Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 44 glasov Ocenite to novico!
Potem ko je izvedela, da so ji zavrnili prošnjo za azil, je Uzbekijeva močno opešala. Foto: AP
Bibihal Uzbeki leta 2015 v begunskem taborišču na Hrvaškem. Foto: AP
Družina je na Švedsko pripotovala iz Irana. Foto: AP

Dodaj v

106-letni Afganistanki Švedska zavrnila azil - grozi ji deportacija

Družina po balkanski poti do Švedske
5. september 2017 ob 09:42
Stockholm - MMC RTV SLO

106-letni Afganistanki, ki je na begu pred islamskimi skrajneži preživela nevarno pot do Evrope, pri čemer sta jo njen sin in vnuk nosila čez gore, puščave in gozdove, zdaj grozi deportacija iz Švedske, potem ko so tam zavrnili njeno prošnjo za azil.

Bibihal Uzbeki je težka invalidka in komaj še govori. Njena družina se je pritožila nad zavrnitvijo azila, je pa upravičena do treh pritožb, kar pomeni, da se postopek lahko kar dolgo zavleče. Prošnje za azil drugih članov družine Uzbeki so na različnih stopnjah priziva, navaja AP.

Odisejada Uzbekijevih se je začela leta 2015, ko so bili del vala beguncev, ki so v Evropo pripotovali iz Sirije, Afganistana, Iraka in drugih bližnjevzhodnih držav. Potovali so peš in z vlaki prek Balkana, vse do Švedske. Švedska agencija za priseljevanje je potrdila, da so priletnici res zavrnili prošnjo za azil, ob tem pa pojasnili, da starost sama po sebi ni podlaga za podelitev azila.

Uzbekijeva je skupaj s 17 družinskimi člani v begunsko taborišče Opatovac na Hrvaškem prispela oktobra 2015 po 20-dnevnem potovanju v Evropo. Velik del poti sta jo na ramenih nosila njen 67-letni sin in 19-letni vnuk.

Težko dokazati, kakšna nevarnost preti
Pismo, da je bila njena prošnja zavrnjena, je na njen naslov prišlo med muslimanskim postnim mesecem ramazanom. Svojci ji novice niso želeli sporočiti, a je postala ženica sumničava zaradi opazne užaloščenosti njenih vnukinj. "Moje sestre so jokale, zato jih je babica vprašala, kaj je narobe," je za AP pojasnil 22-letni Mohamad Uzbeki.

Skoraj nemudoma, ko so ji povedali, da so ji prošnjo za azil zavrnili, je zdravje Uzbekijeve začelo naglo pešati in zadela jo je kap.

Svojci menijo, da švedske oblasti nimajo nobenega posluha za tegobe Afganistancev, saj kar nekaj evropskih držav zavračajo azil Afganistancem iz delov države, ki veljajo za "varne". "Logika agencije za priseljevanje je, da v Afganistanu ni dovolj nevarno," je pojasnila Sanna Vestin, vodja švedske mreže skupin za podporo beguncev, ki pravi, da mnoga velika mesta, ki naj bi bila varna, zdaj niso.

Preden so se podali na Švedsko, je družina Uzbeki živela osem let nezakonito v Iranu. Afganistan so zapustili zaradi vojne in negotovosti, a, kot je povedal Mohammed Uzbeki, je težko dokazati, da družini ob vrnitvi grozi kaka konkretna nevarnost. "Če bi vedel, kdo so sovražniki, bi se jim preprosto izogibal," je dejal in kot potencialne grožnje navedel Islamsko državo, talibane in samomorilske napadalce.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Drncl
# 05.09.2017 ob 09:51
Neki 106-letni ženkici, ki je priklenjena na posteljo in, roko na srce, dolgo verjetno več ne bo med nami, grozi deportacija. Medtem ko horde raznih potencialno nevarnih 20-letnikov, ki lahko poskrbijo zase, brez problema spuščajo naprej. Kje je potem tu ta evropska logika pomagati pomoči potrebnim?
DrKult
# 05.09.2017 ob 10:03
Ti ti grozna Švedska. Osem let so ilegalno živeli v Iranu in prav leta 2015 je to postal problem. Izpostaviti je seveda nujno potrebno to, da so zavrnili azil 106-letni starki, preostalih 16 članov družine pa ne omenjajmo, ker to ni v okviru iste agende.
Binder Dandet
# 05.09.2017 ob 09:54
8 let so ziveli varno v iranu, nato pa sd podali na nevarno pot pes.na svedsko. Toliko o pametni wilkommen politiki.

Seveda niso upraviceni do azila na svedskem, je pa situacija specificna, ce gre za 106 letno zensko. Za deportacijo bi pa morali biti zadnji v vrsti.
sirus
# 05.09.2017 ob 10:15
Oh, naj le ne bodo tako v skrbeh, saj Švedska plača letalski prevoz do Kabula in še kaj žepnine bodo dobili.
vnk
# 05.09.2017 ob 10:09
Zanimivo kako se K.S. ogiba besedi ilegalno ali pa nezakonito. Saj je niso svedi gor vlekli, zakaj so sedaj oni grdi? 17 clanska druzina, koliko to stane svedske davkoplacevalce?
santaonn
# 05.09.2017 ob 10:05
pri čemer sta jo njen sin in vnuk nosila čez gore, puščave in gozdove '' - in glej za zlomka, direkt na švedsko iz afganistana. Hehe dejte se ustavit nam prat glavo s temi članki ker se smešni že. Na ramenih sta jo nosila iz afganistana do švedske, očitno na balkanu še nista bla utrujena korenjaka.

A niso pravila EU-ja taka da morajo zaprosit v prvi članici v katero vstopijo?
Robiland
# 05.09.2017 ob 10:09
No, ostalih 16 clanov druzine bo ostalo?
symreb
# 05.09.2017 ob 10:31
"Preden so se podali na Švedsko, je družina Uzbeki živela osem let nezakonito v Iranu."

So morali tudi iz Irana pobegnit pred talibani v Afganistanu in to v Švedsko. Vsi vemo, da vihra vojna na teritoriju med Švedsko in Afganistanom in je Švedska prva varna država, kjer so lahko našli zavetišče, pred le to.
brain2k
# 05.09.2017 ob 10:02
Če je dočakala 106 let očitno le ni tako nevarno v Afganistanu.
Na Švedskem imajo verjetno dovolj svojih starostnikov, za katere je treba poskrbeti.
cairns
# 05.09.2017 ob 11:40
106-letni Afganistanki Švedska zavrnila azil - grozi ji deportacija

Njo naj pustijo mirno umreti na Švedskem, v zameno pa naj izženejo 1000 mladih moških članov muslimanskih tolp ki ustrahujejo Švede.
Mimobeznik
# 05.09.2017 ob 10:17
Že do Švedske so izigrali dovolj držav in azilnih sistemov.
Miham
# 05.09.2017 ob 10:42
če njej zavrnejo azil in jo deportirajo upam, da tudi drugim potencialno 100x bolj nevarnim mladcem iz nevojnih območij, ki mislijo veliko dlje zajedati radodarno socialo

po drugi strani pa, agenda je agenda...
Lešnik
# 05.09.2017 ob 11:23
Švedska agencija za priseljevanje je potrdila, da so priletnici res zavrnili prošnjo za azil, ob tem pa pojasnili, da starost sama po sebi ni podlaga za podelitev azila.

Seveda, da je drugače si ne moremo razlagati uvoza trum samskih mladcev v najboljših letih, ki so poskrbeli na polnjenje švedske črne kronike.

Če ta ženica ne izpolnjuje pogojev za podelitev, potem naj se agencija kar samoukine.
pobrisan
# 05.09.2017 ob 11:11
pri čemer sta jo njen sin in vnuk nosila čez gore, puščave in gozdove,
-----------------

Kaja rad bi videl ta dva junaka, ki sta jo nosila na taki razdalji. Od Iranske meje do Švedske je dobrih 4000 km......
patriot1970
# 05.09.2017 ob 10:20
In kdo bo odgovarjal za takšne tragedije?
V kolikor bi Evropa imela zavarovane zunanje meje do takšnih in podobnih tragedij ne bi prihajalo!
Plavica1
# 05.09.2017 ob 09:58
(1) Mednarodna zaščita v Republiki Sloveniji pomeni status begunca in status subsidiarne oblike zaščite.
(2) Status begunca se prizna državljanu tretje države, ki se zaradi utemeljenega strahu pred preganjanjem, temelječem na rasi, veri, narodni pripadnosti, pripadnosti določeni družbeni skupini ali določenem političnem prepričanju, nahaja izven države, katere državljan je, in ne more ali zaradi takega strahu noče uživati varstva te države, ali osebi brez državljanstva, ki se nahaja izven države, kjer je imela običajno prebivališče, in se zaradi utemeljenega strahu ne more ali noče vrniti v to državo.
(3) Status subsidiarne oblike zaščite se prizna državljanu tretje države ali osebi brez državljanstva, ki ne izpolnjuje pogojev za status begunca, če obstaja utemeljen razlog, da bi bil ob vrnitvi v izvorno državo ali državo zadnjega običajnega bivališča, če gre za osebo brez državljanstva, soočen z utemeljenim tveganjem, da utrpi resno škodo, kot jo določa 28. člen tega zakona.


Ob branju takih člankov, ki trkajo na vest Evropejcev mi postaja slabo. Tudi zakoni, ki so sprejeti v Sloveniji so taki, da so nečitljivi. Recimo, kako lahko osebi brez državljanstva verjameš, da mu grozi nevarnost v njegovi državi, če je brez državljanstva? Zakaj je možna sploh pritožba na odločbo, ki jo izda državni organ, ki naj bi o tem odločal. Če bi sodišča dajala azil, potem obstaja več stopenj. Če pa je za to odgovoren državni organ, potem ni pritožbe. In upam, da tega komentarja ne bo admin brisal, ker NI sovražni govor, niti ni žaljiv.
semaino
# 05.09.2017 ob 11:25
Svojci menijo, da švedske oblasti nimajo nobenega posluha za tegobe Afganistancev

180.000 tisoc jih hranijo vsak dan.
thymiann
# 05.09.2017 ob 11:26
Zadeti Derviš
# 05.09.2017 ob 11:03
Sramota! Ne le, da ljudem preprečujemo življenje na Švedskem, odslej je prepovedano celo umreti na Švedskem.


ne klobasaj neumnosti, zakaj sploh imeti nacionalne države, če ne smeš (ali zmoreš) regulirati kdo in kaj bo tam živel
Nikolaj
# 05.09.2017 ob 12:25
Zavrnitev azila je bila povsem zakonita odločitev Švedske.
Nikolaj
# 05.09.2017 ob 12:22
Nezakonit prehod je podan ne le ko je oseba stara 20 let, ampak tudi v primeru, ko je oseba stara 110 let.
sistema
# 05.09.2017 ob 12:15
A se Ena ali pac objavljate stare novice?
borut-blas
# 05.09.2017 ob 11:44
s temi begunci je problem
problem je povzročila amerika in konkretno družina bush
pravično bi bilo da begunce prevzamejo bushi na svojem ogromnem ranču
....
ne ... bush georg mirno uživa v slikanju
dokler bodo ameriškim predsednikom delili nobelove nagrade za mir in bodo mirno , ne glede da so navadni zločinci uživali mirno penzijo ne bo rešitve
severna koreja je genijalna poteza kitajcev, kako ameriko prisiliti v mirovno politiko
ubogi trump, edina možnost je da se odloči za mirovne pogovore in razorožitev
no, lahko mu dajo potem nobelovo nagrado skupaj z severnokorejskim predsednikom Kim Jong-unom
Rugess Nome
# 05.09.2017 ob 11:43
Kakšna vojna pa divja na hrvaškem, da so silili na švedsko? a ni hrvaška varna država? Ali je varna država samo tista, ki da dosti sociale?
tureavanture
# 05.09.2017 ob 10:06
Družina je na Švedsko pripotovala iz Irana

Vse lepo in prav, vendar kakšna nevarnost razen Trumpa jim je grozila v Iranu?
semaino
# 05.09.2017 ob 11:25
Kako pride taksna gospa na Svedsko? Me res zanima.

Vsi vemo zakaj silijo tja in zakaj v Iranu ni bilo dovolj dobro za njene potomce, ker na Svedskem za nic dela lepo zivis, v Iranu pa ne.
Jagoda Lilit
# 05.09.2017 ob 11:10
Pustite babico, deportirajte raje huligane, ki šlatajo ženske na javnih krajih.
Jagoda Lilit
# 05.09.2017 ob 10:58
S humnitarnih razlogov sprejemajo otroke stare nad dvajset let a uboge babice, ki bi res rabila pomoč nočejo. Koga lahko na Švedskem ogrozi ta uboga starka?
sisoruen
# 05.09.2017 ob 10:26
Ajej, birokracija. Morali bi ji priznati azil že iz osnovnih humanih razlogov in jo namestiti v nek dom ostarelih, naj ima vsaj dostojno smrt. Ženska stara 106 let, torej dejansko na pragu smrti in jo vlačijo naokoli kot kakšnega psa. In ravno Švedska, zibelka socialne, humane države...
SpicyWeiner
# 05.09.2017 ob 09:46
Škoda, ker je Švedska edina varna država na tem svetu izven Afganistana :-(
aljaz26
# 05.09.2017 ob 16:36
Treba je poslat sporočilo.
Figeto
# 05.09.2017 ob 12:26
Ja, glih njo lovijo. Še zase ne ve.
Gyorgy
# 05.09.2017 ob 11:55
Saj vedo, da so se spustili v azilno loterijo s tihotapljenjem čez države. Vsi pač ne zadenejo.
Tetameta
# 05.09.2017 ob 14:25
Vsi vemo, da vihra vojna na teritoriju med Švedsko in Afganistanom in je Švedska prva varna država, kjer so lahko našli zavetišče, pred le to.
A seveda...Nemčija in Švedska sta edini državi na svetu, kjer bodo varni vsi od Gambije do Bangladeša....
Tetameta
# 05.09.2017 ob 14:20
Škoda, ker je Švedska edina varna država na tem svetu izven Afganistana :-(
Ne, sej je še Nemčija...potem pa res ni več nobene... Al kako že...
amorce
# 05.09.2017 ob 14:17
A se jim starka zdi nevarna za državo... tisti moški ki pa so staro do 45 pa ne
anny22
# 05.09.2017 ob 13:24
To je švedska interna zadeva. Se bodo že zmenili. Če je vzrok politika odprtih vrat, naj jo spremenijo.
Plavica1
# 05.09.2017 ob 11:42
Onda872 # 05.09.2017 ob 10:41 ...... vsega hudega vajeni, in po njeni dolgi poti v svobodo, kjer bi si le rada odpočila utrujeno telo in ojačala duha v ožjem družinskem krogu......

Ja, kar 8 let je bila v Iranu, potem pa so jo 4287 km daleč prenesli na hrbtih?

Predlagam, da Republika Slovenija takoj ponudi azil in sodobnega begunca vredno življensko pomoč. Gospa si gotovo le želi mirnih zadnjih let, kjer bi vnuki, pravnuki in prapravnuki radostili življenje in se ji tako zahvalili, za njen prispevek k njihovim življenjem

Jaz pa predlagam, da zaprosite organe RS, da vam jo dovolijo pripelajti na vaše stroške in da skrbite za njo na vaše stroške do smrti pa še za njihove otroke, vnuke, pravnuke in prapravnuke, če vam je toliko do njih. Ne vidim namreč nobenega razloga, da bi Slovenija na stroške davkoplačevalcev prevzemala kogar koli, ki je že drugje prosil za azil.

.Naj živi multikulturnost za našo Angelo na čelu.

Za ljubitelje Nazierklce je prava država Nemčija. In če zaprosite za delovno in bivalno vizo kot migrant iz Slovenije v Nemčijo in navedete vzrok, da bi radi delali v državi, kjer je multikulturnost tako doživeta, vam bodo to sigurno odobrili. Drugače pa cunjo na glavo, na nemško mejo in samo izrečete besedo AZIL in će ste v multikulti sanjah Đermani
Miša
# 12.09.2017 ob 11:44
Sprejmejo naj jo, saj smo država prijaznih ljudi. Naše uboge državljane pa pustimo v hiralnicah oziroma brez pomoči!!! (zbiramo zamaške). Naši "humanitarci" , že vejo kaj delajo.
Homer.
# 05.09.2017 ob 12:54
Pustimo ob strani če ima ali nima pravico do azila.....
Očitno tudi Švedsko obvladuje birokracija, ki odloča zgolj po členih zakonov in sploh ne pogleda za kaj gre.
Če bi, bi ugotovili najmanj dvoje:
1) da zaradi let in šibkega zdravja najbrž ne bo več dolgo na tem svetu in bi pustil da čas opravi svoje
2) da med množico beguncev, 106 let stara ženska ni pereči problem.
direndaj
# 05.09.2017 ob 10:39
Itak.
Sprejemajo samo doktorje in inžinirje do 20 let starosti, moškega spola.
Kaj naj pa počnejo z 109 let staro mamco, ki je ubežala islamskim skrajnežem? Možno je celo, da je nevarna!
vojnaslo91
# 05.09.2017 ob 11:00
Me zanima, če bo kdo napisal... da je 106 letna ženska ekonomski migrant.
Pa da 106 letna ženska predstavlja teroristično nevarnost.....

To da biti nezakonito v državi... pomeni varno bivanje.... sem že nekje prebral

... čakam na podobne cvetke, da s bom malo zgražal nad sodržavljani
Onda872
# 05.09.2017 ob 10:41
Grozno. Kako se lahko to dogaja v tako progresivno liberalni demokraciji kot je Švedska. Ali pa se je začela prebujati grozovita evropska nacionalističnost, ki grozi vsem, ki ne izgledajo kot rasa, ki jo je opisoval avstrijski malar. Le kakšno grožnjo lahko nedolžna 106 letna ženska predstavlja sodobni multikulturni liberalni družbi? Mar so jo zavrnili le zato, ker je drugačne vere kot večina prebivalce Švedske? Ali Švedski protestanti vidijo kakšno neposredno nevarnost, če bi ubogi ženski, vsega hudega vajeni, in po njeni dolgi poti v svobodo, kjer bi si le rada odpočila utrujeno telo in ojačala duha v ožjem družinskem krogu.

Predlagam, da Republika Slovenija takoj ponudi azil in sodobnega begunca vredno življensko pomoč. Gospa si gotovo le želi mirnih zadnjih let, kjer bi vnuki, pravnuki in prapravnuki radostili življenje in se ji tako zahvalili, za njen prispevek k njihovim življenjem. Namreč ženska je bistvo življenja in brez nje ni ne novega življenja in ne materine ljubezni in boginjinega zveličanja.

Švedi pa naj se zamislijo nad sabo. Človek lahko naredi 1000 dobrih del, vendar lahko le preizkušnja, ki jo odloči zlo, ki ga v sebi nosi evropski človek, izniči vse kar je bilo in bi lahko bilo. Le kaj so švedski birokratski aparatčiki videli v njeni prošnji, da je okamenila njihova srca in sam zlodej je vodil roko, ki je zavrnila olajšanje težkega življenja matere, ki je vedno skrbela za svoj rod, in taisti peklenšček se je zadovoljno muzal ob sovraštva polni besedi - förkastade.

Verjamem da dobro vedno premago zlo in tudi globoko verjamem in vem in zaupam v dobroto človeštva, ki bo premagalo predsodke in pomagalo materi boginji do mirnega življenja in zdravega duha v zdravem telesu.

Naj živi multikulturnost za našo Angelo na čelu.
vojnaslo91
# 05.09.2017 ob 11:33
Preden so se podali na Švedsko, je družina Uzbeki živela osem let nezakonito v Iranu.
---------------
8 let nezakonito? Kako se imenuje ta "limunada" država?
Simba
# 05.09.2017 ob 11:22
onda: "Verjamem da dobro vedno premago zlo in tudi globoko verjamem in vem in zaupam v dobroto človeštva"
Preveč hollywooda škodi...
ne, dobro premalokrat premaga zlo (dokaz: USA vs IRAK, LIBIJA, ...) in pa dobrota človeštva (dokaz: genocidi).

Red pill pa to
vojnaslo91
# 05.09.2017 ob 11:13
Zanimivo kako se K.S. ogiba besedi ilegalno ali pa nezakonito.
------------------------------------------
No... še ena cvetka .... še mal za zgražanje.

Ljudi se deli na legalne (zakonite) in pa ilegalne (nezakonite)
Bavčar, Zidar in Črnigoj spadajo v množico legalnih (zakonitih) ljudi.
Zadeti Derviš
# 05.09.2017 ob 11:03
Sramota! Ne le, da ljudem preprečujemo življenje na Švedskem, odslej je prepovedano celo umreti na Švedskem.
KLIPAN
# 05.09.2017 ob 10:04
Tole pa je nečloveško in skregano z zdravo pametjo in človečnostjo.
blue_house
# 05.09.2017 ob 09:59
Glede na to, da je naša demokratično izvoljena vlada podprla napad na Afganistan (in Irak in Libijo in Sirijo), smo jo dolžni vzeti v Slovenijo. Odgovornost za lastna dejanja, pa to.
Kazalo