Formula 1
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 9 glasov Ocenite to novico!
Jean Todt
Predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) Jean Todt se zaveda, da ljubitelji formule ena niso zadovoljni s precej manjšim številom prehitevalnih manevrov. Foto: Reuters
       Ne vidim scenarija, po katerem se bodo razmere za prehitevanje izboljšale. Tako bo očitno celotno sezono.       
 Lewis Hamilton
Formula ena
Letošnji dirkalniki so precej širši, lažji in hitrejši od lanskih. Foto: Reuters

Sorodne novice

Dodaj v

Spektakularnejši dirkalniki za ceno manjšega števila prehitevanj

Todt: Cena, ki jo je treba plačati
30. marec 2017 ob 15:47
Melbourne - MMC RTV SLO

Predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze Jean Todt verjame, da so za formulo ena boljši spektakularnejši dirkalniki kot pa večanje števila prehitevanj med dirko.

Če primerjamo lansko uvodno dirko sezone in letošnjo, je bilo letos kar 24 prehitevanj na stezi manj, kar je le še prililo olje na ogenj različnim domnevam med zimskimi testiranji, ko so ljubitelji kraljice motošporta predvidevali, da bodo zaradi širših dirkalnikov letos prehitevalni manevri še težji.

Todt: Cena, ki jo je treba plačati
"Prehitevanje je težava tega športa že dalj časa. Spominjam se dirk pred dvajsetimi, tridesetimi leti. Že tedaj z dirkalnikom s svežim kompletom gum, ki je bil tudi do štiri sekunde hitrejši, ni bilo mogoče prehiteti dirkalnika z obrabljenimi gumami, saj je bilo prehitevanje zelo težko. Seveda lahko predvidevamo, da bo v letošnji sezoni vse skupaj še težje. V preteklosti smo želeli odpraviti to težavo z implementacijo različnih tehnologij, predvsem sistema DRS (Drag reduction system). Morda bodo prehitevanja zaradi novih pravil nekoliko težja, a to je cena, ki jo bomo pač morali plačati za širše, lepše in bolj aerodinamične dirkalnike," je dejal Todt. Letošnji dirkalniki so sicer bistveno hitrejši od lanskih.

Daljša DRS-območja?
Pereče vprašanje prehitevanja v formuli ena je vsekakor prioritetno pri Mednarodni avtomobilistični zvezi. Ta bo po dirki v Šanghaju, kjer bo 9. aprila VN Kitajske, temeljito preučila stanje in razmislila o podaljševanju t. i. DRS-območja. Todt prav tako ne izključuje dejstva, da bo morala formula ena v prihodnosti razmisliti o rešitvah glede aerodinamike, ki bi poskrbele, da bi bili dirkalniki oziroma dirkači na dirkah nekoliko bolj skupaj. "O tem se bomo morali temeljito pogovoriti, ko bomo sestavljali osnutke za nova pravila," je dodal Todt. Kako težavno je prehitevanje z novimi dirkalniki, je dovolj zgovorna tudi izjava trikratnega svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona, ki je poudaril, da tako slabo ni bilo še nikoli v njegovi desetletni karieri. "Ne vidim scenarija, po katerem se bodo razmere za prehitevanje izboljšale. Tako bo očitno celotno sezono," je dejal Britanec.

M. L.
Prijavi napako
Komentarji
Belphegor
# 30.03.2017 ob 16:23
Naj dajo nazaj stara hitra dirkalisca, kot so Magny Cours, stari Hockenheim, Turcija, Indianapolis, Jerez ... pa sploh ne bodo rabili DRS. Na teh Tilkejevih cicikrogih in po Singapurju prehitevanj nikoli ne bo veliko.
Micesar
# 30.03.2017 ob 16:01
Prehitevanja s DRS sistemom niso zanimiva. So zgledala preveč enostavno. Vsaj meni se zdi tako.
Manos de Piedra
# 30.03.2017 ob 21:33
Mene osebno ne moti, če ni dosti prehitevanja. Če ne gre pač ne gre. Taktični boji s postanki so prav tako zanimivi, na koncu koncev pa morajo tudi kvalifikacije imeti neko veljavo.

Mene bolj moti, da so v letošnji sezoni gume tako vzdržljive, da bomo gledali večinoma dirke s samo enim postankom, kot je bila ta v Avstraliji.

Ali se pač spet vrnemu k gumam, ki se hitro obrabijo, da bo postankov več, ali pa naj se vrne tankanje bencina, kar je meni najljubša alternativa.

Pač tako kot je bilo v času Šumija, ko je zmagal dirko v 4 postanki.

snowman
# 30.03.2017 ob 16:48
Če se lahko kot za šalo prehitevajo v ameriški seriji indy, potem bi se lahko tudi tukaj. Marsikaj bi lahko spremenili s pravili in z zahtevami glede oblike dirkalnikov, krilc ipd. Na ta način bi lahko tako močno spremenili pretok zraka, da bi zavetrja bila veliko večja kot sedaj, ko ga praktično ni in moštva iščejo vse možne načine, kako oblikovati dirkalnik, da ti bo dirkač za teboj čim težje sledil.
Modelar
# 02.04.2017 ob 11:55
V12 motorje nazaj. To je prvo kar rabi f1. Drugo kar je ukinit dirke na nekih eksoticnih dirkaliscih in pripeljat nazaj dirke v Imolo, Magny Cours, Nurburgring, Zolder...
boboman
# 30.03.2017 ob 21:12
ja v F1 se vse blazno pocsa premika, se mi zdi da se k ideji "vec prehitevanj" premikajo ze 10 let....(ocitno interesi velikh vlagatejlov; RB,MB,Ferarri..) marsi kaksen ukrep potisne na stranski tir), letos imajo formule koncno vec mehanskega oprijema - koncno- (10 let nazaj pa se gume z zlebi...), ampak hkrati bolj turbuletno zaveterje... Nobena znanost ni postavit pravila aerodinamike taksna da bo bolid v zaveterju dejansko z manjso mocjo ali enako mocjo prisel v rit bolida pred njim in ob njega...ne pa nek posiljen DRS.... ki samo blazno hitrejsim omogoca da sploh pridejo pred te 1 -2 sek na krog pocasnejse - pred tem smo gledali pa Truli vlakce....Sicer pa ne samo da je manj prehitevanj tudi takticno je manj zanimiva....gum kulk hoces, ampak vsi si preracunajo neko isto optimalno strategijo --- tezko si v danasnji f1 predstavljam recimo taksne takticne boje kot jih je Schumacher prikazoval v drugi polovici 90s, recimo hungaroring 98...pa je bilo slicnih se vec...
janko luzar
# 30.03.2017 ob 23:38
-DRS mora ostat, drugače letos res ne bo nobenega prehitevanja.
-DRS cono skrajšat v Spa-ju, kjer je na ravnini Camel 'preenostavno' prehitevati.

-vrniti sistem točkovanja na 10-6-4-3-2-1, kjer bo zmaga vredna več kot sedaj, kjer je bolj pomembno zbiranje drugih in tretjih mest in ko o naslovu odloča število odstopov oz. smole z avtomobilom.
rdečinavijač
# 30.03.2017 ob 17:57
Turbo motorje nazaj pa ventil za odpret turbino. Seveda je potem poraba večja in je treba dirkat z glavo, da ti ne zmanjka bencina v zadnjem krogu. Tako je bilo v 80-tih.
trick
# 02.04.2017 ob 11:09
Stari bedak. Ubistvu je že pred sezono obljubljal da bo vse skup en velik dolgčas letos. Zdaj pa hoče gledalce prepričat da je bolše če se manj prehiteva, ampak da gre avto 20km hitreje v ovinek. Butl. Kot gledalec gotovo opaziš po tv tiste 3, 4 sekunde na krog.

In zdaj obljubljajo, pazi to da bo leta 2021 spet sprememba motorjev in da bojo ti glasnejši. Zarad mene so lahko glasni ko Saturn V. Ampak če se nebo dalo prehitevat bo zadeva približno enako gledljiva.

Žalostno je, da je ves hopla letos samo zato ker ma ferari malo boljši avto, noben pa ne komentira da so pa vsi ostali še dodatme 4 desetike zadaj v primerjavi z lanskim letom. najbrž bi se dalo veliko dosežt že če vsem standardizirali spojlerje. Ali pa naj iz indycarja uvozijo Push to pass knof. Se mi zdi veliko bolj elegantna rešitev kot pa DRS.

Večina ekip, razen mogoče treh, si pa tako in tako ne dela nobenih iluzij in niso več v formuli zato da bi zmagovali, niti jih očitno to sploh ne zanima. Zadeva je predraga,

Itak smisel f1 očitno ni več vrhunec tehnolgije (glede na to, da je najbolj pomembno kako glasen je avto in kako zgleda). To me niti ne moti, sam naj si pol nehajo delat iluzije in si končno priznajo, da so pač spectator sport, z enakim ciljem kot vsi ostali motošporti. In gledalci le te gledajo zaradi adrenalina.
Manos de Piedra
# 30.03.2017 ob 18:48
Mislim da v Avstraliji ni bilo niti enega pravega prehitevanja razen ko je Perez prehitel enega od TR. Tisto z Alonsotom se je zgodilo, ko je bilo nekaj narobe z Alonsotovim bolidom. Ricciardo je zaostajal za cel krog zadaj in so ga pač spustili mimo, mislim da je Ericsson tudi praktično spustil mimo Strolla, to pa je tudi to.
Videonovice
Hamilton drugič dobil VN Španije 00:01:17, 14.05.2017
Bottas v Sočiju do krstne zmage 00:01:18, 30.04.2017
Alonso: Največji izziv je Indy500 00:01:16, 24.04.2017
Bottas ima najboljše izhodišče 00:00:48, 15.04.2017
Vettel blestel v Bahrajnu 00:00:42, 14.04.2017
Bottas se bo pridružil Hamiltonu 00:01:02, 16.01.2017
Ron Dennis moral zapustiti McLaren 00:00:26, 15.11.2016
Izidi

Dirka za VN Rusije, Soči

Končni vrstni red (52/52):             
 1. V. BOTTAS      Mercedes 1:28:08,743
 2. S. VETTEL      Ferrari       +0,617
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari       11,000
 4. L. HAMILTON    Mercedes      36,320
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull    1:00,416
 6. S. PEREZ       F. India    1:26,788
 7. E. OCON        F. India    1:35,004
 8. N. HÜLKENBERG  Renault     1:36,188
 9. F. MASSA       Williams      1 krog
10. C. SAINZ       Toro Rosso    1 krog
11. L. STROLL      Williams      1 krog
12. D. KVJAT       Toro Rosso    1 krog
13. K. MAGNUSSEN   Haas          1 krog
14. S. VANDOORNE   McLaren       1 krog
15. M. ERICSSON    Sauber        1 krog
16. P. WEHRLEIN    Sauber        1 krog
                                       
Odstop: Alonso, Palmer, Grosjean,      
        Ricciardo.                     
                                       
Skupni vrstni red, dirkači (4/20):     
 1. S. VETTEL      Ferrari           86
 2. L. HAMILTON    Mercedes          73
 3. V. BOTTAS      Mercedes          63
 4. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari           49
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull          35
 6. D. RICCIARDO   Red Bull          22
 7. S. PEREZ       Force India       22
 8. F. MASSA       Williams          18
 9. C. SAINZ       Toro Ross         11
10. E. OCON        Force India        9
                                       
Moštva:                                
 1. MERCEDES   136 5. WILLIAMS       18
 2. FERRARI    135 6. TORO ROSSO     13
 3. RED BULL    57 7. HAAS            8
 4. FORCE INDIA 31 8. RENAULT         6