Slovenija

Poudarki

  • Zver podpira zgodnje učenje tujih jezikov, a meni, da bela knjiga do tega ni prijazna
  • Prepričan je, da mora učenec v šoli dobiti več od golega znanja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,9 od 47 glasov Ocenite to novico!
Šolarji
Osnovnošolci od prvega do tretjega razreda bodo po predlogu v šolah po šest ur dnevno, pouk pa se ne bo smel začeti pred osmo uro zjutraj. To pomeni, da bi morali najmlajši učenci v šoli ostati do 14. ure. Foto: BoBo
       Mislim, da bi bil boljši model 3 + 1 s tem, da bi vnesli več elementov dualnega modela. Dijakom bi morali v čim krajšem času omogočiti pridobiti poklic.       
 O predlogu ukinitve sistema 3 + 2 v poklicnem izobraževanju.
       Dokler bomo šolanje razumeli le kot usvajanje znanja, sposobnosti naših učencev ne bodo primerljive z njihovimi vrstniki po svetu. V razvitih državah ni pomembno, da udeleženec na koncu nekega izobraževalnega procesa nekaj zna, ampak da to tudi smiselno uporabi.       
 O tem, ali bodo spremembe v šolstvu pripomogle k boljši bralni pismenosti slovenskih otrok.
Milan Zver
Nekdanji šolski minister Milan Zver je prepričan, da bela knjiga ni prijazna do učenja tujih jezikov. Foto: MMC RTV SLO
Učenje
Ena izmed večjih novosti, ki jih predvideva zakon, je neobvezno poučevanje prvega tujega jezika že v prvem razredu in obvezno poučevanje tega jezika v drugem razredu. V četrtem razredu bi lahko učenci izbrali drugi tuji jezik kot neobvezni izbirni predmet. Foto: Thinkstock

Dodaj v

Zver: Upam, da ta strategija razvoja šolstva ne bo zaživela

Nekdanji minister meni, da je bila bela knjiga narejena v naglici
3. april 2011 ob 06:32
Ljubljana - MMC RTV SLO

Bela knjiga o prenovi šolstva je izrazito enostranska, nepluralna in nekakovostna, meni nekdanji minister za šolstvo Milan Zver.

"Ta bela knjiga, ki je predvsem povzetek stanja brez ustreznih usmeritev, me je močno razočarala," je pred dnevi predstavljeno belo knjigo, ki prinaša številne spremembe tako pri izobraževanju najmlajših kot dijakov in odraslih, komentiral nekdanji minister za šolstvo.

"Pomenljiv je prvi del - uvoda jim še po 30 mesecih dela ni uspelo napisati -, ki med drugim zavrača v Evropi splošno sprejet koncept kompetenc. Ponovno vzpostavljajo koncept, ki temelji zgolj na znanju," je prepričan Zver in opozarja, da je to korak nazaj v primerjavi s prejšnjim mandatom. Verjame namreč, da se danes to, kar učenec dobi, "ne more zreducirati zgolj na golo znanje". "Poleg tega je vprašanje vzgoje v besedilu premalo dorečeno," je našteval slabosti bele knjige.

Za komentar bele knjige o šolstvu smo prosili še enega nekdanjega ministra, dr. Slavka Gabra, vendar ta pravi, da vsebine ne pozna, poleg tega pa meni, da ne bi bilo primerno, da bi komentiral vsebino knjige, ki želi nadgraditi tisto, ki se je uporabljala kot podlaga za zakone iz leta 1996.

Sicer pa nekdanji minister meni, da je dobro, "da se vzgoja in izobraževanje nenehno temeljito analizirata", slabo pa je, da se to počne z doktrinarnega stališča levega liberalizma, kar, kot pravi, ni splošno sprejeta paradigma. Prepričan je tudi, da bela knjiga ne upošteva evropskega mišljenja.


Spodaj si lahko preberete še preostanek intervjuja z Milanom Zverom.


Dekan ljubljanske pedagoške fakultete Janez Krek, ki je vodil strokovno skupino, ki je knjigo pripravljala, je v četrtek ob predaji knjige ministru za šolstvo dejal, da so v skupini ugotovili, da je slovenski šolski sistem dober. Se strinjate?
Močno me skrbi, da pedagoško fakulteto vodi nekdo, ki ima dokaj nestrpne, nepluralne in enostranske poglede na razvoj šolstva v Sloveniji. Poleg tega celo vodi fakulteto, ki izobražuje učitelje, kar je še posebej problematično. Zato njegovo mnenje, kaj si misli o slovenski šoli, zame ni veljavno in relevantno, zato ga ne bom komentiral. Z ministrom Lukšičem sta očitno našla skupen jezik: nobenih resnih sprememb. Te bi utegnile ogroziti njuno ideološko prevlado.

Med novostmi, ki jih predstavlja bela knjiga, je tudi zgodnejše učenje tujih jezikov (prvi tuji jezik bo otrokom na voljo že v prvem razredu in obvezen v drugem, drugi tuji jezik bo na voljo v četrtem). Ste zagovornik ali nasprotnik zgodnjega učenja tujih jezikov? Zakaj?
Sem zagovornik zgodnjega učenja tujih jezikov. Vaše vprašanje temelji na napačnih predpostavki, saj t. i. bela knjiga ni prijazna do učenja tujih jezikov. Predlaga precej manj, kot smo predlagali v mojem času, minister Lukšič pa tega pozneje ni hotel uresničiti. Bela knjiga je tudi v tem smislu zato celo korak nazaj, saj močno otežuje učenje drugega tujega jezika, ki ga spreminja le v izbirnega. Smernice v Evropi pa so jasne.

Tudi Slovenija je med predsedovanjem EU-ju dala jasna priporočila na področju večjezičnosti. To še danes cenijo. Zadnjič so me, na primer, Poljaki, ki naslednji predsedujejo, že povabili na septembrsko konferenco na to temo, ker cenijo naše pretekle napore. Sicer pa je znano, da učenci lažje usvojijo te veščine v zgodnjem otroštvu. S starostjo so sposobnosti za učenje tujih jezikov manjše. Vsi pa vemo, da bodo te kompetence tako kot poznavanje računalniške tehnologije ključno določale konkurenčnost naših mladostnikov, ko se bodo potegovali za delo na slovenskem ali svetovnem trgu.

Na področju poklicnega šolanja bela knjiga uvaja precej sprememb: ukinja se sistem 3 + 2, namesto triletnih programov se uvajajo štiriletni. Kakšno je vaše stališče do tega?
Tega ne podpiram. Mislim, da bi bil boljši model 3 + 1 s tem, da bi vnesli več elementov dualnega modela. Dijakom bi morali v čim krajšem času omogočiti pridobiti poklic. Prej se mi zdi, da tako kot v osnovni šoli v prvo vrsto postavljamo potrebe učiteljev (ki potrebujejo ure in delovna mesta), in ne potrebe učencev. Pri nas pa so pri vseh spremembah v slovenskem šolstvu v ospredju gospod Štrukelj in koristi njegovega SVIZ-a.

V gimnazijah naj bi vpeljali dve ravni zahtevnosti. Je to po vašem mnenju smiselno?
Menim, da je to začetek konca gimnazije.

Če sodimo po raziskavi PISA, so slovenski šolarji pri matematiki in naravoslovju nadpovprečni, precej slabši pa pri bralni pismenosti. Bodo po vašem mnenju spremembe šolstva pomagale, da bodo naši učenci na tem področju boljši?
Dokler bomo šolanje razumeli le kot usvajanje znanja, sposobnosti naših učencev ne bodo primerljive z njihovimi vrstniki po svetu. V razvitih državah ni pomembno, da udeleženec na koncu nekega izobraževalnega procesa nekaj zna, ampak da to tudi smiselno uporabi. To pa je že kompetenca. Kompetenčni pristop pa naši vrli pedagogi v tej knjigi eksplicitno zavračajo.

Tudi sicer gredo smernice kakovosti v zadnjem času navzdol. Še pred nekaj leti smo bili po bralni pismenosti precej visoko. Bralna pismenost je precej padla v državah, kjer imajo veliko imigracije. Pri nas to ne bi smel biti razlog. Bralno kulturo in knjigo moramo še naprej intenzivno podpirati. Tu gre za slovenski jezik in s tem tudi za slovensko kulturo. Upam, da ta strategija razvoja slovenskega šolstva, ki je bila očitno na hitro narejena v neki naglici, ne bo zaživela v praksi.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
povžek
# 04.04.2011 ob 11:45
Še ena reforma v totalno levo, laicistično luknjasto golobjo usmerjenost, namesto, da bi jim povedali resnico! Naj uvedejo dolžnosti, ter iz njih izhajajoče pravice!
šurda
# 04.04.2011 ob 10:59
Ubogi bivši šolski kinister Dr:Milan Zver,saj ne ve kaj govori !,in
po čem je danes znan Dr:Milan Zver SDS po tem,da brani in zagovarja
skrajno desničarsko Madžarsko vlado !!!,kar preberite njegove
hvalospeve Madžarski vadi,ki se med drugimi zavzema tudi zato,da
se vse manjšine zbrišejo iz Madžarske ustave !!!,tudi Sloveska !!!
Zdaj pa še malo o tem,po čemur je ostal znan bivši šolski minister
Dr:Milan Zver SDS :
1) Svojima hčrkama,ki nista ravno najbol brihtne sorte,je šel Dragi
očka minister toliko na roke,da je ukini celo šolske ocene ( 1-5 )
2) V času svojega mandata je Romske otroke ločil od ostalih,in jih
dal v poseben razred in jih tak še dodatno zazamova !!!
3) Svoji izven zakonski partnerici je zrihtal dobro plačano službo,ki
jo ta opravlja še danes !! ( Saj vemo kaj počne ! )
Lahko bi napisal še kaj,a menim,da tudi to kar sem napisal pove dosti
o bivšem ministru za šolstvo in šport Dr:Milanu Zveru,ki je bil z
naskokom najslabši minister za šolstvo in šport v kratki zgodovini
Samostojne Republike Slovenije !
Kekec035
# 04.04.2011 ob 10:23
Na žalost se v t.i. Beli knjigi ni našlo mesta za vrednotenje vedenja, ustvarjalnosti, prostovoljskega dela, vrednot ....
Med avtorji sami doktorji znanosti ... bil bi vesel, če bi za katerim od imen videl naziv oče 1,2,3, ... otrok, ali mati 1,2,3, ... otrok. Rad bi videl avotrje teh knjig ... verjetno same dr. mr. emancipiranke, ki si otroke naročajo v epruvetah in jih vso mladost maltretirajo z drilom in pranjem možganov , dokler ne dosežejo najmanj istega nivoja formalnega znanja, kot one same in na koncu duševno propadejo. Kot retorti se rodijo in kot retorti umrejo .... Joj, Slovenija, kam gre tvoj narod .... Naj takšne in podobne knjige v prihodnje raje poimenujejo "črne".
Galaxy
# 04.04.2011 ob 10:09
LOL ... samo da že 2 dni je to "udarna novica" da Milan Zver se s tem ne strinja ... eh moj MMC ... kam ste padli ...
mbvana
# 04.04.2011 ob 09:38
@DREADLORD; 4. april 2011 ob 08:06:

Sicer se z veliko večino tvojega sestavka strinjam, vendar vseeno menim, da imaš preveč idealiziran pogled na obstoj slovenskega jezika. Stanje resda še ni kritično, pa vendar je knjižna slovenščina postala na nekaterih področjih že ogrožena vrsta. Ob poplavi novih izrazov, ki se dnevno pojavljajo v spletnih klepetalnicah in ob vztrajnem slabšanju kvalitete izražanja v komercialnih medijih, zna kaj kmalu priti do situacije, ko bo knjižni jezik porinjen nekam na rob.

Nekaterim se mogoče zdi normalno (meni pač ne) da se "LOL speach" že redno pojavlja v osnovnošolskih spisih in obnovah.
evaevi
# 04.04.2011 ob 09:22
Ste pa našli strokovno inštanco za strokovno presojo..
botvinnik_kr
# 04.04.2011 ob 08:17
in dokler bodo morali starši doma po službi tratiti čas za izobraževanje otrok,

Takim bi moral prepovedat imet otroke.
Binder Dandet
# 04.04.2011 ob 08:14
Ne poznam predlaganih sprememb, amapk sigurno je, da Zver ravno zaradi tega, ker je bivši minister, ni kompetentna oseba za ocenjevanje reforme. Dejstvo je, da slovensko šolstvo nima dolgoročne strategije, ampak da je ta odvisna od kratkoročnih političnih ambicij in želja posameznih ministrov. Tako je deloval tudi Zver. Rezultati vseh poizkusov zadnjega desetletja v šolstvu pa so znani. Slovenski šolarji slabše bralno pismeni od povprečja
beyond
# 04.04.2011 ob 08:12
Zver je madžarskim desničarjem, ki brišejo Slovence iz ustave in nacifizirajo medije navdušeno vspodbujal, NAJ ZDRŽIJO??! To vse pove o tem nepotu.
jast123
# 04.04.2011 ob 08:11
Mislim, da tudi Zver, tako kot Gaber, knjige ni prebral. Vendar Gaber to prizna in ne komentira. Zver pa samo neke pavšalne kritike, samo da se kritizira.
DREADLORD
# 04.04.2011 ob 08:06
pohvalno. tema šolstvo že 24 ur. to je napredek. naj temu sledi še vrsto drugih mnenj o tej temi z enakim časom brez psov in vojaške opreme.

moje mnenje je, da jeziki so osnova komuniciranja. kot majhen narod moramo dejansko več dati na ta segment, ker tako se lahko sklepa posle in po svoje tudi širi obzorja, da ljudje nimajo ideje, da so sami in edini na tem svetu. meni je dosti lažje dobiti posel zaradi znanja treh jezikov, ker so partnerji impresionirani nad znanjem njihovega jezika in ker je to konkurenčna prednost pred nekom drugim. ker so partnerji slabi v tujih jezikih (ponavadi kdo od večjih narodov, ki so naravnost zaljubljeni v svoje jezike), se najlažje zmenijo za posel z nekom, ki je domač v njihovem domačem jeziku. in to prebija ovire. nenazadnje se posel sklepa med ljudmi.
seveda to ne pomeni, da se zanemarja materni jezik, ker ni nobene potrebe. materni jezik se pač uporablja v domovini in kjerkoli je možno. tuj jezik pa za posel in komuniciranje s prijatelji iz tujine. v tem ne vidim nobene ogroženosti slovenščine. strah, da bi slovenščina izumrla zaradi učenja tujih jezikov, je nepotrebna paranoja. slovenščina je skozi zgodovino preživela ideje o načrtnem brisanju naroda, preganjanju slovenske besede in prepovedi uporabe le-te.
sam bi reformiral pouk slovenskega jezika, da bi večji poudarek dal pisanju slovenske besede, ne pa učenju teorije oz. slovnice. to bi pouk naredilo bistveno bolj smiselen in prijazen. in nenazadnje, verjetno bi potem tu imeli kakšnega dijaka oz. osnovnošolca več, ki bi znal napisat namesto besede gdo/kdo.
mbvana
# 04.04.2011 ob 07:54
Medtem ko sta Lukšič in Gaber padla z istega ideološkega drevesa, Zver tupi po svoje. Še najbolj se strinjam s komentarjem od uporabnika nekdodalec (3. april 2011 ob 19:54).

Slovensko šolstvo gre v neko povsem neznano smer, s povsem neznanim ciljem. Pozdravljam učenje tujih jezikov, pa vendar sprašujem pristojne, če se zavedajo da povprečen srednješolec ni sposoben spisati berljive in smiselne prošnje? Prav tako sprašujem pristojne, ali je podaljševanje šolanja in študija odgovor na demografske kazalce? Da slučajno ne bi kdo diplomiral pred 25. letom, ker bo šel lahko v penzion že pri 65? Kdo od pristojnih je že slišal za besedno zvezo "potrebe gospodarstva"? Če jo je kdo že slišal, oz. če jo kdo celo razume, bi prosil za kak komentar. Zver se mi je v prejšnjem mandatu precej priljubil, ko je za razliko od preteklih ministrov za šolstvo napovedal boljše povezovanje šolstva z gospodarstvom, pa se mi je ob koncu mandata v isti meri zasral, ko se je pokazalo, da je bilo bore malo storjenega.

Upam samo, da do trenutka, ko moj otrok zraste, ne bodo mladine držali po 12 ur v šolah in da bom imel tudi sam priliko otroku kaj pokazat in ga česa naučit.
ii
# 04.04.2011 ob 07:49
Dokler bodo v šolah kupi delovnih zvezkov, kjer je edini cilj napisat eno in edino pravilno rešitev na črtico, zato, da ni težav z ocenjevanjem....in dokler bodo morali starši doma po službi tratiti čas za izobraževanje otrok, ko dobo njihove učiteljice že davno opravile vsa gospodinjska in druga opravila....DO TAKRAT NAŠ ŠOLSKI SISTEM NE BO VREDEN 5 centov.ž

Otrokom in staršem dajte po delovniku čas za sprostitev, igro....in bo pol manj težav v šoli in v službah..
izi07
# 04.04.2011 ob 06:48
Zgovarjajo se na evropo.Glede tujine bom povedu tole, namreč sem delal v tujini in glede jezikov so v živi temi.V Avstriji se v OŠ učijo isključno le Angleški jezik , tudi v Nemčiji in Franciji.Imajo seveda tudi možnosti za učenje drugih tujih jezikov , vendar ne gredo v oceno.
Pri nas pa seveda hočemo imet kar tri tuje jezike pa še Slovenskega jezika ne obvladamo.Otroke spreminjajo v stroje , ki bi samo služili državi in da bi jih čim bolj izželi. V resnici v realnem svetu ne rabiš toliko neumnosti kot jih vcepujejo v njihove male glavce.Otoci se morajo tudi socialno izobraževat se pravi kolturno izražanje pa tudi osnove bontona itd.To se je v OŠ povsem izgubilo in že marsikateri najstnik pošlje učitelja peš v maribor itd.Tukaj pa pri nas zeva vedno večja luknja.Starši delajo po cele dneve da zaslužijo za kruh dočim otrok naredi cel šiht v šoli ko pa pride domov ima še za 3 ure naloge pa še učenje.Totalna bedarija , tega v tujini ni!! To je samo pri nas v hlapčevski Sloveniji , kjer otroke silimo da bodo tznali čim več tujih jezikov , čim več neumnosti , da nazadnje sploh več ne vedo kaj je njihov cilj.
No ko ste vsi toliko pametni na vladi sprašujem vas v kateri državi se pa učijo Slovenščine kot tuj jezik?????
sappo
# 03.04.2011 ob 23:09
zver je taliban
Skippy
# 03.04.2011 ob 22:46
Ne razumem, zakaj bi vsi radi amerikanizirali šolski sistem. Tipična evropska obsedenost z ZDA? Kdaj so na kakšnih pomembnih tekmovanjih iz znanosti zmagali učenci iz držav z amerikaniziranim sistemom? Zmaguje ruski in južno-vzhodnoazijski sistem. Seveda, ta je veliko bolj naporen kot razvajeni ameriški, in zato ga ljudje ne marajo.

Naš sistem pa ni slab, kot bi ga nekateri radi predstavili. Kar vprašajte tiste, ki študirajo v Veliki Britaniji, Nemčiji, ZDA, Avstraliji - kjer seveda s študijem nimajo težav.

Doma imam na kupe osnovnošolskih učbenikov iz različnih razvitih držav. A res hočemo preiti na 50 stranski učbenik za celo leto učenja?
zmagoslav
# 03.04.2011 ob 22:20
Morda bi pa gospod Zver šel še preden ko jak konktretnega reče, vprašat za nasvet na Madžarsko h gospodu Orbanu!
glasnost
# 03.04.2011 ob 21:24
Dve ravni zahtevnosti v gimnaziji? Pa saj to je smešno, če že ne neumno, oprostite, tu ima Zver prav, ko govori o koncu gimnazije. Ukinitev triletnih - poklicnih - šol in njihovo podaljšanje v štiriletne šole (kot je razumeti iz članka) je prav tako nepotrebno in nekoristno.

Žal vzgojno-izobraževalno teorijo očitno pišejo ljudje, ki že nekaj let (ali desetletij) niso prestopili praga učilnice kot učitelji, zato živijo v oblakih in temu primerno tudi razmišljajo.
redplanet
# 03.04.2011 ob 21:01
Škoda, da se toliko napačnih ljudi ukvarja s šolstvom. Lepo bi rekrutirali nekaj komentatorjev tu in bi uredili šolski sistem, da bi bil najboljši na svetu.
lol
nekdodalec
# 03.04.2011 ob 19:54
Ja ljube duse..... a ste normalni? kaj se pa greste?

zver ima delno prav --- delno tudi ne. zal.

Da povzamemo:

Vprasanje: V gimnazijah naj bi vpeljali dve ravni zahtevnosti. Je to po vašem mnenju smiselno?

Odgovor: Menim, da je to začetek konca gimnazije.
(o tem Zver)

Se kako ima gospod Zver prav !!! Nasi cepci se zopet slepo zgledujejo po nemcih in ostalih narodih razvitih drzav, ki imajo vec kot 70 milijonov prebivalcev v svojih drzavah..

Npr. v nemciji so dobesedno "zafurali" solstvo. Imajo, na ta nacin kot predlagajo nasi vec zahtevnosti gimnazij oz. srednjih sol.

In kaksen je rezultat? Vzgojijo 3 % briljantnih ki imajo vse moznoti za fakultete.. in 20 % je "kvazi gimnazijcev" (realke ki imajo okrnjen in nezahteven program), ostalo so mizarji in slosarji, ki so sicer dovolj inteligentni za gimnazijo, vendar so v mladosti (druzina, denar, itd.) primorani iti med rokodelce.. to dela t.i. razlicna "zahtevnost" programov..

Zopet se zgledujemo po drzavah s 80 milijonov prebivalcev kjer 3 % pomeni 1 milijon briljantnih, namesto, da bi gledali individualno problem na slovenskem (ne govorim o pretirani indiv. v solstvu da ne bo pomote!)

Banda nesposobna - ce ze kopirate sistem, ga vsaj izboljsajte --- ne pa da ga le prezrcalite...

Nesposobna banda !!!

Zver: Prepričan je tudi, da bela knjiga ne upošteva evropskega mišljenja. Smernice v Evropi pa so jasne.

Ne gospod Zver. Smernice v Evropi tudi slucajno niso jasne !!! Vsak ima nekaj drugega in nikjer ne stima. Ravno zato bi se morali uciti na nasih izkusnjah in izboljsevati zadevo..

Zver: Predlaga precej manj, kot smo predlagali v mojem času, minister Lukšič pa tega pozneje ni hotel uresničiti.

Dragi g. Zver. V kolikor govorite o smernicah po evropi ---- smernice tudi slucajno ne zajemajo talsne kvantitete oz. kolicinskosti snovi kot jo imajo nasi ucenci --- temvec luscijo le neke elemente, ki se jih kasneje nadgrajuje... Trend ko se je drugod po sodobni evropi poskusalo delati le na kolicini snovi je pripeljalo do manjsega znanja !!! Tko da se ne hvalite s tem, saj se smesite !!!

Banda nesposobna, le kopirat znate --- in se ne uporabljate svoje glave poleg!!!
jeremija
# 03.04.2011 ob 18:51
tale fredi še slovensko ne zna in on bi o tujih jezikih
AlFe
# 03.04.2011 ob 18:13
Če hočemo izboljšati šolski sistem, moramo odgnati poklicne prenovitelje šolskih sistemov daleč, daleč stran. Potem moramo pustiti, da začnejo učitelji ponovno vzgajati in ne samo poučevati. Ostalo so nepomebne podrobnosti. Aja, pa še to: iz agencije nalastneočivideno.press poročajo, da je število učiteljev na dijaka v zahodnih evropskih državah še enkrat večje kot pri nas ...

Grem stavit, da sedaj uvajajo sistem 3+1 isti ljudje, kot so uvajali 3+2 in slednjega so utemeljevali kot vertikalno mobilnost in to predstavili kot najsodobnejši dosežek šolstva.
if
# 03.04.2011 ob 17:47
Strnijam se s trditivjo glede nekompetenčnosti znanja, ki ga daje slovenski šolski sistem.
Zelo skromna je aplikativna moč znanja!
To je prvi problem slovenskega šolskega sistema.

Drugi problem? Slovenski šolski sistem generira "obglavljenost" gospodarstva, oziroma, ne sledi načelu "razvij, izdelaj, prodaj"!
Šolske reforme pišejo ljudje, ki ne upoštevajo zakonitosti proizvodnega procesa, zato sedanji slovenski šolski sistem vodi mladega človeka predvsem v prodajno sfero, oziroma v zaključno fazo proizvodnega procesa.
Če hočemo pognati slovensko gospodarstvo v zdravo smer, mora slovenska šola mlade ljudi voditi tudi v konstrukcijski proces in v proces materializacije, ki sta prva in druga faza proizvodnega procesa.
V konstrukcijskem procesu ustrezno izobražen kader ustvarja nova vrednost, razvija izdelek v obliko nematerialnega stanja, oziroma v načrt bodočega izdelka.
V procesu materializacije proizvodno izobraženi kader spreminja vsebino načrta v izdelek. Mladim ljudem ta družba glede proizvodnega dela ni dajala dobrega zgleda, oziroma, je sporočala, da je mogoče svoje eksistenčne težave brez napora rešiti na borzi.
Kriza dokazuje, da temu ni tako.

Danes se prodaja znanje in ne kilogrami. Take izdelke lahko ustvarja le kvaliteten tehnični razvojni kader, ki je v Sloveniji zelo slabo plačan napram odvetnikom, zdravnikom, sodnikom in celo ljudem, ki opravljajo manj zahtevne naloge.

Tretji problem? Slovenski šolski sisitem ne razvija načela odgovornosti!
To je najtežja naloga slovenskega izobraževanja. Zakaj?
Mlad človek nima zgleda v družbi, hkrati se to prenaša tudi v slovenski šolski prostor. Čeprav špolajoče se dokazano ne dela sproti, lahko hodi v šolo, prejema brezplačno ali subvencionirano malico, uživa status šolajočega se, starši mu pišejo neobjektivna opravičila, ...

Načelo nacionalnega interesa? Z znanjem ustvari, svojemu človeku daj izdelati in izdelek prodaj.
Delodajalci, ki dajejo delo cenejši delovni sili v tujini in odgovorni politiki, ki vzpostavljajo pogoje, da se to dogaja, delujejo proti nacionalnemu interesu, delujejo proti razvoju nacije, iz katere izhajajo, delujejo proti mlademu človeku, ki je v tem ekonomskem sistemu edini vir upanja za prihodnost.
kanalija
# 03.04.2011 ob 17:45
Sloveno.. očitno nisi imel priložnosti izobraževanja v tujini. Italija? Nisi resen. Me veseli, da si se odselil. Tehnično gledano problemov ni, menim da je večina slovenske mladine prav tako butasta kot je evropsko povprečje, se pravi ravno prav, da ta kreditno/potrošniška družba še funkcionira. Vse ostalo je oblasti tako ali tako odveč.
palbinc
# 03.04.2011 ob 17:36
minusarji so nazaj z dopusta, ha ha
krosnjar
# 03.04.2011 ob 17:28
Dobro bi bilo kako reči še o preštevilnih zasebnih šolah, kjer si lahko praktično kupiš visoko izobrazbo. Kot nekoč v fakultetah v Nišu, Prištini, Kumrovcu. . .
Potem pa se s temi papirji "diplomanti" zaposlijo preko zvez v državnih ustanovah in nam solijo pamet. Nekateri pridejo s tako izobrazbo celo za predsednika vlade. Zadnji primerek sodi zanesljivo v to kategorijo. Predzadnji pa tudi.

Tudi zato gremo v točno določeno smer. Postajamo dežela tretjega sveta.
MIRNČAN
# 03.04.2011 ob 17:07
frlekin popolnoma se strinjam.
frlekin
# 03.04.2011 ob 17:00
vsak dan sem vesel, da sem se rešil oš in srednje šole. 'učenja' tako ali tako ni oz je minimalno. dolgočasno podajanje snovi, ponavadi 'prepisovanje' s prosojnic tu in tam, da se kakšen zanimiv prijem doda (recimo dejansko so nekatere profesorice zgodovine šle tako daleč v svoji raznolikosti, da so pokazale zemljevid). seveda niso vsi profesorji taki... sam večinoma je tako. učni načrt se nikoli ni izpeljal do konca, ostajalo je snovi in v višjih letnikih nismo mogl začeti s snovjo, ker še iz nižjega letnika je nismo predelali. potem profesroji, ki so svojo znanje pozabili 30 let nazaj in še vedno učijo stvari, ki so veljale 30 let nazaj, čeprav je danes drugače. profesorji, ki vsa leta imajo en in isti način poučevanja in se ga v 2 letih naveličaš, 2 leti eno in istih primerov ipd, da ne omenim, da imaš nekatere celo vsa 4 leta. šolanje je postalo ena navadna rutina. ni užitek se učit ampak je cilj dobit čedalje večje ocene, se napiflat snov in to je to, ne pa dejansko učencu približat snov, da bi se z veseljem učil. tako pa sem se v osmih letih zgodovine naučil samo eno in isto. snov ni nikoli prišla dlje od druge svetovne vojne, ko da se je leta 45 končal svet. po cel 8. razred in 3. oz 4. letnik blodenje o drugi svetovni vojni, nob ipd. pa ne rečem, da to ni pomembno, samo imaš občutek, ko da se drugega ni dogajalo. podobno je z ostalimi predmeti.
kuruc
# 03.04.2011 ob 16:39
Mojo generacijo ste lahko farbali (nategovali) 40 let z pravljicami o NOBju. Nekateri smo spregledali tudi s pomočjo nove medijske tehnologije, privilegiranci in njihovi nasledniki ne bodo nikoli. Novo generacijo bo pa vse teže.
Alchemist
# 03.04.2011 ob 15:47
Mah, Zver al Lukšič, isti šmorn, rabimo, kot že več mesecev trdim, nekoga povsem novega. In to povsod v politiki.
xena
# 03.04.2011 ob 15:42
Dokler bomo šolanje razumeli le kot usvajanje znanja, sposobnosti naših učencev ne bodo primerljive z njihovimi vrstniki po svetu. V razvitih državah ni pomembno, da udeleženec na koncu nekega izobraževalnega procesa nekaj zna, ampak da to tudi smiselno uporabi. To pa je že kompetenca. Kompetenčni pristop pa naši vrli pedagogi v tej knjigi eksplicitno zavračajo.

To je res. To je problem našega šolstva, ki sem ga tudi jaz med šolanjem opazila in me je to jezilo.
bulldog123
# 03.04.2011 ob 15:30
Gospod Zver že okoli 25 let ni bil fizično prisoten pri pouku v šoli. Verjetno je že malo pozabil kaka se pouk izvaja v praksi. Razvijal teorije, ki se v praksi niso nikoli izvedle; kot večina drugih ministrov. Redki naredijo vsaj nekaj dobrega da se izvede v dobronamerni praksi. Vem, da v slovenski šoli ni tako slabo stanje, kot stanje predstavlja bivši minister.
fooZar
# 03.04.2011 ob 15:26
Še od časov usmerjenega izobraževanja se pri nas sprejemajo bedasti zakoni, spremembe in nadgradnje le-teh, ki pa za izboljšanje sposobnosti znanje udejaniti v praksi niso najboljši. Da o tem kakšne bedastoče se včasih moramo učiti raje niti ne govorim. In zdaj bi naj torej npr. frizerka hodila v šolo 4 leta. Al se vam blede, al kaj? Šolala sem se v usmerjenem izobraževanju, šolam se tudi sedaj, in otrok obiskuje gimnazijo tako, da točno vem kaj govorim. Potrebna je celovita reforma šolstva, ne pa neki zmazki vsake 4 leta. Ampak pod to vlado lahko o tem samo sanjamo. Saj ne znajo niti 1 zakona narediti tako, da bomo ljudje, ki nam je mimogrede namenjen z njim zadovoljni. A res moramo vsakič na regrendum, da jih zaustavimo?
bulldog123
# 03.04.2011 ob 15:21
Tele gospod Zver že okoli 25 let ni bil fizično prisoten pri pouku v kakšni slovenski šoli. Niti ne ve kako se pouk izvaja v praksi. Če želi razpravljati o teoriji, pa lahko govori kar želi, saj s tem nima kakšnega posebnega vpliva na praktični del.
johc
# 03.04.2011 ob 14:42
v sloveniji je narobe že s tem, da vsak vse lahko, kar je lažna demokracija in lažni liberalizem, dokler se 90% Slovencem j...za vse okoli sebe vse dotelj bo tako, ko bo človek zopet pomisli, na sočloveka, ko bo vsak spoštoval najosnovnejša pravila (pa tudi samo to, da je potrebno voziti brez mobitela v roki, da je potrebno dati smernik, da je potrebno v avtobusu odspoiti sedež starejšemu ali nosečnici...), da je potrebno dobro delati za skupnost ipd. vse dotlej bomo popolnoma v riti,
tega se bodo pa morali zavesti vsi Slovenjceljni in ne samo desna in leva politična opcija, kakršen narod taki politiki...
v šolstvu ja pa tudi zato narobe, ker vsak učenec vse lahko...in dokler bo tako, bo anarhija tako, kakor drugod po Sloveniji...
žal je posledica 45 let zatiranja sedaj tudi v lažnem liberalizmu in anarhiji...
svododen si na žalost samo toliko časa, dokler ne kratiš svobode drugega...
Kejkoo
# 03.04.2011 ob 14:06
Ko berem komentarje si ne morem kaj, da ne bi opazil znanega problema: precenjevanje ideologij in posledična nezmožnost videti gozd zaradi dreves.

Osebno vem iz lastnih izkušenj, da je slovensko šolstvo predvsem izložba nesposobnosti in popolnega pomankanja profesionalizma. Sploh slednjega manjka povsod - mimogrede, situacija je tako slaba, da večina Slovencev tega pojma sploh ne pozna in ga zamenjuje s "profesionalnostjo", ampak gre za nekaj več - trdno odločenost nadzirati osebne in skupinske težnje in jih podrediti zastavljenim ciljem in nalogam, ki so ti zaupane. Ni lahko! Jasno, profesionalizem ne pride sam od sebe - in z zagotovljenimi službami in neomejeno licenco za bluzenje ter delanje napak ostane oddaljen sen.

Tako komentarji, kot izjava g. Zvera, kot delo trenutnega ministra samo potrjujejo to žalostno ugotovitev.
KennyAngel
# 03.04.2011 ob 14:04
V tem dokumentu lahko zasledimo, da se predvideva krčenje števila ur matematike za dijake na osnovnem gimnazijskem nivoju.
S tem bi radikalno zmanjšali pripravljenost večine dijakov za študij naravoslovja, matematike in tehnike ter bistveno oslabili analitične sposobnosti prihodnjih rodov izobraženih. To bi bil kastrofalen poseg v kakovost slovenskega šolstva.
Vir:
hockey_fan
# 03.04.2011 ob 13:56
Ta knjiga nas še bolj vodi v pogubo.

Spodnje odprto pismo (glej prilozen link) so sestavili na Ljubljanski matematični fakulteti, podpirajo ga pa prakticno vsi dekani naravoslovnih (in drugih) fakultet.

Zalostno je, da imamo en kup t.i. "pedagogov", ki delajo znanost iz tega kako uciti, sami pa se katastrofalno znajdejo pri tem. In na podlagi njihovih veleidej se potem sprejemajo dokumenti kot je ta knjiga, ki potem zafurajo celo državo.

http://www.fmf.uni-lj.si/storage/18109/Bela%20knjiga%20-%20odprto%20pismo.pdf?access=df8c158f5f5
7222b6d1262d138c65f92
Srecko
# 03.04.2011 ob 13:43
Vsake štiri leta osnovne in srednje šole dobijo nove smernice dela. Kako naj v takem okolju pedagoški delavci razvijejo nek kakovosten na izkušnjah osnovah program dela? Pri nas je vse preveč faktografskega učenja, ki učencem ne omogoča razvoja lastne misli in zatira njihovo kreativnost. V bistvu vse skupaj temelji na ponavljanju učiteljevih besed, učenčeva lastna dodana vrednost, v obliki osebnega ovrednotenja naučenega, pa ni zaželjena.

Faktografija se po srednji šoli v nezmanjšani meri nadaljuje na fakultetah (razen redkih izjem) in potem se čudimo, ko s podeljeno diplomo ne bodimo mladega intelektualca, razgledanega na vseh področjih, ampak ozko usmerjenega človeka z zatrto kreativnostjo.

Zame je bil popoln šok, ko sem odšel na študij v tujino in mi je profesor na prvi konsultaciji gladko zavrnil seminarsko nalogo (za katero sem prepričan, da bi po naših standardih prejel vsaj devetko) z obrazložitvijo, da je to sicer dobra obnova študijskega gradiva, da pa se tu zahteva kritično ovrednotenje naučenega. Takšen študij zahteva veliko več vloženega truda tako s strani študenta kot profesorja, ampak s tem se spodbudi kreativnost in razmišljanje z lastno glavo, kar vodi v implikacijo naučenega v vsakdanje življenje, česar trenutno slovenski družbi kronično primanjkuje. Če želimo iti v korak s časom moramo enkrat za vselej spoznati, da je avstroogrski koncept izobraževanje preživet in da je potrebna njegova kakovostna nadgradnja.
abria
# 03.04.2011 ob 12:42
Komunistične ideje že 80 let pustošijo po slovenski kulturi in trgajo njeno indentiteto. Kdaj bo konec tega gusarskega ropanja slovenskega naroda. Praksa nam to potrjuje vsak dan. Iztrgajmo se že enkrat iz krempljev komunističnega okupatorja. Koliko čas bomo še prenašali njihov poniževanje, agresijo in zlorabljanje slovenskega narodnega prostora ? Ali bo kdo že končno ukrepal in začel izvajati renesanso in preporod k cilju osvoboditve izpod vseh ostankov totalitarnih režimov, ki so pustošili po naši zemlji.
kislina
# 03.04.2011 ob 12:41
Še malo , pa bo tu severna koreja. Se spomnim kako je bilo potrebno poveličevati s krvjo umazane malike.
PIKI 5
# 03.04.2011 ob 12:23
Ne vem,kaj je počela ta zver,ko je bil minister,ubadal se je s politikanstvom in ne s šolstvom. Važno je da je kot član" najboljše stranke pravovernih "šel v Bruselj.Tam mu je lepu in si lahko utrga čas za kritiziranje saj drugega ta ko ne znajo SDS.
KmečkaPamet
# 03.04.2011 ob 12:10
[/maršal
3. april 2011 ob 07:22
bojim se, da se v šoli nebodo pozdravljali z "hvaljen jezus?"i]

hehe ravno zato pa po mnenju Milana sitem ne gre v pravo smer. Lol je mel čas da bi kaj naredu, pa ni druzga delo ko pukšiču in ostalim županom šole zidal,da so se li kot župani lahko bahali kako so dobri da so gradil šole,dan mora pa lukšič skrbet kako vse te pufe vrnt in zamašit luknje katere so vzpostavl.

Se pa v nečem strinjam z Milanom, šolski sistem je že 20 let na 40 let podlage isti, moral bi doživeti - na samo male spremembe,ampak revolucionarne.

To da nekdo hodi v šolo 11 let in ne potegne druzga kot pisati in brati kaže na zgrešenost in neprilagojenost š.sistema v tem stoletju.
miroslav
# 03.04.2011 ob 12:09
mirnčan, tokrat popolnoma podpišem tvoje pisanje.
miroslav
# 03.04.2011 ob 12:03
v času zverovega ministerskega mandata sem imel opravka z njegovimi idejami in pristopi in sem bil tudi razočaran...

mi je pa zanimivo, da niti ene reči ni znal potrditi kot dobre.....to je že simptomatično.

in 4 leta je imel čas pametovat o jeziku pa ni blo nič od tega, potem je pa lukič kriv kr ni naredil česa...

kar se pa tiče ideološkosti-razen samega izraza (ki je čist političen) ni povedal nič...
dimež11
# 03.04.2011 ob 11:53
ADN - tvojemu pisanju se lahko smeji vsak, ki je pogledal izza plank sistema, ki nas je desetletja utesnjeval. Seveda tudi po zaslugi šolnikov, kot si ti. Kdo je komu pral možgane - poglej se v ogledalo in boš videl.

Če že kdo, potem je bil daleč najslabši šolski minister dr. Gaber (takoj za petami mu je seveda aktualni šol. minister). Pritiski? Takrat jih je šele bilo ... samo ti tega verjetno nisi občutil. Saj si bil opredeljen, "naš" ...
mandingo
# 03.04.2011 ob 11:38
il Sloveno
Italijani pa tuj jezik?Ha,ha,ha,ha...
Aeda
# 03.04.2011 ob 11:19
il Sloveno, nadvse vesela sem, da ste se odsedlili. Poskusite biti tako nesramni in žaljivi do soljudi v državi, kamor ste se odselili, pa boste morda dobili to, kar takemu domišljavcu, kot ste vi, pripada.
sipoj
# 03.04.2011 ob 11:17
Tudi pod Zverovo vladavino je bilo storjenih veliko napak. Kakorkoli, Lukšič je nekatere odpravil. Porazdelil denar za malico med vse generacije, ukinil razveljavljanje negativnih ocen, poenotil počitnice itd. Sicer pa vse odveč, ker je šolstvo tako zjebano, da mu ni pomoči.
stonecold
# 03.04.2011 ob 11:15
Dijakom bi morali v čim krajšem času omogočiti pridobiti poklic.

S tem je popolnoma zadel, dandanes šolstvo traja enostavno predolgo. 12 let moraš gniti po šolah, da maš sploh možnost priti do službe. Največja ironija je to, da lahko narediš izpit za avto v 6 mesecih in maš po tem pravico vozit tono železa po cesti in si potencialni morilec. Še večja ironija pa je, da recimo za politika ne rabiš politične šole ali bilokakega potrdila, samo dovolj ljudi moraš prepričat, da te volijo, če hočeš imeti otroka, ga lahko ma vsakdo, tu isto ne potrebuješ nobenega dokaza ali diplome, da si sposoben pravilno vzgajati otroka itd.

@il Sloveno: maš popolnoma prav, da so učitelji nesposobni, da jih je dosti faliranih, ampak si žal za to niso sami krivi, temveč je kriv sistem. Logično, da nihče skoraj več ne spoštuje profesorjev na fakultetah itd., ker vsi delajo samo zase in jim je vseeno za študente, zaradi tega tudi študenti ne kažejo pretiranega veselja do študija, vsi bi študirali čim manj, prišli v torek na predavanja, šli v četrtek domov, vmes pa na dosti kavic itd. Ampak kot sem že rekel, kriv je izključno samo šolski sistem, ker ne ponuje nobene spodbude, samo "da boš naredil vse pogoje".
Seto
# 03.04.2011 ob 11:13
urkeman: zame je bebav tisti učitelj, ki ne zna učencev zmotivirat za delo in hoče uporabljat take prijeme, kot jih ti omenjaš.
visokepete
# 03.04.2011 ob 11:11
Jao, jao, keri komentatorji.

Samo ideološko napadajo Zvera (ker ne časti Tita?) - nihče se pa ne dotakne sprememb, ki jih predlaga Lukšič:
Dveh ravni v gimnaziji, ukinitve 3-letnih poklicnih šol itd.

Za to vam je vseeno kajne? Vi kar nabijate svojo ideologijo.
urkeman
# 03.04.2011 ob 10:31
Zver je največji folirant.
Govori o šolskem sistemu, medtem pa lastne otroke uči bedarij. No in takšna je slika današnjega šolskega sistema. Otrok v šolo pride bebav, a zaščiten s strani sistema. Če bi mu učitelj rekel da je bebav, bi fasal tožbo. Včasih so nam ključe metali mimo glave, dokler nismo dojeli, da smo tam da se nekaj naučimo.
Moj sorodnik je učitelj. Ko so začeli v šolstvo uvajati nazive svetnik, svetovalec, mentor, itd ... se je začela bitka za naziv. Učitelji so se začeli prilizovati staršem, učencem, svojim mentorjem, samo da dobi tistih 15 evrov več na mesec. Posledično je učenec postal bog, učitelj pa nula.
Danes so otroci nesposobni, pokvarjeni in tako zaščiteni, da lahko namesto da igra nogomet pri telovadbi, pred telovadnico kadi čike, medtem pa ve, da če mu bo učitelj pripopal neopavičeno, da bo prišel starš in zagrozil s tožbo.
Takšen je naš sistem.
il Sloveno
# 03.04.2011 ob 10:14
ADN
3. april 2011 ob 09:06

Bravo, ti si se en tistih, ki potrjuje mojo tezo nesposobnih učiteljev v Sloveniji. Preberem tvoj zmazek in se drzim za glavo kako slabo izobrazeni in slabo vsesplosno razgledani ste učitelji v Sloveniji (ko pogledam studente-bodoce ucitelje, mi je se bolj slabo, en vecji fauliranc kot ta drug, ravno nekje na nivoju bodocih socialnih delavcev). Nekateri ste si se celo zdovolili nadati titule profesororja, kar je višek absurda in posmeh celi akademski sferi. To, da je potrebno prej narediti doktorat, habilitacijo in profesuro, kar znese po koncanem studiju se najmanj 15-20 let, je tako vseeno. Sicer pa ze tvoj zmazek pove vec kot dovolj. V glavnem nobenega spostovanja akademske avtoritete! Vsi so pa na koncu strokovnjaki vsega.
Lahko samo recem, hvala bogu da smo v EU in da sem se uspel odseliti iz tega zastrupljenega levicarskega gnezda, kjer vsi mislijo, da so vrhunsko pametni in vrhunsko usposobljeni. Ja so, natancno do severne meje z Avstrijo ali zahodne z Italijo. Tam se pa pravljica za lahko noc konca, zacensi z nepoznavanjem tujih jezikov.
Ta levica je v 20 letih vodenja sporducirala en kup nesposobnega kadra, ki misli, da vse ve……resnica pa je ravno obratno sorazmerna, ektrapolira v negativo do samega obupa.
MIRNČAN
# 03.04.2011 ob 10:00
Čeprav nekak podpiram sds sem tole pričakoval. Sprašujem pa se kdaj bomo na takem nivoju ko bomo znali tudi nasprotne ideje pohvaliti in včasih povedati kaj nam ni všeč,ter vse podkrepiti z dokazi. Sedaj pa tolčemo po vsakemu ki želi nekaj reformirati.
Drugače bi pa sam dal nprimer veliko poudarka pri predmetu zgodovine na SLovensko zgodovino. Bistveno premalo se jo uči,jst se ne obremenjujem z ameriško zgodovino. Pa otroke bi bilo treba učiti objektivnega razmišljanja s svojo glavo ne tako kot učitelj reče. Redki so otroci ki si upajo pokazati nestrinjanje s kakšnim profesorjevim mnenjem. In tko padeš v apatičnost.
Domicijan
# 03.04.2011 ob 10:00
Komentarji pri tej novici so šolski primer aktivnosti nepismene populacije jugoslovanske komunistične partije.
evaevi
# 03.04.2011 ob 09:50
luka, kaj pa bi v šolah leta 2011 rad drugače govoril?
Ivo Lola
# 03.04.2011 ob 09:49
Glede gimnazije se celo strinjam z esdeesovcem.
sirup
# 03.04.2011 ob 09:49
@ADN

Če še tega ne dojameš kdo v SLO vleče zastarelo ideologijo, potem škoda, ker delaš v šolstvu. Le kako boš potem prenesel znanje, kompetenco iz kupa informacij in najrazličnejših, tudi zavajajočih argumentov, potegniti bistvo in resnico, na otroke. Ostali bodo nepismeni, kot je njihov učitelj.

Kot drugo pa si spet res lep zgled mladim ljudem , da kot učitelj ustvarjaš pesimizem in z abstinenco do volitev kažeš na upor sistemu - kažeš kako je bolje ne narediti nič, ker se tako nič ne bo spremenilo.
Šolarji, najbolje, da vse življenje vegetirate in ste apatični, naredite najmanj kar morate, glavno, da imate kaj v usta dat', zabavo pa tako na spletu najdete ....
gula
# 03.04.2011 ob 09:46
@marko28
Dobil si moj minus, pa čeprav je ureditev šolske prehrane sedaj boljša kot je bila pred leti. Reciva da je trenutna ureditev odlična in da je to eden redkih dobrih ukrepov te vlade, ostalo pa je mešanje........ ( vstavi poljubno).
Minis pa si dobil ker RTV res ne more neprestano izpostavljati ene pozitivne odločitve te vlade, ker takrat ko so ukrep sprejeli je bilo mnogo napisanega, predvsem ker se je dijaška organitacija oglašala zaradi znižanja subvencije.... Saj se spomniva.....
luka101
# 03.04.2011 ob 09:27
ADN, pametnjakovič, a si imel pritiske s strani SDS, da bi bilo potrebno v šoli kakšno stvar povedati tudi malo drugače, kot na način, ki so ti ga levičarji celo življenje vcepljali v glavo?
redplanet
# 03.04.2011 ob 09:22
uau. sds je proti. Kakšno presenečenje. Bo še en referendum?
ADN
# 03.04.2011 ob 09:06
Kot delavec v šolstvu lahko rečem le to, da bi bil že čas ko bi enkrat končno upoštevali mnenja ljudi s "terena".
Naj dodam, da sem največje pritiske sistema občutil ravno v času, ko je bil na oblasti SDS.
Kdo potem hoče oprati možgane otrokom oziroma ljudstvu.
SDS-ovci tako ali tako ne znajo drugega kot vleči ven nekih zastarelih sporov ideologij. Žalostno, da ljudje nasedajo. Če bi bilo tako kot govorijo potem zagotovo ne bi dobili mojega glasu, ko so prišli na oblast, saj sem vedno volil leve. Danes, nikogar več.
In gospod Zver je bil po mojem mnenju najslabši minister za šolstvo do zdaj. V opravičilo mu lahko povem le dejstvo, da ne more biti drugače, če vojak postane šolski minister. Ne pozna izrazoslovja in potem v intervjujih tolče take, da se mu še prvošolčki smejijo.
Ventura
# 03.04.2011 ob 08:59
Vidim, ja.
marko28
# 03.04.2011 ob 08:54
Zanimivo da sds-ovski rtvslo nič ne napiše o uspešnem zakonu, ki ga je sprejela TA vlada in TA minister na področju šolske prehrane! Prejšnji zakon, je bil očiten predvolilni bonbonček velesposobnih zvera in janše!!! Mislim, da je blo en dan ene 30 sekund povedanega o tem na radijskem dnevniku. Hvala rtvslo za vašo objektivnost!!!
think
# 03.04.2011 ob 08:52
Zver, ti si naredil zelo težko popravljivo škodo našemu šolstvu... Tvoji komentarji na to temo so prav taki - škodoželjni.
Kejkoo
# 03.04.2011 ob 08:39
Take stvari so tipičen rezultat želje prevečih uradnikov in zadolženih politikov, da z nenehnim "dogajanjem" upravičijo svoj obstoj. S slovenskim šolstvom se enostavno preveč ljudi ukvarja, vsi bi se kar šli nek mikromenedžment... in marsikdo od vpletenih sploh nima tako zelo veliko pojma itd.

Šolski sistem rabi od sprememb samo sledenje nekaterim novostim - ampak strukturno mora biti pa čimbolj stabilen. Končno je to nekaj, kar tudi starši in do neke mere učenci planirajo na dolgi rok (leta). Pri nas se mi zdi, da je ravno obratno - stalno spremninjajo strukturo in prelagajo letnike sem ter tja ... vsebinsko pa je program 10 let za leseno žlico.
janL
# 03.04.2011 ob 08:29
SheriffJoeArpaio

točno tako kot si napisal !........
evaevi
# 03.04.2011 ob 08:26
šerif, težko so iz istega gnezda, Gaber je strokovnjak za šolske sisteme, ostala dva sta v področju le riba na suhem, zlasti Zver nima in ni imel pojma od pojma o šolstvu, kar je v našem šolstvu pustilo posledice.. Glede na populistične pritiske in zahteve je rštiri leta tazgrajeval Gabrov študiozno in skrbno zgrajen sistem devetletke, ostalo je le za državo drago skrpucalo.
super hik
# 03.04.2011 ob 08:20
Zver je našel pet minut časa od izredno garaškega dela evroposlanca v Bruslju in malo popljuval sedanjega ministra, kaj je imela njegova zunajzakonska družica preveč dela z izkopavanjem kosti, kaj ni bilo dovolj dela z novimi prispevki k narodni spravi, je gospod Zver en deloholik in zgleden ud krščanskega občestva.
plaguna
# 03.04.2011 ob 08:08
Vse bomo uredili, da bo tako kot ima ljuba Evropa - korupcija, plače, socialni standard, pravni red, bodo pa očitno še naprej nedotakljivi!
SheriffJoeArpaio
# 03.04.2011 ob 08:05
Gaber, Lukšić, Zver... to so vsi ptički iz istega fdv-jevskega gnezda, ki samo meglo prodajajo in so totalno uničili naš šolski sistem...
bgt
# 03.04.2011 ob 07:53
Zver je red ena najvecjih bed v Sloveniji. Celo otroke in dijake bi rad spolitiziral in ze joka o pluralnosti...

Ni cudno, da ga Poljaki vabijo na konference, njihov druzbeni sistem je pa ja najbolj nazadnjaski v Evropi (Madzari jih sedaj dohitevajo sicer).
tux
# 03.04.2011 ob 07:46
to je zavoženo podobno kot je naše zdravstvo, ne ve se kdo pije in kdo plača. Se vidi da he Slavko G. preveč let vodil ta resor in se ni nič pametnega naredilo. Takemu vodenju pa so se sledili vsi ostalu.
maršal
# 03.04.2011 ob 07:22
bojim se, da se v šoli nebodo pozdravljali z "hvaljen jezus?"
luka101
# 03.04.2011 ob 06:58
Pri nas vse, ne samo šolstvo, bazira na doktrini levega liberalizma. Ta doktrina pa v Sloveniji pomeni dvoje: 1) Obdobje 1941 - 1990, znotraj tega pa še posebej 1941 - 1945, je najsvetlejše obdobje zgodovine Slovencev in 2) v Sloveniji imajo danes legitimno pravico, da so na oblasi samo tisti, ki priznavajo tezo iz 1. točke. Vsi ostali so premalo sposobni in hkrati preveč sprevrženi, da bi jim pripustili oblast. Če bo šlo tako naprej, bodo v šolah spet kmalu pozdravljali: Za domovino, s Titom naprej.
Freestailo
# 03.04.2011 ob 06:48
4 leta je bil minister pa bi lahko kaj naredil....najlažje je bit pameten. Sam osebno ne vrjamem da je ta reforma tako slaba kot jo hoče zver prikazat.
Kazalo