Svet

Poudarki

  • Iran v EU izvozi približno petino svoje surove nafte
  • Grčija, Španija in Italija iščejo nove uvozne vire
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,7 od 39 glasov Ocenite to novico!
Iransko naftno pristanišče Kalantari v Hormuški ožini
Kako se bo na naftni embargo odzval Iran? V preteklih tednih je Teheran trdil, da bo to vojna napoved iranski državi. Foto: EPA
       Želim, da pritisk teh sankcij privede do pogajanj. Želim, da se Iran vrne za mizo in sprejme predloge, ki smo jih ponudili lani, ali pa pride naproti s svojimi predlogi.       
 Catherine Ashton o naftnih sankcijah proti Iranu
Naftno polje na jugu Irana
Iran poseduje okoli 10 odstotkov vseh odkritih in potrjenih rezerv surove nafte, ki je večinoma na jugozahodu države in v Perzijskem zalivu. Foto: EPA
Catherine Ashton
Naftni embargo Evropske unije dviguje ceno nafte in znižuje vrednost iranske valute, zaradi česar pada standard Irancev. Foto: BoBo
Velayat-90 - vojaške vaje iranske mornarice v Hormuški ožini
Iran potiskajo v kot, ko ne bo imel več kaj dosti izgubiti. Ali je vojna res neizogibna? Foto: EPA
VIDEO
Naftni embargo za Iran

Dodaj v

EU z naftnim embargom sprejela najostrejše sankcije proti Iranu

Formalna potrditev sankcij v rokah zunanjih ministrov
23. januar 2012 ob 11:37,
zadnji poseg: 23. januar 2012 ob 20:14
Bruselj - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Zunanji ministri članic Evropske unije so sprejeli odločitev o postopnem embargu na uvoz nafte iz Irana zaradi njegovega jedrskega programa.

Dogovor o embargu so članice EU-ja najprej dosegle na veleposlaniški ravni, nato pa so ga formalno potrdili še zunanji ministri Unije na današnjem zasedanju v Bruslju. Prepoved uvoza iranske surove nafte zaradi spornega jedrskega programa, s katerim naj bi si Iran prizadeval izdelati jedrsko orožje, bo začela veljati takoj, s prehodnim obdobjem za obstoječe pogodbe do 1. julija.

Iran v Evropo izvozi približno petino svoje nafte. Evropa je po podatkih mednarodne agencije za energijo od januarja do oktobra lani iz Irana uvozila 600.000 159-litrskih sodčkov nafte na dan, predvsem v Grčijo, Italijo in Španijo.

"Želim, da pritisk teh sankcij pripelje do pogajanj. Želim, da se Iran vrne za mizo in sprejme predloge, ki smo jih ponudili lani, ali pa pride naproti s svojimi predlogi," je bila neposredna "zunanja ministrica EU-ja" Catherine Ashton.

"Nepoštena" odločitev
Iransko zunanje ministrstvo je odločitev EU-ja o uvedbi doslej najostrejših sankcij proti Iranu ocenilo kot "nepošteno" in "obsojeno na propad". Metoda grožnje, pritiska in nepoštenih sankcij proti državi, ki ima močne razloge za svoj pristop, je obsojena na propad," je dejal tiskovni predstavnik iranskega zunanjega ministrstva Ramin Mehmanparast. Kot je dodal, nove sankcije Iranu ne bodo preprečile doseganja "neodtujljivih pravic".

Namestnik iranskega zunanjega ministra Abas Arahi je poudaril, da bodo nove sankcije predstavljale le dodatne ovire pri iskanju rešitve za jedrski spor. Zatrdil je, da Teheran ne bo popuščal, da pa vrata za "naklonjena pogajanja" ostajajo odprta.

"Modrec": Takojšnja ustavitev izvoza nafte EU-ju
Prvi uradni odziv iz Irana je že prišel: Država naj takoj ustavi dobavo surove nafte Evropi in najbolj odvisne države s tem prikrajša za polletno prehodno obdobje. Agencija Fars navaja mnenje Ali Falahiana, nekdanjega obveščevalnega ministra in člena vplivnega sveta modrecev, ki velja za najvišji organ odločanja v islamski republiki.

Falahian je odločen: "Najbolje je, da sami ustavimo izvoz nafte, še pred iztekom teh prehodnih šestih mesecev in preden uresničijo načrt o embargu. Če povečujejo pritisk na našo državo, bi Iran lahko zaprl Hormuško ožino, s čimer bi lahko olajšali in zmanjšali pritisk. Zaprtje ožine je vsekakor ena od možnosti."

Grki z ugodnimi pogoji najdlje proti
Pri pogajanjih o naftnem embargu so bile težave predvsem zaradi Grčije, ki je najbolj odvisna od iranske nafte in obenem najbolj finančno ranljiva članica unije. Teheran je namreč Grčiji zagotovil precej ugodne uvozne pogoje, ki jih je težko pričakovati od alternativnih izvoznikov.

Grčija je sprva zahtevala enoletno ali daljše prehodno obdobje, medtem ko so Francija, Nemčija in Velika Britanija želele embargo uvesti čim prej. V intenzivnih pogajanjih naj bi sedaj Evropska unija našla alternativne izvoznike, na primer Savdsko Arabijo, ki velja za smrtnega sovražnika Irana in je v zadnjih mesecih izjemno dejavna pri omejevanju iranskega vpliva. Embargo bo sicer ponovno proučen najpozneje do maja, torej na zasedanju zunanjih ministrov aprila.

Ob naftnih še bančne sankcije proti Iranu
EU je doslej že uvedel niz sankcij proti Iranu. Zamrznil je premoženje več kot 400 iranskim podjetjem in 113 osebam, uvedel omejitve na izvoz številnih občutljivih proizvodov in prepovedal vlaganja v sektor ogljikovodikov.

Ministri so se odločili tudi za sankcije proti iranski centralni banki, in sicer naj bi zamrznili del transakcij z banko. Poleg tega naj bi zamrznili premoženje osmih iranskih ustanov.

Po novembru stopnjevanje pritiska na Teheran
Nove sankcije Evropske unije je novo zaostrovanje v odnosih med Iranom in ZDA, Izraelom, EU-jem in sunitskimi arabskimi državami v zadnjih mesecih. Teheran je postal tarča intenzivnih obtožb, groženj in sankcij, potem ko je novembra Mednarodna agencija za jedrsko energijo objavila obsežno poročilo, v katerem je poudarjeno, da Iran v okviru jedrskega programa proučuje tudi postopke, ki so bolj uporabni v vojaške namene.

Številni vidni politiki v ZDA in Izraelu že eno leto odkrito navijajo za napad vsaj na iranske jedrske objekte, na kar Iran odgovarja z vsemi razpoložljivimi sredstvi: aretacijami in obtožbami vohunov, prestrezanjem "nevidnih" brezpilotnih vohunskih letal, obsežnimi vojaškimi vajami in grožnjami o zapiranju Hormuške ožine. Tukaj je še serija atentatov na iranske jedrske fizike, za katerimi najverjetneje stojijo ameriške in izraelske obveščevalne službe.

Kdo in kaj bo presekalo krog groženj?
Uradni Teheran je ob grožnjah Evropske unije z naftnim embargom napovedal oster odziv, saj takšen ukrep dojemajo kot vojno napoved. Izvoz surove nafte je ključen za krhko gospodarstvo države, ki si le s težavo zagotavlja zadostno količino rafiniranih goriv za lastne potrebe. Zahod zahteva popolno zaustavitev jedrskega programa in popolno odprtje države nadzoru inšpektorjem IAEA-ja, medtem ko režimu, ki se ubada s kopica drugih perečih težav, zaradi poenotenja države ustreza prav močan zunanji pritisk.

T. G., G. V.
Prijavi napako
Komentarji
zemljemerec
# 25.01.2012 ob 09:08
@Art Mclord- Skoraj odlično !
zemljemerec
# 25.01.2012 ob 09:03
Dragi prevozniki, dobili ste zeleno luč, da počivate pred državnimi institucijami svojih politikov v EU, dokler vam ne zagotovijo dodatka.
Whitetrasher
# 24.01.2012 ob 16:31
@Art Mclord-Dober komentar!
Art Mclord
# 24.01.2012 ob 15:41
Ceno embarga bomo plačali evropski državljani, največ pa bodo profitirali kitajci ki bodo pokupli iranske viške pod ceno. Iran ni nobena grožnja ali teroristična država, je pa velika regionalna država in vodi svojo politiko na šiitskem prostoru, kar pa seveda hegemonu ni všeč in je na vsak način treba Iran oblatit.Iran ni napadel nobenega niti ne grozi nobenemu. Američani so obsedeni z iranom od leta 1953 ko so tam vrgli demokracijo in zopet postavili Pahlavija, enako pa poskusili leta 1979 z vojaškim udarom. Nato pa nad iran spravli irak, z obljubo da si bo lahko prilastil iranska naftna polja na jugo-zahodu irana. Američani ne prenesejo da bi še kdo poleg njih bil igralec na tem občutljivem geopolitičnem območju zato bodo naredile vse da bodo iran še naprej obtoževale kot da je grožnja jedrska ali teroristična kar pa je absurd. Politika je res umazana zadeva. Nisem ljubitelj Iranskega režima ki je prišel na oblast zaradi idijotskega zahoda, ki do konca preizkuša mejo potrpežljivosti raznih ljudstev, da se na koncu izrodi v kaj takega kot je to da se duhovščina prvič v perzijski zgodovini dvigne nad politiko. Kakorkoli iran ni agresiven in treba mu je pomagat za krepitev notranje demokracije in osebnih svoboščin za irance da bodo boljše živeli. Je pa po svoje škoda da iran nima jedrskega orožija ki je garant stabilnosti in preprečuje lokalne vojne kot so vmešavanje v notranje zadeve kar pa zahod še predobro ve, da bo igric z geopolitiko hitro konec, enako pa tudi iranski režim.
bačanc
# 24.01.2012 ob 14:24
no skrajni čas je že da postopno ukinjamo tovarne vozila ipd. na fosilna goriva in se popolnoma razbremenimo nafte in manipulacije z njeno ceno ter začnemo uporabljat alternativne vire, v Sloveniji jih imamo na pretek:)) samo volja je potrebna, pa tiste milijone ki smo dali za teš6 bi lahko zgradili kašno veternico,sončno elektrarno, vrtino za geotermalno energijo....
K_ris
# 24.01.2012 ob 13:18
Kje pa je embargo na uvoz iz ZDA in Rusije? Ali nimajo tudi oni jedrskega orožja?
Ivo Lola
# 24.01.2012 ob 13:05
"EU z naftnim embargom sprejela najostrejše sankcije proti Iranu"

In se ustrelila v koleno. Cene nafte že divjajo...
JohnMichxx
# 24.01.2012 ob 12:31
A Kitajci pa ne bodo pocen od Irana kupoval sedaj? Keri kreteni v pisarnah.....
ssn
# 24.01.2012 ob 12:03
Kako so nekateri komentatorji kritični do lakajstva ZDA, ja kdo pa je lakaj, tisti, ki ste jih izvolili. Največji je Borut Pahor, če ni priden ga doleti gnev iz Washingtona!
škoff
# 24.01.2012 ob 11:30
Sedaj je za Iran zelo pomembno, da ostane miren kljub vsem pritiskom, blokadam, sankcijam, sabotažam, incidentom, grožnjam, ki jih proti Iranu izvajajo zahodni zločinci. Zahod se sesuva, v vzhodni Evropi in prav tako na zahodu vre. Spomladi bodo mase na ulicah. EU se bo pričela razpadati.
Prav je tako. Naj se zahodnim monstrumom vrne po njihovih dejanjih.
Lu Yehi
# 24.01.2012 ob 10:08
Ne vem kaj se gre ta Iran..kdo pravi, da more EU kupovati nafto od Irana ? Hallo kot bi jaz , ki imam trgovino na sredi ulice zapro ulico če ne bodo ljudje kupovali pri meni.

Pač ne bodo prodajal EU nikogar ne moreš prisilit , da kupuje pri tebi..to, da pa Iran iz inata namerava onemogočit trgovino sosednjih držav je pa mednarodni koflik in napoved vojne.

Če prav razumem Iran bo z orožjem onemogočo sosednje države pri mednarodni izmenjavi dobri zaradi tega, ker noče EU in USA kupovati pri njih ?
Kakor, da bi ČRNA GORA zaprla promet iz jadrana za države, ki ne kupujejo pri njih ..
robi82
# 24.01.2012 ob 08:18
Slabo za EU in njene članice, mi smo navadni hlapci ZDA. Rajši bi dal embargo na kitajske izdelke, katere delajo delavci in otroci.

S tem embatgom bo nastradala predvsem evropa, sploh take države kot je slovenija. Še dober da imam kolo , da se bom vozil v službo če jo bom še imel. Hvala slovenski politiki in evropskim lutkam v kravatah.
odpadnik-1
# 24.01.2012 ob 00:42
Evropa se je pustila nahujskati Ameriki proti Iranu sebi v škodo in dolarju v korist. Še ena bedna odločitev €vrope!!!
komentiram
# 23.01.2012 ob 23:59
III. svetovna vojna. Letos...

(ja, "nor sem in pijem kis")

:)
minnaema
# 23.01.2012 ob 23:24
"Najostrejše sankcije proti Iranu"
Tam v Tehranu in Islamu bodo zmolili za Alaha pa jim sankcije NE bodo prišle do živega-bo zeloverjetno potrebno iskati druge poti, (da Irance prepričajo prijateljske države, da naj akceptirajo
kontinuirano -tisto, kar od njih zahteva Amerika in nenazadje tudi večji del Europe !
luka83
# 23.01.2012 ob 22:49
Svašta, ti ki imajo jedersko orožje pametujejo ostalim, da kako naj nimajo jedrskega orožja. Medtem pa so cene nafte rekordne. WTF!!! Je pa pri embargu Nafte iz Irana res razlika komu se bo plačevalo dražjo nafto in hkrati pojasnilo za ves ta cirkus. Sram me je da smo tokrat na zlobni strani.
Whitetrasher
# 23.01.2012 ob 22:34
"Kitajska vemo da kupuje in bo gotov še kupovala Iransko nafto, le da oni plačajo dosti manj kot Evropa."

hehe pravzaprav so Kitajci eni redkih,ki plačujejo v kešu!!Ampak od slovenskega kmetavzarja ni za pričakovati,da bi to vedel:)
care007
# 23.01.2012 ob 22:32
EU sama sebi skodi s tem embargom mi kupovali drazje pa se to bo dodatno oslabilo EU ki bo itak propadla!
SEL
# 23.01.2012 ob 22:18
"EU z naftnim embargom sprejela najostrejše sankcije proti Iranu"
Mislite sankcije proti EU državljanom, plačujte in kopujte dražje.
Kingboss
# 23.01.2012 ob 22:17
Ahmanidejad eden najpametnejsih razgledanih predsednikov zadnjih let , clovek je res car poglejte si kaksen prispevek na youtubu od njega !! Clovek ne prejema placila ker meni da je ta denar od ljudstva ..zivi v skromni hisi ki jo je podedoval od svojega oceta !! Medtem ko zahodni in ameriski mediji govorijo da je diktator in ne vem kaj se !!

Ljudje malo sami pobrskajte po internetu poglejte dejstva in enkrat koncno poglejte kdo ima prav in kdo ne !!
luka83
# 23.01.2012 ob 22:15
To pa sigurno nima nobene veze s francosko bonitetno oceno in na novo "osvobojene" nafte v Libiji. OGABNO.
ak
# 23.01.2012 ob 21:34
o super, cene nafte bodo šle še višje...
vidim
# 23.01.2012 ob 21:22
Čestitam za odločitev o embargu, verskim fanatikom v Iranu je bilo še zaradi česa drugega kot jedrskega orožja dati lekcijo. Ubogi narod je na protestih proti verskim voditeljem plačal pre dvema letoma hudo veliko ceno. Revolucionarna garda jih je pobijala kot ovce.
Kitajska vemo da kupuje in bo gotov še kupovala Iransko nafto, le da oni plačajo dosti manj kot Evropa. Sicer pa je tudi Kitajska zrela za bojkot njihovih izdelokov.
care007
# 23.01.2012 ob 21:11
gospodje in gospodicne zgodovina se ponavlja in ocitno se nismo nic ali pa se nocemo ali pa rabimo se eno lekcijo gospodarstvo razpada in mu ni vec pomoci in ocitno se blizamo novemu velikemu svetovnmu spopadu ki bo spremenil svet pripravite se na najhujse kajti to je neizbezno!!
basa_v_skoljki
# 23.01.2012 ob 20:57
Kaj bo, ko bo muslijem enkrat zmanjkal nafte?! A bodo naše šume začel sekat?
nikhrast
# 23.01.2012 ob 20:20
Spet Bilderberg zarota, pozabil si na Janšo.
simonc27
# 23.01.2012 ob 19:34
Še en dokaz več, kod vodi EU. Bilderberg skupina! Njih pa vemo kdo!
Jebe se snjim, za evropsko krizo.Oni si jo želijo oziroma celo ustvarjajo, da bi uvedli svoje primitivne cilje.
mk89
# 23.01.2012 ob 19:03
http://news.bbcimg.co.uk/media/images/58
046000/gif/_58046194_uss_hms_mideast_464
.gif

Vojaška mašinerija Zahoda se počasi kopiči v Zalivu...
BJNW
# 23.01.2012 ob 18:49
routar
# 23.01.2012 ob 18:45
Kaj, če bi Slovenija uvažala Iransko surovo nafto in bi jo mi predelovali. Bi to šlo?.
nefarius
# 23.01.2012 ob 18:44
A se norce delate iz nas?! Ves keš bom/o za benz porabil/i! Znižajte cene goriva in za 200% znižajte cene javnega prevoza, da začnem uporabljati le tega (pa še za okolje bo boljše!)!!!
megatron
# 23.01.2012 ob 18:10
seveda pa je v vsaki stvari nekaj pozitivnega. agrsija EUja in ZDA je povzrocila vsesvetovno grupiranje antiimperialistov in humanistov ki potrebujejo le voditelja in to bo konec EUja kot ZDA. vsesvetoven NOB.
Q_
# 23.01.2012 ob 18:10
@kanalija,

Cape Indija ni en dogodek, ampak vsakoletne vojaške vaje. O njih ni več javnih poročil.
megatron
# 23.01.2012 ob 18:07
tako se tudi EU siri na ostale drzave. evropske drzave neclanice EU potisnejo v kot, jim onemogocijo uvoz-izvoz in zacnejo stradati narod. predstavnikom takih drzav ne preostane drugega kot da se uklonijo. v nasprotnem primeru pride do upora ljudi, ker so lacni in sporvocirani, EU in NATO podpreta upornike in z orozjem in denarhem iz EUja in NATA postavijo novo gospodarsko-politicno elito ki se ne upira. tako so tudi v sloveniji in hrvatski po "osamosvojitvi" porazdelili kapital med novo elito. sicer nasim politiko ni nic za zameriti, razen nesposobnosti seveda. je obstaja in se obstaha alternativa. to je zdruzevanje neodvisnih neopredeljenih drzav katerim je bistvo blagostanje in mir in ne kapital ter sirjenje imperija. ja, to je EU in ZDA morilci, izsiljevalci in posiljevalci. molijo k denarju in oblasti poziraj odrzavo za drzavo in unicujejo cloveka.
kanalija
# 23.01.2012 ob 18:02
Šlo je tudi za Mirage, ampak v glavnem so bili SU-27 (SU-30 MKI) in Mig 29. Gre pa za vojaške manevre Cape India.

Drži, omenil sem "miraže" ker so bili edini polno funkcionalni na klasični dvoboj s 16kami, f15 in sukhoi 30 pa sta oba imela omejitve, 15ke so bile omejene z orožjem ki so ga v boju simulirali, (predvsem domet) sukhoji pa niso smeli uporabiti najnovejše posodobitve radarjev, zato je zadeva manj dokazljiva. So pa indijski piloti prišli iz dvoboja superiorni gringotom in to v kar smešnem razmerju.. mislim da je bilo 5:1
pepar
# 23.01.2012 ob 17:43
Nafta se ne črpa le v arabskem svetu,kjer več ali manj zabiješ kramp v zemljo in zečne bruhat.
Naftne multinacionalke jo črpajo tudi iz morskih globin,oziroma tam,kjer se splača le,če je cena sodćka dovolj visoka(severna morja,pa še kje).
Izrtedno je torej pomembno za te oderuhe,da cene ne padejo pod določeno mejo in za to je potrebno od časa do časa narest kako krizno situacijo.
Skratka bolj so nam nevarni ti od znotraj EU-je,kot tisti od zunaj,čeprav nam trobijo in zabijajo v glavo koliko zunanjih sovražnikov se moramo bat.
no_prav
# 23.01.2012 ob 17:27
EU z naftnim embargom sprejela najostrejše sankcije proti Iranu ali kako smo si pravkar sami podražili nafto.
momabum
# 23.01.2012 ob 16:47
Majster
Super komentar! Da dodam še to, da Evropa s temi sankcijami pljuva v lastno skledo, kar pomeni, da jim itak ni mar, za Grčijo, Španijo in Italijo, katere uvozijo večino nafte prav iz Irana.
Težka TRAGOKOMEDIJA, ki pa se na žalost dogaja tudi z slovensko politiko, oz. bolje, slovenska politika kot v šovu-KDO OSVOJI KMETIJO!
Q_
# 23.01.2012 ob 16:33
nikhrast: Zgleda pa da nekateri živite samo od sovraštva do zahoda, posebno ZDA; zdaj pa še to da ZDA ni nič naredila v WW II, fantje, malo poglejte filme o bitkah v Pacifiku ali pa D-day invazijo.
Ena imperialna sile proti drugi wanabee imperialni sili. ZDA je proti Japonski l. 1940 po okupaciji francoske Indokine uvedla popoln naftni embargo.
"Pametne" japonske glave so sklenile, da je edina obramba novega imperija, napad.
nikhrast
# 23.01.2012 ob 16:28
Vprašanje je če embargo sploh kdaj deluje.

Da je Iran "rogue" država, pa ni dvoma, ekonomsko je pa že tako na riti, samo poglej njihovo inflacijo zadnje leto.

Cena bencina pa tako ni šla go zadnje leto, v Severni Ameriki se je zaradi tega bila ta mesec letna inflacija precej znižala.

Zgleda pa da nekateri živite samo od sovraštva do zahoda, posebno ZDA; zdaj pa še to da ZDA ni nič naredila v WW II, fantje, malo poglejte filme o bitkah v Pacifiku ali pa D-day invazijo.
Majster
# 23.01.2012 ob 16:21
lunajko22 kaj si ti pod vplivom lune al kj?
Q_
# 23.01.2012 ob 16:19
...ki je večina akterjev ne kupuje po borznih cenah.
Skippy
# 23.01.2012 ob 16:05
Seveda lahko uvedeš dodatne spremenljivke, samo govor je ves čas potekal o trenutnih cenah in o surovi nafti.
bob
# 23.01.2012 ob 16:03
EU z naftnim embargom sprejela najostrejše sankcije proti Iranu

Cene naftnih derivatov pa navzgor

Pa kdo sedaj tu koga...
Q_
# 23.01.2012 ob 16:02
Sicer pa je recimo v primeru Venezuele, ki je pred Chavezov sprivatiziral pol naftne industrije, država pobirala 5% borzne cene, pod Chavezov pa cca 10%.
V primeru sankcij se bo zgodilo točno to, kar se je zgodilo v Iraku. Nafta se je prodajala pod mizo in izven cenovnih okvirjev OPEC. Sodelovali so vsi veliki igralci.
Q_
# 23.01.2012 ob 15:58
@Skippy, lahko, če imaš dolgoročne pogodbe. Ali misliš, da Petrol ali Butan plin kupujeta energente po dnevnih borznih cenah?!
Plin iz Rusije je za Slovenijo cenejši kot za Ukrajino, Belorusijo ali Poljsko in Nemčijo.

Matr.
Q_
# 23.01.2012 ob 15:56
Kanalija:Jap tudi indijci so na simuliranih dogfightih gladko porazili usaf. Sicer brez stealtha, z mirragei proti f15 in f16.

Šlo je tudi za Mirage, ampak v glavnem so bili SU-27 (SU-30 MKI) in Mig 29. Gre pa za vojaške manevre Cape India.
noComment
# 23.01.2012 ob 15:54
Če imamo za koga se bati, da bo odvrgel atomsko bombo je to Izrael. Na stotine resolucij ZN proti tej državi, dejstvo da okupira ozemlja treh neodvisnih držav, da izvaja genocid nad palestinskim prebivalstvom, da z vohuni v drugih državah pobija znanstvenike drugih držav, ...

Če obstaja definicija za državo zla je to to. Vsak akcijski junak iz devetdesetih si lahko samo želi tako zlobne države, da bi z njenim uničenjem lahko rešil svet.

Pa da ne bo pomote. Govorim o režimu v tej državi. Ne o državi kot ljudeh. Isto kot ne sovražim Severne Koreje, ampak sovražim režim, ki ji vlada.
Skippy
# 23.01.2012 ob 15:52
Tebi pa se zdi, da je to en in isti gospodarsko-politični subjekt.

Nope. Tega ostali ne razumejo, ki mislijo, da lahko iransko nafto kupiš ceneje kot savdijsko.
Sentinelslo
# 23.01.2012 ob 15:50
hahaha..........ste se že odločli???............ vidim da ne............
noComment
# 23.01.2012 ob 15:49
nacekpacek: a ni bolj smiselno drugim ne dajat razlogov, da te napadejo?
Ali je pač bolj enostavno uvesti sankcije in si narediti nevarnega sovražnika, ki bo nekoč dovolj sovražen, da te dejansko bo napadel?
spiritus2303
# 23.01.2012 ob 15:48
EU pritiska, mi pa plačujemo rekordne cene benza in nafte...ful zakon...NOT
Q_
# 23.01.2012 ob 15:48
@Skippy,

ti pa si ekspert za naftne posle. :)

Eno je podjetje, ki črpa nafto. Drugo je država, ki pobere koncesijo, tretje so firme, ki nafto predelujejo v energente in ostalo petrokemijo, četrte distribuirajo vse to, peti se gredo igrice na borzi.

Tebi pa se zdi, da je to en in isti gospodarsko-politični subjekt.
nacekpacek
# 23.01.2012 ob 15:47
http://www.fool.com/investing/general/20
12/01/20/3-huge-recent-economic-developments-you-may-have-.aspx
Skippy
# 23.01.2012 ob 15:43
Btw, je kdo opazil da so ZDA prvič po letu 1949 neto izvozniki nafte?

Svoje nafte načrpajo že skoraj za 2/3 svojih potreb. Američani te arabske nafte pravzaprav še ne rabijo, saj imajo poleg Kanado, pa Venezuelo, Brazilijo itd.
420
# 23.01.2012 ob 15:43
Če jo ima lahko Amerika (ki jo je že odvrgla!) in Izrael, pol jo ma lahko tudi Iran... Zelo dvomim, da so Iranci tisti, za katere nas lahko skrbi, da bi odvrgli bombo...

maš point...mal je že smešno vse skupi
Q_
# 23.01.2012 ob 15:42
Mdural:Zakaj Iran ni sprejel, da jim Rusi oz. nekdo drug zgradi N.E.
Čeprav Vojna bi bila nora in bolna odločitev upam, da do tega ne pride, vsaj en z naše strani...


Busher je v osnovi sicer nemška, sicer pa končana kot ruska jedrska elektrarna.
nacekpacek
# 23.01.2012 ob 15:42
Menda bi iranske rakete teoretično lahko dosegle Evropo, Amerike pa ne - tako, da je logično, da ukrepamo
conquistador
# 23.01.2012 ob 15:38
Sedaj si mi moramo zaradi Amerov kregati z Perzijci ? Pa lepo vas prosim a smo samostojna država ali marionetska republika ?
anity
# 23.01.2012 ob 15:33
Odlicno, na cenah nafte se ze pozna, nasi voditelji pa sami sebi zaprejo pipico. Americani in njihovi naftni preprodajalci se nam pa smejejo.
nacekpacek
# 23.01.2012 ob 15:31
Bravo EU. Končno ;)

Btw, je kdo opazil da so ZDA prvič po letu 1949 neto izvozniki nafte?
Skippy
# 23.01.2012 ob 15:24
Neverjetno je, da dobiš minuse, ker napišeš, da so znotraj kartela OPEC cena soda nafte ena in ista. A je res toliko neumnežev?
kalopteriks
# 23.01.2012 ob 15:24
Ok. Sej to ni taka tragedija. Bo pač Evropo ''prisilila'', da najde nove vire energije in uporabi obstoječe, Nafta in pohlep po njej uničuje svet. Prihodnost planeta je itak na nitki zaradi vse skurjene nafte v ozračje. Se pa strinjam, da na to kot civilizacija nismo pripravljeni in bo treba razmišljativ naprej bolj dolgoročno, v tem burnem svetu polnem hitrih sprememb. Kriza je tudi za nekaj dobra. Vsaj spametuje te, če ne drugega.
Hanzy23
# 23.01.2012 ob 15:20
Če jo ima lahko Amerika (ki jo je že odvrgla!) in Izrael, pol jo ma lahko tudi Iran... Zelo dvomim, da so Iranci tisti, za katere nas lahko skrbi, da bi odvrgli bombo...
ciracara
# 23.01.2012 ob 15:16
Zakaj ste pa vi tako prepričani da iran nima oziroma ne more izdelati jederske bombe, ali lahko to pojasnite iz tehničnega vidika?
Skippy
# 23.01.2012 ob 15:15
@skippy.. ti veš da je iranska nafta cenejš od savdske... ?

Naftna družba bo za sod plačala 100 dolarjev, pa če je iz Angole, Venezuele, Irana ali Savdske Arabije. Kaj bi rad povedal s tem, da je ta nafta cenejša?
Sentinelslo
# 23.01.2012 ob 15:15
hahaha pa saj niste normalni........koliko čudakov živi v naši Sloveniji WTF?!?!?! napišeš dol z NATO-(m),dol z EU ,dol z ZDA dobiš same minuse(-),napišeš gremo NATO,gremo EU,gremo ZDA dobiš same minuse(-) pa kaj bi vi sploh radi???? -------------WTF?!?!?!?!?!---hahahaha
Skippy
# 23.01.2012 ob 15:13
A ne razumeš, da nihče ne more kupit nafte posebej, ker so se največje pridelovalke same povezale v OPEC? Problem je že izvorno na njihovi strani, ker ne dopuščajo prostega trga.

Nisem zagovornik ZDA, samo ljudje bluzijo o trgovanju z nafto, pa čeprav nimajo pojma.

Je pa smešno, da zdaj govorite o prosti izbiri, ko pa hočejo pridelovalke nafte evropske ali ameriške naftne družbe za črpanje, ker same nimajo znanja, pa je to naenkrat kolonializem.
Hanzy23
# 23.01.2012 ob 15:09
Skippy zate itak vemo, da si zagrizen kapitalist in zagovornik ZDA, tako da je tvoje mnenje odveč...
Lu Yehi
# 23.01.2012 ob 15:08
Iran potiskajo v kot, ko ne bo imel več kaj dosti izgubiti. Ali je vojna res neizogibna?

Mislim, da se po nepotrebnem napihuje in spodbuja Iranski režim kot neko velesilo..
Lu Yehi
# 23.01.2012 ob 15:07
Bravo EU pokazali smo, da tudi EU zmore enotno dejanje v veliki igri.

Smiselno bi bilo Kitajski in Indiji dati malo do znanja, da izvozijo 99% poceni robe, ki temelji na otroškem sužnjelasništvu v EU in USA in da se v nadalno dobro partnerstvo pričakuje solidarnost in enak korak, kot ga je dones naredila bodoča velesila EU. bI Bilo bi kar nerodno če izgubijo 900 mil trg za svojo poceni robo

Očitno Iran pozna le pritisk in sami od sebe ne bodo odstopili od jederske revolucije z namenom uničenja branika zahoda.
ZoranizLjubljane
# 23.01.2012 ob 15:05
o presvitli Skippy, zvesti kavbojec, kaj bi US of A brez tebe!

kot potrošnik naj bi živel v kapitalizmu, in če se ne motim, je eden stebrov kapitalizma prosta trgovina in prosta izbira!

In kdo so evrospki birokrati, da bodo evropskim naftnim družbam ukazovali, od kod smejo oziroma ne smejo uvažati nafte?

In ne pozabi, ljubitelj kavbojcev, point je samo eden - vsi mi, in tudi ti, bomo plačeval dražjo energijo, ti bebček ti!
Skippy
# 23.01.2012 ob 15:02
Ne obstaja cenejša in dražja nafta, saj posamezne proizvajalke ne prodajajo za sebe. Nafta za sod ima takšno in takšno ceno, stroški pridelave pri tem niso važni. Logično pa da ima od prodanega soda več profita Iran in Savdska Arabija kot Venezuela ali Nigerija.
Skippy
# 23.01.2012 ob 14:58
@lunajko222
kakšno nekonkurenčno nafto? Trg pri nafti zaradi OPECa nikoli ni deloval.
lunajko222
# 23.01.2012 ob 14:56
@skippy.. ti veš da je iranska nafta cenejš od savdske... ? se pravi tebi je kul da bi kupovali nekonkurenčno nafto zaradi tega ker ima izrael mokre sanje doživeti iran kjer bi otroci umirali od lakote? .. GFYS !
Skippy
# 23.01.2012 ob 14:49
Kolonializem bi bil, če bi mi zasedli njihova naftna polja, ali pa če bi jim ukazovali, komu smejo prodajati. Ne počnemo pa nič od tega, samo zmenili so se, da od njih ne kupujemo. Tako kot potrošniki ne kupujete od podjetij, ki vam niso všeč.
Skippy
# 23.01.2012 ob 14:48
In zakaj ste vsi tako obsedeni s tem, da moramo ravno Evropejci kupovati iransko nafto? Kupujemo jo lahko od desetine drugih držav, prav tako lahko iransko nafto kupuje skoraj 200 drugih držav.

Pač z njimi prostovoljno ne poslujemo, tako kot Američani ne s Kubo.
Konec despotizmu
# 23.01.2012 ob 14:45
arto77, Dotrajanje avtorskih pravic po državah. Več ali manj dotrajajo 70 let po avtorjevi smrti. Po mojem mnenju sicer popolnoma zastarela določba, saj informacije v današnjih časih potujejo mnogo hitreje kot v časih, ko so te določbe sprejemali. Klic po racionalizacija tudi tu. In premosorazmerno s to spremembo zagovarjam novo določilo nekje 7 minut po objavi :)

MZ, raznorazni lobiji delajo svoje in uradno se nihče ne ukvarja s tem, a to znanje je že zunaj.
ZoranizLjubljane
# 23.01.2012 ob 14:40
heheh, so američani še enkrat več pokazali, da smo evropejci za US of A navadne biotchez !
:)

to je podobna siutacija, ko nekatere ženske patološko išečjo bad ass fanta, ki jim bo redno razbijal faco!

Tako je tudi z nami Evropejci, smo največji fani US of A, od niih pa redno dobivamo batine!

God bless US of A & EU!
Sentinelslo
# 23.01.2012 ob 14:32
gremo EU,gremo zahod,gremo ZDA.......
kanalija
# 23.01.2012 ob 14:30
Drugače pa dust kar pogumno komentiraj, ne sekiraj se zaradi minusov, vsako iskreno mnenje šteje.
Hanzy23
# 23.01.2012 ob 14:24
Pravzaprav je ZDA tudi nekakšna diktatorska država, samo da tam ne vlada zagorel tip z brki ampak koorporacije...
roxdegabba
# 23.01.2012 ob 14:24
Spet delamo za ameriške interese. Že spet pod okriljem Nata in EU začenjamo vojno proti suvereni državi, ki ima pač to smolo, da ima naravne vire, ki si jih Američani želijo. Sramota, ko smo se borili za osamosvojitev, se nismo borili za tako Slovenijo, ki bo za Američane opravljala umazane posle in pobijala nedolžne ljudi samo zato, ker pač živijo nad zalogami nafte.

Namesto da bi se končno enkrat uprli gnilim pohlepnim Amerom in rekli, da ima vsaka suverena država enake pravice, kot vse druge.
Hanzy23
# 23.01.2012 ob 14:17
Pd ZDA ni nobena demokratična država... Če tega ne vidiš si slep, Slovenija pa tudi ni...
Majster
# 23.01.2012 ob 14:17
Ja tko je blo, američani so samo zato izvedl invazijo v Normandiji, da nebi Sovjeti dobil oblast nad vso evropo- še sedaj so v Evropi nastanjeni tisoči ameriških vojakov- okupacija, čeprav ima vsaka država svojo lastno vojsko.
kanalija
# 23.01.2012 ob 14:17
kanalija,... 10kg -120kg (iran ni tako slab, če ne bi že zdavnaj padel), in kot sem že prej napisal

Amerika je vsaj 12x močnejša od irana. V bistvu bi bil to masaker brez primere. Ameriška vojska bi z iransko opravila v nekaj tednih(posebej po vsem tem treningu v iraku in afganistanu). Sledil bi verjetno revanšistični masaker izraela s strani irancev(imajo okoli 1200 raket z možnostjo dosega izraela), temu sledi bogve kakšen odgovor izraela, nato se čaka reakcija rusije itd. skratka tempirana bomba. Vse to izsiljevanje, je le dokazovanje premoči, zato nemočni (iran v tem primeru) želi atomsko orožje. Upanje na nek "coup d'etat" s strani zahoda zaradi sankcij pa je iluzija. Nastradajo najrevnejši, srednji sloj pa se še bolj zedini v čredi svojega vodje. Iranci lahko samo pogledajo s.korejce, o katerih po jedrskih testiranjih ne slišimo nič. Vsaj ne v smislu stopnjevanja agresivne retorike. Sedaj so spet stopnjo nižje v propagandni vojni-zasmehovani, tako kot kuba in venezuela.
MZ
# 23.01.2012 ob 14:12
Evropa bi se nujno morala obrniti k Iranu, ne pa da se klanja Američanom. Od slednjih namreč ni nič drugega, kot neke finančne špekulacije, neke paranoidne direktive o boju proti namišljenim teroristom in izsiljevanje, če si slučajno kdo drzne odločati po svoje. Na področju energije, ki je za vsakega zelo pomembno, je namreč Evropa vse preveč odvisna od nekoga drugega, kar pa je kratkovidno, saj se politične razmere lahko zamenjajo iz danes na jutri.

Sicer že vidim nekatere, ki bodo na plan privlekli ideje, da so nas v 2. svetovni vojni Američani rešili in da bi brez njih govorili nemško. Dejstvo pa je, da je edino, kar so storili, bombardiranje tistega, kar je po 4 letih vojne še ostalo celo, na koncu vojne pa so po naročilu bankirjev "velikodušno" privlekli kredite za povojno obnovo ter se kot virus razpasli po večjem delu Zahodne Evrope, ki naj bi jih branili pred "zlobnimi" Sovjeti (čeprav je bilo vse skupaj le predstava za javnost, ki so jo zrežirali taisti bankirji).

Konec despotizmu
# 23.01.2012 ob 13:35

B in ., leta 2013 potečejo avtorske pravice na Teslo :)


Ne zanašaj se preveč na kakšen čudež - tisto, kar je res pomembno in bi lahko dejansko koristilo človeštvu, bo še naprej ostalo v arhivih skrivnih združb, ki vodijo svet. Namesto tega bomo dobili samo kakšne drobtinice in dezinformacije, od katerih pa razen polemik in nekih teorij ne bo nič...
Majster
# 23.01.2012 ob 14:08
quote @ lunajko22 ".. počasi začenjaš razumeti kaj sem pisal..
"
sam ti ne.. ti še vedno misliš da ne bo napada nad iran..vse je super..iran se lahko brani sam..kitajce pa ruse ne rabijo.. pa kitajc mu bo pomagal pa kaj jz vem..""

Daj lunajko ne bluzi, lej fant jz nism nikol napisal da ne bo napada na Iran, sam poglej si malo moje pretekle poste ter bolj natančno preberi, ne zmišljuj si.

quote @lunajko22 "realnost je da kitajska in rusija sta dala tihi blagoslov za pokol.. ni jim do tega da se z zda tepejo.. niso dovolj močni.. finance nimajo veze.. vse kar šteje v džungli v kateri živijo je moč.. in to zda ima.. so res da zapufan..samo ekonomski sistem je tako naravnan da cel svet MORA podpirati ameriški puf, ker če ga ne, se sistem poruši in cel svet nastrada.. Bankirji vedo kaj delajo.."

Kitajska ter russija nista dali tihega blagoslova za pokol, to ni res. Sam poglej si preteklost.
V vsakem primeru stojita za Iranom, najmanjša varianta bo, da bodo še naprej povečano dobavljal orožje Iranu. Kitajci so ga ter ga še bodo, rusi pa tud. Lej rusi so dal Iranu tehnologijo, da je spravil brezpilotno letalo na tla, rusi in nihče drug.

quote @ lunajko 22"kot vidim, se bo to nadaljevalo.. NOBEN si ne upa ustaviti ZDA..vsaj ne od velesil kot je Kitajska, Rusija, Indija, Nemčija itd.. kar pomeni da 4 Reich se ustanavlja z blagoslovom svetovnih elit.. še preostale "žeblje" ki štrlijo bodo zbili (Iran, S. Koreja, ... ) in stvar bo zaključena.. "

Ne ni res. Kitajska se je uprla Zda, sam poglej si, Japonci ter Kitajci so se odločil, da bodo trgoval z lastnimi valutami, ne dolarjem, dolar gre počas rakom žvižgat. evropa se bo tud zmazala z krize začasno. Kitajci so se jasno uprli Zda ter so nižal vrednost juana ter s tem ohranil svojo ekonomijo konkurenčno. Kitajska je 2 svetovna ekonomija in raste. Ne 8,7... 8,9 letno, še bolje od napovedi in Zda so rekli ne, mi bomo sami odločal, kaka bo vrednost juana, mi bomo trgoval z Japonsko z svojimi valutami.... Sj vidiš kak hoče Obama povečat vpliv na Pacifiški regiji, ker se Kitajci upirajo ter razvijajo. preberi si ter boš spregledal kako prav imam ter kako narobe misliš.

Čuj sam poglej si -Kitajci ter Rusi čakajo, kr vedo, da se bo zahodna ekonomija, kot sm že prej povedal sesedla sama vase. Zda bo padla na kolena. Medtem, ko druge države stagnirajo, Rusija ter Kitajska rastejo ter dohitevajo, situacija se obrača ter čez dosti let bo kitajska 1. svetovna supersila tako bo in nič drugače. Kitajska bo nasledila ZDA.
sunac123
# 23.01.2012 ob 14:08
PD kaj pa misliš na kateri račun živijo pa naši politiki??? in malo poglej katera država nas vetu največ porabi za oboroževanje, nevem če celi ostali svet porabi enako kot ZDA!!!
noComment
# 23.01.2012 ob 14:00
Dust: to ni protiameriški pogled. To je proti-sankcijski pogled.
pd
# 23.01.2012 ob 13:59
Jedrsko orožje v rokah Irana, sirije, sev. koreje ni varno. Tele živine živijo na račun ljudstva, ki životari, oni pa kupujejo orožje in se oborožujejo. ZDA so svetovni policaj, to je dejstvo. In varneje se počutim če so ta policaj zda, kot pa kakšna rusija, kitajska ipd... To so totalitarni režimi. In njim je važno samo, da ostanejo na oblasi.

Svet je boljši brez Sadamov, Kimov in Gadafijev. In ljudje v teh državah imajo sedaj prihodnost. Prej je niso imeli.
Sentinelslo
# 23.01.2012 ob 13:57
izstopimo iz EU,izstopimo iz NATO-(a),ukinimo €,pridružimo se arabski ligi,izolirajmo se od sveta,s.korea nam naj bo v zgled,fašisti,komunisti,nacisti,kapital
isti,dol z EU,dol z zahodom,dol z ZDA,bla,bla,bla,bla,bla,bla -------------polni ku?ac vas mam malo se umirite debi?i!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dust
# 23.01.2012 ob 13:55
No comment, prosim te, poglej iz vseh plati, ne samo protiameriške...
Arto, Severna koreja je za enkrat še premočna, oziroma imajo sosedo,ki jih drži v kotu, rusija pa ne vem če je po hladni vojni še kdaj komu zagrozila, ni problematična, ima pa jo še nekaj držav...
420, se strinjam, vojna je eden od najbolj dobičkonosnih poslov in to se dogaja že skoz (od prvih plemen, pa do sedaj) ... je pa žalostno,da glede koliko smo razviti ne znamo živeti v miru...

S temi tremi posti sem naredil več objav kot od leta 2007 :D ... Tako,da imam dovolj :) ...

Lep pozdrav vsem!
arto77
# 23.01.2012 ob 13:53
Konec despotizmu
B in ., leta 2013 potečejo avtorske pravice na Teslo :)

zanimivo ,daj kaj več povej o tem
Konec despotizmu
# 23.01.2012 ob 13:35
B in ., leta 2013 potečejo avtorske pravice na Teslo :)
dmejz
# 23.01.2012 ob 13:33
K da ni nafta že zdej u ibr draga. A zna kdo v tej EU s svojo glavo mislit la se samo navodila iz druge strani atlantika posluša.
420
# 23.01.2012 ob 13:32
mir nekaterim ni v interesu.ni zaslužka
Dust
# 23.01.2012 ob 13:31
kanalija,... 10kg -120kg (iran ni tako slab, če ne bi že zdavnaj padel), in kot sem že prej napisal:

P.s.: nisem ljubitelj Američanov in se velikokrat ne strinjam z njihovo politiko...
arto77
# 23.01.2012 ob 13:31
Dust
ja prav , dol naj gre ulica in naj ga nabijejo ko prasca ,potem pa mir. trenutno pa ulico zanima samo vrt porednega soseda in nič drugega. kitajci, rusi in celo severno korejci jo imajo tudi , pa se nihče ne buni
B in .
# 23.01.2012 ob 13:30
Upam, da že imajo nove odjemalce.

Mi ga bomo pa spet nasrkali s precenjeno nafto...

Bo počasi treba iz predalov kakšne patente izvlečt, vsaka šiba ima dva konca.
Re
# 23.01.2012 ob 13:28
Evropskim in ameriškim politikom se pa res že "kisajo možgani".
Tako izsiljevanje ne bo prineslo ničesar dobrega.
noComment
# 23.01.2012 ob 13:26
Dust: tvoje analogije ne razumem? Kdo je kdo v tvoji zgodbi?

A ti dam drugo?

V soseščini imaš nekaj sosedov. Dva izmed njih je nekdo iz druge ulice ubil in jima porušil hišo. Brat od tega, pa hodi v tvojo hiši in ti na skrivaj pobija družino. Oba pa ti ves čas grozita s sankcijami in vojno.
Na izbiro imaš samo to, da si napraviš eno orožje, da te potem ne bosta mogla več maltretirati.

Kaj boš naredil? Si boš naredil to orožje, ali boš pustil, da te ustrahujeta in mogoče enkrat tudi tebe ubijeta in ti porušita hišo?
kanalija
# 23.01.2012 ob 13:25
@dust: no pa recimo takole.. imaš dva soseda, eden je revež 10 kilaš ki gobezda kako ti bo uničil življenje nekega dne ko bo uspel spacati bombo, drugi pa je 120 kilogramska omara, s polnim arzenalom, ki je nalomil že skoraj vse na tvoji ulici, ki mu niso za eno noč pripeljali žene-je pa zelo prefinjen govorec..
arto77
# 23.01.2012 ob 13:24
zato je pa prišlo do poklicne vojske. v teh svinjarijah ne bi hotel sodelovati noben navaden državljan.
Lyn19
# 23.01.2012 ob 13:24
to ni dobro...
kanalija
# 23.01.2012 ob 13:20
Jap tudi indijci so na simuliranih dogfightih gladko porazili usaf. Sicer brez stealtha, z mirragei proti f15 in f16.
Dust
# 23.01.2012 ob 13:20
hmm, meni nekaj ni jasno, vsi se tako zgražate proti sankcijam, ampak tudi vsi vemo kakšni so Ahmadinežad in njegovi "podložniki"... Prosil bi za vaš odgovor na sledeče: V vaši ulici stanuje en možakar, ki vam je že velikokrat grozil, da vas bo pretepel,da vas bo ustrelil in bo v vašo hišo (kjer je tudi vaša žena,mati,oče in vaši otroci) odvrgel bombo... Vi ste 100% prepričani da te bombe še nima, kar je tudi res, ampak on lahko to bombo kupi, oziroma, jo lahko "naredi",če ima prave sestavine (veste,da ima večino sestavin,ki jih potrebuje)... Kaj boste naredili? A... Boste to prenašali v nedogled in čakali,da se bo on spremenil in vam nehal groziti? B... Se mu boste uprli? ... C poklicali pristojne organe (policijo), da ga bodo šli malo obiskat, ter mu naložili sankcije? ...

P.s.: nisem ljubitelj Američanov in se velikokrat ne strinjam z njihovo politiko...
ciracara
# 23.01.2012 ob 13:18
Končno se nekaj dogaja tudi v tej smeri! Sem že mislil, da eu počakal da iran naredi jedersko potem se bo pa smilila sama sebi. Saj dokaze ni težko prekriti, odvisno kakšen je sploh prototip in v kolkem času ga lahko izdelajo v zadostno količino bomb, oziroma kako so na to pripravljeni. Verjamem, da imajo iranski znanstveniki vse potrebno znanje in je prototip izdelan, ali pa vsaj virtualno izdelan, kar je nemogoče dokazat.
okosokolovo
# 23.01.2012 ob 13:17
Tole se bo enkrat koncalo hudo narobe. Sankcije-ok. Ampak takoj ko je pa nafta na tapeti, so pa tezave na vidiku. Enkrat jih bodo americani res dobili po p**** s v vsej svoji vsemogocnosti. Strategija tega ameriskega intervencionizma sloni na popolni vojasko-tehnolosko-informacijski dominanci, ta pa neposredno odvisna od popolne kontrole zracnega prostora (air superiority). Toda ze vec let se vedno bolj na glas govori, da temu ni vec tako. To potrjuje med drugim tudi simulacija konflikta na zahodnem pacifiku, ki so jo opravili avstralci v okviru sprejetja takticnega bojnega letala F-35. Simulacija je bila popolna katastrofa, saj so "zavezniki" v prvih urah konflikta izgubili skoraj 200 letal (sploh F-35 se je pokazal za popolnima neuporaben sistem). Celotna "zahodna" doktrina prevlade v zraku, ki je nekoc slonela na skoraj 300 eaglih F-15 ki so tedaj res bili popolni "gospodarji neba", sedaj visi na 180 F-22, za katerega si nihce ne upa trditi, ali je res sposoben dominirati nad "vzhodnimi" sistemi pete generacije (ce imajo ze s Typhooni sicer pozitiven, a zelo slab izkupicek).
SebastjanM
# 23.01.2012 ob 13:15
Kaj pa s Grčijo, ki na kredit (ma poseben sklep) si privošča bencin iz Irana?
Konec despotizmu
# 23.01.2012 ob 13:13
Boli Iran za to ZDA/EU patetiko, bo pa več in ceneje za Kitajsko, Rusijo, Indijo, Turkmenistan, Azerbajdžan, Nepal, Tajsko, Myanmar in tako dalje.

Ta del sveta je več kot samozadosten, nekaj pa mi govori, da naš ni :)
BeliStrojan
# 23.01.2012 ob 13:07
Kdo po blačal te špekulacije drugi kot potrošnik, gamad kapitalofašistična!!!!
kanalija
# 23.01.2012 ob 13:05
Grčija, italija, španija-kako priročno ;)
noComment
# 23.01.2012 ob 13:02
Tole je sramota. Sramota za eu, sramota za civilizacijo, sramota za demokracijo.
generacija56
# 23.01.2012 ob 12:59
Skippy
Si že kdaj slišal za kompenzacije? Ko keš nikoli ne vidi dnevne svetlobe?
Roxon
# 23.01.2012 ob 12:58
Spet uklon vsemogočni US and A, revčki.
sunac123
# 23.01.2012 ob 12:54
najbolj žalostno izmed vseh stvari pa je da Slovenski mediji z RTVSLO na čelu, podpirajo vojno in ZDA.
rjaklic
# 23.01.2012 ob 12:54
Demokracija, a?! :)
škoff
# 23.01.2012 ob 12:51
Verjamem, da pride čas, ko bodo zahodni sionistični zločinci drago plačali za svoje zločine. Naj se jim povrne po njihovih delih.
Skippy
# 23.01.2012 ob 12:50
Kakšen kolonializem? Pač naj Iranci drugim prodajo nafto. Med ostalimi skoraj 200 državami pa bodo že našli nove kupce.

saj ZDA plačujejo ceno sodčka po svojih, že zdavnaj dogovorjenih cenah, ki so mnogo nižje, kot za nas, norčke.

To sploh ni res - na trgu plačujejo enako ceno kot drugi. Je pa res, da ZDA več kot polovico nafte dobi iz svojih ameriških nahajališč.
NoClue
# 23.01.2012 ob 12:43
Od danes naprej EU za moje pojme ni več in tudi nikoli več ne bo mednarodna entiteta s katero bi se predstavljal v svetu, ker počne stvari v nasprotju z mojimi prepričanji in verjamem, da je še marsikdo, ki misli enako. Sodobni kolonializem in čisto nič drugega. Kar ni uspelo Hitlerju z vojsko, je črvivim politikom in korporacijam uspelo danes z diplomacijo, princip pa ostaja isti.
Morpheus
# 23.01.2012 ob 12:38
Razlika v ceni je profit, ki ga bodo američani in britanci pokurili za poplačilo svojih finančnih mahinacij na račun nas evropskih ovc.

Hvala podalpskim novinarskim prostitutkam in političnim hlapcem za to podporo "sankcijam"...
lunajko222
# 23.01.2012 ob 12:37
@majster.. počasi začenjaš razumeti kaj sem pisal..

sam ti ne.. ti še vedno misliš da ne bo napada nad iran..vse je super..iran se lahko brani sam..kitajce pa ruse ne rabijo.. pa kitajc mu bo pomagal pa kaj jz vem..

realnost je da kitajska in rusija sta dala tihi blagoslov za pokol.. ni jim do tega da se z zda tepejo.. niso dovolj močni.. finance nimajo veze.. vse kar šteje v džungli v kateri živijo je moč.. in to zda ima.. so res da zapufan..samo ekonomski sistem je tako naravnan da cel svet MORA podpirati ameriški puf, ker če ga ne, se sistem poruši in cel svet nastrada.. Bankirji vedo kaj delajo..

Men je žal Libije, Irana, Sirije, Srbije, S. Koreje, Guatemale, Čada, Vietnama, Burme, Iraka, Čile-ja, in še mnogim državam kjer so ZDA s tako ali drugačno akcijo onesposobile in uničile..

kot vidim, se bo to nadaljevalo.. NOBEN si ne upa ustaviti ZDA..vsaj ne od velesil kot je Kitajska, Rusija, Indija, Nemčija itd.. kar pomeni da 4 Reich se ustanavlja z blagoslovom svetovnih elit.. še preostale "žeblje" ki štrlijo bodo zbili (Iran, S. Koreja, ... ) in stvar bo zaključena.. Ste opazili kako so ZDA Myanmar-burma pospravili pod svojo streho? ..skoraj da čez noč.. spustili vse politične nasprotnike, spustili uno An-li žensko al kaj je že una upornica.. spremenili ekonomsko politiko.. in to pred očmi ZDA..

prvič v zgodovini sveta.. je en imperij popolnoma ZAVLADAL nad celotnim globusom našega planeta! Heil ! Heil ! Heil !
Anar Hija
# 23.01.2012 ob 12:26
banda evroparlamentarska - kaj, ko bi šli mi ta embargo malo pri volilcih EU izprašati? ha? avtokratska vlada EU je zgolj privesek ZDA okupatorjev!
Sramota je biti ponosen na EU!
moonylink
# 23.01.2012 ob 12:24
Kitajska bo prpravljena kupit nafto pod ceno in pod zaostrenimi pogoji, ker bodo taktizirali sedaj ko bo Iran stisnjen v kot...isto rusija...kaj mislite da se bodo šli kakšne idealistične reševalne akcije, jok brate, odpade...
Majster
# 23.01.2012 ob 12:17
Iran je v kotu, reši se še lahko bo pripravljena Kitajska odkupit več nafte od Irana ter ne bo pristala na sankcije. Drugač pa vojna al bodo pa popolnoma pohabili državo.
HepiHipo
# 23.01.2012 ob 12:14
Vojno bi radi. Spet bodo umirali nedolžni.
Whitetrasher
# 23.01.2012 ob 12:13
EU se "bori" za interes zda in Izraela....prav teh dveh,ki sta kriva za večino vojn po svetu in gospodarsko krizo,ki spet najbolj tepe prav EU....slovenistan pa je tu le neki privesek,ki sledi črednemu nagonu..Žalostno!
Prav zaradi takšne zunanje politike je EU obsojena na neuspeh in prej ali slej si bomo morali natočiti čistega vina.
mdural.
# 23.01.2012 ob 12:13
Zakaj Iran ni sprejel, da jim Rusi oz. nekdo drug zgradi N.E.
Čeprav Vojna bi bila nora in bolna odločitev upam, da do tega ne pride, vsaj en z naše strani...
jang
# 23.01.2012 ob 12:10
nič dobrega ne za nas ne za Iračane
NoClue
# 23.01.2012 ob 12:09
Spreletava me srh, ko se zavem da smo le podaljšana roka pri uresničevanju kolonializacijskih teženj Amerike in Izraela, ki sta pojem dvoličnosti pri mednarodnih odnosih. Mi lahko prosim nekdo razloži zakaj ima Izrael ( niso podpisniki sporazuma o jedrskem oboroževanju ) in allmighty USA pravico narekovati kdo ima lahko in kdo ne, kar se zadiva jedrskega orožja.Živimo čisto zares v bolanih časih !
generacija56
# 23.01.2012 ob 12:08
EU sama sebi kople grob. In nam. Vsakemu posamezniku.
Že sedaj strahovito preplačujemo gorivo zaradi političnih spletk.
EU pa od vsega tega nima nič, saj ZDA plačujejo ceno sodčka po svojih, že zdavnaj dogovorjenih cenah, ki so mnogo nižje, kot za nas, norčke.
Sile bi EU morala obrniti k podpornikom Irana. Dogovori z Rusijo in Kitajsko bi manj stali.
In mnogo bolj pomirili napeto ozračje, ki samo koristi ZDA.
paganinis
# 23.01.2012 ob 12:08
[psi]
Majster
# 23.01.2012 ob 12:03
"Želim, da pritisk teh sankcij pripelkje do pogajanj. Želim, da se Iran vrne za mizo in sprejme predloge, ki smo jih ponudili lani, ali pa pride nasproti s svojimi predlogi," je bila neposredna "zunanja ministrica EU-ja" Cathrine Aston.

Sj so inšpektorji bili prisotni, nobenega dokaza ni za orožja za množično uničevanje, še direktor Cie je rekel, da ga ni.

"EU je doslej že uvedla niz sankcij proti Iranu. Zamrznila je premoženje več kot 400 iranskim podjetjem in 113 osebam, uvedla omejitve na izvoz številnih občutljivih proizvodov in prepovedala vlaganja v sektor ogljikovodikov.
Ministri se bodo predvidoma odločili tudi za sankcije proti iranski centralni banki, in sicer naj bi zamrznili del transakcij z banko. Poleg tega naj bi zamrznili premoženje osmih iranskih ustanov."

Zda so to že naredile, vendar sramota je ta EU, sramotna, kužek Zda, kužek, Aston je pa tko mutava.
Kraja, kraja premoženja, vse na svojo roko, mimo varnostnega sveta, lopovi ter kriminalci vodijo zda ter Europo, kaka žalost.

No in če jz prav razumem. Suvereni državi bodo zamrznili premoženje, oz ukradli, blokirali njene trgovske poti, ter ji vse skozi grozijo, ker hoče imet nuklearno energijo. Ta država je umogočila inšpektorjem vstop ter se pogajala, čeprav ji nebi bilo potrebno, kr je suverena država. Iran nima jedrskega orožja, še direktor Cie je potrdil to. Torej zarad par jedrskih objektov za pridobivanje energije so napadl državo. Terrorizem.

Seveda Vs nebo dovolil tega, ampak zato agressorji delajo na svojo pest ter poskušajo sporovocirat državo v vojno po principu: al te ekonomsko uničimo ter pol napademo, če se ne podrediš ali nas ti napadeš, kar tudi hočejo, sj s tem bi mogoče opravičili vojaško akcijo pred Varnostnim svetom.

Današnji dogodki so vojna napoved Iranu, vojna je.
Kazalo