Sovoznik Julien Ingrassia, vodja Fordove ekipe Malcolm Wilson in Sebastien Ogier so se veselili novega naslova prvaka. Foto: EPA
Sovoznik Julien Ingrassia, vodja Fordove ekipe Malcolm Wilson in Sebastien Ogier so se veselili novega naslova prvaka. Foto: EPA
Ogier po šestem naslovu zapušča ford in se seli k citroenu
Ogier že šestič zapored svetovni prvak

Na reliju po Avstraliji, trinajsti in zadnji preizkušnji sezone, je Ogier (Ford) zasedel peto mesto. V skupnem seštevku je z 219 točkami ugnal Belgijca Thierryja Neuvilla, ki je zbral 201 točko. Ogier se je tako še utrdil na drugem mestu večne letvice prvakov. Več naslovov, devet, ima le njegov rojak Sebastien Loeb, ki je bil prvak med letoma 2004 in 2012, po štiri naslove pa sta zbrala Finca Juha Kankkunen in Tommi Mäkinen. Med moštvi je letos slavila Toyota.

Na reliju po Avstraliji je za zmagovalcem, Fincem Jarijem-Mattijem Latvalo (Toyota), najmanj zaostal (32 sekund) Novozelandec Hayden Paddon, tretji pa je bil Norvežan Mads Ostberg. Ogier je zaostal dve minuti in pol, kar pa je bilo dovolj za ubranitev naslova, saj je zmagal tudi na posebej točkovani hitrostni preizkušnji in s tem dobil dodatnih pet točk.

Tänak odstopil, prav tako Neuville
Pred zadnjo dirko sezone sta imela možnosti za naslov še Belgijec Thierry Neuville in (resda zgolj teoretične) Estonec Ott Tänak, ki je bil tudi v igri za zmago po avstralskem podeželju. Po drugem dnevu je prevzel vodstvo, vendar dirke ni končal, ker se je v predzadnji hitrostni preizkušnji zaletel v drevo. V obupnem poskusu, da bi vendarle preobrnil končni razplet sebi v prid, je brez uvrstitve ostal tudi Neuville: tri hitrostne preizkušnje pred koncem je zadel ob rob cestišča in odtrgal kolo. Boja za naslov je bilo tako konec, Neuville je končal na drugem, Tänak na tretjem mestu, obračun za naslov pa je bil najbolj tesen v zadnjem obdobju.

Ogierju se na zaključku zadnjega dneva zaradi odstopa najhujših tekmecev ni bilo treba več posebej naprezati, vendar je tudi pred tem kar pogosto znižal ritem. Po reliju je celo priznal, da je nekatere etape odpeljal tako, "kot bi jih celo moja stara mama", saj se je zavedal, da bi ga lahko večja napaka drago stala. Posebej zadnji dan je bilo to še bolj verjetno, saj so zaradi naliva že tako težke gozdne ceste postale izjemno spolzke.

"Za menoj je nova izredna sezona, toda boj za krono je bil zelo tesen in tudi zelo čustven. Zelo vesel sem in ponosen na to, kar sem dosegel, kar je dosegla celotna moja ekipa. Prehodili smo lepo popotovanje," je dejal Ogier.

To je bila njegova zadnja sezona za ekipo Forda, ki jo bo naslednje leto zamenjal za moštvo Citroena, s katerim je sklenil dveletno pogodbo in v katerem je bil že v sezonah med letoma 2008 in 2011. Sledil je prestop v Volkswagen (2013-2016), kjer je osvojil štiri naslove, petega in šestega pa nato s Fordom.


RELI PO AVSTRALIJI, 13. dirka sezone   
Končni vrstni red:                     
 1. J.-M. LATVALA FIN/toyota  2:59:52,0
 2. H. PADDON     AVS/hyundai     +32,5
 3. M. ÖSRBERG    NOR/citroen      52,2
 4. E. LAPPI      FIN/toyota     1:02,3
 5. S. OGIER      FRA/ford       2:30,8
 6. E. EVANS       VB/ford       3:05,1
 7. C. BREEN      ITS/citroen    8:59,0
 8. A. HELLER     ČIL/ford      22:28,5
                                       
SVETOVNO PRVENSTVO (13/13)            
Posamezno:                            
 1. S. OGIER        FRA/ford       219
 2. T. NEUVILLE     BEL/hyundai    201
 3. O. TÄNAK        EST/toyota     181
 4. J. M. LATVALA   FIN/toyota     128
 5. E. LAPPI        FIN/toyota     126
                                      
Moštva:                               
 1. TOYOTA                         368
 2. HYUNDAI                        341
 3. FORD                           324
 4. CITROËN                        237
                                      
Ogier po šestem naslovu zapušča ford in se seli k citroenu
Ogier že šestič zapored svetovni prvak