Prvi tabor Barcelone v Sloveniji je bil lani organiziran v Kopru. Foto: www.fcbcampus.si
Prvi tabor Barcelone v Sloveniji je bil lani organiziran v Kopru. Foto: www.fcbcampus.si

Raje bi ga vpisal v šolo za celo leto, ne vem pa, če bi ga vpisal za en teden, kot pri nas traja tabor. Tudi naše šole delajo približno iste stvari, ni tako velike razlike. Mogoče imajo oni večjo bazo igralcev, lažje jih selekcionirajo in potem dobijo boljše igralce kot mi. Sam ne vidim tako velikih razlik, da bi dal otroka raje v tabor.

Trener Špendi Idrizija na vprašanje, ali bi svojega 12-letnega sina vpisal v tabor tuje nogometne ekipe.
Cristiano Ronaldo in Lionel Messi
Vsi vpleteni opozarjajo predvsem starše, da ti ne smejo pričakovati, da se bo sin po petih dneh 'vrnil kot Lionel Messi ali Cristiano Ronaldo.' Foto: EPA

V nekem večjem mestu v Španiji so fantje igrali nogomet na trgu, kot bi pri nas lahko, denimo, na Prešernovem trgu. Postavili so torbe in igrali nogomet, čeprav je mimo hodilo mnogo ljudi, a nobenega to ni motilo. Nogomet je tam pač stil življenja in je nekaj samoumevnega. Kako pa bi fante pri nas gledali, če bi na Prešernovem trgu igrali nogomet? Kot družba moramo narediti velik korak naprej v miselnosti.

Matjaž Jaklič, Nogometna zveza Slovenije
JAR
Med prvimi je začel svoje nogometne tabore po svetu Ajax, ki že vrsto let organizira tabore v Južni Afriki. Foto: EPA

Za današnje čase je cena previsoka, še posebej, če otrok biva v hotelu. Ime da svojo ceno. A tudi oblačila, ki imajo visoko tržno vrednost, so draga.

Benjamin Jančič, oče, ki je vpisal svojega otroka v Barcelonin tabor, o ceni.

Vse več nogometnih velikanov pripravlja mladinske šole v Sloveniji. Največ jih organizira nogometne tabore. Zelo so priljubljeni, a hkrati zelo dragi. Kaj ponujajo, ali so vredni visokih cen, kakšne so alternative?

Članek je nastal v okviru radijske oddaje Reakcija, ki sta jo na Valu 202 pripravila Luka Petrič in Boštjan Reberšak.

Kakšen odnos ima Nogometna zveza Slovenije do teh taborov? Vodja tehničnega sektorja Matjaž Jaklič razloži: "Nima negativnega odnosa, vse to poteka v skladu z veljavno zakonodajo."

Vtisi otrok so dobri, na taborih uživajo in dobijo koristne izkušnje. "Trenerji so najprej izgledali zelo strogi, potem se je izkazalo, da niso tako zahtevni, ampak hočejo, da igramo enostavno in brez nabijanja," je svojo izkušnjo delil 14-letni Žiga, ki se je lani udeležil enega od taborov Barcelone.

Pozitivno sliko o delu z mladimi na taborih so si izoblikovali tudi trenerji. Trener Triglava Špendi Idrizija je sodeloval na taboru Barcelone: "Tam že mlade selekcije, 6-8 let, učijo taktike. Ni poudarek le na tehniki, kot smo se izobraževali v naši trenerski šoli. Tu pa so taktiko predstavili preposto, da so jo lahko dojemali tudi otroci, stari 6, 7 let."

Boštjan Rant je glavni organizator taborov Barcelone v Sloveniji: "V slovenskih klubih trener igralcu predstavi začetek vaje, potek vaje in konec vaje. Pri Barceloni pa je vse skupaj malce drugače. Trener otroku predstavi začetek in konec vadbe, otrok pa mora sam priti do cilja. Našim trenerjem to na začetku ni bilo jasno, potem pa so videli, da otroci sami začnejo razmišljati in jim je potem med samo tekmo veliko lažje. Lani smo imeli občutek, da so otroci v sredo, četrtek zelo utrujeni, da jih boli glava, ker zelo razmišljajo."

Tabori Barceloni so lani poželi veliko zanimanja. Vsi štirje so bili polno zasedeni, na vsakem je bilo 200 otrok. Letos tabore prireja tudi Real Madrid, tabori obeh španskih velikanov se začnejo po koncu šolskega leta. Vsak traja pet dni, na voljo so trije paketi. Najdražji vključuje nastanitev (cena 550 evrov), srednji vključuje celodnevno animacijo otrok (450 evrov), najcenejši pa vključuje le treninge (300 evrov), v primeru Barcelone je to dve uri dopoldne in dve popoldne.

Rant je naredil razrez celotnega stroška: "Ceno 300 evrov nam določi klub, tu ni odstopanja in mi nimamo možnosti, da bi na to vplivali. Popoldansko in hotelsko ceno pa določimo v podjetju, tu je več faktorjev: cena hotela, avtobusni prevozi, na vsakem kampu imamo okrog deset animatorjev, cene igrišča ..." Na visoke cene so se pritožili tudi nekateri starši, zato so letos 60 mest podarili otrokom iz socialno ogroženih družin.

Polna cena tabora je višja od cene celoletnega programa treniranja pri večini slovenskih klubov. Pri Triglavu znaša 40 evrov na mesec, 480 evrov na leto. Zakaj se starši odločijo, da svoje otroke pošljejo na drag tabor? Benjamin Jančič, oče 14-letnega Žige, je razložil: "Moj sin je velik ljubitelj Barcelone, zato sva se z ženo odločila, da mu za rojstni dan podariva udeležbo na tem taboru."

"Kvaliteta treningov, količina treningov, trenerji, ki so iz najboljše nogometne šole na svetu, vse skupaj je isti paket, kot se ga izvaja v Barceloni," pa je glavni organizator taborov Barcelone Boštjan Rant odgovoril na vprašanje, zakaj izbrati prav njegov tabor.

A obstajajo tudi cenejše alternative. Eno od teh je predstavil Matjaž Jaklič: "Primer zelo dobre prakse organizacije nogometnih taborov je Otroška nogometna šola Ljubljana, ki svoje tabore od leta 1999 izvaja v Bohinjski Bistrici." Cena teh taborov je 200 evrov, trajajo dlje, tako kot Barcelonini pa vsebujejo bogat spremljevalni program. Jaklič je prepričan, da so kljub višji ceni tuji tabori polni zaradi vpliva komercializacije, poudarja pa: "Nogometni vsebini sta enaki oziroma zelo podobni. V teh taborih namreč delujejo tudi naši trenerji."

Ravno zaradi visoke cene v Sloveniji ni Juventusovega nogometnega tabora, ki bi organizatorje za pripravo in sodelovanje z italijanskimi prvaki stala približno 15.000 evrov. Irena Šteblaj, vodja mednarodnega oddelka na osnovni šole Danile Kumar: "Tudi Juventus prodaja svoje ime na podoben način, če bi želeli organizirati tabor v njihovem imenu, kar so nam ponudili, bi bil ta zelo, zelo drag. Ker pa mi želimo, da bi bili naši učenci uživali, se lepo imeli in se družili tudi med počitnicami, bomo sami skušali organizirati tabor pod našim imenom OŠ Danile Kumar, ponudili bomo tudi druge dejavnosti za mogoče eno petino cene, ki jo zahtevajo giganti na svojih taborih v Sloveniji in sosednih državah."

Zato pa Juventus ponuja alternativo v obliki akademije, celoletnega programa, ki poteka dvakrat tedensko, za vse učence osnovne šole. Akademija je hkrati magnet za vpis otrok v mednarodni oddelke. Program ni usmerjen tekmovalno, ampak je namen tudi ustvarjanje pripadnosti klubu. Ideja je precej bolj posrečena v italijanskem okolju, bistvo pa bi se lahko uspešno preneslo tudi v Slovenijo.

Denis Divjak je trener v Juventusovi akademiji: "Meni osebno je zelo všeč, ker omogoča treniranje tistim, ki se lahko razvijejo v profesionalce, in tistim, ki niso tako dobri, a lahko po istem postopku trenirajo do 16. leta. Če fant pozneje naredi napredek, se lahko priključi boljši skupini. Pri nas bi lahko marsikateri igralec, ki pozneje vzcveti, lahko že v tem postopku izpadel."

Tako taborom kot alternativnim programom, ki prihajajo iz tujine, je skupna prodaja blagovne znamke. Matjaž Jaklič meni: "Barcelona in Real sta ta trenutek svetovno znana 'branda'. Na račun tega gotovo skušata najti stik s svojimi navijači po vsem svetu." Z njim se strinja tudi Rant, ki pravi, da cena taborov sovpada z blagovno znamko: "Seveda, tudi Barcelona se s tem trži."

Znamko in ime plačujemo na vsakem koraku. Ob tem je pomembno, da se starši zavedajo, da otrok ob vključitvi v takšen program čez noč ne bo postal Lionel Messi. Le redki lahko od nogometa živijo, poudarja predstavnik nogometne zveze Matjaž Jaklič: "Starši so otrokov vzor, če starši sprejemejo nogomet kot igro, in ne neko tekmovanje, je to v redu, v nasprotnem primeru lahko pride do prevelikih pritiskov, prevelikih pričakovanj in na koncu tudi razočaranj."

Pri otrocih bi morala še vedno na prvem mestu biti igrivost in zabava. Ne glede na to, na kakšen tabor boste poslali svojega otroka, mu boste omogočili lepo izkušnjo. Blišč se plača, je kot češnja na torti, a ne smete pozabiti, da vas bo češnja stala toliko kot torta.

Raje bi ga vpisal v šolo za celo leto, ne vem pa, če bi ga vpisal za en teden, kot pri nas traja tabor. Tudi naše šole delajo približno iste stvari, ni tako velike razlike. Mogoče imajo oni večjo bazo igralcev, lažje jih selekcionirajo in potem dobijo boljše igralce kot mi. Sam ne vidim tako velikih razlik, da bi dal otroka raje v tabor.

Trener Špendi Idrizija na vprašanje, ali bi svojega 12-letnega sina vpisal v tabor tuje nogometne ekipe.

V nekem večjem mestu v Španiji so fantje igrali nogomet na trgu, kot bi pri nas lahko, denimo, na Prešernovem trgu. Postavili so torbe in igrali nogomet, čeprav je mimo hodilo mnogo ljudi, a nobenega to ni motilo. Nogomet je tam pač stil življenja in je nekaj samoumevnega. Kako pa bi fante pri nas gledali, če bi na Prešernovem trgu igrali nogomet? Kot družba moramo narediti velik korak naprej v miselnosti.

Matjaž Jaklič, Nogometna zveza Slovenije

Za današnje čase je cena previsoka, še posebej, če otrok biva v hotelu. Ime da svojo ceno. A tudi oblačila, ki imajo visoko tržno vrednost, so draga.

Benjamin Jančič, oče, ki je vpisal svojega otroka v Barcelonin tabor, o ceni.