Športni SOS
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 37 glasov Ocenite to novico!
Luka Dončić
Luka Dončić je zaznamoval Evropo kot še noben slovenski košarkarski najstnik do zdaj. Foto: Reuters
VIDEO
Dončić v Beogradu ni žele...
VIDEO
Dončić v Beogradu pobral...
VIDEO
Dončić najmlajši dobitnik...
VIDEO
Luka Dončić postal MVP Ev...

Dodaj v

Dončić prvi košarkar z zlatim pokrom naslovov

537. del rubrike Športni SOS
23. maj 2018 ob 10:25
Ljubljana - MMC RTV SLO

Luka Dončić je prvi košarkar v zgodovini, ki je združil naslov evropskega reprezentančnega in klubskega prvaka, v Evroligi pa je osvojil obe mogoči MVP-nagradi.

Komaj 19-letni mladenič še naprej navdušuje športno javnost, zato je tokrat v ospredju Športnega SOS-a. Ta konec tedna je na sporedu tudi finale Lige prvakov, zato z enim očesom pogledujemo tudi proti Kijevu. Še vedno ste vabljeni k pošiljanju vprašanj.

Vprašanja o športu, športni zgodovini in statistiki lahko pošljete po elektronski pošti ali Twitterju.


1.164. Ali je kdo v Evropi v eni košarkarski sezoni osvojil naslov evropskega prvaka z reprezentanco, klubskega prvaka stare celine, hkrati pa je prejel še
naslov MVP (tako v rednem delu kot na zaključnem turnirju)?
Aleš Rabzelj

Luka Dončić je prvi košarkar, ki izpolnjuje vsa našteta merila. Septembra je s Slovenijo postal evropski prvak, prejšnji konec tedna pa je z Realom postal še evropski klubski prvak, hkrati pa je prejel nagrado MVP tako za redni del kot za zaključni turnir.

Nagrado MVP za nastope v rednem delu Evrolige sicer podeljujejo šele od sezone 2004/2005 naprej, ko je to lovoriko osvojil Američan Anthony Parker. Še pred uvedbo te lovorike so bili še trije košarkarji, ki so osvojili vse mogoče lovorike, prav vsi pa prihajajo z območja nekdanje Jugoslavije.

Aprila 1989 je Dino Rađa z Jugoplastiko osvojil Pokal državnih prvakov, na zaključnem turnirju v Münchnu je prejel nagrado MVP, dva meseca pozneje pa je z Jugoslavijo v Zagrebu postal še evropski prvak.

V Zagrebu je evropski prvak postal tudi Toni Kukoč, ki je nato z Jugoplastiko evropski klubski prvak postal tudi leta 1990, na turnirju v Zaragozi je tokrat on prejel nagrado MVP. Serijo je nadaljeval tudi leta 1991, ko je s splitskim klubom slavil v Parizu in spet dobil nagrado MVP, nato pa z Jugoslavijo še zadnjič postal evropski reprezentančni prvak. Na tistem turnirju v Italiji je igral tudi Jure Zdovc, a je zaradi začetka vojne ekipo zapustil še pred finalom.

Zadnji v tej vrsti je Dejan Bodiroga, ki je z Jugoslavijo septembra 2001 postal evropski prvak, nato pa si je maja 2002 s Panathinaikosom pokoril še Evroligo. Na turnirju v Bologni je prejel tudi nagrado MVP zaključnega turnirja.

Kot rečeno, MVP za redni del podeljujejo od leta 2005 naprej, od takrat je dosežek prej omenjenih ponovil še Juan Carlos Navarro. Sloviti Španec je leta 2009 postal evropski reprezentančni prvak, nato pa je spomladi 2010 z Barcelono postal še klubski prvak, na zaključnem turnirju je prejel tudi nagrado MVP. Za popoln četverček mu je manjkala samo nagrada MVP rednega dela Evrolige, to nagrado je takrat prejel Srb Miloš Teodosić. Navarro je MVP rednega dela postal sicer eno sezono prej.

1.165. Letos se je pripetilo, da je tako v nogometni Ligi prvakov kot košarkarski Evroligi finalist Real Madrid. Torej gre za moštvi iz iste "institucije". Se je to že kdaj v zgodovini zgodilo in ali sta morda kasneje oba osvojila naslov? Torej, da si je eno mesto oz. klub podredil dva najpopularnejša športa v Evropi?
Klemen Podkrajšek

Nikoli se še ni zgodilo, da bi klub iz iste institucije v isti sezoni osvojil tako Ligo prvakov kot Evroligo. Temu podvigu je bil največkrat blizu prav madridski Real.

Letos je namreč že četrti primer, ko so tako nogometaši kot košarkarji igrali v finalu najmočnejšega evropskega klubskega tekmovanja. Prvič je bilo to leta 1962, ko sta tudi edinkrat oba klonila. Nogometaši so klonili pred Benfico, košarkarji pa pred Dinamom iz Tbilisija.

Vsega dve leti pozneje sta bila spet oba v finalu, nogometaši so izgubili proti Interju, košarkarji pa so premagali Spartak Brno.

Do naslednjega podobnega scenarija je bilo treba čakati kar pol stoletja. Leta 2014 so nogometaši v finalu premagali mestne tekmece Atletico, košarkarji pa so morali priznati premoč Maccabiju. Letos lahko prvič oba združita naslov, košarkarji so po zmagi nad Fenerbahčejem že stopili na evropski prestol, nogometaše v soboto čaka finale proti Liverpoolu.

Če pa upoštevamo samo mesta (in ne strogo institucije), ima Madrid še en tak dvojček. Košarkarji Reala so leta 1974 postali evropski prvaki, nogometaši Atletica pa so izgubili proti Bayernu. Še dve italijanski mesti imata podoben izkupiček. Leta 1967 je imel v obeh finalih predstavnika Milano. Nogometaši Interja so izgubili proti Celticu, košarkarji Milana pa proti Realu. Leta 1984 pa je bil v središču športne javnosti Rim. Košarkarji Rome Virtusa so v finalu premagali Barcelono, nogometaši Rome pa so na svojem stadionu po streljanju 11-metrov izgubili proti Liverpoolu.

Slavko Jerič
Prijavi napako
Komentarji
linus.si
# 23.05.2018 ob 10:47
Ups...sem malo poguglal...Anthony Parker ni Tony Parker...my bad ;)
Na pou Slovenc
# 23.05.2018 ob 11:18
Ce se spomnim nazaj trenutka, zacetov ko je Luka v rezervni postavi prvic zaigral za Real in kako smo bili vsi ponosni da je clan kraljevskega kluba.Potem je bilo obdobje ko je vec igral ,statistično je sezono 2015 zakljucil v povprečju s 3 tockami ,2.3skoke in 2 asistenci. Takrat ni ravno navduševal a pomembna je bila vsaka odigrana minuta in izkusnja! Potem je prislo leto 2016,kjer je Luka začenjal v prvi postavi,imel povprečje 7.8 tock, 4.5skokov in 4.2 podaje, vendar je bila njegova vloga bolj stranska, saj je bil zvezda kluba takrat odlicen španski organizator Sergio Llull. 2017 se je bližalo evropsko prvenstvo in vsi smo komaj cakali da prvic v slovenskem dresu vidimo tega cudeznega decka. Spomnim se prve prijateljske tekme v Rogaški slatini, mislim da proti Rusiji,vecina nas je prisla takrat ravno zaradi Donciča:)Rekel sem si, da ne bom prevec pricakoval, saj je bil fant star komaj 18 let dosti mi je pomenilo že to da ponosno zaigra za Slovenijo. Na prvi tekmi kjer je manjkal Dragić res ni pokazal nic klubbnega, ampak dobro vazno da je okusil igro v reprezentanci.Se je pa takoj videlo, da njegova vloga ne bo stranska in bo stvari hitro prijel v svoje roke, kar se je videlo že  na pripravni tekmi proti Hrvaški. Moramo vedet da v tistem casu Luka v Realu ni imel glavne vloge in je bilo to zanj nekaj povsem novega. Ztener Kokoskov pa mu je od samega zacetka zaupal in verjel v njega. Zacelo se je evropsko prvenstvo im vsaj mene je Luka zelo pozitivno presenetil, daj je bil poleg Gogija ključni igralec nase reprezentance in to pri 19ih letih in ne samo to popeljal nas je do evropskih prvakov. In to je bila za moje pojme tudi ključna prelomna tocka za njegovo kariero in pa predvsem klub Real Madrid, kjer je po reprezentancnem nastopu, ki mu je dal samozavest in ob odstotnosti Llulla postal glavni igralec Reala. Že ko je navduševal v slovenskem dresu, sem se spraseval kaj bo ko pride nazaj v svoj klub, saj je bilo nekako logicno da bo po vseh odličnih predstavah ki jih je kazal na na evropskem prvenstvu tudi v klubu prevzel pomembnejšo vlogo in postal ključni igralec. In res ko se je vrnil v klub je bilo vse drugace, postal je glavni dirigent in tudi povprečje  je zraslo iz 7.8 na 16 tock. Od takrat naprej nas je navduševal iz tekme v tekmo in hitro postal najboljsi igralec kluba. Pa da se vrnem nazaj ko se m napisal da smo bili 2015 ponosni da je tako mlad slovenec zaigral za kraljevi klub, ce sem iskren si tudi v sanjah nisem mislil da bo v tako hitrem času leto, dve kasneje popeljal naso reprezentanco do evropskih prvakov, postal prvak v evroligi, bil izbran kot MVP in bil po vseh možnostih na naboru izbran kot stevilka 1(no pa nima veze tud ce bo na koncu 2:) V glavnem kar hocem povedat je, da mislim da vecina od vas ni pričakovala vseh teh uspehov in predvsem to da mu je to uspelo kot ključni igralec, zato tudi ne dvomim da bi mu uspelo v NBA  in bo še enkrat vec nevernežem dokazal da so se ponovno zmotili. Najvecja odlika Lukata je da je preprost,talentiran fant z zmagovalno mentaliteto, visokim košarkarskim IQem, zravn tega pa še garač, ki uziva na košarkarskem parketu in kot je do zdaj dokazal je magnet za uspehe, lovorike in katerakoli NBA ekipa ga ne bo izbrala je za moje pojme velik porazanec, pa nima veze tudi če bi bil Luka pick Nr 10.
morg
# 23.05.2018 ob 10:59
Rađa, Kukoč, Bodiroga, Dončić. Kakšna družba.
rdečinavijač
# 23.05.2018 ob 10:44
Edino MVP evropskega prvenstva mu je speljal Dragič.
jakosol
# 23.05.2018 ob 11:01
A to zato, ker je toliko 7DAYS pojedel? ;)
raknac navi
# 23.05.2018 ob 10:46
Jasno je kaj mu manjka v evropi. MVP evropskega prvenstva. Da pa to dobi bo mogla bit pa Slovenija se enkrat prvak evrope. Se ze veselim!
snjaper
# 23.05.2018 ob 11:53
Kaj pa naš Tonček, on je tudi sodeloval na evropskem prvenstvu kot tudi v evroligi...
threepointer
# 23.05.2018 ob 10:47
Gladko prvi izbor, če se vpraša neobremenjene strokovnjake. Ameriška javnost pa že izumlja razne teorije zarote, po katerih Luka ne želi igrati v nekaterih od klubov, ki bi ga lahko izbrali. Luka pa je pametno tiho. Očitno posluša nasvete PR strokovnjakov. Vsaka reklama je dobra reklama in te Dončiću nikakor ne manjka :).
lukace5
# 23.05.2018 ob 11:44
To so pac Americani. Oni ne razumejo, da Real ni neka vaska ekipa kjer bo igralec pred F4 in playoffom ze govoril kako komaj caka da gre v NBA. To da se koncentrira na konec sezone je povsem logicen in pravilen odgovor. Ce 1 dan pred F4 rekel da ze razmislja kako se veseli iskanja hise v PHX ali SAC, potem bi bil res neumen ampak Americani tega niso sposobni dojeti. Oni mislijo da je NBA center vesolja in ne razumejo, da ljudje lepo zivijo tudi izven ZDA.

Kamorkoli bo sel mu bo lepo, brezveze bi bilo nekaj izbirati. Udrihu v SAC ni nic manjkalo;-)))
zozozo
# 23.05.2018 ob 11:36
V Ameriki ne samo, da imajo svobodo govoro, ampak jih zgleda nekaj kar sili, da gvorijo, tudi če nimajo kaj za povedat in tudi če nimajo pojma.

Zadnjič je Luka rekel, da se o NBA ne bo pogovarjal pred koncem sezone. Iz tega so v Ameriki razpredli celo zgodbo o tem, da mogoče sploh ne bo šel letos v NBA, potem je postalo že verjetno, potem so pa še morali najti razlog, in so začeli razpredati, da se želi izogniti temu ali onemu timu.
reygadas
# 23.05.2018 ob 12:51
na pou slovenc in ko bo šel še skozi NBA treninge, fitnes in nabral mišično maso kot Goran bo pa itak neustavljiv. Tisti klub ki bo na naboru hotel drugega (univerzitetni igralci ki niti pod razno niso igrali nivoja kot ga je Luka, so pa "atletski" kar je po mnenju enih očitno edin važen kriterij) bo pa še dolgo obžaloval zablodo da so samo "njihovi" najboljši. Ayton bi se v evroligi med top klubi zgubil v povprečju centrov..
Binder Dandet
# 23.05.2018 ob 11:17
@threepointer:
Luka ne igra na njihovem kontinentu in jim je logično bolj oddaljen kot nam, ki ga spremljamo od blizu. Tako da nekako razumem, da po svoje tolmačijo izjave, da se (še) ne želi opredeliti. Je pa to voda na mlin njegovim nasprotnikom oz. vsem tistim, ki bi jih preveč bolelo, če bi bil Evropejec (ponovno) nr.1 pick. Upam le, da tisti, ki vlečejo niti, razumejo to drugače od komentatorjev. Da mu ne bi škodovalo. Po drugi strani pa ima (vem od včeraj) istega agenta kot Ayton (pa tudi Dragić in Randolph), tako da verjamem, da se dogovori tudi na tej ravni odvijajo in da se bo izpeljalo tako, da bo za oba najbolje (Ayton in Dončić).
acMilan
# 23.05.2018 ob 17:41
jaz upam da bo #1 pick, da pride s Kokoškovom, potem pa je za mene minsko polje do Dallasa, kjer bi se lahko ujel s Smithom Jr. ...

mi je pa smešno se pogovarjat o tem, ali sploh bo #1 pick... v Španiji je osvojil vse in podiral rekorde, MVP Evrolige in F4 + prvak, ter Evropski prvak in v prvi peterki... kaj so ostali v Ameriki delali? aja, malo tekli po igrišču in zabijali v NCAA... škoda da Američani toliko napihujejo svoje :)
jodlzi
# 23.05.2018 ob 13:08
Lahki bi rekli, da je osvojil evropski grand slam :)
SsDrag
# 23.05.2018 ob 12:20
Pri vsakem športniku se najde kakšna kombinacija dosežkov, ki ga naredi "prvega v zgodovine". :) #justsayin
1a34
# 23.05.2018 ob 11:38
Nalvecje zvezde so tako velike tudi relativno glede na njihovo oddaljenost, da se morda sploh ne zavedamo, kako mogocne so.
threepointer
# 23.05.2018 ob 16:27
GM-i z Dončićem tvegajo v vsakem primeru. Če ga izberejo in slučajno ne bo postal superzvezda, jim bodo očitali, da so se spet nasankali z neameričanom. Če ga izpustijo in bo vse po pričakovanjih, se ne bodo mogli izgovarjati, da niso mogli vedeti, kako dober bo postal, ker je že zdaj dober.

Ni kaj, bo treba met jajca in tvegat :). Potencialna nagrada v primeru uspeha bo enormna.
perpetruum
# 23.05.2018 ob 16:47
Največji je bil izbran kot tretji. Naj se zgodovina ponovi!!! Luka v ATL in potem 7/7 naslovov.
firbec111
# 23.05.2018 ob 13:24
Dončić prvi košarkar z zlatim pokrom naslovov, ker pred letom 2004 to ni bilo možno. ok
Na pou Slovenc
# 23.05.2018 ob 11:45
.Letos se je pripetilo, da je tako v nogometni Ligi prvakov kot košarkarski Evroligi finalist Real Madrid. Torej gre za moštvi iz iste "institucije". Se je to že kdaj v zgodovini zgodilo in ali sta morda kasneje oba osvojila naslov? Torej, da si je eno mesto oz. klub podredil dva najpopularnejša športa v Evropi

Zanimiv je tudi podatek da sta oba čudežna decka Reala tako Doncic kot Ronaldo osvojila evropsko prvenstvo in kakor kaže tudi ligo prvakov, Luka je postal MVP, vprasanje je le če bo uspelo tudi Ronaldu :)
Gravesen
# 23.05.2018 ob 10:34
YNWA!
1a34
# 24.05.2018 ob 21:22
Relativizacija je poskus zmanjsanja tocnosti dolocenega dejstva z manipulacijo drugih dejstev.
1a34
# 23.05.2018 ob 22:38
Najvecja cast vsakega sportnika pa je igrati za reprezentanco svoje drzave.
sifamora
# 23.05.2018 ob 20:33
Kako se bo odvil draft in kam bodo na koncu šli igralci, še zdaleč ni določeno. V tem mesecu, ki je še pred nami, bo verjetno prišlo še do veliko menjav med moštvi. Trgovanj z pick-i bo veliko.
Pred tremi dnevi je menedžer Suns-ov govoril, da se lahko zgodi še marsikaj. V igri je veliko igralcev in vse bo odvisno od tega meseca. Če klub dobi dober trade, se lahko tudi odrečejo prvemu picku, oziroma vzamejo nekoga, ki bo določen po dogovoru. Vse je mogoče, na koncu gre vseeno za posel.
threepointer
# 23.05.2018 ob 20:20
Če Igorjevi novi delodajalci niso trčeni, bo Luka prvi izbor :).
Urko
# 23.05.2018 ob 20:09
Dončić lahko danes neha igrati košarko pa bo postal legenda, kar za nikogar iz njegovega letnika (in tudi kakšno leto, dve, tri starejše) ne moremo reči.
veza
# 23.05.2018 ob 16:06
Mene pa zanima, kje se da pogledat posnetek finalne tekme na F4, hvala.
twofours44
# 23.05.2018 ob 15:07
@na 1/2 slovenc

Zanimiv je tudi podatek da sta oba čudežna decka Reala tako Doncic kot Ronaldo osvojila evropsko prvenstvo in kakor kaže tudi ligo prvakov, Luka je postal MVP, vprasanje je le če bo uspelo tudi Ronaldu :)

Ronaldu je to uspelo že velikokrat, realno je MVP celotne lige prvakov vseh časov (do sedaj). Je najboljši strelec, najboljši asistent in lastnik številnih rekordov (največ golov v sezoni, največ golov v skupinskem delu, največ golov v izločilnih tekmah, največ zaporednih tekem z vsaj enim golom, največ golov proti odvratni bavarski drvarnici...)
1a34
# 23.05.2018 ob 13:28
Ker ne bomo npr. zdaj dvojk iz oddaljenih polozajev izpred 100 let merili in preracunavali v danasnje trojke.
modzo
# 24.05.2018 ob 00:06
http://bleacherreport.com/articles/27771
97-teams-that-should-trade-up-for-luka-doncic-in-2018-nba-draft
firbec111
# 23.05.2018 ob 21:34
acMilan

mi je pa smešno se pogovarjat o tem, ali sploh bo #1 pick... v Španiji je osvojil vse in podiral rekorde, MVP Evrolige in F4 + prvak, ter Evropski prvak in v prvi peterki... kaj so ostali v Ameriki delali? aja, malo tekli po igrišču in zabijali v NCAA... škoda da Američani toliko napihujejo svoje :)

samo Američani igrajo samo NCAA ligo, tudi če bi imel Jordana bi rekel sej je osvojil samo študentsko ligo. šteje samo kdo bo boljši čez 5 ali 10 let
modzo
# 23.05.2018 ob 20:59
kawhi bi lahko sel v phoenix in gre prvi pick spursom.

Sanjam pa le lahko ne?

:)
threepointer
# 23.05.2018 ob 20:45
@sifamora, če ga menjajo za Hardna, Jamesa, Duranta, Curryja ali Davisa, bi še razumel. Ostali pa so po moje ali preslabi ali prestari ali oboje. Ker teh v zamenjavo ne bodo dobili, jaz osebno v zamenjavo ne verjamem prav preveč. No ja, če seveda niso trčeni :).
cevnik
# 23.05.2018 ob 20:10
Na pou Slovenc

Vse se strinjam le da ni eksplodiral šele na prvenstvu ampak že prej v dresu kluba ob poškodbi Lulla
Na pou Slovenc
# 23.05.2018 ob 16:39
twofours44

To je res, kar se tice osebnih nagrad jih ima Ronaldo celo morje, jaz sem ciljal bolj na to da sta obadva čudežna decka iz madrida, ki sta to leto osvojila tako evropsko ligo kot evropsko prvenstvo. Kar je pa še zanimivo je pa to,da sta se na finalni tekmi obadva poskodovala :)
Na pou Slovenc
# 23.05.2018 ob 14:58
reygadas

na pou slovenc in ko bo šel še skozi NBA treninge, fitnes in nabral mišično maso kot Goran bo pa itak neustavljiv. Tisti klub ki bo na naboru hotel drugega (univerzitetni igralci ki niti pod razno niso igrali nivoja kot ga je Luka, so pa "atletski" kar je po mnenju enih očitno edin važen kriterij) bo pa še dolgo obžaloval zablodo da so samo "njihovi" najboljši. Ayton bi se v evroligi med top klubi zgubil v povprečju centrov..



Se strinjam in dodal bi še to, pri Luki je pomemben podatek, ki ga statistika ne pokaze predvsem to da dela ostale soigralce boljse in s tem ima ekipa tudi vec moznosti za zmago, kar pa v primeru Aytonu ne moremo rečt!
1a34
# 23.05.2018 ob 12:26
Hvala za iztocnico; clovek.je prav vesel, da lahko.kdaj kaj novega pogrunta v smislu zimzelenosti.
1a34
# 23.05.2018 ob 12:23
Relativizacija je domena manjsine.
1a34
# 23.05.2018 ob 11:41
Res pa je, da v sportu obstajajo precej eksaktni kriteriji, cesar se vsi.zavedamo.
macak
# 23.05.2018 ob 13:52
nba ime: DON LUKA
1a34
# 23.05.2018 ob 13:24
Ce je tvoje mostvo srebrno, in ce si MVP, to logicno pomeni, da si se veliko boljsi od tistih MVP, ki s svojim mostvom osvojijo zlato. Ce so taka obstojeca veljavna pravila...
P.S. Pravila se seveda lahko spreminjajo le za vnaprej ne glede na jezo posameznikov iz kakrsnihkoli ze osebnih razlogov.
vinklj.kugla
# 23.05.2018 ob 12:48
a srebrn mvp si tudi lahko? ne razumem naslova tocno
linus.si
# 23.05.2018 ob 10:42
Anthony Parker je Francoz...a ni?
Izbor