Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 28 glasov Ocenite to novico!
Spominski dom Potočarji
Matere Srebrenice, ki so v genocidu izgubile člane svojih družin, so v spominskem domu Potočarji tako proslavile razsodbo. Foto: Reuters
Ratko Mladić
Haaško sodišče je odločilo, da je Mladić kriv v desetih izmed enajstih točk obtožnice in ga obsodilo na dosmrtni zapor. Foto: EPA
Aleksandar Vučić
Srbski predsednik Vučić je dejal, da nad razsodbo niso presenečeni, a da morajo zdaj gledati v prihodnost. Foto: Reuters
Vojislav Šešelj
Vodja srbskih radikalcev Vojislav Šešelj, ki ga je haaško sodišče oprostilo, je dejal, da je sodba uperjena proti srbskemu narodu. Foto: EPA
Andrej Plenković
Hrvaški premier Plenković je dejal, da bi morali hrvaško tožilstvo vprašati, zakaj zločinov Mladića na Hrvaškem ni bilo v obtožnici, sam pa je ocenil, da je to najverjetneje zaradi obsežnosti te. Foto: Reuters
Valentin Inzko
"Ni slabih narodov, so samo slabi posamezniki," je dejal visoki predstavnik mednarodne skupnosti v BiH-u, koroški Slovenec Valentin Inzko. Foto: EPA

Družine žrtev Srebrenice z mešanimi občutki po sodbi Mladiću

Srbija nad razsodbo ni presenečena
22. november 2017 ob 14:36,
zadnji poseg: 22. november 2017 ob 19:12
Beograd,Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Člani družin bošnjaških žrtev genocida v Srebrenici so po obsodbi Ratka Mladića na haaškem sodišču izrazili zadovoljstvo z dosmrtno zaporno kaznijo, a so nezadovoljni zaradi nepriznavanja genocida v drugih delih Bosne in Hercegovine, kjer so preganjali nesrbsko prebivalstvo.

Razglasitev sodbe haaškega sodišča so družinski člani žrtev spremljali v spominskem domu v Potočarih pri Srebrenici. Po objavi dosmrtne kazni za Mladića je ena izmed mater Srebrenice, ki je v genocidu leta 1995 izgubila dva sinova, moža in več drugih moških članov širše družine, izrazila zadovoljstvo s sodbo in se zahvalila haaškemu sodišču in Bogu, ker so izpolnili njihova pričakovanja o pravični sodbi, je poročala regionalna televizija N1.

Pred sodiščem v Haagu je razglasitev sodbe spremljala predsednica združenja Matere Srebrenice Hatidža Mehmedović, ki ni bila popolnoma zadovoljna s sodbo. Kot je povedala za medije, sodišče ni ugotovilo, da je bil storjen genocid tudi v drugih v občinah na vzhodu in severozahodu Bosne in Hercegovine, v katerih so srbske sile od leta 1992 izvajale pregon nesrbskega prebivalstva.

Razočaranje nad sodbo glede zločinov nad nesrbskim prebivalstvom v Prijedoru na severozahodu BiH-a je izrazila odvetnica Vasvija Vidović, ki ima veliko izkušenj z obrambo obtožencev na haaškem sodišču. "Mladić je obsojen za najhujša kazniva dejanja in genocid ter za zločin proti človečnosti. Mislim, da je sodba pravična in predstavlja delno pravico za žrtve. Haaško sodišče je s sodbo upravičilo svoj obstoj," je povedala Vidovićeva v programu N1.

Povratniki v mesto Prijedor so zadovoljni s sodbo, a so vendarle pričakovali, da bodo tudi zločini na tem območju označeni za genocid. Srbske sile so v organiziranih pregonih leta 1992 umorile tisoče ljudi, več deset tisoč pa so jih zaprli v koncentracijska taborišča, je poročala hrvaška tiskovna agencija Hina.

Grabovica: "Ne obstaja kazen za Mladićeva dejanja"
V Haagu je sojenje spremljal tudi Fikret Grabovica iz združenja staršev umorjenih otrok med obleganjem Sarajeva, ki je dejal, da ne obstaja kazen za to, kar je Mladić storil. Povedal je, da so lahko delno zadovoljni, ker je bil potrjen del obtožnice o terorju nad civilnim prebivalstvom v Sarajevu in ubijanju otrok ter o skupnem zločinskem načrtu.

Mladić ni pokazal nobenega kesanja, je ugotovil Grabovica in dodal, da je bil Mladić tudi danes strahopeten, ker ni imel poguma, da bi poslušal odločitev sodišča, temveč je z incidentom poskusil ovirati izrek sodbe.

Izetbegović Srbe pozval k sprejetju resnice
Odzval se je tudi bošnjaški član predsedstva BiH-a Bakir Izetbegović in pozval Srbe, naj po obsodbi Mladića sprejmejo resnico. "Sprejeti resnico je edina pot, da bo prihodnost te države boljša od preteklosti," je na novinarski konferenci v Sarajevu dejal Izetbegović

Dodik: "Mladić je junak in domoljub"
Predsednik Republike Srbske Milorad Dodik je na novinarski konferenci v Banjaluki dejal, da haaška sodba ni nobeno presenečenje, a bo okrepila stališče srbskega naroda, da je general Mladić junak in domoljub. "Ne vem, ali kakšno srbsko gospodinjstvo verjame, da je general kriv," je dejal Dodik. Po njegovih besedah je Mladić rešil srbski narod pred genocidom, današnja sodba pa je zaušnica 30.000 srbskim žrtvam vojne.

Presodil je še, da je odnos haaškega sodišča do srbskih žrtev neenakopraven, ker so najmanj postopkov vodili zaradi zločinov nad Srbi, medtem ko je bilo največ Srbov obtoženih za vojne zločine. "Mladiću ne more soditi sodišče, temveč samo zgodovina, ki bo podala končni odgovor, kdo je general Mladić," je še sporočil Dodik.

V vzhodnem Sarajevu so potekali manjši protesti nekdanjih pripadnikov Mladićevih vojaških enot. Trdijo, da je Mladić nedolžen, ker tožilstvo ni dokazalo nobenega njegovega zločina.

Vučić ni presenečen nad sodbo
Srbski predsednik Aleksandar Vučić je dejal, da ni presenečen, vendar da razsodbe, ki ni pravnomočna, kot predsednik države ne more komentirati. Državljane Srbije je pozval, naj raje gledajo v prihodnost in razmišljajo o tem, kako bodo živeli njihovi otroci in kako bodo ohranili mir in stabilnost na območju. "Danes ni dan za veselje niti za žalost, temveč za to, da pogledamo, kakšno prihodnost si želimo," je dejal.

Tudi srbska premierka Ana Brnabić, ki je na obisku na Norveškem, je dejala, da razsodba za srbski narod ni presenečenje. Tako kot Vučić je prepričana, da morajo Srbi zdaj gledati v prihodnost, da bi končno prišli do stabilne države.

Podpredsednik srbske vlade Rasim Ljajić je opozoril, da je treba v luči razsodbe preprečiti nov val etnične nestrpnosti. "Dokler bo javnost na območju razdeljena na navijaške tabore, ne bo prišlo do resničnega soočenja s preteklostjo in zločini, ki so se zgodili na začetku 90. let," je dejal.

Plenković: Kazen primerna, a zločini na Hrvaškem niso vključeni
Hrvaški premier Andrej Plenković je dejal, da je dosmrtni zapor primerna kazen za Mladića glede na njegovo vlogo med vojno. Dodal je, da vojni zločini, ki jih je Mladić kot poveljnik nekdanjega JLA-ja storil na Hrvaškem, niso bili del obtožnice zaradi obsežnosti primera. Obžaloval je še, da v sodbi niso omenili nekdanjega državnega vrha Srbije.

Na Hrvaškem imajo Mladića odgovornega za zločine v vasi Škabrnja v zaledju Zadra, v kateri so pripadniki takratnega JLA-ja in srbskih upornikov 18. novembra 1991 umorili 84 prebivalcev in ujetih hrvaških vojakov. Zločin se je zgodil istega dne, ko je srbska vojska zasedla Vukovar.

Nekdanji poveljnik obrambe Škabrnje Marko Miljanić je danes izjavil, da zanj dosmrtni zapor za Mladića ne pomeni ničesar, ker ni bil obsojen tudi za zločine na Hrvaškem. Miljanić je izrazil sočutje z žrtvami Srebrenice in dejal, da je zadovoljen, ker so v BiH-u vsaj na neki način dobili zadoščenje. Hkrati ne more razumeti, zakaj hrvaško pravosodje ni storilo ničesar, da bi Mladiću sodili za zločine na območju Zadra in Šibenika. Kot je poudaril, so Mladiću po vojaških operacijah na Hrvaškem leta 1991 podelili čin generala JLA.

MZZ: "Takšni zločini nimajo roka zastaranja"
"Ratko Mladić je bil obsojen na dosmrtno kazen za enega najhujših zločinov v Evropi po drugi svetovni vojni. S to odločitvijo je sodišče ponovno potrdilo, da takšni zločini nimajo roka zastaranja. Hkrati je pomembno sporočilo vojnim hudodelcem, tudi v drugih predelih sveta, da bodo za svoja dejanja odgovarjali," je slovensko ministrstvo zapisalo v izjavi za javnost.

Dodali so, da je današnji dan priložnost za spomin na vse žrtve vojne v Bosni in Hercegovini in da mora biti spomin na Srebrenici opomin mednarodni skupnosti, da se takšna grozodejstva ne smejo več ponoviti.

Obsodbe in sprejemanje resnice ključna za proces sprave
"V skladu z mednarodnim pravom in prizadevanji za preprečevanje nekaznovanosti pričakujemo dosledno izvršitev sodbe, ki je izjemnega pomena za preživele, svojce umrlih in tistih, ki še vedno veljajo za pogrešane," so še zapisali in poudarili, da je zaključevanje sodnih procesov proti vojnim zločincem na območju nekdanje Jugoslavije ter sprejemanje resnice o tem ključno za proces sprave v regiji.

EU po obsodbi Mladića poziva države Balkana k spravi
Evropska unija je pozvala države na Balkanu, naj počastijo spomin na žrtve vojne na območju nekdanje Jugoslavije s prizadevanji za spravo. Vrh Unije ni želel podrobno komentirati sodbe, a je poudaril, da je sodba spomnila na "nekatere najbolj temačne in tragične dogodke" v nedavni evropski zgodovini, vključno s pokolom več kot 8.000 bošnjaških moških in dečkov leta 1995 v Srebrenici.

Nato: Prihodnost Zahodnega Balkana vidimo v povezovanju
Generalni sekretar Nata Jens Stoltenberg je pozdravil sodbo in izrazil upanje, da bo prispevala k nadaljnjemu napredovanju regije "na poti miru in sprave". Sodba kaže, da vladavina prava deluje in da odgovorni za vojne zločine zanje odgovarjajo, je še dodal in spomnil, da je Nato pomagal pri končanju vojne v BiH-u, "tega temnega poglavja v zgodovini Evrope". "Prihodnost Zahodnega Balkana vidimo v povezovanju in članstvu v evroatlantskih povezavah za tiste, ki to želijo," je še zapisal v sporočilu za javnost.

Nemčija in Avstrija pozdravili sodbo
Sodbo Mladiću sta pozdravili tudi nemška in avstrijska vlada. Avstrijski zunanji minister in skorajšnji kancler Sebastian Kurz jo je označil kot pomemben nadaljnji korak pri spopadanju z vojnimi zločini na območju nekdanje Jugoslavije. Poudaril je pomen tega, da bodo vse strani spoštovale sodbo. Podobno so sporočili tudi z nemškega zunanjega ministrstva in poudarili pomembnost prizadevanj za utrditev mednarodnega prava.

ZN: "Mladić je poosebljeno zlo"
Visoki komisar Združenih narodov za človekove pravice Zeid Al Husein je sodbo haaškega sodišča označil za pomembno zmago pravice. "Mladić je poosebljeno zlo. Bil je na čelu najtemačnejših zločinov v Evropi po drugi svetovni vojni," je poudaril komisar.

"Današnja sodba je opozorilo vsem, ki izvajajo tovrstne zločine, da se ne bodo izognili pravici, ne glede na to, koliko moči imajo, ali koliko časa bo trajalo. Odgovarjali bodo," je še poudaril Zeid Al Husein, ki je med letoma 1994 in 1996 v nekdanji Jugoslaviji služil kot pripadnik zaščitnih sil ZN-ja in vojno tudi občutil.

Inzko: Žrtve in preživeli kot opomin na razloge za haaško sodišče
Visoki predstavnik mednarodne skupnosti v BiH-u Valentin Inzko je državljane in oblasti BiH-a na vseh ravneh pozval k spoštovanju sodbe. "Zločini, ki so bili storjeni pod poveljstvom Ratka Mladića, vključno z genocidom, so vsem v BiH-u prinesli veliko bolečino in trpljenje, ki bosta imela posledice za številne generacije," je poudaril. Neposredne žrtve in preživeli so stalen opomin na razloge za vzpostavitev haaškega sodišča, je dodal.

Poudaril je tudi, da gre za pomemben korak k utrjevanju individualne odgovornosti za hude vojne zločine med letoma 1992 in 1995. "Ni slabih narodov, so samo slabi posamezniki," je povedal in poudaril pomen iskanja skupne prihodnosti in prave resnice o dogajanju julija 1995 za varno in mirno prihodnosti.

VIDEO
Na Balkanu ni s sodbo nihče povsem zadovoljen
VIDEO
Mešani odzivi družin, v Srbiji so sodbo pričakovali
J. R.
Prijavi napako
Komentarji
xyz72
# 22.11.2017 ob 15:14
Srbi iz Srbije se nimajo kaj oglašati,ker že 20 let trdijo da z državljansko vojno v BiH nimajo nič.
xyz72
# 22.11.2017 ob 17:36
Ta sodba mira ne bo prinesla, ampak dodatna zaostovanja.

nerazumem, kaj bi morali osvoboditi nekoga,ki je javno govoril,da po vsakem obisku hribov nad sarajevom ubije kaksnega sarajevcana,po vstopu v srebrenico "da je prišel čas da se maščujemo turkom", granatiraj Pofalice (cetrt sarajeva) tam ni prevec srbov
alex961
# 22.11.2017 ob 18:26
Končuje se zgolj polčas. Kdor kaj potuje in dela z Bosanci ve, da je zdaj Bosna razdeljena bolj kot kdajkoli. Ko se pogovarjaš z enimi pluvajo po drugih in ovratno. Ko bosta pretekli 2 ali 3 generacije se bo spet začelo.
urle
# 22.11.2017 ob 16:05
Šešlja še 1x pred sodišče in ponoviti Mladičevo obsodbo!
Sussudio
# 22.11.2017 ob 15:45
Pa saj po vojni ni pomembno kdo je zločinec in kdo ne. Pomembno je le kdo je zmagal in kdo po vojni vodi sodbe. Večina herojev je za nasprotno stran zločincev in obratno. Tako je vedno bilo in tako vedno bo. Sicer se lahko tudi tekom zgodovine zadeve spreminjajo... koliko herojev je v spremenjenih razmerah bilo po novem opredeljenih za zločince in kolikor zločincev opredeljenih za heroje.
Dokler si na "pravi" strani si heroj. Ko padeš na "napačno" stran si pa zločinec.
Black Eagle
# 22.11.2017 ob 16:32
Ratko Mladić produkt bivših YU manir...!!
valco
# 22.11.2017 ob 16:57
V nepristranskost sodišča v Hagu bom začel verjeti, ko bom tam videl kakšnega voditelja iz zahodnih demokracij in ne samo iz "banana" republik.

to nima noibene veze s pravičnostjo sodb!.

Se pa popolnoma strinjam, da to sodišče sodi samo nekaterim, drugim pa ne. Tudi vsi Wall Street fašisti in njihove marionete ki glumijo premiere oz. predsednike najvišjih zahodnih držav, bi se morali tam pojavit in zagovarjat za svoje zločine.
Amistad
# 22.11.2017 ob 16:41
Sodbe iz Haga nikoli ne pridejo ob nakljucnem casu. V prihodnjih dneh lahko z zagotovostjo pricakujemo en spin dogodek na balkanskem ozemlju.
floydd
# 22.11.2017 ob 19:17
Mladicu zelim da zivi cim dlje :)
Grof_von_Baron
# 22.11.2017 ob 18:54
Ta sodba mira ne bo prinesla, ampak dodatna zaostovanja.

Mir bo prinselo dejstvo, da je Bosna končno tudi teritorialno etnično razdeljena in počiščlena. Tako kot so na Hrvaškem rešili "srbsko vprašanje" s katerim se ubadajo zadnjih 200 let. Mislim, da novih spopadov ne bo več, razen če se ne bo kdo spomnil, da tele spet tlači v kako skupno državo. (v BiH je itak bolj kot ne že zdaj vsak zase)
yoda
# 22.11.2017 ob 20:40
ko gledam posnetke iz Bosanske in Hrvaške vojne... ostanem brez besed.... vse kar lahko rečem: pacienti!
Kazen zaslužena, še marsikoga bi morali obsoditi, nekatere tudi posthumno.
gesan
# 22.11.2017 ob 23:27
bb33
# 22.11.2017 ob 21:19
Ko bo mednarodno sodišče, obsodilo kakšnega poveljnika zahodne koalicije, bom nekako dojel to kot objektivno in pravično, dokler pa zapirajo samo akterje, ki so bili proti zahodni politiki se mi pa nekako zdi vse skupaj neka farsa.
........................................
....
To bi torej lahko pomenilo, da takšno brezobrazno pobijanje civilnega folka kot se je dogajalo v bivši jugi...ni zločin.

Se strinjam, da bi morali tudi drugi odgovarjat.
A točno se ve, zaradi koga je bila takšna morija v stari ranjki!

Vsi, ki ne tiščimo glave v pesek, dobro vemo, kateri so bili tisti politiki in akterji, ki so kričali zloglasne parole o pobijanju vsega pred seboj...

Kaj se delate blesave?
Kdor je klal, naj odgovarja in to na polno, pa še na sramotilni stol z njim!

Se mi pa močno zdi, da prikimavate tistim, ki pravijo, da so to heroji.
maxbernie
# 22.11.2017 ob 20:29
zakaj so srbi "zgubil" vojno- ker je tako zahod hotel. Mar mislite da bi brez zunanje pomoči uspela nevihta? Preden navalite se vprašajte kdo je največ pridobil in kdo izgubil!

Sarajevo je bilo okupirano. Leta so pijani in krvi željni Srbi nabijali po Sarajevu. Je kdo bil zadnje čase tam? Sama množična muslimanska pokopališča. Na nekdanjih OI prizoriščih, grob pri grobu.
Da ne bo pomote - obsojam vse zločine.Samo kreten in umsko moten um pobija drugega sočloveka na podlagi vere, narodnosti. Pa vsi, pustimo malenkosti, govorijo isti jezik!
atom ant
# 22.11.2017 ob 19:47
@alex961
Končuje se zgolj polčas. Kdor kaj potuje in dela z Bosanci ve, da je zdaj Bosna razdeljena bolj kot kdajkoli. Ko se pogovarjaš z enimi pluvajo po drugih in ovratno. Ko bosta pretekli 2 ali 3 generacije se bo spet začelo.


Drži, kot pribito... Bosna je trenutno še bolj sod smodnika, kot leta 1992, ampak sem prepričan, da nobene nove vojne ne bo, ker gospodarji sveta nimajo v Bosni (ex Jugi) nobenega interesa več.
Vojne nastanejo tam, kjer veliki vidijo lastne interese.
hepan
# 22.11.2017 ob 19:46
Koliko let je trajalo . Sramota
direndaj
# 22.11.2017 ob 16:24
Najbolj smešno je, ko trdijo da Srbija ni imela nič z vojno na hrvaškem in v BiH........

maradona 10
# 22.11.2017 ob 21:27
Mladičeva obsodba, verjetno tisto kar je zaslužil. Plenković, Izetbegovič pa sta hipokrata brez primere. Preden se oglašata bi lahko počistila z zločinskimi generali v lastnih državah. S tako hinavščino ne bomo prišli prav nikamor. Brez veze vse skupaj.
bb33
# 22.11.2017 ob 21:19
Ko bo mednarodno sodišče, obsodilo kakšnega poveljnika zahodne koalicije, bom nekako dojel to kot objektivno in pravično, dokler pa zapirajo samo akterje, ki so bili proti zahodni politiki se mi pa nekako zdi vse skupaj neka farsa.
PlanetOfTheApes
# 22.11.2017 ob 16:52
V nepristranskost sodišča v Hagu bom začel verjeti, ko bom tam videl kakšnega voditelja iz zahodnih demokracij in ne samo iz "banana" republik.
Majestic12
# 22.11.2017 ob 16:13
Tapravi se oglaša.

kapljač
# 23.11.2017 ob 08:27
Enako je za uničenje kriv ta, ki je napadal , kot ta , ki se ni branil! Oziroma se ni enakovredno pripravil na možno vojno.
Da Slovenijo napade neka država, bo 6000 profesionalnih vojakov premalo za obranitev, in da večina prebivalstva ne loči puške od ribiške palce, je prav tako kriva naša politika. Imamo podobno situacijo , SE Slovenka politika danes zanaša na to, da nas bo branil Nato, kot so se takrat Bosanci zanašali, da ne bo vojne. Pa je bilo vse drugače.
In največje zlo je v tem, da se iz te vojne nismo prav ničesar naučili.
praetor
# 23.11.2017 ob 00:23
Pozivam komentatorje, naj odtipkajo v youtube imeni Drazen Erdemovic in Borislav Herak in boste od njiju iz prve roke slisali. Pricakovane nebuloze cartela, svatoslava in podobnih raje izpustite, ker gre za izgubo casa.
maja kibira
# 22.11.2017 ob 23:16
Srbi so zaceli balkansko morijo in njihove zrtve so samo posledica njihovih dejanj. Prej se bodo sprijaznili s tem in z dejstvom da so obsojenci v Hagu vojni zlocinci prej bodo mirno ziveli. Dokler pa bodo mislili da so ti ljudje heroji jim ni pomoci.. tisti ki tako mislijo niso dosti drugacni od obsojencev
yoda
# 22.11.2017 ob 21:30
Nekateri se ne zavedajo, da so ljudje tipa Mladič ubili, s svojimi ukazi, ljudi na obeh straneh. Nekatere fizično, druge psihično. Ne razumem ljudi, ki ne podpirajo takih obsodb.
V razmislek...


link
sistemc.
# 22.11.2017 ob 19:09
Izjava slovenske države:
"Ratko Mladić je bil obsojen na dosmrtno kazen za enega najhujših zločinov v Evropi po drugi svetovni vojni"

Vsi svetovni mediji zločine v BiH označujejo za najhuše zločine po II. svetovni vojni. Le Slovenci vemo,da to ni tako, ampak se spominjamo tistega kar se je dogajalo po maju 1945 v Sloveniji.
commodore
# 22.11.2017 ob 18:55
zakaj so srbi "zgubil" vojno- ker je tako zahod hotel. Mar mislite da bi brez zunanje pomoči uspela nevihta? Preden navalite se vprašajte kdo je največ pridobil in kdo izgubil!
Nezgovoren
# 22.11.2017 ob 17:02
Zdaj pa do konca življenja zastonj stanovanje, hrana, pijača in bolniška oskrba. Pa TV, radio, internet ipd. Težka kazen, res. Mrtvi iz Bosne bi se gotovo strinjali z njo.
ishgilliath
# 23.11.2017 ob 11:01
el CARTEL
sicer pa, kako velik propagandni podton je dobila ta zadeva, se vidi že na primeru.
jaz osebno vedno dvomim v zahodne medije. vedno.

Smešno je predvsem to, da se očitno sploh ne zavedaš kako sporna je ta tvoja izjava... Ker dejstvo, da kritično sprejemaš informacije z ene ideološke strani (btw, to da že po defaultu dvomiš v vse, od globalnega segrevanja do holokausta je bolj znamenje raznih osebnostnih motenj, kot pa odprtega in kritičnega razuma) ni vredno nič, če je vzrok za to popolnoma nekritično konzumiranje vsega kar pride z druge strani. Kar je boleče očitno pri raznih uporabnikih ala moj komentar, svytoslav, J@st in podobnih... Itak, povsem objektivna distanca do vsebin je nemogoča, ampak ravno ljudje, ki z največjim fanatizmom pametujejo o "informiranosti, alternativnih medijih, mainstream ovcah, preseganju zahodne/ruske propagande" in podobnem so najbolj slepi ko pride do njihovega lastnega confirmation biasa. Ti misliš, da je tvoje mnenje informirano, celo objektivno, zgolj zato, ker "ne zaupaš zahodni medijski propagandi"? Malo morgen...

Maxbernie ima kar prav, ko govori o mitomaniji. Fundamentalistično predstavljanje svojega mnenja kot edine in absolutne resnice, kolektivne paranoične blodnje iz takega ali drugačnega razloga zafrustriranega folka o svoji moralni pravičnosti , ki jo ogroža vseprisotni in praktično vsemogočni, pravljično zlobni sovražnik... Yeah. Čeprav verjmem, da mora bit tak ideološki mindset strašno prijeten, vsa neprijetna dejstva kar po deafaultu pripišeš zahodni propagandi in tvoji miti še celo okrepljeni živijo dalje...
Šentvid
# 23.11.2017 ob 09:46
Obsodba s fus nooto;
"Poklon žrtvam , oprostiti da pozabiti ne "
Pozorno sem prebral v vse točke obsodbe in nikjer nisem zaznamoval da je general Ratko Mladić poveljeval kakršnokoli teroristični ali paravojnoj organizaciji.
Poveljeval je regularni vijski Republike Srpske v BiH.
Zasluge ima da je sprijet Dejtonski sporazum o koncu vojne v BiH. Zasluge ima da je RS dobila 49% teritorije BiH . Zaslužen je da so opravdane srpske zrtve za genocid nad Srbom v BiH.
Kadar bo evforije konec , zgodovina bo pokazala resnico !
Mijalko Rasnicki press
Onda872
# 23.11.2017 ob 01:28
Naj se nikoli ne pozabi na žrtve Srebrenice. Njihovi krvniki ne bodo mogli nikoli mirno spati; ves ta cirkus okoli je le pesek v oči. Imamo sicer nekaj "krivcev"; velika večina jo je pa odnesla brez kakršnekoli kazni.

Naj bo ta pesem v spomin na žrtve:

https://www.youtube.com/watch?v=Snmjhmlg
Sf0
maxbernie
# 22.11.2017 ob 21:41
yoda... kot sem napisal - niso diht
maxbernie
# 22.11.2017 ob 21:08
el CARTEL... ne, ne opazim vzorca. Ne grese za nobeno viktimizacijo Bošnjakov, ker so bil de facto največje žrtve nore vojne. V hrvaško-srbskemu sendviču zblaznelih apetitov. Vojska povsem v rokah Srbov.
Ker predvidevam, da si srbskih korenin, ti čestitam za pogumen začetek posta, potem te je pa - v znanem slogu - odneslo na mitololoških valovih.
Kaj pa ti tle
# 22.11.2017 ob 19:22
A ve kdo kako je prva Juga nastala, in zakaj?
accko
# 22.11.2017 ob 18:42
Mircek007 oric se sam predal hagu tak da ga drzava ni rabla lovit kot je srbija svoje heroje k so trgali glave dojencku posiljevali otroke od 12 let starosti.... mal poslusi kj vse je povedano.... oricu se je spet sodilo v bosni kjer je mati ubitega 16 letnika dejala da je vrs prisla v vas in dala fantom navodila in orozje da vse kar je muslimanskega ubijajo in da ni oric kriv ampak tisti ki da mladoletnikom orozje v roke. Zato tiste srbe k pisejo o bratuncu in okolici ko so mladoletniki umirali v bpju prsa v prsa in je 3500 ubitih naj iscejo med svojimi heroji klavce ker kdor da najstniku orozje v roke ne more bit normalen in danes se tem fantom k so 15-16 delajo kipi namest da bioskali ljudi ki so jih posiljali v boj obtozijo so te njihovi generali heroji. Isto kt v sloveniji k so vsi drugi krivi za stanjev sloveniji sam tajkuni in politiki niso in jih narod brani ter jih gre volit . Pac balkansko sam da je nas pa tudi ce je satan bo vedno dober
henodarling
# 22.11.2017 ob 18:16
Toplo priporočam ogled filma RUDAR.
valco
# 22.11.2017 ob 16:49
Kot jaz razumem, je tukaj šlo bolj za simboliko kot kaj drugega. Mladić bi v vsakem primeru prejel kazen, ki bi mu pri njegovih letih pomenila smrt v zaporu.
VENDAR: če bi mu bi bila dodeljena npr. 50-letna zaporna kazen, bi to za bošnjake pomenilo da mednarodna skupnost njegova dejanja ne smatra za max zločin. Dosmrtni zapor pomeni ravno to, da je šlo za zločin najhujše vrste, čeprav je šlo samo za hujskanje (saj tudi Goebbels najbrž ni nobenega lastnoročno umoril) in jaz se z njo strinjam
el CARTEL
# 23.11.2017 ob 12:17
ni vredno nič, če je vzrok za to popolnoma nekritično konzumiranje vsega kar pride z druge strani.

to sploh ni res.
kje sem jaz "vse nekritčno" sprejel z druge strani?

navedi na primeru.
el CARTEL
# 23.11.2017 ob 12:15
ishgilliath @ no, jaz nisem rekel, da imam sveto resnico, le da dvomim v vse zahodne uradne razlage. je res, da kdaj falim na ta način v odkrivanju resnice, mi pa precej olajša delo ker se mi ni potrebno ubadati z zahodno propagando - in takoj v štartu zavrnem njihove ideološke cilje v službi katerih je propaganda.

Fundamentalistično predstavljanje svojega mnenja kot edine in absolutne resnice

tega so večinoma krivi zahodni vediji, veliko bolj kot pa recimo jaz.
osebno nisem videl,d a bi svoje mnenje "vsiljeval" komur-koli. le napišem ga.

zahodnjaki pa konstantno nabijajo o določenih temah preko medijev, njihovi politiki pa prav tako. "skupna zunanaj politika" pa to lol
kdo komu torej vsiljuje mnenje?
fux
# 23.11.2017 ob 06:35
Tile klavci ki so bili obsojeni so v največji meri krivi tudi za dogodke, ki so se zgodili Srbiji kot državi. Svojemu narodu, so naredili največ krivic medtem, ko so hajkali za osebne interese. (Karadžić. Mladić......... to so največji krivci za vse)
Gepard007
# 23.11.2017 ob 04:19
Srbi so streljali po parlamentu (Hrvate)že 1928. leta tko da vse te zamere so že zelo stare. Med II. svet. vojno so imeli neodvisni Hrvati Jasenovac, kjer so bili še Nemci zgroženi nad krutostjo. Verjetno ne bo nikoli prišlo do sprave. Po letu 1980 je šlo v Jugi vse navzdol. Novkovič je že leta 1986 pel "bit če rata kažu svi" od leta 1991 pa tako vemo kako je bilo. Sem za to, da se kaznuje takšne in drugačne krvnike a se prepogosto dogaja, da manjše ribe uidejo nekaznovano...
jujc
# 22.11.2017 ob 23:15
Citiram : Nato, Nemcija, Avstrija so pozdravili sodbo.
Vsak svojega konja hvali...
el CARTEL
# 22.11.2017 ob 21:29
bb33 @ to je zelo dober argument. ker selektivna pravica ni pravica (tudi če kdaj slučajno obsodi kakega zločinca). in ko obsodi zločinca, ker veš, da je bila selektivna in v funkciji nekoga (zahoda), potem je lahko dvomiti v njihove "obsodbe".

še posebej ko pogledaš par primerov: haradinaj, na čelu teroristične UČK (uradno bila do leta 1997 na seznamu terorističnih organizacij same ZDA), oproščen. normalno, da mednarodni teroristi niso krivi ničesar, če delajo za zahod.

ali pa tisto trobezljanje o "kosovskem genocidu", ki se sploh ne omenja na zahodu več odkar je kosovo samostojno.
mogoče je tudi kdo opazil, da je neproprocinalno zastopanje v zahodnih medijih, ko je tema srebreniški "genocid" in pa kosovski "genocid". se sprašujem zakaj.

pa to ni relativizacija zločinov. zločini so obstajali.
je pa primer zahodne propagande.
Butale.press
# 22.11.2017 ob 19:54
Kdaj bo za morijo na balkanu odgovarjala Amerika, Nato, Zn.....
Ker so morijo dovolili in čakali na zadostno uničenje, da so podelili kredite in pokupili industrijo za drobtinice realne cene ?????
Vsa ta vojna je bila zrežirana od zunaj, sled denarja je vedno pokazatelj...
agenda21
# 22.11.2017 ob 19:29
Ene bodo še rabili, drugi so že izrabljeni.
kapljač
# 23.11.2017 ob 06:31
Čisto drugače zveni vojaški napad "Tank na puško",namreč, kot zveni vojaški napad "tanka na tank", oziroma oborožena Armija , proti oboroženi Armiji . In povsem čisto drugače zveni vojaški napada "Tank na goloroke". ( "Izgleda, kot da so izzivali, okupirajte nas, nas golorokih , se pa res ni treba bati") (poprava)
el CARTEL
# 22.11.2017 ob 21:23
maxbernie @ potem si pač omejen.

seveda se gre za viktimizacijo. bošnjaki uporabljajo pokol v srebrenici ne samo za politične cilje (tipa željo za ukinitev daytona, za centralizacijo ipd.) ampak tudi opravičujejo vse, kar so pripadniki njihovega naroda počeli pred, med in po vojni. stvar je tako banalizirana, da opravičujejo celo jihadiste s tem.

to o nekem mitomanstvu je klasična teza vsakega komentatorja, ki se ne more soočiti z resnico in raje vztraja pri tej, propagandni, ki so mu je servirali zahodni mediji.
si pač strahopetec
-----
sicer pa, kako velik propagandni podton je dobila ta zadeva, se vidi že na primeru.
jaz osebno vedno dvomim v zahodne medije. vedno.
napadan sem pa le, če dvomim o srebrenici. ne da me napadi motijo, le smešna mi je odsotno kakršnegakoli kritičnega razmišljanja ko pride na zahodu tema na recimo hitlerja ali na srebrenico v bivši jugi.
agenda21
# 22.11.2017 ob 19:23
Še večji zločini so zastarali, eni zadnjih so bili ustaški.
Nekaterim so za takšne zločine obesili genocid, drugi pa se z neverjetno lahkoto
izmuznejo tudi zgodovini. Le kdo ima takšno čudežno moč?
tedomedo
# 22.11.2017 ob 18:50
A Tuđmanovi generali so pa vsi brez greha?? Oboji so bili enaki, Hrvati so pa bolj uspešno jokali, da so v Bruslju samo Srbe videli za okupatorje.
doctorsbelike
# 22.11.2017 ob 18:18
Vojno so zakuhali, nato pa jim je uspelo vojno kljub vsemu orožju in generalom, ki so jih imeli na razpolago, zgubit (tako kot vsako vojno do sedaj). Razumljivo, da želijo gledat v prihodnost.
mircek007
# 22.11.2017 ob 18:48
Ta sodba mira ne bo prinesla, ampak dodatna zaostovanja.

nerazumem, kaj bi morali osvoboditi nekoga,ki je javno govoril,da po vsakem obisku hribov nad sarajevom ubije kaksnega sarajevcana,po vstopu v srebrenico "da je prišel čas da se maščujemo turkom", granatiraj Pofalice (cetrt sarajeva) tam ni prevec srbov
..........
Mislim da komentator ni hotel povedati da bi Mladiča morali osvoboditi,ampak to da zgleda da so samo Srbi pobijali in da so Bošnjaki in Hrvati samo žrtve.Dokler bo tako bo obstajalo sovraštvo so Srbov in nesoglasja,ne daj Bog še ena vojna..
Kazalo