Šport
Andraž Vehovar Foto: BoBo

Dodaj v

Andraž Vehovar

23. september 2018 ob 08:16
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ironman triatlon je največja izguba energije in časa najbolj delovnega in najbolj vitalnega dela družbe.

Če povem karikirano in zelo ekstremno, je to zagotovo najbolj neumen del mojega življenja. Ukvarjanje bi dopustil profesionalcem, pa tistim, ki so dovolj bogati, da se jim v življenju ni treba ukvarjati z drugimi stvarmi, in tistim, ki doma nimajo otrok in družine.

Ukvarjanje s triatlonom - govorim o dolgi različici - zahteva preveč časa. Vsaka ura, ki je ljudje ne posvetijo svojim otrokom, je izgubljena. Ne glede na to, kaj počneš.

Edina stvar, ki jo v zadnjih letih rad počnem, je boks. Dvakrat na teden se udeležujem treningov v klubu borilnih veščin Domžale. V tem uživam. V življenju so določene etape in sam sem trenutno v boksarski.

Andraž Vehovar, ki je leta 1996 v Atlanti osvojil srebrno olimpijsko medaljo v kajaku na divjih vodah, se po koncu kariere skoraj nikoli več ni usedel v kajak, se je pa preizkusil v številnih športih. V pogovoru za Modre novice je povedal, da na epizodo, ko se je ukvarjal z ironman triatlonom, ni prav ponosen, precej bolj pa zadnja leta uživa v kolesarstvu in predvsem boksu. Vehovar je uspešen poslovnež v podjetju Berk-Vehovar Composites LLC, ki izdeluje vrhunsko kolesarsko opremo, ki jo uporabljajo tudi svetovno znani kolesarji, kot je Chris Froome.

T. J.
Prijavi napako
Komentarji
sarkozy
# 23.09.2018 ob 10:41
vehovar je zlo poseben clovek,to je ze velikokrat dokazal,zanimivo da ni izpostavil tiste epizode v zivljenju ko se je sel politika,tisto je sele bila izguba casa,in tud ponosen ni imel na kaj bit
Konig
# 23.09.2018 ob 09:51
@makoshark, ali pa ti preprosto ne razumeš, kaj je hotel povedati ;)
Deschamps
# 23.09.2018 ob 13:01
Vsaka ura, ki je ljudje ne posvetijo svojim otrokom, je izgubljena.

Kakšna bedarija. Normalno in zaželjeno je, da poznaš svojega otroka, greš med vikendom skupaj na izlet in sprejmeš nekaj kompromisov v dobro kvalitetnega otroštva svojega otroka. A ne vseh. Otroci bi se morali (vsaj mi smo se) popoldne po šoli več časa družiti z vrstniki, biti zunaj, se igrati med seboj, magari naj mu kakšen sosed navije ušesa, ker je rabutal jabolka. Po drugi strani mora biti otroku kdaj tudi dolgčas, da se nauči zaposliti samega sebe. Moderni starši pa mislijo, da morajo biti ob tamalih 24/7, vedno na voljo, nič zamuditi... Nevem, meni se zdi to bolano.

Ali se otroka vzgaja za to, da bo imel super otroštvo, svoje odraslo življenje pa bo v popolnosti podredil svojim otrokom, ali se ga vzgaja za to, da bo znal samostojno uživati v vseh življenjskih obdobjih?

Glede ostalega pa - težko verjamem, da je to izjavil športnik. Vsakemu svoje.
bajojoba
# 23.09.2018 ob 09:10
@Semin, tebi tudi in še to samo kot semenu....
stewie
# 23.09.2018 ob 10:03
Ne bit tako strog do njega. Tip boksa samo zato, da lahko doma obvlada svoje hčerke oz. da njihovim tipom do znanja, s kom imajo opravka.
mangrooooo
# 23.09.2018 ob 08:52
Se strinjam glede triatlona, popolnoma.
mstrgar1
# 23.09.2018 ob 11:18
Vehovar ma "nos". Ve, kje se obrača denar, ne bojte se zanj. Pravi kolobarnik. Če bi ga moral opisati z eno besedo, bi uporabil tole: PREGNAN
Tkopacje
# 23.09.2018 ob 11:16
@ Nikkoc

Kljub temu, da sta z Andrazem oba hodila na isto osnovno solo, je ocitno samo on od nje kaj tudi odnesel.
Zetes
# 23.09.2018 ob 13:00
Bo kar držalo. Večina rekreativnih triatloncev si zdravi komplekse in krizo srednjih let.
Leut
# 23.09.2018 ob 20:44
Vehovar je prodana duše, ki se obrača tako, kot veter piha. Politični povzpetnež.
el CARTEL
# 23.09.2018 ob 16:13
Ukvarjanje bi dopustil profesionalcem, pa tistim, ki so dovolj bogati

in kdo točno je ta Vehovar, da bi on dovolil ukvarjanje nekom s čimerkoli...?

eno je, če on meni, da je potrata časa (enako menim tudi sam), povsem drugo pa, če bi kar prepovedal nekomu, ki se hoče s takimi stvarmi ukvarjati

to je enako, kot če bi nekdo Vehovarju prepovedal boks, ker pač ni nič manj nesmiselen (če pa imaš še sparing in tekme pa je naravnost škodljiv zaradi potencialnih nevroloških posledic - a dvomim da vehovar kdaj stoji v ringu, verjetno pretepa le vrečo)
levkup
# 23.09.2018 ob 11:45
mstrgar1@
Torej begunec ali kako ? Ni lahko, če te preženejo ! :)
sonce12
# 23.09.2018 ob 10:35
Ne razumem potem zakaj se on ukvarja z boksem, če samo trenira in ne tekmuje, potem je tudi to izguba časa ?
Bivši uporabnik
# 24.09.2018 ob 18:48
Vehovar je navaden preseratorski softič.....
šešerko
# 24.09.2018 ob 10:22
imam občutek da mu boks povzroča posledice
happy schimetzky
# 24.09.2018 ob 08:13
Mislim, da pretirava.
večina udeležencev je rekreativcev, ki so si ta ironman vzeli kot izziv in edini čas, ki so ga "ukradli" otrokom, kot se je Vehovar izrazil, je ta na tekmi, pa še tu so otroci verjetno bili zraven in navijali za mamo/očija, torej je šlo za družinski dogodek.

Sami treningi na katere se Vehovar naslavlja, pa rekreativcu ne vzamejo nič več časa kot njemu boks, ali mogoče le za odtenek več. Rekreativec trenira recimo 3x-4x na teden. Že zavoljo fizične kondicije, ki jo večina ljudi vzdržuje, je dobro, da se ne ukvarjaš samo z enim športom. Najbolj popularen je jasno tek, s katerim se skoraj vsi ukvarjajo in je ponavadi med tednom v večernih urah- torej otroku nič svojega časa ne ukradeš. Če je lepo vreme lahko popoldanske ure izkoristiš za kolesarstvo. Če preslikaš to na "otrokov čas", je to čas, ko so otroci na interesnih dejavnostih- torej spet nič ne ukradeš otroku.
Vikendi se tudi ponavadi za kolesarstvo, sploh ko je lepo vreme. To so tudi izleti, ki so lahko z družino, ali pa vsake toliko tudi sami za "resnejšo" turo.

In če imaš še nekaj plavalnega backgrounda, ker si včasih treniral, ali pa če imaš v bližini bazen, greš spet lahko vsake toliko v bazen plavat. Tudi z družino. Otroci se na toboganih spuščajo, vmes pa ti narediš 20 dolžin.

Kako točno si ti s tem početjem za karkoli prikrajšal svoje otroke? Lepo vas prosim!
Če slučajno opaziš, da ti tek gre dobro, da plavanja še nisi pozabil in da se na kolesu še kar znajdeš in če imaš še kakšnega kolega, ki ima podobne interese, se pač skupaj iz izziva prijaviš na triatlon, ironman ali ljubljanski maraton, ali maraton franja in greš ta en dan v letu na ta dogodek- brez pritiskov rezultata, le za zabavo, izziv in test samega sebe. Zraven pride še družina navjiat in je cel dogodek z izletom in še otroke usmeriš v šport, kar je bolje, kot da visijo n fb ali ps.

Pri profesionalcih, torej teh, ki se ukvarjajo izključno s triatlonom in s tem tudi služijo in se preživljajo, pa je še manj "problemov" glede otrok in družine, ker trenirajo 5 ur na dan in to je čas, ko so otroci v šolah, partner pa v službi.

Izjava Vehovarja je torej smešna in pove več o njemu, kot o triatloncih (staršhi)
levkup
# 24.09.2018 ob 16:35
Ko bi rad vsem objasnil da si dedec in pol,
ker treniraš boks pa ne veš kao bi to speljal ?
happy schimetzky
# 24.09.2018 ob 09:20
@Yoda, ja, ampak, trening ni vsak dan in ni isto ali si zraven, pa čeprav delaš svoje stvari (plavanje v konkretnem primeru) medtem, ko se otrok igra z drugimi otroki, bratcem ali ostalimi družinskimi člani, ali pa si 50km daleč in te sploh ni.
Poleg tega pa ga ni človeka, ki bi s svojimi otroki bil 100% otrokovega časa in niti ni zdravo, da si ves čas vpleten v vsak njegov gib, tako da ni treba pretiravati. Jasno je, da so določena obdobja, ko se moraš otroku bolj posvetit in moraš takrat dati resnejše treninge nekoliko na stran, ampak na dolgi rok se vsak lahko še vedno ukvarja s športom, ki ga veseli in se tudi udeleži raznih maratonov, triatlonov, itd... in to brez posledic za otroka.

Zdi se mi, da bi nekateri radi prikazali, kot da rojstvo otroka pomeni konec živeljenja za starša
me4uall
# 23.09.2018 ob 21:17
Izjava je mogoče rahlo pokroviteljska, ampak v bistvu ima zelo prav.

Ne moreš se aktivno in tekmovalno ukvarjati s ironman triatlonom, pa ne zapravit minimalno vsaj tri do štiri ure aktivnega časa dnevno. Precej verjetno pa več. Kdo zaposlen si to lahko privošči?

Preveč časa gre dnevno za ta šport, to je želel povedati.

Ironman triatlon (za tiste ki ne vedo) - Triatlon Ironman je ena od serij tekem na dolge razdalje, ki jih je organizirala Svetovna triatlonska korporacija (WTC), ki je sestavljena iz plavanja v višini 2,4 km (3,86 km), kolesarske vožnje 112 m (180,25 km) in maratona 26,22 -milju (42,20 km), l v tem vrstnem redu in brez odmora. Velja za enega najtežjih enodnevnih športnih dogodkov na svetu.

Eni, ki se tukaj zgražate nad izjavo, ste pokazali dvoje; ali ne berete članka natančno (kar je običajno) in pišete na pamet ali pa ne razmišljate, torej ne veste o čem pišete.
vrtojb56
# 23.09.2018 ob 10:17
Lepo povedano.
Fleaa
# 25.09.2018 ob 15:22
zihr sta ful dobra prjatla s tadrugim "vodomlatom" & intelektualcem Iztokom Čopom...
Regedit
# 25.09.2018 ob 09:18
Jaz pa 2 x na teden jiu jitsu.odlamljam na treningih
Yoda
# 24.09.2018 ob 09:00
@happy schimetzky

s tri leta starim mulcem lahko narediš trening samo tako, da si ga privežeš na hrbet, če ti plavaš 20 dolžin, otrok je pa toboganu je isto, kot da si 50 km stran na sestanku...
Po moje je Vehovar misli na aktivno ukvarjanje z otroki...in tukaj je to prikrajšanje.
kopibrejk
# 23.09.2018 ob 18:07
Lahko, da se bo našel kak tenisač, ki bo osporaval in odsvetoval vse ure zapravljene na brzicah... Modre novice iz Modre celice. Old boys club fights back.
makoshark
# 23.09.2018 ob 17:23
Konig
@makoshark, ali pa ti preprosto ne razumeš, kaj je hotel povedati ;)

;)

Očitno res ne. Bom pa vesel, če boš pojasnil, kje sem falil.
janipapillon
# 24.09.2018 ob 18:30
Konec 80ih ter začetkom 90 so o nas triatloncih izpostavljali zgodbe, pozitivke in sledil je rek, "this is what is Ironman about" :-)
Nedkaj let kasneje, mi je eden od direktorjev potarnal, da gre vse v F*****ING qrac in da je le še "$ what is Ironman about".
Tekmovalni del sem izživel, pa bi se še spravil na kak sprehod, tudi po Hawajskem asfaltu, če bi organizatorji imeli drugačen odnos do fantov, ki jim je to početje (kategorija ELITE-vrhunski šport) kruh.

Boks? Šport kjer je cilj nasprotnika, da poškoduje, razbije nasprotnika ....
šešerko
# 24.09.2018 ob 16:09
mbvana

se strinjam s tabo, gre za obsedenost in na dolgi rok bo nekaj narobe v takem zakonu,.
Kar se Vehovarja tiče, ok je pogruntal da pretiravanje s treningi škodi družini, odnosom, na koncu tudi njemu in zdravju. Ampak nikakor pa ne razumem da je šel iz ene skrajnosti v drugo, K boksu, kjer si prostovoljno razbija glavo. Nekaj podobnega kot da bi z glavo tolkel ob steno
mbvana
# 24.09.2018 ob 16:00
Vehovar z bistvom svoje izjave ni veliko zgrešil, le njegova življenska pot nekaterim ni všeč, pa ga nalašč narobe razumejo oz. ga ne smatrajo za kompetenega dajalca mnenj.

Jaz s tem nimam problemov.

V svoji bližini imam odrasle osebe - starše, ki trenirajo več kot sem jaz v aktivnih časih.

V enem primeru je zanimivo opazovati partnerja ki ne trenira in je do dneva D (recimo ironmana) vsak dan bolj izmozgana, ker gospodinjstvo sloni samo na eni osebi. Druga oseba namreč po službi opravi trening, po treningu pa počiva. Hvala bogu to traja zgolj nekaj mesecev v letu.

V drugem primeru je situacija popolnoma drugačna. Obsedenost s športom je pri obeh partnerjih tolikšna, da mora vsak od njiju vsak dan bodisi tečt, bodisi kolesarit, bodisi plavat. Za seboj to potegne toliko ene logistike in hektike,... dve odrasli osebi in dva otroka + 2 kompleta starih staršev od ponedeljka do petka usklajuje urnik da znese.

V vsakem primeru kapo dol, da se da ljudem sebe (in v nekaterih primerih tudi svojo okolico) toliko obremenjevat.
Jaz imam slabo vest (plus litanije), če imam aktivnosti v popoldansko/večernem času več kot 2x v tednu.
šešerko
# 24.09.2018 ob 12:51
a ve kdo kaj več o Vehovarju? Tole berem kot da se je ločil, pozabil na otroke in ostale težave. Zato se je zatekel v triatlon in boks da izživi negativno energijo. Boks pa žal ni najbolj primeren za glavo
mile952
# 24.09.2018 ob 10:12
@nikkoc

# 23.09.2018 ob 11:02
Prijavi neprimerno vsebino A tako je hudo če bivši športnik ne uspe v drugem športu. Ja v triatlonu res ni tako kot v osnovni šoli kjer te mamica (učila telovadbo) in vsi profeserji telovadbe porivajo v vse tekmovanja in športe samo da bo na Andraž uspel. Tako je bilo ker sem tudi sam bil na tej osnovni šoli kot on.


Khm, khm, če bi to držalo kar si napisal (pa sploh ne dvomim, da so ga forsirali, sploh ne), bi olimpijskih medalj zmanjkalo za mamine sinčke, ki so jih mame in očetje porivali naprej, da so potem postali nosilci olimpijskih medalj. LOL

Menda moraš razumeti, da je porivanje malega v šoli premalo za vrhunske rezultate v katerikoli športni panogi, celo v balinanju ne, kaj šele v olimpijski športni panogi. Brez ogromnega talenta enostavno ne gre.
Gravesen
# 24.09.2018 ob 09:15
Men se je kot "politik" in oks uslužbenec povsem zasral, tega ne zaslepi tudi lesk OI medalje!
Tako, da on meni nau nič pametovau!
h123
# 24.09.2018 ob 02:10
Ja, ker ostalo (profesionalno) udejstvovanke s sporti, je pa druzbeno koristno delo.
levkup
# 23.09.2018 ob 15:15
Ja ja mstgart1 oprosti no...
Le duhovičiti sem želel, očitno pač ni ratalo :(
mstrgar1
# 23.09.2018 ob 14:10
levkup
Dva pomena ene besede. Lahko bi napisal tut "prefrigan" ali iznajdljiv, ampak je "pregnan" bolj posrečen izraz.
Ko te enkrat preženejo, se lahko oddaljiš, lahko pa s se z raznimi triki ponovno infiltriraš... Vehovar obvlada tadrugo varianto. Moramo priznat, da je izjemno inteligenten fant.
nikkoc
# 23.09.2018 ob 11:02
A tako je hudo če bivši športnik ne uspe v drugem športu. Ja v triatlonu res ni tako kot v osnovni šoli kjer te mamica (učila telovadbo) in vsi profeserji telovadbe porivajo v vse tekmovanja in športe samo da bo na Andraž uspel. Tako je bilo ker sem tudi sam bil na tej osnovni šoli kot on.
Semin
# 23.09.2018 ob 08:53
enkrat mu uspelo.samo enkrat.in je tip na racun te enkratne srece super uspel
makoshark
# 23.09.2018 ob 09:44
Zelo diktatorsko razmišljanje, komu bi on dovolil in komu ne bi.

Vsaka ura, ki je ljudje ne posvetijo svojim otrokom, je izgubljena. Ne glede na to, kaj počneš ... Edina stvar, ki jo v zadnjih letih rad počnem, je boks. Dvakrat na teden se udeležujem treningov v klubu borilnih veščin Domžale.

Stric Google hitro najde, da ima doma tri hčere. Ali je ta njegova izjava trolanje ali pa tip nima vsega pošlihtanega na podstrešju.
PolnKontejner
# 23.09.2018 ob 10:12
Fant je prišel do spoznanja, da nima možnosti za dober rezultat na Ironmanu in zdaj jokca kako je zadeva potrata časa.. res bedno. Lepo, da si je našel nov izziv - boksarska vreča. :)
Kazalo