Slovenija

Poudarki

  • Plača ženske povprečno za 110 evrov nižja od plače moškega
  • Med menedžerji in direktorji skoraj tretjina žensk
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,7 od 26 glasov Ocenite to novico!
Ženske
Ženske v Sloveniji še vedno zaslužijo manj od svojih moških kolegov, vendar je brezposelnih med ženskami manj kot med moškimi. Foto: EPA
Vojakinji
V Slovenski vojski je med vsemi vojaki 15,5 odstotka žensk. Foto: Reuters
Državni zbor
V državnem zboru sedi 78 poslancev in le 12 poslank. Foto: DZ
Študentke
Čeprav je študentk več kot študentov, pa jih je vseeno manj na profesorskih položajih v primerjavi s svojimi moškimi kolegi. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Ženske bolj izobražene, a manj plačane

Dan žena prvič zaznamovali leta 1911
8. marec 2010 ob 00:00
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ženske praznujejo svoj dan. Tema tokratnega dneva žena pa je "Enake pravice, enake možnosti - napredek za vse". In kakšna je ta enakost v Sloveniji?

Po podatkih Statističnega urada je Slovenija po razporejenosti moči med spoloma na 15. mestu med državami EU-ja in na 34. mestu v svetovnem merilu. Bolj kot to pa je glede enakosti zgovornejši podatek, da plače žensk v provprečju še vedno za 110 evrov bruto ostajajo nižje od plač, ki jih prejemajo moški. Leta 2008 je povprečna bruto plača žensk namreč znašala 1.369 evrov, medtem ko so njihovi moški kolegi dobili 1.481 evrov.

Največje razlike med moškimi in ženskami so v finančnih in zavarovalniških dejavnostih ter zdravstvu in socialnem varstvu, saj so plače tam tudi za tretjino nižje, medtem ko je najmanj razlik v dejavnostih prometa in skladiščenja. Da bi se to razmerje nekoliko popravilo, se bo Slovenija letos pridružila kampanji Evropske komisije "Odpravimo razliko v plačilu". Komisija namerava ozaveščati delodajalce, spodbujati pobude za uveljavljanje enakosti spolov in podpirati razvoj orodij za merjenje razlike v plačilu med spoloma, po potrebi pa sprejeti tudi nove pravne akte. Sicer pa vsaj za Slovenijo drži podatek, da je brezposelnost nižja med ženskami kot med moškimi.

POBUDA ZA PRAZNOVANJE DNEVA ŽENA PRED NATANČNO STO LETI
Pobudo za praznovanje dneva, posvečenega ženskam, je pred natanko sto leti podala Clara Zetkin na drugi mednarodni konferenci socialističnih žensk. Prvič so ga zaznamovali leto pozneje, in sicer v Avstriji, Nemčiji, Švici in na Danskem, vendar ob različnih dnevih. Ker se je dan žena praznoval v spomin na 8. marec 1957, ko so ženske, zaposlene v tekstilni industrji v New Yorku, protestirale zaradi nečloveških delovnih razmer, so Združeni narodi začeli ta dan praznovati kot mednarodni dan žensk leta 1975. Dve leti pozneje je Generalna skupščina OZN to potrdila še s posebno resolucijo.

Problematična nizka politična zastopanost
Kot težavo bi lahko izpostavili tudi nizko politično zastopanost žensk. Na zadnjih državnozborskih volitvah je bilo namreč izvoljenih 78 poslancev in le 12 poslank, kar znaša 13,3 odstotka. Tudi županj je zelo malo - sedem. S takimi številkami se Slovenija uvršča pod svetovno in evropsko povprečje in zaseda 82. mesto na lestvici politične zastopanosti, celo za Burkino Faso, Zimbabvejem, Gabonom in Severno Korejo. Nekoliko višja je zastopanost žensk v Slovenski vojski. V začetku tega leta je bilo vojakinj 1.181, oziroma 15,5 odstotka vseh.

Stanje je nekoliko boljše med direktoricami in menedžerkami. Med 41.423 osebami, ki so konec leta 2008 opravljale oba navedena poklica, je bilo 12.687 žensk, kar znaša skoraj tretjino.

NEKAJ STATISTIKE
- Sredi leta 2009 je Slovenija imela 2.042.335 prebivalcev, od tega je bilo žensk 1.030.568, moških pa 1.011.767. V mlajši populaciji je moških več, žensk pa je več v starostni skupini po 60. letu.
- Za žensko, ki se je v Sloveniji rodila leta 2008, je pričakovana življenjska doba 82,3 leta, za moške pa 75,4.
- Dobra četrtina žensk v Sloveniji je upokojenk.
- Mame so vse starejše. Ob prvem rojstvu znaša starost ženske danes 28,4 leta, povprečna starost ob rojstvu otroka pa 30,1 leta.
- Žensk, ki prvič rodijo pri starosti, nižji od 25 let, je le še dobra petina.
- 62 odstotkov Evropejcev meni, da je neenakost med spoloma še vedno občutna.


Študentk je 60 odstotkov
Precej drugačni pa so podatki glede izobraževanja. Če je bilo v petdesetih letih prejšnjega stoletja študentk manj kot tretjina, pa je bilo v študijskem letu 2007/2008 v tercirano izobraževanje vključenih kar 60 odstotkov žensk. Pred 35 leti je tako višje- ali visokošolsko izobrazbo imela vsaka 50. ženska, danes pa vsaka peta. Kljub večjemu številu študentk v primerjavi s študenti, pa je profesorjev v terciranem izobraževanju več med moškimi - žensk je 40 odstotkov, vendar delež narašča.

Hendikepirane ženske bolj izpostavljene zlorabam
V nezavidljivem položaju pa so posebno hendikepirane ženske. Iz Evropske mreže za neodvisno življenje so opozorili na pomanjkanje slišnosti in pozornosti svoboščin ter nenehnih krivic, ki se dogajajo mnogim hendikepiranim ženskam. Po njihovih podatkih je verjetnost hendikepiranih žensk, da bodo doživele zlorabo, dvakrat višja kot pri nehendikepiranih ženskah, navajajo pa celo podatke študij, ki ocenjujejo, da je ta nevarnost tudi do desetkrat višja.

S. Z.
Prijavi napako
Komentarji
Gregory
# 09.03.2010 ob 08:01
Bele ladje: Bravo, bolje ne bi mogla opisati. In zato, ker "normalne" ženske čutijo kakšne so imenovane in opisane v resnici, zato volijo : Moške.
Dejstvo namreč je, da velika večina volilk voli kandidate in ne kandidatk. Čemu je temu tako bi pa lahko razložil kakšen sociolog ali pa antropolog.....
Nekdopac
# 08.03.2010 ob 22:55
Kakšne do pa dons metale v Odmevih LOL ... nujno bi moral še njihove partnerje pripeljati v studio, če jih seveda sploh imajo :P
erru
# 08.03.2010 ob 22:16
@kmetozar

Dan mučenikov?

Ja, bedno ime... a je dan mož...
Nekdopac
# 08.03.2010 ob 18:28
No, ne smemo pozabiti, da je bilo v naši zgodovini kar veliko vplivnih in mogočnih žensk (razne vladarice, političarke ipd.) ... le kako je njim uspelo ob takšnem strašanskem zatiranju moških?

Verjetno tam kjer je volja ...
ksenak2
# 08.03.2010 ob 16:44
dusan 21,
ni vse, kar imamo v 21. stoletju, prišlo samo od sebe.

V spomin na čase in ljudi, ki so nam priborili pravice do dostojnega in normalnega življenja,
ena od njih je ANNIE BESSANT, borka za pravice delavcev in še posebej žensk, ki so bile še v osemnajstem stoletju popolnoma brezpravne, brez pravice do materialne neodvisnosti, lastnine in izobrazbe. Poročena z duhovnikom in v viktorijanskem času si je upala ugovarjati uradni veri, se ločila in kot ena izmed mnogih industrijskih mezdnih delavk začela z uporom za pravice žensk, pravico do kontrole rojstev (zaradi te knjige so ji odvzeli otroke) in delavcev. Pa to je bilo šele njeno prvo poglavje na njeni življenjski poti, ki je zahtevala izreden pogum, vztrajnost, inteligenco, svojeglavost, visoka moralna in etična načela ter željo po iskanju novih poti.

Ženskam in moškim v občudovanje in vzor- RTV pa v idejo za prikaz ob 8.marcu:
Annie Bessant:
http://www.in.com/videos/watchvideo-theosophist-annie-besant-documentary-pt-1-of-3-6083415.html
dusan21
# 08.03.2010 ob 16:42
Ne vem zakaj moramo v 21.stoletju še sploh praznovati dan žena. So mar posebna kasta?Morda so zanimive le za novinarsko " dnevno rabo" kot mašilo za njihovo lastno nesposobnost napisati kakšen bolj vsebinsko konkretno-aktualen članek.
Dejstvo je,da smo si ženske in moški pač različni in - "hvalabogu",da je tako,sicer bi nam vsem skupaj bilo že kar malo dolgočasno.
Vsi podobni članki me kar malo spominjajo na "partijsko" usmerjenost.Današnje dejstvo je,da moški že kar konkretno pomagamo tako pri vzgoji otrok in gospodinjskih delih, zato ne vidim nobene konkretne potrebe po poveličevanju posebnega položaja žena.
Morda bi že celo bil čas, da se organiziramo še moški in kot protiutež predlagamo uradni dan posvečenem le moškim.Sicer pa je moje osebno mnenje,da so danes ženske že kar preveč"enakopravne"- kar se jim potem seveda v žensko-moških onosih vrača kot bumerang.
Dejstvo je pač, da nismo ne biološko ne emocinalno enaki in kot taki bomo pač tudi težko kdajkoli enakopravni.
luxor
# 08.03.2010 ob 15:53
praznik, ki se mu namenja premajhna pozornost!

če samo pomislim, da so bile ženske še v prejšnjem stoletju brez volilne pravice...

ko gre za nek praznik, kjer naj bi neko žensko pred 2000 leti odneslo vnebo ali pa ko gre za praznik, kjer se reže šunka, ker je nek tip bojda tri dni po smrti vstal od mrtvih, so tega polne vse naslovnice. imamo množico člankov o praznovanju, intervjujev, posebnih oddaj in to že dneve pred praznikom...

tu, ko gre za praznik, s katerim se spominjamo, da je bilo več kot 50 % populacije še do nedavnega v napol sužnjelastniškem odnosu, je pa to neka marginalna tema.

vsem ženskam čestitam ob 8 marcu! še naprej se je potrebno boriti za enakopravnost!
mojca111
# 08.03.2010 ob 15:43
No, da ne bodo (spet) samo moški pametovalo o naši, ženski enakopravnosti in pravicah.
Stvar ni problematična skozi zakonodajo, ampak je bolj problem v glavah. Mi lahko še tako zapisujemo v zakone, resolucije in ne vem še kakšne vse listine kako morajo biti ženske enakopravne, če pač to kar je deklarativno, ne sledi realnosti in dejanjem, je to jalovo početje.
Če so zdaj kakšne ženske žal puhoglavke in afne, torej ni potrebno celotne ženske populacije enačiti s takimi posameznicami.
Zakaj imajo ženske nižje dohodke, kljub isti izobrazbi in istemu delovnemu mestu? Ker ponavadi ženske vzamejo recimo bolniško za otroka.
Najbolj šovinistična je pa tista, kako baje ženska pride do položaja, diplome preko minic in oprsja. So morebiti ženske krive, da moški podležejo? ali je morebiti to pač reakcija, ker sami niso uspešni?
lila2140
# 08.03.2010 ob 15:25
V bistvu se strinjam s Schrei, pa še mežikati mi ni treba. Kako sedaj, Beleladj, mar naj mi bo delo dovolj, da bom srečna? Ali je res taka sreča delati ? Ne vem, morda sem pa res jaz čudna. Tudi jaz mislim, da je moj sin oh in sploh, tudi jaz mislim, da sem pri svojem delu uspešna. Vendar sem ravno od sodelavcev ( moških ) doživela izjavo, da sem, ker nisem poročena, lezbijka. Zato so afne ( moške in ženske ), po moje le odraz okolja. Saj veš, po liniji najmanjšega odpora.
Beleladje
# 08.03.2010 ob 14:32
Nobena "neumna trapa" ni zadovoljna sama s seboj - pa lahko ti šrajaš, kolker češ.
"Neumne trape" tudi ne "perejo, pospravljajo in otroke rojevajo". V teh stvareh samo visoko razvita ženska najde srečo.
"Neumne trape" videvamo na enih točno določenih fakultetah... in potem redno tam, kjer je največ gužve. In cvenka :wink
"Neumne trape" si po sistemu naturalne menjave kupijo diplome.
In "neumne trape" namerno rojevajo prvič pri štiridesetih; še več "neumnih trap" pa nikoli.

Sploh nisi razumel bistva mojega posta. Žal.
Tudi srečne, normalne ženske delajo!; vendar srečna ženska SI in ne šele POSTANEŠ. Srečna ženska samo DELA - in to ji je dovolj. Ne išče svoje (neke bodoče, oddaljene) sreče v poslih. Prava ženska je predvsem HUMANA.

Posle tretira kot DELO. Ne kot samodokazovanje.

ZELO rada imam sposobne in talentirane ženske - tudi sama sem taka.
In vendar mi bo hčerka VEDNO moj "Meisterwerk" :)

Smilijo se mi pa afne. V sebi prazne do vakuuma - v nekaterih krogih v tej državi takoooo cenjene, "uspešne" in "sposobne" :wink

Saj se poznamo. Normalni ljudje vedo, o čem govorim.
Sva pač, vse kaže, iz različnih "opcij" :):) Nič ne maraj
Schrei
# 08.03.2010 ob 14:01
"Mar to pomeni da tudi menedžerke prav tako dajejo nizke plače sodelavkam?
Preprosto ne razumem?!?"
Si bral koča strica toma?

@Beleladje : Tako razmišljanje kot si napisala je dejansko glavni problem. Spet so krive neke imaginarne možače. Ne vidim v čem je problem, da si človek ne glede na spol želi narediti kariero. To, da je ženska kar tako s seboj zadovoljna in se ji ni treba dokazovati je neumnost. Tako razmišljanje vodi v to, da se ženske jemlje kot neke neumne trape, ki jim je dovolj, da perejo, pospravljajo in otroke rojevajo.
Tako razmišljanje povzorči, da se vse ženske ki imajo kakršnekoli ambicije takoj osebnostno napade in deksreditira ter napade tudi njihovo ženskost. Si ti brala koča strica toma?
Ženske pa morate tudi spodbujati druge, tiste, ki jim je ratalo in so uspešne in se ne ozirati na možnosti, ki jih morda niste imele ali niste izkoristile in poniževati druge.
Schrei
# 08.03.2010 ob 13:50
Ta statistika je mal tko tko.
Če kjerkoli v javnem sektorju ženska za isto delo dobi manj bi to morali takoj popraviti. Verjetno bi lahko zahtevala tudi razliko za nazaj. V gospodarskem sektorju je pa verjetno razlika zaradi opravljanja različnih del. Kar je pa drug, verjetno večji problem.

Predvsem nekaterim manj inteligentnim in manj vase prepričanim moškim gre boj za žensko enakopravnost na živce in vse spremenijo v nek kao boj možač, ki so ne vem kaj vse. Ampak če hočemo pravičnost za vse (upam da to hočemo) potem moramo imeti enake možnosti za kariero in osebni razvoj in ostalo.
Največkrat pa se ljudje pri enakopravnosti ustavijo pri tisti skupini (ponavadi manjšini), ki jim ni všeč. A so to ženske, homoseksualci, romi, imigranti, karkoli.
Treba pa se je zavedat, da dokler ni enakopravnosti ni pravice. Toliko tu kot zombiji ponavljate neke govore o pravici, ponavadi v ihti zagovarjanja desničarskih strank, ampak pravica vam pomeni samo nekaj kar imate vi in nekaj kar lahko drugim odrekate.
Dejmo razširit to enakopravnost do te mere, da bomo lahko rekli, da se vsaj trudimo živeti po besedilu naše ustave in se ne ozirajmo na neke "veljake" ki ljudi spodbujajo k sovraštvu in nasilju.
Beleladje
# 08.03.2010 ob 13:43
"Mar to pomeni da tudi menedžerke prav tako dajejo nizke plače sodelavkam?
Preprosto ne razumem?!?"

Nekdopač, ti bom jaz razložila. To je zamotano samo na prvi pogled.
Take tupe menedžerke sodelavkam pogosto zavidajo njihovo normalno žensko naturo in tisto preprosto srečo, ki jo črpajo iz ljubezni, iz družine, otrok - NE PA IZ POSLA!
Slabo tretiranje takih sodelavk je neke vrste maščevanje.
Gre za to, da je IZJEMNO MALO vodilnih v krilih tudi Žensk. Večinoma gre za možače. (Naj te videz ne prevara; ni nujno, da so to možače na prvi pogled! Često so celo prekomerno namalane, oblečene v drage kostume... ; to jim služi tudi kot neke vrste dokazovanje samim sebi, da pa vendar JA JE nekaj ženskega v njih, če na videz tako izgledajo (češ, "saj vendar špegl tako pravi!") Pa ni :wink
Imamo priložnost videti dnevno v državnem zboru... :wink; ne bom navajala imen. Saj jih vsi poznamo, in vemo, katere poslanke so Ženske, katere pa samo nosijo ženska oblačila in mejkap ter farbane lase.
Dejstvo je, da ženske, ki so Ženske, so s seboj ZADOVOLJNE in v sebi srečne; zaradi tega NIMAJO bolestnih ambicij, katerih namen je, da samemu sebi nekako dokažeš lastno vrednost. Taki bolni ljudje so v svojih očeh nekaj vredni le, če so "uspešni". "Sposobni". Če so bolj dedji od dedov. :)

Če meni ne verjameš, vprašaj kateregakoli psihologa (razen režimskih :):):))
DALC
# 08.03.2010 ob 12:05
Čestitke ženskam ob vašem dnevu.

Moje mnenje je, da formalno velja v Sloveniji popolna enakopravnost. To dejstvo gre seveda v čast vašemu pogumu in vztrajnosti, saj marsikje na svetu temu še zdaleč ni tako.

Neformalno včasih še prihaja do kakšnih odstopanj, kar seveda ni prav. Je pa treba pošteno priznati, da tudi ženske znate včasih uporabiti kakšen trik, s katerim moške malo obrnete okrog (kar je čisto ok).

Je pa res, da moški počasi izgubljamo svojo pravo identiteto, kar pa je spet druga tema.
dadinho10
# 08.03.2010 ob 11:30
ja sistem je taksen kot je...jaz ne smatram da so zenske pri nas podcenjene, amapk vseeno je pac treba pogledat da vecino vodilnih polozajev(posledicno najbolj placanih) zavzamejo moski....zato tudi povprecje..... zenske so pac bolj obcutljive in dosti bolj custveno jih prizadane vsaki problem.... kar se tice izobrazbe je tu tudi ena finta... zenske so za pozitivno oceno pripravljene storiti veliko vec kot moski...zatorej je tudi njihovo koncno znanje po diplomi slabse in posledicno imajo zaostaenk za moskim kolegom ze v startu.....poznam kar nekaj punc, ki so svojo cudovito postavo in oprsje izkoriscale za pozitivne ocene na izpitu....
mojca111
# 08.03.2010 ob 11:23
Hvala za čestitke. Bi pa glede položaja žensk dejala, da lahko predvsem me same ženske, naredimo največ na tem. Tega ne bo naredila nobena politika, še bolj smešno je, da bi to pričakovali od moških politikov, ampak me same, če le želimo in če smo zato zainteresirane. Jokanje in stokanje, kako smo zapostavljene, ne bo pomagalo. Moje, malce samokritično mnenje. :)
mojca111
# 08.03.2010 ob 11:20
kmetozar:Kaj pa je z dnevom mož? Od rojstva zaman čakam na svoj praznik ...

Ja, saj imate sedaj v marcu mislim, da se po koledarju praznuje mučenike. Takrat praznujejo moški. :)
Vprašaj kakšne starejše ljudi.
nefarius
# 08.03.2010 ob 11:20
edini pravi ženski praznik .. je materinski dan! :) srečno!
stipe007
# 08.03.2010 ob 10:47
to je prava sramota, skrajni čas, da se nekaj spremeni
pinkobalinko
# 08.03.2010 ob 10:47
Čestitke vsem ženskam ob njihovem prazniku.
@minores - spot on. Tudi jaz ne vidim, zakaj bi bili neki statistični podatki o povprečju plač pokazatelj neenakopravnosti. Do razlike ne pride zaradi nekih sistematičnih kršitev, pač pa zgolj zaradi fizioloških razlik med spoloma, s katerimi je, hočeš - nočeš, določena tudi družbena vloga posameznika.
ksenak2
# 08.03.2010 ob 10:32
V spomin na čase in ljudi, ki so nam priborili pravice do dostojnega in normalnega življenja,
ena od njih je ANNIE BESSANT, borka za pravice delavcev in še posebej žensk, ki so bile še v osemnajstem stoletju popolnoma brezpravne, brez pravice do materialne neodvisnosti, lastnine in izobrazbe. Poročena z duhovnikom in v viktorijanskem času si je upala ugovarjati uradni veri, se ločila in kot ena izmed mnogih industrijskih mezdnih delavk začela z uporom za pravice žensk, pravico do kontrole rojstev (zaradi te knjige so ji odvzeli otroke) in delavcev. Pa to je bilo šele njeno prvo poglavje na njeni življenjski poti, ki je zahtevala izreden pogum, vztrajnost, inteligenco, svojeglavost, visoka moralna in etična načela ter željo po iskanju novih poti.

Ženskam in moškim v občudovanje in vzor- RTV pa v idejo za prikaz ob 8.marcu:
Annie Bessant:
http://www.in.com/videos/watchvideo-theosophist-annie-besant-documentary-pt-1-of-3-6083415.html
ii
# 08.03.2010 ob 10:29
Emlyn :-)
Milmar
# 08.03.2010 ob 10:22
cajna verjetno si mel-a težko otroštvo.Te razumem,a nimaš miru v stanovanju ampak,da vse tlačiš v isti drek pa ni pošteno.Veš obstajajo tudi slovenske asocialne družine.
Emlyn
# 08.03.2010 ob 10:03
V državnem zboru sedi 78 poslancev in le 12 poslank.

... in nobeden od njih ni vreden pol k**** ...
cajna
# 08.03.2010 ob 10:01
Južnjake prosim, da ne pišite vaše primitivne poglede v bosanščini na slovenski portal. Marš!! Vaše žene so čistilke vsepovsod in so pridne in delajo, vi pa nezaposleni posedate doma in pijete pir. Zdaj večinoma ženske podpirajo družine, vse več vas je brezposelnih.

Poslušam vsak dan eno družino iz juga čez zidove, skos hrup od pranja, sesanja, natakanje vode v kante, da poriba hodnik, al pa hrup od dretja, ko se mož dere na družino al se pa otroci neki branijo prestrašeni.
pistons_boy
# 08.03.2010 ob 09:55
Ah to je pa res butasto..Kaj manj plačane ? Na istem položaju je isto plačana kot moški.Še nisem doživel, pa sem nekaj skužb zamenjal, da bi imel moški na istem položaju večjo plačo..

Čestitam vsem ženskam za ta praznik, sam take ''akcije'' so pa res idiotizem
galoper
# 08.03.2010 ob 09:08
Povdarjanje razlik ima le politični namen. Dejansko ostajajo ženske in moške športne discipline - za osnovo nadaljevanja.
Milmar
# 08.03.2010 ob 09:07
Meni je pa zelo žal moških,ki ob ločitvi zgubijo pravico nad otroki! Zakon povsot v europi sicer navaja,da nima prednosti do dodeljevanju otrok nobeden od staršev ampak praksa pa je popolnoma drugačna saj v večini primerov otroke dodelijo materam! Europa že rešuje ta problem "enakopravnosti" in upam,da ga tudi slovenija!
minores
# 08.03.2010 ob 09:06
Prosim še za podatke zastopanosti moških v primarnem in sekundarme šolstvu, v vzgojno varstvenih ustanovah, v zdravstvu, v socialnih službah, v javni upravi... Gotovo so prav zanimivi
Zanimiv bi bil tudi podatek, koliko (povprečno) denarja iz pokojninske blagajne dobi v svojem življenju ženska in koliko moški (glede na veliko razliko v življenski dobi in zgodnejšem upokojevanju žensk). O tej "enakopravnosti" ni veliko govora.
iluzionistka
# 08.03.2010 ob 09:03
hvala vsem za čestitke.
čepav ne vem, zakaj je tako težko verjeti, da smo na slabšem. sj se ne gre samo za plačilo. v zdajšnje podjetje sma hkrati prišla 2-jaz in sodelavec. oba delama enako, jaz ustvarim višji promet-in iz tega naslova pač dobim višjo plačo, osnovo imava enako. problem je drugje-moški je po pol leta dobil pogodbo za nedoločen čas, meni jo podaljšuje vsake 3 mesece, ker ga je strah, da bom šla na porodniško. in verjemite, da nisem edini primer

tako da lepo prosim, ne mi nakladat, da je vse demagogija.
minores
# 08.03.2010 ob 08:57
Res je, ženske imajo povprečno nižjo plačo, to pa zato, ker npr. delavka v Muri zasluži manj kot gradbeni delavec na gradbišču avtoceste. V vseh primerih, ki jih jaz poznam pa so ženske za enako delo enako plačane. Seveda je res, da jih je na vodilnih položajih in v politiki manj, toda to je povezano z njeno naravno vlogo v družini. (npr. nosečnost) Zato pa imamo že veliko povsem feminiziranih poklicev in služb (ki so dobro plačane) Verjamem, da se tudi ženske zavedajo, da plača in družbeni vpliv ni nikakršno merilo (enako)vrednosti človeka ne glede na spol.
Želim pa ob današnjem dvevu vsem ženam vse dobro!
what goes
# 08.03.2010 ob 08:42
Najprej čestitke vsem ženskam za praznik. Čeprav še vedno ne vem, ali je mišljeno ženam (kot npr. poročenim) ali vsem ženskam. Verjetno slednje.

Kar se tiče pa plač, pa že malo pretiravate. Člankov o temu je bilo že nešteto. Dejansko nimajo slabših plač. Gre za to, da v nekaterih podjetjih forsirajo moške na višje položaje in tako pride do tega efekta. Na istih delovnih mestih z enako uspešnostjo pa so ženske plačane enako. In kar se tiče plače ni razlik. Kar se tiče pa bolj odgovornih delovnih mest pa je druga zgodba.

V glavnem še enkrat čestitke vsem ženskam :)
B in .
# 08.03.2010 ob 08:30
Se strinjam z večino komentarji.
Dodal bi samo še to;
..izobrazba in znanje v slovenskem šolstvu dostikrat nista niti malo povezana. Me kr na smeh potegne, ko se spomnim par njih (predvsem žensk), ki po parih letih ne znajo več 5 predmetov naštet, ki so jih imele po raznih faksih. Da znanja niti ne omenjam...
lutaluc
# 08.03.2010 ob 08:28
Žene će biti ravnopravne s muškarcima kada se ukine "njihov" praznik , on im više neće trebati. Za veće učešće žena u politici i vodećim ulogama u društvu moraju se izboriti one same, kao što su to činile naše čuvene prethodnice u povijesti, pod puno nepovoljnijim uvjetima. Borba žene za ta mjesta nije borba protiv muškaraca, nego partnerstvo s njima, kroz rad i odricanje. Kako na poslu, tako i kod kuće.
Istovremeno, ma kako oni pametno izgledali, moraš im, i mužu i šefu, obznaniti da se nećeš dati tući. Mnoge žene još uvijek misle da im "ravnopravnost" moraju donijeti na pladnju - muškarci. Moj se je suprug izborio za moju ravnopravnost još dok smo bili dečko i cura, pri zajedničkim izlascima dao mi je do znanja: "Ako se misliš izazovno ponašati, znaj da se neću tući umjesto tebe, tuci se sama s njima." U svojoj borbi za ravnopravnost naučila sam promijeniti gumu na autu, doliti ulje...i mnogo drugih "muških" poslova.
I muškarci su se morali odreći koječega i ni njima nije lako. Radeći s njima u timu, imam dobra iskustva: malo su "šlampastiji" od nas žena ali su i manje sitničavi i spremniji "potegnuti" .
Čestitam, dakle , ženama ovaj dan, kad ga već imamo, ali i ovih hrabrim i duhovitim muškarcima na njihovim komentarima, posebno onaj kofetarjev o mučenicima a i elektrončekov - D. Radović je bio velik čovjek .
jjje_
# 08.03.2010 ob 08:21
@help

zelo lepo povedano
ii
# 08.03.2010 ob 08:20
Vsa umetnost je v tem kako računaš POVPREČJE in kaj primerjaš ter kako opredeliš enaka delovna mesta. Za relevantno primerjavo naj prikažejo še izračun povprečja delovnih ur na mesec in dodajo še primerjavo bolniških odsotnosti zaradi poškodb pri delu.

Statistično gledeno ženske kasneje umirajo in se prej upokojujejo (govorim za razviti svet), pa nimam nič proti temu, samo mi pa to NABIJANJE ženske to, ženske uno že kar malo preseda.
help
# 08.03.2010 ob 07:48
Še en blesav skomercializiran praznik, tako kot večina njih....
SKing
# 08.03.2010 ob 07:33
Meni se zdi, da ženske isto govorijo že mnogo let, čeprav jih ni malo na visokih položajih - manj jih je samo v politiki, povsod drugod pa jih je dosti. Ne rečem sicer, da so ženske že na istem kot moški a razlike v Sloveniji so iz leta v leto manjše - jaz npr. sem delal tam, kjer je bila ženska šef in tam kjer je bil moški šef. Pa mi je bilo POVSEM vseeno za spol - če je ženska sposobna bo uspela, če je moški sposoben pa tudi - in tu ni razlik.

Je pa en problem, ki sem ga večkrat opazil - starejše ženske nad 45 let se večkrat bo mladih moških (sem 2 tovrstna primera občutil na lastni koži) obnašajo kot do svojih sinov in jih temu ustrezno (posledično) tudi podcenjujejo. Saj ne rečem, da to počnejo nalašč - je pa opazno. Tako da ne vem, če je res TAKO velik problem še vedno neka razlika med moškimi in ženskami - po moje je le redkokdo ki lahko dokaže, da sta moški in ženska na istem položaju v isti firmi slabše plačana.
Kot je pa nekdo že napisal - ne moremo primerjati različnih delovnih mest (npr. tekstilna delavka in direktor oddelka) med seboj - lahko samo enaka delovna mesta primerjamo. In na enakih delovnih mestih so tudi iste plače - naj nekdo poda 10 primerov, da temu ni tako!
lila2140
# 08.03.2010 ob 06:37
Ja, ja, Ajvar je povedal resnico. Babe imamo zelo veliko od te, v nebo vpijoče, demagogije. Pravih moških pa res ni več...
ajvar
# 08.03.2010 ob 06:29
@ kantavtor

se popolnoma strinjam dodal bi pa še to, da je v ostalih segmentih javne uprave zaposleno 80% žensk( le 20% moških), katere dobivajo solidno plačo, glede na ure sedenja in brezdela ki ga preživijo na delovnem mestu, da o bolniških, porodniških in drugačnih pravicah ne govorim .

tudi jaz se sprašujem

Ne vem kdo ima korist in od kje ta HUDIČEVA DEMAGOGIJA..???

Verjetn sam babe.... ker pravih moških res ni več
AlFe
# 08.03.2010 ob 03:44
Med mamicami so praktično 100% same ženske! Krivica! Dokler ne bo razmerja 50% proti 50%, ne bo pravice na tem svetu! :=))

Tako butaste akcije pa še ne. Je nekaj bioloških razlik med moškim in žensko, zato bo vedno nek različen položaj. Ne pozabimo, da je ženska med nosečnostjo in kako leto, dve po porodu za uspešno kariero, kjer se zahteva 120% eenrgjje posameznika, izgubljena. Seveda to velja za Slovenijo. Ponekod je pa resnično kriza.
Adut97
# 08.03.2010 ob 02:45
Pa 7 let prej bom umrl, tako da zahtevam odškodnino, ki mi pripada... :D
Adut97
# 08.03.2010 ob 02:41
Zakaj niso revni enakopravni z bogatimi?
Praznujmo 365 dni revnih.
Dokler so potrebni takšni prazniki, ni enakopravnosti.
Vsak dan je lahko tvoj dan!
kantavtor
# 08.03.2010 ob 01:18
TO JE NAVADNA DEBELA LAŽ:

policajka- policaj= enaka plača
učiteljica--učitelj = enaka plača
zdravnica-zdravnik je =enaka plača
medicinska sestra-medicinski tehnik =enaka plača
državna uradnica-državni uradni=enaka plača
novinarka-novinar=enaka plača....
načelnica upravne enote- načelnik upravne enote= enaka plača
poslanka - poslanec= enaka plača....

Ne vem kdo ima korist in od kje ta HUDIČEVA DEMAGOGIJA..???

jasno pa da nima nekvalifiran tekstilna delavka enake plače kot naprimer
ZDRAVNIK..!???
Elektronček
# 08.03.2010 ob 01:13
Žene ništa nisu postigle. Nekada su bile neravnopravne sa pravim muškarcima, a sad su ravnopravne sa nikakvim.

Ženske niso ničesar dosegle. Nekdaj so bile neenakopravne z pravimi moškimi, zdaj pa so enakopravne z nikakršnimi moškimi.


Dušan Radović, novinar Radia Beograd
tetka
# 08.03.2010 ob 00:47
dejstvo je, da smo še vedno moška družba, kar pomeni, da je procent moških na vodilnih, t.p. mestih, kjer se odloča bistveno višji od žensk, čeprav so ženske statistično bolje izobražene. Sam sem moški, a tega dejansko ne bi smelo biti. Prav hecno je, ko vidiš ministre in državne sekretarje...vsi moški,.... podsekretarji in delovna sila po ministrstvih in uradih pa je ženska....
Zanimivo
rea
# 08.03.2010 ob 00:30
V Sloveniji je razlika med plačami žensk in moških relativno majhna. Nastane v podjetjih in sistemih, kjer na višja delovna mesta prej napredujejo moški kot ženske, čeprav imajo enako izobrazbo, delovne navade, uspešnost, itd., napredovanje pa je odvisno od "subjektivnih" faktorjev. V ZDA, VB, Švici, Franciji pa so razlike precej večje - primer profesorice, ki poučuje en semester v LJ, en semester pa v ZDA - v LJ je enako plačana kot moški, v ZDA pa prejema pribl. 30% nižjo plačo od moških kolegov. Razlog? Tako pač je (odgovor dekana) :)
Nekdopac
# 08.03.2010 ob 00:17
Sicer pa čestitke od dnevu žena; sam vas imam za povsem enakopravne :)
kofetar
# 08.03.2010 ob 00:17
Pojutrišnjem,10.marca bo dan moških (štirideset mučenikov). Čestitam vsem ženam ob prazniku,bilo pa bi pošteno,če bi nam vrnile čestitko čez dva dni. V imenu enakopravnosti :)
Nekdopac
# 08.03.2010 ob 00:16
Mojemu razumu je nedojemljivo, kako naj bi imela ženska v 21. stoletju v EU "za nalašč" nižjo plačo od moškega za enak položaj in delo? Sam v svojih službah tega še nisem opazil in tudi ko sem imel svoje cajte šefice so one imele povsem primerljivo plačo z ostalimi šefi; enako moje sodelavke.

Mar to pomeni da tudi menedžerke prav tako dajejo nizke plače sodelavkam?

Preprosto ne razumem?!?
kmetozar
# 08.03.2010 ob 00:10
Kaj pa je z dnevom mož? Od rojstva zaman čakam na svoj praznik ...
brico32
# 08.03.2010 ob 00:07
No ja...ne plača se človeka glede na spol, temveč na njegovo delo...
garfield94
# 08.03.2010 ob 00:00
Moški bolj leni... (sicer bolj pametni od žensk, a preleni) :D
Kazalo