Izbor šport
Na druženju v Mariboru je bil Vogrinec zelo vesel, da se je srečal s svojimi varovanci (na fotografiji z leve Jure Košir, Rene Mlekuž, Špela Pretnar in Bojan Križaj): "Poglejte te mojstre. Strašno sem vesel, ko vidim to ekipo." Foto: MMC RTV SLO
       Zadnje pismo z idejami, kaj bi bilo treba spremeniti, sem napisal za kongres v Mehiki pred štirimi leti. Moram priznati, da sem od Mehike naprej izgubil energijo, čeprav so me tudi letos še prepričevali, naj ostanem. Nimam energije, da bi rogovilil.       
Funkcionarske kariere Toneta Vogrinca je zdaj res konec. V četrtek je na druženju zimskih športnikov v Mariboru v dar dobil smuči. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
       Predlagam slalom brez ogleda. Zakaj? Bi vi šli na nogometno tekmo, kjer bi bilo med obema polčasoma dve uri premora? Saj nimaš kaj početi, razen, da se ga napiješ. Ta mrtvi čas je katastrofa. Vsak TV-šov mora biti po uri in pol končan.       
Ilka Štuhec
Ilka Štuhec je pred novinarji vedno nasmejana. "Zelo je zgovorna, simpatična, odgovarja z nasmehom, nič ji ni težko," pravi Vogrinec, ki Ilko Štuhec postavlja za zgled komuniciranja z novinarji. Foto: BoBo
       Vedel sem, da brez medijev in nastopov v javnosti ne bo sponzorjev, publicitete. Naše uspehe, tudi na kakšni kmečki tekmi, je bilo treba ovekovečiti. Javljal sem se z vsake pasje procesije. Danes to pogrešam.       
Marcel Hirscher
Redki smučarji postanejo milijonarji. Eden takšnih je zagotovo Marcel Hirscher, ki je v lanski sezoni svetovnega pokala nanizal trinajst zmag, kar mu je prineslo skoraj 670 tisoč švicarskih frankov oziroma 587 tisoč evrov. Foto: Reuters
       Denar v smučanju ni primerljiv z nogometom, košarko in tudi rokometom. O večjih zneskih lahko govorimo šele takrat, ko si med 15 na svetu, predvsem pa, ko smučar pride na stopničke. To nekaj prinese, to lahko pomaga za poznejša leta. Drugo je kot štipendija in slaba plača. Za sproti.       
Tone Vogrinec
Spomin na 80. leta in na legendarne elanke, s katerimi so med drugim tekmovali Bojan Križaj, Mateja Svet in seveda Ingemar Stenmark. Foto: BoBo
       Nekoč smo imeli v veslanju šampiona Iztoka Čopa in Luko Špika, kaj pa danes? Zakaj dobivajo toliko denarja, če na svetovnem prvenstvu niti eden ni prišel v finale?       

Dodaj v

Večina smučarjev kot delavci na slabi plači: le za sproti

Zakaj denar veslačem, če so brez finala na SP-ju?
9. oktober 2018 ob 06:43
Ljubljana - MMC RTV SLO

Čeprav je v zadnjih letih izgubil energijo, da bi opozarjal na potrebne spremembe v smučanju, je Tone Vogrinec prepričan, da bo vsaj tretjina njegovih idej sprejetih, pričakuje pa tudi drugačen način financiranja slovenskega športa.

76-letni Vogrinec je bil na začetku 70. let, ko si je pot med elito utiral Bojan Križaj, trener alpskega smučanja, nato pa se je uveljavil predvsem kot funkcionar. Dolga leta je opravljal delo direktorja smučarskih reprezentanc. Tudi po slovesu s SZS-ja in upokojitvi leta 2006 je pomagal in bil do letos v izvršnem alpskem odboru Mednarodne smučarske zveze. V četrtek so se mu (na predstavitvi zimskih športnikov v Mariboru) pri Smučarski zvezi Slovenije zahvalili za njegov prispevek. V intervjuju nam je Vogrinec pojasnil, kaj bi bilo treba spremeniti v alpskem smučanju, razmišljal je o tem, ali slovenski športniki znajo nastopati pred mediji, kritično pa je spregovoril tudi o financiranju slovenskega športa. Prepričan je, da za več kot 70 panog preprosto ni dovolj denarja ...


Smučarska zveza se vam je ob koncu funkcionarske kariere zahvalila za vaš prispevek k slovenskemu smučanju. Ste pričakovali to priznanje?
Ne, še dva dni pred slovesnostjo sem se pogovarjal z Mihom Verdnikom in mi ni nič razkril. Tokrat niti nisem dobil priznanja, ampak smuči. To me veseli, ker še vedno rad smučam, čeprav me muči levo koleno. Dejansko sem zdaj smučarijo dokončno zapustil z vsemi funkcijami, ki so trajale še nekaj časa po odhodu v pokoj. Bil sem v izvršnem alpskem odboru Mednarodne smučarske zveze. Junija sem se na kongresu Fis v Grčiji zahvalil za sodelovanje in mesto odstopil Gregi Benediku. S tem, ko sem zapustil to funkcijo, ki me je vezala zadnja leta, je dejansko konec te poklicne smučarske poti, čeprav sem še vedno vezan na smučanje kot ljubitelj smučanja in svetovalec nekaterim fantom na Smučarski zvezi Slovenije. Zlasti z Mihom Verdnikom dobro sodelujeva in mu pomagam pri marsikateri odločitvi. Dokler me bodo vprašali za kako mnenje, bom pomagal.

Pelje strokovni vodja panoge Miha Verdnik smučarsko barko v pravo smer?
Moram mu čestitati za pridobivanje sponzorjev. Letos je s sodelavci na SZS-ju naredil veliko delo. Finančno so pokrili programe, pridobili nove sponzorje. V teh težkih finančnih časih to ni preprosto. Potrebnih je veliko poti, veliko prepričevanja, seveda pa je vse lažje, če so izidi dobri.

Kakšna je vaša zapuščina v izvršnem odboru Mednarodne smučarske zveze, kaj ste spremenili na bolje?
Gre za eminentno druščino, v kateri je precej nekdanjih šampionov. Dolga leta je bil predsednik Toni Sailer, zdaj je Bernhard Russi. Bil sem eden od tistih, ki je bil zelo angažiran in ki je ponujal nove ideje. Zadnje pismo z idejami, kaj bi bilo treba spremeniti, sem napisal za kongres v Mehiki pred štirimi leti. Moram priznati, da sem od Mehike naprej izgubil energijo, čeprav so me tudi letos še prepričevali, naj ostanem. Nimam energije, da bi rogovilil, naj delo nadaljuje Gregor Benedik. Sem pa prepričan, da bo tretjina ali celo polovica mojih idej sprejetih.

Na primer?
Predlagam slalom brez ogleda. Zakaj? Bi vi šli na nogometno tekmo, kjer bi bilo med obema polčasoma dve uri premora? Saj nimaš kaj početi, razen, da se ga napiješ. Ta mrtvi čas je katastrofa. Vsak TV-šov mora biti po uri in pol končan. Na treningih – vprašajte tekmovalce – si nihče nikoli ne ogleda proge. Trenerji postavijo, tekmovalci medtem naredijo ogrevalne vožnje in gredo na progo. Kdor ima več v glavi, boljše reflekse in kdor zna bolje prebrati progo, bo najhitrejši. Pogoji so za vse enaki. Takoj po prvem teku bi imeli 15 minut premora, na televiziji bi bili oglasi in intervjuji, sledil bi drugi tek. Predlagam tudi kvalifikacije za uvrstitev na tekmo. Več kot 30 smučarjev nima v prvem teku kaj iskati. Vsi gledalci najpozneje po številki 30 ugasnejo televizor.

Paralelne tekme naj bi ponujale spektakel, a se zdi, da se to ni zgodilo ...
Tudi sam mislim, da to ni to. Drži, treba je približati smučanje velikim mestom ... Moj predlog je tudi, da bi bile tekme svetovnega pokala res po vsem svetu. Poleti vsi hodijo na trening v Južno Ameriko, nekateri tudi v Avstralijo in na Novo Zelandijo. Naredimo torej svetovni pokal, ki gre po vsem svetu. Pozimi naj bo zato malo manj tekem. Kitajci imajo olimpijske igre 2022, svetovni pokal mora na Kitajsko, mora tudi v Indijo. Nič hudega, če bo imel Maribor ali Kranjska Gora tekmo le na dve leti, naj pa to velja tudi za druga prizorišča. Potem se lahko odprejo novi trgi, ki jih proizvajalci smuči potrebujejo. To bi tudi zmanjšalo stroške reprezentanc. Zdaj morajo sami plačati letalo za Čile. Če bi bila tam tekma svetovnega pokala, bi dobili plačano.

Dobili ste tudi viktorja za življenjsko delo in bili verjetno prvi s tem priznanjem zunaj medijskega sveta.
Viktorja sem dobil leta 2006, ko sem se nehal profesionalno ukvarjati s smučarijo. Moje delovanje je bilo namreč precej široko. Ni bil to le šport, ampak tudi marketing, pa vsa ta nastopanja v javnosti, akcija Podarim-dobim ... To je pustilo pečat in so se odločili, da mi podelijo viktorja. Zanimivo, takrat sem bil ravno na golfu v Tunisu in sem si moral hitro urediti letalsko vozovnico do Münchna, kjer me je čakal šofer. Nikomur nisem smel izdati, da sem prejemnik nagrade. Še sam nisem vedel. Ko sem v Ljubljani tik pred prireditvijo izvedel, za kaj gre, so me pa zaprli v sobo ...

Že takrat, ko ste s Križajem utirali pot slovenskemu smučanju, ste vedeli, da brez promocije ne bo nič. Kako so bili takrat videti, kot bi rekli danes, odnosi z javnostmi?
To je bilo že na začetku 70. let. Vedel sem, da brez medijev in nastopov v javnosti ne bo sponzorjev, publicitete. Naše uspehe, tudi na kakšni kmečki tekmi, je bilo treba ovekovečiti. Javljal sem se z vsake pasje procesije. Danes to pogrešam. Rezultati z evropskih pokalov so v slovenskih medijih neopaženi, pa seveda niso to kmečke tekme, ampak zelo pomembne tekme. Takrat, ko ni bilo mobilnikov in so bili telefonski klici dragi, sem imel povezave z Delom, Večerom, Dnevnikom, Sportskimi novostmi. Precej dela sem imel, ampak sem se zavedal, da je to neizogibno. Nekega leta sem dobil tudi zlato pero, priznanje Sportskih novosti za najboljšega dopisnika. V Novem Sadu so me na marketinškem kongresu izbrali tudi za najboljšega propagandista tistega leta v Jugoslaviji. Na primeru Björna Borga sem demonstriral, kako je promoviral proizvajalca opreme Filo.

Se vam zdi, da bi morali številni slovenski športniki izboljšati svoje nastope v javnosti?
Absolutno. Igor E. Bergant je imel nekaj seminarjev na to temo. Večkrat bi morali športnike učiti nastopanja v javnosti oziroma pred mediji. Isto pa velja tudi za novinarje. Vprašanja po tekmi, kako se športnik počuti, mi gredo kar na bruhanje. Kaj naj pa odgovori na takšno vprašanje? Novinarska vprašanja bi morala biti bolj konkretna in bolj zanimiva za občinstvo. Tako bi se izognili nerodnim trenutkom, ko športnik ne ve, kaj bi odgovoril.

Kdo od smučarjev je najbolje obvladoval medije? Jure Košir?
Zagotovo je med temi, ki so ta posel obvladali. Pa Bojan v drugem delu kariere. Na začetku je bil precej sramežljiv. Trenutno pa Ilka. Zelo je zgovorna, simpatična, odgovarja z nasmehom, nič ji ni težko. Z vsemi je prijazna. Saj veste, imeli smo tudi dekleta, ki so bila zelo zadržana, da ne rečem kaj drugega.

Mislite, da je Ilka Štuhec sama po sebi tako nasmejana, ali pa s smehom skriva kakšna čustva in si morda kdaj misli: pustite me že pri miru?
To ve Ilka sama. Deluje 'šašavo', mladostniško, veselo, neobremenjeno, verjetno pa je v ozadju kdaj tudi kakšen črv, ki jo grize, a tega ne pokaže.

Je tudi kakšen primer res slabega nastopanja v javnosti, pa tu ne mislim le na smučarje?
Precej jih je. Večina športnikov tega ne obvlada. Spomnim se časov akcije Podarim-dobim. To je bila oddaja, ki je nekaj let potekala vso zimo in je bila idealna priložnost tudi za osebno promocijo. Kako težko je bilo pridobiti športnike k sodelovanju! Kdaj pa ima še športnik takšno priložnost, da promovira tudi kakšnega osebnega sponzorja?

Je lepo biti smučar v Sloveniji s finančnega vidika? Je to odlično plačan "poklic"?
Absolutno ne. K sreči je Smučarska zveza toliko sposobna, da imajo vsaj najboljši tekmovalci zagotovljeno financiranje programov. Čim si korak za njimi, pa je že treba nekaj plačati sam. Še do lani so morali tudi najboljši sofinancirati letalsko vozovnico v Južno Ameriko. Denar v smučanju ni primerljiv z nogometom, košarko in tudi rokometom. O večjih zneskih lahko govorimo šele takrat, ko si med 15 na svetu, predvsem pa, ko smučar pride na stopničke. To nekaj prinese, to lahko pomaga za poznejša leta. Drugo je kot štipendija in slaba plača. Za sproti. Boljši sicer dobijo za določeno obdobje tudi avtomobile, ki jih morajo potem vrniti. Je pa velika stvar, da država pomaga s službami, tu mislim na zaposlitve v Slovenski vojski, pa pri carini, policiji ... O velikih denarjih v smučanju skratka ne moremo govoriti, izjeme so redke, na primer Marcel Hirscher in Tina Maze.

Ko je bil atlet Primož Kozmus na vrhu, se je obregnil ob smučanje in zapisal, da je ves državni sistem vedno delal za smučanje in da so smučarski lobiji še vedno premočni. Ali to drži?
Neumnost. Vsaka panožna zveza je na trgu in tu je le vprašanje sposobnosti funkcionarjev in seveda vprašanje razlik med marketinško zanimivostjo posameznega športa. Če panoga nima serijskih tekmovanj, kot je svetovni pokal, če nima prenosov, je marketinško precej manj zanimiva. Tudi če primerjam smučanje z atletiko: kolikokrat na leto je recimo Maruša Mišmaš v prenosu na televiziji? In še takrat, ko je, teče v skupini. To ni tako marketinško zanimivo kot v primeru Tine Maze ali Ilke Štuhec in to pomeni velike razlike v možnosti pridobivanja sponzorskih sredstev. Če karikiram: ni isto, ali si svetovni prvak v nogometu ali pa v sabljanju.

Se vam ne zdi, da je v Sloveniji enostavno preveč športov, ki želijo biti v svetovnem vrhu?
To trobim že dvajset let in večkrat naletim na proteste. Enostavno je Slovenija premajhna, da bi imela več kot 70 panožnih športnih zvez, kjer tekmovalci resno trenirajo in bi bili radi svetovni prvaki. Seveda je to popolnoma legitimno, ampak – pričakovati od države, da bo vse panoge izdatno financirala, je iluzorno.

Imate kakšno rešitev?
Treba je izbrati kakšnih 15 panog, ki imajo veljavo v svetu, občinstvo in splošno zanimanje, te panoge bi bilo treba izdatneje financirati. Potem bi uvedel neko srednjo kategorijo panog, ki bi jim omogočil preživetje in zlasti dobro delo z mladimi. Če bi iz tega sistema prišli vrhunski tekmovalci, bi jih šele potem izdatno podprl. Recimo sabljanje. Če bi iz teh skromnih sredstev, ki jih dobijo sabljači, dobili olimpijskega prvaka, ne bi nagradil vseh sabljačev, ampak le tistega posameznika. Za nazaj in za naprej. Potem bi imel še tretjo klasifikacijo, to pa je bolj na ravni rekreativnega športa. Tem športom bi omogočil čim več investicij v infrastrukturo, podpiral bi seveda tudi tekaške in smučarskotekaške maratone, pohodništvo ... Do takšne kategorizacije bo slej ko prej prišlo. Če primerjamo Slovenijo z Münchnom ali Milanom ... Slovenci jih v 25 ali 30 panogah gladko premagamo, ko pa vzameš celo Nemčijo ali Italijo, je to druga zgodba.

Toda nekateri bodo rekli, zakaj mora biti ravno smučanje med temi 15 panogami, ki bi jih vi finančno podprli!
Poglejte slovenske dobitnike olimpijskih medalj. Večina je smučarjev. Tudi na izborih za športnika Slovenije so zmagovalci zelo pogosto iz smučarskih vrst. Očitno je smučanje dovolj popularno, prisotno je tudi v medijih. Na prireditvah, kot sta Zlata lisica ali Vitranc, se zbere do 10 tisoč gledalcev, v Planici v štirih dneh več kot 100 tisoč. Žalostno je gledati mednarodno tekmo v odbojki, na katero pride 200 gledalcev. O vsem odloča trg. Če bi se kar naenkrat začeli bolj ukvarjati s kriketom, ki je sicer bolj svetovni šport od smučanja, koliko bi bilo gledalcev? Samo sorodniki! Nekoč smo imeli v veslanju šampiona Iztoka Čopa in Luko Špika, kaj pa danes? Zakaj dobivajo toliko denarja, če na svetovnem prvenstvu niti eden ni prišel v finale?

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
Popotnik92
# 09.10.2018 ob 07:03
Dejte že nehat sanjat o tem, da vam moramo davkoplačevalci plačevat smučarijo. Če ste vrhunski športniki (karkoli to že pomeni), si najdite zasebno sponzorstvo, če pa niste, pa pejte delat, tako kot vsi ostali.
Valuk_
# 09.10.2018 ob 06:50
Tudi ne vem od kje misel, da morajo biti dobro plačani? Zakaj?
NOPCBS
# 09.10.2018 ob 07:00
Zakaj ni bilo Mateje Svet?
webman
# 09.10.2018 ob 07:02
Tone ima kar nekaj težkih kamnov na vesti.
bayernmb
# 09.10.2018 ob 07:23
Za moje pojme se mora javno financiranje omejiti na zagotavljanje infrastrukture za šport mladim in širši javnosti. Profesionalci naj bodo... profesionalci... in pač živijo od svojega dela.
knedlck
# 09.10.2018 ob 07:46
Zakaj bi davkoplacevalci financirali hobije raznih Kosijev in njemu podobnih?
Ce si dober, bos pol tudi v tem sportu kj zasluzu, ce ne zasluzis za prezivetje pa je to hobi in si najdi en resen siht
subcomandante
# 09.10.2018 ob 07:31
Manjka še intervju s Kocijančičem in odgovori so na dlani.
mize
# 09.10.2018 ob 07:44
Morda bi bil že čas, da nekdanje smučarke kaj povejo o njemu?!
pazi_mina
# 09.10.2018 ob 07:14
Podarim - Vogrinec Dobim
Grof Celjski
# 09.10.2018 ob 08:05
Kakšne nebuloze je stresal v tem intervjuju. In zakaj bi moral smučar dobiti nevem kakšno plačo za mesta nad 20 oziroma 30 mestom, oziroma zakaj bi bil več vreden kot jaz, ki hodim vsak dan v službo. Če niso sposobni zaslužit sami s smučanjem pa naj gredo delat. Jim že ne gre tako slabo, da vztrajajo že več let navkljub slabim rezultatom.
Wasabi
# 09.10.2018 ob 07:20
On bi kar ukinjal športne panoge in zveze, smučanje pa postavlja nad odbojko?

Če si slučajno prebral intervju, ti moram povedati, da nisi razumel napisanega.
twofours44
# 09.10.2018 ob 06:52
On bi kar ukinjal športne panoge in zveze, smučanje pa postavlja nad odbojko?
Lesinar
# 09.10.2018 ob 06:59
Moram pazit danes, da mi pri zajtrku iz pašete Tona ne skoči ven
SKing
# 09.10.2018 ob 08:04
No, da je smučanje hobby, tu pa se moram oglasiti. Kot otrok sem treniral smučanje in hodil na tekme (sicer do svojega 14 leta, potem sem nehal). In že takrat, pa je od tega več kot 20 let, je bilo smučanje ekstremno drago.

Da ti v smučanju prideš do tega, da si finančno na NULI, traja dolgo. To je izjemno drag šport, če hočeš v njemu tekmovati, zato si večina staršev tega za svojega otroka ne more privoščiti. Že pri nas je bilo vse skupaj "tako-tako", če bi želel resničen napredek, pa bi morala starša vzeti kredit.

Malo lažje je tistim, ki imajo smučišče pred nosom (Pohorje, Kranjska Gora...) in so dogovorjeni, da imajo nižjo ceno kart za uporabo smučišč. Pa tudi za njih ni tako zelo lahko.

Smučanje je tudi tak šport, da nisi nič med vrstniki v šoli, moraš biti čisti individualist.

Da ne bo kdo sedaj pričel pametovati, naštejem samo nekaj stroškov, ki jih ima mladi smučar:
- rabiš 2 para smuči za vsako disciplino (trening in tekma) = 8 parov smuči (slalom, VSL, SG in smuk) + 1 par smuči za "rezervo/prosto smučanje"
- rabiš več vrst smučarskih MAŽ za različne zimske razmere. A veste zakaj včasih kateri od najboljših tekmovalcev v smuku brez napake zasede 20 mesto, pa prejšnjo tekmo zmaga in tudi naslednjo zmaga? Ker se "zamažejo" serviserji. Ni to tako kot turistično smučanje, če se "zamažeš" si takoj zanić,
- rabiš vso potrebno zimsko opremo (od čelade do pancerjev)
- rabiš XY dni za XY denarja treningov na ledenikih (ki so seveda v tujini), rabiš denar za karto, bencin, bivanje blabla
- rabiš denar za trenerja (časi, ko je "ata malo potreniral sina/hči" so mimo, razen če se res ne spozna v nulo, kot se je Ante Kostelić)
- rabiš denar za serviserja smuči (spet, časi, ko je "ata malo porihtal smuči" so spet že mimo")
- pa še kaj se najde.

Smučanje NI enako kot nogomet, ki ga lahko trenira nekdo, ki doma živi skorajda med podganami, pa uspe. V smučanju to enostavno NI mogoče, ker moraš toliko denarja vložiti, če hočeš sploh imeti kakršnokoli teoretično možnost, da si uspešen. Smučanje je krut šport, če ga želiš profesionalno trenirati.

Se pa nekaj strinjam - luštno je turistično oditi smučati, se greti na sončku in vijugati. Luštno je, ampak to nima prav nobene povezave s profesionalnim smučanjem.
oslič
# 09.10.2018 ob 07:23
Funkcionarske kariere Toneta Vogrinca je zdaj res konec..... in to zgolj pri 76 letih, če bi on prejemal plačo 15 let manj, bi morda ostalo več za podmladek... ampak potem, ga ne bi gledal in poslušal njegovega pametovanja na vseh portalih in televizijah vsako jesen in celo zimo...
hepat1t1s
# 09.10.2018 ob 08:11
Neumnost. Vsaka panožna zveza je na trgu in tu je le vprašanje sposobnosti funkcionarjev in seveda vprašanje razlik med marketinško zanimivostjo posameznega športa. Če panoga nima serijskih tekmovanj, kot je svetovni pokal, če nima prenosov, je marketinško precej manj zanimiva. Tudi če primerjam smučanje z atletiko: kolikokrat na leto je recimo Maruša Mišmaš v prenosu na televiziji?

Tona, Tona... kakšne govoriš spet. Atletika ima zelo veliko tekmovanj, lig itd., ki se dogajajo iz tedna v teden. Primer je diamantna liga. Kar pozabljaš je, da pač RTV in vsi ostali slovenski mediji zelo forsirajo smučanje v našem medijskem prostoru. V zadnjih 40 letih je smučanje postalo nacionalni šport št. 1 samo na račun politike Jugoslavije, ki se je odločila, da smo slovenci smučarji in po osamosvojitvi smo samo nadaljevali s to politiko. Seveda da ni težko dobiti veliko sponzorskih pogodb, če si vsak teden na televiziji in daješ intervjuje, tudi če ne prideš niti med 30. Je pa problem tudi na državnem nivoju... Smučarji recimo dobijo povrnjene stroške prevoza na trening oz. tekmo s strani države, medtem ko drugi športni delavci lahko o tem samo sanjajo. Torej nekaj neenakosti vseeno obstaja in tisti, ki delajo slovenskem športu se tega še kako zavedajo.
levkup
# 09.10.2018 ob 08:01
Haha pri nas vedno tisti, ki bašejo bajne denarce
razlagajo, kot da jim je jasno kako je biti delavec na slabi
plači...
M-filter
# 09.10.2018 ob 07:42
dejansko ima kar prav glede marsikatere stvari. preveč se ozirate na to, da je tone. če bi pisal kdo drug bi drugače vzeli.
mihče
# 09.10.2018 ob 07:48
Smučanje je kot vsak drug šport, hobi...
Rocknrolla
# 09.10.2018 ob 08:30
Napis ob sliki "Večina smučarjev kot delavci na slabi plači: le za sproti..." in pol na sliki gledamo miljonarja Križaja. Špelco brez Korla, manager Košir, večni Vogrinc... Edino Mlekuž nevem kaj dela med temi siromaki...
subcomandante
# 09.10.2018 ob 07:33
Mar ni bil ravno on veliki inovator, ki je propagiral paralelne tekme?
ManBoy
# 09.10.2018 ob 08:20
Lol, ob branju dobiš občutek, da so smučarji prisiljeni tekmovati za mizerno plačo. Pa naj nehajo sej jih noben ne sili in si najdejo drug dohodek, če niso dovolj dobri. Očitno le ni tako hudo, če nekateri vztrajajo že po 10 let, pa jim je najboljša uvrstitev v drugi tek.
pinkfranc
# 09.10.2018 ob 09:16
prodat nam hočejo, da so športniki pomembnejši, kot delavci.

kdaj bo športnikom jasno, da biti športnik je enako, kot imeti SP.
če firma laufa super, če ne, jo pač zapreš.

vsi se moramo boriti na trgu za preživetje, tako ali drugače.

športniki za ta reklamni prispevek in ponos državi dobivajo nazaj z kontra reklamo in večjim zanimanjem sponozorjev ... navadni delavec tega nima, kaj šele možnost prejemanja nagrad v višini nekaj dobrih plač ... naj čistilka še hvala na dobi. Čeprav zadnjič sem videl eno, se je vozila v sponzorskem avtu, Vileda je pisalo na vratih. ???
mmcmatto
# 09.10.2018 ob 08:11
Glede na napovedane klimatske spremembe zna biti, da bo v daljni prihodnosti odbojka (na mivki) 'nad' smučanjem.
Ah, Tona, veliko si dal, veliko si vzel. Sam bi na tvojem mestu (po)ostal skromen v besedah.
dunbar
# 09.10.2018 ob 08:00
ne bi nagradil vse sabljače

Dragi moji besedni mojstri, vas nič uho ne zaboli ob takem stavku?
slorest
# 09.10.2018 ob 08:16
Obvezno je potrebno še eno disciplino med top 15 ... tj. kavčanje! Nekaj vas bo zagotovo prvakov! Kot je SKing napisal, amen! Sem imel dva sošolca, ki sta trenirala smučanje. Ubistvu sta bila samo številki na papirju, ker sta bila v celem letu 2 tedna v šoli. Kot drugo, vsaka država si izbere svoj nacionalni šport glede na (izven serijske) dosežke. Nam zaenkrat uspeva domala povsod. Nekateri, ki jamrate o obskurnosti določenih športov. Tudi Tona je luštno povedal. Kriket je globalno BISTVENO bolje pokrit kot smučanje, skoki ... koliko vas bo na tekmi? In če preberete zadnji odgovor, vam bo jasno, da se zveze ne morejo mastiti na podlagi preteklih rezultatov. Danes veslanja praktično ni nikjer, niti RTV ga ne predvaja več. Verjamem, da si vsak želi še vedno odrezat enak kos pogače, pa žal ne gre. Je pa judo v vzponu, ker prinaša rezultate. In tako je pri vsaki stvari. V ZDA je npr. umetnostno drsanje eden najbolj gledanih zimskih športov. Pri nas? Imamo sploh dvorane?
dStroj
# 09.10.2018 ob 07:33
Se bo zgodil kak #metoo za Toneta?
Ramus
# 09.10.2018 ob 09:46
Slabo ste gospodarili,.... vile na bledu, drage večerje na Japonskem, propadle investicije,.... ne nam zadaj jokcat. Imeli ste milijone, pa ste jih spustili v veter.
lookaaa
# 09.10.2018 ob 07:59
bayernmb

09.10.2018 ob 07:23
Za moje pojme se mora javno financiranje omejiti na zagotavljanje infrastrukture za šport mladim in širši javnosti. Profesionalci naj bodo... profesionalci... in pač živijo od svojega dela.
______

Jp, a to je v Sloveniji tezko. Uspe le redkim, pot do vrhunstva pa je tezka. Zal je Slovenija premala, da bi bili njeni najvecji aduti mastno placani iz sponzorskih sredstev. Ce se samo spomnim Majdiceve, ko je od Spara dobila cek za nekaj tisoc eurov za OI medaljo itd. Pa npr. nasih najboljsih atletov, ki od atletske zveze prejmejo tisti najboljsi po manj kot 10.000 EUr na sezono, se pescica njih pa 4500 EUR itd.
Dejstvo je, da je smucarija privilegij bogatejsih starsev, nekateri reskirajo vse za to, se podredijo temu tako starsi kot otrok. Lepo, ce rata, ce ne, so oboji revezi. Vsi vidimo super zgodbo Ilke stukec, tistih, ki pobirajo drobtinice pa ne vidimo (za nekatere so le turisti). In ker v nasem sportu ni denarja, se iz tega ze tako malega bazena isce tiste >>bogatase<<, ki niso prevec razvajeni. In potem upamo, da bo vsem uspelo.
No money, no funny.
r-o-k-o-m-e-t
# 09.10.2018 ob 08:52
A nima revež Tona en apartmanček 87m2 na Pohorju. Le kako to, če so bili vedno takšni reveži?!?!
Krtomir
# 09.10.2018 ob 07:56
Jah tako kot povsod, kdo te bo pa plačeval 2k neto 3 leta samo zato, da bo ugotovil ali si talent?
mc007
# 09.10.2018 ob 08:24
To govori nekdo, ki ima zaradi Smučarske zveze in od Smučarske zveze stanovanja na Pohorju . Sram vas naj bo.
knedlck
# 09.10.2018 ob 08:18
@SKing
Poglejmo rezultate zadnjih let v smucanju, potem to primerjajmo z odbojko in kosarko ki sta neprimerno popularnejsa v svetovnem merilu.
In sedaj se vprasajmo, zakaj bi fincacirali smucanje ce smo veliko boljsi v sportih ki so bolj globalni?
In se nekaj, ce hoces profesionalec v bilokaterem sportu je to zelo naporno, zna tudi kar stati veliko denarja, ampak to ni izgovor za to da bi pa sedaj mogli drugi financirati tvoje udejstvovanje s sportom, ce ti uspe si itak sam povrnes te stroske, ce ne, je bil pa to neki dragi hobi.
zapravico
# 09.10.2018 ob 07:18
A ne tone, težko je pasti na realna tla,kjer se ne cedita med in mleko
apollo11
# 09.10.2018 ob 11:25
Vsi smučarski A reprezentanti, ne glede na rezultate, so zaposlen v vojski, policiji in carini. Torej jim davkoplačevalci plačujejo plačo in prispevke za socialno varnost. Zato je vsako jamranje kako država ne poskrbi za njih in daje premalo denarja odveč in nesramno.
zapravico
# 09.10.2018 ob 07:48
Minili so časi podarim,nič ne dobim
mojo
# 09.10.2018 ob 07:38
Sej bo Rifle gnar napraskou :)
Fleaa
# 09.10.2018 ob 09:17
se mi pa zdi, da RTV SLO mal provocira bralce tega portala s takimi članki....
slaya
# 09.10.2018 ob 08:33
To, da se enkrat na leto, ko so naši v formi, zbere 10 tisoč gledalcev v Vitrancu in K.G. ni baš nek dosežek. Koliko pa se jih je zbralo v K.G., ko naši niso bili v formi? Poleg tega ste morali še vabiti s zastonjskimi kartami.
brehme
# 09.10.2018 ob 08:29
Slabo plačani? Tone Vogrice je neke vrste tajkun, športno panogo je vzel za svojo, in je imela pri partiji, vedno privilegije. V svetu pa popolnoma neznani. In zakaj bi morali biti dobro plačani za rekreacijo?
NOPCBS
# 09.10.2018 ob 07:09
Malo spomina na Billa Clintona
b7
# 09.10.2018 ob 11:39
Uf, zdej pa ne vem a je tale Vogrinec tak lažnivec, al samo popolnoma nerealen. Slab denar v smučanju pa ni lobijev? Ok, navedem samo dejstva podkrepljena z linki, pa lahko sami ocenite kok laže. Recimo za leto 2011, če se je že ob Kozmusa obregnil k je bil takrat enkrat najboljši, pa za to leto mi je bilo pač najlažje najt.

- Od Fundacije za Šport vsako leto dobi smučarska zveza daleč največ denarja: 2011: 1. Smučarska zveza (907.892 €), 2. Atletska zveza (357.124 €) Torej druga zveza po vrsti (od vseh), dobi samo 1/3 tega denarja, ki ga dobi SZS. Link
- SZS ima prijavljenih okoli 900 tekmovalcev, medtem, ko jim ima AZS okoli 5.000
Torej moje prvo vprašanje? Kam vržete milijon eurov za 900 ljudi, medtem, ko morajo druge zveze razporediti 300.000 eur ali manj med 5.000 in več ljudi? Govorim samo o denarju, ki ga zveza dobi od davkoplačevalcev, tako kot ga je vprašala novinarka.

- Pogoj da zveza dobi denar je število kategoriziranih športnikov v različnih športih. Torej poglejmo npr. pogoj za Mednarodni razred kategorizacije za 2011:
Alpsko smučanje /Smučarski skoki: 32-64. mesto na končni lestvici sezone
Atletika 32.-64. mesto na končni lestvici sezone: Link

Torej alpski smučar ali pa skakalec s smučmi se mora samo uvrstiti med top 64. na koncu leta pa ima mednarodno kategorizacijo (in to je tudi pogoj za zaposlitev). Glede na število ljudi, ki se ukvarja s smučanjem/skoki to ni velik problem, večina smučarjev brez težav dobi mednarodno kategorizacijo.
V atletiki, pa vzemimo 64. mesto na mednarodni lestvici, recimo za šprinterja. V letu 2011 je bilo za top 64. potrebno na 100m tečt 10.17s. (za primerjavo, slovenski rekord je 10.13s, kar je tudi eden najhitrejših časov, ki ga je odtekel belec). Link
Pa da omenim še kladivo, če smo že pri Kozmusu, 64. mesto v kladivu v 2011 je bilo 73.53m (Link). Za primerjavo, na OI 2012 je bil to rezultat za 17. mesto.

Torej, v atletiki je potrebno dosežt rezultat, ki pomeni polinale/finale OI, da imaš sploh možnost zaposlitve/oz. zveza dobi kaj denarja od tebe, medtem, ko moraš bit v smučarskih skokih/alpskem smučanju za iste pogoje med top 64, torej daleč od tega da si sploh blizu svetovnemu pokalu, kaj šele OI ali pa svetovnem prvenstvu.

Em...bi mi gospod Vogrincec torej razložil kako "ni lobijev v smučanju", če je po pogojih za financiranje šprinter z 10.17sek enakovreden 64. smučarskem skakalcu na svetu?

To da "niso dobro plačani" je pač samo razvajenost smučarjev. Sevede, oni bi vlekli milijonske zneske vsako leto, kar je manj pa za njih ni dobra plača. Malo manj pokradite na zvezi, pa tistih, miljon, ki ga dobite za smučarje razdelite njim, namesto funkcionarjem pa bo. Smučanje je eden od športov, kjer se je najlažje obesit na državni denar, pa ne rabiš bit ne vem kok dober, kot se vidi iz mojih predhodnih linkov, tko da mal manj laganja s smeri funkcionarjev bi bilo zelo dobrodošlo. Če pa hočeš milijonsko plačo bo pa treba kakšne druge stvari delat. Smučanje je obskuren šport, ki je pri nas popularen samo zaradi lobijev in tradicije, v svetovnem merilu je popolnoma nepopularen, pa dobi 2/3 več denarja od katerekoli zveze v Sloveniji. Se bo pač treba sprijaznit, da ste v športu s katerim se v svetovnem merilu nihče ne ukvarja pa bit hvaležen, da za tako rekreacijo dobite toliko denarja od nas davkoplačevalcev.

In če bi res naredili izbor 15. panog, ki bi dobivala financiranje, ker so "popularne v svetu", kot Vogrinces sam predlaga, smučanja definitivno nebi bilo med njimi, tako da jaz tako razporeditev takoj podprem. Me zanima, kako bo pol Vogrinec vesel, ko bo sam 1 dober smučar dobil denar, namest, da se milijon zvezi vrže, da poberejo vsi, ki so pri koritu.
apollo11
# 09.10.2018 ob 09:18
Smučanje že dolgo ni več slovenski nacionalni šport, to je bil lahko samo v časih, ko je država to lahko forisrala. Danes to ni več mogoče. Dajte prosim podatke, koliko imamo registriranih smučarjev, koliko registriranih v ostalih športih. Dajte prosim podatke koliko ljudi si ogleda tekmo svetovnega pokala v Kranjski gori? Koliko kart dejansko prodajo? Koliko ljudi kupi karto za ogled tekme? Sem ne štejemo šenkanih kart s strani organizatorja, sponzorjev....

Druga zadeva pa je da je vrhunsko alpsko smučanje zelo krut in drag šport, zelo se strinjam s tem kar je zapisal SKing. V alpskem smučanju je dotok mladih vedno slabši, ta šport bo preprosto izumrl, tako kot izumirajo slovenski smučarski klubi.

Mogoče niste vedeli, nogometaš Jaka Bijol ( CSKA Moskva ) je bil v mladih letih profesionalni smučar, smučanje mu je bil prvi šport, mislim da je 2012-2013 zmagal na pokalu Loka. Potem je presedlal v nogomet, star je 19 let, prejšnji teden je igral tekmo proti Real Madridu v Ligi Prvakov, on bo samo letošnjo sezono kot nogometaš zaslužil več, kot vsi ostali slovenski smučarski reprezentanje( alpinci, nordijci, biatonci.....)z Ilko vred skupaj.
Šubidu
# 09.10.2018 ob 08:25
Smučarji so na tržišcu, tako kot vsa ostala delovna sila. Ne vem zakaj bi jih morala država financirati. Hkrati pa gre še za bolj obskuren šport, kot je npr. veslanje. Resno tekmuje 6-7 držav.
dalton1
# 09.10.2018 ob 11:14
Mene pa moti predvsem to, da je med smučarji in smučarkami vrsto takih, ki celo svojo kariero ne dosegajo nobenih rezultatov, so okoli 40 mesta ali pa so kvečjemu "odlični" 27-ti. Pa baje kar dobro živijo od tega. Prvič ne razumem takih športnikov in drugič kdo to sploh podpira. Se pa strinjam, da pa je treba res vrhunske temu ustrezno nagraditi.
Zoro27
# 09.10.2018 ob 10:54
Vsi bi denar. In vsem se zdi normalno, da bi ga morali imeti špotniki veliko.
Ker se trudijo.
Ja, ampak tudi delavec, ki je 8 ur na dan za tekočim trakom, se trudi. Da veliko. Dobi poklicne poškodbe.
Toliko, vsem za razmislek.
Repec
# 09.10.2018 ob 09:49
Miš.... Pa ti sploh ves za koruptivno delovanje tega gospoda?
A si kdaj slisal za njegovo lastninjenje hotela in te zadeve?
radovednik
# 09.10.2018 ob 09:00
Omenja atraktivnost Tine in Ilke. Ja, potem naj pa dobita Tina in Ilka podporo, ne pa smučarska zveza od katere sta "pobegnili".
Obisk Slovencev v Istambulu na košarki je bil skoraj tako velik kot v Kranjski gori. Pri čemer so morali en dan prej delati potne liste....
Tone, a še rabiš še kakšen odgovor?
Merx
# 09.10.2018 ob 09:58
Saj celo leto zastonj smučajo, radi bi imeli pa še ne vem kakšne plače!
WTF
apollo11
# 09.10.2018 ob 09:55
@Učitelj

To kar si napisal glede Primoža Rogliča ne drži. On je skoke zapustil sam, izgubil je motivacijo, v skoke se nikoli več ne bi vrnnil, potem pa je iskal drugi šport. Ni on zapustil skokov zaradi testiranj na Fakulteti za šport . Testirajo čisto vse kolesarje in ostale vzdržljivostne športnike, pri Rogliču ni bila finta da so ga testirali, ampak da so njegovi testi bili tako odstopajoči od drugih. Rogljič bi se lahko odločil tudi za smučarske teke ali atletiko, vendar je že prej bil zapisan kolesarstvu.
Kazalo