Kolesarstvo

Poudarki

  • Razmišljanje po 98. kolesarski Dirki po Franciji
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 16 glasov Ocenite to novico!
Mark Cavendish in Cadel Evans
Mark Cavendish in Cadel Evans sta na Touru prvič osvojila zeleno oz. rumeno majico. Mark Cavendish ima zdaj na francoski pentlji že 20 etapnih zmag in se počasi, a zanesljivo bliža Eddyju Merckxu (34). Foto: EPA

Dodaj v

Tour v številkah: Cadelu Evansu številki 1 in 131

Anketa: Ali bo Jani Brajkovič kdaj osvojil Dirko po Franciji?
25. julij 2011 ob 09:51
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kolesarska Dirka po Franciji je minila v znamenju Cadela Evansa in številke ena: Avstralec je sebi in svoji državi prikolesaril prvi Tour, dobil je eno etapo in v rumeni majici vozil le en dan.

A najbolj pravi - zadnji, ko je karavana paradirala v Parizu. MMC-jev novinar Slavko Jerič je na svojem blogu predstavil statistične zanimivosti po 98. Dirki po Franciji. Preverite, kateri dogodki pripadajo vsem številkam od 1 do 10. Kateri dogodek povezuje številke 15, 500 in 21.125 ter seveda kako je Evans povezan s številko 131.

Vabljeni k branju:
- Blog Slavka Jeriča: Tour v številkah - Cadel Evans od 1 do 131.


V blogu lahko odgovorite na anketno vprašanje: "Ali bo Jani Brajkovič kdaj osvojil Tour?"

Schleck letos zmago izgubil na uri resnice
Večina strokovnjakov meni, da Andy Schleck zaradi preskromnega kronometra ne more računati na končno zmago na francoski pentlji. Jerič priznava, da je mlajši od bratov Schleck letos rumeno majico res izgubil na "uri resnice", a opozarja, da njegov kronometer vendarle ni tako zelo slab.

Letošnji razplet je označil predvsem kot "priložnost vseh v boju proti Albertu Contadorju". Španec predvsem zaradi razvlečenega dopinškega primera ni bil tako dobro pripravljen. "Kolesarstvo pač ni košarka, nogomet ali tenis, kjer osvojenih vrlin ne moreš izgubiti kar čez noč. Kolesarstvo je veliko bolj krut šport, kjer je kondicijo pogosto treba graditi z nizke točke, mnogo kriterijev pa sovpliva na odgovor na vprašanje, ali je kolesar zmožen izpolniti svoj potencial. Zdi se namreč, da je imela konkurenca letos idealno priložnost, da s trona vrže Contadorja, ki je ne glede na vprašanje krivde pri 'domnevnem dopingu' najbolj kompleten kolesar zadnjih petih let," je zapisal.

T. O.
Prijavi napako
Komentarji
rokers
# 25.07.2011 ob 23:55
no sej sm vedel, najprej sem dobil par +, potem pa -...to pa verjetno ker so to pisali zdolgočaseni ljudje, ki niso imeli boljšega za delat kot gledat tour..kdor redno spremlja kolesarstvo, je bil do etape čez Galibier in Cole de Agnello precej razočaran..izenačenost ni sinonim ne za kvaliteto, ne za spektakel in kot je en omenil je po letošnjem super giru bilo res težko gledat dolgčas v prvih 17 etapah..ko se je vnel Contador takrat se je le končno začelo...
MIRNČAN
# 25.07.2011 ob 14:58
Sam mislim da je nemogoče zmagat vse tri velike dirke. Seveda ob predpostavki da je konkurenca na nivoju. Vse tri velike dirke v enem letu lahko zmagaš če je mizerna konkurenca. Pač veliko stvari je možnih sam nekje je pa tut meja.:D
JoshauBoy
# 25.07.2011 ob 14:21
filko, kdo je Merx?

Če si imel v mislih Eddyja Merckxa, pa on tega ni nikoli izjavil.

Schleck letos zmago izgubil na uri resnice
Po mojem skromnem mnenju Andy ni izgubil Toura na kornometru. Izgubil ga je, ker je Evansa prepozno začel smatrati kot kandidata, ki ga lahko premaga in ker je izgubil več kot minuto na etapi, za katero se je zdelo, da ne bo o ničemer odločala. Če bi v Pirenejih dirkal bolj napadalno, bi lahko bilo marsikaj drugače. Seveda to še ne pomeni, da Evans ne bi zmagal :)
sharka11
# 25.07.2011 ob 14:04
sej avgusta bojo pa kontadorju dokazal da je pozitiven
grchm4n69
# 25.07.2011 ob 13:57
a kdo ve če majo v avstraliji dons res dela prost dan?
pet144
# 25.07.2011 ob 12:49
Odločilna bo izbira mesa. Z dovolj kvalitetnim mesom lahko zmagaš tudi vse tri velike dirke.
urosh444
# 25.07.2011 ob 12:49
zdej pa če bo brajkovič na vuelti,upam da se rtv zgane in prenaša vsaj vse gorske etape.pa zraven seveda hvastija ali pa tudi čerin bi bil dober,ter kovšca.
rdečinavijač
# 25.07.2011 ob 12:44
A se kej ve kakšno bo kej zastopanost najboljših na Vuelti?
Bo RTV sprenašala?
Niko_K_
# 25.07.2011 ob 12:05
Neil Armstrong: )))))))))))))))) One small step for man and one GIANT step for MANKIND! :))))))

... verjetno si pa mislil LANCEa Armstronga... :)))) Človeka, ki je 7x zmagal Tour! :) Oui monsieur.
klemy
# 25.07.2011 ob 11:56
Kar se tiče ekipe BMC je treba vedet, da je ekipa nastala šele pred začetkom lanske sezone in seveda se ta ekipa šele sestavlja. Kolikor sem bral recimo za naslednjo sezono naj bi bili blizu prestopa k BMC-ju Gilbert, Hushovd in van Garderen. Predvsem zadnji bi bil lahko kar dober pomagač Evansu v tistih težjih etapah. Pa nasploh se mi zdi da je ekipa opravila kar solidno delo predvsem v moštvenem kronometru so bili nad pričakovanji. V gorskih etapah je pa tako ekipa ti lahko pomaga do neke mere, ampak takrat ko napadajo največji nasprotniki (Schleck, Contador) bi moral odgovarjat Evans sam.
conse39
# 25.07.2011 ob 11:54
@rokers

Tour je sinonim za kompletnega kolesarja, zato tudi toliko ciljev na dnu spusta in prelazi ala Aubisque 60km pred ciljem...tako je bilo vedno pod Leblancom in Prudhomme želi nadaljevati to tradicijo, pa naj je komu všeč ali pač ne...za hribolazce sta predvsem namenjena giro in vuelta.
Predvsem pa je bil letošnji tour z najmanj kilometri na kronometer v zadnjih 15. letih! (vprašanje ali bi lahko Armstrong kdaj zmagal tak tour, pred desetimi leti so bili moštveni kronometri dolgi tudi po 66km)
Kocke pa bojo težko tako pozno, da bo že marsikaj odločeno....Roubaix leži na nasprotnem delu Francije v primerjavi z Alpami in Pireneji :)
japplek
# 25.07.2011 ob 11:48
aaaa, nekdo te je uvalil MIRNČAN...my bad
Tuemsi
# 25.07.2011 ob 11:45
Rokers, se strinjam s tabo, že prvi teden bi morala biti etapa ali dve precej zahtevni, tako da bi se naredile že večje polurne razlike do nekaterih, ki bi kasneje lahko po mili volji bežali in jih nebi tako zelo lovili. Edina uspešna pobega sta bila ko je zmagal Hushovd gorsko etapo in pa takrat ko je zmagal Voeckler vendar bi jih takrat glavnina ujela če bi hotela pa so kao nekaj oklevali zaradi padcev.
Drugače pa je bilo ciljev na klancu dovolj(4 od 6), ostala dva kar naj bosta spusta, vendar bi moral biti spust cca 10km in cilj, ne pa potem še 50 km ravnine, to je res brezveze in je vseeno ali je vmes klanec ektrakategorije ali ne. Mogoče bi res dodali še en gorski kronometer in to bi bilo to.
Da je zmagal Evans pa zame ni nobeno presenečenje, bil je v ožjem krogu favoritov, je odličen v klanec(Malenkost slabši od Contadorja in Schleka) in eden najboljših kronometristov tako da je zame osebno drugi najboljši kolesar za ACjem. V zadnjih 5 letih je imel toliko nesreče, kar je tudi sam večkrat povedal včeraj(spomnim se kakšna tri ali štiri leta nazaj ko bi zagotovo zmagal vuelto vendar se mu je na enem klancu pokvarilo kolo, avta pa ni bilo za njim in je izgubil kakih 5 minut, več kot je za zmagovalcem Valverdejem zaostal na koncu). Enkrat je moralo tudi njemu uspeti in mislim tudi, da to ni zadnjič, še bo zmagoval, mogoče ne toura, lahko tudi Giro ali Vuelto. Je pa Evans fenomen, ker je prav vse napravil sam, brez njega bi bila ekipa BMC zagotovo daleč najslabša na dirki in res mi ni jasno zakaj ne podpišejo še kakšnega, vsaj solidnega kolesarja.
Meni je poleg brezveznih prvih dveh tednov, kjer razen ogromno padcev, ki so bili edini spektakel, je najbolj žal številnih odstopov najboljših še preden se je Tour začel zares. Mislim, da bi bil Van den Broeck resen kandidat za med tri ter Vinokurov, Wiggins, Kloden ter tudi Jani za med deset, poleg tega se je kot kaže poškodoval Gesink, ki je potem le še rekreativno kolesaril in ki bi bil v optimalni formi zelo nevaren za zmago.
Zagotovo najboljša ekipa na Touru je bila Europcar, 10 dni so imeli rumeno majico, imajo belo majico, imajo dragulja, s katerim lahko drugo leto napadajo spet uvrstitev vsaj med top10 kasneje tudi zmago. Že na začetku je odstopil njihov najboljši kolesar Christophe Kern pa smo lahko vseeno videli, da ko se je recimo peloton zmanjšal na kakšnih 70 kolesarjev je imel Europcar tam vsaj 6 svojih (recimo BMC je ob Evansu imel kvečjemu enega ali dva).
Najslabša ekipa pa brez dvoma Katuša, ena najbogatejših ekip je bila samo statist, edina omembe vredna stvar v povezavi s to ekipo je edini pozitiven na touru Kolobnev drugače pa ena velika žalost. Karpets je že štiri leta kapetan ekipe za generalno uvrstitev pa je očitno da je precej precej preslab kolesar za kaj takega.
japplek
# 25.07.2011 ob 11:45
kolikor vidim je komentar pod tvojim vzdevkom...
MIRNČAN
# 25.07.2011 ob 11:36
japplek dj pozorno preberi kdo je pisal in ne smeši sebe.
klemy
# 25.07.2011 ob 11:35
V Nemčiji (Berlin) si želijo štart toura samo ne leta 2012 ampak 2015 ali 2016. Naslednje leto naj bi Tour štartal v Belgiji. Govori pa se da bo Tour grajen okoli srednje težkih vzponov za kar pa upam da ne drži
japplek
# 25.07.2011 ob 11:33
MIRNIČAN
25. julij 2011 ob 10:16
Prijavi neprimerno vsebino
škoda da ni letos nastopal Floyd Landis, ker takih veličastnih zmag, kot jih je pokazal on, nikakor ne morem pozabiti

Floyd Landis legenda > Neil Armstrong

Saj sem vedel MIRNČAN, da kvasiš neumnosti, ki so posledica tvojega nepoznavanja športa, samo tokrat si pa celo presegel sam sebe...
MIRNČAN
# 25.07.2011 ob 11:27
Ja se kr strinjam z rokers. Za drugo leto neki govorijo da naj bi bil start v Nemčiji?
friks
# 25.07.2011 ob 11:26
Meni se zdi gorski kronometer preveliko preferiranje hribolazcev. Tour naj bi pa zmagal najbolj kompleten kolesar.
klemy
# 25.07.2011 ob 11:17
Aja pa upam da se uresniči napoved, da bo naslednje leto v trasi gorski kronometer na Alp d Huez
klemy
# 25.07.2011 ob 11:16
Ja po mojem mnenju sta letošnji Tour rešila Contador in Andy Schleck z napadoma v zadnjih dveh alpskih etapah. Do takrat je bil ta Tour saj meni osebno zelo ne zanimiv. Ne vem mogoče je to zato, ker je bil Giro letos izjemen (pa čeprav ni bilo nekega hudega boja za roza majico), ampak se mi zdi bolj da je to zaradi precej slabo narejene trase. Recimo Aubisque kot eden najbolj legendarnih klancev je bil v etapi mislim da okoli 50 km pred ciljem potem pa spust in še ne vem koliko kilometrov do cilja. Pa tudi recimo Plateu de Baille je tako položen vzpon , da se tam kake velike akcije tako in tako ni moglo pričakovati. Potem pa pridejo še vse tiste začetne etape zaradi katerih smo ostali brez ogromno ffavoritov med njimi na žalost tudi Janija.
Kar se pa tiče dvojčka Giro + Tour se mi zdi da bi Contadorju lahko nekoč uspelo vendar vsaj letos je bil Giro res brutalen in res se je po taki dirki težko v mesecu dni pripravit in spočit na novo tritednsko dirko. Morda bi mu uspelo če bi vozil manj napadalno od trenutka ko je dobil roza majico, ampak Contador je pač tak kolesar, ki vedno rad napada.
friks
# 25.07.2011 ob 11:09
@rokers
Če bi vprašal kakega strokovnjaka po koncu Pirenejev bi ti rekel, da je to en najslabših tourov zadnjih let.

No, kaj bi povedali strokovnjaki na koncu Pirenejev je zdaj bolj malo važno, ker na koncu Toura so se skoraj vsi strinjali, da je bil eden najbolj zanimivih nasploh. Tudi sicer se mi zdi, da navajaš precej nesmislov. Prvič ne vem, kaj tako zanimivega si pričakoval v ekipnem kronometru. Drugič praviš, da je Voeckler tako dolgo zdržal, tudi posledica tega, da letos ni bilo superiornega kolesarja. A po tvoje bi bil Tour bolj zanimiv, če bi bi ga dobil en superioren kolesar? Poleg tega so uspeli tudi nekateri zanimivi pobegi (zmage obeh Norvežanov, Shancez, Rolland). Padcev je bilo pa vsekakor preveč in to je zagotovo področje, ki se mu bodo morali posvetiti.
goodkat
# 25.07.2011 ob 11:04
MIRNIČAN, mislm da primerjava med kolesarjem in astronavtom res ni na mestu
boboman
# 25.07.2011 ob 11:03
Zanimivo bo videt kaj bojo razsodl v primeru Contador, če bo suspendiran je lov na lovorike odprt za širok krog kolsearjev. Če ne pa Schlecka s svojima kronometroma nimata realne šanse za Tour razen če res drastično ne zboljšata kronometra, ker tako mlada pa spet nista Contador je mlajši od starejšega, Andy pa je dve leti in pol za njim, plus prihajajo novi mladi obetavni ki s pravimi ekipami lahko pridejo daleč. Upam da bo med konkurenti tudi Brajkovič, zanj mam občutek da rabi "prebit led", enkrat da se mu 3 tedenska dirka poklopi in pol je možno vse.

Kar se dopinga tiče so zame vsi v istem košu, se pač ponesreči proces in prestopijo mejo, ni smiselno enga ornk šikanirat in hkrati verjet da so ostali pa "čisti". In to vedo tudi kolesarji, še nisem videl da bi kakšen kolesar zelo čustveno/jezno in ogročeno odregairal na škandal kakega svojega konkurenta, vsi so previdni v izjavah, po mojem mnenju ker vedo da tudi sami stopajo po tanki črti in nikoli ne veš kaj se ti lahko zgodi.
rokers
# 25.07.2011 ob 10:56
friks zgleda da si prvič gledal kako 3 tedensko dirko, saj razen v zadnjih 3 pravih etapah je bilo bore malo akcije..Če bi vprašal kakega strokovnjaka po koncu Pirenejev bi ti rekel, da je to en najslabših tourov zadnjih let: ogromno padcev, slabe ceste, ne prologa, tudi ekipni kronometer ni bil nič posebnega, noben pobeg ni uspel in v Pirenejih so v obeh težkih etapah prišli v 10 skupaj na cilj..to da je Voeckler tako dolgo zdržal ni samo moč rumene majice, ampak tudi posledica tega, da letos ni bilo superiornega kolesarja, razen Leoparda so bile ekipe precej švoh in etape razen zadnjih 2 alpskih niso bile kdovekaj zahtevne. Ja 2 alpski etapi so res navdušili, a je to dovolj?? Mislim, da toliko padcev (grdih in to med favoriti) še ni bilo in nekaj mora tudi organizator naredit zato, da se stvar izboljša..kako? malo bolj selektivna etapa na začetku, manj rotond, boljša zaščita, boljši vozniki...Na giru je bilo veliko manj padcev, a en je bil usoden in tudi na touru bi se kmalu pripetilo kaj podobnega..padci so del tega športa, a mislim, da je bilo letos občutno preveč.

Kaj si želim pri naslednjih tourih? zagotovo gorski kronometer in da gorske etape res končajo v klanec ne pa kot npr. etapa v Lourdu, ali etapa čez Sestriere..torej vsaj 5 težkih gorskih etap s ciljem v klanc in seveda kocke, ki bi ble lahko zaščitni znak Toura (seveda v etapi, kjer bi blo že malo razdelana razvrstitev, da ne bi bli vsi na polno)..

No vse čestitke Evansu, čeprav sta Schlecka zapravila tour na gorskih etapah in Conti ni bil pravi, ter še preveč dobri je odstoplo, da bi lahko deseterico označilo za najboljšo (bolj srečno), saj bi med 10 lahko bili še: Kloden, Vino,Brajko, Van den Broeck, Kreuziger, Brajko, Gessink, Leipheimer in še kdo...

pa upam na še kak prenos (čeprav sem navejen gledat RAI)..če bo Brajko na Vuelti kot kapetan mislim, da bi lahko prenašali..če kažete formule, ki nima nič s slovenci???
mihamiha23
# 25.07.2011 ob 10:45
letos evans zasluženo,se je pa še enkrat več pokazalo,da je skoraj nemogoče dobiti giro in tour v istem letu, ker sem še vedno mnenja,da bi se contador sprehodil do zmage,če bi izpustil italijansko dirko
friks
# 25.07.2011 ob 10:34
Letos je bil Tour de France res neverjeten, predvsem pa odlična reklama za kolesarstvo. Nepredvidljiv, poln preobratov, na koncu pa zmagovalec, s katerim se lahko strinjamo skoraj vsi (tudi to je precej neverjetno:).

Sicer pa držim pesti, da bomo naslednje leto res gledali Brajkoviča med najboljšimi. Pa še kakšnega našega v boju za etapo!
MIRNIČAN
# 25.07.2011 ob 10:16
škoda da ni letos nastopal Floyd Landis, ker takih veličastnih zmag, kot jih je pokazal on, nikakor ne morem pozabiti

Floyd Landis legenda > Neil Armstrong
mstrgar1
# 25.07.2011 ob 10:13
Večina ljudi na Balkanu nikoli ne bo vedela, koliko faktorjev igra vlogo v svetu kolesarstva. Kolesarski šport lahko razume le nekdo, ki sam sede na kolo in vedno znova doživlja jedko pekočino mlečne kisline, katera preplavi telo ob skrajnih naporih. Veliko lažje je razumeti športe, ki se ves čas dogajajo pred očmi lenivskih gledalcev, kateri vedo vse o vsem. Cycling is just more...
filko
# 25.07.2011 ob 10:02
saj je povedal Merx: vsi se dopingiramo, a dopingiran je le tisti, ki ga dobijo.
praktično nemogoče je brez poživil zdržati 3 tedenski pekel. In nevem zakaj contadorja navijači izvižgavaju in ga živcirajo, ker je ob tem vidno prizadet. Ko je bil v četrtek v pobegu, je bilo videti da je par gledalcem tudi nekaj nazaj zabrusil in imel je prav :)
yowie
# 25.07.2011 ob 09:59
Že ob sumu na doping se prepove "športniku" ukvarjanje s športom za vedno...Ne pa da ne veš al je oni zraven tebe "nafopan" pa ti na trenutke jemlje moralo, voljo...Pa da vidimo kdo si bo upal, da ga mogoče pa ne bodo ujeli, saj izgubi "le 2 leti"...
Kazalo