Planica
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 16 glasov Ocenite to novico!
Planica
Letošnja Planica je postregla z rekordnim številom poletov prek 200 metrov. Foto: Goran Rovan
VIDEO
Utrinki po izjemnih preds...

Dodaj v

V Planici največ poletov prek 200 m, a najmanj tistih čez 240 m

315. del rubrike Športni SOS
25. marec 2016 ob 13:35
Ljubljana - MMC RTV SLO

Gledalci v Planici so na finalu sezone smučarskih skokov videli največ poletov čez 200 metrov, niso pa imeli toliko sreče pri občudovanju poletov prek 240 metrov.

Po koncu sezone svetovnih pokalov v zimskih športih se na portalu Športni SOS še zadnjič obračamo na sneg in odgovarjamo na zadnji vprašanji, povezani s temi športi.

Vprašanja o športu, športni zgodovini in statistiki lahko pošljete po elektronski pošti ali Twitterju. Odgovore lahko preverite v arhivu.


717. Zanima me, kako gredo po vrsti letalnice z najdaljšimi povprečnimi skoki finalistov v obeh serijah. Torej najdaljše povprečje prve trideseterice.

Mitja Gorišek; Aleš Selan

Smučarski skakalci so se letos merili na Kulmu, Vikersundu in v Planici. V povprečju so bile največje daljave dosežene v Planici, a če gledamo zgolj ekstremne daljave, je v tem pogledu Planica videla najmanj poletov prek 240 metrov.

StatistikaKulmVikersundPlanica
240+4,42,82,2
230+10,014,410,0
220+17,826,728,3
210+33,347,269,4
200+57,863,396,1
Povprečje197,5205,3215,3


Opomba: Upoštevani so bili vsi poleti na posamičnih tekmah tekmovalcev, ki so se uvrstili med najboljših 30. Na Kulmu je tako v poštev prišlo 90 poletov, na preostalih letalnicah 180. V tabeli so navedeni odstotki poletov čez posamezno kategorijo. Planica je tako videla štiri polete, dolge vsaj 240 metrov (vrstica 240+), kar znaša 2,2 odstotka vseh analiziranih poletov.

V Planici so bili tako v povprečju najdaljši poleti, praktično skoraj vsi so dosegli mejo 200 metrov (na posamičnih tekmah med tistimi, ki so osvajali točke, kar 173 od 180, kar znaša več kot 96 odstotkov), a najmanj je bilo tistih prek 240 metrov.

718. Kar nekaj polemik je bilo glede možnosti svetovnega rekorda v Planici. Veliko je bilo govora o t. i. pogojih, ki morajo biti izpolnjeni, da lahko skakalec doseže rekorden polet. Zato me zanima, ob kakšnih pogojih so bile dosežene največje daljave? Ali je možno za tri najdaljše polete brez padcev v Vikersundu, Planici in Kulmu pridobiti podatke o št. zaletnega mesta, hitrosti pri odskoku, smeri povprečnega vetra in na dnu letalnice.
Vinko Letnar

Nekateri podatki so v spodnji tabeli, pri vseh pa manjka morda najbolj ključni podatek - veter na dnu letalnice.

Slavko Jerič, <a href="https://twitter.com/#!/lavkeri">@lavkeri</a>
Prijavi napako
Komentarji
whitwice
# 25.03.2016 ob 14:06
Na nobeni drugi letalnici kot samo v Planici lahko skocis 248,5 m s popolnim telemarkom. Posrani delegati pa so znizeval nalet ko je prvi poletel cez 230 m. Dejstvo! Edino pravilno da je varnost na prvem mestu ampak ta ne more bit izgovor ce skacejo 20 metrov manj kot jim dopusca skakalnica.
prisli
# 25.03.2016 ob 13:41
Mogoče bi bilo boljše poiskati razdaljo od konca mize do naletnega mesta. Ker sama številka naletnega mesta ne pove kaj dosti.
nostromo
# 25.03.2016 ob 14:39
Prevc leti v Planici s 4 km/h višjo zaletno hitrostjo in 0,2 m/s boljšim vetrom 4 metre manj kot v Vikersundu. To pa naredi 850 m razlike v nadmorski višini in gostoti zraka.
mundial
# 25.03.2016 ob 14:50
Slavko hvala za zelo dober pregled.

Tu ne gre za debato svetovni rekord da ali ne. Še manj gre za debato varnost da ali ne. Za spektakularno tekmo potrebuješ, da svoje delo optimalno opravijo vsi akterji. Ključno vprašanje je, ali je žirija v Planici optimalno opravila svoje delo (ki je v iskanju idealnega ravnovesja med varnostjo skakalcev in dolžino poletov). Jaz menim, da ne.

To niso več 90-ta leta, ko si nastavil nek nalet pred serijo in si se ga moral držati. Danes vetrna izravnava omogoča zelo kontroliran fleksibilen pristop pri določanju naleta, s pomočjo katerega bi v Planici lahko gledalcem nudili večje užitke ob upoštevanju še sprejemljive stopnje varnosti letalcev. Imeli smo 4 tekme in priložnost, da zelo natančno ugotovimo kombinacijo vetra in hitrosti, ki bi bila optimalna. Tega nismo storili, tudi poskušali nismo, vnaprej smo se temu odpovedali. Namesto odprte glave je žirija torej dvakrat pokazala izrazito fiksiranost. Posledice (tokrat) niso bile hude: že pred tekmami se je iz očitnih razlogov vedelo, da bo Planica 4x polna in to se je tudi zgodilo. Vsak dan smo dosegli velikanski uspeh in gledalci so bili izjemno zadovoljni. Če se to spremeni, bomo slišali žvižge žiriji. Upravičeno.

Na kratko pokomentiram še z vidika debate o svetovnem rekordu: najbolj neodgovorno, neresno in neumno je, da se najboljšo priložnost za svetovni rekord v prej omenjenih razmerah da na prvi dan, še pred prvo tekmo, prvemu "zelencu" ki se znajde na rampi. Že za to bi si zaslužili hudo kritiko. Svetovni rekord nima smisla, če ga doseže nekdo, ki ga (v svetovnem smislu) skorajda nihče ne (pre)pozna, z vrha letalnice, napol skrito pred očmi gledalcev v areni in pred TV ekrani. To daje občutek, da je svetovni rekord nekaj, kar lahko naredi vsak, če ga pač le spustiš z dovolj visokega naleta. To razvrednoti dosežek, tekmo, prizorišče. Tokrat je bila ta stvar izrazita, ampak je bilo v Planici že prej tako: najboljšo možnost je vedno imal tam nekdo s številko okrog 30, če mu je lepo popihal vzgornik preden je šel nalet dol. Biti bi moralo ravno obratno: možnost bi morali imeti zgolj in samo najboljši letalci na svetu (maksimalno 10 njih, vsi vemo, kdo so), šele drugi ali tretji dan (morda na zadnjega, ko koncentracija že nekoliko pade). No, letos smo vsi, ki smo gledali Planico (Kulm, Viukersund), videli tudi tole: Peter Prevc je bil ob idealnem poletu 10 m daljši od ostalih. Tako bi lahko slovenska žirija letos, v danih razmerah, dala realno (tj. majhno) možnost za dosego rekorda prav njemu, brez ogrožanja drugih. Če bi šlo 5-10 metrov dlje za vse, bi bilo popolnoma varno, Prevc pa bi imel možnost. To je mislim, da tudi vse, kar so tisti, ki želijo rekord, pričakovali. Taka priložnost tudi dvomim, da bo še kdaj, ker je bil Prevc letos izvenserijski.

Če povzamem: smo v 21. stoletju, imamo fenomenalno napravo in skakalce: treba je malo širše razmišljati. Tako pa je ostal grenak priokus, ki bi ga morali pustiti v prejšnjem stoletju: občutek, da se Planico drži nazaj. Včasih smo vsaj vedeli, da to (na silo, s prepovedmi) delajo tujci in smo to razumeli. Danes to delamo sami sebi, ker si pač (mentalno) ne upamo biti na vrhu.
MatRag
# 25.03.2016 ob 14:19
Nima smisla razpredat. Po domače povedano se je žirija usrala! En polet čez 230 pa so že nižali nalet. Na vsaki tekmi v Planici razen zadnje serije je bil nalet za 1 do 2 stopnici prenizki. Na žalost so v sredo preveč forsirali in zato je trpel cel vikend. Če jih je že bilo strah bi lahko v četrtek bili bolj previdni ostale dni pa ne. Spomino se Kulma in Vikersunda kam se je skakal pa noben ni jamral o varnosti. Rekorda nisem zahteval, ker ta se enostavno zgodi. Sem pa pričakoval več poletov čez 230 in 240 m. Ko pa ti Prevc, Kranjec, Gangnes, Forfang, Kasai, itd... ne preskočijo 230m pa je čas, da se vprašaš zakaj. Očitno žirija ni imela toliko mozga, da bi pogruntala kje je problem ;P. Nasplošno gledano pa je bila Planica fenomenalna. Pač men osebno je manjkal tistih nekaj poletov več čez 230 in 240m.
nacionale
# 25.03.2016 ob 13:46
V Planici so bili najkrajši poleti. Logično je, če je bilo v Planici manj poletov čez 230 in 240 m, da jih je bilo potem toliko več pod mejo 230. Kje so časi, ko so se v Planici dosegale rekordne daljave in uživalo ob najdaljših poletih.
MatRag
# 25.03.2016 ob 14:21
@whitwice....prav imaš....potem pa naj probajo na primer sred novoletne turneje v garmischu skakat 110-115m in naj bo folk impresioniran.
marialorca
# 25.03.2016 ob 13:53
Oni poba, noname, je letel 252 m; če bi to tisti dan naredil Jura, Robi ali Pero, bi Planici dovolili nov rekord, tako pa so se ata Tepeš in vsi okoli njega bali, kaj bi bilo, če bi šli dva-tri nalete višje, kot so..... verjamem, da jim je še danes žal.
generusus
# 25.03.2016 ob 14:41
- Planica potrebuje za dolge skoke večjo odskočno hitrost, kot pri preostalih dveh skakalnicah.
- V Planici so v povprečju skoki daljši zaradi tega, ker je krivulja leta precej višja kot pri ostalih dveh skakalnicah. Zaradi velike višine so poleti v Planici tudi potencialno bolj nevarni, a slabši letalci letijo dlje kot drugod.
- Slabši letalci v Vikersundu ne preskočijo niti hrbtišča skakalnice, saj je višina leta tam le nekaj metrov, kasneje pa nekaj decimetrov nad hrbtiščem.
Unssen
# 25.03.2016 ob 14:33
Če nič drugega, ima Planica svetovni rekord v najdaljšem poletu vseh časov s telemarkom s 248,5 m. Obenem je to slogovni daleč, daaaaaleč najlepši pristanek med najdaljšimi 10 poleti.

Najdaljših 10 poletov glede na pristanek:
(1) 254,0; Vassiljev; Vikersund 2015; 2 (podrsal)
(2) 252,0; Bartol; Planica 2016; 1 (ga je razmetalo)
(3) 251,5; Fannemel; Vikersund 2015; 3 (kahla skoraj z dotikom)
(4) 250,0; Prevc; Vikersund 2015; 4 (kahla)
(5) 249,0; Stjernen; Vikersund 2016; 5 (sonožno) - drugi najlepši pristanek doslej
(5) 249,0; Prevc; Vikersund 2016; 2 (podrsal)
(7) - 248,5; Prevc; Planica 2015; 10 (perfekten telemark)
(7) 248,5; Gangnes; Vikersund 2016; 4 (kahla)
(9) 248,0; Stjernen; Vikersund 2016; 4 (kahla)
(10) 247,5; Prevc; Vikersund 2016; 4 (kahla)
Voly
# 25.03.2016 ob 16:29
matija-cuk
planica rekorda ne bo več videla dokler se prodani slovenci, gros goriški in ostali ne bodo umankili,,žal

Ja, ti si pa res pravi strokovnjak. In katerega bi ti pripeljal v Planico namesto obeh Goriškov in Grosa?
Prosim te, ne se hecati, ni problem v Goriških ali Grosu, problem je v tem, da so se odločili, da ščitijo Vikersund in bodo naredli vse, da rekord vsaj še nekaj časa ne bo v Planici.
Tisti, ki pozorno spremljamo polete točno vemo, da v Planici za vsaj 10 metrov krajši skok kot v Vikersundu ali Kulmu znižajo nalet, čeprav naj bi bile latalnice enako velike. Tako pač je in tega se striktno držijo, zaenkrat. Pred leti jim je še kdo "ušel" z rekordom, zdaj pri teh meritvah, pa lahko veliko bolj kontrolirajo daljave.
Jim je pa zelo prav prišla neumnost, ki so jo naredili v sredo, ko so jih spuščali tako visoko, da se je potem Bartol dobro "zložil" in to je bil potem priročen izgovor za žirijo cel teden poletov.
Drugače pa , večkrat sem že napisal, da kar se mene tiče, tudi če Planica nima rekorda, važno da naši zmagujejo!
krjen3
# 25.03.2016 ob 14:43
Letalnica v VIkersundu je boljša za tiste letalce, ki znajo leteti. Za tekmo, gledano v celoti, pa je Planica lepša. A kaj ko nas gledalce najbolj zanimajo rekordne daljave, za te je Vikersund pač bolj primeren. Kar se tiče pa 248,5m s telemarkom Prevca v Planici, je pač tako da kaj takega ni veliko skakalcev sposobnih. Poleg njega še Kranjec, Tepeš, Kraft, Stoch (če bi bil v formi) oz. tisti ki letijo nizko in vlečejo. Sicer pa je v Planici res preveč višine, čisto po nepotrebnem, upam da bodo kaj spremenili glede tega v naslednjih letih, čeprav težko verjamem. Še enkrat, Planica je glede vzdušja in veliko poletov čez 200m neprimerno boljša, a za varne polete je (žal) Vikersund številka 1.
fender6
# 25.03.2016 ob 13:58
meni so bile tekme v Planici glede povprečne razdalje super!
Praktično vsi 200+ m.
Vikersund mi je pravzaprav beden, ker se toliko skakalcev matra da preleti pukl, čeprav je bilo letos tam malo bolje.

Rekordomanija mi je pa predvsem disciplina za bolj plitkoumne šank komentatorje in eden takšnih na žalost tudi krasi prenose slovenske nacionalke.
Nacek
# 25.03.2016 ob 19:11
Raje gledam same polete čez 200m, a brez rekorda, kot pa to kar večinoma gledamo v Vikersundu - pol ure mučenja s 100-metrsko daljavo in občasni poleti preko 200m... Sicer pa se mi zdi, da je tole jamranje, ker ni bilo rekorda v Planici že naravnost smešno... Tako, da si bom sposodu stavk, k ga je po koncu vikenda v Planici reku kar Prevc: Ne vem kaj bi še radi.
matija-cuk
# 25.03.2016 ob 15:45
pousem jasno je da je planica največja letalnica.... v vikersudnu je pukel na silo povišan zato tam letijo meter nad tlemi in samo najboljši ga preletijo, s tem povišanjem pukla pa se pridobi najmanj 20 metrov v dolžini skoka ker se pot po skakalnici poveča čeprav letijo ravno toliko metrov po zraku kot če bi bil pukel nižji in s tem daljava izmerjenega skoka posledično krajša.....v planici je pač evidentno še izjeeeeeeeeeeeeeemno veliko maneverskega prostora za povišanje pukla,,,, če bi samo malo za kakšne meter na dožlini 20 metrov, recimo na začetku povišali pukel bi to naneslo najmanj 15 metrov v celotni dolžni skoka,,,ampak pač je tako da ena majhna slovenija ne sme imeti rekordne dolžine žal...

saj je jelko gros lepopovedal pred poleti v planici,,,idealen odskok prevca ali kranjca znizkega zaletišča idealni pogoji in potem bo rekord use ostalo je znanstvena fantastika,,,seveda ni pozabil poudariti da bodo oni kot žirija omogočili svetovni rekord...
no jeklo GROS, bolj primerno ime zanj bi bilo jelko ŠTOS

planica rekorda ne bo več videla dokler se prodani slovenci, gros goriški in ostali ne bodo umankili,,žal
sam-zee
# 25.03.2016 ob 14:04
Zanimivo koliko večje hitrosti so v Planici. A je to razlog da jih je tako strah ekstremnih daljav? Ker če kdo v Vikersundu leti 240+, se ne spreminja naleta, tam se ga spreminja šele pri 245, se mi zdi. V Planici pa praktično že pri 230+. Čudno.

@Nacionale: V Kulmu skoraj polovica ne doseže 200m, v Vikersundu tretjina, ti pa govoriš da se v Planici leti najmanj... Daleč najbolj izenačene tekme na letalnicah so zdaj v Planici, tega prej ni bilo. Morda je razlog v višji hitrosti na mizi?!?
booster
# 25.03.2016 ob 14:41
V tej analizi me najbolj presenečajo nizke hitrosti na Kulmski letalnici. Zgleda nisem bil najbolj pozoren, ko se je tam skakalo letos, ampak takole bi rekel, da so izničili vso prednost, ki jo ima Vikersund, pa čeprav je Kulm na 800 metrih, Vikersund pa na zgolj 130. Zanimivo je, da so se kljub temu Avstrijci v naprej odpovedali lovu na rekord. Namerno niso niti prvo leto niti drugo leto naredili letalnice takšne, da bi se dalo leteti 250 m. Zanimivo. Letos se obnovi Oberstdorfska letalnica - Nemci niti približno ne načrtujejo rekordnih daljav, čeprav bodo povečali letalnico. Glede na to, da je Oberstdorf tudi nekje na 800 m, slutim, da bodo kopirali Kulm in bo krivulja leta podobna. Ravno letos se mi je pojavila rahla dilema v smiselnost profila, kot ga ima naša Letalnica. Na Letalnici je profil obraten kot v Vikersundu. Tam začnejo nizko, potem pa jih za rekord mora "odlepiti", na Letalnici pa se ves čas leta približujejo tlom, pa naj bo še ne vem kak vzgornik (Ahonen 2005 se na novi praktično ne more zgoditi), je pa problem, ker je očitno trend v poletih takšen, da od tistih najboljših letalcev, ki lahko merijo na rekorde, skorajda nihče ni takšen, da bi znal leteti z nizko krivuljo leta. Vsi napadejo na polno, z vso višino. Zaradi tega izpade vsaj na videz nekako ponesrečeno, da je profil Letalnice takšen kot je.
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 14:57
pozabljate da je letos bil vzgon spodaj v radiusu enostavno prešibek za rekordne daljave in premočen pri mizi. Če bi bil spodaj in lahko tudi konec koncev zgoraj močnejši, bi hitrost komot znižali tam na 101 km/h in prevc bi z lahkoto pristal tam pri 253 m.
Lillehammer
# 25.03.2016 ob 17:59
Tok brihtolov na kupu, da me je kar srat navil.
Montijev Piton
# 25.03.2016 ob 14:29
Iskreno povedano, v Planici fantje tako visoko letijo nad tlemi, da je vsak padec potencialna smrt. V Vikersundu se vlečejo par cm nad tlemi zadnjih 70 metrov. Morda je to del razloga, zakaj se žirija bolj boji poletov v Planici, kot v Vikersundu.

Meni je npr. srce skoraj zastalo, ko je Kranjca začelo takoj po odskoku obračati v zraku, konec koncev ni samo letel s 100 km/h, temveč je bil tudi zelo visoko nad tlemi. Večji tresk v tla. V primeru padca praktično konec kariere, invalidnost ali smrt.

Starejši kot sem, manj mi je všeč Planica in bolj Vikersund. Čeprav bi neskončno raje videl rekord pri nas.
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 19:40
Hehe, Kasai bi rad v Planici poletel 300 m.
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 16:35
Letošnja Planica je bila idealna predvsem da so bile vse tekme gladko in brez problemov izpeljane, ne pa iz vidika termike, tako kot lani. Tudi Kranjec je priznal glede termike da to ni bilo kar poznamo v Planici.
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 16:27
profil nove letalnice je totalno v k...u, seveda na našo škodo. Na stari se je ob nižji hitrosti letelo lepše, z izjemo pukla nižje in dlje.
fender6
# 25.03.2016 ob 15:19
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 15:01
In pa pri močnem vzgonu samo 97 km/h za 247,5 m, je pa fora da je pri tej hitrosti komaj pristal v kahlo. v Planici pa 10 m dlje pri 108 km/h z lahkoto v telemark.

to je težko primerjat in zato posploševat. Pri vzgorniku je važno koliko ga je kje in če te v zadnjem delu leta 'dvigne', lahko pristaneš s ful višine in zato težko doskočiš.

Mislim da nekateri tudi poenostavljate, češ vikersund je fajn ker se leti nizko, planica pa zanič ker se visoko. Po moje je treba stremet k nečemu, kar je med obema tema skrajnostima. Vsekakor pa ne spadam med tiste, ki bodo zaradi novega svetovnega rekorda v vikersundu razglašali to tekmo za dobro, če bo večina skakalcev skočila pod 190 m, pol od njih pa celo pod 140 m.
PodrepnikPolde
# 27.03.2016 ob 17:08
Bom pa še jaz malo pokomentiral "strokovno", kakor velika večina pred mano. Prav zanimivo je namreč, ker večina od predhodnih "strokovnjakov" ni omenil še nečesa, namreč same tehnike, ki krasi letalce. Poleg Petra, Robija ima super letalsko tehniko še večina norveških letalcev. Ste morda opazovali njihove krivulje, ki so veliko nižje, kakor od ostalih. In ravno tukaj je tisto, da spodaj ni bilo prave termike, da bi koga odneslo še dlje.
Absolutno so bili letošnji planiški poleti najlepši v vseh ozirih, potem bi dal na drugo mesto, ampak daleč za prvimi polete v Kulmu.
Tako, da jaz mislim, da je velik pogoj za dosego rekorda tudi tehnika.
Pa še nekaj bi dodal, namreč, sezone je konec, fantje so bili utrujeni, še posebej zadnji dan, ko so imeli četrto tekmo. Zato res, še enkrat, kapa dol našima dvema.
lukiman81
# 27.03.2016 ob 14:30
Planiška letalnica kar se mene tiče je fenomenalna ker edina zaenkrat dopušča pristanek v telemark pri daljavi nad 245 m in sonozni doskok do 255 m. Je pa res da se mora vse poklopiti odskok veter in seveda najpomembnejše pravi tekmovalec mora biti na vrsti. Teh pa je res le peščica.
veza
# 26.03.2016 ob 20:27
zanimiva je primerjava hitrosti, na Kulmu in Vikersundu okrog 100km/uro, v planici pa kar 104 in več, ko so leteli čez 240 m...
krtekslo
# 26.03.2016 ob 08:25
V Planici na videz res precej zavirajo polete prek 230 metrov, je pa res, da je parabola leta kar visoka glede na Vikersund, glede na Kulm pa je to težje reči zaradi višje postavitve kamere kot v Planici...Če letalca po mizi močno dvigne, v spodnjem delu pa nima več upore v vzgorniku, se zgodi skok ala Ammann, ki je letos 238,5m priletel res z velike višine!

Je pa ena zadeva: v naši Letalnici so skrite poceni povečave, tako da takoj, ko FIS dovoli, lahko odkopljemo 2,5m v dnu letalnice (leta 2015 je bilo točno toliko nasuto!), potem zaradi domiselno sprojektirane mize s klotoido, lahko mizo skrajšamo 2x, zaleta na zaletišču je mest več kot dovolj (letos so skakali okoli sedmega štartnega mesta, na voljo jih je 30!). Tako ko Planica prej ali slej večja od ostalih letalnic, ki bodo potrebovale precej večje posege do novih povečav.
levak
# 25.03.2016 ob 17:19
V Planici največ poletov prek 200 m...

.... na tem portalu pa največ filozofov.
mihatirs
# 25.03.2016 ob 16:51
To sem povedal že po končani planici brez analiz
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 16:33
Prosim te, ne se hecati, ni problem v Goriških ali Grosu, problem je v tem, da so se odločili, da ščitijo Vikersund in bodo naredli vse, da rekord vsaj še nekaj časa ne bo v Planici.

Problem letošnje Planice je bil predvsem zelo šibek vzgon spodaj. Ob močnem vzgonu bi Perotu znižali iz 104 km/h (246 m) na nekje okrog 100-101 km/h in zlahka bi pristal pri svetovnem rekordu.
raknac navi
# 25.03.2016 ob 16:27
Goriska so v rit na suval zdaj pa majo...
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 16:24
v vikersudnu je pukel na silo povišan zato tam letijo meter nad tlemi in samo najboljši ga preletijo, s tem povišanjem pukla pa se pridobi najmanj 20 metrov v dolžini skoka ker se pot po skakalnici poveča čeprav letijo ravno toliko metrov po zraku kot če bi bil pukel nižji

Če je to res je to proti pravilom in v Vikersundu močno švinglajo. Potemtakem bi tudi Planica dvignila pukl in z lahkoto presegla svetovni rekord. Pravila so natančno določena doskočišče je označeno z geometrijskimi točkami, kjer je višina snega natančno določena in ni mogoče švinglati kot v preteklosti. Dvomim da jim v Vikersundu gledajo skozi prste. Če so nasipali pukl potem takem so morali spremeniti tudi spodnji radius.
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 16:18
fender6
to je težko primerjat in zato posploševat. Pri vzgorniku je važno koliko ga je kje in če te v zadnjem delu leta 'dvigne', lahko pristaneš s ful višine in zato težko doskočiš.


Nisi dobro prebral oziroma razumel. Ni finta v višini ampak v hitrosti. Poleg tega pri nižji hitrosti (npr. 97 km/h) pri močnem vzgonu nikakor ne more doseči take višine kot pri recimo 104 km/h in tudi pristanek je zelo mehek.

Lep primer:
veleum77
# 25.03.2016 ob 15:44
bobbek

Pozabi Planico.

se strinjam. dokler je ne bodo popravil ne bo nič
bobbek
# 25.03.2016 ob 15:22
ja,Vikersund je varna skakalnica za rekorde,kar lahko v Planici pozabis in zirija ima prav,da tega ne pusti,bi radi videli konec sportne poti nekoga zaradi rekorda.Pozabi Planico.
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 15:01
Sicer pa je vikersund v veliki prednosti. Prevc je pri 102 km/h z vetrom v hrbet 2 m/s z lahkoto poletel do 249 m v hrbet v planici je potreboval skora 108 km/h.

In pa pri močnem vzgonu samo 97 km/h za 247,5 m, je pa fora da je pri tej hitrosti komaj pristal v kahlo. v Planici pa 10 m dlje pri 108 km/h z lahkoto v telemark.
veleum77
# 25.03.2016 ob 16:16
matija-cuk

lepo povedano. tudi sam sem napisal , da je nova planiška letalnica k..... me prav zanima kdo je dal načrte in kdo zeleno , za tako preureditev. potem se pa letalci upravičeno bojijo ker so toliko v zraku in še žirija ( strokovnjaki ) ima izgovor.
pero aroma
# 25.03.2016 ob 15:40
manjka še prispevek o prvi tekmi GP in vsakodnevno odštevanje do te tekme
bobbek
# 25.03.2016 ob 15:25
se pa se vidi,da v Vikersundu letijo letalci nad 200m,skakalci pa 160,torej kdo zna,bo letel,v Planici pa vsak vrabcek prek 200
veleum77
# 25.03.2016 ob 15:21
hmm meni se zdi , da je po tejle prenovi planice letalnica čisto u k..... . pojdite pogledat starejše posnetke in boste videli , da so prej leteli veliko bolj pri tleh. na prejšnji skakalnici so bile veliko večje šanse za potencialen rekord. na tej sedaj bi morali leteti 15 m nad tlemi in pristati v ravnino (mogoče malce pretiravam) . tko da čisto kapiram skakalce in druge strokovnjake.
tisti ki je dal načrte za novo velikanko je zahebal (in kdo je dal zeleno za ta načrt , imajo dovolj računalniških simulacij , da bi vedeli kako bodo leteli) in do morebitne prenove verjetno ne bo rekorda v planici.
tureavanture
# 25.03.2016 ob 14:56
podret dol
svobodnjakar
# 25.03.2016 ob 18:52
letos mi bo planica najbolj v spominu ostala po pijanih ljudeh. to da so skakal okol 210 v povprečju pa ne pomeni nič ker v živo zgleda kot da na sredino pobočja skačejo placa pa še malo morje. žal gros ni bil kos nalogi za tepeša pa itak vemo...
el kondor prevc
# 25.03.2016 ob 16:36
Termični bog vetra zadnji dve sezoni nikakor ni bil naklonjen Planici. Sicer pa v naslednji sezoni dobimo novega boga vetra, tepeš se poslavlja.
Henry
# 25.03.2016 ob 15:59
Haha, tu se lepo vidi, da je sedaj Planica kljub pompozni prenovi, samo tretjerazredna letalnica, po povečanju Obersdorfa pa bo samo še pred Harrachovom, LOL!
pazi_mina
# 25.03.2016 ob 13:40
Rekordi se postavljajo tam kjer so jajca, teh v planici ni, tko da vse zamanj kok je ketalnuca velika...v vikersundu gledajo polete ni pa mamo skoke
Svetovni pokal v nordijskem sm ...
link
Kobajaši presenetil favorite, do točk le Prevc in Bartol
371
19. november 2017 ob 17:05 Japonski smučarski skakalec Juniširo Kobajaši je z zmago presenetil na prvi tekmi sezone svetovnega pokala v Wisli. V finalu sta nastopila le dva Slovenca.
Več novic ...
Kazalo