Alain Prost meni, da so pretirane kritike dirkačev škodljive za formulo ena. Foto: EPA
Alain Prost meni, da so pretirane kritike dirkačev škodljive za formulo ena. Foto: EPA

Menim, da je pomanjkanje hrupa le vrh ledene gore, saj je tu še kopica drugih stvari, ki marsikomu niso po godu. Najpomembneje je, da navijač razume, zakaj so se te spremembe sploh zgodile. V tem primeru so bile spremembe velike, ljudje pa ne vedo, zakaj je bilo to storjeno.

Formula ena, VN Monaka, Monte Carlo
Nostalgiki se radi spominjajo formule ena iz konca 80. in začetka 90. let. V zadnjem času je mogoče od zvestih navijačev slišati vse več kritik na račun številnih sprememb v kraljici motošporta. Foto: EPA


V letošnjem letu je bilo mogoče že med zimskimi testiranji slišati veliko negodovanj zaradi zvoka turbo motorjev, ki so precej tišji od lanskih, toda Francoz meni, da težava ni le v hrupu, temveč v celotnem kompletu, ki ga trži FIA. Navijači, predvsem tisti, ki formule ena ne spremljajo pogosto, ne razumejo vseh sprememb, ki jih je bil deležen ta šport, zato so se odločili, da ga ne bodo več spremljali, je dejal štirikratni svetovni prvak.

Ljudje ne vedo, kaj gledajo
"Težko rečem, da je formula ena letos uspešna, saj je mogoče zaslediti veliko kritik, še posebej zaradi glasnosti turbo motorjev," je dejal Prost, ki je nazadnje v elitnem razredu motošporta dirkal leta 1993. "Menim, da je pomanjkanje hrupa le vrh ledene gore, saj je tu še kopica drugih stvari, ki marsikomu niso po godu. Najpomembneje je, da navijač razume, zakaj so se te spremembe sploh zgodile. V tem primeru so bile spremembe velike, ljudje pa ne vedo, zakaj je bilo to storjeno," je še dejal. Dodal je še: "Sam zelo dobro poznam formulo ena. Z vsemi podatki, s katerimi razpolagam, je zame ta šport še vedno izjemno zanimiv. Toda nisem povsem prepričan, da bodo ljudje gledali dirke po TV-ju, če dogajanja v formuli ena ne razumejo. Veliko je novih omejitev, predpisov in morda smo šli tu predaleč."
Kritike dirkačev škodijo
59-letnik hkrati meni, da ugledu tega športa škodijo tudi številne kritike iz vrst funkcionarjev in dirkačev, izpostavil je predvsem Bernieja Ecclestona in Sebastiana Vettla. Predvsem Nemec, ki je bil vajen zmagovanja v preteklih sezonah, letos ne najde tistega pravega občutka, s kakršnim je štirikrat zapored osvojil naslov svetovnega prvaka. Toda kritike so prihajale tudi od drugih dirkačev - zdajšnjih in nekdanjih -, izjemno oster je bil že pred sezono tudi Jacques Villenueve. "Iz ust dirkačev smo lahko slišali številne kritike. Ne želim soditi nikogar, toda to ni dobro. Mislim, da ne smeš pretirano kritizirati. Znašel si se v neugodnem položaju, iz katerega se moraš rešiti," je dejal Prost, ki je - ironično - leta 1991 prav zaradi kritiziranja takratnega ferrarija po predzadnji dirki sezone v Suzuki izgubil sedež pri moštvu iz Maranella.

"Za nastali položaj smo krivi vsi. V zadnjih dveh sezonah je število gledalcev na dirkah upadlo, kar pomeni, da je veliko takih, ki jim formula ena v primerjavi s preteklostjo ni všeč. Po drugi strani pa prav tako nismo prepričali mlajših generacij, ki jim je zdaj precej težje razložiti vsa pravila in predpise, kot med zadnjim obdobjem turbo motorjev. Enostavno še nismo našli rešitev za te težave," je sklenil.

Menim, da je pomanjkanje hrupa le vrh ledene gore, saj je tu še kopica drugih stvari, ki marsikomu niso po godu. Najpomembneje je, da navijač razume, zakaj so se te spremembe sploh zgodile. V tem primeru so bile spremembe velike, ljudje pa ne vedo, zakaj je bilo to storjeno.

Formula ena pred tehnološko revolucijo
Korenite spremembe v novi sezoni formule ena
Konec starega in začetek novega obdobja v formuli ena
Formula ena pred tehnološko revolucijo
Korenite spremembe v novi sezoni formule ena
Konec starega in začetek novega obdobja v formuli ena