Nagrado za najboljšo blagovno znamko med klubi je prevzel poslovni direktor nogometnega kluba Maribor Bojan Ban. Foto: MMC RTV SLO
Nagrado za najboljšo blagovno znamko med klubi je prevzel poslovni direktor nogometnega kluba Maribor Bojan Ban. Foto: MMC RTV SLO
Anže Kopitar
Anže Kopitar je junija dvignil Stanleyjev pokal, potem ko so LA Kingsi v finalu Lige NHL ugnali New Jersey s 4:2 v zmagah. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Tina Maze
Tina Maze je v letošnji sezoni dosegla že dve zmagi za svetovni pokal, trenutno je vodilna smučarka v skupnem seštevku. Foto: Reuters
NK Maribor
Nogometaši Maribora so v Evropski ligi zbrali štiri točke na petih tekmah in naredili korak naprej v primerjavi z lansko sezono. Foto: BoBo

Nagrajence so razglasili na slovesni večerji konference Sporto o marketingu in sponzorstvih v športu v Portorožu. Nagrade sporto so bile podeljene sedmič, tokrat prvič v partnerstvu z Društvom za marketing Slovenije (DMS) in prvič tudi z novo, mednarodno kategorijo Sporto International Award, v katero se je poleg slovenskih prijavilo tudi enajst projektov iz regije.
Vsega skupaj je na naslov DMS-ja prišlo 52 kreativnih in inovativnih projektov, ki so se potegovali za nagrade v petih kategorijah, zmagovalce pa je - tudi s pomočjo spletnega glasovanja med širšo strokovno javnostjo - določila strokovna žirija, ki ji je predsedovala Maja Makovec Brenčič (Ekonomska fakulteta in DMS).

Mazejeva najboljša že lani
Med blagovnimi znamkami leta po izboru širše javnosti večjih dilem ni bilo. Po raziskavi, ki je bila izvedena v sodelovanju z Inštitutom za raziskovanje trga in medijev Mediana, je alpska smučarka Tina Maze ohranila prvo mesto med športnicami, medtem ko je med športniki lanskega zmagovalca Dejana Zavca na vrhu zamenjal prvi Slovenec, ki je osvojil Stanleyjev pokal, hokejist Anže Kopitar. Med športnimi klubi je zmagal NK Maribor, ki se mu je drugič zapored uspelo uvrstiti v Evropsko ligo.

Olimpijske igre najbolj vplivale na športnomarketinško industrijo
Olimpijske igre London 2012 niso zaznamovale le športnega poletja, temveč tudi športnomarketinško industrijo. "Olimpijska" je bila tudi nagrada za najboljše celovite športnomarketinške dejavnosti. Nagrade so se namreč razveselili pri OKS-ju; prejeli so jo za svoje dejavnosti v sklopu Teama Slovenie oziroma olimpijskih iger. Glavni cilj, ki so mu pri OKS-ju sledili, je bila nadgradnja odnosov z navijači, kar jim je prek lastne, pa tudi komunikacije v povezavi s sponzorji dobro uspelo.

Tudi v kategoriji najboljši oglas ni šlo brez Londona 2012. Nagrado sta si namreč razdelili dve kampanji, in sicer Z vsem srcem, ki jo je pripravil Telekom Slovenije, in kampanja podjetja Kraft&Werk Doping zaznamuje. Za vedno.

Vedno bolj se v sponzorstvih uveljavlja tudi digitalna komunikacija; letos je nagrado za najboljšo že drugič prejelo podjetje TSmedia za Dirko po Sloveniji. Obilo pozornosti je požela tudi nova, mednarodna kategorija Sporto. V konkurenci odličnih projektov iz Slovenije in regije je žirijo najbolj prepričala kampanja zagrebške agencije CiV z naslovom Paraolimpijski športni dan, v kateri so hrvaški paraolimpijci ozaveščali mlade o pomembnosti tega, da se kljub gibalni omejenosti redno ukvarjajo s športom.

Posebni omembi sta prejeli še dve kampanji, in sicer Vražje Slovenke skačejo dlje (sponzorstvo svetovnega pokala v smučarskih skokih za ženske Ljubno 2012) agencije Saatchi&Saatchi, ter hrvaškega podjetja Dalmacijavino in kluba KK Split (nekdanja Jugoplastika), ki sta s projektom Splitska košarkarska pravljica za "Pipi" stopila zunaj okvirjev klasičnega športnega sponzorstva in obrnila vlogi.