Šport
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 28 glasov Ocenite to novico!
Peter Prevc
Peter Prevc v lanski sezoni svetovnega pokala ni poznal konkurence. Foto: EPA

Dodaj v

Infografika: Sezona Petra Prevca za zgodovinske knjige

Smučarski skakalec gost podkasta Številk
27. oktober 2016 ob 07:32
Ljubljana - MMC RTV SLO

O lanski dih jemajoči sezoni Petra Prevca smo v medijih izvedeli praktično vse, čas je, da v zgodovinski kontekst postavimo nekatere dogodke.

Do začetka nove sezone svetovnega pokala v smučarskih skokih je le še slab mesec. Na podkastu Številke zato ta teden govorimo o Petru Prevcu.


V spodnji infografiki lahko preverite nekaj številskih dejstev, v petek pa prisluhnite pogovoru z najboljšim smučarskim skakalcem na svetu.

Slavko Jerič, <a href="https://twitter.com/stevilkeMMC">@stevilkeMMC</a>
Prijavi napako
Komentarji
pa še tole
# 27.10.2016 ob 08:16
Človek nima besed, ko vidi te statitstike. Superman!
lookaaa
# 27.10.2016 ob 08:11
na kratko: CAR!!!
bim--bam-bom
# 27.10.2016 ob 08:21
Težko je ostati na vrhu že zaradi obveznosti do sponzorjev, zaradi utrujajočih novinarjev, zaradi pritiska. Ko se prebijaš na vrh, so vsi zadovoljni tudi z desetim mestom. Ko si enkrat najboljši, te takoj sprašujejo, kaj je narobe, če trikrat zapored zaostaneš za stopničkami. Pero, ne daj se in nadaljuj v svojem svetu!
prim00z
# 27.10.2016 ob 08:04
Mišica!
prlek
# 27.10.2016 ob 08:48
Vsako leto več točk - ja, tega niza bo letos konec. Ne predstavljam si, da je realno možno osvojiti več točk kot lani. Enostavno je preblizu maksimalnemu številu točk, ki so na razpolago.
Da bi še naprej osvajal vsako leto več točk lahko verjamejo samo ekonomisti ;-).
Ki bi pričakovali, da bo naslednjo leto povečal število točk, tudi če bi letos osvojil vse možne točke.
snjaper
# 27.10.2016 ob 08:26
Vsako leto več točk, pomeni da v letošnji sezoni pobere vse :)
stomic
# 27.10.2016 ob 08:16
car < kralj < Peter Prevc
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 09:45
Top 10 skakalcev vseh časov:

1. Nykanen (229.40 točk)
2. Mališ (194.70)
3. Ahonen (178.40)
4. Vejsflog (171.70)
5. Šnicl (166.50)
6. Ammann (142.70)
7. Goldberger (137.30)
8. Morgenstern (118.30)
9. Šmit (109.00)
10. Prevc (96.80)

Sistem točkovanja povzet po ski-db.com:

(zlato / srebro / bron / 4-10 mesto):
- OI 1924-1980 (7 / 2,8 / 1.4 / 0.25)
- OI 1984-danes (15 / 6 / 3 / 0.5)
- Nor. SP 1931-1980 (4 / 1,15 / 0.75 / 0.1)
- Nor. SP 1982-danes (8 / 3 / 1.5 / 0.2)

Svetovni pokal (zmaga / drugi / tretji / 4-10):
- (1 / 0.3 / 0.2 / 0.1)

- veliki kristalni globus (15 točk)

Dodane rubrike:
- mali globus v poletih (5 točk)
- novoletna turneja skupno (10 točk)
- svetovni rekord (3 točke)
pa še tole
# 27.10.2016 ob 08:17
@božo1
ne na vrhu, ampak v vrhu, torej med prvimi tremi
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 10:09
Originalni sistem točkovanja v svetovnem pokalu v obdobju 1979-1992, ko je bilo na sporedu prav tako povrečno 23-24 tekem na sezono je točkoval za prva tri mesta 25, 20, 15... točk itd.

Rekord za največ tok v starem sistemu je v sezoni 1990 dosegel Ari-Pekka Nikkola z 287 točkami, drugi najvišji izkupiček pa dve sezoni prej Nikenen z 282 točkami.

Če od Nikkole 287 točk točke pretvorimo v današnje točkovanje je to še vedno komaj nekaj čez 1200 točk.

Tako, da Prevc je res legenda.
sagoza
# 27.10.2016 ob 09:37
uh kakšna sezona je to bila, res užitek je bilo spremljati naše orle, predvsem pa Petra kako leti, v bistvu užitek še kar traje, ko se prepustiš spominu :)
SLOBloodPatriot
# 27.10.2016 ob 08:52
Človek-orel, legenda! Letos lahko preseže Weissfloga po številu zmag.
mr polh
# 27.10.2016 ob 10:42
Kdo bi si mislil, da bo tako hitro prehitel legendarnega Goldija, ne bi bil presenečen, če bi kariero zaključil kot najboljši vseh časov.
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 09:49
Dodane rubrike:
......pozabil sem še
- SP v poletih ( (6 / 2 / 1 / 0.1)
pppp
# 27.10.2016 ob 09:33
Spet jih bo razturil pozim :D
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 15:21
A nimajo za izumitelja V sloga Jana Boklewa?

Ne on ga je samo dodelal, populariziral. Sicer pa ga je že leta 1969 kot otrok izumil poljski skakalec Mirosław Graf.

Leta 1981 pa sta Branko Benedik in Marjan Urbančič na SP v poletih že imela rahlo razprte smučiv V-slog (glej na 7:50)
Voly
# 27.10.2016 ob 13:15
el kondor prevc
Imaš prav, številke vse povedo, no jaz imam Weissfloga zato za drugega največjega, ker ga je doletela menjava sloga pa je kljub temu prišel nazaj in na OI še enkrat premagal vse mlade skakalce, ki so imeli novi slog od začetka kariere! To ni storil nihče drug!
Voly
# 27.10.2016 ob 12:22
Se strinjam z "el kondor prevcem", da je Nykaenen najboljši skakalec vseh časov in da ga bo težko prehiteti, vendar pa je le treba napisati, da je imel vsaj nekoliko slabšo konkurenco kot jo ima Peter, vsaj en del kariere, potem je prišel Weissflog, ki je zame drugi najboljši, šele nato bi dal Schlierenzauerja, Malysa, Ahonena in Ammana.
Je pa Peter res že sedaj legenda in mislim, da ga bo težko ustaviti vsaj še to sezono. Seveda pa ne bo več dosegel to fantastično skupno številko (2303), ki jo bo težko še sploh kdaj kdo ponovil.
Peter je po moje eden najbolj konstantnih skakalcev v zgodovini in tudi, če se mu bo kakšna sezona zalomila, sem prepričan, da bo v naslednji spet nazaj, v poletih pa bo kmalu najboljši vseh časov.
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 11:15
Nykanen, ki je na nastopil na vsega 143 tekmah svetovnega pokala, kar je izjemno

Se opravičujem, samo na 130 tekmah in procentualno dosegel neverjetnih:
- za 46 zmag potreboval 114 tekem (40% izkupiček)
- za 76 stopničk potreboval 119 tekem (64% izkupiček)
- 4 velike globuse
Tine Maza
# 27.10.2016 ob 11:11
Nova sezona, nova zgodba.

Smučarski skoki niso šport, v katerem bi kdorkoli v zgodovini konsistentno dominiral dolgo vrsto let. Še najbliže temu je (bil) najbrž Gregor Schlierenzauer. Odločajo res malenkosti, 'občutki,' o katerih športniki velikokrat govorijo.

Lahko upamo, da bo Pero najbolj konstanten skakalec/letalec vseh časov, ampak tudi če bo šla njegova krivulja navzdol, smo zaradi odličnega strokovnega vodstva in izjemnega podmladka lahko optimisti, da bodo slovenski skakalci in tudi skakalke pri vrhu še dolgo let.
Gautama
# 27.10.2016 ob 13:27
el kondor prevc

Zanima me, kje si našel vrstni red za skakalce? Kaj to si sam izračunal?
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 11:08
Kdo bi si mislil, da bo tako hitro prehitel legendarnega Goldija, ne bi bil presenečen, če bi kariero zaključil kot najboljši vseh časov.

Upajmo, da res. Sicer bo težka. Nykanen, ki je na nastopil na vsega 143 tekmah svetovnega pokala, kar je izjemno, ima:
- 4 velike globuse
- 5 svetovnih rekordov
- 3 posamične zlate z OI + 2 medalji
- 1 zlato z nord. SP + 7 medalj
- 1 zlato z SP v poletih + 4 medalje
- 46 zmag
- 2 novoletni turneji

Vsekakor pa je zelo blizu vsaj 2. najboljšega vseh časov
noprou
# 27.10.2016 ob 12:34
@el kondor prevc
pozdravljam tvoje napore:)

imam pa pripombo: na top10 lestvici ti manjkata Birger Ruud in Jiri Raška, pred Prevcem pa je še Bjorn Wirkola. Pač rezultatov starih legend nisi obtežil s primernim faktorjem obdobja, v katerem so tekmovali. Če je včasih nekdo zmagal vseh 9 tekem od 9-ih, je isti frajer, kot če danes nekdo zmaga vseh 25 od 25-ih.
res poglej aplikacijo ...
https://play.google.com/store/apps/detai
ls?id=b4a.skiRate
in kaj vse se upoševa tam
Gautama
# 27.10.2016 ob 11:19
el kondor prevc, kje si našel to lestvico točkovanja?
kroksi
# 04.11.2016 ob 11:16
Jaz verjamem da je mogoče zmagat na vsaki tekmi. Če maš srečo da maš super formo in perfektne razmere, stalno. Sara Takanashi je bila zelo blizu
esspero
# 28.10.2016 ob 21:14
El kondor prevc@ Pozabil si še na en rekord Nykenena. Kot prvi je v močno vinjenem stanju poletel preko 150 m, kar je svetovni rekord ki ga bo težko izboljšati.!
esspero
# 28.10.2016 ob 21:09
Dober prispevek , knjiga pa naj kar še počaka.
noprou
# 27.10.2016 ob 23:23
el kondor prevc, še enkrat te pohvalim za tvoje delo. Vem, kako to izgleda:)
predvsem mi je zanimivo zbiranje podatkov o 4-10 mestih ...
stare legende pa moraš dati višje. Je težko, ampak je treba. Tudi za ceno odmika od sistema alpskega smučanja, ki ga uporabljaš
Voly
# 27.10.2016 ob 14:28
don_draper
Višina in teža sta najpomebnejša faktorja za izračun dolžine njegovih smučk, zato pri višini sigurno ni pomote, človek je bil izmerjen že tisočkrat...
el kondor prevc
A nimajo za izumitelja V sloga Jana Boklewa?
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 13:44
Zanima me, kje si našel vrstni red za skakalce? Kaj to si sam izračunal?

Za podrobnosti v Google ali slovensko Wikipedijo vtipkaj geslo:

Seznam najboljših smučarskih skakalcev vseh časov
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 13:42
Zanima me, kje si našel vrstni red za skakalce? Kaj to si sam izračunal?

Tukaj si poglej:

https://sl.wikipedia.org/wiki/Seznam_naj
bolj%C5%A1ih_smu%C4%8Darskih_skakalcev_v
seh_%C4%8Dasov
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 13:40
Zanima me, kje si našel vrstni red za skakalce? Kaj to si sam izračunal?

Sam sem zračunal. Saj ni težko, če imaš tabelo, pogledaš vse njihove rezultate iz:

- OI, Nor SP, SP v poletih (zmage / ostale stopničke / 4.-10.)
- Sv. pokal (zmage / ostale stopničke / 4.-10.)
- veliki in mali globus
- novoletna turneja
- svetovni rekordi
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 13:36
imam pa pripombo: na top10 lestvici ti manjkata Birger Ruud in Jiri Raška, pred Prevcem pa je še Bjorn Wirkola. Pač rezultatov starih legend nisi obtežil s primernim faktorjem obdobja, v katerem so tekmovali. Če je včasih nekdo zmagal vseh 9 tekem od 9-ih, je isti frajer, kot če danes nekdo zmaga vseh 25 od 25-ih.

Vse to so res legende, ki so pustile neizmeren pečat v skokih in so bile v svojem času izredno dominantne. Je pa vprašljiva konkurenca, ki sigurno ni bila tako močna, način treninga, manj skakalcev itd. Je pa Wirkola na tej rezultatski lestvici prilezel res zelo visoko in to brez svetovnega pokala, možnosti velikih globusov... osvojil je 50.25 točk in je na 23 mestu.

Sicer pa se strinjam, same legende:
- Olaf Rye (prvi skok in svet. rekord v zgodovini 1808)
- Sondre Norheim (izumitelj telemarka in svetovni rekorder)
- Sigmund Ruud (soizumitelj Kongsberg sloga 1918)
- Sepp Bradl (prvi obstal na nogah preko 100 m)
- Bjorn Wirkola (4 sv. rekordi, 3 NoTur, 2x sv. prvak)
- Mirosław Graf (izumitelj V-sloga 1969)
- Walter Steiner (letalec prve klase)
- Toni Innauer (leta 1976 prvi z ocenami 5x20)
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 13:17
na top10 lestvici ti manjkata Birger Ruud in Jiri Raška, pred Prevcem pa je še Bjorn Wirkola.

Morda res, ampak niso skakali svetovnega pokala in je težko ocenit.

res poglej aplikacijo ... in kaj vse se upoševa tam

Na saj tudi na tej lestvici se upošteva vse kar šteje:
- Olimpijske igre, Nordijska SP, SP v poletih
- zmage, stopničke in 4.-10. v svet. pokalu
- veliki in mali globus
- novoletna turneja
- svetovni rekordi
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 13:12
potem je prišel Weissflog, ki je zame drugi najboljši, šele nato bi dal Schlierenzauerja, Malysa, Ahonena in Ammana.

Da ne govorim kako slab letalec je bil vajsflog, ki se je letalnic dobesedno bal, enkrat je odkorakal peš dol iz vrha planiške letalnice. Malysz je bil izvrsten letalec, izenačil je tudi svetovni rekord. Ahonen je tudi letel v poden.
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 13:09
potem je prišel Weissflog, ki je zame drugi najboljši, šele nato bi dal Schlierenzauerja, Malysa, Ahonena in Ammana.

Presodi kaj več šteje, ampak po točkah je takšen vrstni red:

Malysz: 4 globusi, 1 NovTur, 39 zmag, 92 stopničk, 4x sv. prvak
Ahonen: 2 globusa, 5 NovTur, 36 zmag, 108 stopničk, 2x sv. prvak
Weisflog: 1 globus, 4 NovTur, 33 zmag, 79 stopničk, 2x OI in 2x sv. prvak
el kondor prevc
# 27.10.2016 ob 12:57
el kondor prevc, kje si našel to lestvico točkovanja?

Gre za Super Ranking alpskega smučanja. Na tej strani je tudi vsa možna statistika alpskega smučanja.

http://www.ski-db.com/db/stats/super_rules.php
what?
# 27.10.2016 ob 12:53
predvsem mu zelim nadaljevanje taksnih uspehov - da ne bo lanska sezona samo izjema ampak da se kdaj potrdi taksno prevlado (ker lani je res vsem dal resno lekcijo o skokih, ze kar prevec surovo je delovalo na trenutke - kot da nek "clan" tekmuje med "kadeti")
božo1
# 27.10.2016 ob 11:36
Jaz sem navdušen nad dosežki, tako skupaj kot individualno. Navkljub temu pa me zmrazi, ko vidim komercializacijo, katera mi daje vtis razvrednotenja ali preusmerjanja biti dosežkov mladega športnika
noprou
# 27.10.2016 ob 09:14
android aplikacija na to temo:
https://play.google.com/store/apps/detai
ls?id=b4a.skiRate
don_draper
# 27.10.2016 ob 14:20
Če je pa on 182cm visok sem pa js 190. Zadnč sva stala z ramo ob rami pa je biv vsaj par centimetrov nižji kot js pa jih mam le 178. Ta je mal bosa...
vinkljkugla
# 27.10.2016 ob 14:32
šnicl je še vedno svetlobna leta pred perotom
tesnilo
# 27.10.2016 ob 09:41
kolk mori tale slavko s temi infografikami. prebral nekje nekaj od vizualizaciji podatkov in zdaj spama clanke ki se navezujejo na dogodke vec kot pol leta nazaj.

daj se eno infografiko kolk je puskas bil top nogometas. kak je jesse owens raztural.

hey dont stop there, daj nekaj se o piramidah. sigurno bomo bolj razumeli te dogodke ko bo malo stevilk pa mal grafov gor.
božo1
# 27.10.2016 ob 08:15
Jaz se bojim, da že ponovno nekaj pretiravamo.
Preberem Schlierenzauer 53 zmag, Prevc 21 zmag, trem(3) skakalcem (Kogler (1980-1983), Matti Nykänen (1983-1986) in Andreas Goldberger (1993-1996). je uspelo biti na vrhu med tremi v štirih(4) zaporednih sezonah.
Peter Prevc je osvojil prvi veliki kristalni globus za sezono 2015/2016. Lep dosežek, ni kaj!
Supernova1234
# 27.10.2016 ob 08:15
Nehite no o teh nepomembnih skokih
Kazalo