od teh 100000 nezaposlenih ljudi je po mojem lenuhov in delomrznežev. Zakaj? Ogromno jih ima končano recimo srednjo ali osnovno šolo, pa ljub temu ta država da delovna dovoljenja za 30000 tujcev, ki imajo isto izobrazbo. Kje je tu logika?
Jaz se tukaj popolnoma strinjam, da je ta znesek za dobro opravljeno delo zakonsko urejen.
Pa še to, dober in zanesljiv delavec tudi danes hitro dobi službo; seveda, če hoče že prvi dan igrati šefa, potem pač hitro konča na cesti.
hrabri
# 23.02.2010 ob 11:08
hpet
23. February 2010 ob 10:52
VEČINA podjetniških "vod" je ok
Če bi bli vsi tko OK potem nebi osnovali svojega podjetja na osnovi đabe delovne sile, in samo pobirali v evropi (ravno zaradi plač) umirajoče proizvodnje. Če želimo dolgoročno napredovati je treba pač kaj več kot izpete sanje.
"ne morejo me tako malo plačati, kot lahko jaz malo delam"
tu se pa vidi da ti zares fizično nisi nikoli delal. Kaj še nikoli nisi slišal za norme, ki se mimogrede stalno zvišujejo. Pa mislim da bi bilo dobro da bi delavec imel moč to izvajati, saj bi tako sam prislil delodajalca v razmislek.
kop
# 23.02.2010 ob 11:05
kritizer,xpact99 in podobni... evropa se nam res smeji..vendar ne zaradi povišanja plač..pač pa zaradi bede s katero se Slovenec sooča..
Več kot pol življenja sem preživel v Angliji, natančneje v Liverpoolu..verjemi mi da take bede, kot sem jo videl ob ponovni vrnitvi v Slovenijo nisem zasledil niti v najrevnejših delih Anglije...in to so večinoma predeli imigrantov, ter priseljenci Libanona, Indije, Pakistana..
Plača v Sloveniji ni porazna, ampak naravnost ponižujoča. Ponižujoča do vsakega Slovenca, ki si pošteno služi kruh in ima plačo pod recimo za slovenske razmere 700€.
Pritisk delodajalcev, predvsem pa farso gospoda Samo Hribar Miliča bi morala pa zatreti država! Strikto, brezpogojno izpolnjevanje trenutnih določil ki jih država ima v rokah do delodajalcev, manjše spremembe na zaposlovalnem področju, ter ukinitev nekaterih podjetjih preko katerih je legalno dovoljeno izkoriščanje delavcev (Manpower ter podobni), pa bomo videli koga bodo odpustili.. Vsekakor pa mora država s trdo roko na tem področju zavladati nad trenutnimi razmerami. Ločiti na katerem delovnem mestu dopustiti odpust delavca, ter na katerih ne. Če bi država izkoristila moč ki jo ima verjemite, da do odpuščanj nebi prišlo kar vsepovprek. Ko pride delodajalec do točke, ko mu ne preostane več možnost manipuliranja z delovno silo, bo 90% le teh tudi spoznalo da je vrag odnesel šalo. Selitve v tujino in podobne grožnje niso kar tako lahko izvedljive. Za tako potezo je potreben kar precej velik kapital..ki pa ga slovenska podjetja nimajo. Absolutno pa je pri tem potreben močan ter natančen nadzor nad tujo delovno silo. In to opcijo Slovenija vsekakor ima. Nenazadnje smo del Schengena in s tem ožje Evropske Unije! In JA država ima lahko nadzor nad pretokom delovne sile. Samo sprejeti je treba temu primerne zakone. Neglede na padec meje in deloma prosti pretok delovne sile med državami. Minimalna plača velja tako za Slovaka, kot Slovenca. Seveda če ap država s svojimi zakoni pušča take luknje kot so v slovenski zakonodaji.. potem pa seveda bodo delali Albanci s Kosova, Romuni, Slovaki in tako naprej.
Slovenija pa v tem trenutku po mojem najbolj potrebuje novo vlado. In ne nisem volilec Janeza Janše. Ker v Sloveniji še sploh nisem volil. Zaradi mene lahko ostane Borut Pahor, vseeno mi je...samo da začne vladati tako kot je v teh razmerah potrebno.
lotmeržanec
# 23.02.2010 ob 11:04
¨Pojavlja se pa problem sedaj so izenačili kvalificiranega delavca in pa čistiko!
Toraj zakaj bi naprimer mehanik in čistilka imela imela isto plačo?
Ali je to pošteno?
maajde
# 23.02.2010 ob 11:02
Ulikses ne nakladaj. Vse se je začelo že z Drnovškom, vse ostalo je le nadaljevanje porazne ekonomske politike.
maajde
# 23.02.2010 ob 11:01
Hpet jas delam amapk res delam za svojih 730 E. Podjetnik želi in pa tudi večja podjetja , da se delavci enostavno uležejo od garanja za majhen denar. Malo morgen. Primer v našem podjetju imajo več kot 20 milijonov evrov profita, a to jim ni dovolj ( v zadnjih petih letih skupaj več kot 100 milijonov). Samo letos bodo odpustili več kot 100 delavcev. Zakaj že? Da bo profit zrasel za toliko in toliko evrov? Ja seveda še nekaj je. Več profita, večje bodo nagrade za vodilne. Vodstvu se bodo pa prihodki zvišali. Pa ne moreš verjeti.

No pa povej koliko plačaš delavce in koliko imaš profita na enega zaposlenega vsako leto?Si upaš?
Ulikses_
# 23.02.2010 ob 10:54
xpact99
23. februar 2010 ob 09:58
Prijavi neprimerno vsebino
Povišanje minimalne plače sredi recesije, ki je že tako zelo prizadela naše gospodarstvo? Blamaža te vlade, smeji se nam celotne Evropa! Prišlo bo še do dodatnega odpuščanja, proračunska luknja pa bo posledično še večjo. Že tako ali tako je Pahorjevi nesposobni vladi uspelo Slovenijo pripeljati od druge najmanj zadolžene do druge najbolj zadolžene članice EU!

pahorjeva vlada ni tako nesposobna, kot želite eni prikazati...to je čista demagogija...štala, v kateri je slovenija v tem trenutku je predvsem posledica slabega vodenja prejšnje garniture. pahorjeva vlada ne more kaj dosti storiti sredi krize in potem, ko je podedovala povsem obubožano državo.
hpet
# 23.02.2010 ob 10:52
hrabri in podobni...

Me zanima koliko vas je tukaj aktivnih podjetnikov, ki zaposlujete ljudi? VEČINA podjetniških "vod" je ok, in ne mi prosim kvasit z na prste preštetimi tranzicijskimi špekulatni, ki jih bo tale zakon o minimalni plači NAJMANJ prizadel. Vsi se zavedamo krize in vsi si želimo da bi se standard najnižje plačanim dvignil. Kljub temu pa to NI pravi način, ker ne bo imel pametnih učinkov. Problem je večji in obstaja na obeh straneh, tako mnogokaterega delavca, ki dela po principu "ne morejo me tako malo plačati, kot lahko jaz malo delam", kot tudi prej omenjene skupine kvazi managerjev in tranzicijskih špekulantov. Večina ostalih podjetnikov nas bo morala krepko premisliti kako in kaj. Pri meni nima nihče minimalne plače, vendar že zdaj vem, da bodo zahtevali višje, da ohranijo razmerje proti minimalni in med seboj. Končni znesek pod črtno bomo še videli, vendar bo najverjetneje moral kdo oditi, ostali pa poprijeti za njegovo delo.

Problem je širši - že v šoli, ki po novem producira vedno bolj neumno čredno skupnost. Vsak podjetnik lahko pove iz prve roke, da kader, ki pride dandanes že iz marsikatere fakultete, ne zna napisati niti enega normalno povezanega odstavka. Je pa dipl. in želi imeti diplu primerno plačo... malo "morgen".

Žal, ampak menim, da to ni rešitev za gospodarstvo. Mogoče za javni sektor...
MatejP
# 23.02.2010 ob 10:52
Za vse tiste ki ste blazno pametni in veste da je denarja zadosti in podobne zgodbice - dejstvo je, da bodo s tem super ukrepom najbolj nastradala tista podjetja, ki jim je šlo že sedaj slabo in so zato bili delavci na minimlni plači. Ta podjetja ne bojo mela od kje potegnit dodatnega denarja in bodo pač odpustila še 10% ludi za kolikor so se pač seda vsi prispevki povečali - konec zgodbe in sanjarjenja!
aichi
# 23.02.2010 ob 10:45
BLagor državi!!! ZArad tega zdaj ugašam s.p., ker delam samo še za prispevke, matr!
kritizer
# 23.02.2010 ob 10:42
Ja res, še sreča da je JJ pridelal 20 miljard EUR dolga, da lahko zdaj trošimo.
kralj matjaž
# 23.02.2010 ob 10:40
Bravo lepo uresnečujejo svojo obljubo. Do božiča 130.000 brezposelnih. Seveda je dvig minimalne plače potreben, ampak ko plačo dvigneš, je popolnoma jasno, da obstajajo podjetja, ki si dviga ne morejo privoščiti. Sledilo bo odpuščamje, celo stečaji podjetij. Država pa mora zagotoviti pogoje da se bodo odpirala nova delovna mesta, da bodo lahko ti ljudje našli nove službe. Čisto zgrešena logika. Najprej je potrebno ustvariti pogoje za dobroplačana delovna mesta, nato šele dvignit plačo. Pač še en neuspeh vlade. Še sreča, da je Janša pridelal rezervo, da lahko ti bedaki trošijo ko zmešani.
rumenige
# 23.02.2010 ob 10:40
MatejP
brez skrbi bodi..........denarja je dovolj,samo ne za delavce!!!!
DREADLORD
# 23.02.2010 ob 10:37
hehe, moja se ne bo dvignila. počasi bomo vsi na minimalcu. res uspešna ekonomija in država.
hrabri
# 23.02.2010 ob 10:32
MatejP
23. February 2010 ob 10:18
Ta nekdo ponavadi ima za izplačati samega sebe(in sebi bližnje seveda), tako ne vidim razloga zakaj bi država morala tiščati delavca k tlom da dela zastonj. Naj se že enkrat prevetri tele naše podjetniške vode ker so bolj kot ne vsi sami neki tranzicijski špekulantje in nimajo pojma o podjetništvu še manj o produkciji. Pač vse delavce ne morjo kar naprej nategvat kot so nategnl vse nevedne državljane za certifikate. In mislm da delodajalce ne skrbi število bresposelnih ampak koliko lahko namolzejo(manj krav manj mleka)
MatejP
# 23.02.2010 ob 10:32
Simon a ti zgledamo ko center za socialno delo? :-))
kritizer
# 23.02.2010 ob 10:32
Matej - Sindikati so (kao) levi, ta vlada je tudi (kao) leva. Torej ni normalno, da izsiljujejo v tej situaciji. Na koncu bodo ceno plačali odpuščeni delavci. (V veliko veselje Ivana z Grosuplega in njegove sekte).
temacni
# 23.02.2010 ob 10:31
No, na stadionu v Stožicah bodo sužnji še vedno delali po 13 ur za mizernih 250 EUR.
I nikome ništa....
simon12399
# 23.02.2010 ob 10:30
nekaj me zanima če kdo ve???
ali je možno sedaj (dosedaj še nisem mel državne štipendije), dobiti državno štipendijo, saj je v prvi vlogi novembra nism dobil zaradi malo preseženega cenzusa, zdaj pa bi jo po moje lahko??
prosim za odgovor!!!!!!!!!
kritizer
# 23.02.2010 ob 10:29
Pa tudi Kuštrin ni prav nič boljši, oz. je še bistveno slabši. Ker dvig na 562 EUR je sociala, zdravniške plače pa so podpiranje v glavi bolnih in pohlepnih zdravnikov. Vsa čast peščici izjem.
MatejP
# 23.02.2010 ob 10:28
Kritizer, seveda je problem Maneken, če bi mel jajc...a, bi vse te kekce, ki jih omenjaš nekm poslal ne pa da takoj ko se na TV-ju pojavijo in odprejo usta, že cel preplašen klečeplazi pred njimi.
kritizer
# 23.02.2010 ob 10:25
Tokrat ni problem maneken. Problem je Semolič, Rebolj in ostali butasti delomrzneži, ki znajo samo eno frazo - "HOČEMO VIŠJE PLAČE". Posledice niso važne, cena ni važna.
andreas
# 23.02.2010 ob 10:24
Minimalna plača je za to državo še najmanjši problem in prepričan sem, da si jo ljudje krvavo zaslužijo (pa ne le teh 562€)
Problem je v popolni odsotnosti usmeritev aktualne vlade, ki že eno leto melje nekakšne 'izhode' (videti pa razen množice afer in njihovih medsebojnih prepirov, kjer jih očitno drži skupaj le pohlep po oblasti in strah pred JJ) - ni ničesar
In nekega jutra se bomo zbudili, ter izvedeli, da smo še bolj na podnu od Grčije...
MatejP
# 23.02.2010 ob 10:18
Vol sej si se sam dovolj dobro pisal. Ni problem v zvišanju minimalne plače. Maneken in njegova vesela druščina se očitno samo ne zavedajo, da bo zaradi njihovih "ukrepov" ostalo brez te minimalne plače še dodatnih 20.000 ljudi. Ker če nekdo nima človeka od kje plačat ga pač nima. In taka je trenutno situacija v Slo.
vol
# 23.02.2010 ob 10:12
Zakaj vas boli, če dobi delavec 562 evrov. Je to res ogromna številka. Je to res preveč?
MatejP
# 23.02.2010 ob 10:10
Še en dokaz več, da državo vodijo sindikati ne pa Maneken.
hrabri
# 23.02.2010 ob 10:03
xpact99
23. februar 2010 ob 09:58
Ne kvasi neumnosti o zadolženosti in se raje mal razglej in ne požri vsega kar ti servira opozicija. Pa prenehaj se ti smejati delavcem ki z delom živijo pod pragom revščine." Če ne druzga ni lepo"-Mlakar
erikk
# 23.02.2010 ob 10:00
Za brezaposlene se bo vsekakor našla rešitev. Dvig plač pa je bil nujen saj vidim revščino vsepovsod okoli sebe . In spet naj poudarim ... v velikih mestih se revščine ne zazna, zato pa nekateri prebivalci le teh mislijo da revščine ni, pa se hudo motijo ali pa so slepi zaradi svoje riti.
xpact99
# 23.02.2010 ob 09:58
Povišanje minimalne plače sredi recesije, ki je že tako zelo prizadela naše gospodarstvo? Blamaža te vlade, smeji se nam celotne Evropa! Prišlo bo še do dodatnega odpuščanja, proračunska luknja pa bo posledično še večjo. Že tako ali tako je Pahorjevi nesposobni vladi uspelo Slovenijo pripeljati od druge najmanj zadolžene do druge najbolj zadolžene članice EU!

Sindikati 1 : Pahor 0
hrabri
# 23.02.2010 ob 09:58
Miki , "podjetnik" ki ni sposoben ustvariti dodane vrednosti toliko da bi delavca plačal nad pragom revščine naj gre raje sam delat namesto uvoženih gradbenih delavcev. Ne pa da tu izkorišča državne subvencije in spodbude za svoje zgršene projekte. Izi je narest projekt na osnovi zastonj delovne sile.
mito77
# 23.02.2010 ob 09:53
Hm. A republiške štipendije in štipendije za nadarjene ("Zoisove") se bodo še naprej usklajevale z minimalno plačo? :)
Miki_79
# 23.02.2010 ob 09:44
Gremo pobirat stave, koliko bo novih brezposelnih na zavodu v roku pol leta....
Untamle
# 23.02.2010 ob 09:44
... in 20.000 brezposelnih več na račun te "rešitve". Bravo levi!
galoper
# 23.02.2010 ob 09:25
Bo tudi pokojninska osnova drugačna za izračun minimalne pokojnine?
Kazalo