Mercedes je tudi v letošnji sezoni favorit za osvojitev dirkaškega in konstruktorskega naslova svetovnega prvaka v formuli ena. Foto: EPA
Mercedes je tudi v letošnji sezoni favorit za osvojitev dirkaškega in konstruktorskega naslova svetovnega prvaka v formuli ena. Foto: EPA

Red Bull je v preteklih sezonah z Vettlovimi naslovi deklasiral celotno avtomobilsko industrijo. Renault je imel srečo, da je bil njihov dobavitelj motorjev in da se je lahko prilepil na njihove zmage. Mercedes, Ferrari in McLaren so tu res dobili lekcijo, saj jih je deklasirala neka konzerva dvomljivega napitka in pobrala smetano.

O dominantnosti Red Bulla v preteklih sezonah
Lewis Hamilton
Zdajšnji svetovni prvak Lewis Hamilton ima v zasebnem življenju kar nekaj težav, kar zagotovo lahko vpliva na njegovo formo. Je njegov moštveni kolega in največji tekmec Nico Rosberg zmožen to izkoristiti? Foto: EPA

Odvisno je, kako na vse skupaj gleda Sergio Marchionne, alfa in omega Ferrarija. Če hoče pripeljati Ferrarija na vrh, potem bodo v moštvu dali enake pogoje obema dirkačema in bodo zadovoljni z zmagovanjem kogar koli. Še posebej v prvi tretjini sezone, ko bodo šele videli, kaj imajo in kako konkurenčni so po tehnični plati. To, da dirkača srdito tekmujeta med seboj, je najtrdnejši temelj za napredek moštva.

O Ferrariju
Daniel Ricciardo
Vedno nasmejani Daniel Ricciardo je bil lani poleg mercedesov edini dirkač, ki je dobil dirko v formuli ena. To mu je uspelo kar trikrat, in sicer v Kanadi, na Madžarskem in v Belgiji. Foto: EPA

Ničesar ne moreš predvideti. Mislim, da imajo pač pri McLarnu veliko težav s stvarmi, ki so nove predvsem za Japonce. Honda je pametno eno sezono izpustila, da je videla, kje so se pojavile težave pri drugih. Vendar pa po drugih strani ni bila prisotna na testiranjih, tako da v tem trenutku nima toliko izkušenj, kot bi jih imela, če bi lani že dirkala.

O težavah McLaren Honde
Valtteri Bottas
Valtteri Bottas je po odlični lanski sezoni odločen, da letos naredi še korak naprej in prvič v karieri okusi slast zmage. Foto: EPA

Sam trdim, da nobenemu ne bi na kraj pameti padlo, da bi sabotiral dirkalnik zaradi neke zgodbe. Nihče ne ve, kako bi se to končalo, kajti Alonso bi lahko ostal tudi hrom ali pa se smrtno ponesrečil. To absolutno odpade. Na posnetkih je vidno, da je bil verjetno prehiter, premalo je bil osredotočen, z dvema kolesoma je zapeljal prek asfalta, oprijem je tam drugačen, dirkalnik je poskusil rešiti, pri tisti hitrosti mu to ni uspelo, kar je popolnoma normalno, in je bočno priletel v zid.

O zloglasni Alonsovi nesreči v Barceloni
Fernando Alonso
Fernando Alonso je zaradi okrevanja po nesreči na dirkališču v Barceloni primoran izpustiti nedeljsko dirko. Takole je tri dni po nesreči zapustil bolnišnico v katalonski prestolnici. Foto: EPA

Če bo uspel kot Damon Hill, Nico Rosberg in Jacques Villeneuve, potem bo vse v redu. Lahko pa se mu zgodi to, kar se je zgodilo Nelsonu Piquetu mlajšemu, ki je lep dokaz, da te takoj izbrišejo, če ni rezultatov.

O Carlosu Sainzu mlajšem
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel želi Ferrarija popeljati na pota stare slave. Z drugimi besedami, želi ponoviti uspešno obdobje Michaela Schumacherja. Foto: EPA

Osebno so mi najbolj zoprna moštva, kot je Mercedes. Torej, da kupiš zmagovalce, dirkalnika pobarvaš srebrno, daš zvezdo gor in se držiš, kot da si naredil vse v Stuttgartu. Zame je Mercedes tisto, kar naredijo v Nemčiji. Ko bodo nemški inženirji v Stuttgartu naredili dirkalnik in bodo z njim zmagovali, potem jim dam kapo dol.

O Mercedesu
Carlos Sainz mlajši in Max Verstappen
Carlos Sainz mlajši in Max Verstappen - najmlajša dirkaška zasedba v zgodovini formule ena. Foto: EPA

Če imata oba enake pogoje, je Hamilton hitrejši. Če pa vzamemo v poštev sistematičnost, preglednost, umirjeno in urejeno življenje, je Rosberg v boljšem položaju. Stvari ga ne vržejo iz tira tako kot Hamiltona, bo pa zanimivo videti, ali se bo uresničilo to, kar je Lauda rekel pred leti, da je dirkač, ki se mu rodi otrok, vsaj pol sekunde počasnejši. Tako kot je Rosberg stabilen, je Hamilton občutljiv. Za to je veliko razlogov, a glavni je, kakšno otroštvo sta imela dirkača, kako sta odraščala in kako sta vstopila v ta svet, ki za navadne ljudi ni razumljiv.

O dvoboju Lewis Hamilton - Nico Rosberg
Niko Mihelič
Niko Mihelič upa, da letošnja sezona v formuli ena ne bo monotona, kot je bila lanska, ko sta dominirala mercedesa, Lewis Hamilton in Nico Rosberg. Foto: MMC RTV SLO
Zimska testiranja še niso dala vseh odgovorov

Nova sezona formule ena je tik pred vrati. V nedeljo je na sporedu uvodna dirka za VN Avstralije v Melbournu (prenos na TV SLO 2 in na MMC-ju), ki bo za silo pokazala, ali so zimska testiranja narisala pravo sliko.

Lani je večini ljubiteljev tega športa odleglo, ko sta mercedesa prekinila vladavino Red Bulla in serijsko zmagovanje Sebastiana Vettla, a letos si želijo še več akcije in širši boj za zmage. Upajo predvsem na še boljše predstave Williamsa in tudi Ferrarija, ki po solidnih testiranjih veliko obeta.

MMC-jev pogovor z Nikom Miheličem
Kje je v vsej tej zgodbi McLaren? Je moštvo Rona Dennisa zamolčalo določene podatke glede nesreče Fernanda Alonsa v Barceloni? Kako se bo odrezal Toro Rosso z najmlajšo dirkaško zasedbo v zgodovini formuli ena? Kdo bo dobil dirkaški dvoboj pri Ferrariju in zakaj je sploh smiselno vlagati denar v moštva, kot je Manor Marussia? Za odgovore smo se obrnili na poznavalca in dolgoletnega spremljevalca kraljice motošporta, Nika Miheliča. Pogovor lahko v celoti preberete spodaj.


Mercedes se je letos - pričakovano - na testiranjih najbolje odrezal. Številni napovedujejo podobno sezono lanski, ko je moštvo iz Brackleyja pravladalo v vseh pogledih.
Upam, da se to ne bo uresničilo, sicer bomo gledali razmeroma preprost dvoboj. Tega si pa ne želim, kajti enoličnost ni nikjer dobra.
Hamilton je lani dosegel vrhunec v svoji karieri. Letos ima nekaj težav, ne le z dirkalnikom, tudi v zasebnem življenju. To je lahko voda na mlin Nicu Rosbergu, ki je že lani dokazal, da je izjemen v vožnji na čas, nekoliko slabše mu gre le na dirkah, kjer je večkrat premalo agresiven. Bo letos dorasel izzivu?
To je težko reči. Tu gre za popolnoma različna značaja, za različna načina življenja. Če imata oba enake razmere, je Hamilton hitrejši. Če pa vzamemo v poštev sistematičnost, preglednost, umirjeno in urejeno življenje, je Rosberg v boljšem položaju. Stvari ga ne vržejo iz tira tako kot Hamiltona, bo pa zanimivo videti, ali se bo uresničilo to, kar je Lauda rekel pred leti, da je dirkač, ki se mu rodi otrok, vsaj pol sekunde počasnejši. Tako kot je Rosberg stabilen, je Hamilton občutljiv. Za to je veliko razlogov, a glavni je, kakšno otroštvo sta imela dirkača, kako sta odraščala in kako sta vstopila v ta svet, ki za navadne ljudi ni razumljiv. Zanimivo bo spremljati dvoboje znotraj Mercedesa. Rosberg že ve, kako je biti poražen, dobro ve, kaj mora storiti, saj ve - kot ste dejali -, da je premalo agresiven.

No, izkušnje s porazom ima tudi Hamilton, saj mu je leta 2007 na zadnji dirki sezone v Braziliji naslov za pičlo točko speljal Kimi Räikkönen.
Toda Hamitlon je človek, ki prehitro pozablja preteklost. Ni take vrste človek, ki bi se učil iz stvari, ki so se mu že zgodile. On je bolj človek trenutka.
Oba dirkača sta med letošnjimi testiranji potožila nad nestabilnostjo dirkalnika. Lanski dirkalnik je bil tako rekoč popoln, letošnji še ni popolnoma dodelan, dirkača moti predvsem prevelika obraba zadnjih gum. Lahko preostala moštva to izkoristijo?
Zagotovo. Konstruktorji vselej iščejo nove rešitve. Ali je rešitev pravilna ali ne, se pokaže šele tedaj, ko jo preizkusijo in analizirajo rezultate. Menim pa, da lani Mercedesov dirkalnik ni bil tako suveren, kot kažejo rezultati. To suverenost gre pripisati predvsem moči motorja. Še posebej v primerjavi z Renaultovim motorjem, ki je bil približno 60 konjskih moči šibkejši, kar pomeni 10 odstotkov. Lani motorjev ni bilo več dovoljeno spreminjati, zato je bil Red Bull zapečaten tam, kjer je bil. Vendar pa je tu napačno mišljenje, da je bil Red Bull lani slab, ker Sebastian Vettel ni bil v ospredju. On je lani pač dobil tekmeca, ki je bil pod enakimi pogoji boljši. Realni rezultati Red Bulla so bili rezultati Daniela Ricciarda, ki so fantastični za novinca oziroma nekoga, za katerega je moštvo začelo delati šele po tretjini prvenstva. Če je Renault našel neke rešitve - torej, da bi bil zaostanek prepolovljen na 30 konjskih moči -, potem se bo zgodilo marsikaj zanimivega.
Vendar pa tudi Mercedes ne bo počival na starih lovorikah.
Tako je. Tam točno vedo, da morajo - tako kot drugi - razvijati naprej. Ta testiranja so zame osebno zmeraj nezanimiva, saj nihče ne bo rekel, da so brcnili v temo in da je sezona izgubljena. Namesto tega vsi iščejo trenutke, ko dosežejo odličen čas, zaradi marketinga pa morajo govoriti, da je napredek velik, da so na pravi poti, a da so sicer še neke malenkosti, ki jih je treba urediti. Dejstvo je, da noben pokrovitelj ne bo vlagal denarja, da ga bo izgubljal. Tisti, ki pride v formulo ena, hoče imeti takoj zmago, sicer gre hitro ven iz tega športa - in to je zelo žalostno. To ni tekmovanje, kjer danes zmaga nekdo, naslednjič pa nekdo drug. Mercedes je vložil nenormalno veliko denarja, da bo zmagal. Red Bull je v preteklih sezonah z Vettlovimi naslovi deklasiral celotno avtomobilsko industrijo. Renault je imel srečo, da je bil njihov dobavitelj motorjev in da se je lahko prilepil na njihove zmage. Mercedes, Ferrari in McLaren so tu res dobili lekcijo, saj jih je deklasirala neka konzerva dvomljivega napitka in pobrala smetano. V formuli ena so nekaj kvalifikacije v soboto in dve uri dirkanja, vse drug pa se vrti in dogaja, ko dirkalniki mirujejo. Takrat se pač piše več o zmagovalcih kot o poražencih.

Sodeč po testiranjih, bo Williams nadaljeval lansko formo, a v moštvu si predvsem želijo, da bi izkoristili trenutke, ko se Mercedesu zalomi. Lani se je to zgodilo trikrat in trikrat je to izkoristil Ricciardo z Red Bullom. Se lahko v moštvu nadejajo nove, sicer šele druge zmage v zadnjih desetih sezonah?
Upajmo. Predvsem upam, da bo to uspelo Valtteriju Bottasu. Felipe Massa je namreč dirkač, ki lahko zmaga le pod določenimi pogoji, torej, da nekdo odstopi, da ima velike težave ali da ima nesrečo. V svoji karieri je pokazal preveliko - če se izrazim v teniškem žargonu - dvojnih napak. Prevečkrat je premagal samega sebe. Bottas je bistveno drugačen in prave vrste dirkač. Mislim, da počasi prihaja obdobje Bottasa, Ricciarda in ostalih mlajših dirkačev, ki pa se morajo še izkazati. Generacije se bodo počasi zamenjale in Massa zagotovo ne bo več dolgo v formuli ena.
Tudi Red Bulla nikoli ne gre odpisati. Vettel je zdaj končana zgodba, prišel je Danil Kvjat, ki z Ricciardom tvori mlado dirkaško zasedbo. Kam po vašem mnenju kotira to moštvo?
Dietrich Mateschitz je dokazal, da je fenomenalno vložil denar v korist svojega podjetja. V formulo ena je prišel kot neki avtsajder, ki ga ni nihče jemal resno. Nihče ni pričakoval, da se bo kar koli spremenilo. Potem je izkoristil možnost, da je prebarval štiri dirkalnike v svoje barve, poslušal je prave nasvete, v moštvo je pripeljal Adriana Neweyja in konkurenčni motor, torej ljudi, ki vedo, kaj je formula ena in kako se tem stvarem streže. Po vseh teh letih je zdaj že zelo izkušen in dobro ve, kako stvari potekajo. Dr. Helmut Marko (motošportni direktor moštva, op. a.) je, recimo, tisti, ki točno ve, kje je treba iskati talent, predvsem pa, kako je treba ravnati z dirkačem, da ni preobremenjen in da ne pregori. Red Bull je zato letos v fantastičnem položaju. Podobno kot Williams ni obremenjen s tem, da mora nujno postati prvak, saj je dosegel že vse, kar je lahko. Mateschitz je reklamiral svoj izdelek bolje, kot si je lahko želel. Vsekakor tega moštva ne gre odpisati, pri vsem tem mi je pa najbolj zanimiv podatek, da Newey ostaja. Lani se je govorilo, da se bo poslovil od formule ena, a za to, da ostaja, je najverjetneje največ kriv Vettel, ki je prepričan, da je on tisti kamenček v mozaiku zmag Red Bulla, in ne dirkalnik in druge stvari. Newey hoče zdaj dokazati, da je lahko njegov dirkalnik tudi brez Vettla najboljši.

Omenili ste Mateschitzevo podružniško moštvo, če se lahko tako izrazim. Pri Red Bullu so dejali, da želijo z izpopolnjenim aerodinamičnim paketom Toro Rosso videti med najboljšimi petimi moštvi v konstruktorskem seštevku. Ekipa ima tudi najmlajšo dirkaško zasedbo v zgodovini tega športa. Sta vas Carlos Sainz mlajši in Max Verstappen navdušila? Lani ste bili, denimo, navdušeni nad McLarnovim novincem Kevinom Magnussenom.
To kombinacijo jaz vidim malce drugače, in sicer kot imeni nekdanjih dirkačev. Carlos Sainz starejši je bil prvi Španec, ki je postal svetovni prvak v reliju. Njegov sin, Carlos Sainz mlajši, je imel vso njegovo podporo, a ko je Sainz starejši ugotovil, da sina reli ne zanima in ga zanima samo dirkanje v enosedih na pistah, mu je omogočil vse najboljše možnosti. Zaradi tega je ime Sainz za pokrovitelje bistveno bolj zanimivo, kot katero drugo. Vendar pa na drugi strani to prinaša tudi precej večje breme. Če bo uspel kot Damon Hill, Nico Rosberg in Jacques Villeneuve, potem bo vse v redu. Lahko pa se mu zgodi to, kar se je zgodilo Nelsonu Piquetu mlajšemu, ki je lep dokaz, da te takoj izbrišejo, če ni rezultatov. Za Verstappna je malce drugače, saj Jos Verstappen ni bil fenomenalen dirkač, tudi ni imel možnosti za naslov svetovnega prvaka, v formuli ena je bil povprečen. Prepričan sem, da bo interni dvoboj v tem moštvu fenomenalen! Vprašanje je, kam bosta pripeljala Toro Rosso kot moštvo. A nekaj drži kot pribito: Mateschitz ne bo dopustil, da bi Toro Rosso premagal Red Bull.
Zagotovo pa si Red Bull želijo premagati pri Ferrariju, ki je letos pokazal velik napredek. Predvsem v Jerezu, kjer sta blestela Räikkönen in Vettel. V prejšnjem intervjuju za MMC pred sklepno dirko lanske sezone ste dejali, da bo Vettel letos pri Ferrariju doživel podobno katastrofo kot lani pri Red Bullu. Ostaja vaše mnenje nespremenjeno?
Dobili bomo realno sliko njegove vrednosti. On prihaja v moštvo, ki je sanjsko za vse. Vendar pa to ni tako stabilno moštvo, kot je bilo v času Michaela Schumacherja. Predpisi bi bili lahko prilagojeni z določeno prednostjo tistemu, ki naredi vse sam. Vse narediti pod isto streho je zelo težko. Na tem področju Ferrari ni v realnem položaju z drugimi. Pri drugih se z aerodinamiko ukvarjajo eni, z motorjem drugi, z menjalnikom tretji, oni pa morajo storiti vse sami. Vettel je prepričan, da je najboljši. Vsi vrhunski športniki imajo to v sebi. Razumem, da nekateri včasih delujejo zoprno, a takim se lahko le prikloniš, saj oni to počnejo zato, ker hočejo zmagati in v sebi iščejo napake, da jih odpravijo. Oni se ne hodijo na tekme sončit in delit avtograme, ampak zato, da zmagajo. Zaradi tega je treba razumeti kisle obraze, nezadovoljstvo in jezo.

Namreč, ko enkrat to izgine, nisi nič drugega kot rekreacijski program za popoldne. Če športnik ni šampion, ni egoist. Vettel je prepričan, da je najboljši in da bo pometel z vsemi. Pri Ferrariju želi dokazati Red Bullu, da so lani sestavili zanič dirkalnik, in mu na ta način vzeli peti naslov prvaka. Ampak tu bo naletel tudi na Kimija Räikkönena, ki je od vseh v formuli ena ob Fernandu Alonsu najbolj izkušen. Kimi zdaj komaj čaka, da mu bo dal - po domače povedano - 'kajlo'. Vprašanje je, kako se bo odzval Ferrari in komu bodo v moštvu bolj naklonjeni. Če bomo gledali formulo ena po teh segmentih, ki sva jih zdaj omenila, bo prvenstvo zelo zanimivo. Mislim, da je treba ta šport spremljati na tak način. Mene v formuli ena - pa tudi v drugih športih - zanima predvsem ta človeška plat; kaj se mora zgoditi, da si že pred štartom prepričan, da boš premagal vse, in kaj, da si zaradi samega sebe tam že poražen. Formula ena bo zelo zanimiva, vsekakor bomo imeli veliko videti. Tudi če bodo dirke manj zanimive, bodo vsaj sobotne kvalifikacije odlične.
Letos je Räikkönen po času - čeprav ti niso najbolj merodajni - vselej ugnal Vettla. Kdo bo po vašem mnenju dobil interni dvoboj?
Mislim, da bo tako, kot sem rekel. Odvisno je, kako na vse skupaj gleda Sergio Marchionne, alfa in omega Ferrarija. Če hoče pripeljati Ferrari na vrh, potem bodo v moštvu dali enake pogoje obema dirkačema in bodo zadovoljni z zmagovanjem kogar koli. Še posebej v prvi tretjini sezone, ko bodo šele videli, kaj imajo in kako konkurenčni so po tehnični plati. To, da dirkača srdito tekmujeta med seboj, je najtrdnejši temelj za napredek moštva. Če imaš v moštvu tipa, kot sta Fernando Alonso in Jenson Button, je to že monotonija.

Se pravi, biti mora tako, kot je bilo pri McLarnu z Ayrtonom Senno in Alainom Prostom.
Ja, to je porok, da moštvo najbolj napreduje, da moštvo ne zaspi.
Ko sem že omenil McLaren, letos ima težave z dirkalnikom, težave z novim pogonskim sklopom, težave z elektroniko, najmanj odpeljanih krogov med testiranji in daleč najslabše predstave oziroma čase. Na uvodu sezone se jim najverjetneje ne obeta nič dobrega. Menite, da se bodo v nadaljevanju le dostojno pobrali?
Najbrž se bodo. McLaren je zagotovo pod Ronom Dennisom moštvo, ki ima največ izkušenj. Za Hondo se Britanci niso odločili naključno, ampak zato, ker jim je popolnoma jasno, da z Mercedesovimi motorji, medtem ko ima tudi Mercedes moštvo v formuli ena, ne bo šlo. Namreč, v Stuttgartu ne bodo plačevali, da jih bo nekdo z njihovim izdelkom premagoval. Zato je šel Dennis k Hondi, kjer je filozofija preprosta: dirkanje. To je tudi edina tovarna, ki dirka z motorji in z avtomobili. Je pa vprašanje, kako bo v prvi sezoni. Mislim, da bodo storili vse, da te začetne težave odpravijo. Če se pojavijo, je to bolje, kot če bi bilo na testiranjih vse v najlepšem redu. Treba pa je vedeti, da nobena testiranja ne morejo simulirati dirke. Če bi Magnussen zmagal na prvi dirki sezone, ne bi bil prav nič presenečen, ker to je realnost formule ena. Ničesar ne moreš predvideti. Mislim, da imajo pač pri McLarnu veliko težav s stvarmi, ki so nove predvsem za Japonce. Honda je pametno eno sezono izpustila, da je videla, kje so se pojavile težave pri drugih. Vendar pa po drugih strani ni bila prisotna na testiranjih, tako da v tem trenutku nima toliko izkušenj, kot bi jih imela, če bi lani že dirkala. Zagotovo Honda ne gre v formulo ena povsem slučajno, tako kot je šla - po mojem mnenju - Toyota.

V Barceloni je sicer najbolj odmevala Alonsova nesreča. Uradno naj bi jo zakrivil sunek vetra, ki je Španca odpihnil v betonski zid, neuradno pa je mogoče zaslediti vrsto teorij in zarot. Številni so prepričani, da McLaren nekaj skriva in da je bila za nesrečo kriva okvara na dirkalniku. Tudi nesreča ni bila ravno nedolžna, kot so sprva dejali, saj bo Alonso izpustil dirko v Melbournu. Bojda naj bi po nesreči celo mislil, da smo v letu 1995. Vaše mnenje glede vsega tega?
Na žalost je formula ena v zadnjih 20, 30 letih postala medijska hrana. Med sezono je dovolj tem, da preverjeni in nepreverjeni, egoistični in navijaški novinarji pišejo o stvareh, ki so se dogajale in so že pred naslednjo dirko. Problem je čas od zadnje do prve naslednje dirke. Nobene revije na svetu ni, ki ne bi izhajala po zadnji dirki in do prve naslednje. Revije potrebujejo zgodbe. Sam trdim, da nobenemu ne bi na kraj pameti padlo, da bi sabotiral dirkalnik zaradi neke zgodbe. Nihče ne ve, kako bi se to končalo, kajti Alonso bi lahko ostal tudi hrom ali pa se smrtno ponesrečil. To absolutno odpade. Na posnetkih je vidno, da je bil verjetno prehiter, premalo je bil osredotočen, z dvema kolesoma je zapeljal prek asfalta, oprijem je tam drugačen, dirkalnik je poskusil rešiti, pri tisti hitrosti mu to ni uspelo, kar je popolnoma normalno, in je bočno priletel v zid. Zagotovo ne bo prve dirke izpustil, ker je dirkalnik nekonkurenčen oziroma, ker bi že vnaprej vedel, da bo dirka v Avstraliji blamaža. To se da narediti drugače: če v kvalifikacijah vidiš, da ne boš šel skozi kvalifikacijsko sito, zapelješ dirkalnik ob progo, rečeš, da se je nekaj pokvarilo in dirko začneš iz zadnje vrste. Od tebe nihče nič ne pričakuje, dirko pa lahko uporabiš za trening.
Ostala so nama še tri moštva - Lotus, Sauber in Force India. Kdo bo po vašem mnenju dobil ta troboj?
Predvsem si želim, da bi imeli vsi možnost nekega realnega boja. To so moštva, ki imajo zelo omejena sredstva. Sauber je še vedno zanimiv, to je še vedno moštvo, ki je pod nadzorom Petra Sauberja, medtem ko Lotus žal ni več moštvo Colina Chapmana, ampak je le ime, ki se vleče naprej. Najbolj si želim, da bi ta moštva z lahkoto preživela, ne pa, da so stroški že tako veliki, da potem trpi dirkanje.
Za konec se dotakniva Marussie oziroma Manor Marussie, ki je dobila zeleno luč za nastope v formuli ena. Večkrat smo poudarili, da so pogoji za majhna moštva v kraljici motošporta vse prej kot dobri. Tudi sami ste omenili, da pokrovitelji ne bodo vlagali denarja zato, da bi ga izgubili. Se vam zdi sploh smiselno, da neko moštvo, ki nima niti najmanjših možnosti za kakršen koli uspeh - torej so tudi precej manj zanimiva za pokrovitelje -, rine v formulo ena?
Formula ena živi od televizijskih prenosov. Za televizijo bi bilo popolnoma dovolj, če bi nastopala štiri moštva oziroma osem dirkalnikov, vendar pa to potem ne bi bilo tisto pravo prvenstvo, zato Bernie Ecclestone potrebuje vsaj 20 dirkalnikov na štartu. Še bolje bi bilo, da bi jih na dirko prišlo 26 in da bi že v predkvalifikacijah dva izpadla, tako kot je bilo nekoč. Tisti, ki vlagajo v moštva, da jih rešujejo, vedo, zakaj to počnejo. Enako bi lahko Mateschitza vprašali pred leti, če je normalen, ko je kupoval dve moštvi. Osebno so mi najbolj zoprna moštva, kot je Mercedes. Torej, da kupiš zmagovalce, dirkalnika pobarvaš srebrno, daš zvezdo gor in se držiš, kot da si naredil vse v Stuttgartu. Zame je Mercedes tisto, kar naredijo v Nemčiji. Ko bodo nemški inženirji v Stuttgartu naredili dirkalnik in bodo z njim zmagovali, potem jim dam kapo dol. Tudi zaradi tega je veliko govora, ali se bo Audi odločil za formulo ena ali ne. Dokler zadošča zmaga na eni dirki na leto - to je 24 ur Le Mansa - in se reklama prodaja celo leto, je naložba v formulo ena preveč tvegana. Tisti, ki se odloči vlagati v moštvo v formuli ena, ima neko vizijo in tega zagotovo ne počne zato, da bi namerno izgubljal denar.
Po vsem tem, kar ste povedali, me zanima le še eno: kakšen bo po vašem mnenju razplet letošnje sezone?
Realno gledano, bi bi bilo najmanjše presenečenje, če prvak postane Hamilton. Če to uspe Rosbergu, bo to v redu. Rekli bomo, da se je fant zbral, njegov moštveni kolega pa je živel preveč v oblakih. Če bo Ricciardo presenetil z Red Bullom in naredil še korak naprej in premagal Mercedes, bomo pa zelo navdušeni. Te stvari so subjektivne. V Italiji bodo navijali za Ferrarija, vsi želijo, da bi zmagoval Vettel, želijo ponoviti Schumacherjevo obdobje, ki je že zelo oddaljeno. Vsi športi so zanimivi prav zato, ker so nepredvidljivi. Lahko bi zdaj govorila o imenih, a to je brez zveze. Sezona bo zanimiva, vsak zase pa ve, zakaj jo spremlja, kdaj je navdušen in kdaj razočaran.

Red Bull je v preteklih sezonah z Vettlovimi naslovi deklasiral celotno avtomobilsko industrijo. Renault je imel srečo, da je bil njihov dobavitelj motorjev in da se je lahko prilepil na njihove zmage. Mercedes, Ferrari in McLaren so tu res dobili lekcijo, saj jih je deklasirala neka konzerva dvomljivega napitka in pobrala smetano.

O dominantnosti Red Bulla v preteklih sezonah

Odvisno je, kako na vse skupaj gleda Sergio Marchionne, alfa in omega Ferrarija. Če hoče pripeljati Ferrarija na vrh, potem bodo v moštvu dali enake pogoje obema dirkačema in bodo zadovoljni z zmagovanjem kogar koli. Še posebej v prvi tretjini sezone, ko bodo šele videli, kaj imajo in kako konkurenčni so po tehnični plati. To, da dirkača srdito tekmujeta med seboj, je najtrdnejši temelj za napredek moštva.

O Ferrariju

Ničesar ne moreš predvideti. Mislim, da imajo pač pri McLarnu veliko težav s stvarmi, ki so nove predvsem za Japonce. Honda je pametno eno sezono izpustila, da je videla, kje so se pojavile težave pri drugih. Vendar pa po drugih strani ni bila prisotna na testiranjih, tako da v tem trenutku nima toliko izkušenj, kot bi jih imela, če bi lani že dirkala.

O težavah McLaren Honde

Sam trdim, da nobenemu ne bi na kraj pameti padlo, da bi sabotiral dirkalnik zaradi neke zgodbe. Nihče ne ve, kako bi se to končalo, kajti Alonso bi lahko ostal tudi hrom ali pa se smrtno ponesrečil. To absolutno odpade. Na posnetkih je vidno, da je bil verjetno prehiter, premalo je bil osredotočen, z dvema kolesoma je zapeljal prek asfalta, oprijem je tam drugačen, dirkalnik je poskusil rešiti, pri tisti hitrosti mu to ni uspelo, kar je popolnoma normalno, in je bočno priletel v zid.

O zloglasni Alonsovi nesreči v Barceloni

Če bo uspel kot Damon Hill, Nico Rosberg in Jacques Villeneuve, potem bo vse v redu. Lahko pa se mu zgodi to, kar se je zgodilo Nelsonu Piquetu mlajšemu, ki je lep dokaz, da te takoj izbrišejo, če ni rezultatov.

O Carlosu Sainzu mlajšem

Osebno so mi najbolj zoprna moštva, kot je Mercedes. Torej, da kupiš zmagovalce, dirkalnika pobarvaš srebrno, daš zvezdo gor in se držiš, kot da si naredil vse v Stuttgartu. Zame je Mercedes tisto, kar naredijo v Nemčiji. Ko bodo nemški inženirji v Stuttgartu naredili dirkalnik in bodo z njim zmagovali, potem jim dam kapo dol.

O Mercedesu

Če imata oba enake pogoje, je Hamilton hitrejši. Če pa vzamemo v poštev sistematičnost, preglednost, umirjeno in urejeno življenje, je Rosberg v boljšem položaju. Stvari ga ne vržejo iz tira tako kot Hamiltona, bo pa zanimivo videti, ali se bo uresničilo to, kar je Lauda rekel pred leti, da je dirkač, ki se mu rodi otrok, vsaj pol sekunde počasnejši. Tako kot je Rosberg stabilen, je Hamilton občutljiv. Za to je veliko razlogov, a glavni je, kakšno otroštvo sta imela dirkača, kako sta odraščala in kako sta vstopila v ta svet, ki za navadne ljudi ni razumljiv.

O dvoboju Lewis Hamilton - Nico Rosberg
Zimska testiranja še niso dala vseh odgovorov