EP v atletiki 2010

Poudarki

  • Jutranja športna zgodba Vala 202 - Boris Ličof
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,5 od 18 glasov Ocenite to novico!
Christophe Lemaitre
Christophe Lemaitre je v Barceloni postal evropski prvak v teku na 100 metrov. Foto: Reuters

Dodaj v

Lemaitre: "Sprint ni bil nikoli stvar barve kože"

Primerjava celo z Usainom Boltom
29. julij 2010 ob 06:58,
zadnji poseg: 29. julij 2010 ob 07:05
Barcelona - MMC RTV SLO
Christoph Lemaitre je sinoči potrdil svojo visoko vrednost z naslovom evropskega prvaka v teku na 100 m. Malo ljudi se je zbralo na finalu, kjer 20-letni Francoz ni imel pravega tekmeca.

Barcelona ne kaže kakšnega velikega zanimanja za prvenstvo, ki ga gosti na prekrasnem olimpijskem stadionu na vrhu Monjuica. To pa prvega zares velikega uspeha v Anecyju rojenega atleta v ničemer ne zmanjšuje. Njegovo uspešno pot iz mladinske v člansko konkurenco bomo morda v nedeljo zvečer lahko primerjali celo s sijajnim začetkom članske kariere Jamajčana Usaina Bolta.

Favorit tudi v štafeti in na 200 metrov
Lemaitre je prvi favorit teka na 200 metrov in tudi favorit skupaj s svojimi rojaki za naslov EP v štafeti 4 x 100 m. Svet sprinta je krepko opozoril nase, ko je v dveh dneh pred dvema tednoma na državnem prvenstvu izboljšal francoska rekorda na 100 m in 200 m. 9, 98 in 20,16.

V središču pozornosti njegova izjava
Še bolj kot izida, ki sta ga postavila za prvega favorita v obeh sprintih v Barceloni je odmevala njegova izjava: "V mojih očeh sprint nikoli ni bil stvar barve kože." Christopha Lemaitreja pa je svet spoznal – kakšna parodija – po tem, da je postal prvi belec ki je 100 metrov pretekel hitreje od desetih sekund.

T. J., Boris Ličof
Prijavi napako
Komentarji
ii
# 02.08.2010 ob 08:05
Sprint res ni stvar barve kože, je stvar genetike in predispozicij. Tisti, ki jih imajo kožo črno. Če bi to ne držalo bi se belci uvrčali v finale tekov na 100m, pa se ne. Možno je da bo Lemaitre ali kak drug posameznik konkurenčen, lahko bo celo zmagoval a šprintu vseeno ne bodo dominirali belci.
ultimojan
# 29.07.2010 ob 19:48
da imajo belci možgane in črnci mišice........zakaj potem črncev skorajda ne zasledimo v plavanju, kolesarstvu, dvigovanju uteži (mogoče res ni zanimanja, interesa, pogojev....) pa tudi v boksu mislim, da je samo eden američan na lestvici 10 najboljših boksarjev vseh časov......
hrgotax
# 29.07.2010 ob 18:38
primos: tudi na Jamajki so črnce selekcionirali, ker je šlo ravno tako za sužnjelastniške prijeme belih gospodarjev.

Ampak bistvo, ki ga želim povedati, je, da tisti, ki govorite o absolutno večji eksplozivnosti črncev, bržkone nimate prav. Ali ste že slišali za mutacije? To pomeni, da se v neki populaciji razvije genska zasnova, ki odstopa od večinske genske zasnove.

Lemaitre ima pač srečo, da ima kot eden redkih belcev t. i. "hitra" mišična vlakna. Seveda je za vrhunske rezultate potrebnega ogromno trdega dela, a če omenjene genske zasnove ni, se lahko belec "na glavo postavi", pa ne bo mogel konkurirati črnskim šprinterjem, ki imajo vsi po vrsti "hitra" mišična vlakna.

In uživajmo v atletiki!
primos
# 29.07.2010 ob 17:26
Rostavili kam pa spadajo šprinterji iz Jamajke. A se je njih tudi selekcioniralo.
Večje neumnosti že dolgo nisem tukaj prebral :)
Diego Armando
# 29.07.2010 ob 16:21
Ha ha, kakšna butasta teorija, rostavili, ti si pa res en faliranec, sploh če se na dr. Ruglja sklicuješ.

Črnci (ameriški in zahodnoafriški) imajo pač v šprintu neko genetsko prednost, to je dejstvo, vendar brez trdega dela (in včasih tudi dopinga) ne bi dosegali takšnih rezultatov. To ne pomeni, da belci nimajo nobenih šans, le redko se najde kakšen, ki ima toliko talenta, da jim lahko konkurira. Lemaitre ga očitno ima in upam, da bo šprint v naslednjih letih bolj "pisan", saj je monotonost dolgočasna.

In ne razumem, zakaj bi bila razprava o belih in črnih šprinterjih rasistična - a sedaj se moramo pa delati, da smo farbenblind, da bomo politično korektni? Idiotizem novodobnih kvazivaruhov človekovih pravic.
Denis69
# 29.07.2010 ob 14:13
"V mojih očeh sprint nikoli ni bil stvar barve kože."

Vedno je in vedno bo sprint stvar barve kože. Belci žal niso konkurenčni črncom v sprintih. Zaradi konstitucije(gradnje) telesa. Je pa lepo tu in tam videt belca, ki je sposoben parirat črnim sprinterjem.
rostavili
# 29.07.2010 ob 13:48
kakšne brezplodne razprave, anekateri sploh veste zakaj so črnci hitrejši eksplozivnejši????
pa zakaj to ne velja za afriške črnce, in le za ameriške, naj vas podučim neizobraženci, namreč ameriški črnci so bili sužnji kar pomeni da so jih selekiconirali oz. se ni mogel vsak črnc "pariti" s črnko pač pa so jih selekcionirali le najboljši črnc najmočnejči visok najvzdržljivejši se je lahko dal dol z žensko črnko podobnih lastnosti vzdržljivo delavno, in kaj to pomeni da so izbirali in selekiconirali le najboljšo dedno zasnovo, le najboljši geni so šli naprej!!! slaboten majhen strahopeten nemočen zahrbten ovaduh se ni paril ker mu niso dovolili, take izmečke pa imamo sedaj v naši družbi, tako kot je rekel pokojni dr. Rugelj ponavljam, slovenci smo večinoma spački faliranci izmečki, saj v vojnah so hrabri borci, junaki umrli, kdor je bil preplašen in se je od vojne umaknil ker se je nagonsko skrival, izdajalsko špijunsko in ovaduško nastrojeni, so preživeli in svoje gene seme zahrbtnosti strahopetnosti in zla trosili naprej,
in nekateri faliranci se sedaj prerekate o tem da belici ne morejo teči pod 10 sekundami na 100 metrov, po vašem neumnem prepričanji res ne, če bi pa selekionirali na podoben način tudi belce in bi šli le dobri geni v reprodukcijo bi imela tudi naša rasa nadpovprečno razvite športne talente eksplozivne in močne in vzdržljive. toliko o vašem pametovanju, pametnjakoviči,
lep pozdrav in brez hude krvi in zamere, le ponovil sem besede našega znanega pokojnega kontraverznega psihiatra, in moram reč da ima prav in se strinjam z njim, če se pa vi ne saj nobenega ne silim v to da se s tem strinjate, to je le moje mnenje in sem ga izrazil, spoštovani administrator, nadzornik in ostali uporabniki
Mate1234567890
# 29.07.2010 ob 12:52
ups dva komentarja po pomoti
Mate1234567890
# 29.07.2010 ob 12:52
Lemaitre je uradno prvi belec ki je tekel pod 10 sekund.
Vendar je en poljak tekel uradno 10.00 kasneje pa so mu izmerili čas v tisočinkah namesto v stotinkah in mu namerili 9,998
Mate1234567890
# 29.07.2010 ob 12:50
Lemaitre je uradno prvi belec ki je tekel pod 10 sekund.
Vendar je en poljak tekel 10.00 uradno, vendar so nato čas izmerili v tisočinkah namesto v stotinkah in mu namerili 9,998
Brahe
# 29.07.2010 ob 12:35
Šprint je bil vedno stvar barve kože. Samo kaj ko ni odločilna koža ampak to, da imajo črnci bol razvite mišice, so bol eksplozivni. Po drugi strani naj bi imeli pa manj razvite možgane. :P
In zdaj bo nad mano prišel plaz minusov zaradi rasizma, tako kot na znanstvene raziskave, ki povedo take stvari. Pa čeprav so rezultati čisto logični če malo razmisliš.
Drugače je pa rasizem to, da ti zaničuješ druge rase, imaš mišlenje, da je tvoja rasa boljša, ne pa da odkrivaš in govoriš o razlikah. Zato tudi takih novic ne moreš razglasiti za rasistične.
24000
# 29.07.2010 ob 10:15
ne gre za parodijo... kvečjemu ironijo.

ne gra za nikakršen rasizem...kvečejmu kompleks belcev.
sam-zee
# 29.07.2010 ob 09:53
Pač novi Osovnikar. Kaj pa mamo za biti veseli, če se je en belec spustil pod 10.00? A bo to zdaj zmaga bele rase nad črnci? Brez veze. Na pol rasističen članek.

Bo pač spet Viki krema pri finalih na 100 in 200 m namesto Nutelle :)
jales
# 29.07.2010 ob 09:42
Še bolj kot izida, ki sta ga postavila za prvega favorita v obeh sprintih v Barceloni je odmevala njegova izjava: "V mojih očeh sprint nikoli ni bil stvar barve kože."
Christopha Lemaitreja pa je svet spoznal – kakšna parodija – po tem, da je postal prvi belec ki je 100 metrov pretekel hitreje od desetih sekund.


kaj ni bolj ironija, kot parodija? Saj ni tekel po rokah, ali pa rikverc, da bi bla parodija.
Slick
# 29.07.2010 ob 09:27
Je pa res, da če bi Woronin, Menea in ostali top sprinterji tistega časa tekli na takšnih stezah kot jih uporabljajo danes, bi bili kar nekaj hitrejši!
Slick
# 29.07.2010 ob 09:24
Načeloma je Woronin res da tekel pod desetim sekundami (9.997), kar pa se po pravilih mednarodne atletske zveze zaokroži navzgor, kar pomeni rezultat 10.00s.
Da bi uradno tekel pod 10sec, torej 9.99s, bi se morala ura ustaviti vstaj pri 9.990 oz še prej (9.989, 9.988 in vse do 9.991)!!
mihamiha23
# 29.07.2010 ob 08:59
ma večino rezultato pred 1990 bi moral razveljavit.takrat je bilo dopinga 2krat več kot danes.poglejte ženske rekorde na 100m
SsDrag
# 29.07.2010 ob 08:43
sam proti powellu, boltu in gayu in še kopica drugih je pa kot palček
fuksel
# 29.07.2010 ob 08:39
Pa veste kaj bolt naredi z njim?
:)
lookaaa
# 29.07.2010 ob 08:38
@ Ulikses_
dokler ti ne dokazejo, si cist. in to velja enako za bele, kot za crne (brez veze je sedaj govoriti o pozivilih. kdo pa pravi, da so tacrni cisti)!
je pa lepo videt enega belca, ki zna mogoce v prihodnosti pomesati kak stren tudi temnopoltim tekacem.

zato, dajmo christophe
Ulikses_
# 29.07.2010 ob 08:34
mah, šprint in vsi športi, kjer je pomembna eksplozivnost so vedno bili v domeni črncev, tako pač je. zato, ker se je nek francoz ob izdatni pomoči raznih poživil uspel za 2 stotinki spustiti pod 10s čisto nič ne pomeni.
isto je pri košarki: v nbaju so glavni cari črnci!!
lookaaa
# 29.07.2010 ob 08:23
mislim, da je uradno priznanih, ampak vse statistike se vodijo na stoto natancno, tisocinke se uporablja le v primeru enakih rezultatov.
gushtr
# 29.07.2010 ob 08:13
Za teh 9,997s sem slišal, ampak ali je bil rezultat kot tak priznan ali velja kot uraden rezultat ''zaokroženih'' 10s?
lookaaa
# 29.07.2010 ob 08:12
ni bilo rocno merjeno!
poljak woronin je tekel uradnih 10:00 ob dovoljenem + vetru 2.0 (ker se uradne statistike vodijo le na stoto natancno, se je zaokrozilo na 10:00 in je sedaj to v vseh uradnih statistikah. fotofinis pa je mozen na tisocinko natancno: ce sta pa npr. dva atleta poravnana se gledajo tisocinke- primer vceraj, ko so bili stirje v isti stoti).
the godfather
# 29.07.2010 ob 08:11
200m :
1. Pietro Mennea 19.72
2. Konstantinos Kenteris 19.85
3. Pietro Mennea 19.96
4. Pietro Mennea 19.96
5. Marcin Urbas 19.98

še zdaj velja od rezultat od Mennee za evropski rekord , postavu pa ge je 12.09.1979 v ciudad de mexicu
the godfather
# 29.07.2010 ob 07:58
The ‘official’ list of top white sprint times is:

1. 10.00 (+2.0) Marian Woronin (POL) 09.06.1984
2. 10.01A (0.0) Pietro Mennea (ITA) 04.09.1979
3. 10.03A (0.0) Nicolas Macrozonaris (CAN) 03.05.2003
4. 10.03 (-0.1) Matthew Shirvington (AUS) 17.09.1998
5. 10.06A (+2.0) Johan Rossouw (RSA) 23.04.1988

naj pa bi woroninu namerili uradno 9,997 , pa so zaokrožili na 10,00

še link : http://charlie180.wordpress.com/2008/08/
23/fastest-white-man/
17
# 29.07.2010 ob 07:56
samo pri woroninu je blo takrat ročno merjeno, se mi zdi
makyslo
# 29.07.2010 ob 07:52
Marian Woronin
gushtr
# 29.07.2010 ob 07:48
@lookaaa: Kdo pa je bil prvi belec pod 10s? Priznam, da se ne spomnim, da bi kdaj kdo drug tekel pod 10s.
lookaaa
# 29.07.2010 ob 07:13
RTV, kot drugi belec se je spustil pod 10 sekund!!!

drugace pa kapo dol. kot sem napisal ze v prejsnjem clanku:

bravo lemaitre, lepo bo gledat enega belca v finalih. ceprav mu do finalnih nastopov na OI in SP manjka se kar nekaj. moral se bo priceti konstantno spuscat pod 10, saj sta powell in bolt tudi ob protivetru vedno krepko pod to mejo, tukaj pa je se kar nekaj temnopoltih tekacev.

ampak pred christophejem je se svetla prihodnost. ima vse atribute v svojih rokah. ko pridobi se malo na misicni masi (ce ga primerjamo z boltom je 6 cm nizji (189cm) in celih 20kg lazji (74kg)). pri samo 20 se je ze spustil pod mejo 10 sekund, kar ni macji kaselj tudi za crnce. z boltom pri teh letih ga je zelo tesko primerjat, ker je ta kot mladinec tekel predvsem 200 in 400 m. bolt je bil res pravi fenomen ze kot zelo mlad, saj je 200m ze leta 2003 odtekel z neverjetnih 20.3, takrat star komaj 17 let.
upajmo na hiter napredek christophe-ja, saj bo svetovna atletika z belim sprinterjem ogromno pridobila.
Kazalo