Zimski športi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 17 glasov Ocenite to novico!
Marcel Hirscher
Marcel Hirscher si je že pred finalom v Aspnu zagotovil veleslalomski in veliki globus. V karieri je osvojil vse razen zlate olimpijske medalje, kar bo izziv za naslednjo zimo. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
Najbolj veseli so bili po "prvem polčasu" Pokala Vitranc Avstrijci in Norvežani. Marcel Hirscher je na veleslalomu zmagal, drugi pa je bil Leif Kristian Haugen, ki je v finalu pridobil kar deset mest. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
       Mogoče je v tem trenutku vse skupaj malce preveč zame. Je zelo čustveno, v tem trenutku poskušam po najboljših močeh in profesionalno opravljati svoje delo, ampak sem zelo hvaležen za tri ure časa, ki jih bom imel do podelitve, preživel jih bom v miru v svoji sobi in bom lahko razmišljal o tem, kaj me je pravzaprav pripeljalo do te točke v življenju, ko sem osvojil šest zaporednih velikih kristalnih globusov, kar je seveda neverjetno in kar je rekord.       
 Marcel Hirscher na začetku novinarske konference.
Klemen Bergant
Klemen Bergant je bil kar zadovoljen s smučanjem Žana Kranjca v drugi vožnji. Foto: MMC RTV SLO/T. O.

Hirscher v vrtincu čustev omenjal možnost konca kariere

Odzivi po veleslalomu za Pokal Vitranc
4. marec 2017 ob 17:45
Kranjska Gora - MMC RTV SLO

V razmerah, kot so vladale na veleslalomu za Pokal Vitranc, je mojstrstvo Marcela Hirscherja še bolj prišlo do izraza, medtem ko so Slovenci ugotavljali, da se na domačem terenu niso počutili preveč domače.

Hirscher je s 44. zmago kariere (v svetovnem pokalu) še pred finalom v Aspnu osvojil veleslalomski in tudi veliki kristalni globus. Šestič zapored, kar ni uspelo še nikomur. V finalu je ubranil visoko prednost, ki si jo je prismučal z brezhibno prvo vožnjo, in v cilju požel gromak aplavz vseh gledalcev, ki znajo ceniti smučarsko popolnost. "Vedel sem, da je v vodstvu Leif (Haugen) in da imam pred njim 1,7 sekunde prednosti, a vseeno sem tudi vedel, da bo treba dati vse od sebe in da ni enostavno smučati v megli. Zgoraj sem izgubil osem desetink, potem je šlo laže in v spodnjem delu sem že vedel, da bo veleslalomski globus že četrtič moj. To je nekaj posebnega, saj mi veleslalom veliko pomeni. Imeti veleslalomski globus in biti v tej disciplini še svetovni prvak, to je izjemno."

Hirscher razmišlja o koncu kariere
A kako izjemno je šele Hirscherjevih šest zaporednih velikih kristalnih globusov, ki ga na koncu sezone prejme zmagovalec v seštevku vseh disciplin. Avstrijec se je ob velikem uspehu spomnil, kako je že vso kariero skorajda brez poškodb in se zahvalil svojim najbližjim, posebej partnerki Lauri, ob tem pa poudaril, kako ga je sezona izčrpala. "To je moja 10. sezona v svetovnem pokalu. Letos mi je spet pobrala veliko energije, a prinesla tudi uspehe. Imam dve možnosti: ali končam kariero in sem zadovoljen z vsem, kar sem dosegel, ali pa grem še v olimpijsko sezono - in oboje mi ustreza. Po finalu v Aspnu bom imel počitnice, čakajo me tudi medijske obveznosti, potem pa bo dovolj časa, da razmislim, kako naprej." Ker Hirscher še nima zlate olimpijske medalje, se ne zdi prav verjetno, da bi res končal kariero.

Kranjec v finalu hitrejši od Hirscherja
Če je Hirscher v drugi polovici sezone stopnjeval formo in je v zadnjem obdobju nepremagljiv, je pri najboljšem slovenskem veleslalomistu Žanu Kranjcu zgodba drugačna. Od nesrečnega Garmischa, kjer je zamudil na žreb štartnih številk, išče pravo formo. Želja pred Kranjsko Goro je bila deseterica, a je že v prvi vožnji, ko je imel odlično številko devet (vreme je bilo takrat še suho, proga odlična), zaostal skoraj dve sekundi in pol. V finalu je na nekaterih odsekih smučal precej bolje, imel je tudi boljši čas finala kot Hirscher, a je to zadostovalo za 23. mesto. Razmere za tekmovanje so bile zelo neugodne, podlaga pa drugačna kot na zadnjih treningih v Reiteralmu. Zaradi dežja so prireditelji progo utrdili s soljo, na takšni podlagi pa smuči delujejo nekoliko drugače kot na ledu. Kranjec se očitno ni najbolje znašel. Zanimivo, da je bil od Kranjca na prvi progi za več kot sekundo hitrejši predtekmovalec Klemen Kosi, vendar na novih smučeh (z manjšim stranskim lokom), ki bodo dovoljene od naslednje sezone.

Bergant kar zadovoljen s Kranjčevim finalom
"Forma ni takšna, kot je bila decembra ali januarja. Narediti bo treba še analizo, morda so vzroki za korak nazaj tudi psihološke narave. V prvi vožnji je gotovo manjkalo nekaj agresivnosti. Ker je bil sneg drugačen kot na prejšnjih tekmah, sem se proge lotil preveč zadržano. Pred drugo vožnjo bi moral biti povsem razbremenjen, saj nisem imel česa izgubiti. Smučal sem bolje, vsekakor pa s 23. mestom ne morem biti zadovoljen. Na domačem terenu se nisem počutil najbolj domače. Nekaj točk sem osvojil, a to ni tisto, kar hočem," je povedal Kranjec. Trener za tehnične discipline Klemen Bergant je bil s Kranjčevim finalom kar zadovoljen, poudaril pa je, da je imel nekaj smole v zgornjem delu: "Ravno med njegovim nastopom je bila vidljivost v zgornjem delu slabša in večino časa je izgubil prav tam. Potem je smučal zelo spodobno, z drugačno energijo kot v prvi vožnji."

Miha Hrobat: Vsak zavoj je mučenje
Preostali slovenski smučarji so bili s številkami nad 60 brez možnosti za finale. "Težko je, proga je zelo nemirna, smučke ne moreš mirno peljati. Želel sem se 'vreči dol' na polno, a se ni izšlo. Proga je bila že pošteno načeta, luknje odsekane, tako da ne moreš potegniti normalnega zavoja. Vsak zavoj je mučenje," je povedal Miha Hrobat, ki ni končal prve vožnje. Štefan Hadalin je končal na 45. mestu in spoznal podlago, ki ga čaka jutri na slalomu: "Z mojo številko nihče ni bil blizu finala. Naredil sem sicer veliko napako pri slalomskem štartu in skoraj zapeljal s proge. Do cilja sem smučal odločno in v spodnjem delu niti nisem izgubil toliko. Pomembno je, da sem občutil snežno podlago in vzdušje."

Proga za te razmere dobro pripravljena
Prireditelji so imeli veliko težav, na koncu so s soljo progo kar dobro utrdili. V finalu je bila zaradi megle tekma prekinjena za petnajst minut. Očitki, da so bile razmere na trenutke na meji regularnosti, ne zdržijo, je prepričan Klemen Bergant. "Proga je bila dobro pripravljena, organizatorji so naredili veliko delo. Na prvi progi je v finale prišel tudi Avstrijec Daniel Maier s številko 47." V prvem delu noči bo v Kranjski Gori še deževalo, na slalomu pa naj bi bilo vreme suho, kar je dobra novica tako za tekmovalce kot za gledalce (danes jih je bilo več kot 5.000). Največ možnosti za visoko uvrstitev bo imel med Slovenci Štefan Hadalin. "Če bo proga zdržala do njegove številke (46), bo v finalu," napoveduje Bergant. Če bo res tako, bo slovensko smučanje v Kranjski Gori prvič po desetih letih osvojilo točke v obeh dnevih.

VIDEO
V Kranjski Gori smučarje bodrilo 5.000 navijačev
VIDEO
Nastopi zadnjih štirih smučarjev na Vitrancu
VIDEO
Nastop Žana Kranjca v prvi vožnji Kranjske Gore
T. O.
Prijavi napako
Komentarji
Kris
# 04.03.2017 ob 19:09
Še nikoli nisem bral kakšnega konkretnejšega novinarskega prispevka ali poglobljene analize v stilu: Si Hirscher res zasluži vse te velike globuse in zakaj je boj za naslov najboljšega oddan vnaprej?

Hirscher je imel (ima) nekaj velikih tekmecev v karieri, Ligety, Neureuther, Pinturault, Kristoffersen, na daljavo Svindal, Jansrud, a je na koncu ostal brez vseh. Ted je na bolniški, a vprašanje v kaki izdaji se bo vrnil, Felix je upehan, Alexisu in Henriku je forma v in po St. Moritzu strmo padla, Svindal spet pavzira, edini ki še zmaguje je Jansrud, a s takim številom tekem, kot ga ima v svojih disciplinah, nima absolutno nobene šanse za boj za naslov najboljšega smučarja sveta.

Prejšnji rekorder po velikih glubusih Marc Girardelli je svoje lovorike osvajal v časih Zurbriggna, Aamodta, Tombe. Hirscher je mojster in eden najboljših tehničarjev vseh časov. Vendar pa mu je pot do lovorik bolj postlana z rožicami kot denimo Girardelliju, saj praktično nima tekmeca. Celo simpatičen mi je Hirscher. Nekateri pravijo, da je aroganten in da ga zato ne marajo, sam pa je nekoč rekel, da je to njegov ''zid'', za katerim se lahko skrije, za katerim ima mir. V Avstriji ga želijo vsi raztrgati, tam skače iz vsake paštete, to pa so velike obveznosti in pritiski. Tako da je precej logično, da mu je vse podrejeno in prilagojeno, svetovni pokal, koledar, število tekem, Avstrijci od pamtiveka dominirajo in kraljujejo v bistvenih odločitvah tega tekmovanja. Lahko naštejem 20 konkretnih dogodkov (manipulacij, prevar) zakaj bi morali VSI sovražiti avstrijsko smučarsko zvezo, a o tem kdaj drugič, sploh pa imajo ljudje kratek spomin. Fact check: kdaj je bilo izvedenih največ smukov v zgodovini svetovnega pokala (to je 13 smukov v sezoni)? Takrat, ko je serijsko zmagoval Eberharter. Pred mnogimi leti so Avstrijci s pravili uničili Stenmarka, a so imeli smolo, saj so se pojavili boljši smučarji - Švicarji. Sedaj imajo Avstrijci sami ''Stenmarka'' in jasno je, da glede na praznino, ki zeva za Hirscherjem, ga želijo čimdlje tudi obdržati. Razen Avstrije je ljudem zoprno dejstvo, da je naslov oddan vnaprej in prepričan sem, da je gledanost tega športa zaradi tega manjša, a to ni podatek, ki bi smel priti v javnost. V preteklosti je Marcel že odgovarjal na vprašanja o številu tekem v posamičnih disciplinah, bil je zadržan in konzervativen - jasno, v lastno skledo ne mora (in ne sme) pljuvati. Zanimivost tega športa je uničena in dolgočasna ravno zaradi avstrijske dominance v zakulisju, Hirscher je posledično tarča, ironija pa je, da sam za kreacijo koledarja ni niti najmanj kriv.
zamudnik
# 04.03.2017 ob 18:04
Bergant je bil s Kranjčevim finalom kar zadovoljen, poudaril pa je, da je imel nekaj smole v zgornjem delu: "Ravno med njegovim nastopom je bila vidljivost v zgornjem delu slabša

Ti šment, ti!
RazorBack
# 04.03.2017 ob 20:01
Plastičar? Verjetno je najboljšji smučar, najbolj konstanten in trden, vsaj. Na svojih disciplinah.

Sicer pa - jaz mislim tako, tekem izpeljejo koliko pač jih, a v skupni seštevek šteje enako število tekem hitrih in tehničnih. Torej če imamo 8SL in 8VSL, na drugi strani pa zaradi takvih in onakvih razlogov samo 6 SG / DH, potem naj šteje najboljših 12 rezultatov npr. Paralelne tekme naj ne štejejo za skupni seštevek, niti za specialnega po mojem. Kombinacija naj bo, kot je nekdo predlagal, vsaj 4 na sezono in tako: SG+SL, SG+VSL, DH+SL, DH+VSL pa je to dokaj fer in zanimivo. Mnenja?
dadinho10
# 05.03.2017 ob 08:13
@kris....
v globalu zelo napisano in se vecinoma lahko strinjamo....
ampak....6 krat zapored!!!....biti v vrhu......imeti par zmeg tako kot npr letos do sp.....imel eno dve zmagi v slalomu, ker ga je kristofersen sibal, v vslju pa alexix pa tudi kaksen drugi francoz....
ampak tip je bil 2. ali 3. vedno v vrhu in pridno zbira tocke....
a je res tako preprosto? tina maze, vse kar je pokazala, je pokazala v tisti rekordno sezoni....
sam sem nekaj brskal in ostal presenecen, da tina ima 3 male globuse iz tiste sezone + 1 velikega....
je hirscher kriv, ker je pinturaux padel v formi, ker je ligety poskodovan, ker je svindal tudi na bolniski? pri nas kranjec smuca samo v vsl-ju pa mu je forma od februarja drasticno padla....
hirscher pa je od zacetka sezone do konca v vrhu, in to 6 sezon zapored.....
ne glede na to kako ti gredo na roko, ni tako preprosto.....
in kdo pravi da je naslov oddan v naprej? a ti lahko predvidevas, da hirscher nebo povozil kola, zdrsnil, odstopil.....zakaj on ne more, od nasih pa to ni nic cudnega.....
pravim, vse lepo in prav okrog avstrijecv itd, ampak pazi 6 sezon zapored....ima vsako sezono vsaj en globus iz tehnicnih disciplin.....nisem njegov odvetnik, ampak pravim......ni tako preprosto...
pri nas je prevc lani dominiral, letos ga ni.....mali prevc odlicno zacne sezono pa se sredi le-te zgubi....itd.....
Kris
# 04.03.2017 ob 20:32
Če hočejo biti boljši, imajo popolnoma enake pogoje kot Marcel
Kauko@
Seveda brez laži ne gre. LOL Enake pogoje? Ne gledava istega tekmovanja. Yep, tekmeci slej ko prej izgubijo stik z Hirscherjem - tu so si krivi sami, s tem se strinjam. Očitno pa se ne spomniš sezone izpred parih let, ko je Svindal z Avstrijcem držal stik vse do marca, ko je sledila serija tekem v tehničnih disciplinah, na koncu je zmagal Hirsch cc 300 točk pred Norvežanom, imel pa je 4 tekme več na voljo. Računaj. Ne trdim niti da Hirsch ne bi osvojil šestih VKG, tudi če bi imeli več tekem v hitrih, prav mogoče da bi jih, saj je odličen smučar. Ne bi pa jih imel prinešenih na pladnju.
Njegovo število odstopov, po čemer je bil precej znan, se je drastično zmanjšalo, čim se je povečalo število SL/VSL tekem. Zakaj? Ker mu ni treba več toliko tvegati.

Point vsega je, da vsem smučarjem ponudiš enakovredne možnosti v boju za najvišjo lovoriko - ne glede na usmeritev. Vemo, da je allround mrtev. Večinoma najboljši smučajo odlično ali v hitrih ali v tehničnih disciplinah. Vendar ti in tebi podobni - zanimivo bi bilo vedeti zakaj - zagovarjate, da glavni favorit skoka v višino skače s tartana, njegovi že tako nebogljeni tekmeci pa s peska. Teh dvojnih meril ne bom nikoli čisto zastopil. Lp
Shyni
# 04.03.2017 ob 17:54
Tudi če hirscher konča po letošnji sezoni je osvojil toliko lovorik, da je kar težko verjeti...bo pa najbrž vendarle nadaljeval še vsaj naslednjo sezono, da vzame še olimpijsko zlato...enkrat se spomnim, mislim da je bilo leta 2015, je rekel da bo leto 2019 idealno leto za konec...
rdečinavijač
# 04.03.2017 ob 22:58
Nedvomno je mojster.
Po drugi strani mu gre pa FIS močno na roko s favoriziranjem tehničnih disciplin.
Če se spomnim kako so Stenmarku nagajali. Da je štelo v posamezni disciplini samo 5 najboljših rezultatov, da so povečali število kombinacij, da so uvedli SG. Tip je osvojih 16 malih kristelnih globusov (8 SL in 8 GS), pa smo tri velike in bil še 6 drugi.
vaamos
# 04.03.2017 ob 22:32
Hirscher je pred dvema mesecema, ko je bil 100. na stopničkah, na vprašanje, ali lahko podre Stenmarkov rekord o številu stopničk, odvrnil, da je v sezoni in pol to nemogoče. Tako da resno razmišlja o upokojitvi po naslednji sezoni.
Bubi-Schumi
# 04.03.2017 ob 22:36
Marcel že ima olimpijsko medaljo! In sicer srebro v slalomu. Seveda si pa želi še zlato in za naslednjo sezono bo to zanj glavni cilj.
šalter
# 04.03.2017 ob 21:45
Kombinacije naj bodo vsaj 2 one stare v Kitzu in Wengnu: specilni smuk in dva teka pravega slaloma. Plus 2-3 superkombinacije.

Sicer se pa kdo je najvecji vseh casov? STENMARK
Zakaj? 86 ZMAG
Katerih zmag? SL in GS
Med profiji steje stevilo zmag. To tako ali tako prinese nekaj globusov (malih, velikih).

1. Srenmark, 86 zmag
2. Maier, 54 zmag
3. Tomba, 50 zmag
4. Girardelli, 46 zmag
5. Hirscher, 43 zmag

Dalec (ravno na pol) je od naj smucarja. Bi rekel, da ima se vsaj za 12 zmag motiv. Da postane vsaj naj AVT smucar. Srenmarka tako ne more dobiti.
sramotko
# 04.03.2017 ob 23:20
Je pa še ena varianta za VGK: po utežeh glede na število tekem v posamezni disciplini:
Npr speljati je uspela (nima veze s planom)
SL - 9 tekem
VSL - 8
SG - 6
Smuk - 7
kombinacja: 4

Vsaka disciplina lahko prinese maks 20% oz. 200 točk.

Koliko točk pa dosežeš v posamezni disciplini? Odvisno od razmerja:
200 točk dobi tisti, ki je dosegel največ točk ostali pa % nižje
Tako bi Hirsher imel 200 točk za VSL in 200 SL. Za SG za svojih 26 točk napram vodilnemu s 365 točkami bi dobil le 10,95 točk, za smuk 0 točk in za kombinacijo 144 točk (80/111x200). Skupaj torej 555točk od 1000 možnih.

Tako bi le uravnotežili discipline med seboj, da ne glede na število tekem v posamezni ne moreš imeti prednost. Max je 200 na disciplino...
Cyril
# 04.03.2017 ob 21:12
in kaj pol če je kranjec bil pre Hircherjem. Šteje kdo je zmagu v skupnem času in ne kdo je pred kom po času druge vožnje. Sicer pa teh časov 2. vožnje nism nikol razumel
granadir
# 04.03.2017 ob 19:12
Vsekakor je Hirscher najboljši plastičar zadnjih let... Če je pa tudi najboljši alpski smučar, kar naj bi vsaj po moje veliki kristalni globus predstavljal, je pa že druga zgodba...
Haloo
# 04.03.2017 ob 18:55
Uspeh so že cele kosti. ☼
Sicer bo prizadeta le blagajna to pa mene ne boli. :-))
Janko1973
# 07.03.2017 ob 22:16
Najboljši smučar vseh časov je najmlajši brat Olafa Gunarja Fidjestela.
mitja-presecnik
# 05.03.2017 ob 12:27
@erkil
Letos ne, kakšno prejšnje leto pa zagotovo(za nazaj govorim na pamet)
Erkil
# 05.03.2017 ob 10:53
Kar nekaj super idej je bilo tule, hvala @Razorback za omembo moje ideje o 4 kombinacijah ;) Tudi @sramotkova ideja mi je všeč, ne bi pa spreminjal trenutnega sistema, zato bi predlagal tako rešitev:

Na sezono naj bo 40 tekem (ali 36, ko so OI oz. SP), pa naj bo po 9 ali 10 SL, VSL, SG in DH, potem pa še 4 kombinacije po sistemu SG+SL, SG+VSL, DH+SL in DH+VSL.

Sistem ne bi prinesel večjih sprememb v točkovanjih, bi prinesel pa uravnoteženo količino vsake discipline. Me pa zanima, kako bi se po @sramotkovih kriterijih odrezal Hirscher. Ga bi drugi res prehiteli?
mitja-presecnik
# 05.03.2017 ob 10:28
Zame je Hircher Najbolši smučar v tehničnih disciplinah od Tombe naprej, najboljši smučar vseh časov pa še zdaleč ne, niti po statistiki ni, tako da ne vem, kako ste nekateri prišli do tega zaključka. Zame tudi ni med bolj talentiranimi, sam bi ga primerjal z Nadalom v tenisu. Neverjetno je le to, do kakšne meje lahko spravi svoje telo, kar se tiče mišične mase in količine treninga. Tam pa je nad vsemi
raknac navi
# 05.03.2017 ob 04:46
Sramotko
Je že bilo tako.
Je stelo samo 5 najboljsih nastopov v posamezni disciplini...
Kauko
# 04.03.2017 ob 20:14
@Kris: Glede tega kdaj je Girardelli osvajal in kdaj Hircher. Delati te primerjave nima smisla. To lahko rečeš za eno sezono. Ne za 6. Ko je prvi osvajal so konkurenti bili ravno tako poškodovani, upehani, izven forme. Tako kot zdaj pri Hirscherju. To kaže le na njegovo moč, mentalno, fizično. Česar drugi ne premorejo. Kako se naštete legende razlikujejo od Hirscherjevih konkurentov? Vsi so osvajali lovorike, tako kot ti zdaj, samo noben pa jih ni osvajal serijsko tako kot jih recimo Hirscher. Jansrud ima obdobje dominance, da potem popolnoma izpuhti. Enako Alexis... Kristofersen še je mlad in je na dobri poti. Edini ki je bil do poškodbe na nivoju Marcela v eni disciplini je Ligety.
In ta debata o disciplinah... Discipline so take že desetletja. Zato ker zdaj nekdo dominira pa bi delali spremembe? S tem se samo uničuje bistvo športa in to je tekmovanje. Ne pa prilagajanje pravil za slabše. Če hočejo biti boljši, imajo popolnoma enake pogoje kot Marcel.
Janko1973
# 05.03.2017 ob 07:40
Pa naj neha smučat, ko ga šiša.
as_kgarnett
# 05.03.2017 ob 07:52
Hirscher je najboljši Avstrijec v smučanju vseh časov, ima največ globusov, samo Maier ima več zmag od njega.
kiliboy
# 04.03.2017 ob 21:36
Bodimo iskreni in odkriti, naj neha sedaj, ko je na vrhuncu.
granadir
# 04.03.2017 ob 20:53
"Vemo, da je allround mrtev" ..... Kar je seveda, zasluga politike FIS... In če je allround mrtev, naj bo še veliki globus... Ne moreš imeti lovorike za najboljšega ALPSKEGA SMUČARJA, če le ta v eni ali celo dveh disciplinah ne prideš niti med 30....Tako pa vse skupaj posledično postaja čedalje bolj nezanimivo, da ne rečem na trenutke celo dolgočasno, še posebej, ker po več kot 30ih letih spremljanja alpskega smučanja ne navijaš več za nikogar in zgolj poskušat uživat v celotni sliki tega tekmovanja...
Palpatine
# 04.03.2017 ob 22:26
Hirscher še nima zlate olimpijske medalje

44 zmag v SP in brez medalje na OI? Žal, ta človek ni dosegel popolnoma NIČ.
Svetovni pokal v alpskem smuč ...
link
Tudi drugi trening smuka odpovedan, vzrok toplo vreme
20
23. november 2017 ob 17:08 Alpski smučarji v hitrih disciplinah še vedno čakajo na začetek sezone svetovnega pokala, saj so v Lake Louisu odpovedali prvi in nato še drugi trening smuka.
Več novic ...
Kazalo