Atletika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 132 glasov Ocenite to novico!
Jolanda Čeplak
Spomin na Dunaj 2002, ko je Jolanda Čeplak s časom 1:55,82 postavila svetovni rekord na 800 metrov v dvorani. Foto: EPA
Jolanda Čeplak
V Atenah 2004 je osvojila olimpijski bron. Foto: EPA
VIDEO
Vzponi in padci Jolande Čeplak
VIDEO
Črni oblaki se zbirajo na...
VIDEO
Čeplakova pozitivna na EPO

Dodaj v

Čeplakova zanika jemanje dopinga

IAAF že v sredo odredil začasni suspenz
26. julij 2007 ob 10:06,
zadnji poseg: 26. julij 2007 ob 15:23
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Slovenski šport je doživel hud udarec. Jolanda Čeplak je bila pozitivna na dopinškem testu! Mednarodna atletska zveza jo je že suspendirala.

Najboljši slovenski atletinji zadnjih let so 18. junija v Monaku nenapovedano odvzeli vzorec. Tako A- kot B-test sta bila pozitivna na eritropoetin (EPO). Čeplakova seveda zanika jemanje dopinga. Mednarodna atletska zveza jo je že včeraj začasno suspendirala, Velenjčanki pa grozi dveletna prepoved nastopanja.

Čeplakova izvedela s spletne strani
"Zanikam kakršno koli jemanje nedovoljenih poživil in skušala bom na vse načine dokazati svojo nedolžnost. Kako so potekali postopki obveščanja, pa dovolj zgovorno kaže podatek, da sem šele, ko sem danes popoldne pogledala na spletno stran IAAF, videla, da so me začasno suspendirali," je odločena nosilka brona z olimpijskih iger v Atenah, ki bo do nadaljnjega trenirala v Poreču.

Glede na pravila Mednarodne atletske zveze je bil primer dodeljen Atletski zvezi Slovenije, ki je odgovorna za izpeljavo disciplinskega zaslišanja, na podlagi katerega bodo sprejeti nadaljnji ukrepi.

Kaj sploh je EPO?
Eritropoetin je telesni hormon, ki uravnava nastajanje eritrocitov v telesu, pomemben je predvsem, ko iz različnih razlogov začne primanjkovati aerobne kapacitete krvi. EPO se v medicini uporablja za zdravljenje nekaterih bolezni, kjer se pojavlja slabokrvnost. Omenjeni hormon je za športnike "zanimiv", ker umetno povečuje raven rdečih krvnih telesc, ki v kri s tem prenašajo večjo količino kisika, kar lahko privede do večje vzdržljivosti športnikov.

Razvoj najhitrejšega teka Čeplakove na 800 metrov

leto izid
1995
2:06,43
1997 2:00,94
1998 2:02,71
1999 2:02,53
2000 2:00,80
2001 1:58,71
2002 1:55,19
2003 1:57,44
2004 1:56,43
2005 1:59,98
2006 1:59,38
2007 1:59,86


Protidopinška komisija brez informacij

Predsednik protidopinške komisije pri Olimpijskem komiteju Slovenije Joško Osredkar prav tako ničesar ni vedel o primeru: "Sam o tem nisem bil obveščen in za zdaj še ne vem ničesar o pozitivnem testu. Nadaljnji postopek v zvezi s pozitivnim testom izvršuje komisija, ki je bila pristojna za odvzem vzorca."

Meteorski vzpon v vrh atletike
O morebitni zlorabi dopinga se je v atletskih logih prvih začelo šušljati leta 2002, ko se je iz anonimnosti meteorsko prebila v sam svetovni vrh. Takrat je na Dunaju s časom 1:55,82 v teku na 800 metrov celo popravila svetovni dvoranski rekord. Sanjsko sezono je zaokrožila z naslovom evropske prvakinje na prostem.

Zaradi poškodbe izpustila SP 2003
Čeplakova je leto pozneje na svetovnem prvenstvu v Parizu izpustila tek na 800 metrov. Uraden razlog za to je bila poškodba. V francoski prestolnici je ob koncu tekmovanja tekla na 1.500 metrov, kjer je osvojila zadnje mesto. Uspeh kariere je dosegla leta 2004, ko se je v Atenah ovenčala z olimpijskim bronom.

Kakšen vpliv na slovenski šport?
"Brez dvoma gre za največji škandal v slovenskem športu. Ne bi bil rad v njeni koži, a gotovo bo morala marsikaj pojasniti," je bil prvi odziv športnega poznavalca Igorja Berganta, ki je hkrati poudaril: "To je lahko začetek procesa, ko se stvari v slovenskem športu bolj razjasnijo."

Slavko Jerič

Prijavi napako
Komentarji
iteo spin
# 26.07.2007 ob 10:20
To se je vedl že dolgo časa (v atletskih krogih). Sam vprašanje časa je bilo kdaj bo prišlo na dan. Ne moreš se večno skrivat. Dolgo ji je ratval. Svaka čast.
SEAL1986
# 26.07.2007 ob 10:12
Samo tole bom reku: Če je to res se bo potrdilo to kar sem rekel staršem, ne dolgo nazaj.... Jebiga tak je šport če nisi najboljši, nisi 0.
tomci
# 26.07.2007 ob 10:10
pa ne me jebat
mersault
# 02.08.2007 ob 12:25
@ miki maus
Mislim, da bo počasi dovolj opletanja s tem načelom nedolžnosti.

Naj citiram 27. člen Ustave RS:
Kdor je obdolžen kaznivega ravnanja, velja za nedolžnega, dokler njegova krivda ni ugotovljena s pravnomočno sodbo.

Torej gre za načelo kazenskega prava in ga ni možno kar vsepoprek uporabljati v vseh postopkih.
davids
# 31.07.2007 ob 21:15
po mojem so tole neki zamučkal..
StareFan
# 30.07.2007 ob 00:43
"bl bi vrjel da bi jih jemala od leta 2001 do 2004. pa še OI so ble takrt v atenah."
Ja sej morda jih pa je.
Sej tut sedaj jo ne bi dobili če ne bi bilo nenapovedane kontrole ;)
Pač na njeno nesrečo jo je mela :D
Tako da....
miki maus
# 29.07.2007 ob 15:10
@ StareFan
...z določenimi dejstvi se strinjam, z nekaterimi pač ne. Priznam, da mi marsikaj ni logično, ampak pustimo pomisleke. Ti bodo tako ali tako od sedaj ostali "for ever after". Prepričan pa sem, da bo šlo sedaj "na nož". Vsi vemo v kakšni družbi in kakšnem svetu živimo. In ta isti svet nam je pred 16-imi leti priznal, mi (družba) smo si jo pa izborili- demokracijo namreč. In eno od načel le-te je, da je oseba nedolžna vse dokler ji NEDVOUMNO ne dokažejo krivde. Tega pa pač ne morejo več storiti, ker so več kot očitno "amaterji", ki so že zasrali proceduralni postopek (B-test v neodvisnem laboratoriju). Veliko, veliko preveč tega se vrti v športu in okoli kot "show bussines-u", da bi bilo lahko kar koli prepuščeno naključju.
Ne glede na to kakšen bo razplet pa bo sum za vedno ostal na Joli pa tudi na "sposobnih parižanih".
starfucker
# 28.07.2007 ob 23:02
mene zanima zakaj je niso že prej dobili?Tisti teden je imela tri kontrole!EPO pa pusti sledi po več tednov.OW
StareFan
# 28.07.2007 ob 21:32
Ja saj letos je pa SP v atletiki.
Lahko bi vedela da bodo letos atleti bolj na udaru kar se tiče testiranja.
Tadi
# 28.07.2007 ob 20:51
bl bi vrjel da bi jih jemala od leta 2001 do 2004. pa še OI so ble takrt v atenah.
Tadi
# 28.07.2007 ob 20:48
ne verjamem da je za tak čas kot ga ma zdj (1:59,86) jemala poživila. ker ponavad jemlejo poživila za zelo dobre čase, ne pa za take kt jih ma zdj.
StareFan
# 28.07.2007 ob 20:19
Haha ko berem nekatere komentarje ne vem kdo je naiven.
Zavajala vas je Atletska zveza slovenije ki so bili ko je prišlo v medije začudeni in pa Jolanda čeprav je zahtevala test B in so ga tudi na njeno željo opravili (enkrat ve enkrat ne lol...no comment).
1.Ja EPO se vbrizga z injekcijo tako da razne cedevite in podobno odpade!
2. pač po prvem testu je mislila da kontrole nekaj časa seveda ne bo in si je lepo vbrizgala injekcijo. Tako so jo zasačili pri drugem. Glede na to da je, odvisno seveda od doziranja in podobno EPO mogoče ugotoviti le nekaj dni (spet odvisno koliko in kako se dozira in verjetno še drugi dejavniki) po "užitju" tudi ni potem presenetljivo da jo na 3em testiranju niso našli. To je pač dejstvo!
3. uporabila je najbolj standardne izgovore v tem primeru: mesečno perilo, nepravilni rezultati... Ja Joli kdo pa si ti da boš odločala kakšni so pravilni rezultati. In to da je odkrivanje EPO 100% učinkovito ej še dodaten "-" za njo
4. poglejte prejšnja leta: nekako se ni nikoli množično udeleževala mitingov recimo za zlato ligo.. vedno nekaj poškodovana, tista situacija leta 2003 pa več kot sumljiva.
5. v enem letu naredi preboj za 4 sekunde (pri postavitvi WRja). Vsaj malce sumljivo za tiste ki atletiko spremljamo že dolgo.
6. Primerjava z Javornikovo NI na mestu. Njej je B test pokazal da je čista. Joli je pač padla.
7. v laboratorij se pošljejo šifrirani vzorci. V laboratoriju ne vedo koga preverjajo.
8. če ste upali da bo priznala doping, sploh ko berem neke komentarje da je ona pa ja poštena in bi pošteno odgovorila :P Saj ni neumna. Še vedno bolje da lažeš kot priznaš. V prvem primeru bo še vedno del javnosti verjel njej (čeprav laže kakor pes teče - gledano na vso situacijo in njene komentarje), če pa prizna je pa pač kriva in bodo vsi seveda proti. Saj ni neumna kot že rečeno.
9. imela je pač nesrečo da so izvedli tudi drugi test. Po prvem je zagotovo mislila da je fertik in ima čas za "konzumiranje". Nekatere dobijo druge ne.
10. PADE NA TESTU A ONA SE BRANI S TEM DA JE IMELA ENE 50 TESTOV V ZADNJIH NEKAJ LETIH. Koga zavaja s tem? Če si nedolžen je to ja zadnja skrb. Izjave so povsem v duhu uživalcev tega sranja.
11. ja dopingirajo se le tuji športniki, slovenski so jasno čisti :P
12. žal Joli. sem zaupal vate
13. tega ne bi pisal če bi bil narejen le vzorec A, ker pa je potrjen tudi vzorec B je kriva!
14. sprenevedanje atletske zveze je pa tudi totalno noro.
urosq
# 28.07.2007 ob 17:13
Dr. ANDREJ STARE, komentator atletike na TV Slovenija: "Sam nad tem odkritjem nisem presenečen. To možnost sem omenjal že leta 2003 na svetovnem prvenstvu v Parizu, pa so me takrat obsojali, da sem moralno izprijen. Očitno je, da sem imel prav. Jolanda Čeplak takrat ni prišla na štart teka na 800 metrov ter se je zlagala, da je bila v Parizu, čeprav ni bila. Potem je prišla teči 1500 metrov in bila tam zadnja. Vsi ljudje iz reprezentance, vključno z njenim vodstvom, predsednikom in trenerjem so jo takrat podprli. To je bil neki alarm, da se dogaja nekaj neregularnega. Vito Divac z Dela, ki je bil povezan z Djordjevičem, dr. Miličem in drugo mafijo, ki je njo pač oskrbovala, je za nameček popljuval vse tiste, ki nismo pihali v isti rog. Sam sem svoje povedal med vrsticami, nisem pa se šel javne polemike, ali je ali ni. Dokler človeku ne dokažejo dopinga, je pač treba biti pazljiv. Bilo pa je evidentno, da je nekaj narobe..."

pravo razmišlanje človeka ki ve zakaj se gre...
suraci
# 28.07.2007 ob 16:09
Športnikom je treba pomagati, tako, da se lahko popolnoma izobrazijo v povezavi z " dopingom ", da bi si znali resnično predstavljati spremembe telesa in duha, pa tudi duha športa, ki izgine ko se pojavi " doping " !
Negovati morajo tisto izvirno ljubezen do športa !
Se pravi:- krivi so športniki, ki samo zaradi denarja tvegajo zdravje, čast, pa tudi čast drugih !
suraci
# 28.07.2007 ob 16:09
Športnikom je treba pomagati, tako, da se lahko popolnoma izobrazijo v povezavi z " dopingom ", da bi si znali resnično predstavljati spremembe telesa in duha, pa tudi duha športa, ki izgine ko se pojavi " doping " !
Negovati morajo tisto izvirno ljubezen do športa !
Se pravi:- krivi so športniki, ki samo zaradi denarja tvegajo zdravje, čast, pa tudi čast drugih !
AlexiusH
# 27.07.2007 ob 16:22
>WADA je krivdo dokazala z dvema pozitivnima vzorcema.

Domnevno v istem laboratoriju, kar se ne dela. Smrdi, smrdi, smrdi, kako smrdi! :P
miki maus
# 27.07.2007 ob 13:30
Jaz ji 100% verjamem, da je nedolžna. Je pa velika svinjarija vse to "pljuvanje" po njej še predno je postopek zaključen, ki je na prvi pogled vsaj "malo čuden", če že ne kaj hujšega........Več kot očitno je, da je že nekaj časa nekaterim trn v peti (njeni rezultati) kajti drugače si ne morem in ne znam razlagat število kontrol pri njej oz. pri njenih tekmicah. Najbolj mi je pa padla v oči in ušesa njena izjava novinarju včeraj; "..kaj, a misliš, da bi jim odprla, če bi vedla, da je kaj narobe......." In, ko bo ta obtožba padla (osebno sem prepričan, da bo), se je za vprašat, kaj delajo amaterji v tej zgodbi - mislim na dotični laboratorij. Spomnimo se Helene Javornik tak čas lani.

Ne daj se Joli!
Schrei
# 27.07.2007 ob 09:18
Halo no!

Jest verjemem da je nedolžna. Ti testi niso niti približno tako zanesljivi kot si nekateri tu predstavljate.
tomci
# 27.07.2007 ob 09:06
@perc: WADA je krivdo dokazala z dvema pozitivnima vzorcema. Kako bi jo pa ti?
Bivši uporabnik
# 27.07.2007 ob 07:34
Vse njene izjave so bolj čudne,ker se zapleta v protislovja.Pička ma nekej za bregom in ona to dobro ve.Zdej,ko ji grozi usahnitev dohodkov od sponzorjev in ostalih stvari,bi se vsak boril in nakladal,kako ni nič jemal,da so mu to podtaknili pri frizerju in podobne kozlarije!!
Če je kriva je kriva,da je oz,da bo popušila si je kriva sama,nihče je ni silil v to!!
perc
# 27.07.2007 ob 07:19
Takšni smo ljudje - favšeritni! A je vsakega, ki je dober je treba tkoj pohodit? Vsak je nedolžen, dokler se mu krivda ne dokaže. Zato malo več strpnosti do ljudi, ki so okoli nas dragi moji sodržavljani. Je že res, da ima vsak rad pohvalo, ampak na grajah se pa največ naučimo. Tudi iz tega primera. Podpirajmo Jolo vsaj tako dolgo, da se izkaže resnica.
Jola! Še bog ni vsem všeč!!! Zato se ne sekiraj, saj smo s tabo!!!
warlord
# 26.07.2007 ob 22:59
A ni mal čudno, da je bila obveščena pred 14 dnevi o pozitivnem testu A, naša atletska zveza pa ne?
tomci
# 26.07.2007 ob 22:54
Tudi meni se zdi čudno. Najprej je trdila, da je za vse izvedela iz medijev. Potem pa je rekla, da je sama naročila test B.
JoshauBoy
# 26.07.2007 ob 22:53
v video prispevku je povedano, da je bila obveščena o pozitivnem vzorcu A pred toliko časa - tekom dneva je bil zaradi njene prve izjave vtis, kot da ni bila obveščena niti o pozitvnem vzorcu A
warlord
# 26.07.2007 ob 22:49
Zakaj je Jola izjavila, da se "že 14 dni sprašuje, kako je to možno"?

Kakšnih 14 dni????
mcahuk
# 26.07.2007 ob 22:47
jolanda briši v monte carlo!če si pozitivna si pozitivna.pa če si slovenka ali američanka.nebi smela bit!niti enkrat!!!pa ne dve leti dosmrtno prepoved tekmovanja!!!!!
interbarca
# 26.07.2007 ob 22:14
Da o nekem možakarju Mutoli ali pa avstrijki z izrazitimi brki Grafovi niti ne govorim. To sta sam dva primera atletinj k sta ble kt dec a mednarodni zvezi se to ni zdel nč nenavadnga.Podpiram Jolando 120%!!!!!!
interbarca
# 26.07.2007 ob 22:11
Lepo vas prosim no, mednarodna zveza se spravlja na atlete iz majhnih držav, američane k so pa večinoma čist nafilani z poživili pa lepo pustijo pr mir. Joli je nedolžna in 100% sm, da je vse to, oprostite izrazu navadno sranje.
stjan
# 26.07.2007 ob 21:48
Se zgodi. Upam, da se bo Joli pač sprijaznila z posledicami, kakršnekoli pač bodo. Edino kar me moti Jolinem intervjuju je to, da se toliko povdarja koliko krat je bila testirana. To sploh ni pomembno , tud če si vsak dan, pozitiven ne smeš biti nikoli.
Če je sistem boja proti dopingu pravilen, pa je drugo vprašanje.
JoshauBoy
# 26.07.2007 ob 21:14
spregledal sem besedo bolj...
JoshauBoy
# 26.07.2007 ob 21:04
obe2:)
misko79
# 26.07.2007 ob 21:02
cist prvo slikco v novici poglejte, pa povejte kdo je tam bolj dopingiran....skoda Jola!!
sharapova
# 26.07.2007 ob 20:51
mmmm ne razumem da je to res storila. ampak testi so testi..lahko da so naredili napako..ali pa jo hoče nekdo očrniti...ampak najbolje bo da sama razmisli in pove kaj se je zgodilo..če bo res spoznana za krivo.
JoshauBoy
# 26.07.2007 ob 20:45
V videu prispevku je povedano, da je bila obveščena o pozitivnem A vzorcu, tako da je vse potekalo po normalnem postopku. Me sploh ne zanima kolikokrat so bile testirane njene tekmice - je pa jasno, da so jo že mogli imeti na močnem sumu, da so ji v enem tednu dali 3 kontrole - to je še pri kolesarjih (izven tekomovanj) redko.
ivica
# 26.07.2007 ob 20:35
JAz vrjamem v joli in vem da to ni naredila! Strinjam se z vami... tukaj res nekaj zelo smrdi! Zakaj so jo 7krat testirali letos pa je bila vedno negativna? ( medtem ko druge atlete niso niti enkrat!) Joli.. s tabo smo..ne predaj se!!
mušica
# 26.07.2007 ob 20:30
Mislim da je mednarodna atletska zveza še kako resna institucija ,da ne bi kar tako na blef obtoževala.Sigurno imajo trdne dokaze ,da posredujejo javnosti dopinške testen.Sicer pa ne vem kaj bi imela zveza od tega ,da bi se kar izmislila.
A1
# 26.07.2007 ob 18:28
Dajte, no, saj punca vendar mora nekaj jesti! :-D
AlexiusH
# 26.07.2007 ob 18:22
Cunt Express?

:P
7benjamin9
# 26.07.2007 ob 17:18
Vsekakor tu nekaj smrdi. Poleg, naravno, urinskih vzorcev tudi sam postopek. Vprašanje je, zakaj smo za oba testa izvedeli istočasno - običajno sledi b-test dva tedna kasneje kot a- test. Odločno tudi protestiram, ker nikjer ne piše, da so ji bili izvidi vročeni bodisi po ZUP ali ZPP ali ZKP!

Vsekakor tudi svetujem ge. Čeplak, da se v postopku obrambe posluži uslug priznane kurirske službe C*** E******!
majag
# 26.07.2007 ob 17:09
BENITO: http://www.iaaf.org/news/Kind=2/newsId=3
9962.html

DOH, PA KAJ NE STEKAS???? Tu mas potocilo od iaaf (Mednarodna atletska zveza - o uradnosti pa to)
benito
# 26.07.2007 ob 17:06
Tak pa ni noben nč vedu po A vzorcu!!Pomoje je to kr neki!
mihat
# 26.07.2007 ob 16:56
Joli je zakon!!!!!!!
benito
# 26.07.2007 ob 16:55
Pa ko vam ni jasn!!!A je že blo uradno objavljen???Pa nehite no,ker če bi blo kaj res bi že vsi vedl po A vzorcu tak da ne bit preveč pametn!!
DinoSaur
# 26.07.2007 ob 16:50
Joli, kok si me razočarala, kar srce se mi para od žalosti. Imel sem te za pošteno in pravo športnico :-(( Šmrk, šmrk.
Ah, šment nooooo ;-(
spanish_heist
# 26.07.2007 ob 16:46
Škoda... upam da so se zmotili :(
Plevc
# 26.07.2007 ob 15:43
Captain, saj niso huje kaznovani. Nisem omenil zaporne kazni, nisem omenil karkoli drugega, omenil sem le, da se jim odvzame zaslužek, ki so si ga pridobili ne nepošten način, z norčevanjem iz ljudi, ki z navdušenjem spremljajo šport, s tem pa oškodovali tiste ostale, ki se trudijo v športu zaradi njih samih in bi morda celo kaj naredili, če jih ne bi ti sleparji vlekli z nos. Naj si denar služijo pošteno, kot ostali ljudje, ki hodijo v službe in si ne špricajo poživil v kri, da bi služili milijone z nekaj teki na leto.
Pa ne govorim sedaj o Jolandi konkretno. Kako je z njo, bo pokazal čas. Govorim o grešnikih nasplošno. Seveda boš navdušen ob uspehih in seveda boš izlil na človeka ves gnev, ko ugotoviš, da se je ves čas iz tebe delal norca. Fouš pa so tem športnikom še najbolj tisti, ki niso prišli bili pri loncu, ko so se delila poživili, se trudili, na enak način zanemarjali šolo in ostali brez vsega, medtem pa so drugi služili milijone in živijo na veliki nogi.
majag
# 26.07.2007 ob 15:41
v dokaz: http://www.iaaf.org/news/Kind=2/newsId=3
9962.html
spanc1
# 26.07.2007 ob 15:37
če je to na strani IAAF potem pa na žalost lahko z 99% trdimo da je res, ostaja pa še vedno 1%, mi je pa celotni postopek čuden in nepoznan.
majag
# 26.07.2007 ob 15:34
v vednost - s strani mednarodne atletske zveze:

Anti-Doping: provisional suspension announcement
Thursday 26 July 2007

Monte-Carlo - The IAAF has yesterday (25 July) provisionally suspended the Slovenian athlete Jolanda CEPLAK following a positive doping control test for recombinant EPO.

The test was conducted as part of the targeted IAAF out-of-competition testing programme and was collected in Monaco on the 18th of June 2007.

The B sample has been tested and confirmed the result of the A.

As per IAAF Rules, this case has been referred to the Slovenian Athletic Federation who will be responsible for the conduct of the disciplinary hearing.

As this remains an ongoing case, the IAAF will have no further comment until the hearing process has been completed.
Captain
# 26.07.2007 ob 15:28
plevc - mater, a zato, ker nekdo doping uporabljati ga je potrebno kaznovati huje kot morilce in pedofile?

Pizda, to pa je tipično Slovensko. Ko ji je uspevalo so ji vsi vsklikali in potihem bili zelo fouš, sedaj pa udri po njej.

Ej, slovenčki, slovenski. Mi bomo sami sebe požrli.
Kazalo