Formula 1
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 16 glasov Ocenite to novico!
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton bo moral, kot kaže, za zmago opraviti predvsem s Sebastianom Vettlom. Foto: Reuters

Dodaj v

Hamilton pol sekunde hitrejši kot Schumacher leta 2004

VN Kitajske: V prvi vrsti spet Hamilton in Vettel
8. april 2017 ob 10:32
Šanghaj - MMC RTV SLO

Lewis Hamilton je dobil kvalifikacijski trening dirkačev formule ena pred VN Kitajske. Ob njem bo v prvi vrsti dirko začel Sebastian Vettel.

Hamilton je v zadnjem hitrem krogu s časom 1:31,678 postavil rekorden čas na 5,4 kilometra dolgi stezi, saj je bil pol sekunde hitrejši kot Michael Schumacher leta 2004. Vettel je zaostal 0,186 sekunde. V drugi štartni vrsti bosta Valterri Bottas in Kimi Räikkönen. Bottas je bil le tisočinko sekunde počasnejši od Vettla.

Na prvih štirih mestih je vrstni red kvalifikacij isti, kot je bil na uvodu sezone v Avstraliji.

Za Hamiltona je to 63. najboljši štartni položaj v karieri. Rekorder Michael Schumacher jih je zbral 68.

Giovinazzi razbil svoj dirkalnik
Preostali dirkalniki so bili daleč zadaj, peti Daniel Ricciardo (Red Bull) je za Hamiltonom zaostal že 1,355 sekunde. Za nekaj drame je poskrbel Antonio Giovinazzi (Sauber), ki je v prvem delu kvalifikacij razbil svoj dirkalnik. Max Verstappen (Red Bull) je imel težave z motorjem in se ni prebil v drugi del kvalifikacij.

Dirka za VN Kitajske se bo v Šanghaju začela v nedeljo ob 8. uri.

Na uvodni preizkušnji sezone je v Melbournu zmagal Sebastian Vettel, drugi je bil Lewis Hamilton in tretji Valtteri Bottas.

Kvalifikacijski trening/štartna mesta: 
 1. L. HAMILTON    Mercedes  1:31,678
 2. S. VETTEL      Ferrari     +0,186
 3. V. BOTTAS      Mercedes     0,187
 4. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari      0,462
 5. D. RICCIARDO   Red Bull     1,355
 6. F. MASSA       Williams     1,829
 7. N. HÜLKENBERG  Renault      1,902
 8. S. PEREZ       Force India  2,028
 9. D. KVJAT       Toro Rosso   2,041
10. L. STROLL      Williams     2,541
11. C. SAINZ       Toro Rosso          
12. K. MAGNUSSEN   Haas                
                                       
Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
CTM
# 08.04.2017 ob 12:05
Kakšna nova informacija o Šumiju?....tudi tisti, ki nam ni bil "najljubši šofer" držimo pesti za legendo... nisem bil njegov fen... pa, ko sedaj pogledam kakšne stare dirke, brez nekaj njegovih "črnih pik", moram priznati, da je Šumi res obvladal...verjetno poleg Senne (nažalost ne bomo nikoli vedeli), najboljši vseh časov...
ata
# 08.04.2017 ob 12:57
@Djedi: očitno ne prav vsaka opica, sicer bi vozil tudi ti
mertaus
# 08.04.2017 ob 12:15
Ce je tabela zaostankov pravilna, Bottas ni zaostal za stotinko temvec tisocinko sekunde.
Manos de Piedra
# 08.04.2017 ob 13:17
rolandpc:
"Če samo naslov prebereš, si lahko misliš, da niso resni. Bilo bi žalostno, če 13 let kasneje avto ni hitrejši. Ali pač?"

Dirkalniki iz leta 2004 so bili najhitrejši vseh časov. Pa ne zato, ker danes ne bi mogli narediti boljšega dirkalnika, če bi hoteli, ampak zato, ker v F1 hitrost dirkalnikov omejujejo pravila. 2005 so potem spremenili pravila, da so malo upočasnili dirkalnike. Naslednje velike spremembe pravil 2009 in 2014 prav tako niso omogočale bistveno hitrejših dirkalnikov. Sprememba pravil 2017 za letošnjo sezono pa je šla spet v smer hitrih dirkalnikov.

Če bi se dovolilo čisto vse, verjemi, da bi bili bolidi bistveno hitrejši. Fora je v tem, da če bi dopustil vso možno tehnologijo, bi bilo dirkalnike smešno lahko voziti, ker bi imel lahko npr. celo progo programirano v bolid in bi ti bolid sam sugeriral, kdaj bremzati in pospeševati, poleg tega bi imel cel kup elektronike, ki bi delale razne popravke.

Par let nazaj so se Adrian Newey in neki drugi inženirji igrali z idejo, kako bi izgledal bolid, če ne bi bilo nobenih omejitev, kar se tiče pravil (razen pač da ne more leteti in da je na štirih gumah) in so prišli na dan s prototipom X1



Mislim pa, da bi bil pri tem bolidu velik problem nenormalna g force, če bi dejansko naredili tak avto in bi ga fizična oseba poskušala voziti. Poleg tega bi morali narediti neke čisto druge proge, te bolidi bi bili tako hitri, da bi moral biti na desetinko sekunde zadaj, da bi se mu sploh lahko približal. Pa stroški bi bili neverjetni.

Najhitrejši možni dirkalniki ne omogočajo nujno najboljšega dirkanja, ker jih je težje prehitevati, sploh če je ogromno downforce-a.
morgenstern
# 08.04.2017 ob 15:03
Morda bi bilo dobro v F1 spet uvesti dotakanje goriva
frozen pingvin 2
# 08.04.2017 ob 12:45
@Djedi

ma nevem če bi se čisto strinjal...pomoje je blo najlažje vozit dirkalnik v sezoni 93, pa še to zgolj če si bil pri williamsu...verjetno tehnološko tudi najbolj dovršen dirkalnik....če karikiram - samo tiščal gas skozi ovinek, hidravlično podvozje in ostala elektronska pomagala pa so le naredila vse ostalo...

drugače pa ja...ko pomisliš oz ko gledaš posnetke izpred 30 let, kako z eno roko vozi senna skozi monaco, vmes pa šalta na roke...in veš, da so mel dirkalniki po par 100 konjev več in res slabo aerodinamiko napram danes...potem se morda strinjam s tvojo izjavo :)
Manos de Piedra
# 08.04.2017 ob 16:34
Upam na DNF Hamiltona.

Prijetni spomini:

Manos de Piedra
# 08.04.2017 ob 15:38
"Morda bi bilo dobro v F1 spet uvesti dotakanje goriva"

To bi bilo zakon. Pač dobre gume, ki se ne obrabijo, da se lahko goni dirkalnik na polno ves čas, smisel postankov pa je gorivo. Potem bi lahko spet videli zmage, kot tista legendarna Šumijeva v Franciji, ko je vozil bolid do limita kot če bi bil na kvalifikacijah celo dirko in zmagal s 4 postanki v boksu.
rolandpc
# 08.04.2017 ob 12:07
Če samo naslov prebereš, si lahko misliš, da niso resni. Bilo bi žalostno, če 13 let kasneje avto ni hitrejši. Ali pač?
frozen pingvin 2
# 08.04.2017 ob 13:35
@Manos de Piedra

vse je res, ampak ko npr gledaš wikipedijo in razne sezname, rekorde, itd, nikoli ni zraven v oklepaju napisano kaj bi bilo, če bi bilo, in zakaj je tako, kakor je.... :)
Manos de Piedra
# 08.04.2017 ob 13:31
Glede primerjave med 2004 in danes je treba upoštevati, da je bil takrat format kvalifikacij drugačen. Takrat je bilo pravilo, da si pač pred kvalifikacijami moral doliti toliko bencina, kot si ga potem imel na začetku dirke (takrat se je namreč še dovolilo tankati bencin med dirkami). Zato so mnogi taktizirali in včasih dali več bencina, da so imeli kasnejši postanek v boksih, na račun časa in pozicije v kvalifikacijah (avto z več bencina je logično težji in počasnejši). Iz tega razloga recimo Šumi nima toliko pole position-ov, kot bi jih lahko imel, ker je v časih njegove dominacije večkrat vozil kvalifikacije z bolidom, ki je imel več bencina, kot bolid koga drugega.

To pravilo je bilo takrat v rabi zato, da bi malo premešali karte med kvalfikacijami in da ne bi najhitrješi bolidi nujno bili na prvih mestih.

Zaradi tega pravila pa so tudi bili sami časi v kvalifikacijah leta 2004 počasnejši, kot bi dejansko lahko bili, ker so pač bolidi vozili z tankom, ki je moral biti napolnjen da bo držal tam nekje tretjino dirke ali celo več (pač odvisno, kdaj se je ekipa odločila, da bo naredila prvi postanek).

Danes se kvalifikacije vozi s tankom, ki je napolnjen samo za tisti en krog. Zato to, da je Hamilton hitrejši v kvalifikacijah od Šumija, še ne pomeni, da so dirkalniki dejansko hitrejši. Pa to, da bo Hamilton presegel Šumijev rekord kar se tiče pole position tudi ne pomeni dosti, ker je Hamilton imel prednost, da je v času, ko je v dominantnem avtu imel format kvalifikacij, ki dejansko favorizira najhitrejši bolid.
as_kgarnett
# 08.04.2017 ob 14:35
Hamilton bo še letos prehitel Šumija po pole positionih, samo Šumijevih zmag ne bo pa nikoli ujel, tudi 7 naslovov prvaka zelo težko.
Steza v Šanghaju kar ustreza Hamiltonu, saj je tu zmagal že 4-krat si je pa pred 10 leti privoščil zelo neumne odstop v boju za svoj 1.naslov prvaka, ko se je zakopal v pesek pred boksi, kakšno pa je napovedano vreme za jutrišnjo dirko?
morgenstern
# 08.04.2017 ob 12:08
Vettel jutri gladko do zmage
burruchaga1986
# 08.04.2017 ob 20:53
tedomedo

# 08.04.2017 ob 13:12
Koga še zanima F!?

Tiste, ki jih ne zanimajo srednjeevropski podeželski športi.
Manos de Piedra
# 08.04.2017 ob 16:05
Vettel je poleg Maxa najboljši v dežju. Če bo dež bomo spet videli zmago Ferrarija. Komaj čakam.
Jostek2000
# 08.04.2017 ob 12:56
Kdaj se jutri začne tekma??
patriot44x2
# 08.04.2017 ob 13:31
Merc je hiter na krog na dolge rune jih bo pa Ferrari popacal.
frozen pingvin 2
# 08.04.2017 ob 12:33
@rolandpc

treba malo primerjati pravila med sezonami med seboj....danes je veliko več omejitev in predpisov, itd, kot pred 13 leti.

me pa zanima, če bi lahko dirkalnik spimpal na pravila izpred 15 let ali pa celo izpred 30 let, npr leto 88... V6 turbo, na kvalifikacijah po 1200 konjev....z današnjo aerodinamiko....ma si upam reči, da bi bili ti dirkalniki 20 sekund hitrejši....

ampak ni čar moto športov samo v tem, da maš čim večje število konjev in čim večjo max hitrost...ok, morda je to čar za gledalce...spomnimo se rallyja in group b...avti s tja do 600 konji (ok, tudi po 1000 konjev se je našlo) manj kot tono težki... res atraktivno...a varnost je bila res vprašljiva...
burruchaga1986
# 08.04.2017 ob 10:57
Jutri bo presenetil kimi. Gladka zmaga, fix.
skoro84
# 08.04.2017 ob 14:45
3,7 sekunde je bil hitrejši čas iz lanske sezone. To je pa tudi čas pogreba F1, ker je 80% tega casa pridobljeno v zavorni poti. Skrajšali so jo skoraj do limita in to pomeni samo eno, malo casa za prehitevanje. Plus to, da dopuščajo motenje aerodinamike bolida, ki je zadaj, tako da se je težje približat za napad. Vse je bilo videno že na 1. dirki, ko je bil malo akcije....upam da se motim...
Djedi
# 08.04.2017 ob 12:36
Dons tak lagka opica fura dirkalnik. No sej ce dobr pomislim ...:)
andrej-strah
# 08.04.2017 ob 11:59
merc pa ferr pa čist v svojem svetu....več kot sek hitrejši od ostalih....zgleda da bo spet zelo "zanimiva" sezona
burruchaga1986
# 08.04.2017 ob 10:58
Jutri bo presenetil kimi. Gladka zmaga, fix.
tedomedo
# 08.04.2017 ob 13:12
Koga še zanima F!?
Gandhi1
# 08.04.2017 ob 13:09
Hamilton> Schumacher..
Videonovice
Vettel knez Monte Carla 00:02:07, 28.05.2017
Hamilton drugič dobil VN Španije 00:01:17, 14.05.2017
Bottas v Sočiju do krstne zmage 00:01:18, 30.04.2017
Alonso: Največji izziv je Indy500 00:01:16, 24.04.2017
Bottas ima najboljše izhodišče 00:00:48, 15.04.2017
Vettel blestel v Bahrajnu 00:00:42, 14.04.2017
Bottas se bo pridružil Hamiltonu 00:01:02, 16.01.2017
Ron Dennis moral zapustiti McLaren 00:00:26, 15.11.2016
Izidi

Dirka za VN Velike Britanije, Silverstone

Končni vrstni red (51/51):             
 1. L. HAMILTON    Mercedes 1:21:27,430
 2. V. BOTTAS      Mercedes     +14,063
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari       36,570
 4. M. VERSTAPPEN  Red Bull      52,125
 5. D. RICCIARDO   Red Bull    1:05,955
 6. N. HÜLKENBERG  Renault     1:08,109
 7. S. VETTEL      Ferrari     1:33,989
 8. E. OCON        Force India   1 krog
 9. S. PEREZ       Force India   1 krog
10. F. MASSA       Williams      1 krog
11  S. VANDOORNE   McLaren       1 krog
12  K. MAGNUSSEN   Haas          1 krog
13  R. GROSJEAN    Haas          1 krog
14  M. ERICSSON    Sauber        1 krog
15  D. KVJAT       Haas          1 krog
16  L. STROLL      Williams      1 krog
17  P. WEHRLEIN    Sauber        1 krog
                                       
Odstop: Palmer, Sainz, Alonso          
                                       
Skupni vrstni red (10/20), drikači:    
 1. S. VETTEL      Ferrari          177
 2. L. HAMILTON    Mercedes         176
 3. V. BOTTAS      Mercedes         154
 4. D. RICCIARDO   Red Bull         117
 5. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari           98
 6. M. VERSTAPPEN  Red Bull          57
 7. S. PEREZ       Force India       52
 8. E. OCON        Force India       43
 9. C. SAINZ       Toro Rosso        29
10. N. HÜLKENBERG  Renault           26
...                                    
                                       
Moštva:                                
 1. MERCEDES   330    6. TORO ROSSO  33
 2. FERRARI    275    7. HAAS        29
 3. RED BULL   174    8. RENAULT     26
 4. FORCE INDIA 95    9. SAUBER       5
 5. WILLIAMS    41   10. McLAREN      2