Evropa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 57 glasov Ocenite to novico!
Papež Frančišek
Poglavar Katoliške cerkve ženske, ki opravijo splav, primerja z morilci. Foto: Reuters
Zagovornica pravice do splava
V številnih državah po svetu se ženske spopadajo z zanikanjem pravice do nadzora nad lastnim telesom. Foto: Reuters

Dodaj v

Papež splav primerjal z naročenim umorom

Papeževa izjava že naletela na kritike
10. oktober 2018 ob 18:55
Vatikan - MMC RTV SLO, STA

Papež Frančišek je med splošno avdienco v Vatikanu splav primerjal z naročenim umorom. "Tega ne bi smeli storiti, ni pravično umoriti človeka, tudi če je majhen. To je, kot če bi za rešitev težave najeli morilca," je dejal.

Papež je vprašal, ali je pravično umoriti nekoga samo za rešitev težave. "Kako je lahko dejanje, ki zatre nedolžno življenje, terapevtsko, civilno ali preprosto človeško," je po poročanju nemške tiskovne agencije DPA dejal Frančišek.

Če starši dobijo diagnozo hude okvare svojega še nerojenega otroka, potrebujejo po Frančiškovih besedah "iskreno bližino in solidarnost, da premagajo svoje strahove". "Namesto tega dobijo hitre nasvete za umetno prekinitev nosečnosti," je še dejal na splošni avdienci, katere današnja tema je bila zapoved Ne ubijaj.

Za Katoliško cerkev je umetna prekinitev nosečnosti velik greh. Cerkev predvideva izobčenje ne samo za žensko, ki opravi umetno prekinitev nosečnosti, pač pa tudi za zdravnika in partnerja, če je žensko v to dejanje silil.

Frančišek je pred dvema letoma sicer poskrbel za razburjenje z odločitvijo, ko je duhovnikom dovolil, da ženske odvežejo tega greha, kar pa ni spremenilo njegove miselnosti, da je zločin prekiniti nosečnost.

Junija letos je papež umetno prekinitev prizadetih plodov primerjal z umori prizadetih, ki so jih izvajali nacisti. "V preteklem stoletju se je ves svet zgražal nad evtanazijo, ki so jo izvajali nacisti. Danes se počne enako z belimi rokavicami," je dejal takrat.

"Žalitev" za žrtve umora in ženske
Današnje papeževe izjave so že naletele na kritike. "Primerjava naročenega umora z umetno prekinitvijo nosečnost ne žali samo žrtve umora, pač pa tudi vest ženske, ki je v stiski zaradi nosečnosti," so odgovorili v katoliškem Združenju ženskega ponosa, ki ponuja svetovanje ženskam, ki se znajdejo v stiski zaradi nosečnosti.

Iz Združenja ateistov in agnostikov v Italiji pa so sporočili, da gre za besede, ki vznemirjajo, niso pa presenečenje. "Znano je, da si je Cerkev vedno dovoljevala, da govori vse mogoče o telesu in odločitvah žensk, in revolucionarni Frančišek pri tem ni izjema," je dejala predstavnica združenja Adele Orioli.

Papeževe besede pa prihajajo v občutljivem trenutku. V Vatikanu prav v teh dneh namreč poteka škofovska sinoda, v znamenju katere so letos mladi. In za številne mlade so teme, kot so spolnost, umetna prekinitev nosečnosti, homoseksualnost in pravice žensk posebej pomembne. Številni si želijo, da bi se Cerkev v tej smeri bolj odprla.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
atom ant
# 10.10.2018 ob 19:23
Korektna primerjava.
Zdaj naj še tako "korektno" poda primerjavo za pedofilijo znotraj cerkvenih zidov.
Nikolaj
# 10.10.2018 ob 19:51
Tudi nune o imele številne splave.
Naj papež najprej počisti pred svojim pragom.
deloholik
# 10.10.2018 ob 19:10
Kakorkoli ta papež deluje včasih kul, te izjave niso kul in me strašijo. Njihov prag pa je še vedno zelo potreben metle...
stewie
# 10.10.2018 ob 19:26
Predstavnik oz. vodja organizacije, ki je stoletja dolgo kurila ženske na grmadah, ker so bile po njihovem mnenju čarovnice, bo sedaj pridigal o svetosti življenja in splav enačil z umorom?
Po taki logiki ima RKC sama na milijone splavov na vesti, ampak njim je Bogec že odpustil, a ne?
mb128
# 10.10.2018 ob 19:17
Ne vem no, naj skrbi za svoje ovčice splošno javnost pa naj pusti čisto pri miru!
KdoJeDarthVader
# 10.10.2018 ob 20:07
Samo RKC je imela pravico odločati o življenju ali smrti na grmadi ali kuhanju v kotlu s katranom ...
samo.hladnik
# 10.10.2018 ob 20:25
A misliš da je pa zdravniku, ki dela splav lahko?

Saj mu ga ni treba narediti, lahko uveljavi ugovor vesti. Če bi bil jaz zdravnik, zanesljivo ne bi hotel opraviti nobenega splava, razen če bi šlo za hudo gensko okvaro ali kaj podobnega.
anny22
# 10.10.2018 ob 21:47
Religija ima pravico do izražanja stališč na področju etike in morale, kamor spada tudi vprašanje splava. Če se z njimi strinjate ali ne, je druga zadeva.

Nima pa se pravice aktivno vmeševati v politiko, kjer jim ni mesto in se iti tajkunske zgodbe z gospodarskimi hobotnicami.
Sorrento
# 10.10.2018 ob 21:39
mb128,

največja možna sebičnost je, da svojega otroka raje ubiješ kot pa da mu daš kakšno drugačno možnost. Življenje je že samo po sebi vrednota številka ena in vsi smo lahko v prvi vrsti hvaležni, da ga imamo.

Osebno poznam dva posvojenca, eden je šel iskati svojo biološko mamo, drugi pa ne. Oba sta v življenju uspešna in čustveno uravnotožena, tako da nekih hudih travm zagotovo ne kažeta. Eden o tem celo odkrito sam govori in pravi, da je že zdavnaj šel čez to.

Zato, nikakor se ne bi mogel strinjati s tvojim mnenjem - češ, da bi bilo boljše, da bi bila oba že umorjena z abortusom.
vidaest
# 10.10.2018 ob 20:38
Človek bi še nekako razumel ideološko nasprotovanju splavu v normalnih okoliščinah. Ampak nasprotovanje tudi v primeru dokazanih hudih deformacij, kjer bo otrok 100% invalid, iznakažen, nepokreten, brez rok, nog, organov, možgan. Tu pa se vidi, da cerkev živi v svojem balonu blaznosti in bizarnosti.

In potem ti isti norci mislijo, da bodo rešili problem sistematične pedofilije v lastni hiši tako, da razglasijo dan molitve za vse žrtve ... Kaj naj človek reče na to?

Blazno, bolj blazno, rkc.
socrates
# 10.10.2018 ob 19:58
Ko že primerja, naj primerja še prikrivanje pedofilije v Vatikanu ... recimo s Cosa Nostro!
stewie
# 10.10.2018 ob 19:37
Potem je umor tudi uporaba kontracepcijskih sredstev in pa samozadovoljevanje, ker gre toliko semenske tekočine v nič. In pa vzdržnost od spolnih odnosov. O groza, koliko izgubljenih življenj imajo potem duhovniki na vesti. Saj veš, ti ki si še upajo pridigati o splavu kot umoru in o grehih.
Thordur
# 10.10.2018 ob 19:08
Ah koko ze gre tista pesem od Monty Phyton : Every sperm is sacred.
Every sperm is great.
If a sperm is wasted,
God gets quite irate.
IndyBob
# 11.10.2018 ob 00:31
Splav je legalno dejanje, ni pa moralno.

Kaj je legalno določa država, kaj pa moralno pa vest oz. tudi Cerkev.
Sorrento
# 10.10.2018 ob 21:02
Velika večina žensk, ki naredi splav, to v življenju kasneje zelo močno obžaluje.

Globoko v sebi v resnici čutijo, da so ravnale zelo narobe. Vedno, ko vidijo kakšnega otroka, se jim odvije film, kakšen bi bil njihov otrok zdaj, če le ne bi naredile splava.


Ja, tudi moškim se dogaja enako - v glavi se jim vrti film, kakšen bi bil zdaj sin/hči, če bi ga le pustila pri življenju. Zato pa je treba ženskam pred načrtovanim splavom nuditi psihološko pomoč in jih posej opozoriti na zelo verjetne travme. Treba jih je podpreti, da OTROKA OBDRŽIJO in jim pri tem tudi pomagati. Seveda zlasti finančno!
samo.hladnik
# 10.10.2018 ob 20:26
Sicer pa se strinjam s Papežem, splav JE UMOR. Pa ne iz nekih verskih razlogov, ampak čisto iz bioloških.
Nikolaj
# 10.10.2018 ob 20:03
V določenih primerih je splav sprejemljiv: npr. v primeru posilstva ali v primeru. če je očitno, da ima zarodek poškodbe ali pa v primeru, če se ugotovi, da gre lahko za hude genetsko pogojene mutacije (tako je v Islandiji).

Še vedno pa sem mnenja, da je ženska v prvi vrsti poklicana, da se svobodno odloči ali bo zarodek obdržala ali ne. Gre za njeno pravico, za njeno telo; papež se ti pravice ne more lastiti.

Je pa enačenje splava z umorom zelo sprevrženo. Splav se ne more primerjati z umori za katere je odgovorna cerkev; kaj pa umori, ki jih izvršujejo religiozno blazne države ali blazni diktatorji, politiki. Za mnoge "umore" so krive tudi farmacevtske firme, razni monsanti, škodljiva prehrambena industrija, slab zrak, id.

Če Cerkev že osoja splav, potem naj papež javno obsodi tudi vojaške napade na Vietnam, pobijanje v Tibetu, v Libiji, itd.
Binder Dandet
# 11.10.2018 ob 10:24
Nasprotovanje Cerkve splavu in kontracepciji pripomore k naraščanju prebivalcev sveta v tretjem svetu. Zato se tam povečuje revščina, povečujejo se migracijski pritiski na prvi svet itd.. Papež, pamet v roke.
pejtevennazrak
# 10.10.2018 ob 23:43
V Nemčiji in Avstriji, ki sta bolj krščanski kot Slovenija, verniki sami plačujejo za cerkev.

Nja, ampak ti dve državi sta precej manj socialistično naravnavi. Mislim, da je hec v tem, da bi bilo potem treba nabit davke tudi drugim primerljivim organizacijam - eni bi radi to samo za cerkev, ampak tako to ne gre. Za vse ali pa pač nič. Lahko imamo privatizacijo in davkarijo, ampak ne samo za cerkev :) Sicer so pa bile že peticije za posebne cerkeve davke in proti krstom dojenčkov in mogoče še kaj... Ne vem, kaj je šlo sicer narobe, da ni šlo skozi - verjetno zaradi tega, ker je bila zadeva spisana ekskluzivno za cerkev.
kislec
# 10.10.2018 ob 19:48
Sicer nisem trd levičar, vendar nisem niti krščen in ne hodim v cerkev (razen na pogrebih...), podpišem pa mnenje samo.juga.
Sorrento
# 10.10.2018 ob 21:05
Sploh pa lahko noseča ženska namesto splava otroka rodi in ga da potem v posvojitev, če res misli, da nikakor nima druge možnosti.

Ogromno ljubečih parov je žal neplodnih in otrok za posvojitve žal ni. Prava sramota in nacionalna tragedija je, da se hkrati v Sloveniji množično dela abortuse.
maksimsi
# 11.10.2018 ob 12:06
Noben otrok ni lastnina staršev , ampak je naslednja generacija človeške vrste. Starši mu le pomagajo da odraste...
najdise
# 11.10.2018 ob 11:42
@markochark
Si slišal kdaj za prostovoljni prispevek.?
Če ti izvajaš meditacije lahko pobiraš prostovoljne prispevke, kar pomeni da ti tudi polovica udeležencev ne bo dala niti centa, kot pri maši.
Drugi primer. V vaškem nogometnem klubu so za ogled tekme pobirali 5evrov. Z uvedbo davčnih blagajn sedaj pobirajo prostovoljne prispevke in tekmo si lahko ogledam zastonj.
samo.jug
# 10.10.2018 ob 22:30
Eh, dajmo, levičarji. Odmislite malo, da je Cerkev tista, ki poziva k razpravi o splavu, in se osredotočite na problem. Jaz sem tudi brezkrompromisno nekoč zavračal te pozive Cerkve, ker pač prihajajo od Cerkve. Ampak ko sem odmislil vse to, sem se vprašal sam, kakšen pa imam jaz odnos do splava, kako ga jaz vidim. Govoril sem z več ljudmi in tudi nekateri drugi, ki drugače nasprotujejo Cerkvi in obsojajo njihovo izprijenost, so na koncu priznali, da splav je na neki način sporen in problematičen. Pa tukaj ne govorim o ekstremnih primerih, kot so posilstvo ali zgodaj zaznane težave v razvoju ploda/otroka, ampak o množici splavov, ki jih delajo mlada dekleta in ne tako mlade ženske, ker se vedejo skrajno neresno v postelji (in seveda njihovi partnerji). Skratka, hočem reči, vprašajte se, kaj si mislite o tem problemu ne glede na to, da na ta problem opozarja Cerkev.
Sicer pa tisti, ki pravite, da je to izbira ženske - veste, izbira ženske in partnerja je tudi, da se zaščitita med odnosom. Nihče ne pravi, da pa zdaj vsi nehajte biti "spolno aktivni". Point je, da je tudi to treba početi z glavo oz. odgovorno. In Stewie, ne, vsak izliv sperme ni umor nerojenega otroka. Spermiji morajo najprej oploditi jajčece in šele takrat lahko govorimo o novem življenju. Če bi ta tvoj argument držal, bi pomenilo, da je ženska menstruacija tudi umor nerojenega otroka vsak mesec. In prav debilno se počutim, da se sploh pogovarjam o tako delikatni temi na tako neumnem nivoju.
Ramus
# 10.10.2018 ob 21:35
V številnih državah po svetu se ženske spopadajo z zanikanjem pravice do nadzora nad lastnim telesom. Foto: Reuters

Ja, tako je,.... nimate pravice vzeti življenja svojemu otroku. Vsak otrok ima pravico do življenja. Pravica otroka do življenja je nad ideologijo o lasti telesa,....
makoshark
# 10.10.2018 ob 21:03
Buldog
Namreč na začetku je zarodek skupek celic in se torej od spermija razlikuje zgolj po številu celic.

Ti si pa zelo močno biologijo šprical ;)))
Geres*
# 10.10.2018 ob 20:54
Sem zenska. Ce bi se po vecjem stevilu testov potrdilo, da bo otrok HUDO PRIZADET bi bila v veliki dilemi. Vzgoja in vse kar sem, mi govori proti splavu. A to ne pomeni, da lahko drugemu odrecem pravico odlocitve. Sploh v primerih, ko gre za zrtve posilstva ali je potrjeno, da bo otrok hudo prizadet.

Kar se pa splavov zaradi "ups nesrec" tice, pa je v danasnji dobi kontracepcija siroko dostopna. Zato je treba prej razmisljat.
zala10
# 10.10.2018 ob 20:29
Veliko si upa. Ga lahko kakšen naš tožilec hitro obtoži sovražnega govora. :)))

P.S.: Pravica zagovornikov splava je, da splav zagovarjajo. Pravica papeža (in Strehovca) je, da splavu nasprotujeta.
success
# 10.10.2018 ob 19:51
To je odlocitev zgolj in samo med partnerjema oz zenske. Kaj se te cerkev tu zraven mesa, naj raje pred svojim pragim pometejo preden zacnejo s tem kurc..vim bogosluzjem. Sej ne vem kdo je bolj nor, muslimani al katoliki.
___
# 11.10.2018 ob 16:52
Za vse ki splav pripisujete neodgovornosti žensk, pa tudi moških. Kontracepcijske tabletke niso 100% zanesljive, kondomi lahko počijo, take stvari se dogajajo tako mladim kot strejšim. V primeru da se to zgodi mlademu paru, po možnosti še v gimnaziji, gre težko zameriti odločitvi za splav. In na splošno glede splava, nobenemu človeku ni vsiljen, vsak se lahko prostovoljno odloči ali bo to naredil ali ne, prav tako noben zdravnik ni prislijen v to da naredi splav, če uveljavi ugovor vesti. Ne razumem, zakaj nekateri želijo vsiliti svoje mnenje drugim, naj vsak počne tako kot se mu zdi prav. Če se ti ne zdi moralno narediti splav, ga ne naredi, če pa se ti zdi moralno naredit to, menim da mora obstajati ta možnost. Sicer pa kot je bilo že večkat zgoraj omenjeno, je zarodek "zavarovan" po določenem časovnem obdobju, zagotovo so do te časovne omejitve prišli zelo premišljeno.
ČRNIGAD
# 11.10.2018 ob 10:52
SIMBA
Prosim razloži mi kje v našem KZ je zapisano, da je poskus samomora kaznivo dejanje, in koliko ljudi je bilo zaradi tega kaznovanih..
Kaznivo je napeljevanje in pomoč pri samomoru.
Če je kaznivo to po kanonskem pravu ne vem, vendar v Sloveniji naj bi veljal naš KZ
apenko
# 11.10.2018 ob 09:37
Prav je povedal.
Perica
# 11.10.2018 ob 09:32
Papež je takšna svetovna avtoriteta, ki lahko pove kaj misli, brez bojazni, da ga bodo tožili in s tem utišali. Podpiram njegovo trenutno mnenje. Ni pa rečeno da se vedno strinjam z njim.
Jo_za
# 11.10.2018 ob 09:29
Hvala Bogu da te stvari (kaj je in kaj ni umor) v naprednih državah določa "ZAKON" in ne Cerkev.

Irski premier Leo Varadkar po referndumu o splavu:»Demokracija v akciji.Ljudje so povedali, da si želijo sodobno ustavo za sodobno državo, da spoštujemo in zaupamo ženskam, da bodo sprejemale prave odločitve o svojem zdravju.«
pejtevennazrak
# 11.10.2018 ob 00:42
@makoshark
O telih amaterskih peticijah govorim:
peticija

Seveda bi potem morali obdavčit tudi vsake gasilske prispevke in rdeči križ ter podobno, in da bi zadeva veljala za vse verske skupnosti - samo to takim revežem, ki tole skupaj sklamfajo najbrž ne pride na misel...
makoshark
# 11.10.2018 ob 00:06
pejtevennazrak
Nja, ampak ti dve državi sta precej manj socialistično naravnavi. Mislim, da je hec v tem, da bi bilo potem treba nabit davke tudi drugim primerljivim organizacijam - eni bi radi to samo za cerkev, ampak tako to ne gre. Za vse ali pa pač nič.

Kakšni posebni davki? V teh dveh državah je tako, da če si član, potem ti trgajo od dohodnine. Če nisi član, ti pač ne trgajo. Lahko si član kakšne druge cerkve in gre pač tja del tvoje dohodnine. Če nisi nikjer, ti ta denar ostane. A če nisi član, nimaš pravice do cerkvene poroke, krsta ...
zamudnik
# 10.10.2018 ob 23:53
Glej glej, popolnoma se pa Frančišku vendarle ni odpeljalo.
makoshark
# 10.10.2018 ob 22:17
Buldog
Res je sicer, da sem vmes izpustil oplojeno jajčece/zigoto, ki je tako kot spermij in jajčece tudi samo ena celica.

Ja, to je že bolje. Oplojeno jajčece je res samo ena celica, a s popolnim naborom kromosomov in je prvi stadij človeškega bitja. Razlika je, da spermij ni človeško bitje, niti iz njega neposredno ne moremo narediti človeškega bitja. Ima samo enojni nabor kromosomov. To je biologija, ki si jo prešprical.

Pravici do splava ne oporekam. Ravno nasprotno - da ne bo nesporazuma. Ampak biologija je pa le znanost in ni "krneki" ;)
Sklonjen
# 10.10.2018 ob 20:29
Papež ima v tem primeru popolnoma prav!
Petra Velika
# 10.10.2018 ob 20:13
Velika večina žensk, ki naredi splav, to v življenju kasneje zelo močno obžaluje.

Globoko v sebi v resnici čutijo, da so ravnale zelo narobe. Vedno, ko vidijo kakšnega otroka, se jim odvije film, kakšen bi bil njihov otrok zdaj, če le ne bi naredile splava.

Zato, če vse skupaj premislim, se moram tukaj strinjati s papežem, pa čeprav nisem verna.
kislec
# 10.10.2018 ob 19:52
" Potem je umor tudi uporaba kontracepcijskih sredstev in pa samozadovoljevanje, ker gre toliko semenske tekočine v nič."

Stevi, hruške in jabolka je smiselno mešati samo za kompot (ali pa za mešano marmelado...
Simba
# 11.10.2018 ob 14:01
@Kight Kant: najprej se poduči kaj ti dejansko ješ. Ješ neoplojeno jajce.
No, na Tajskem in nekaterih drugih azijskih državah pa dejansko lahko poskusiš to tvojo trditev.

Lahko pa si predstavljaš, ko ješ pohanega piščanca, da ješ kokošjega otročička, potopljenega v neoplojeno jajce njegove matere in posutega z krušnimi drobtinami.

pa dober tek.
najdise
# 11.10.2018 ob 13:24
@knigt kant
Nisi pojedel piščanca, ampak jajce.
Me pa zanima, če bi stresel v tvojo ponev oplojena jajca in bi v njo padli zarodki piščanca.
Dober tek.
Jo_za
# 11.10.2018 ob 12:51
Debate o tem ali je mogoče govoriti o oplojenem jajčecu pred 10 tedni kot o otroku potekajo že desetletja.Najintezivnejša nazadnje v katoliški trdnjavi na Irskem, posldica tega pa je odprava zakona o prepovedi splava.Ker ni šlo drugače so naredili referndum.Sedaj pa jih obtožujejo z morilci.
lončekkuhaj
# 11.10.2018 ob 11:35
Hoteni splav je umor, tega ne moremo zanikati. Vse ostalo je opravičevanje tega dejanja.
Premalo pa se govori, kako pomagati ženskam in moškim v stiski, ko se najavi otrok.
najdise
# 11.10.2018 ob 11:05
Se strinjam, da ženska mora odločati o svojem telesu, ampak plod ki se razvija v njeni maternici je tudi del drugega telesa, življenja, mogoče drugega dekleta, ki ima enako pravico.
Vloga RKC pri tem bi morala biti, opozarjanje vseh, obeh spolov na posledice tega posega. Posebej za žensko je lahko to zelo travmatično. Primerjava z umorom pa je preveč radikalna.
Imam tri otroke in en splav. Moram reči, da še danes po petnajstih letih pomislim, kakšen bi bil danes ta najstnik-ca, se mi kar malo orosijo oči.
hokej11
# 11.10.2018 ob 09:38
Rkc je potolkla milijone v inkvizicijah sedaj se gredo pa bozje in bi resevali embrije? Z zakonom prepovedati cerkev in je problem resen.
zapravico
# 11.10.2018 ob 08:10
Cerkev nezadržno propada,krivi so pa sami “učitelji krščanstva“
Wasabi
# 11.10.2018 ob 05:49
Haha, tile nimajo vseh čistih.
izo
# 11.10.2018 ob 00:38
dokler recimo na razgovorih za šiht skrivoma v pogodbe rinejo anekse, ki recimo ženskam prepovedujejo imet otroke recimo v naslednjih 5 letih, po možnosti pa nikoli (ne gvorim na pamet, poznam iz prve oz druge roke primer in vem da še zdaleč ni edini), potem se ne čudit zakaj je tako z rodnostjo, tudi tisto o 400k manj slovencev zaradi splavov je čisto izmišljotina.
hoteli ste imeti hard core kapitalizem, to je zdej rezultat, takšno so tudi odnosi (posteljni in kakšni drugačni), kot ostalo.
papež pa se bo moral odločit koga obtožuje in zakaj, ker če naj folk ima otroke zato, da jih ta njihova super iskrena organizacija posiljuje ipd , potem mislim,da nekaj ne štima. se opravičujem, ampak če on z morilci označuje vse ženske in njihove partnerje, ki so bili tako ali drugače prisiljeni v splav, (tudi spontani obstaja baj d mimo), potem imam vso pravico, da jih na tak način označim kot najbolj gnusen del družbe, ki se spravlja nad otroško nedolžnost ipd.
ampak zdej bodo seveda vsi skočili v luft in mmc bo spet stisnil izbris, kot vedno..
Kazalo