Zimski športi

Poudarki

  • Dare Rupar - torkova jutranja športna zgodba Vala 202
  • Dan premora na turneji, ki se seli v Italijo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,9 od 13 glasov Ocenite to novico!
Justina Kowalczyk in Petra Majdič
Tour de Ski 2010 - osem tekem v desetih dneh na petih različnih prizoriščih. Foto: EPA
Vesna Fabjan
Izredno slabo pripravljena proga v Pragi ni navdušila niti Vesne Fabjan niti Petre Majdič, ki sta sicer imeli najboljši čas v kvalifikacijah, nato pa zasedli 6. in 7. mesto. Foto: Reuters
Petra Majdič
Kako visoko bo tokratni Tour sklenila Petra Majdič, zmagovalka 1. in 3. etape? Foto: EPA

Dodaj v

Tekači - gladiatorji v resničnostnem šovu

Zmagovalce Tour de Skija čaka 750 tisoč evrov
5. januar 2010 ob 09:26
Praga - MMC RTV SLO

Slovenski ljubitelji teka na smučeh so v teh uvodnih dneh olimpijskega leta lahko več kot navdušeni, a na 4. novoletni turneji pa le ni vse tako svetlo, kot kažejo le izidi.

Tour de Ski je pred štirimi leti, ko je ob novem letu stopil v senco ugledne skakalne turneje, napovedoval zares veliko spremembo v svetu teka na smučeh. Nekdanji tekmovalec, Švicar Jorg Capoll, je pred vodilne može smučarske zveze prinesel nekaj novih zamisli. Vprašanje je bilo že tedaj povsem odprto, ali to tek potrebuje ali ne. Ni jih bilo malo, ki so menili, da se je zelo povprečen tekač domislil pravega cirkusa, ki ga bo okostenelo vodstvo mednarodne smučarske družine hitro zavrnilo ali vsaj za nekaj časa postavilo v kot. Toda motili so se.

Tekaški cirkus ali resničnostni šov?
Vodilni možje so kar zažareli, saj so dobro vedeli, da ob prebujanju nekaterih novih disciplin stare lahko preživijo le z novostmi. Cirkus je dobesedno čez noč postal resničnost. In čeprav smo pri tem zelo strogi, je to kar resničnostni šov, ki naj bi privlačil čim več gledalcev. Tudi zelo nedorečena pravila, ki so jih vodstvom reprezentanc prvo leto tolmačili dobesedno med tekmami ali po njih, niso bila nikakršna ovira. Tekmovalci so postajali moderni gladiatorji, še večji pritisk pa je vse skupaj predstavljalo za spremljevalne ekipe.

Sploh za tiste, ki niso bile številčne, kot je, denimo, še vedno tudi slovenska spremljevalna zasedba. Pogosto slišimo tudi tekmovalce, da gre pravzaprav za Tour de Servis, saj spremljevalci niti enkrat v sezoni še zdaleč nimajo tako zahtevnega dela, kot ga imajo na novoletni tekaški turneji.

S tekme na trening in nazaj na tekmo
Tekmovalci, z njimi pa tudi vsi, ki jih spremljajo, so vse skupaj bili primorani sprejeti. Zanimivo ob tem razmišlja tudi Petra Majdič, ki pravi, da je ona tekačica na smučeh z vsem srcem in tisto, kar je na njeni poti v celotni sezoni, je enostavno treba opraviti. Treningi so namenjeni premagovanju prog, ki so na koledarju, in posledično tudi nasprotnic, ki se na njih pojavljajo. Vsako zmrdovanje ob tem je neproduktivno in čim prej se take stvari odmislijo, bolje je za tekmovalca.

Gledalcev ob progi pa od nikoder
Zagotovo je res tako. Za nas navadne smrtnike morda povsem nepojmljivo, toda svet vrhunskega športa je neizprosen. Ob vsem tem se tudi prireditelji ne trudijo pretirano. Tudi gledalci ne prihajajo trumoma ob proge. Celotni Tour de Ski zagotovo v vseh štirih sezonah ne bo zbral toliko gledalcev, kot jih je zgolj prvo oblačenje belega dresa madridskih galaktikov Cristiana Ronalda.

Vabljiv nagradni sklad, a le za najboljše
In to so znova zgolj dejstva, ki jih je treba sprejeti, vsak ima pravico do izbire na začetku. Da o zaslužkih niti ne govorimo. Ob vsem pa je pri tem še veliko takih, ki menijo, da gre na Tour de Skiju za prevelike nagrade. Celotna karavana bo v nedeljo razdelila le kakih 750.000 evrov in zagotovo bo vsak zaslužek krvavo prigaran. In ne pozabite, samo za najboljše. Drugim ostane kaka točka in nova možnost čez leto dni.

T. G., Dare Rupar, jutranja športna zgodba Vala 202
Prijavi napako
Komentarji
dinamit
# 06.01.2010 ob 14:26
Foresthill - To je vrhunska celostna podoba mlade športnice, ki ji v tem pogledu Majdičeva s svojim obnašanjem žal ne seže niti do kolen.

Ne oporekam, da Vesna ni letos naredila vrhunskega rezultata in ga potrjuje na vsakem šprintu, tudi omenil sem, da upam da bo z leti uspela doseči rezultat na distanci, kar trenutno ali vsaj do danes tega še ni bila sposobna. Seveda ji ob tem tudi čestitam.

Zanimivo! Kakšen pa je potem tvoj komentar na obtoževanje Vesne in Katje servisne ekipe v lanski sezoni, da njima namerno mažejo "dilce" slabše kot Petri, čeprav je vsem, ki so blizu slovenskemu laufu (glede na tvoje komentarje spadaš zraven), vsi vedo, da sti punci sposobne tekmovati samo v šprintu, 5 km pa je za obe skupaj že preveč! Prvič se je serviserjem zahvalila za dobro opravljeno delo šele ko je stopila na stopničke. A temu ti rečeš celostna podoba mlade športnice!? Ji še krepko dosti manjka do celostne podobe!!!
rumenige
# 06.01.2010 ob 13:02
pa kdo še gleda smučarske teke(sami šprinti)razen nas slovencev,skadinavcev,pa mogoče bi še kdo se najdo!Tour de Ski pa je itak ena velika bedarija........tukaj se ne ve kdo pije kdo plača!
Foresthill
# 06.01.2010 ob 13:00
Na tekmi v Pragi je naša mlada in perspektivna Vesna Fabjan zablestela v vseh pogledih. Najboljša v kvalifikacijah, uvrstitev v finale med najboljših šest, in šesto mesto, ki je vrhunski rezultat, če ne bi bilo padca, pa bi pridobila še kakšno mesto. Kar pa še posebej navdušuje je njen odnos do športa in sotekmovalk.

V vseh pogledih je tokrat premagala Majdičevo. Ali si predstavljate kakšna AFERA bi bila, če bi padla Majdičeva, ne glede na krivdo? Vesna Fabjan pa je pokazala kot vrhunska športna osebnost, padec je prenesla povsem v ŠPORTNEM DUHU, še več, celo pošalila se je, da Finki najverjetneje niso všeč rumeni dresi.

To je vrhunska celostna podoba mlade športnice, ki ji v tem pogledu Majdičeva s svojim obnašanjem žal ne seže niti do kolen.

Vesna, navijači smo s tabo in držimo pesti tudi v naprej, naj ti bo tole sporočilo v spodbudo pri svoji zastavljeni športni poti.
dinamit
# 06.01.2010 ob 09:23
V enem od komentarjev sem opazil, da naj bi Petra uspevala samo v šprintih - napaka! Poglejte si razpredelnico njenih stopničk od leta 2006. Je že res, da je več ali manj pod rubriko šprint, ampak opazili boste, za leto 2008 da je zmagala na distanci - in to ne 10 km, vendar na 30 km v klasiki!!! Moje mnenje je, da bi v sezoni lahko dali vsaj še eno tekmo, če en celo dve na razdalji 30 km. Tako bi, sem prepričan, zaprla usta vsem, ki so prepričani, da uvrstitev med prvih 10 na distanci ni noben rezultat, povrhu vsega bi pa odnesla še veliki kristalni globus.

Tour de Ski ni neumnost, saj je na ta račun dobil več gledalcev in tudi več ali manj vsi tekmovalci so ga sprejeli pozitivno. Kot vsaka stvar na začetku, ima tudi ta sistem nekaj težav, tako za organizatorje, FIS-o, tekmovalce, še posebej pa za gledalce, sploh če nikoli niso imeli tesnega stika s smučarskim tekom. Verjamem, da se bo vsako leto izboljšalo v vseh pogledih, tudi s kakšnim strokovnim sokomentatorjem na RTVSLO.

Glede na to, da na moj komentar o pozitivi tega tekmovanja pričakujem kakšen "izliv", bom opozoril samo še to, da so nekateri tekmovalci in tekmovalke, ki so sicer stalno v vrhu "laufa" letos izpustili ali predčasno zaključili to turo, samo iz razloga, da se čim bolje pripravijo na OI, ki jih čakajo. Glede na rezultate v tej sezoni, jim je bilo očitno jasno, da niso v najboljši formi in je to zadnji vlak, da jo ujamejo! Če sem malce zloben, upam da jo ne bojo, zaradi kolajne, ki jo pričakujem od Petre in mogoče celo od Vesne(samo v šprintu), ker je jasno, da žal na distanci še vedno ni sposobna (Vesna) narediti rezultata, ki bi ji konstantno prinašal točke v SP. Je bolj kot ne šprinterka v skatingu, ampak glede na njena leta, ima možnost, da se uveljavi tudi na distanci, saj tekači pridejo v najboljša leta okrog 30 leta in naprej.
Bogdaj
# 05.01.2010 ob 16:10
Stjan, bravo! Naši komentatorji so pod vsako kritiko. Marjan Fortin, na primer, govori ko dež – a ne pove nobenega dejstva – ker ga ne pozna. Tekmovalne propozicije, pravila? Pozabi – kdo se bo ubadal s tem! Če ga, recimo, vprašaš, kako in kolikokrat se bodo delile bonifikacije med naslednjo etapo Tour de skija, te bo samo debelo gledal. Zato tudi po nobeni tekmi ne zna povedati ničesar konkretnega: na katerem mestu je npr. Petra, koliko ima zaostanka za prvo, itn. Na vse takšne podatke moramo čakati po več ur, da končno prilezejo na plan. Jasno, ob vsej tej reporterski revščini rajši preklopimo na Eurosport. Tam vsaj lahko slišimo, kar nas zanima.
Dare Rupar je prav podoben patron. Smučarske tekače gre primerjat z »gladiatorji v resničnostnem šovu«, kar je po zdravi pameti neskončno pretiravanje. In čeprav vsevprek kritizira, pa sam ne poda prav nobenega predloga za morebitne izboljšave Tour de skija.
Sicer pa obžaluje, da si bo »celotna karavana v nedeljo razdelila le kakih 750.000 evrov...« O, ko bi si jih le!
V resnici si bo razdelila – to vemo vsi razen Dareta Ruparja – komaj 750.000 švicarskih frankov (1 šv. frank = 0,67 €).
Kaj naj sploh rečemo o novinarstvu te vrste?
Z eno besedo, klavrno.
Prisrčen pozdrav vsem ljubiteljem zimskih športov! B.
veeert
# 05.01.2010 ob 16:10
Primerjava z RAAMom je pomoje še vedno nekoliko smešna. Biti po 22 ur na kolesu, goniti na polno pri temperaturi 40 stopinj in več, in to iz dneva v dan, spanje do 2 ur na dan, ... Tole je sigurno daleč najbolj zahtevna preizkušnja tako po fizični in psihični plati. Mogoče se samo tebi tako zdi, ker v resnici še nisi okusil tega in ti je zato trenutno tek najbolj naporen šport. :)

Glede kolesasrtva pa je tko-tko. Tud tam so utripi konstantno veliki, celotna etapa traja veliko dlje, cel tour je daljši... Ne vem, težko reči, ampak pomoje gre za bolj zahteven šport.
kritik113
# 05.01.2010 ob 16:03
veeert
smučarski tek prav nič ne zaostaja po naporu za raamom in ostalim športom.
jaz, ki tekačim in sem prej kolesaril lahko rečem, da je veliko večji napor na smučeh kot na kolesu. večja skupina mišic ti dela, kot npr na kolesu!!!!!! utrip veliko višji.....
kritik113
# 05.01.2010 ob 16:01
krneki1
svetovnega pokala v tekačenju ne moreš dobit samo s šprinti!!!!!!!!
dej mi en primer za to ko si tako brihten!!!!!!
veeert
# 05.01.2010 ob 15:19
Teki so pač za večino dolgočasni, tako kot bi bili za Slovence, če ne bi imeli Petre v boju za vrhunske uvrstitve. :)

Sicer je pa ta Tour de Ski pač cena vrhunskega športa in mislim da ma največjo vlogo pri tem predvsem regeneracija, ki jo ima človek že od rojstva prigojeno, oz. se jo da doseči z večletnim trdim, neizprosnim treningom in predvsem optimalno prehrano.

Kar se najtežjih športnih preizkušenj tiče pa je na prvem mestu sigurno RAAM, potem Dakar, Tour de France in tako naprej...

Mi je pa zanimivo, kako imajo smučarski skakalci skoraj po vsaki tekme novoletne turneje dan frej, pa res ne izgleda da nekj velik garajo, ker celotna predstava traja 7 sekund. Ampak kakorkoli, sigurno je tudi psihično izjemno zahteven šport in predvsem šport, ki temelji na zelo zahtevnih 'suhih' treningih.
KRNEKI1
# 05.01.2010 ob 15:06
no končno je prišlo do nekih kulturnih in normalnih komentarjev ne kot sem jih spremljal prejšnje članke ,sem se res bal da tukaj gor ni normalnih ljudi ki pišejo komentarje ampak strah je bil odveč, se strinjam z zgoraj napisanim da 8 tekem odtečt na polno ni mačji kašelj, sem pa vmes malo pregledal primerljive discipline, recimo svetovno prvenstvo v biatlonu vsebuje v 7-8 dneh 5 tekem kjer najboljši tekmovalci prav tako na polno pretečejo 65km tako da se tudi to meni ne zdi humano samo se tega ne obeša na veliki zvon, kar se pa tiče gledalcev kot je zgoraj pisalo v članku je pa tudi tako da primer OBERHOF ki je meka biatlona, pa je tudi tokrat dokazal da za Nemce na žalost smučarski tek ni tako zanimiv kot recimo biatlon ki je v Nemčiji nacionalni šport (le zakaj, puška na rami:)) in ta konec tedna ko bo svetovni pokal v biatlonu v Oberhofu bo tam na vsaki tekmi 20.000 gledalcev in tukaj se morajo organizatorji tour de skija vprašat zakaj je temu tako kar se gledalcev tiče mislim nič drugega
Partyboy
# 05.01.2010 ob 13:50
biser07, 100% drži kar si napisal in zaradi tega je šprintov zmeraj več. Tudi meni osebno mi ne bi pašalo gledat teka na 30 km, ko tekmovalke spuščajo na pol minute in po možnosti vidimo na televiziji še tako malo umesnih časov, da je gledanje povsem nezanimivo. Čisto drugače je pri šprintih, pri katerih v vsakem trenutku veš kaj se dogaja. Na srečo je Petra boljša v tej disciplini, oziroma vse naše.
biser07
# 05.01.2010 ob 13:35
Partyboy se strinjam popolnoma, vendar vse to narekujejo gledalci in sponzorji. Šprinti so za gledanje zanimivi, ker je prerivanje ker moraš odtečt rezdalijo 4x zapored napolno, to pa znese pravtako 10 km in več, kar pa nikakor ni malo.
Vsekakor pa so zanimivejš od tekov na 30 ali 50 km, ker je več akcije!
Partyboy
# 05.01.2010 ob 12:49
KRNEKI1, če se ne motim je tekm v šprintih približno ena tretjina, vsaj lani mislim, da je bilo tako. To je še vedno premalo za zmagat skupni seštevek svetovnega pokala, kar smo lepo videli lani, ko je Petra zmagala skoraj na vseh tekmah v šprintih, ob tem pa se redno uvrščala še med 10 na distanci in je bilo na koncu premalo za veliki globus!
Kar se tiče tvoje teze, da to niso nečloveški napori je res, da zadnja tekma iztopa, ampak v 10-ih dneh odtečt 8 tekm na polno, predvsem šprinte, je res nečloveško, ne glede na pretečene kilometre!
Latex
# 05.01.2010 ob 12:46
Se povsem strinjam z predhodnikom. Sezona in proge so pač tako težke kot so hude nasprotnice. Sploh pa se mi zdi da je sezona veliko lažja kot denimo pred leti saj je na sporedu veliko šprintov (zaradi katerih ima Majdičeva tudi toliko uspehov v svetovnem pokalu), ki so precej manj zahtevnih za telo kot dolge 30 km razdalje, ki jih v rednem sporedu skorajda več ni. Dolge razdalje so v glavnem zamenjali šprinti in pa 10 km preizkušnje pri ženskah in 15 pri moških. Edina resna preizkušnja na tour de skiju bo ciljni v zpon vse ostalo pa je za moj občutek narejeno dovolj humano. Svetovni pokal je usmerjen v šprinte zato se mi zdi prav da je usaj tour de ski usmerjen na razdaljo čeprav v škodo naše Petre.
KRNEKI1
# 05.01.2010 ob 11:48
dragi komentatorji to je tako, smučarski tek je šel v tendence tekmovanj v šprintih, najbolj žalostno je da se lahko skupni seštevek svetovnega pokala dobi s šprinti, to je tako kot bi lahko svetovni pokal v alpskem smučanju zmagal pa bi tekmoval samo v slalomu, strinjam se da so nečloveški napori ampak vedite da nečloveški napori so predvsem samo na zadnji etapi kjer je tisti vzpon res ubijalski sem bil kot gledalec 2 leti nazaj tam in še stoji se tezko kaj šele da bi tekel na gor, bolele so me noge ko sem šel dol peš kaj šele da bi šel gor peš dobro da imajo gondolo:))
kar se pa tiče tega cirkusa okrog tega tour de ski je pa res en sam cirkus niso pa tako nečloveški napori kot izgleda razen kot sem omenil zadnjo etapo ki je nehumana. Tekmovalci so do sedaj pretekli tam okoli 22 km tisti najboljši ki so bili v finalih šprintov in to v 4 dneh to je cca 5,5 km na dan če se malo igramo s statistiko, moje mnenje je da je tukaj bolj stvar regeneracije in pripravljenosti in do sedaj ta zadeva ni bila še čisto nič nehumana
vem da me boste pljuvali ker to pišem samo ni moj namen dajati v nič kogarkoli, napisal sem samo statistična dejstva nič več in vsa čast tekmovalcem ki nastopijo na vseh etapah in pridejo v cilj!
stjan
# 05.01.2010 ob 11:16
Cirkus gor ali dol, odgovornim na Rtvslo bi svetoval, da v prihodnje razmislijo tudi o kakem dobrem strokovnem komentatorju za tekme tekačev. Smučarski teki nam pač še niso čisto "razumljivi" in zdaj bi bil pravi čas, da tudi televizija naredi nekaj koristenga za pravilno razumevanje tega športa.
foteljas
# 05.01.2010 ob 10:52
Tole se pa strinjam, tovrstno prerivanje, odrivanje, stopanje po smučeh ipd. , ob vseskozi prisotnem strahu " da le ne padem" , nima kaj veliko skupnega s smučarskim tekom, s prikazom znanja in vzdržljivosti, za kar tekmovalci tudi trenirajo.
Njih nobeden nič ne vpraša, očitno so v vsem skupaj najmanj pomembni.
Žal tudi šport postaja vedno bolj "ameriški", važno je samo, da dogaja, da je nekdo v težavah, da se zgodi nepredviden zaplet......
Pravzaprav odraz časa, v katerem živimo,...zanimiv je samo show v živo, ko je nekdo v zadregi, v nesreči, ko ga dobijo s "spuščenimi hlačami", kot se reče...
Manjka res samo še seks v živo med odmori, da bo le gledanost čim večja in bodo imele reklame ustrezno ceno...?!.
lapy
# 05.01.2010 ob 10:37
Tekmovanje v taki obliki je ena velka neumnost. Bolj zanimivo bi bilo, če bi bile vse etape v stilu zadnje a ne več kot 4, z dnevom premora vmes. Podobno kot imajo kolesarji. Tile šprinti, bonus sekunde za vsakim vogalom, neke polovične točke. Sej ljudem sploh ni jasno zakaj se gre, če se ne poglobiš vsaj malo.
vapohodka
# 05.01.2010 ob 10:06
to so za moje pojme nečloveški napori...še posebej včeraj
Kazalo