Citat za prebrat
23. Ljubljanski maraton je v deževnem vremenu potekal prejšnjo nedeljo. Foto: BoBo

Dodaj v

Uroš Esih

4. november 2018 ob 11:02
Ljubljana - MMC RTV SLO

In organizatorji Ljubljanskega maratona tekače povrh še prepričujejo, koliko naj bi rekreativnim tekačem pomenilo, če lahko na startu stojijo s tistimi, ki so del svetovne elite.

Torej s tistimi, ki tečejo za preživetje in boljše življenje, ne pa za rekreacijo in zabavo. Organizatorji nam želijo sporočiti - podobno kot je sporočal plakat Marine Abramović za letošnjo jubilejno 50. Barcolano - da smo vsi skupaj na istem čolnu.

Na Ljubljanskem maratonu so k sreči globalna razmerja obrnjena na glavo. Pozitivni apartheid. Najboljši kenijski in etiopski tekači so postrojeni udobno ob startni črti, z dovolj prostora, brez gneče. Vsi ostali tekači pa se za njimi za tesno zaprtimi ogradami gnetejo kot kokoši v baterijski reji. Baterijska reja pa vemo, da se v proizvodnji zaradi etične nevzdržnosti opušča. Rekreativni tekači lahko na primer pred startom v boksu za nekaj minut podoživijo razkošje sprejemnih begunskih centrov.

In prav je, da zmagovalcev za fotopriložnost ni uspelo ugrabiti predsedniku države, ampak da so se z njimi srečali afriški prosilci za mednarodno zaščito.

Zapis novinarja Uroša Esiha v Večeru.

Prijavi napako
Komentarji
gospod iskreni
# 04.11.2018 ob 11:18
Se tukaj ne moremo brez beguncev. Noro.
ElTorro
# 04.11.2018 ob 12:51
Spoštovanemu novinarju pa sporočam, da je na organiziranih športnih prireditvah samoumevno, da se udeleženci že sami razporedijo po pričakovanih rezultatih. Logično je torej, da so najhitrejši spredaj.
Nima veze z barvo kože.

In če sodeluje nekaj tisoč ljudi, normalnega človeka gneča pač ne bi smela presenetiti.

Saj vem, hotel je biti duhovit in/ali pronicljiv. Ni mu uspelo.
Deschamps
# 04.11.2018 ob 11:50
MMC - jevci poglejte in se čudite. Kakovost zapisov v Večeru je dokaz, da še niste na dnu.
ElTorro
# 04.11.2018 ob 12:47
@M-filter
Moj razlog, da sem šel na organizirano tekaško prireditev (21km v Sežani), je bil sledeč:
Tek v krogih je dolgočasen. Če želiš malo bolj razgibano, potrebuješ logistiko. Za 21km sem jaz potreboval vodo in vnos energije med tekom. Če bi šel vse to organizirat sam, bi si moral na nekaj točkah pred tekom te stvari nastaviti, potem seveda poskrbeti za njihovo ustrezno odstranitev in tako naprej.
Seveda nič pretresljivega, česar ne bi bilo možno narediti, če bi res hotel - a po drugi strani sem za 20 EUR poleg vsega tega dobil še "goodie bag", ki je bil vreden približno toliko kot sama startnina :)
qayxc
# 04.11.2018 ob 11:12
Kokoši nimajo s čim razmišljati, ljudje pa bi lahko, ampak se raje pustijo prepričati in zato še drago plačajo!
gospod iskreni
# 04.11.2018 ob 12:21
Večina ljudi navadno rekreativno prireditev ne gleda skozi politične oči kot novinarji.
M-filter
# 04.11.2018 ob 11:49
Nikoli tega ne bom razumel. Veliko kolegov in sorodnikov hodi na ljubljanski maraton in nisem še dobil pametnega odgovora zakaj? Zakaj ne tečeš zase, kaj je drugače. še najbolj pametni odgovor je bil "da se dogaja". Po eni strani razumem. važno je, da se dogaja. to z baterijsko rejo je zgrešeno, ker tudi, če gremo na koncert ali kakšno tekmo smo v baterijski reji in to malo dlje kot tukaj na štartu :)
Ampak na koncert greš ti poslušat nekoga, na tekmo gledat, na maraton pa delati tisto kar delaš ves čas in to za sebe. no, važno da se dogaja
nsvb
# 04.11.2018 ob 15:47
Pregledal sem članek novinarja en teden pred maratonom. Tam je zapisal, da ko bo v Ljubljani rekord okoli 2:06 bo svetovni rekord pod 2 urama. Mislim, da je to dovolj, da presodiš koliko kompetenc ima za komentiranje tekaških prireditev.
makoshark
# 04.11.2018 ob 21:25
ElTorro
Če želiš malo bolj razgibano, potrebuješ logistiko. Za 21km sem jaz potreboval vodo in vnos energije med tekom. Če bi šel vse to organizirat sam, bi si moral na nekaj točkah pred tekom te stvari nastaviti, potem seveda poskrbeti za njihovo ustrezno odstranitev in tako naprej.

21 km ni maraton. Za 21 km niti ne rabiš vode ali energije med tekom. Razen, če greš na polno, česar pa rekreativci niti nis(m)o zmožni.

Ko sem se še ukvarjal s tekom, sem večkrat odtekel okoli 20 km. Pač se odločiš in greš teč.
capris33s
# 04.11.2018 ob 16:24
Če bi novinarji v Sloveniji pisali bolj pozitivno, bi bilo tudi življenje lepše.... Politiki in tako novinarji, kot je zgoraj podpisani, samo "uničujejo" našo državo
gizzy
# 04.11.2018 ob 14:56
Ta novinar Esih je pa itak ze veckrat neslavno opozoril nase...to je pa pac boj za novinarski kruh.
Mi pa sploh ni vsec ta antipropaganda nase najvecje tekaske prireditve. Bodimo ponosni da jo imamo.
LTD
# 04.11.2018 ob 19:56
Povsem nepotrebno duhovičenje in omalovaževanje tako dogodka, kot udeležencev in pretirana samovšečnost pisca. Za novinarsko delo je zelo pomembna empatija. Ker pa ta ni vsem dana, jo lahko nadomesti raziskovalno novinarsko delo. V tem primeru je eno in drugo izostalo.
mihatirs
# 04.11.2018 ob 12:57
tecemo zato ker na normalen dan nimas moznosti teči sred dunajske in ostalih cest ki so samo zame in ostale tekače zaprte...tecemo zato ker je ekstremno veliko navijačev ob stezi, razne godbe itd...in je res vzdusje plus to kar je ze pred mano napisal...21km vodo si res ne morš sabo nosit...tukaj je za to poskrbljeno...da za osebno zadovoljstvo in slike dogodka ki nastanejo ob trpljenju skupaj s svojo druzbo pri premagovanju naporov sploh ne govorim
friks
# 04.11.2018 ob 20:42
Kako čudovit zapis. Sploh še nisem razmišljal, ali se z njim strinjam, ali ne. Je pa vsekakor dobrodošel in odličen.
Otman
# 04.11.2018 ob 18:42
Tek trojk > Ljubljanski maraton
gizzy
# 04.11.2018 ob 14:52
Hmm, zakaj tecem?
Ker lahko tecem, rad tecem, tek je zdrav, dobro se pocutim, veliko druzenja ob teku....prireditev kot je LM pa mi predstavlja motivacijo za trening in neko krono sezone..
Letos sem tekel 13-ic zapored na LM in se ze veselim zadnje oktobrske nedelje 2019, ce bom le zdrav.

Nekateri ljudje pa gledajo na vsako stvar skozi denar. Meni je teh 35€ startnine zanemarljivih glede na vse nasteto.
Pa by the way, startnine v tujini so za slabso ponudbo veliko visje.
levkup
# 05.11.2018 ob 10:15
Pač na Golovcu nihče ne bo videl novih
roza štumfkov ! Pa “ kr neki je “ če družbi
razlagaš da si po hosti tekal.
Če si bil pa na Ljubljanskem maratonu !!!
Potem pa je za ure in ure referiranja kako
si “ odlaufu “.
Dejstvo pa je da teče lahko vsak, torej moraš
biti udeležen na neki kvazi prireditvi, da si potem
v debatiranju superioren...
TIGR
# 04.11.2018 ob 22:25
Urošu se je spet zjESIHalo...
bspec
# 04.11.2018 ob 21:51
dejmo pustit pozitivne stvari (LM zagotovo je, sploh glede udeležbe na in ob progi) pri miru...resni novinarji pa se lotite resnih in pomembnih zgodb...tam, kjer lahko z raziskovalnim delom in medijskim pritiskom kaj spremenite in izboljšate...
veza
# 04.11.2018 ob 20:37
Deschamps
# 04.11.2018 ob 11:50

MMC - jevci poglejte in se čudite. Kakovost zapisov v Večeru je dokaz, da še niste na dnu.

Sem se malo zamislil ob tvoji duhoviti pripombi, verjetno kar drži, razen nekaterih čudakov se na tem portalu pojavlja veliko sposobnih in resnih komentatorjev, vsa čast.
Pa tudi duhovitosti ne manjka, res.
makoshark
# 05.11.2018 ob 22:01
ElTorro
Jaz sem govoril zase. Moj čas je bil nekaj čez 2 uri, in večina rekreativcev NI sposobna teči (ali kolesariti, al plavati, ali ...) dve uri brez da pride do dehidracije in/ali porabe zalog glikogena v mišicah.

To je druga pesem, nepripravljen ali slabo pripravljen iti teč 21 km je pa podvig, to pa ;)

Tempo 6 min/km je bolj trimčkanje kot pa tek, je pa seveda še vedno podvig, če nepripravljen s takim tempom zmore 21 km. Medtem ko pa ležerno kolesarjenje 2 uri tudi nepripravljenemu ne bi smelo delati posebnih težav. Ne vem, koliko zmore povprečen rekreativec - sam sem bil rekreativen tekač, moj tempo na 20 km je bil (pod) 4 min/km.
mihatirs
# 04.11.2018 ob 12:58
se strinjam z eltorrom
Consigliere
# 06.11.2018 ob 15:01
Vsak na maratonu teče s svojim razlogom, nekateri pač želijo pokazati nove superge. Nekateri pa pišejo neumne članke v Večeru, da pritegnejo pozornost. Vsakemu svoje, a ne g. Esih.
Ravno to, da je nekaterim tek na maratonu služba, nekaterim pa rekreacija je eden izmed čarov takšne prireditve. Dejansko lahko za spremembo na eni izmed tekem rekreativni tekač nastopi in ne da jo gleda po TV, kot g. Esih.
Glede gneče pa ne boste verjeli, g. Esih, večina ljudi je družabnih bitij in se radi družijo, kar iz vaših zapisov sklepam da vi niste.
Najbolj neprimerno, da ne uporabim kakšne druge besede, pa je na tekaško prireditev vpletati temi kot sta begunska problematika in apartheid.
Razmišljanje in članek pod vsakim nivojem.
ElTorro
# 05.11.2018 ob 19:35
21 km ni maraton. Za 21 km niti ne rabiš vode ali energije med tekom. Razen, če greš na polno, česar pa rekreativci niti nis(m)o zmožni.

Ko sem se še ukvarjal s tekom, sem večkrat odtekel okoli 20 km. Pač se odločiš in greš teč.


Lepo, pač si bil v boljši tekaški formi od mene.
Jaz sem govoril zase. Moj čas je bil nekaj čez 2 uri, in večina rekreativcev NI sposobna teči (ali kolesariti, al plavati, ali ...) dve uri brez da pride do dehidracije in/ali porabe zalog glikogena v mišicah.
pistacija
# 05.11.2018 ob 00:07
Prosim dovolj jokanja o profesionalcih na maratonu, medalje se ne dobi za udelezbo ampak za zmago.
veza
# 04.11.2018 ob 20:44
ElTorro
gizzy

Vsa čast, vsak si svoje življenje organizira po svojih preferencah in zmožnostih, osebno se ukvarjam z drugini zadevami, pogrešal sem pred takimi prireditvami opozorila, da ne bi ljudje pretiravali, a letos je bil teh opozoril kar precej, bravo.
Kar tako naprej.
Lovec
# 04.11.2018 ob 18:54
Bolano.
Citat za prebrat
link
Jadon Sancho
15
14. november 2018 ob 13:20 Če ti angleški klubi ne dajo priložnosti za igro, potem je odhod v tujino vedno realna možnost. V tujini so pripravljeni, da preverijo tvoje sposobnosti.
Več novic ...
Kazalo