Formula 1
Nico Hülkenberg
Ali je varnostni sistem Halo Nica Hülkenberga res oviral? Foto: EPA
VIDEO
Svetovni prvak Hamilton s...

Dodaj v

Nesreča Hülkenberga sprožila pomisleke o sistemu Halo

Charlie Whiting zanikal, da je Halo oviral dirkača
26. november 2018 ob 17:54
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Nesreča dirkača Nica Hülkenberga na dirki formule 1 v Abu Dabiju je spet sprožila razprave o učinkovitosti varnostnega sistema Halo, ki so ga uvedli na začetku sezone.

Ta naj bi nudil dodatno zaščito dirkačeve glave ob nesrečah s prevračanjem, kakršno je doživel Nemec, a bi lahko tudi nekoliko oteževal izhod iz dirkalnika.

Po trku v uvodnem krogu dirke se je Hülkenberg namreč znašel v položaju, ko prevrnjenega dirkalnika ni mogel zapustiti, čeprav se je ta vnel. Iz posnetkov Hülkenbergove komunikacije je razvidno, da je zato prosil za hitro ukrepanje varnostnikov pri osvobajanju iz vozila. Ti so sprva pogasili požar, nato dirkalnik obrnili na kolesa, tako da ga je Nemec lahko sam zapustil.

V javnosti se je zato sprožilo vprašanje, ali je varnostni sistem Hülkenberga oviral. Vodstvo tekmovanja se je po poročanju britanskega časopisa The Guardian že odzvalo in pojasnilo, da je v nedeljo vse delovalo, kot je treba.

Že ob začetku letošnje sezone so se poleg zadržkov o spremenjeni obliki dirkalnikov zaradi sistema Halo v strokovni javnosti sprožile tudi polemike o tem, ali bi lahko ta oviral dirkače pri hitrem zapuščanju vozila. Zaščitni sistem je težek sedem kilogramov, dirkač pa mora dirkalnik po nesreči znati zapustiti v le sedmih sekundah.

Direktor za tekmovanja pri Mednarodni avtomobilistični zvezi Charlie Whiting je po poročanju Guardiana po nesreči v Abu Dabiju zanikal, da je sistem oviral Hülkenberga. Čeprav je trajalo nekaj časa, da so delavci ob progi Nemca osvobodili, je Whiting ocenil, da je bilo ukrepanje pravilno.

Dirkač je v času po trku varnostnikom sporočil, da ni poškodovan, a hkrati prosil za hitro ukrepanje zaradi požara, ki se je vnel. "Spravite me ven – prišlo je do požara," je dejal po radiu in dodal: "Sem nepoškodovan, a tu visim kot krava. Spravite me iz vozila."

Delavci ob progi so ravnali pravilno, da so sprva pogasili ogenj in obrnili dirkalnik, je ocenil Whiting. "Vedeli smo, da je nepoškodovan, tako da v tem smislu ni bilo skrbi ... Tako je pravilno ukrepanje v tem primeru, da se dirkalnik previdno postavi na kolesa. Ko se je to zgodilo, ga je lahko sam zapustil. Kar sem videl, je bilo vse zelo nadzorovano in tudi naš zdravstveni nadzornik je bil zadovoljen z ravnanjem."

Po dogodku tudi Hülkenberg ni znal povedati, ali ga je sistem Halo dejansko oviral pri tem, da bi lahko sam zlezel iz dirkalnika, ko je bil ta še prevrnjen. "Ne vem, ali me je sistem Halo zaustavil ali ne. Tako ali tako nisem imel veliko prostora na desni. Zato sem počakal, da ukrepajo varnostniki, kar so tudi zelo hitro storili in me spravili iz dirkalnika," je dejal po poročanju časopisa.

T. O.
Prijavi napako
Komentarji
pozitivc
# 26.11.2018 ob 18:15
varno je zihr bolj, samo mene zanima če jih tist stebriček na sred vidnega polja nič ne mot?
severnik
# 26.11.2018 ob 19:01
Še šipo naj jim dajo, da dokončno izgubimo F1.
PikiMiki
# 26.11.2018 ob 18:32
@pozitivc
Nič jih ne moti, ker večina kroga itak ni ravnina in ne gledajo direk naravnost, pa baje so se po prvem krogu že navadili. Vsaj takšne so bile izjave dirkačev.
Janez1965
# 26.11.2018 ob 21:21
Sedanji bolidi so grdi. Pika.
Dirkaci pa.... no ja...
Nedeljsko popoldne na kavu kot nalasc za mirno spanje.
Kaj je ze to " prehitevanje" ????
thesteve
# 27.11.2018 ob 11:32
Pa vsem tistem prevracanju dirkalnika, mislim, da ga halo prej rešil kot oviral.
PikiMiki
# 26.11.2018 ob 19:47
@severnik
Kokr da je F1 kaj drugačna odkar je Halo. Sam sem opazil in se mi je zdelo grdo med prvimi zimskimi testiranji, na prvi dirki sezona pa niti opazil nisem več, da je zadeva namontirana na dirkalniku.
PikiMiki
# 27.11.2018 ob 15:13
@Janez1965
Statistično gledanje je v današnji F1 bistveno več kot pa v vaših časih ;)
Tomazzzinho
# 27.11.2018 ob 07:54
Ne morem več gledat formule, teh spak od avtomobilov. To sploh niso več bolidi. Še kolesa naj jim zapakirajo, ker je prenevarno, pa bo...
Luigi811
# 26.11.2018 ob 21:48
Za tiste malo vecje poznavalce f1...ima naslednjo sezono Ricciardo v renaultu kaksno moznost biti konkurencen mercedezu/ferrariju?
Se mi zdi da je eden boljsih voznikov, ampak je imel smolo z okvarami letos... skoda mi ga je, ker je dober.
richy
# 26.11.2018 ob 21:29
@topgun1984
še brisalce bi jim namonitral, pa bi bilo.
topgun1984
# 26.11.2018 ob 20:18
Ja ce bi imeli sipo kot pri indy vse ok. Kako bi zgkedslo v primrru dezja???
P4p5
# 26.11.2018 ob 19:35
@severnik Pri Indycar so si ga zamislili. Ne izgleda slabo...
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/crash.net/styles/article
/s3/field/image/04CJ6369.jpg?itok=O7cbMW
Da
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Abu Dabija

Izidi (55 krogov):           
 1. L. HAMILTON   Mercedes  1:39:40,382
 2. S. VETTEL     Ferrari        +2,581
 3. M. VERSTAPPEN Red Bull       12,706
 4. D. RICCIARDO  Red Bull       15,379
 5. V. BOTTAS     Mercedes       47,957
 6. C. SAINZ      Renault      1:12,548
 7. C. LECLERC    Sauber       1:30,789
 8. S. PEREZ      Racing Point 1:31,275
 9. R. GROSJEAN   Haas           1 krog
10. K. MAGNUSSEN  Haas           1 krog
11. F. ALONSO     McLaren        1 krog

Svetovno prvenstvo (21/21), dirkači: 
 1. L. HAMILTON    Mercedes         408
 2. S. VETTEL      Ferrari          322
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari          251
 4. M. VERSTAPPEN  Red Bull         249
 5. V. BOTTAS      Mercedes         247
 6. D. RICCIARDO   Red Bull         170
 7. N. HÜLKENBERG  Renault           69
 8. S. PEREZ       Racing Point      62
 9. K. MAGNUSSEN   Haas              56
10. C. SAINZ       Renault           53

Moštva:           
 1. MERCEDES    655
 2. FERRARI     571
 3. RED BULL    419
 4. RENAULT     122
 5. HAAS FERRARI 93
 6. McLAREN      62
 7. RACING POINT 52
 8. SAUBER       48