Predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) Jean Todt se zaveda, da ljubitelji formule ena niso zadovoljni s precej manjšim številom prehitevalnih manevrov. Foto: Reuters
Predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) Jean Todt se zaveda, da ljubitelji formule ena niso zadovoljni s precej manjšim številom prehitevalnih manevrov. Foto: Reuters

Ne vidim scenarija, po katerem se bodo razmere za prehitevanje izboljšale. Tako bo očitno celotno sezono.

Lewis Hamilton
Formula ena
Letošnji dirkalniki so precej širši, lažji in hitrejši od lanskih. Foto: Reuters

Če primerjamo lansko uvodno dirko sezone in letošnjo, je bilo letos kar 24 prehitevanj na stezi manj, kar je le še prililo olje na ogenj različnim domnevam med zimskimi testiranji, ko so ljubitelji kraljice motošporta predvidevali, da bodo zaradi širših dirkalnikov letos prehitevalni manevri še težji.

Todt: Cena, ki jo je treba plačati
"Prehitevanje je težava tega športa že dalj časa. Spominjam se dirk pred dvajsetimi, tridesetimi leti. Že tedaj z dirkalnikom s svežim kompletom gum, ki je bil tudi do štiri sekunde hitrejši, ni bilo mogoče prehiteti dirkalnika z obrabljenimi gumami, saj je bilo prehitevanje zelo težko. Seveda lahko predvidevamo, da bo v letošnji sezoni vse skupaj še težje. V preteklosti smo želeli odpraviti to težavo z implementacijo različnih tehnologij, predvsem sistema DRS (Drag reduction system). Morda bodo prehitevanja zaradi novih pravil nekoliko težja, a to je cena, ki jo bomo pač morali plačati za širše, lepše in bolj aerodinamične dirkalnike," je dejal Todt. Letošnji dirkalniki so sicer bistveno hitrejši od lanskih.

Daljša DRS-območja?
Pereče vprašanje prehitevanja v formuli ena je vsekakor prioritetno pri Mednarodni avtomobilistični zvezi. Ta bo po dirki v Šanghaju, kjer bo 9. aprila VN Kitajske, temeljito preučila stanje in razmislila o podaljševanju t. i. DRS-območja. Todt prav tako ne izključuje dejstva, da bo morala formula ena v prihodnosti razmisliti o rešitvah glede aerodinamike, ki bi poskrbele, da bi bili dirkalniki oziroma dirkači na dirkah nekoliko bolj skupaj. "O tem se bomo morali temeljito pogovoriti, ko bomo sestavljali osnutke za nova pravila," je dodal Todt. Kako težavno je prehitevanje z novimi dirkalniki, je dovolj zgovorna tudi izjava trikratnega svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona, ki je poudaril, da tako slabo ni bilo še nikoli v njegovi desetletni karieri. "Ne vidim scenarija, po katerem se bodo razmere za prehitevanje izboljšale. Tako bo očitno celotno sezono," je dejal Britanec.

Ne vidim scenarija, po katerem se bodo razmere za prehitevanje izboljšale. Tako bo očitno celotno sezono.

Lewis Hamilton