Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 13 glasov Ocenite to novico!
Orožje
V Avstraliji množičnih strelskih pohodov ne poznajo. Foto: Reuters
Las Vegas
Se bo po tragediji v ZDA vendarle kaj spremenilo? Foto: Reuters

Dodaj v

Avstralci med amnestijo izročili 51.000 kosov nezakonitega orožja

V ZDA orožarski lobi predlagal dodatne omejitve
6. oktober 2017 ob 09:37
Canberra/Washington - MMC RTV SLO, STA, Reuters

Avstralci so med trimesečno amnestijo za lastnike neprijavljenega orožja, ki jo je 1. julija razglasila avstralska vlada, oblastem izročili 51.000 kosov strelnega orožja, kar predstavlja petino vsega nezakonitega orožja v državi.

"Prav vsak od teh 51.000 kosov orožja bi bil lahko uporabljen v zločinu, v katerem bi bili lahko ubiti Avstralci. Zdaj se to ne more zgoditi," je po izteku amnestije dejal avstralski premier Malcolm Turnbull, ki je obenem zavrnil pozive k podaljšanju amnestije. Ti so se okrepili po nedavnem strelskem pokolu v Las Vegasu. Kot je dejal, ne izključuje morebitne ponovne amnestije v prihodnosti, a tokratna je bila tako zelo učinkovita ravno zato, ker je imela svoj "začetek, sredino in konec".

To je bila prva amnestija za orožje na zvezni ravni v Avstraliji po letu 1996, ko so jo razglasili po pokolu v Port Arthurju na Tasmaniji, kjer je strelec v dveh dneh pobil 35 ljudi. Od takrat v državi ni več prišlo do množičnih streljanj.

V Avstraliji polavtomatsko orožje prepovedano
Po amnestiji je takratna vlada pod vodstvom premierja Johna Howarda sprejela strogo zakonodajo o lastništvu orožja, ki za posedovanje nezakonitega orožja predvideva do 280.000 avstralskih dolarjev (142.000 evrov) kazni ali do 14 let zapora. Prepovedano je tudi vse polavtomatsko in avtomatsko orožje.

A čeprav ima Avstralija danes enega najstrožjih in najučinkovitejših zakonov o orožju na svetu, je po predvidevanjih oblasti v obtoku okoli četrt milijona kosov neprijavljenega strelnega orožja, tudi avtomatskega. Nezakonito orožje je bilo v zadnjih letih tudi uporabljeno v več terorističnih napadih.

NRA za omejitev nakupov t. i. "bump stockov"
Najhujši strelski pohod v sodobni zgodovini ZDA, med katerim je v nedeljo 64-letni Stephen Paddock ubil 58 ljudi in jih ranil več kot 800, pa je povzročil tudi za vnovično razpravo o pravici do nošenja orožja v ZDA. Čeprav so le redki pričakovali kakšne spremembe, pa je Ameriška orožarska zveza (NRA), ki velja za najvplivnejši orožarski lobi v državi, pozvala k "dodatnim pravilom" pri nakupu naprav, ki polavtomatske puške v ZDA spreminjajo v avtomatske.

"NRA verjame, da so naprave, ki omogočajo pretvorbo polavtomatskih pušk v avtomatske, potrebne dodatnih regulacij," sta sporočila glavni izvršni direktor NRA Wayne LaPierre in izvršni direktor Chris Cox. Izjava je revolucionarna, saj orožarski lobi v ZDA do zdaj ne glede na vse strelske pokole ni popustil niti za milimeter. Po drugi strani pa napoved ne pomeni nič, saj obstaja veliko drugih načinov za pretvorbo polavtomatskega v avtomatsko orožje.

Ameriški kongres je leta 1986 prepovedal avtomatsko orožje, oziroma po domače, povedano brzostrelke, vendar samo za tiste, izdelane po 19. maju istega leta. Avtomatske puške, izdelane predtem, so še vedno zakonito v prodaji. Polavtomatske puške so bile nekaj časa prepovedane, vendar so spet zakonite.

Obstaja več načinov za predelavo polavtomatskega orožja v polno avtomatsko, eden od njih pa je t. i. "bump stock", ki nadomesti izvirno kopito polavtomatske puške in je najpreprostejši način predelave.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
paraBellum
# 06.10.2017 ob 10:58
bleeeee

# 06.10.2017 ob 10:40
Ja, le da bi se tak pohod z naprintanim orožjem verjetno končal z dvema ranjenima (ker pač naprintano orožje zelo hitro razpade), ne pa s 60 mrtvimi in še desetkrat toliko obstreljenimi.


Ne bo popolnoma držalo. S tehnologijo DMLS so že naredili funkcionalno orožje.

link
Meteorit
# 06.10.2017 ob 10:51
No, tole je spet zmazek nekega novinarja, ki povzema prosto po tujih novinarskih zmazkih.
Polavtomatsko orožje je tisto, ki zahteva po vsakem izstreljenem naboju ponoven pritisk sprožilca da izstreli nov naboj. Avtomatsko pa je tisto, kjer naboji streljajo neprekinjeno, dokler držiš sprožilec (ali nabojev ne zmanjka).
Bump stock ne predela ničesar razen kopita. Samo orožje je še vedno polavtomatsko, le da ti to kopito omogoča da hitreje pritiskaš na sprožilec. Še vedno je potrebno pritisniti za 1 naboj 1x, za 2 2x itn.
Prepoved orožja bi končala strelske pohode. Ja, podobno kot je prepoved mamil končala njihovo preprodajo. Loleki.

Pa za ljubitelje zarot - prebrskajte splet, vsaj 15 indicev že imajo, ki podpirajo trditev da ni bil samo en strelec, ampak več njih. JFCMSB
patriot1970
# 06.10.2017 ob 10:01
Kaj v Franciji je dovoljeno orožje?
Koliko je bilo mrtvih v Franciji zaradi strelnega orožja?

...imamo dva problema: dostop do orožja,......in določene skupine ljudi ki to orožje uporabljajo!
V medijih se izpostavlja le prvi problem,.......kaj pa drugi?
babooon
# 06.10.2017 ob 10:15
Pištole in puške se da po novem narediti že s 3D tiskanjem. V vsakem primeru, kdor bo želel storiti zločin ga prepoved ne bo ustavila.
Altknight
# 06.10.2017 ob 10:05
A se ne bi rajs ukvarjali z motivom Paddocka?
neprilagojen
# 06.10.2017 ob 16:02
Se bo po tragediji v ZDA vendarle kaj spremenilo? Foto: Reuters

se je kaj po tragediji v parizu, nici, kolnu..... kaj spremnilo?
neprilagojen
# 06.10.2017 ob 16:00
@ginza
# 06.10.2017 ob 15:43
Dejmo potem še legalizirat posilstva in pedofilijo, ker bo to zagotovo zmanjšalo tovrstna dejanja. (sarkazem)
Take kot si ti bi bilo treba preventivno zapreti.
-----------------------------------
saj je legalizirano
koliko so dobili tisti iz silvestrovskega vecera, in koliko je dobil tisti hrvaski duhovnik?
koliko se sme kritizirati, da se ne oznaci, kot sovrazni govor?

jaz sem da se pedofili in posiljevalci takoj kastrirajo, kaj pa ti?
ti bi preventivno zaprl nekoga, kateri ima drugacno mnenje od tvojega in ko bi zmanjkalo prostora, kaj bi pa takrat?
neprilagojen
# 06.10.2017 ob 13:23
@bleeeee
# 06.10.2017 ob 11:14
Ampak vi se pa obnašate, ko da ne bi z omejevanjem ničesar dosegli. Ali če obrnem to logiko, po vaše bi se uporaba heroina z njegovo legalizacijo celo zmanjšala? Ekola, preprost recept za problem, s katerim se spopadajo čisto vse sodobne družbe.
-------------------------------
legalizacija alkohola je zmanjsala probleme z alkoholom
legalizcija heroina, bi zmanjsala podtikanje, ker vec ni profita in tudi avtomaticno bi z obdavcevanjem droge prislo vec denarja v blagajno, kateri se lahko uporabi za osvescanje in zdravljenje
patriot1970
# 06.10.2017 ob 12:30
Iz leta 2014:
......Kriminalisti so med hišnima preiskavama v Ljubljani in na Vrhniki pri enem od dveh Slovencev − oba sta se menda borila na strani islamskih skrajnežev v Siriji − zasegli avtomatsko orožje, naboje, neuradno pa tudi raketomet, je poročala POP TV. Osumljenega Boštjana Skubica sicer niso pridržali, so mu pa odvzeli orožje.......

hmmmmm,...verjetno je imel dovoljenje za orožje?

http://www.delo.si/novice/kronika/pri-slovencu-ki-naj-bi-se-boril-v-siriji-zasegli-orozje.html
Sklonjen
# 06.10.2017 ob 10:58
@bleeeee
"Ja, le da bi se tak pohod z naprintanim orožjem verjetno končal z dvema ranjenima (ker pač naprintano orožje zelo hitro razpade), ne pa s 60 mrtvimi in še desetkrat toliko obstreljenimi."


S printanjem izdelujejo pomembne vitalne visoko obremenjene dele za turbine, ti pa nam tukaj modruješ o razpadanju plastike ... nekoliko več resnosti prosim!
neprilagojen
# 06.10.2017 ob 17:32
@bleeeee
# 06.10.2017 ob 16:17
Seveda. Organi pregona bodo skušali na podlagi informacij v prihodnje preprečiti uvoz orožja z bivšega vojnega območja na Balkanu, ob množična zborovanja se nameščajo odbojniki za vozila. Torej se sprejemajo ukrepi, ki bi preprečili take tragedije
------------------------------------
na katere organe pregona mislis? na tiste, kateri so v kataloniji streljali na mnozice?
na katero orozje mislis? na scanio, iveco, volvo...?
zlata ribica se smeji nekaterim, koliko dolgo si lahko zapomnijo nekaj
Sklonjen
# 06.10.2017 ob 11:21
Pa dobro no, kaj je narobe s temi ljudmi???
Če ne vedo, da so sedaj manj "varni"???
Pojma nimajo, ampak jim bodo naši ljubitelji orožja in smrti vse razložili.


Očitno ne veš, kaj pomeni amnestija !
MZ
# 06.10.2017 ob 21:23
Zadnje dni je MMC pod okupacijo protiorožarskega lobija, ki z neutemeljenimi nebulozami spet bruhajo žveplo in ogenj po zagovornikih posesti orožja.

Ogromno nasilnih dejanj z orožjem naredijo kriminalci z nelegalnim orožjem, ki se gladko požvižgajo na vse restrikcije...to tudi pojasni, zakaj tudi v državah s strogo orožno zakonodajo pride do celo več problemov, kot v "grdih" ZDA. Če je odvzem orožja za vas rešitev - kako potem pojasnite izgrede v VB in Franciji, kjer je civilna posest orožja praktično najstrožja v Evropi?
Tega pač ne bodo rešile nobene restrikcije - če bo pač posest orožja kriminalizirana, bodo na koncu samo kriminalci imeli orožje.

Celo v tej vaši opevani Avstraliji so med odkupom leta 1996 dobili relativno malo orožja glede na to, koliko denarja so zmetali v to. Kriminalci, še posebej motoristične tolpe, imajo namreč v rokah še vse kaj drugega, kot kakšno pištolo...in oni se že niso odzvali pozivu po oddaji. Ta amnestija, ki jo zdaj tule hvalite, pa je samo posledica tega, da je avstralska vlada razglasila nov odkup, vendar je bil odziv zelo porazen.
neprilagojen
# 06.10.2017 ob 13:14
kaj pa tisto v mariboru?
kaj pri nas imamo enostaven dostop do orozja?

prepoved dostopa do orozja ni in ne more resiti problema, tisti kateri bodo hoteli kaj narediti bodo vedno z lahkoto prisli do njega ali pa ga z lahkoto sami izdelali
prepoved dostopa do orozja, je v bistvu, da lahko samo kriminalci in teroristi ga posedujejo, s tem misljeno tudi kriminalne teroristicne vlade, kot S. Koreja..
zavzemanje za prepoved dostopa do orozja, je zavzemanje za svoje suzenjstvo

vsaka diktatorska vlada se boji naoborozenega ljudstva!!!!!!!!!!!

v nemciji je stopil novi zakon o cenzuri, o tem niti besede, je pa se vecje zlo kot orozje, ker ljudje se ne smejo niti izraziti
nemcija se bojuje s svojo preteklostjo, na popolnoma isti nacin, kot se je takrat zgodilo in vsi naivnezi to podpirajo
nekoc je bilo; heil dofli, kmalu bo; heil diktatura, sicer je ze, samo danes se rece, sovrazni govor, rasizem, prepoved orozja... in kmalu bo se vse skupaj stisnilo v neko enotno novo besedno zvezo
Sklonjen
# 06.10.2017 ob 10:23
Ne vem kaj čakajo pri nas ... Od zadnje je preteklo že precej let, pa se je pokazala za uspešno!
Lluka
# 06.10.2017 ob 14:01
Problem je ta da pri nas so te malo da ne skoraj zaprli, spisali kazen, obtožili.... itd če si prinesel neprijavljeno orožje. Namesto tega bi dali laho amnestijo tudi pri nas... pa naj se kakorkoli zanjde orožje magari v kontejnerju za orožje ( kot baterije. oblačila, plastika, biološki odpadki.)
Sklonjen
# 06.10.2017 ob 11:27
@bleeeeee
"Ampak vi se pa obnašate, ko da ne bi z omejevanjem ničesar dosegli. "


Saj dosežemo. .. nasprotni učinek! Razraste se črni trg in mafija, pa še nadzora ni in kvaliteta trpi!
Do Brasil
# 06.10.2017 ob 11:06
@Meteorit
Še vedno je potrebno pritisniti za 1 naboj 1x, za 2 2x itn.

Niti ne - drzis petelina in povratni trzljaj puskinega kopita sprozi nov naboj. Puska je skoraj tako hitra kot avtomatska. V spodnjem clanku imas video s primerjavo hitrosti.
https://www.nytimes.com/interactive/2017
/10/04/us/bump-stock-las-vegas-gun.html
bleeeee
# 06.10.2017 ob 10:40
Pištole in puške se da po novem narediti že s 3D tiskanjem. V vsakem primeru, kdor bo želel storiti zločin ga prepoved ne bo ustavila.

Ja, le da bi se tak pohod z naprintanim orožjem verjetno končal z dvema ranjenima (ker pač naprintano orožje zelo hitro razpade), ne pa s 60 mrtvimi in še desetkrat toliko obstreljenimi.
Sklonjen
# 06.10.2017 ob 10:26
Več bo legalnega orožja, bolje se bo godilo tej družbi. Lep primer je Švica, kjer je orožje doma tako rekoč v vsaki hiši, saj z njim pride tudi odgovornost in to ne samo do ravnanja z orožjem!
bleeeee
# 06.10.2017 ob 18:20
na katere organe pregona mislis? na tiste, kateri so v kataloniji streljali na mnozice?

Ne razumem povezave. Mislil sem organe, odgovorne za mednarodno trgovino z orožjem.

na katero orozje mislis? na scanio, iveco, volvo...?

Spet ne. Mislil sem kalašnikovke z območja bivše Juge.
boro007
# 06.10.2017 ob 14:06
@Binder Dandet

V bistvu ne rabioš avtomatske puške,če polavtomatsko spremeniš v avtomatsko za 100$. Zadnjič je nekdo prilimal link do razlage. Na petelina namontiraš eno škatlco, katere mehanizem udarja po petelinu polavtomatske puške, tako da izpade, da je puška avtomatska (notri je fedra in ne vem kaj še). Vglavnem, čist simple.

Saj pravim da je omejevanje prodaje škatljic pesek v oči, sploh če se to dela na tak način...

NRA s tem doseže večjo prodajo avtomatskega orožja (ker bi bilo manj predelav) in hkrati omeji prodajo stvari ki jo oni verjetno ne izdelujejo/prodajajo ker je po vsej verjetnosti izdelano po domačih garažah... Nič pa to ne pripomore k preprečevanju strelskih pohodov.
HOR
# 06.10.2017 ob 14:03
V Slo je ob osamosvojitvi kar nekaj orozja ( tudi avtomatskega) in municije iz skladics bivse JNA pristalo neprijavljeno v rokah civilistov, kjer caka za vsak primer...
Pa tudi lovci so solidno oborozeni.
Se pa tega ne vlaci naokoli in uporablja tako, kot v ZDA...
MAN0
# 06.10.2017 ob 13:02
Zanima me kakšna situacija bi se razvila v Mariboru, če bi strelec imel avtomat namesto pištole?
Binder Dandet
# 06.10.2017 ob 11:32
V državi s 30 mio prebivalci je 300.000 kosov nezakonitega orožja? Tolk ga je pri nas po moje.
bleeeee
# 06.10.2017 ob 11:23
Sicer tako, name ameriška oboroženost do zob in vse pogostejši strelski pohodi ne bodo bistveno vplivali, dokler se dogajajo čez lužo. Samo fino bi bilo, če bi se orožarski navdušenci nehali pretvarjati, da to, da ima polovica populacije doma mini arsenal in da imajo mamice samohranilke v omarah bushmasterje, nima nobenega vpliva na število in intenzivnost strelskih pohodov.
anny22
# 06.10.2017 ob 14:40
Tudi pri nas je čas za kakšno amnestijo.
Binder Dandet
# 06.10.2017 ob 13:33
[url="http://www.telegraph.co.uk/news/20
17/10/03/bump-stock-devices-las-vegas-shooter-stephen-paddock-could-have/"]Našel link
[/url]
conanbarbarian
# 06.10.2017 ob 10:15
Avstralija = zgled za USA !
bleeeee
# 06.10.2017 ob 16:17
se je kaj po tragediji v parizu, nici, kolnu..... kaj spremnilo?

Seveda. Organi pregona bodo skušali na podlagi informacij v prihodnje preprečiti uvoz orožja z bivšega vojnega območja na Balkanu, ob množična zborovanja se nameščajo odbojniki za vozila. Torej se sprejemajo ukrepi, ki bi preprečili take tragedije.

Za ZDA to najverjetneje ne drži. Spremenilo se bo verjetno le to, da bodo republikanci malce odložili sprejetje zakona, za katerega si že dalj časa prizadevajo skupaj z NRA in ki bo olajšal prodajo dušilcev zvoka. (Kot sem že večkrat zapisal, namreč NRA skrbi za sluh strelcev.)
Radenm
# 06.10.2017 ob 15:05
No, če pa NRA poziva k regulaciji, je pa jasno da je stanje res slabo.
Binder Dandet
# 06.10.2017 ob 13:31
In za to ni nobene regulacije.
Binder Dandet
# 06.10.2017 ob 13:31
"Lol... Dimna zavesa, možakar je imel baje 40 kosov orožja, sem prepričan da so med njimi bili tudi pravi avtomati... "

V bistvu ne rabioš avtomatske puške,če polavtomatsko spremeniš v avtomatsko za 100$. Zadnjič je nekdo prilimal link do razlage. Na petelina namontiraš eno škatlco, katere mehanizem udarja po petelinu polavtomatske puške, tako da izpade, da je puška avtomatska (notri je fedra in ne vem kaj še). Vglavnem, čist simple.
boro007
# 06.10.2017 ob 13:20
"NRA verjame, da so naprave, ki omogočajo pretvorbo polavtomatskih pušk v avtomatske, potrebne dodatnih regulacij,"

Lol... Dimna zavesa, možakar je imel baje 40 kosov orožja, sem prepričan da so med njimi bili tudi pravi avtomati... Samo še vojaški Humvee mu je manjkal...

Da imaš doma duplarco še razumem v njihovem norem svetu, da pa še vedno niso prepovedali avtomatskega, polavtomatskega orožja, ostrostrelskih pušk itd. je pa res norost. Ampak kaj češ "That's the American way.", in po svoje so prav ponosni na to.
bleeeee
# 06.10.2017 ob 12:20
Saj dosežemo. .. nasprotni učinek! Razraste se črni trg in mafija, pa še nadzora ni in kvaliteta trpi!

Moram priznat, da ste mojstri sprenevedanja. Nič, se slišiva ob naslednjem strelskem pohodu naslednje leto. Do takrat bo v ZDA novih 11000 umorov s strelnim urožjem (taka je pač letna statistika) in se že veselim razlage, kako ste zaradi povečanja prodaje zdaj vsi še varnejši.
Sklonjen
# 06.10.2017 ob 10:24
@cananbarbarian ... sploh veš o čem govorimo v tej temi??!
KLIPAN
# 06.10.2017 ob 10:03
"V Avstraliji množičnih strelskih pohodov ne poznajo."

Ti pohodi so možni samo v "najbolj svobodni in demokratični " državi na svetu.
KLIPAN
# 06.10.2017 ob 10:01
Pa dobro no, kaj je narobe s temi ljudmi???
Če ne vedo, da so sedaj manj "varni"???
Pojma nimajo, ampak jim bodo naši ljubitelji orožja in smrti vse razložili.
ginza
# 06.10.2017 ob 15:43
@neprilagojen

Dejmo potem še legalizirat posilstva in pedofilijo, ker bo to zagotovo zmanjšalo tovrstna dejanja. (sarkazem)
Take kot si ti bi bilo treba preventivno zapreti.
bleeeee
# 06.10.2017 ob 11:14
@paraBellum: Ne bo popolnoma držalo. S tehnologijo DMLS so že naredili funkcionalno orožje.


Verjamem. Čeprav točno tale kos, ki ga kažeš, je bil naprintan s tiskalnikom, ki je takrat stal $500,000-$1,000,000. Drago, zamudno, neučinkovito in torej težje dostopno. Verjamem sicer, da bo nekoč drugače, trenutno pa verjetno še ni. Poleg tega je verjetno še bistveno težje naprintat to, kar je uporabljal Paddock.

@Meteorit:
Prepoved orožja bi končala strelske pohode. Ja, podobno kot je prepoved mamil končala njihovo preprodajo. Loleki.

Ampak vi se pa obnašate, ko da ne bi z omejevanjem ničesar dosegli. Ali če obrnem to logiko, po vaše bi se uporaba heroina z njegovo legalizacijo celo zmanjšala? Ekola, preprost recept za problem, s katerim se spopadajo čisto vse sodobne družbe.
Kazalo