Svet

Poudarki

  • Muzej na prizorišču Teslovega stolpa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5,0 od 38 glasov Ocenite to novico!
Tesla
Tesla je patentiral več kot 700 patentov. Številni njegovi izumi tvorijo osnovo sodobne uporabe električne energije. Foto: Wikipedia
Teslov stolp. Foto: Wikipedia
Prizorišče danes. Foto: Wikipedia

Sorodne novice

Dodaj v

Američani rekordno hitro zbrali denar za muzej Nikole Tesle

V manj kot tednu dni slab milijon dolarjev
22. avgust 2012 ob 16:25
New York - MMC RTV SLO

Kampanja za gradnjo muzeja srbskemu znanstveniku, izumitelju in pionirju elektrike Nikoli Tesli je prekosila vsa pričakovanja ter v pičlih šestih dneh zbrala potrebnih 850.000 dolarjev.

Matthew Inman s spletne strani Oatmeal je lansiral kampanjo, da bi zbral finančna sredstva za nakup Teslovega laboratorija Wardenclyffe v Shorehamu v ameriški zvezni državi New York.

Cilj 850.000 dolarjev je bil ekspresno hitro dosežen in do srede je že okoli 21.000 ljudi doniralo 900.000 dolarjev, pri čemer je ostalo še 39 dni za zbiranje sredstev, poroča Guardian.

Teslov najznamenitejši izum je večfazni indukcijski elektromotor, ki ga je zgradil leta 1882 in deluje na njegovem načelu izmeničnega električnega toka. Njegove ideje so bile ključne za razvoj radiokomunikacije, električnega motorja in radarja.

Spor z Edisonom
Tesla, ki si ga lastijo tako Srbi kot Hrvati, pa tudi Američani, se je rodil srbskim staršem 10. julija 1856 v vasi Smiljan (danes Hrvaška). Študiral je v Gradcu, leta 1884 pa začel delati za slovitega ameriškega izumitelja Thomasa Edisona.

A dvojica se je sprla in še vrsto let bila javno bitko, kateri je iznašel boljši in učinkovitejši način za zbiranje elektrike. Edison je zagovarjal enosmerni tok (tak, ki ga proizvajajo baterije in sončne plošče), medtem ko je bil Tesla privrženec izmeničnega električnega toka. "Vojno tokov" je dobil Tesla, saj danes izmenični tok oskrbuje tako rekoč vse, a je Edison po zaslugi vrste drugih poslov kljub temu postal premožnejši.

Neizpolnjene sanje
Tesla je prostrano lokacijo Wardenclyffe kupil leta 1901 in na njej zgradil stolp, da bi ves svet oskrboval z brezžično elektriko. A ambicije so se izkazale za prevelike in Tesla je leta 1943 umrl obubožan. Stolp so leta 1917 porušili, lokacija pa je postala odlagališče onesnažene vode.

Zvezna država New York se je zavezala, da bo Inmanovi kampanji nakazala enako vsoto, kot jo bodo zbrali, da bi dosegli 1,6 milijona dolarjev, potrebnih za nakup.

Inman je kampanjo lansiral na prošnjo lokalnega Teslovega znanstvenega centra v Wardenclyffu, neprofitne organizacije, ki namerava v čast Tesli zgraditi muzej in znanstveni center.

Skoraj 70 let po Teslovi smrti navdušenje nad tem znanstvenikom očitno ne pojenja, na kar kaže tudi julijska pobuda Teslove znanstvene fundacije iz Philadelphie, da Srbska pravoslavna cerkev Teslo razglasi kar za svetnika.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
ancient
# 25.08.2012 ob 16:41
G.Bruno ima prav, HVDC daljnovodi so dandanes že v uporabi, mislim da naj bi letos bil v Južni Ameriki zgrajen celo največji med njimi, v dolžini čez 2500 km.
ancient
# 25.08.2012 ob 16:30
7up, kaj si pa ti dosedaj izumil? Za katere stvari in pritikline, ki so dandanes človeštvu v pomoč pa imaš ti zasluge? Če ne veš kaj pametnejšega napisat, je vseeno če ne pišeš nič....
lipa
# 25.08.2012 ob 09:58
Nikola Tesla je imel pogodbo z Westinghousom, ki je zgradil prvi AC generator na Niagari po Teslinih nacrtih, v kateri je bilo doloceno, da dobi Tesla od vsake proizvedene KWH 1 cent...
Potem je Westinghouse prisel v financne tezave in ni mogel vec placevati te licencne pogodbe..
Ko mu je Westinghouse to omenil, je Tesla pogodbo raztrgal in dejal da obdrzi raje dobrega prijatelja kot denar...
Ce bi tista prvotna pogodba veljala se danes, bi se na Teslin racun se danes stekal 1 cent za KWH AC elektricnega toka proizvedenega kjerkoli na svetu.
To bi pomenilo da bi to prineslo izumitelju najvecjo kolicino denarja, ki bi se kadarkoli zbrala od enega izuma in bi danes imeli Teslino nagrado za znanstvene dosezke in ne Nobelovo nagrado...
bdbstone
# 24.08.2012 ob 14:25
nikola tesla je bil genije ne, sam ni bil ne.. lohka bi več anredil za dobro afriških otrok, k jih je marsikateri njegov izum škodoval..
Javorovina
# 24.08.2012 ob 11:32
Prijateljeval je z Markom Twainom!
veselo-na-delo
# 24.08.2012 ob 00:17
Tesla je izumil veliko tehnike katera nam lajša vsak dan, je pa izumil tudi tako tehniko katero nekdo drugi uporablja namesto za korist, -za uničevanje in sestreljevanje pa spreminjaje ciljev,....eno od teh je HAARP.
Captain Obvious
# 23.08.2012 ob 23:33
Uf, eni ste pa res kar PRO norci.:D
bojanvasiljevic
# 23.08.2012 ob 22:44
Vem, da letalo deluje kot Faradeyeva kletka, ampak če strela zadane kakšnega od letalskih motorjev...
bojanvasiljevic
# 23.08.2012 ob 21:45
Ko je Hollandovo letalo zadela strela, sem se spomnil na dokumentarec in Tesline stolpe, ko jih je predlagal za obrambo države pred letali, samo ga ti niso jemali resno (morda celo tudi pred raketami)

http://www.mladina.si/112193/hollandeovo-letalo-zadela-strela/
veyron
# 23.08.2012 ob 20:57
Nikola Tesla največji izumitelj vseh časov skupaj z Leonardo da Vincijem je bil izdan od Ameriške vlade

A lahko razložiš, kako je ameriška vlada izdala Da Vincija, ko pa je Da Vinci živel konec 15. in začetek 16. stoletja, ko Amerika še ni obstajala. Kje vas učijo take bebave zgodovine?
Ofinger
# 23.08.2012 ob 20:53
Skoraj 70 let po Teslovi smrti navdušenje nad tem znanstvenikom očitno ne pojenja

Tesla in njegove ideje še niso za v muzej.
G.Bruno
# 23.08.2012 ob 17:12
vojnaslo91
Seveda so pri uporabi enosmernega toka v mrežah problemi, ki jih v izmeničnem omrežju sorazmerno lahko obvadujemo. Zato sem tudi zapisal, da se enosmerni prenos lahko uporablja na velikih razdaljah in za posebne namene.
Po mojem najboljše informacije boš našel na spodnjih dveh linkih:

Hochspannungs-Gleichstrom-Übertragung

Liste der HGÜ-Anlagen
vojnaslo91
# 23.08.2012 ob 16:07
G.Bruno

# 22.08.2012 ob 16:42
Prijavi neprimerno vsebino Edison je zagovarjal neposredni tok
Pojma "neposredni tok " ne poznamo. Poznamo pa enosmerni tok. Slab prevod iz angleškega izraz - Direct Current (DC).
Sicer pa danes uporabljamo za prenos na velike razdalje in velike moči enosmerni tok, zaradi nižjih izgub.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vojnaslo91
Kot mogoče veš, so izgube na električnem vodu odvisne od velikosti električnega toka. Če hočemo prenašati velike moči, je torej bolj gospodarno izbrati visoko napetost in majhen tok.
( To je zelo res, to sem ti hotel tudi povedati, izgube so odvisne od I na kvadrat in tok znižamo in s tem izgube Z višanjem napetostiznižamo tok in s tem znižamo izgube, izgube so odvisne od I na kvadrat .)

Ker ob začetkih elektrifikacije še ni bilo na razpolago močnostne elektronike, je bilo praktično nemogoče enosmerno napetost povečati/zmanjšati ("transformirati") na različne vrednosti. Pri izmenični napetosti je to mogoče s preprostim transformatorjem. Slaba stran izmenične
napetosti pa je, da zaradi kapacitivnosti in induktivnosti linij nastajajo izgube.
(Ne pozabi, da tudi prenos z enosmernim tokom ima veliko slabosti)

Danes imamo na razpolago močnostno elektroniko in lahko "transformiramo" tudi enosmerno napetost na različne vrednosti. To je seveda samo zelo preprosta razlaga. ( Se strinjam, ne bomo pisali doktorata)Veliko vlogo igrajo ob prenosu energije tudi izgube zaradi t.i. skin efekta, električnih polj, korone...

P.S. Svoje "komunistično znanje" sem dobil na fakulteti. Pa lep pozdrav.
(Upam, da nisi zameril, ker vem, da zagovarjaš komunizem. Če si, se opravičujem)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sicer pa danes uporabljamo za prenos na velike razdalje in velike moči enosmerni tok, zaradi nižjih izgub....

To kar si rekel drži. Drži pa samo pogojno.(pomeni, da ne drži) Lahko prenašamo velike moči na večje razdalje, pod pogojem, da smo priključeni na zelo togo omrežje, ki je spet izmenično. Pomisli kaj se bi zgodilo, če tak DV izpade, če smo priključeni na šibko omrežje. Izpad tistega dela omrežja, kamor bi se priključili. (ne gre samo za izgube ampak tudi za zenesljivost obratovaja EES.)
Torej lahko prenašamo velike moči, pod pogojem, da prenašamo zanemarljive majhne moči napram omrežju, ki ga imamo na razpolago.

Prenašamo delovno moč drži, ne gre pa za del prenosnega omrežja, gre za motnjo v elektroenegetskem sistemu. Ima značaj porabnika, ki rabi negativno moč.

Wiki:
Na zemljevidu vidiš, da so ti DV na koncu zanke in jih je zelo malo.Če bi bilo to res kar ti trdiš, bi bilo prenosno omrežje enosmerno, tako pa ni, le nekaj krakov.
Kakšne možnosti so da bi te DV uporabljali v Sloveniji, saj imajo majhne izgube, naši DV pa se zelo grejejo?
Odgovor ti no bo delal težav?
nikhrast
# 23.08.2012 ob 15:53
Če si izumitelj, potem moreš biti tudi biznisman, drugače boš revež celo življenje.
jaskelainen
# 23.08.2012 ob 14:21
@Vodin - se ne strinjam... on je bil genijalec, ki ga denar ni zanimal... njega je zanimalo samo njegovo delo... on se s svojim delom ni ukvarjal zaradi denarja, za razliko od ostalih ''izumiteljev''... in ti ''izumitelji'' nato postanejo slavni in večni, ker so bili bogati, njihovi izumi pa so povečini ''sposojeni'' ali kupljeni od raznih pravih raziskovalcev in znanstvenikov... dober sodoben primer = Bill Gates...
vombat98
# 23.08.2012 ob 12:43
kdor potuje mimo gospiča, naj se ustavi , kjer imajo zelo lep muzej in tudi demonstrirajo kako se zasveti svetilka na daljavo in pokažejo 20 min. film o njem, res lepo, v njegovi rojstni hiši pa so razstavljeni nekateri njegovi izumi, vstopnina pa je tudi zelo nizka.
Jezni Smrk
# 23.08.2012 ob 12:24
Sovražim tesla.
DusanGrozni
# 23.08.2012 ob 11:52
Neposredni tok...zakaj?
Ker je clanek plagiat, tako kot veliko drugih vsebin tega portala in RTV-ja na sploh. Clanek je vec kot ocitno ''slabo'' preveden iz anglescine. Biti student pa ni izgovor, da ne bi bilo treba narediti 5 minut raziskovanja na internetu o tem kaj je ''direct current''. Direct je sicer res neposredno, vendar v kontekstu elektronike je to pri nas enosmerni (tok)... Brezveze...

Avtor clanka naj se zamisli, ce res zeli biti novinar, kajti novinarskega dela ne pozna... z malo vaje pa bi lahko bil prevajalec. Bil bi tudi bolje placan, saj RTV svoje ''prevajalno-pisalne stroje'' placa zelo slabo in ni cudno da novinarji preprosto prevajajo tuje medije in prepisujejo iz drugih slovenskih portalov...
polzaliva
# 23.08.2012 ob 11:34
Pri srbskem znanstveniku Nikoli Tesli se spomnimo na gorjanskega zgodovinarja Repeta, na prekmurskega politika Kučana, na Čeha Jožefa Ressla, na Italijana Valvasorja.

In na nebeško FDV. Ne bi želel Ljubljanča(ni)ne užaliti s takimi sosedi.
Molotow
# 23.08.2012 ob 10:38
Svet bi v trenutku postal lepši, če bi se bolj koncentrirali na Teslo in manj na tesla, ki nam vladajo.

Mr.D
# 23.08.2012 ob 09:59
Lupo - AC alternating current
Vodin
# 23.08.2012 ob 09:15
Tesla je bil tipičen Slovan veliko domišljije in poln idej a slabe organizacije in poslovnega občutka, zato so ga izkoristili in je umrl siromašen v svoji hotelski sobi.
PONOS
# 23.08.2012 ob 08:21
7up
Zakaj se toliko piše o Tesli pa ne samo na RTVslo ampak po svetu?
Ker prihaja novi trend,nova doba,nova revolucija.
Fosilnim energentom je odklenkalo.
Temelj nove ekonomije in sistema bo elektrika.
Na področju elektrike je pa največ naredil Tesla postavil je temelje....prenos elektrike po zraku,Haarp,indukcijo itd vse to je Tesla odkril.
Konec koncev ima ameriško podjetje ki izdeluje električne avte ime po njemu..Tesla,najbrž ne zastonj.
PONOS
# 23.08.2012 ob 08:15
Če Tesla ne bi bil tako fanatičen izumitelj in bi imel do denarja bolj pameten pristop in bi slednjega koristil zafinanciranje nadaljnih projektov, bi lahko postal en od najbogatejših ljudi na svetu z največ nobelovim nagradam.
Tako pa je umrl osamljen in reven v hotelski sobi...ostali so pa pokradli njegove patente in izume.
Marconi,Röntgen,Edison..
Pobrali finančne koristi..
Westinghouse itd..
Bills of Credit
# 23.08.2012 ob 07:25
Zanimivo je brat nekatere komentarje in videt te blokade v glavah, kot da bi ti, hoteli spet po drevju plezat. Teslin mit je bil namerno ustvarjen, zato da vam lahko praznijo račune.

http://www.youtube.com/watch?v=upgFOpMDH
a8&feature=share&list=PL03F3AB7B
E0ACB660

http://prepovedano.org/index.php?option=
com_content&view=article&id=26:t
esla-kapanadze&catid=9:projekti&Itemi
d=35
Whitetrasher
# 23.08.2012 ob 02:01
Samo vsakih tisoč let se rodi tako pameten Srb :)))
G.Bruno
# 23.08.2012 ob 00:02
vojnaslo91
Kot mogoče veš, so izgube na električnem vodu odvisne od velikosti električnega toka. Če hočemo prenašati velike moči, je torej bolj gospodarno izbrati visoko napetost in majhen tok. Ker ob začetkih elektrifikacije še ni bilo na razpolago močnostne elektronike, je bilo praktično nemogoče enosmerno napetost povečati/zmanjšati ("transformirati") na različne vrednosti. Pri izmenični napetosti je to mogoče s preprostim transformatorjem. Slaba stran izmenične
napetosti pa je, da zaradi kapacitivnosti in induktivnosti linij nastajajo izgube. Danes imamo na razpolago močnostno elektroniko in lahko "transformiramo" tudi enosmerno napetost na različne vrednosti. To je seveda samo zelo preprosta razlaga. Veliko vlogo igrajo ob prenosu energije tudi izgube zaradi t.i. skin efekta, električnih polj, korone...

P.S. Svoje "komunistično znanje" sem dobil na fakulteti. Pa lep pozdrav.
againstMafia
# 22.08.2012 ob 23:42
G.Bruno je napisal
"Sicer pa danes uporabljamo za prenos na velike razdalje in velike moči enosmerni tok, zaradi nižjih izgub."
G.Bruno ne delajte ZBRKO- to kaj Vi pišete je total narobe . IZMENIČNI ali Teslin tok tok ima manjše izgube in gre na daleč. Upam da ste pr pisanju naredil napako in ne zaradi neznaja.
Pazite malo ...
againstMafia
# 22.08.2012 ob 23:32
Tesla je povedal da je Sbski sin iz Hvatske domovine in je prav povedal.On je od vseh nas....nacionalisti naj bodo tiho.
vojnaslo91
# 22.08.2012 ob 21:43
MZ

Najprej, a mi lahko zaupaš kakšno izobrazbo imaš?
Wiki je zanimiva zadeva
Vendar mi par stvari ni všeč pri Wiki razlagi
--------------------------
Razlog je v tem, da pri izmeničnem toku ni reaktivnih izgub, ki so posledica induktivnosti in medsebojne kapacitivnosti vodnikov.
-------------------------
Si se zatipkal, ali pa se ne spoznaš?
Izmenični tok ima reaktivne izgube... kar bi potrdilo tvojo teorijo. Vendar...dokler mi ne poveš kakšno izobrazbo imaš, ne bi rad odgovarjal. Lahko rešiva zadevo na zasebni pošti
MZ
# 22.08.2012 ob 21:17
Sicer pa danes uporabljamo za prenos na velike razdalje in velike moči enosmerni tok, zaradi nižjih izgub.

Dejansko zadeva drži. Pri najdaljših daljnovodih se izmenična visoka napetost najprej usmeri in šele nato preko daljnovodov transportira na večje razdalje, na cilju pa se ta tok z razsmerniki ponovno pretvori v izmenični tok.. Razlog je v tem, da pri izmeničnem toku ni reaktivnih izgub, ki so posledica induktivnosti in medsebojne kapacitivnosti vodnikov.

Wikipedia ima zanimiv članek na to temo.
Lupo
# 22.08.2012 ob 20:53
AC Alternative Current; izmenicni tok,
DC Direct Current; enosmerni tok,
/ Bon Scott!
vojnaslo91
# 22.08.2012 ob 20:23
G.Bruno

Sicer pa danes uporabljamo za prenos na velike razdalje in velike moči enosmerni tok, zaradi nižjih izgub.
--------------------------------------
So ti komunisti oprali glavo? Za prenos na velike razdalje uporabljamo izmenični in 3f tok pri nas 50Hz v Ameriki 60Hz. Ko iz elektrarne dobimo električno eletrični tok(moč) se ga zaradi nižjih izgub transformira na višjo napetost.
vojnaslo91
# 22.08.2012 ob 20:16
G.Bruno

# 22.08.2012 ob 16:42 Prijavi neprimerno vsebino Edison je zagovarjal neposredni tok
Pojma "neposredni tok " ne poznamo. Poznamo pa enosmerni tok. Slab prevod iz angleškega izraz - Direct Current (DC).
Sicer pa danes uporabljamo za prenos na velike razdalje in velike moči enosmerni tok, zaradi nižjih izgub.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Se ti hecas ali si komunist!
inverzija
# 22.08.2012 ob 20:15
"Ni mi žal, da drugi kradejo moje ideje. Žal mi je, da nimajo svojih." —N. Tesla

"Naj prihodnost pove resnico, ocenite vsakega človeka glede na njegovo delo in zasluge. Sedanjost je njihova, prihodnost za katero sem tako naporno delal pa moja." —N. Tesla

"Elektrika je zame vse ..." —N. Tesla
jazbc
# 22.08.2012 ob 19:43
Glede napomembnosti o tem da si ga vsi lastijo in da res ni vazno katere nacionalnosti je.

Ja slovenci se za kransko klobaso in lipicanca bunimo do konca, me zanima kaj bi meli povedati o tesli, ce bi bil nase gore list,...
jazbc
# 22.08.2012 ob 19:37
@7up
kaj pa tole:
Transformator, vecfazni motor,ki se danes l 2012 poganja vecino gospodinskih aparatov in vse vec avtomobilov!!!, radio, ki ga tudi l 2012 uporabljamo FM AM, sta njgovi domeni;), radar wireless, dvofazni tok (elektrika v eni fazi ni niti za razsvetljavo najbolj primerna, samo tam do 20 m prenosa, torej za lajika je izumil elektriko), tockasti elektronski mikroskop, elektroterapija, teleautomatika, razresil je problem rotacije meseca, ki se danes beli glave znanstvenikom, ki niso niti prebrali clankom, ki jih je objavljal Electrical experimenter), izumil teslino vodno turbino, ki je se danes najbolj ucinkovita, saj je popolna, vozil je ladjo na dalinsko upravlanje,
myname007
# 22.08.2012 ob 19:29
Kako si lahko države na Zemlji lastijo takega vesoljca, kot je bil Tesla? Namesto, da si lastijo zasluge za njegovo genialnost, naj raje sprostijo vse njegove dokumente in patente.
7up
# 22.08.2012 ob 19:20
REDCRAB

Ne pretiravaj. Po takšni logiki, bi lahko vse dosežke pripisali kakšnemu grščemu filozofu ali pa celo človeku, ki je izumil kolo:) NT je bil podobno kot Edison izumitelj&podjetnik. Ta drugi je uspel prijaviti skoraj 1100 patentov. Ali je vse on osebno izumil? Seveda ne, je pa imel odločujoč vpliv v skupini. Isto velja tudi za Teslo, ki ima približno 10x manj patentov,... Za primerjavo, vsi prebivalci Slovenijo uspemo patentirati cca 50 zadev/letno.

Da ne bom dolgovezil,.. vsi ti izumi so posledica tehnološkega preboja. Če te zanimajo imena teh "velikanov" si poglej kateri znanstveniki so imeli takrat največji vpliv,...
REDCRAB
# 22.08.2012 ob 18:50
@7up: Delo katerega drugega velikana pa tako vpliva na svet danes, da ga lahko primerjaš z NT? Elektriko je pripeljal v domove. Razsvetlil je ves svet. Zasnoval je globalne telekomunikacije...

Kar pa se tiče razprav o nacionalnosti... Tesla je bil Srb, sin pravoslavnega duhovnika. Tudi sam naj bi postal duhovnik - za to so ga najprej šolali, a se je temu izognil med hudo boleznijo. Po prvi vojni pa je samega sebe imenoval za Jugoslovana.
Peroz
# 22.08.2012 ob 18:42
Kaj je s to zastonj elektriko zdaj? Dal je idejo, vemo, da je rabil stolp, notri verjetno nek "mehanizem", ki izkorišča zemljino resonančno rekvenco, o prenosu na daljavo pa ne bi niti špekulital. Ampak ok, jaz sem totalni laik. Kako, da se kakšen znanstvenik še bolj ne zapiči v zadevo. Toliko teslinih zadevščin je delovalo, kako da bi se pri tej tako zelo zmotil? Ok, projekt je propadel, ker brezplačna energija ni v interesu vsaj oblastnikov in magnatov, še raje pa mogoče celo nikogar, ampak hudirja da bi imel eno majceno verzijo tega stolpa doma, za filat telefon in prenosnik. :P
7up
# 22.08.2012 ob 18:39
-Nikola Tesla ni ničesar izumljal, on je samo zapisoval, kar se je naučil do desetega leta,..
-Elektrika pogleda pod posteljo, če se tam skriva NT
-NT je spočel najprej svojo mater, nato pa še sebe
...

Vsak mesec članek o NT. Saj je lepo, da podpirate znanost. Samo zakaj ne napišete še kaj o drugih velikanih? Ogromno jih je imela še precej večji vpliv na način kako danes živimo,..

Btw: Tema o narodnosti je popolnoma irelevantna glede na to, da je zelo hitro zapustil dom, kasneje pa emigriral in postal ameriški državljan,..
nikhrast
# 22.08.2012 ob 18:36
Vsak mulc je v Ameriki slišal Edisona, še shopping center v Fort Myerju se imenuje po njemu, Tesla je pa nepoznan. Ime slišiš sem in tja, samo folk ne ve kdo je to.
Tesla ni bil praktičen, ni bil biznisman, to je pa zelo pomembno v Ameriki; lahko si najboljši znanstvenik, samo če ne znaš svoje ideje vnovčiti, potem mogoče dobiš samo Nobelovo nagrado. Steve Jobs in Bill Gates sta znana kot biznismana, ne kot strokovnjaka za tehnologijo, isto kot Edison.
jazbc
# 22.08.2012 ob 18:33
@
TheNomad
okoli tesle je veliko mitov a resnica je prav epska:)
jazbc
# 22.08.2012 ob 18:31
Stolp so leta 1917 porušili, lokacija pa je postala odlagališče onesnažene vode.

Stolp je zbombardirala ameriska vojska, saj so ocenili, da brezplacna energija ogroza nacionalno varnost.
kip
# 22.08.2012 ob 18:21
Tesla je bil največji srbin novejšega časa in eden največjih izumiteljev na svetu škoda je samo to da so njegove izume zlorabili za ubijanje njegovih sorojakov kajti tam kjer se je rodil je sedaj neka tvorba ki je izbrisala vse njegove rojake žal in prepričan sem če bi vedel kako bojo njegove izume zlorabili proti njegovem lastnem narodu jih svetu sigurno nebi nikoli razkril.
Lupo
# 22.08.2012 ob 18:20
@cronus
Tesla se je rodil na Hrvaskem, ki je takrat bila del Avstrije.
Izjavil je: Ja sam Srbin, Hrvatska je moja domovina.
TheNomad
# 22.08.2012 ob 18:17
jo-jo, aha pardon - nesporazum :)

jazbc, saj nisem nikjer rekel, da ni imel ogromno izumov. Ga zelo cenim in smatram kot enega največjih genijev (bi lahko razbral iz enega prejšnjih komentarjev), ampak to še ne pomeni, da bom verjel vzel za suho zlato vse, kar o njem pišejo. In če si sam tako zelo veliko prebral o njem, kot hočeš tukaj dati vtis, si zagotovo naletel na veliko trditev, v katere si lahko upravičeno podvomil. Ali si slučajno slepi vernik?
kip
# 22.08.2012 ob 18:13
jazbc

# 22.08.2012 ob 18:00
Prijavi neprimerno vsebino Hahaha hrvati si lastijo Teslo, ja valda ce so pa pokatoliceni srbi(:

Ha ha ha Jazbec a si jih ti tud spregledal k jih je tako težko spregledat(:
help
# 22.08.2012 ob 18:10
Tesla je največji znanstvenik vseh časov. Bil je tako pragmatik - ustvaril je KONKRETNE zadeve, ki so spremenile svet za vedno, teoretik in "sanjač" (čeprav je veliko njegovih "fantazij" danes realnost).
In ja, človek je želel da se na njegovem pogrebu izvaja "Tamo daleko" (srbska patriotska pesem iz 1. svetovne vojne), tako da padajo v vode zgodbice tistih, ki bi ga radi na vsak način "de-nacionalizirali".
jo-jo
# 22.08.2012 ob 18:05
@TheNomad:
jo-jo, torej je po tvojem boljše, da kar vsemu verjamemo?

Ne to sploh ni res. Jaz sem želel samo povedati, da ta njegova mistifikacija ni bila oz. ni naključje. Zato pa je vprašanje kaj verjeti o Tesli, bolj kot ne loterijsko ugibanje. Jaz ničemur ne verjamem, ker vedeti pomeni biti 100odstotno prepričan. Verjamem pa zgolj v to da fama in mističnost okoli Tesla ni bila naključna.
jazbc
# 22.08.2012 ob 18:02
@
TheNomad

Mal se pozanimi, kdo ima najvec izumov in kateri izumi so to;)
jazbc
# 22.08.2012 ob 18:00
Hahaha hrvati si lastijo Teslo, ja valda ce so pa pokatoliceni srbi(:
TheNomad
# 22.08.2012 ob 17:58
jo-jo, torej je po tvojem boljše, da kar vsemu verjamemo? Torej če se bo našel nekdo, ki bo rekel, da je Tesla odkril tudi teleportacijo in perpetuum mobile, boš raje slepo verjel, ker boš sicer spadal v otopelo množico?
cronus
# 22.08.2012 ob 17:42
Tesla, ki si ga lastijo tako Srbi kot Hrvati, pa tudi Američani, se je rodil srbskim staršem 10. julija 1856 v vasi Smiljan (danes Hrvaška). Koncno lepo objektivno napisan, DANES HRVASKA, takrat to ni bila in ne vem zakaj Hrvati tok siljo vanga..seveda zaradi enega vecjih umov v cloveski zgodovini. Njegov oce je bil celo pravoslavni duhovnik oz Pop..torej za cas NDH so njemu takim in podobnim rezal glave z vratu, danes pa tem ki so rezali podobni trobijo kako je Tesla Hrvat in se z njem ponosijo.. Tesla je bil Srb, in vedno bo bil Srb. Tega nebi pisu ce me neb res ze nerviral Hrvasko prisvajanje zgodovine.
jazbc
# 22.08.2012 ob 17:40
Škoda, ker je Tesla tako velik mit in je o njem zelo malo objektivnega poročanja. Njegova kreativnost je z leti skopnela oz. preveč je fantaziral na koncu. Največji dosežki so iz 19. stoletja.

Skoda je, da ti ne ves veliko o Tesli.

Sele danes uporabljamo njegove izume, kot so brezzicni prenos, transformatorji, turbine,..
jo-jo
# 22.08.2012 ob 17:34
Problem glede Tesle je, da je obdan s toliko miti, da je težko vedeti, kaj vse je bilo res, kaj pa je prenapihnjeno.

Bil je naiven znanstvenik in ne dogmatičen. In samo naivni so sposobni kreativno razvijati svoje ideje. Je pa res, da njegova naivnost ni bila njemu v prid kadar je govora o ljudeh s katerimi se je družil. In verjamem, da je Tesla odkril nekaj, kar nekaterim ni bilo po godu da pride v javnost. In najbolj enostavno zamegljevanje dejstev je ravno z mistifikacijo, tako da mešaš realnost z namerno forsiranimi lažmi- tako ljudje postanejo otopeli in raje ne verjamejo nobeni zgodbi, kot pa da bi se blamirali in izpadali kot neki lunatični teoretiki zarot.
antecash
# 22.08.2012 ob 17:29
sorry
[url]http://www.24sata.hr/gadgeti/soljac
icevim-izumom-bezicno-punjenje-stize-vec-ove-godine-257339[url]
antecash
# 22.08.2012 ob 17:24
@lupo
bežični prijenos velikih količina energije u današnjem
svijetu vrlo osjetljive mikroelektronike nije izvediv
i neče biti u budučnosti jer je razina el.smoga več danas
opasna po zdravlje....baš sam pročitao da bežični
punjači za mobitele i laptope stvaraju probleme a radi
se o prijenosu vrlo niskih napona i količina energije.
The_Reaper
# 22.08.2012 ob 17:22
Upam, da nihče ne vklopi napravice, ki naj bi bila s pomočjo vibracij podreti stavbo --- slaba naložba če se to zgodi :D

Drugače pa super:D
TheNomad
# 22.08.2012 ob 17:21
espero, saj lahko že zdaj proizvajaš energijo s svojim telesom - v hišni becikel si vmontiraj dinamo in goni! :D
Mite pa pusti kje drugje...
črta
# 22.08.2012 ob 17:20
Tesla je poleg zgoraj opisanega ustvaril še veliko drugih izumov in naredil osnov za projekte na katerih so potem drugi razvijali naprej njegove vizije. Dejstvo je da so Američani z njegovimi idejami zaslužili ogromno krat več denarja, kot pa so zdaj na brzino zbrali za njegov muzej.
antecash
# 22.08.2012 ob 17:17
@espero
tebi je mjesto na ovim stranicama XD
http://www.davidicke.com
/
lintvern
# 22.08.2012 ob 17:17
@el CARTEL, ja brezžična energija je gotovo korak naprej. V Gartnerjevem ciklu prihajajočih tehnologij, objevljenem prejšnji teden, se nahaja že skoraj na vrhu "navdušenja"... seveda potem pričakujemo "padec navdušenja", preden bo stvar resnično zaživela in postala splošno uporabna...je pa tale podatek morda tudi eden od razlogov, da so "donatorji" tako hitro skočili po konci in "investirali" v muzej ;)
http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=21
24315
Lupo
# 22.08.2012 ob 17:15
Ne more nek honorarc, student FDV poznat osnov elektrotehnike....
Ne strinjam pa se z Brunotom. Za prenos na velike razdalje se uporabljajo transformirane zelo visoke izmenicne napetosti in nizki tokovi.
espero
# 22.08.2012 ob 17:11
Lastijo si ga Hrvatje in Srbi , a Slovenci pa ne in Avstrijci , Madžari? Rodil se je v takratni Avstroogrski.! Nikola Tesla največji izumitelj vseh časov skupaj z Leonardo da Vincijem je bil izdan od Ameriške vlade. Tega se zavedajo tudi današnji donatorji. Preprečili so mu največje odkritje v zgodovini.To , da bi vsak sam proizvajal lastno energijo že z delovanjem telesa .! Kdaj dobimo spomenik Nikoli Tesli v Ljubljani ?
TheNomad
# 22.08.2012 ob 17:01
Problem glede Tesle je, da je obdan s toliko miti, da je težko vedeti, kaj vse je bilo res, kaj pa je prenapihnjeno. Vsekakor pa je bil eden največjih umov vseh časov - in nekaj razredov nad Edisonom.
antecash
# 22.08.2012 ob 16:57
@jodl...
Da Vinci uopče nije relevantan u suvremenoj znanosti.....
ali on i Tesla su sigurno bili veliki vizionari sa ograničenim
znanjem i tehnikom svojih vremena...jer ipak suvremena
saznanja posebno u fizici .... njima nisu bila dostupna (cern itd)
el CARTEL
# 22.08.2012 ob 16:52
jales @ ali pa kolo, ali pa gravitacija (teorija gravitacije).. vse je logično, ko nekdo drug izmisli :)

dude @ fantazija omogoča kreativnost.

prenos električne energije brez žic je korak naprej, definitivno, in tesla je imel popolnoma prav, da je poskusil tudi to možnost
jales
# 22.08.2012 ob 16:49
Vau neposredni tok, ta je pa res za v anale... ne bom pozabil kar tako
Llagavulin16
# 22.08.2012 ob 16:45
jah, pri nas bi se najprej skregali ali je bil levi ali desni.. kar bi trajalo desetletje najmanj
jodlzi
# 22.08.2012 ob 16:44
@dude: če to sklepaš po zadnjem danem intervjuju, nikoli ne moreš biti prepričan, da ni res, kar je takrat govoril...itak je veliko njegovih stvaritev nam še danes neznanka oziroma ne razumemo točno, kaj nam je hotel povedati...tako kot Da Vincija niso razumeli še več kot 400 let kasneje...
antecash
# 22.08.2012 ob 16:43
@dude
Slažem se....ideja o prijenosu ogromnih količina el.energije
bežičnim putem je bila "fantazija" kojoj je tesla posvetio zadnje
najproduktivnije godine života i to je šteta....
ako danas znamo kakav štetan utjecaj proizvodi tzv el.smog
može se samo zamisliti kako bi bilo sa zadravljem ljudi i osjetljivih
el.sklopova današnjice kad bi počeli GIGAvate pošiljat antenama po
svijetu...još jednom šteta
G.Bruno
# 22.08.2012 ob 16:42
Edison je zagovarjal neposredni tok
Pojma "neposredni tok " ne poznamo. Poznamo pa enosmerni tok. Slab prevod iz angleškega izraz - Direct Current (DC).
Sicer pa danes uporabljamo za prenos na velike razdalje in velike moči enosmerni tok, zaradi nižjih izgub.
miroslav
# 22.08.2012 ob 16:39
@dude

če velja mit o edisonu za resnico potem je o tesli vse res, še kak vesoljni let mu lahko dodaš pa ne bo tolk mit.
antecash
# 22.08.2012 ob 16:35
Sad su ga se sjetili....inače kad bi bili pošteni Tesla je bio
prije svega Američki znanstvenik jer da je ostao u Europi
nikad nebi postigao to što je....balkan da i ne spominjem xD
To dokazuju i Teslini suvremenici sa ovih prostora ;)
dude
# 22.08.2012 ob 16:32
Škoda, ker je Tesla tako velik mit in je o njem zelo malo objektivnega poročanja. Njegova kreativnost je z leti skopnela oz. preveč je fantaziral na koncu. Največji dosežki so iz 19. stoletja.
Kazalo