Kapetan ekipe iz Bahrajna bo Vincenzo Nibali. Foto: Reuters
Kapetan ekipe iz Bahrajna bo Vincenzo Nibali. Foto: Reuters
Slovenci prvič brez uvrstitev na cestni dirki za SP

Kar nekaj kolesarjev, med njimi tudi Luka Pibernik, se bo danes ali najpozneje jutri preselilo še nekaj južneje od Dohe v Abu Dabi, kjer bo konec tedna še ena preizkušnja za nabiranje točk v seštevku sezone. Seveda potem sledi še nekaj kitajskih dirk, ki pa prav veliko točk ne prinašajo, saj so nižjega ranga. Je pa zanimivo, da bo to še letos zelo pomembno obdobje za nekdaj izjemno prepoznavno italijansko zasedbo Lampre, ki je še pred nekaj tedni razmišljala, da bo kot zadnja italijanska vrsta morala sestopiti iz družbe najboljših svetovnih moštev. S kitajskim denarjem jim ne bo treba, dejstvo pa je, da zdaj novi pokrovitelji na mizo postavljajo nove zahteve. Najpomembnejše pa je na koncu preživetje moštva, ki je v tej sezoni rezalo kruh največjemu številu Slovencev.

V naslednjem letu pa ne bo tako, saj na svetovno prizorišče prihaja novo moštvo, ki domuje nedaleč stran v Arabskem zalivu. Bahrajnski mogotci so se tudi ob prigovarjanju slovenskega kolesarskega menedžerja Milana Eržena odločili za odločen vstop v svet vrhunskega kolesarstva.

In vse kaže, da bo za Bahrajnčane pedala obračalo kar pet naših kolesarjev. Če smo pred potjo na Bližnji vzhod še razmišljali, da bi se znalo zatakniti pri podelitvi licence, zdaj vemo, da se zagotovo ne bo. Konec meseca bo moštvo že zbrano v hrvaškem delu Istre in bo že opravilo prva spoznavalna srečanja. Glavni magnet moštva bo nedvomno Italijan Vincenzo Nibali, ki je med redkimi, ki so zmagali na vseh treh največjih večetapnih dirkah na svetu.

V svet največjih stopa tudi nemška Bora, ki je v zadnjih letih na slovenskem kolesarskem krogu nastopala kot prokontinentalna zasedba. O tem, koliko so plačali za prihod Slovaka Petra Sagana, lahko le ugibamo, nedvomno pa jim po novem naslovu svetovnega prvaka ni žal niti beliča. Že v prvi sezoni bodo Nemci v moštvu imeli mavrično majico, kar je eden največjih prestižev med kolesarji, ki ogromno dajo na promocijo svojega športa in posledično moštev ter vsega, kar gre zraven.

Očitno bo v elitni druščini še naprej 18 moštev z največ Slovenci doslej. Kaj pa imajo od tega klubi doma? Prav veliko ne. Najbrž tudi odškodnine niso velike. In vedno se vprašamo, do kdaj bo to šlo v državi, ki ima najbrž najmanj posluha za šport med vsemi na stari celini. Klubi dihajo na škrge, na tuje hodijo vse mlajši. Trenutno je edina svetla točka ženska vrsta BTC Cityja Ljubljane. A jabolk in hrušk le ne gre mešati, saj pravijo, da tako pomešano sadje še prej zgnije kot lepo sortirano in prebrano. Adria Mobil z vse mlajšimi tekmovalci težko nabere prepotrebne točke, da bi Slovenija na svetovnem prvenstvu nastopila s kakšnim kolesarjem več kot le s tremi. Ob tem je letošnja primerjava izjemno zanimiva. V Riu so bili štirje Slovenci, šest jih je bilo na evropskem prvenstvu, včeraj le trije, vsi pa so žal obstali ob cesti. Vsekakor pa slovenski kolesarski navdušenci ne pozabite, vidimo se v nedeljo v Podsmreki, na domači jesenski klasiki odpadlega listja.

Slovenci prvič brez uvrstitev na cestni dirki za SP