Vesolje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 50 glasov Ocenite to novico!
Galaksija
Pogled na našo Galaksijo iz bližine mesta Salgotarjan na Madžarskem. Foto: EPA

Dodaj v

V vesolju naj bi bilo (vsaj) 100 milijard galaksij

Gostja bo Dunja Fabjan
2. junij 2016 ob 06:15
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ljudje prebivamo na planetu Zemlja in svojo soseščino poznamo relativno dobro. Naše lokalno središče je zvezda Sonce, a v globalnem pogledu je naš naslov občutno daljši.

Prva večja struktura je Galaksija in ravno galaksije so osrednja tema tokratnega tedna na podkastu Številke. V opazljivem delu vesolja naj bi obstajalo več kot 100 milijard galaksij, nekatere ocene pa so še precej večje.


Vabljeni k ogledu spodnje infografike, kjer smo predstavili nekaj dejstev o osvetjih oziroma meglenicah, kakor tudi pravimo galaksijam. V petek pa ste vabljeni k poslušanju pogovora z Dunjo Fabjan (Fakulteta za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani).

Slavko Jerič, <a href="https://twitter.com/stevilkeMMC">@stevilkeMMC</a>
Prijavi napako
Komentarji
kobresia
# 02.06.2016 ob 07:25
A se kdo ne verjame v nezemljane?
samogledam
# 02.06.2016 ob 07:33
Ko se uležem na puščavski pesek in zazrem v fascinantno predstavo na nebu...ostanem brez besed, ko poslušam tišino vesolja.
Yeah sure
# 02.06.2016 ob 08:42
Dve možnosti obstajata - bodisi smo v vesolju sami, bodisi nismo. Obe sta enako strašljivi.

(~ A. C. Clarke)
sosman
# 02.06.2016 ob 06:59
Ne bluzi.
ales24
# 02.06.2016 ob 08:23
Tako majhni smo...imamo pa tako velike probleme.
Nikec3
# 02.06.2016 ob 07:45
A se kdo ne verjame v nezemljane?

To ni tako banalno vprašanje kot se nam morda zdi. Dejstvo je, da si tega vprašanje ne bi mogli zastaviti, če ne bi prišli do take razvite stopnje kot smo sedaj. Za statistiko pa praktično nimamo nobenih podatkov. Vprašanje je tudi, ali gledamo gostoto življenja v prostoru ali času. Vesolje je staro 13,7 milijarde let, mi pa imamo tehnologijo s katero lahko zaznamo druge civilizacije ali pa one nas samo slabih 100 let. Verjetnost, da bi obstajali dve podobno razviti civilizaciji blizu skupaj in v istem času vesolja je verjetno majhna.
figlio
# 02.06.2016 ob 08:06
na stopnji vedenja smo blizu absolutne "0".
Nikec3
# 02.06.2016 ob 07:13
Vidno vesolje vsekakor ni neskončno.
papi43
# 02.06.2016 ob 08:51
Nekaj mi ni cisto jasno. Ce drzi teorija, da je vesolje nastalo v neki "tocki", ... in ce je nastalo pred 14 miljardami let, ... pa ce se je sirilo z (najvec) svetlobno hitrostjo, vse to najbrz pomeni da je velikost vesolja priblizno 28 x 28 x 28 miljard svetlobnih let (ne znam drugace povedat), kar znese 22.000 miljard "kubicnih svetlobnih let"... Eh, zdaj sem pa ze pozabil, kaj sploh sprasujem. :)
soleti
# 02.06.2016 ob 08:16
To so zgolj domneve brez dokazov. Edino dejstvo je, da smo majhni, tako v prisotnosti v vesolju kot tudi v glavah, da bi razumeli dimenzijo v kateri živimo.
seeblue123
# 02.06.2016 ob 08:53
Super članek. Ti odpre veliko tem za tuhtanje...
Yeah sure
# 02.06.2016 ob 09:12
papi43

Da, človekova intuicija govori tako. V resnici pa je stvar precej drugačna. Prvič, vesolje se ni začelo v neki točki in se od tam širilo v "prazen prostor". Vesolje se je začelo povsod. Analogno - kot bi imel na začetku balon, ki je stisnjen v točko, potem pa bi ga začel napihovati, vendar vesolje predstavlja le površina (2D!) balona. Ko je balon napihnjen, ne moreš reči, iz katere točke na površini se širi. Vsa površina je bila na začetku v eni sami točki. Drugič, ta primer tudi lepo pokaže, zakaj ima vesolje najbrž končen volumen, nima pa roba! (Tudi za površino balona ali Zemlje velja isto - je omejena, roba pa nima). Pa še k številki - vidno vesolje je veliko pribl 93 milijard svetlobnih let. To je precej več, kot je vesolje staro v letih - vendar je temu tako, ker se širi s hitrostjo, ki je višja od svetlobne. Ena najpogostejših zmot glede vesolja je, da se od začetka širi s svetlobno hitrostjo in da mora biti njegov "premer" dvakratnik poti, ki jo je v tem času naredila svetloba.

Misconceptions about universe size
Yeah sure
# 02.06.2016 ob 11:01
mb128
O teorijah govoriš kot o nekih pravljicah. Beseda teorija (za razliko od. npr. hipoteze) predstavlja najvišji nivo, ki ga razlaga določenega naravnega fenomena lahko doseže! Prestati mora poizkuse izpodbijanja ("peer review") in biti mnogokrat neodvisno dokazana, preden si zasluži tako ime. Tako da, ko nekdo reče:"To je SAMO teorija" vem, da ne ve, o čem govori.
B in .
# 02.06.2016 ob 10:07
Preprican sem, da ce ze nismo edina zivljenjska oblika v vesolju, smo pa eni izmed zelo zelo redkih zivih tvorb, ki je naklepno odpotovala v vesolje, ki je tudi stopilo skozi nore gravitacijske sile in skozi vakum, na trdna tla drugega planeta (lune) in varno nazaj domov. Poslali smo fotoaparat do Saturna in od tam naredili "selfija" (slika zemlje kot majhne packe), imamo par sond naprej od Plutona in z njimi komuniciramo

Parameciji o svoji veličini ...
Krimsky
# 02.06.2016 ob 08:38
Neskončnost vesolja ne spada v domeno našega fizičnega izkustva, neskončnost ni vidna, slišna, otipljiva ...
Jo pa lahko mislimo. In mislimo jo zlahka, ... za malo malco.
~
Večina zabavnih nesporazumov torej izvira iz razhajanja med 'fizičnim' vesoljem in 'miselnim' vesoljem.
1.
Npr., pri domislici, da se "vesolje širi" hočemo povedati, da se nam znana (vidna) nebesna telesa medsebojno razmikajo. Okej, ... to lahko celo drži ... kar pa še vedno ni zadosten argument, da bi lahko sklepali, da se celotno vesolje (univerzum, kozmos, space ...) kakorkoli širi ... saj je že itak neskončno ... ne moremo si nekje zamisliti zid z napisom "Tukaj je konec vesolja, ne vstopajte!", ampak zlahka mislimo še prostor onkraj tega zidu ...
2.
'Starost vesolja' (tistih šaljivih 13,7 milijard let) je naslednji neposrečen nesmisel.
Tudi tu se misel kajpak ne zaustavi ... kaj pa je bilo prej? ... in tudi če je bila samo praznina, je vendarle 'nekaj' bilo.
Vesolje je res fascinantno, misel pa še veliko bolj ...
ateistek
# 03.06.2016 ob 04:37
@bobek

Smrt je neskoncna.

Pa ni. Biti živ prekine njeno neskončnost. Sicer pa, zanjo sploh ne veš, da obstaja, če predhodno nisi bil živ.
nokj
# 02.06.2016 ob 16:06
Super, potem je vesolje neskončno :) (polovica od neskončno je še vedno neskončno)
Yeah sure
# 02.06.2016 ob 10:56
mb128
Yeah sure. Zate pa ne (sme) obstaja (ti) nič drugega kot Big Bang mar ne?

Vsekakor dopuščam možnost, da ni tako. A glede na današnja dognanja moderne astrofizike smo precej prepričani v veliki pok. Ne bi bil presenečen, niti najmanj, če bo v prihodnosti teorija velikega poka ovržena - v to sicer dvomim, prej bo morda modificirana (kot je einstein modificiral oz. dopolnil newtonovo mehaniko).
Master5
# 02.06.2016 ob 10:13
@trdoleska

najprej moraš prebrati odgovor od Yeah Sure (2.6.2016 9h12), ki je zelo dobro laično vse razložil + oglej si njegov odličen link, ki je meni se zdi sicer zatipkan - pravi je https://youtu.be/XBr4GkRnY049

Jaz pa bom nadaljeval na tvoje dvome o dveh gibanjih:
Balon ki se stalno širi ima na sebi (ne v sebi !!!) polno prahecov (galaksij), ki se poljubno (oz. pod vplivom gravitacije) premikajo po površini tega balona. Njihovo premikanje nima absolutno nobene zveze s širjenjem balona (=prostor/časa =našega_vesolja).

Kajti pazi: balon (oz.njegova površina) je 2D predstavitev našega 3D vesolja v času (če balon napihuješ) - ne jemlji ga dobesedno. Ničesar ni v tem balonu. Je samo na površini. Njegova površina je naše vesolje. Je le kot predstavitev kako bi 2D človek videl svoje 3D vesolje. Če bi lahko. Kajti tudi mi 3D ljudje si ne moremo predstavljati našega 4D vesolja, in nimamo boljše predstavitve za laike, kako se vesolje širi, kot je ta 2D površina balona.

Vesolje = zmiksan prostor/čas (4D). Ju ne moreš ločiti. Dokler se (ni) pričel širiti ali teči, tam ni (bilo) vesolja. Kajti tudi "tam" ni obstajal. Ko/če se bi čas pričel sesuvati, bi tudi vesolje izginilo (to se npr. zgodi v črni luknji).
rtv_forum_user
# 02.06.2016 ob 09:50
@kobresia
A se kdo ne verjame v nezemljane?

Ni šans, da nas najdejo.
aaa
# 02.06.2016 ob 09:45
@Geriboy

Mi, da vemo kako/zakaj nastane življenje???

Vse kar vemo so potrebni pogoji za nastanek življenja. Sanja pa se nam ne, če so tudi zadostni.
bob
# 02.06.2016 ob 08:33
Kakor koli, raziskovanje vesolja je več kot znanstvena fantazija.
arawn
# 03.06.2016 ob 13:49
Da pa se vesolje širi vedno bolj in bolj pa bom verjel komaj takrat ko bodo znanstveniki...

Zaradi tega prejeli Nobelovo nagrado za fiziko? Saul Perlmutter, Brian P. Schmidt, Adam G. Riess leta 2011.
COP
# 02.06.2016 ob 20:01
lol37
Lepo si me citiral. :) Ignoriral si pa dokaz (kot vedno). Ne makoshark, ti ne vidis nobenih dokazov, ker jih noces. Lep dokaz kognitivne disonance.

In dokaz je...?
G.Bruno
# 02.06.2016 ob 15:33
Naredimo kompromis - vesolje ni neskončno ampak polovico od tega.
makoshark
# 02.06.2016 ob 13:07
@lol37
"Vidim dokaze (recimo zgornji dokaz Kekcu99), da Nasa nekaj skriva (da casti Apolla - Razodetje 9:11), prikriva, laze, manipulira in zavaja, ampak njihove pravljice so mi tako vsec in jih hocem verjeti, hocem verjeti v vse te indoktrinacijske Hollywood filme o nezemljanih (Star trek, Star wars,...), ker mi je misel na Boga Jezusa Kristusa in da je vse kar vidimo njegovo stvarstvo in implikacija kaj to pomeni zame, zelo neprijetna".

Če to parafraziram nate, potem dobim: "Vidim dokaze, da krščanstvo nekaj skriva, prikriva, laze, manipulira in zavaja, ampak njihove pravljice so mi tako vsec in jih hocem verjeti, hocem verjeti v vse te indoktrinacijske misli o bogu, ker mi je misel na naravo, znanost in implikacija kaj to pomeni zame, zelo neprijetna!"

Prijetno spanje še naprej.
nokj
# 02.06.2016 ob 12:12
Hitrost širjenja vesolja nima veze s svetlobno hitrostjo, lahko je večja.

Če se je vesolje začelo v neki točki (s prapokom), potem ne more biti neskončno, na noben način. Lahko je le zelo veliko, pač odvisno od (spremenljive) hitrosti širjenjea.
Kekec99
# 02.06.2016 ob 11:46
@lol37
02.06.2016 ob 10:36
Trgovina Kostevc pa prodaja omaro za orožje imenovano Zeus 8, še vedno ne vem o čem govoriš.
kobajagi7
# 02.06.2016 ob 09:56
Manj kot sto let nazaj je bilo vidno in znano vesolje samo naša galaksija....
papi43
# 02.06.2016 ob 09:16
... v bistvu je dokaj resen problem v tem, da cloveka na mikro nivoju caka resno delo in bi moral biti produktiven, namesto da ze eno uro pozira clanke o vesolju in tuhta o razseznostih :) se vidimo zvecer, fantje
MatjazP
# 03.06.2016 ob 11:35
Ja, kozmologija je sila 'občutljiva tema', poleg tega pa se zdi, da je že vsak prepričan, da je strokovnjak za to temo.
Zanimivo. Večkrat slišim, da ljudje sami pravijo, da se ne spoznajo na računalnike, popravljanje televizorjev, montažo parketa, prekrivanje strehe .... kot da se ne spoznajo na Vesolje.
Nikolaj
# 02.06.2016 ob 22:10
Meni je vse jasno. Univerzum ima svoj konec. Tudi čas se bo nekoč končal.
Ostal bom samo jaz.
eMZe
# 02.06.2016 ob 21:59
Rubrika Znanost in tehnologija je po novem zbirališče New age pridigarjev?

V petih straneh komentarjev najdem zagovornike menda vseh špekulativnih teorij o razvoju in zgodovini vesolja. Kljub temu, da največ dokazov kaže, da se je NAŠE vesolje začelo v neki majhni točki, ste navlekli čudo od čuda. Vemo, da ne moremo izvedeti, kaj je bilo pred časom, ki ga označujemo z Velikim pokom.

In onstran vesolja NI praznina. Za praznino potrebuješ prostor in vakuum, to pa je mogoče samo znotraj vesolja. Za odkritje, kako naj bi izgledal rob vesolja in/ali zakaj ga ni, bo potrebno pač še malo počakati.

Aja, trenutna statistika kaže, da je v vesolju precej majhnih dolgoživih zvezdic, rdečih in rjavih pritlikavk; tako da je Sonce na podlagi novejših preštevanj pomaknjeno "gor" po velikostni lestvici.
arawn
# 02.06.2016 ob 15:04
Najmočnejši argument, da živimo v nekakšni simulaciji je sledeč. Štiridest let nazaj smo imeli Pong [preprosta računalniška igra z dvema črtami in piko]. Takšna je bila takratna realnost računalniških iger.

Sedaj, 40 let kasneje, imamo fotorealistične simulacije, 3D simulacije z milijoni hkratnih udeležencev in vsako leto postajajo boljše in večje. Kmalu sledi prava virtualna resničnost, navidezna resničnost.

Če upoštevamo kakršen koli [tudi najmanjši] napredek bodo igre postale neločljive od resničnosti. Četudi faktor napredka upade za 1000 od današnjega še vedno lahko rečemo, ok, 10000 let naprej v prihodnosti bo tako [upoštevajoč, da civilizacija ne izumre in se znanje ne izgubi].

Torej, če smo očitno na poti po kateri je samo vprašanje časa kdaj bodo igre postale neločljive od resničnosti in te igre bodo lahko igrale množice na nekakšnih domačih napravah [PC] potem vemo, da bo nekje v prihodnosti nekaj milijard takšnih naprav in bodo postale možnosti, da živimo v ˝pravi˝ resničnosti ena proti nekaj milijard.

Povejte mi, kaj je narobe s takšnim argumentom. Je kakšna napaka v njem?

Elon Musk
loeb
# 02.06.2016 ob 11:57
Marsikdo bi moral kaj takega prebrati in si malo zamisliti kako majhni smo! Vsak ki živi lahko na zemlji ima veliko srečo (ali pa tudi ne?), človeštvo se pa med sabo pobija in goji sovraštvo, zaradi ušivih zgrešnih politik in meja....slabši od živali:(

''Carpe diem'';)
kobajagi7
# 02.06.2016 ob 09:55
NIkec3
vidno in do sedaj znano vesolje pa razumljivo ni neskončno...
aba
# 02.06.2016 ob 09:52
da ni nezemljanov?! pa ne vidite?
vse okrog nas jih je - preveč!
papi43
# 02.06.2016 ob 09:02
Pa se to. Nekdo pred mano je izjavil, da smo na stopnni vedenja "0". Se niti malo ne strinjam! Preprican sem, da ce ze nismo edina zivljenjska oblika v vesolju, smo pa eni izmed zelo zelo redkih zivih tvorb, ki je naklepno odpotovala v vesolje, ki je tudi stopilo skozi nore gravitacijske sile in skozi vakum, na trdna tla drugega planeta (lune) in varno nazaj domov. Poslali smo fotoaparat do Saturna in od tam naredili "selfija" (slika zemlje kot majhne packe), imamo par sond naprej od Plutona in z njimi komuniciramo. Dojeli smo razseznosti noro velikega prostora, teme in energije, tako kot jih najbrz ni in ne bo dojelo prav veliko vesoljskih civilizacij. V bistvu me to, da na podlagi vseh znanstvenih informacij v tridesetih letih zdaj dojemam kako globoko v riti smo (sami, brez energije in predvsem brez casa na razpolago), spravlja v strah in podzavestno grozo. Menim, da smo redki v vesolju, ki se zavedamo da smo v "zlatolaski" in da ta prav dolgo ne bo vec trajala. Moje mnenje... lp
Geriboy
# 02.06.2016 ob 08:17
Dokler ne vemo kako/zakaj nastane življenje

Kdo pravi, da ne vemo kako/zakaj je nastalo življenje? :) Mnogi tovrstni članki in raziskave so na dosegu roke, le potruditi se je treba :)
Je pa res da tovrstno znanje žal ni v interesu našega izobraževalnega sistema.

O vprašanjih kot so nastanek življenja, izvor vode na Zemlji in podobno se elitna znanstvena stroka sploh ne sprašuje več. To je bilo namreč razčiščeno in dokazano že pred leti. Je pa pri tem podobno kot pri filmih. Traja nekak let preden pride to do širše množice. Zatorej še vedno beremo poljudne znanstvene članke in gledamo dokumentarce, kjer se razpravljao tem ali so vodo na Zemljo prinesli kometi, in podobno. :)

LP
arawn
# 03.06.2016 ob 14:33
@nokj

Po dimeziji časa se lahko premikaš že v visoki stolpnici. Tisti čisto na vrhu so delček nanosekunde na leto hitrejši od tistih spodaj. "Gravitational time dilation" - čas gre hitreje bolj kot smo oddaljeni od površja Zemlje.
makoshark
# 03.06.2016 ob 13:28
@maher
Znanost lahko namreč o vesolju odkrije samo tisto, kar se sklada z našo zavestjo, s strukturo našega uma.

Ali lahko to malo bolj pojasniš, kaj konkretno imaš v mislih.
Hopi
# 03.06.2016 ob 12:48
Master5: 02.06.2016 ob 13:42 → Hopiju
da, so tudi med nadjatami gravitacijske težnje. Le da so zelo
zelo počasne in dolgotrajne.
------------
Hvala ti. Lp
maher
# 03.06.2016 ob 12:38
Zabavajo (in hkrati dolgočasijo) me ljudje, ki vedno, kadar beseda nanese na nekaj, kar se ne sklada povsem z njihovim hard-core dojemanjem resničnosti (@ateistek idr.), zaženejo svojo poceni in oguljeno lajno o new-ageu. (Tudi sam nizko cenim t.i. new-age in ga imam zgolj za skrajno banalno (beri amerikanizirano /skomercializirano) zbirko od vsepovsod napaberkovanih in za instant rabo predelanih starih modrosti.) Tistim, ki vedo samo za Deepaka Chopro, bi svetoval, naj se ozrejo še malo k "old-ageu", za začetek k predsokratikom, Platonu in seveda k neoplatonikom, se pravi k vsem tistim senzibilnim duhovom, ki so na intuitvnem, celovitejšem, ne zgolj razumskem nivoju dojemali/spoznavali resničnost in kozmos.

Kar pa se zavesti tiče: (moja) zavest je edino, kar zanesljivo JE (zavest, ne cogito!) Vse drugo je podvrženo njej. Stvarstvo je resda "neskončno" širše kot moja omejena zavest in z (znanstvenim in siceršnjim) spoznavanjem vesolja se naša zavest širi, vendar tako, da srečuje samo sebe. Znanost lahko namreč o vesolju odkrije samo tisto, kar se sklada z našo zavestjo, s strukturo našega uma. (Kdaj so že vedeli – in to brez teleskopov & mikroskopov – da je človek mikrokozmos makrokozmosa! In tudi najbolj zagrizenemu empiriku bi moralo nekaj pomeniti dejstvo, da število povezav v nevronih v naših možganih presega doslej znano število nebesnih teles v vesolju.) Kar ni v skladu s strukturo našega uma, znanost zavrže (kar je logično). S tem eo ipso "priznava" enotno strukturo človekove zavesti in njenega predmeta (vesolja). Zato bi bilo dobro, če bi se nekateri bistroumni komentatorji, preden odprejo usta in začnejo napihovati sebe in inflacijski model vesolja, vprašali in razmislili o nekaterih temeljnih vprašanjih – in pojmih, s katerimi operirajo.
Master5
# 03.06.2016 ob 12:36
@junkmail
Tudi štetje lihih števil je neskončno. Enako velika množica kot sodih+lihih.
Je pa, če greš v decimalke, teh realnih števil več kot celih.
Kajti obstajata (matematično) dve vrsti neskončnosti: števna in neštevna.

@makoshark
Naša dimenzija časa in njegova premica obstaja samo do velikega poka. Pred tem ni časa, ampak so pač neke druge dimnezije. Našega časa ni.
Najverjetneje mi ta naš čas pač doživljamo kot spreminjanje (entropijo) in se je celo naše vesolje v trenutku že zgodilo (vse naenkrat), mi samo dekoherentno podoživljamo zdaj vse to kot premikanje časa. Mi se po tej dimenziji (še) ne znamo premikati, ni pa rečeno da se ni mogoče, in zaobjeti vse skupaj. Smo samo dekoherentni pojav delovanja vesolja na kvantnem nivoju.
Nima začetka, ker je čas morda samo dejavnik/dimenzija v našem vesolju. Na kvantnem nivoju se o pričetku/koncu časa sploh ne pogovarja. Ker je to napačno vprašanje. Čas ni bistven. je samo stranski pojav, ki ga mi omejeno zaznavamo.
Ja, res sem se slabo izrazil z 0 (da je vesolje iz nič). Bolj pravilno bi bilo: v nekem vakuumu (pa je to napačen izraz, ker vakuum je zadeva v našem vesolju -- tam "drugje" ni tega), se dogajajo fluktuacije (kot v našem vesolju navidezni delci nastajajo in izginjajo), si sposodijo nekaj, nardijo naše vesolje in nato vse vrnejo.
Hopi
# 03.06.2016 ob 11:52
Četudi bi bilo 1000milijard krat 1000milijard (bilijon krat bilijon)
galaksij v Vesolju, bi bilo takšno Vesolje še vedno neskončno
majhno proti neskončno velikemu Vesolju.

NE trdim,niti ne zanikam, da je Vesolje neskončno majhno ali pa
neskončno veliko.
Hočem le poudariti ZGOLJ NAM omejeno velikost nasproti tudi
ZGOLJ NAM nedoločeni - neskončni velikosti.
makoshark
# 03.06.2016 ob 11:11
ateistek
# 03.06.2016 ob 05:29

Motiš se. Glej recimo ekvivalent: https://en.wikipedia.org/wiki/Ant_on_a_r
ubber_rope
Konigunda
# 03.06.2016 ob 10:57
Master5 a ni vsaka točka vesolja tudi njeno središče?
V tem smislu lahko zopet vstopimo GEOcentrične okvire. :-)
Master5
# 03.06.2016 ob 10:11
še enkrat

NESKONČNOST ne obstaja.
Je samo matematični pripomoček.
Ne more obstajati.
NESKONĆNOSTI ni.
Nič ni NESKONČNO.
Obstajajo samo končne vrednosti. Resda zelo zelo velike, ampak še vedno KONČNE.

Rob vesolja ne obstaja.
VSI MI SMO ROB VESOLJA.
Kot površina balona (glej poste na 2. in 3.strani)
Vsi smo bili enkrat v eni mali točki in se z Big Bangom začeli oddaljevati drug od drugega.
Ali tista zvezda ki je najbolj daleč stran od nas misliš, da ve da je na robu vesolja ? Ne, na njej njihovi RTV-trolovci mislijo da smo mi na koncu vesolja.

No, niti ni nujno, da se vesoljska telesa z eksplozijo BIgBanga širijo narazen.
Morda se seseda vesolje v notranjost samega sebe,
se dimenzije manjšajo in manjšajo in smo zato vedno bolj daleč stran drug od drugega.
Torej že iz tega vidiš da ni roba vesolja.
Smo kjer smo, le razfukal nas je narazen. Ali navznoter.

Dajte že prosim stopit iz okvira GEOcentričnih ljudi, ki so vse
razmišljali da je Zemlja središče in se vse suče odkrog nje.
Nismo niti na sredi, niti na 3/4 konca vesolja. Vsi smo v istem zosu
na isti razpihajoči/sesedajoči ovojnici.
Ki ni neskončna !
ateistek
# 03.06.2016 ob 04:54
@conchita

Se popolnoma strinjam: človeška zavest je zrcalna slika kozmosa - in obratno.

Ne zdaj s temi Deepak Chopra new age fintami. Obratno definitivno ni res. Če so moji možgani produkt vesolja in se samozavedajo, to ne velja za kamen, ki je tudi njegov produkt pa se ne zaveda. Zato ne velja, da če sem jaz zaveden, da je zato zavedno tudi celotno vesolje.

Isto velja za Kozmos: končen je in hkrati neskončen.

Lol, kaj flancaš? Te je spet zagrabil new age?

Vesolje je končno. Če bi bilo neskončno, bi ob pogledu v nebo videla neskončno zvezd, vesolje se ne bi se imelo potrebe širiti, saj bi bilo itak neskončno...noben vesoljni zakon ne bi imel potrebe kakorkoli se odvijati, saj bi bil neskončen, zaključen. Izraz neskončno so le kreacije in zablode uma, ki jih v fizičnem svetu ni.
mb128
# 02.06.2016 ob 23:09
eMZe.
Zanimivo, torej vse kar DIREKTNO ne podpira onega patentnega uradnika in vsega kar je proizvedel on se smatra za odrolano! Bi ponovil eno vprašanje, ki sem ga zastavil že prej.
Kje so vaši viri, vi, bom zapisal tako, tradicionalisti? Bi prosil za naslove knjig na katere se sklicujete, kdo je avtor teh knjig, kdaj so bile izdane!
Zanimivo je tudi to da npr. na BBC EARTH trdijo dokaj podobne zadeve kot na Discovery Science. Torej, mar se Britancem tudi rola vsaj občasno?!
Kazalo